Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie mam problem z moja e60 525d 197hp. Po odpaleniu rano dymi z rury i nie równo pracuje silnik jakieś 5 sekund. Wymieniłem moduł świec na Beru świece też nowe NGK i dalej lipa akumulator nowy Warta 100ah tylko że gość co kodowal wpisał że jest 110ah bo niby nie ma w programie 100ah. Pomóżcie bo już nie wiem co robić z góry wszystkim dziękuję.
Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam silnik i ten sam problem. Również mam wymienione wszystkie świece, nowy sterownik (sprawdzałem też na sterowniku naprawianym u Rogera), nowy kabel do sterownika, nowa ori odma, wtryski były na stole w boschu i są OK.

Zauważyłem, że przy wiekszym mrozie (-5 stopni i poniżej) jest dobrze - równo pracuje po odpaleniu i nie dymi. Najgorzej jest zakresie od 0 do +8 stopni C.

Pomyślałem, że może czujnik temperatury silnika oszukuje - po nocy przy temperaturze na zewnatrz 8 stopni pokazywał 16, a przy 1 stopniu pokazywał 10 stopni. Więc zawyża o 8-9 stopni.

Wszystkie inne czujniki jak doładowania, DPF i temp. zewnętrzna zgodne z tym co na zewnątrz.


Czy błąd (nieprecyjne) wskazania temperatury płynu chłodniczego może mieć wpływ na odpalanie?

Edytowane przez bartolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy błąd wskazania temperatury płynu chłodniczego może mieć wpływ na odpalanie?

 

Nie tylko na odpalanie ale również na wypalanie DPF-a.

Opublikowano

Nie tyle chodzi o błąd (źle się wyraziłem w poście wyżej i już poprawiłem) co o precyzje/dokładność wskazania. Błędu czujnika nie mam.

Czy ta różnica wskazań 8 stopni naprawde ma wpływ na zapalanie i robi taką różnicę?


Może ktoś sprawdzić jak w Waszych samochodach z tą dokładnością wskazań na zimnym silniku?


W sumie dopalanie DPFa startuje przy 70 stopniach. A różnica 8 stopni do ponad 10% czyli sporo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moc z jaką rozgrzewają się świece żarowe jest własnie uzależniona od temperatury cieczy chłodzącej dlatego jest to bardzo ważny czynnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd by był gdyby czujnik całkowicie padł a jego daje błędne odczyty.
Opublikowano (edytowane)

Czujnik jest na głowicy, trzeba zdjąć kolektor, a wtedy już dostęp jest dobry. Przy najbliższym oleju zabiore się za to, ale to już będzie wiosna.


Dasz radę sprawdzić temperaturę w swoim samochodzie na zimno? Najlepiej po nocnym postoju.

Edytowane przez bartolo
Opublikowano
Kolego auto stoi w garażu. Na czujniki temp zewnętrznej mam 11 st a na czujniku płynu 15 st. I jeszcze jedno pytanie mam czy kodowanie aku ma wpływ na grzanie świec?
Opublikowano

Ja mam tak samo, podejrzewalem świece, są dobre. Podejrzewalem wtryski, są idealne.

Wyszło że na drugim cylindrze jest sporo mniej kompresji... :mad2:

Uprzedzając odpowiedzi że jakby nie było dobrej kompresji to to i tamto...

Auto w trasie w góry i z powrotem potrafi saplic realne 6.0, jedzie ponad 230 i tak dalej. Jedyne objaw to chmurka dymu na porannym rozruchu, jak zimno to przez kilka sekund nie równa praca, ale nie taka że lata obrotomierz tylko po prostu siedząc w aucie czuć lekkie drgania. Gorsza kultura pracy, ale to słyszę tylko ja, wszyscy inni mówią że tego nie słyszą.

Więc polecam sprawdzić sobie kompresję.

Ja zanim to zrobiłem to wymieniłem dwumas, koło pasowe, poduszki silnika...

Opublikowano
Błąd by był gdyby czujnik całkowicie padł a jego daje błędne odczyty.

 

Nie zgodzę się. Czujnik też pokazuje błąd gdy nie działa poprawnie. A wiem to z doświadczenia bo u mnie czujnik temperatury szwankował, czasami po odpaleniu ciepłego auta wchodził chwilę na ssanie. Czasem temperatura za szybko dobijała do 96 stopni, potem wracała na 80 i znów do 96. Pod komputerem miałem błąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mało jest tematów na forum gdzie winą był jakiś czujnik a błędu nie było ?
Opublikowano
Jeśli masz około 260-280 tys km. (Oryginał) przebiegu to czujniki mają prawo wysiąść. Czytałem zagraniczne fora i najczęściej czujniki temperatury psuły się w takim przedziale. Mi także przy oryginalnym przebiegiem 268.000 padły wszystkie 3 czujniki temperatury. Na 2 miałem błąd. Jeden pokazywał złe odczyty więc także go wymieniłem.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Sorry chłopaki nie miałem czasu napisać. Problemem byl spalony sterownik swiec i przewód zasilający sterownik upalny. Dodam że sterownik miał 2 miesiące badziewie z Inter Cars
Opublikowano
A i oczywiście gwarancji nie uznali powiedziano mi że winny był stary przewód i spalił sterownik nie polecam brać sterowników od nich bo robią wszystko żeby nie zwrócić kosztów dziadostwo totalne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.