Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@miki z ta wygoda x6m to nie byl bym taki pewny bo zwykly x6 bylo juz nie przyjemnie twarde a w x6m moze byc tylko gorzej no ale nowy model moze pod tym wzgledem bedzie lepszy.

 

Już się wyleczyłem z X6M. Wygląd niestety nie jest tym czymś, w czym można się zakochać. Zastanawiam się na 911 S. wygląd mnie rozp****, mówiąc delikatnie :8) Trzeba chyba bardziej emocjami kupować - aby potem mieć więcej radości, a przy moich przebiegach typu 10 km/dzień to chyba to jest najważniejsze. Wiem ,że do jazdy ugrzeczniony w stosunku do poprzedników, ale czasy/przyczepności/performance lepsze. No i do daily się nadaje bardziej niż jakiekolwiek 911 do tej pory.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
@miki z ta wygoda x6m to nie byl bym taki pewny bo zwykly x6 bylo juz nie przyjemnie twarde a w x6m moze byc tylko gorzej no ale nowy model moze pod tym wzgledem bedzie lepszy.

 

Już się wyleczyłem z X6M. Wygląd niestety nie jest tym czymś, w czym można się zakochać. Zastanawiam się na 911 S. wygląd mnie rozp****, mówiąc delikatnie :8) Trzeba chyba bardziej emocjami kupować - aby potem mieć więcej radości, a przy moich przebiegach typu 10 km/dzień to chyba to jest najważniejsze. Wiem ,że do jazdy ugrzeczniony w stosunku do poprzedników, ale czasy/przyczepności/performance lepsze. No i do daily się nadaje bardziej niż jakiekolwiek 911 do tej pory.

 


No kurcze.....mi on tez cały czas chodzi po głowie...i to bardzo mocno.

No i w tym wypadku absolutnie nie będę się z Tobą spierać o kwestie benzyna czy diesel :)


Nad hud-em się jeszcze zastanowię bo w Porsche jest fajne rozwiązanie- można mieć CarPlay wogole bez fabrycznej navi (oczywiście żarcik ale faktycznie tak jest).

Opublikowano
Zastanawiam się na 911 S. wygląd mnie rozp****, mówiąc delikatnie

:cool2: Miki, właśnie finalizuję zakup 911 gts, ale 991.2, motoryzacja po 2019 roku już mnie nie zachwyca, euro normy i te wszystkie inne g.....a.

M5 f10 i 911 gts- 991.2 zostawiam sobie już na emeryturę :mrgreen:

Kolejne daily będą już niestety eko-wynalazkami pewnie.......

Opublikowano
Zastanawiam się na 911 S. wygląd mnie rozp****, mówiąc delikatnie

:cool2: Miki, właśnie finalizuję zakup 911 gts, ale 991.2, motoryzacja po 2019 roku już mnie nie zachwyca, euro normy i te wszystkie inne g.....a.

M5 f10 i 911 gts- 991.2 zostawiam sobie już na emeryturę :mrgreen:

Kolejne daily będą już niestety eko-wynalazkami pewnie.......

 

Silnik w 991.2 GTS to jest praktycznie to samo co w 992 S, 3.0 Turbo. Już się nie kręci do 8000 obr. a osiągi ma gorsze od 992, nie mówiąc o wielu innych poprawkach w 992 w stosunku do 991.2.


Chcesz ultimate driving machine - kup Calmana GT4, 4.0 wolnossący :8)

Opublikowano

W 992 jest słaby wydech, taki odkurzacz, no i dotykowe guziczki w środku, dla mnie odpada. Tak jak pisałem, obecne standarty mi nie odpowiadają.

Gt4 to nie 911.

Opublikowano

Mialem kilka lat temu przez 2 sezony 997 C2 Cabrio Tiptronic - to moje jedyne Porsche ale musze przyznac ze te auta maja w sobie ,

pomimo lekkiej ciasnoty( mam prawie 190cm i sluszna mase ) . U mnie sluzyl tylko od okazji przy ladnej pogodzie.

