Skocz do zawartości

bmw e39 530d touring zgasla i nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów jest to mój pierwszy post ponieważ moje bmw zawiodło mnie pierwszy raz a więc jadąc po lekką górkę 70 / 80 kmh auto przymulilo dodałem gazu ponownie załapała zapalila sie kontrolka dde i auto zgasło zjechalem na luzie na pobocze i już auto nie załapało... pierwsze o czym powiem to gdy szukałem bezpiecznikow a konkretnie nr54 to się zdziwiłem ponieważ nie ma tam pionów podłączonych w miejsce bezpiecznika dodam że auto chodziło cały czas tak jak bylo reszta wszystko bezpiecznikow została sprawdzona jest ok i teraz tak po przekreceniu zapłonu od razu włącza się wentylator klimy też pierwszy przed wiskoza nie wyświetla mi otwarcia drzwi na konsoli przy zegarach nie słychać przerywnika migacza nie wyświetla też zielonej strzałki wyświetla się tylko kontrolka ręcznego oleju akumulatora i abs. odlaczylem wężyk dochodzący do filtra paliwa i wsadzilem to do butelki chcąc zobaczyć czy wogole podaje paliwo to pluje taka mgiełka przerywana z powietrzem i tyle... dodam zdjęcia błędow które odczytałem na prostej inpie bmw e39 530d touring 2001 rok

https://zapodaj.net/e0ef7f2169f0e.jpg.html

https://zapodaj.net/20adde8d44259.jpg.html

Opublikowano
Tak też myślałem ale wskazywała 15 l przed zgasnieciem i teraz wolałem jej jeszcze 20 l żeby poniekąd wykluczyć pompę w baku bo wyczytałem w innym temacie że nawet jeśli ta w baku by padła to ponad 20 l powinno grawitacyjne przelać do drugiego baku mimo dolanego paliwa wskazówka nawet nie drgnela i oczywiście dalej nie zagadala
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1260 to co Delphi pokazuje to jest błąd ciśnienia wstępnego, zresztą sam stwierdziłeś, że nie pompuje paliwa. Słychać bzyczenie pompy progowej ? Lepsza byłaby INPA, bo Delphi pokazuje głupoty.
Opublikowano
powiem szczerze że nie nachylalem się tam na dół zrobię to na pewno jutro ale siedząc za kierownicą słychać takie jakby bzyczenie jakby zwarcie może o to ci chodzi niestety narazie nie mam dostępu do innego kompa bo jestem za granicą chciałbym spróbować zdiagnozować to samemu ceny za 1 h mechanika wahają się od 70 do 80 euro także to zrobię na końcu jeśli będę musiał może podpowiesz mi jak wykonać jakieś sprawdzenie podstawowych usterek z góry dzięki dodam że jak przekrecam kluczyk na bank słychać przekaźnik z tylu w bagażniku że któryś się przełącza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie. I teraz kwestia, że skoro bzyczy to powinna podawać paliwo, a nie pianę. Teoria podobno jest taka, że gdy nie odpala poniżej 15l paliwa to należy dolać, żeby było tyle, że się przeleje do drugiej komory. Nie wiem natomiast czy w przypadku kompletnego zgonu pompki w baku, pompka progowa jest w stanie sama zaciągnąć paliwo. Jeśli tak to może trzeba trochę dłużej odczekać. Pompka progowa kręci na zapłonie około 30 s. Jeśli nie leci to należałoby sprawdzić pod kanapą czy pompka w baku pracuje.

To wszystko oczywiście zakładając, że sprawdzałeś na odpowiednim wężu, tzn. nie na powrotnym.


Natomiast zastanawia mnie to co poza tym się dzieje czyli obracający się wentylator na chłodnicy klimy i brak sygnalizacji lampkami kierunkowskazu i coś tam jeszcze. Czy to nie jest ze sobą powiązane, znaczy z paliwem, że nie podaje

