Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Jak w temacie zgrałem casa na dysk,dodałem nowy klucz/transponder, zapisałem zmieniony eeprom na dysk ale nie do casa.

Następnego dnia tak pomieszalem na dysku że nowy cas nadpisalem starym oryginalnym i nie zdążyłem do wgrać w moduł,teraz nie mogę ponowić operacji bo transponder kluczyka jest już użyty


Co teraz można zrobić?

Jakoś dopisać na siłę klucz do casa?bo w transponderze dane z cas się zgadzają tylko cas nie ma danych transpondera i auto nie odpala.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

zyje, tak jak napisalem nowy kluczyk nie odpala, ale sprawdzilem eeprom casa i jest w nim informacja o kluczyku przypisanym, probujac przypisac kolejny wyswietlil sie ten ostatnio dodany (kolejnego nie przypisywalem, zrobilem to dla sprawdzenia)


czy to normalne ze auto nie odpala po dodaniu kluczyka do zrzutu eeproma, trzeba go jeszcze jakos aktywowac np BMW Explorer'em?

Opublikowano

czekam na oswiecenie mojej niewiedzy, wlasnie po to tutaj jestem aby sie czegos dowiedziec.


po prostu napisz w krokach jaka jest procedura, skoro to tajemna wiedza, to i tak nikt bez sprzetu tego nie pojmie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup nowy klucz , nie można jednego klucza wpisywać do kilku aut (CAS-ów )

lub zresetuj też używany jeśli masz taki interfejs i oprogramowanie z adapterem specjalnie do tego przystosowanym (na autohex kasuje kluczyki)

oczywiście nie zdalnie trzeba rozłożyć kluczyk i przylutować się do pcb , oczyścić dane ,

klucz nie jest pusty ma oprogramowanie tylko nie ma danych indywidualnych casa do którego się przypisuje

Niestety Temsky ma racje brak wiedzy, lub się zagapiłeś, zawsze się zapisuje dane,

żadna wiedza tajemna tylko sporo trzeba zainwestować aby się samemu nauczyć , a Tobie nawet dwóch kluczyków nie chciało się kupić i kilka cas do treningów. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie musisz wątpić co do mojej wiedzy. widzę, że coś cię boli w środku, idź do lekarza niech ci zazdroszczę wyleczę, zawsze jakieś śmieci piszesz w moją stronę "profesionalista"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli w głowie wiatr , to żaden sprzęt nie pomoże, już nic nie mówię o twoim chińskim sprzęcie. :shock:

Z polskim wszystko w porządku, kto potrzebuje czegoś, ten rozumie wszystko i ja też

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli w głowie wiatr , to żaden sprzęt nie pomoże, już nic nie mówię o twoim chińskim sprzęcie. :shock:

Z polskim wszystko w porządku, kto potrzebuje czegoś, ten rozumie wszystko i ja też

Ale o czym mówisz o mich icom -ach

mam dwa jeden clone a drugi oryginał icom next kupiony w bmw

zasilaczach które robię i zrobiłem dla wielu ludzi z tego forum i jakoś nie narzekają, sam mam kilka swoich, bardzo dobre moge sobie zrobić to czego potrzebuję

oczywiście kupiłem też oryginał GYSFLASH 12-100 HF z ciekawości czy jest lepszy od moich ,

a może o CGDI i VVDI które posiadam, które pokazałem na filmach YouTube, to tylko cząstka tego co mam , tak mam duzo sprzętu diagnostycznego z chin i to nie tylko do bmw i co z tego , sam masz dużo chińskiego sprzętu i co wypisujesz głupoty wiesz że wszystko się przydaje tylko trzeba mieć wiedzę żeby to wykorzystać,

samym bmw explorer wiesz ze wszystkiego nie zrobisz, mówiłem Ci abyś dobrze przeczytał, a Ty tylko myślisz o sobie

do Ciebie tylko były dwa słowa

"Tymsky ma racje "

nic więcej nie było skierowane do ciebie , :duh:

tylko dla tego co zadał pytanie , nie jesteś w centrum zainteresować tego forum. :nienie:

I co ty możesz o mnie wiedzieć, robisz siebie największego specjalistę na świecie,

a sam mogę ci pokazać ja pytasz się innych co robić .

np o TMS w F25

Trochę pokory, powiedziałem Ci ze to forum dla ludzi i wolno im zadawać różne pytania , jak nie chcesz pomóc to nie ma problemu .

Opublikowano

dziekuje Panowie za pomoc, a raczej jej brak, nie czytacie ze zrozumieniem co ja pisze,

okazalo sie ze mam ten eeprom z dodanym kluczem, nie ma potrzeby kasowac/odnawiac klucza, uzylem innego sprzetu i drugi czyli dodany przeze mnie klucz dziala

nie wiem czemu sie produkujecie ze cas uwalony itd itp, nic nie jest uwalone, tak czy siak oryginalny eeprom mam zapisany bezpiecznie wiec nawet jesli sie cos wydarzy to go wgram na nowo, no chyba ze sie cos popali co raczej malo prawdopodobne...


do rzeczy, chcialem dodac takze trzeci klucz serwisowy, plastikowy, taki wkladany do adaptera, w nim nie ma elektroniki a jedynie transponder, i pytanie, uzylem transpondera 7936as bo 7935 nie jest obslugiwany przez cas3 (chyba ze sie myle?)