Nawet najnowsza 911 moim zdanie jako daily to nie najlepszy pomysl , weekendowo to co innego.

No chyba ze dla malego , drobnego , wygimnastykowanego , bez wozenia dzieci itd.

Z ciekawostek , po 2 latach dalem ogloszenie i sprzedal sie blyskawicznie i to w odrobine wyzszej cenie niz zakup :shock:

Fakt ze byl to sprawdzony , mega zadbany egzemplarz , z polskiego salonu , z b. malym przebiegiem i z pewnych rak - odkupilem od kolegi ktory mial od nowosci.

Napewno auta z dusza :cool2:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Mialem kilka lat temu przez 2 sezony 997 C2 Cabrio Tiptronic - to moje jedyne Porsche ale musze przyznac ze te auta maja w sobie ,

pomimo lekkiej ciasnoty( mam prawie 190cm i sluszna mase ) . U mnie sluzyl tylko od okazji przy ladnej pogodzie.

Nawet najnowsza 911 moim zdanie jako daily to nie najlepszy pomysl , weekendowo to co innego.

No chyba ze dla malego , drobnego , wygimnastykowanego , bez wozenia dzieci itd.

Z ciekawostek , po 2 latach dalem ogloszenie i sprzedal sie blyskawicznie i to w odrobine wyzszej cenie niz zakup :shock:

Fakt ze byl to sprawdzony , mega zadbany egzemplarz , z polskiego salonu , z b. malym przebiegiem i z pewnych rak - odkupilem od kolegi ktory mial od nowosci.

Napewno auta z dusza :cool2:

 

Mam 184 cm, 108 kg na liczniku. Testowałem wsiadanie i wysiadanie. Da się tak ustawić fotele nawet Sportowe Plus (szerokość, wysokość) ,że da się w miarę wygodnie wsiadać - nie za nisko i bez zahaczania głowa o otwór drzwiowy, i w sumie niewiele gorzej niż do 7. Podczas jazdy jednak głośno i twardo. Na początku fajnie, ale potem na codzień - mam wątpliwości. Mam też Alfę i nie mam 4 garażu aby mieć je tylko na weekendy - jak już to do jazdy na codzień. Mocno się waham.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie tez samochody typu 911 to tylko mozliwe do jazdy weekendowo. Maks kompromis coupe/daily to cos jak Mercedes S Coupe, BMW 6 i inne o jednak odrobine wiekszym rozmiarze i wiekszej praktycznisci.
Opublikowano
Miki Przymierz się i zrób rundę M5 Competition

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Mialem kilka lat temu przez 2 sezony 997 C2 Cabrio Tiptronic - to moje jedyne Porsche ale musze przyznac ze te auta maja w sobie ,

pomimo lekkiej ciasnoty( mam prawie 190cm i sluszna mase ) . U mnie sluzyl tylko od okazji przy ladnej pogodzie.

Nawet najnowsza 911 moim zdanie jako daily to nie najlepszy pomysl , weekendowo to co innego.

No chyba ze dla malego , drobnego , wygimnastykowanego , bez wozenia dzieci itd.

Z ciekawostek , po 2 latach dalem ogloszenie i sprzedal sie blyskawicznie i to w odrobine wyzszej cenie niz zakup :shock:

Fakt ze byl to sprawdzony , mega zadbany egzemplarz , z polskiego salonu , z b. malym przebiegiem i z pewnych rak - odkupilem od kolegi ktory mial od nowosci.

Napewno auta z dusza :cool2:

 

Mam 184 cm, 108 kg na liczniku. Testowałem wsiadanie i wysiadanie. Da się tak ustawić fotele nawet Sportowe Plus (szerokość, wysokość) ,że da się w miarę wygodnie wsiadać - nie za nisko i bez zahaczania głowa o otwór drzwiowy, i w sumie niewiele gorzej niż do 7. Podczas jazdy jednak głośno i twardo. Na początku fajnie, ale potem na codzień - mam wątpliwości. Mam też Alfę i nie mam 4 garażu aby mieć je tylko na weekendy - jak już to do jazdy na codzień. Mocno się waham.

