Skocz do zawartości

Dymi na zimnym m57


Chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Zły stosunek paliwo/powietrze to dym, ale wpływ ma na to szczelność dolotu, praca zaworu egr, oczywiście wtryskiwacze, jest co sprawdzać, dlatego chciałbym zobaczyć jak wyglądają korekcje szczególnie na zimnym oraz podczas delikatnej jazdy. Przy okazji ciśnienie wstępne paliwa, na wolnych i pod maksymalnym obciążeniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
To trzeba to wymusić i patrzeć, z jakim parametrem wtedy jest problem, pewnie z masą powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz wartości rzeczywiste i docelowe, więc po prostu porównujesz, przy ograniczonym/zaślepionym/wyłączonym egr masa na wolnych będzie większa niż docelowa. Natomiast najistotniejsze jest to co dzieje się podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inpa ruszyla ale na innym systemie

tak jak wczesniej pisalem podmienilem czwarty wtrysk bo mial 4+ teraz wyglada on lepiej ale nie pamietam jak pozostale wtedy wygladaly.

A EGR jest usuniety mechanicznie.

tak wygladaja korekcje

d41f98a983820.jpg

a tak inne parametry na wolnych obrotach przy letnim silniku

2f85e60e47160.jpg

ac865719b5c59.jpg

4c857c68b3e50.jpg

347483a93bbd9.jpg

76b19a0289fd9.jpg

6f492f74c1247.jpg

nie wiem jakie konkretne odczyty potrzeba wiec jak cos to prosze napisac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienie pompy progowej nie powinno tak spadać pod obciążeniem. Albo pompa się kończy albo zawór ograniczający przepuszcza.


Korekcje są zbyt rozjechane, na zimnym jeszcze bardziej się to pogłębia, ale powinieneś też sprawdzić w temperaturze roboczej. Może to być wina dymienia na zimnym, skoro za dużo podlewa paliwem. Istnieje też ryzyko wypalenia tłoka. Spalanie nie jest za duże ? Ja bym dał do sprawdzenia wszystkie wtryski tylko musiałbyś znaleźć uczciwego fachowca, żeby naprawił tylko te co zepsute, a resztę umył.


Tylko 1000 moto godzin ? To jaki masz przebieg na blacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wtryski były 3 razy na stole robione i już nie będę płacić innym następne 2000zl ewentualnie który nadaje się do podmiany? To włożę inny

Gdzie ejst ten zawór?



Korekcje na poziomie obrotów 1500 już są na 0 nawet na zimnym


270tys na zegarze


Na rozgrzanym korekcję są :

1. 0.45

2. - 0.75

3. -1.63

4. 0.91

5. 0.29

6. 0.40


d24ddc63d0f7e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Korekcje na poziomie obrotów 1500 już są na 0

Tak będzie w każdym. INPA tak pokaże :)


Według mnie trzeci wtrysk może przelewać, bo mocno skraca czas wtrysku na zimnym, tylko jak tak będziesz nimi żonglować to potrzebujesz dużo szczęścia, żeby trafić tak, żeby było dobrze. Korekty nie mówią wszystkiego o wtryskiwaczach. Raczej mówią, że coś jest nie tak jeśli są duże odchyłki.


Skoro ktoś trzy razy podchodził do naprawy wtrysków to albo nie potrafi tego zrobić, albo wtryski nie nadają się do regeneracji. Nie możesz zareklamować ?


Zwór jest w okolicy filtra paliwa w szereg wpięty w wąż. Taki ma numer 13537790808, ale jest drogi i ludziska montują regulowane uniwersalne. Najpierw trzeba sprawdzić czy to faktycznie zawór nie trzyma. Można trochę zdusić wężyk i obserwować ciśnienie. Jeśli utrzymuje się pod obciążeniem tak jak na postoju znaczy, że przepuszcza za dużo. Pompa progowa powinna dawać ciągle 4 bar. Przy pełnym bucie nie może spadać do 3, bo wtedy będzie brakować paliwa. Jednak wg mnie to nie będzie mieć nic wspólnego z dymieniem na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ista też pod o ciążeniem pokazywała korekcję na 0

Z dymieniem może faktycznie nie ale wydaje mi się że jakiś czas temu lepiej rwała się do przodu powyżej 2500 obr


Wiesz mógł bym dać na reklamację i to będzie czwarty raz i tłumacza mi się że wadliwe końcówki wtryskow były

Ja już mam dość tych speców..