ale nie widzi go auto, czy transponder ktory uzylem jest dobry? bo widze ze sa takze 7936aa (nie wiem jaka w tym jest roznica, moze wlasnie taka ze moj nie dziala z autem?)


dodam takze ze pozycje pierwsza w cas z kluczem ktorego nie ma, wyczyscilem i na jej miejscie dodalem powyzszy, takze nie wiem czy to ma znaczenie, nie powinno bo sensu by to nie mialo aby kazdy nowy klucz wrzucac w nowy "slot" casa, w koncu miejsce sie konczy i cas musialby ladowac w koszu (skrajna sytuacja)


prosilbym o konstruktywna porade, a jesli prosze o zbyt wiele to znikam stad i nie zawracam glowy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Jak w temacie zgrałem casa na dysk,dodałem nowy klucz/transponder, zapisałem zmieniony eeprom na dysk ale nie do casa.

Następnego dnia tak pomieszalem na dysku że nowy cas nadpisalem starym oryginalnym i nie zdążyłem do wgrać w moduł,teraz nie mogę ponowić operacji bo transponder kluczyka jest już użyty


Co teraz można zrobić?

Jakoś dopisać na siłę klucz do casa?bo w transponderze dane z cas się zgadzają tylko cas nie ma danych transpondera i auto nie odpala.

 

Nie, z twojej wypowiedzi można wnioskować, że eeprom z wgranym kluczem zagonił , pozostał tylko oryginalny soft , a nowy klucz został już zaprogramowany,

i teraz chcesz wpisać jakoś ten klucz używany do oryginalnego softu cas3 ,

jak masz eeprom z zapisanym kluczem to po co te pytania, oczywiście że można zapisać w cas3

co do klucza serwisowego to takimi głupotami nie ma co sobie głowy zawracać, jak można wpisać zwykły klucz aby mieć trzy ,

nie wiem po co ci ten serwisowy jak stacyjki niem masz tylko slot( kieszeń)

jak byś miał keyles to tylko dwa można mieć , a zwykłych to możesz sobie 10 zrobić

co do kasowania miejsc starych kluczy zagubionych to bez przesady, chyba że masz problemy z pamięcią i gubisz klucze co miesiąc,

nigdy nie widziałem więcej jak 5 kluczy w cas , ja nigdy nie wpisuje nowego w miejsce niżej niż 5

stare kasuje lub blokuje.

Opublikowano

jeszcze raz bo sytuacja sie zmienia;


cas dziala, oryginalny klucz dziala, dodany klucz dziala, serwisowy klucz nie dziala

tak mam keyless

jest sens z serwisowym, bo mam do niego adapter przez ktory wkladam go wlasnie w stacyjke, a w schowku mam uchwyt na adapter, klucz z tranp. wyciagam z adaptera i chowam do portfela, na tym to polega, serwisowy czy tez bardziej obrazowo awaryjny.


a po co mi to dopisywanie, ano bo lubie miec wszystko jak nalezy, jesli bmw tak wymyslilo daje mi to frajde aby przywrocic fabryczny stan i miec to ze soba


drugi klucz dopisalem na pozycji nr3, nie wiem skad obawa i zapisywanie na pozycjach dalszych (w internecie na yutubach pelno filmow z takimi praktykami, bez sensu dla mnie)


serwisowy wpisalem na pozycje nr1 bo tego klucza nie mam, nawet programator sugerowal wlasnie te pozycje dla transp. 7936, tak tez zrobilem, jednak przed jeden ze specjalistow wyczyscil mi ten slot w eepromie i dopiero na czysty wpisalem klucz serwisowy


wydaje mi sie ze lepiej byloby go nadpisac (nie usuwac starego przed), bo gdy porownalem eeprom po oczyszczeniu z dodanym kluczem serw. z eeprom z nadpisanym kluczem serw. (zasymulowalem dodanie tego transpondera i zachowalem dla siebie ten eeprom)

hexeditor wykazuje bardzo duzo roznic.


czy moze to byc powod braku dzialania tego klucza?


oczywiscie moge wgrac eeprom z nadpisanym kluczem ale cas mam juz zamontowany do auta i nie mam juz cierpliwosci go wyciagac i znowu podlutowywac przewody

jednak chyba bede musial to zrobic dla sprawdzenia aby miec spokoj ducha ze to byl lub nie byl problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do Ciebie tylko były dwa słowa

"Tymsky ma racje "

Din, nasza firma świadczy profesjonalne usługi w zakresie elektroniki. Czasami jest tematy, w których też nie rozumiem zbyt wiele. Nie jestem idealnym. Ale jak amatorzy biorą poważne modeli do naprawy i jednocześnie nie rozumieją istoty problemu, to sorry - jest to utopia, i szkoda tych właścicieli, którzy nie rozumieją, że oddają samochód w ręce małp.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chrisman, poszukaj kogos kto ma glowice FVDI np Abrites. Kluczyk dopiszesz bez wyciagania cas w pare chwil. Jesli ktos duzo grzebie w autach to wogole polecam ten sprzet, nie tylko do kluczyków ale tez do diagnozy, do zmiany vin w minute , zrobienia virgin ze sterownika czy kodowania latwiejszego niz ncs em.
sprzedam iCom Next Ori

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.