 

W jakiej wersji tak głośno ? Może zwykła carrera byłaby znacznie cichsza?

No i twardość - w testowkach często są gumy o profilu bez profilu :) może to kwestia tego ? Lub braku ddc ?


Jeździłem weekend i było b przyjemnie. Oczywiście mogłem się zachłysnąć tą „ porszowatością” ;) i przez to nie widzieć wad ale nie kojarzę nadmiernej twardości a mam koło siebie srednie drogi plus sporo spowalniaczy. Jasne, 718 był bardziej komfortowy (śmiem twierdzić iż był wręcz mocno komfortowy) ale 911 tez niczego nie brakowało. No i było z kolei znacznie ciszej niż w 718 gdzie silnik jest tuż za głową..No Ok ,niżej ale naprawdę blisko kierowcy.


Bardzo mi się podoba 911 i takie auto mogłoby zostać u mnie na dłużej. Gabaryty mam sporo mniejsze od przedmówców także na przestrzeń również nie narzekałem.


Pytanie czy to kwestia wyposażenia egzemplarza czy też wmawiania sobie samych plusów tego auta

Opublikowano
Pytanie czy to kwestia wyposażenia egzemplarza czy też wmawiania sobie samych plusów tego auta

Zdecydowanie to drugie. Sprawdziłem z otomoto, średni przebieg 911 około 10 letniego to niecałe 90tys, czyli masz 9tys/rok.


Jeździłem paroma prosiakami i wg mnie 911/718 absolutnie nie nadaję się jako auto na co dzień dla normalnego człowieka. Można się uprzeć i pewnie też tak Ci powiedzą w salonie. Może jak dojeżdżasz do pracy z walizeczką jedną. Ale komfort jest taki sobie (choć bez tragedii), a praktyczność prawie zerowa.


Aaaaaczkolwiek chyba najwięcej z mojego doświadczenia zależy od punktu odniesienia. Dla mnie ŻADNE Porsche nie nadaje się do jazd na co dzień, nawet te przebrandowane VW, bo Porsche nie jest autem użytkowym, tylko sportowym. Ja raz już ten błąd popełniłem i nigdy więcej, tylko jako auto, którym mogę jeździć kiedy chcę, a nie na co dzień. BMW, pomimo że wychodzi z fabryki przestarzałe w stosunku do Tesli :lol: ma całkiem wysoki poziom użyteczności, szczególnie na co dzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cayene i macan jak najbardziej nadaja sie do codziennej jazdy i sa wygodne. Ostatnio znajomy przewiozl mnie cayene turbo hybrid, auto jezdzi super ale banki bym za niego nie dal. Moj glos podobnie jak @Fino idzie w kierunku m5 competition jako daily.
Opublikowano
cayene i macan jak najbardziej nadaja sie do codziennej jazdy i sa wygodne. Ostatnio znajomy przewiozl mnie cayene turbo hybrid, auto jezdzi super ale banki bym za niego nie dal. Moj glos podobnie jak @Fino idzie w kierunku m5 competition jako daily.

M5 ? Chyba na wsi gdzie masz przestrzeń :D

Do miasta drżał bym o każdy parking.


718 jest mniej komfortowe od nowego 911 - jeździłem obydwoma cały dzień. Dla mnie obydwa by siadły bo właśnie jeżdżę do/z pracy z walizką :) Zakupy też wejdą.

Opublikowano

Jakby co to nie pisałem o 911 jako daily, tylko że moje następne daily (po G30) to będzie jakiś eko-syf-melex-wynalazek pewnie.

Bo tu jakaś dyskusja nie na temat powstała :D

Opublikowano
Jakby co to nie pisałem o 911 jako daily, tylko że moje następne daily (po G30) to będzie jakiś eko-syf-melex-wynalazek pewnie.