Wcześniej 4 wtrysk na ciepłym miał korekcję +4 wymieniłem go na uzywke która była podobno sprawdzona i widać że te korekcje wyglądają już lepiej

Ale na zimnym to chyba tragedia jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czwarty wtrysk - niekoniecznie źle, bo jak pisałem te korekcje wszystkiego nie mówią. One są po to, żeby wyrównać pracę silnika i ten sprawny może mieć duże korekcje jeśli na innych coś nie halo, żeby zrównoważyć, żeby nie rzucało. Spróbuj wymienić ten co ma -5. Maniek pewnie powie coś mądrzejszego, bo ja tak drogą dedukcji :)


Właśnie miałem pytać czy dobrze przyspiesza, bo na ostatnim zdjęciu masz duże rozbieżności. Turbo ciśnie na 1200, a ciśnienie oczekiwane przez komputer to tylko 1000 i to jest dziwne, bo takie małe ciśnienie to na postoju jest wymagane. Jak go ostro poganiasz batem to oczekiwane powinno być duże, a turbo ma dopompować ile mu każą, a tu jest na odwrót :?

Najlepiej nagraj film. Pedał w podłogę, obroty od 1500-1700 do około 4000, trzeci bieg. Ja używam autoscreenrecorder do nagrywania ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od 11 sekundy bardzo duże przeładowanie, zmieniałeś przetwornik ciśnienia sterujący turbiną? Wtryskiwacz na 3 cylindrze do wymiany (4 wyrównuje) oraz do wymiany pompa progowa, polecam pierburg, nowa daje na wolnych obrotach 4,15 a pod maksymalnym obciążeniem 3,9 bara.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyminilem elektrozawor turbiny na inny uzywany bo na starym potrafila zablokowac sie na 140km/h i bylo koniec z obrotami, na starym rowniez nie ciagla powyzej 3tys

ogolnie turbine mam zalozna inna uzywana poniewaz poprzednia brala olej i po mzianie czuje ze gora te auto nie idzie tak jak na starej turbinie.


no wlasnie tez tak mi sie wydawalo z tym wtryskiem ze jeszcze podmienie 3

ok pompa dala mi dzis do myslenia jak sie napedzalem na 2 biegu chwilowo pokazala 2.8 a pozniej juz schodzila min do 3


a odczyty z przeplywki sa ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Względnie, trochę zawyżone przez przeładowanie. Zostaw na razie turbinę tylko kup nowy oryginalny (niecałe 300,-) przetwornik ciśnienia sterujący turbiną. Ten brak góry, o którym piszesz to efekt przeładowania i/lub niewydolnej pompy progowej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyminilem elektrozawor turbiny na inny uzywany bo na starym potrafila zablokowac sie na 140km/h i bylo koniec z obrotami

To wina pompy progowej - małe ciśnienie = za mało paliwa na wysokich obrotach.

Pierburg zapewne będzie dobry, ale drogi. Kupiłem Magneti Marelli. To 1/3 ceny, a zrobiłem na niej już 30kkm w dwa lata. Sam zdecyduj. Trzyma ciśnienie tyle, że jest głośna od początku. Trzeba by ją przymocować w jakiejś opasce z gąbki. Poprzednia też była głośna jak kupiłem auto i nie patrząc na parametry myślałem, że się kończy. Też była nowa Magneti :)


Przepływka zawyża, bo masz wykastrowany EGR i tak będzie.


Wężyki podciśnienia masz sprawne ? Może sztanga nie pracuje tak jak powinna w tej podmienionej turbinie - źle wyregulowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz cisnienie na tej magneti?

wplywa to jakos zle na silnik ze nie ma egr? bo przed tym czytalem ze sa same plusy...

sztanga sie rusza, pracuje sprawdzalem strzykawka zaciagajac powietrze

do wymiany zostal mi jeden waz do zbiorniczka pod zaworem turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na paliwo spada mi chwilowo do 3,8 bar. Poza tym trzyma 4,0-4,1 cały czas. Nie polecam, bo nie chcę byc odpowiedzialny, ale ja jestem zadowolony tym bardziej, że kosztowała wtedy 125 zł.


EGR można programowo ograniczyć w ISTA jak jest odłączony fizycznie, ale mnie się nie chciało nigdy tego zrobić i tak jeżdżę od początku.


Sztanga może się ruszać, ale być źle wyregulowana, szczególnie jak nie znasz pochodzenia turbiny. To jednak zostaw na koniec, no i najlepiej jakby ją wtedy sprawdził/ustawił na stole ktoś od regeneracji turbin - znowu koszty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtedy nie wiedziałem jeszcze o istnieniu tego zaworu i wymieniłem na słuch, nie sprawdzałem nawet ciśnienia. Tą którą wyjąłem wyglądała jak ze sklepu. Jeśli u Ciebie widać, że jest stara lub oryginał ze znaczkiem jeszcze to ja bym wymienił. Potem ewentualnie kombinować z zaworem.


Aha i te Magneti są w takim gumowym kondomie. Musiałem to zdjąć, bo u mnie mocowanie pod podłogą było inne i się nie mieściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię szybki test z tym zaworem i zi a że czy ciśnie ie będzie większe na przyduszonym wężyku

Ja nie wiem jak ona wygląda bo jest pod osłona i nigdy jej nie zdejmowalem. Napewno słychać że chodzi jak się da zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.