Opublikowano
Fuser u mnie nad filtrem są 2 węże jeden czarny i kiedyś fabrycznie był transparentny teraz pożółkł ale idzie do silnika a czarny gumowy idzie w dół chyba do pompki drogowej tak jak napisałeś gdyby wszystko było ok na zegarach i ten wentylator nie wlaczal się to bym podniósł kanapę wypial pompę w baku i sprawdził ja na krótko kablem z aku np w wiadrze z dieslem a tak może jest jakiś obwód lub przekaźnik który ma jakieś powiązanie właśnie z tymi rzeczami które wyżej wymieniłem możliwe że pompa w baku się spaliła i zrobiła zwarcie na jakiś obwód i uszkodziła przekaźnik lub cos w tym stylu ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie nie mam pojęcia czy to może mieć związek. Wcześniej nie zauważyłeś czy ten wiatrak chodzi non stop ? Oprócz klimy on ma jeszcze zadanie jako pomocniczy do chłodzenia silnika. Kiedyś był temat, że ciągle się kręcił i okazało się, że czujnik temperatury w chłodnicy był uszkodzony, czy wtyczka, i wydawało mu się, że jest za ciepło :) Na upartego możesz go odłączyć. W zimie raczej to nie zaszkodzi.
Opublikowano
wcześniej włączala się tylko wiskoza sprawdzałem to bo nie chciałem przegrzanego silnika a odłączyć to trochę tak jakby bolal brzuch to uderze się w głowę i zapomnę :) zreszta najbardziej zależy mi na uruchomieniu auta
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście masz rację. Chodziło mi o to, żeby odłączyć dopóki reszty nie ogarniesz, bo on nic nie daje na razie poza tym, że bierze ze 20A prądu.
Opublikowano
rozumiem zrobię to dziś i posłucham tej pompki jeszcze progowej i odkrece kanapę zobaczę czy jest napięcie w kostce do pompy w baku podobno przez chwilę ma byc później ma się wyłączyć bez rozruchu po rozruchu znów tylko że u mnie nie ma rozruchu ;))
Opublikowano
A za wskaźnik poziomu paliwa odpowiada oczywiście pompa czy się mylę?? bo mimo nawet jeśli wcześniej było pusto to na bank dolalem jej jeszcze 20 L chociaż teoretycznie wskazówka wcześniej wskazywała 15 l przed zgasnieciem hmm po dłuższym zastanawianiu już wariuje... to miała taka fazę że ten wskaźnik poziomu paliwa wskazywał np około 7 l powiedzmy mimo że np tankowalem z 15 L i podczas jazdy wzrastał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co piszesz to nie działała pompa w baku i przelewało się podczas jazdy jak było mało dlatego takie fluktuacje wskazań. Najlepiej sprawdzić na teście nr 06 na zegarach - lewy/prawy/suma.
Opublikowano
Fuser to co napisałeś zrobiłem wszystko odlaczylem kostke od wentylatora klimy żeby nie jadł prądu i teraz tak nachylalem się nad progiem to zdecydowanie słychać bzyczenie pompy progowej zdjalem kanape to wyglada tam biednie czyli liście kurz i trochę wilgotno lecz kostka po odpieciu w środku sucha bolce srebrne jak i sama wtyczka od kostki... kostka ma prąd sprawdzałem kontrolka prosta z kabelkiem do masy zapala się... teraz tak nie bardzo jeszcze doczytałem co jest po drugiej stronie kanapy ze strony kierowcy ale tam w kostce nie ma prądu lapalem masa w 5 miejscach za śruby za karoserię i kontrolka nie zapaliła się... kostka ma 2 kabelki cienkie... nie jestem w stanie zrobić testu ponieważ na zegarach nie wyświetla mi nawet kilometrów co najbardziej zastanawia...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A słychać, że pompa w baku pracuje ?


Kolego, nie bardzo jestem w stanie Ci już pomóc. Jestem raczej amatorem. Jeśli na liczniku nie wyświetla nawet przebiegu to coś się nieźle skopało.Trzeba by sprawdzić komunikację z poszczególnymi modułami, a wydaje mi się, że któryś nie odpowiada... Może jakiś bardziej doświadczony mózg się wypowie.

Opublikowano
Rozumiem dzięki za twoj czas i tak sporo odpowiedzi i pomocy znałazlem przynajmniej wiem że ma prąd ale jej właśnie nie słychać moim zdanie ewidentnie jest spalona pompa w baku jutro spróbuje ja na krótko przegonic... jeśli nawet nie kichnie zamawiam druga czy może ktoś naprowadzic na firmę wkładu pompy czy jak tego szukać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa zbiornikowa powinna mieć taki numer 16141183178 , ale sprawdź sobie dokładnie na https://www.realoem.com/bmw/pl/select zasilanie paliwowe.

 

nie bardzo jeszcze doczytałem co jest po drugiej stronie kanapy ze strony kierowcy

Po jednej stronie będzie czujnik poziomu i pompka, a po drugiej tylko drugi czujnik poziomu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajrzyj do bezpieczników i przekaźników w komorze silnika. Praca wentylatora klimy może wskazywać na problem z komunikacją z dde, choć jak widać błąd odczytałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
tych pod kabinowym?? zaglądałem ale tak ogólnie jest sucho niewiem dokładnie czego tam szukać i jak sprawdzać może jakieś sugestie ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tam, czy nie jest coś spalone, przeczyść styki, bez konkretniejszej diagnostyki ciężko coś więcej poradzić. Pompę na krótko sprawdzałeś? Możesz mieć dwa problemy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
pompę sprawdzałem na krótko lecz tylko do pinow w które wpina się w kostkę wg schematu na pompie ponieważ odkrecalem dwa dekle ten z pompa był pełny pod korek więc jutro może odessam paliwo żeby się nie lało i lepiej było ja wyjac ale w tym drugim też jest paliwo także z tego co pisali ludzie w innych tematach progowka jak bzyczy czyli chyba jest sprawna powinna pociągnąć paliwo dalej a po upewnieniu się że jest paliwo w lewym baku włączyłem zapłon i z przewodu do filtra nie leciało paliwo próbowałem wstrzyknac strzykawka do węża za filtrem i również nie chwycila co ciekawe zaskakuje na wspaniałego plaka ale gdy przestaje pryskac tak silnik gasnie pod kabinowym jeszcze nie odkrecalem ale słychać że któreś przekaźniki przeskakuja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pompę sprawdzałem na krótko lecz tylko do pinow w które wpina się w kostkę...

Czyli kręci się czy nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.