Bo tu jakaś dyskusja nie na temat powstała :D

 

Miki zaczął :) Ty odpisałeś . I tak to się potoczyło. W sumie fajnie bo ciekawe opinie i doświadczenia można pozbierać. Ja się poważnie nad nim zastanawiam a widzę ze koledzy z forum Bmw tez już w części maja cos do powiedzenia w tym temacie.

Opublikowano
cayene i macan jak najbardziej nadaja sie do codziennej jazdy i sa wygodne. Ostatnio znajomy przewiozl mnie cayene turbo hybrid, auto jezdzi super ale banki bym za niego nie dal. Moj glos podobnie jak @Fino idzie w kierunku m5 competition jako daily.

Cayenne to taka porażka, że szkoda gadać, no ale skupmy się na faktach:

* Podłokietnik lata luzem fabrycznie, przy każdym hamowaniu oparty łokieć razem z podłokietnikiem leci do przodu, tak ma być.

* Klapy bagażnika nie zamkniesz z pilota :O

* Po otwarciu drzwi kierowcy przestają działać składane lusterka, szyby i radio - czyli jak wychodzę tankować, to pasażerowie radia nie posłuchają. Jak mi pasażer wyjdzie za wcześnie, nie domknę szyb inaczej niż... pilotem.

* Wpisuj sobie adres w nawigacji na touchscreenie w trakcie jazdy..

* Nie można wyłączyć świateł automatycznych inaczej niż załączyć długie, jak w BMW 10 lat temu.

* Jako programista nie potrafiłem ustawić Porsche connected, ciągle coś nie było jak należy, zresztą karta SIM też wywalała błędy często. W BMW to się robiło od strzała.

* Żeby złożyć kanapę musisz otworzyć tylne drzwi. Powodzenia jak auto stoi przy ścianie.

* Podłoga w bagażniku ma podpórkę jak maska w Polonezie, inaczej nie ogarniesz.

* Komfort zawieszenia autentycznie porównywalny z 911 i to nie jest komplement.

* Aby przestawić dziecku na siedzeniu pasażera fotel wchodzisz w ustawienia->samochód->ustawienia wnętrza->ustawienia foteli->ustawianie fotela->ustaw i już możesz zmieniać. Dla porówniana w BMW i Mercedesie jest to tego jeden przycisk.

* W BMW masz 8 przycisków ulubionych gdzie ustawisz 3/4 opcji z menu. W Porsche jest JEDEN i ustawisz tylko 1 z 20 dostępnych opcji. Np. załącz czujniki parkowania. Wyłączyć nie można.

* Oczywiście jak to w Porsche, wyłączanie czujników parkowania jest na sterowaniu szyberdachem, toż to logiczne jak reszta.

* Jak to przy V8, silnik padł po 50tys km.

* Roczny koszt utrzymania nowego na gwarancji to jakieś 10x tyle co BMW.

* Więcej nie pamiętam, bo z nieskrywaną satysfakcją oddałem żonie i jeżdżę tym tylko za karę.

* Żona też uważa, że do G12 się nie umywa, ale jako że przesiadła się z X4 20i to nie narzeka.


Z zalet:

- Turbo jest szybkie.

- Dużo pomieści.



O Macanie też mógłbym pisać, ale mi się już nie chce. Główna wada to że najnowszy model był przestarzały w momencie premiery i generalnie jest to auto traktowanie po macoszemu. Typowe auto dla kobiet, które chcą mieć złoty znaczek na masce.

Opublikowano
cayene i macan jak najbardziej nadaja sie do codziennej jazdy i sa wygodne. Ostatnio znajomy przewiozl mnie cayene turbo hybrid, auto jezdzi super ale banki bym za niego nie dal. Moj glos podobnie jak @Fino idzie w kierunku m5 competition jako daily.

Cayenne to taka porażka, że szkoda gadać, no ale skupmy się na faktach:

* Podłokietnik lata luzem fabrycznie, przy każdym hamowaniu oparty łokieć razem z podłokietnikiem leci do przodu, tak ma być.

* Klapy bagażnika nie zamkniesz z pilota :O

* Po otwarciu drzwi kierowcy przestają działać składane lusterka, szyby i radio - czyli jak wychodzę tankować, to pasażerowie radia nie posłuchają. Jak mi pasażer wyjdzie za wcześnie, nie domknę szyb inaczej niż... pilotem.

* Wpisuj sobie adres w nawigacji na touchscreenie w trakcie jazdy..

* Nie można wyłączyć świateł automatycznych inaczej niż załączyć długie, jak w BMW 10 lat temu.

* Jako programista nie potrafiłem ustawić Porsche connected, ciągle coś nie było jak należy, zresztą karta SIM też wywalała błędy często. W BMW to się robiło od strzała.

* Żeby złożyć kanapę musisz otworzyć tylne drzwi. Powodzenia jak auto stoi przy ścianie.

* Podłoga w bagażniku ma podpórkę jak maska w Polonezie, inaczej nie ogarniesz.

* Komfort zawieszenia autentycznie porównywalny z 911 i to nie jest komplement.

* Aby przestawić dziecku na siedzeniu pasażera fotel wchodzisz w ustawienia->samochód->ustawienia wnętrza->ustawienia foteli->ustawianie fotela->ustaw i już możesz zmieniać. Dla porówniana w BMW i Mercedesie jest to tego jeden przycisk.

* W BMW masz 8 przycisków ulubionych gdzie ustawisz 3/4 opcji z menu. W Porsche jest JEDEN i ustawisz tylko 1 z 20 dostępnych opcji. Np. załącz czujniki parkowania. Wyłączyć nie można.

* Oczywiście jak to w Porsche, wyłączanie czujników parkowania jest na sterowaniu szyberdachem, toż to logiczne jak reszta.

* Jak to przy V8, silnik padł po 50tys km.

* Roczny koszt utrzymania nowego na gwarancji to jakieś 10x tyle co BMW.

* Więcej nie pamiętam, bo z nieskrywaną satysfakcją oddałem żonie i jeżdżę tym tylko za karę.

* Żona też uważa, że do G12 się nie umywa, ale jako że przesiadła się z X4 20i to nie narzeka.


Z zalet:

- Turbo jest szybkie.

- Dużo pomieści.



O Macanie też mógłbym pisać, ale mi się już nie chce. Główna wada to że najnowszy model był przestarzały w momencie premiery i generalnie jest to auto traktowanie po macoszemu. Typowe auto dla kobiet, które chcą mieć złoty znaczek na masce.

 

Trochę tego jest, z tego co piszesz. Ja też w Porsche nie potrafię ustawić nawigacji. Ale jak będę miał na codzień to pewnie się nauczę. Gała jednak niezastąpiona.


Połowa tych wad wychodzi przy użytkowaniu z rodziną. Ja będę jeździł sam - ale połowa ergonomii mnie jednak dotknie. Niemniej, przy przebiegach poniżej 10 kkm na rok, to może mnie jednak krew nie zaleje. Jak kupie go jako drugie auto, to mając Alfę zrobie nim rocznie może 1 kkm. Nie wiem więc czy jest sens brać na klatę spadek wartości przy takim przebiegu. Zostaje daily....... z przyjemnością jednak przesiadłem się do X7, po jeździe 911 S. Hamulców nie było, przyspieszenia nie było - ale komfort doceniłem jak nigdy dotąd :mrgreen:


Macan wszedł na starej płycie. GTS dla mnie to jednak najlepiej prowadzący się SUV.

Opublikowano
Dla mnie tez samochody typu 911 to tylko mozliwe do jazdy weekendowo. Maks kompromis coupe/daily to cos jak Mercedes S Coupe, BMW 6 i inne o jednak odrobine wiekszym rozmiarze i wiekszej praktycznisci.

 

Chciałem kupić S Coupe jak weszło na rynek. Ciasne, głośne Panie, niewiele lepsze od 911. Wybrałem 7.

Opublikowano
Miki Przymierz się i zrób rundę M5 Competition

 

Jakby wszedł nowy model to może, ale teraz - parę miesięcy przed liftem. Słabe.

Opublikowano


W jakiej wersji tak głośno ? Może zwykła carrera byłaby znacznie cichsza?

No i twardość - w testowkach często są gumy o profilu bez profilu :) może to kwestia tego ? Lub braku ddc ?

 

Jeździłem dwoma różnymi, niestety oba z wydechem sport, ale ustawionymi na "nie sport". Głośno jak w młuckarni. Do zabawy fajnie, ale po godzinie głowa boli.

 

Jeździłem weekend i było b przyjemnie. Oczywiście mogłem się zachłysnąć tą „ porszowatością” ;) i przez to nie widzieć wad ale nie kojarzę nadmiernej twardości a mam koło siebie srednie drogi plus sporo spowalniaczy. Jasne, 718 był bardziej komfortowy (śmiem twierdzić iż był wręcz mocno komfortowy) ale 911 tez niczego nie brakowało. No i było z kolei znacznie ciszej niż w 718 gdzie silnik jest tuż za głową..No Ok ,niżej ale naprawdę blisko kierowcy.


Bardzo mi się podoba 911 i takie auto mogłoby zostać u mnie na dłużej. Gabaryty mam sporo mniejsze od przedmówców także na przestrzeń również nie narzekałem.


Pytanie czy to kwestia wyposażenia egzemplarza czy też wmawiania sobie samych plusów tego auta

 

Gabarytowo, po 15 min. ustawiłem fotel tak ,że było ok. Wyciszenie, twardość zawiechy i obserwacja każdej nierówności czy przez nią przejadę jednak pozostały. Leżący policjant - 5 km/h, a i tak na jednym zahaczyłem. Był co prawda zderzak Sport Design - ale bez niego wygląd - bieda. Można dokupić lift przedniego zawieszenia za 13 kPLN i sobie podnosić. Nie składa się to jednak na beztroską i komfortowa jazdę, jaka oferuje np X7 - na miasto nie do przecenienia.


..... nie ma co kupić. Nic mi się nie podoba, poza 911 - które nie nadaje się do jazdy na codzień. Chyba ma deprechę :norty:

Opublikowano

Ja wrzucałem z CarPlay i taka navi była idealna. Nawet mie użyłem fabrycznej. Mało tego - można wziąć samo CarPlay bez navi ;)


Te przeszkody drogowe - coś w tym zderzaku musi być bo ja widocznie jeździłem „zwyklakiem”. Mam naprawdę ich sporo w okolicy i latałem przez nie normalnie. Co prawda są to te z serii spłaszczonych nie za wysokich ale są.


Nie wiem wciąż jak z tą głośnością tzn o ile w 718 po jakimś czasie bliski silnik zaczynał przeszkadzać o tyle w 911 jakoś zle nie było . Może przez brak tego „S” w nazwie ?


Zrobię jeszcze podejście na wiosnę z nastawieniem na wady typu dźwięk i komfort. Bagażnik bez znaczenia bo 90% czasu jeżdżę sam a rodzinnie to inne auto.

Opublikowano
Hmm a bmw m8, Bentley continental gt?

 

8 jeśli już to GC, mi się średnio podoba, no i niedobory komfortu, nie ma pneumatyki, jeśli już to M50i - lepszy komfort zawieszenia i cichsze. Ale w wyglądzie się nie zakochałem. Bentley continental GT mi się strasznie podoba - ale nie ta kasa :mad2:

Opublikowano
Albo RR sport svr jak lubisz suvy

 


RR mi się z wyglądu podoba, ale technika archaiczna. Nie ma co kupić :cry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.