Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgodnie z sugestią zainstalowałem INPA, obserwowałem parametry live i tak:

1) po każdym starcie motoru wywala błąd 5696 ECU (EEPROM and configuration), reset, start i znowu jest ten sam błąd;

2) wtryski na wolnych mają mniej więcej równe korekty około zera poza nr 2 około 2-3 a pod obciążeniem wszystkie "idą" równo na zero;

3) nieśli silnik jest pod obciążeniem to jest cały czas wykrzyknik przy jednej z wartości opisanej jako "P-Amount of the PI-ideal speed control" w [mm^3] (n.p. !-57.63) - co to jest i czy tak ma być :?:


Czy reset wtrysków INP'ą robimy na:

- włączonym zapłonie;

- pracującym silniku;

- w trakcie jazdy :?:


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wtryski na wolnych mają mniej więcej równe korekty około zera poza nr 2 około 2-3 a pod obciążeniem wszystkie "idą" równo na zero

Po przekroczeniu chyba 2k obr nie ma korekcji.

Nie rzuca silnikiem ? Na jednym wtrysku takie korekty to całkiem sporo.

Opublikowano

Nie, kręci się gładko.


Co to może być w INPA -> "P-Amount of the PI-ideal speed control" - pojawia się z wykrzyknikiem i wartościami poniżej zera (n.p. -57.63...) :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"P-Amount of the PI-ideal speed control" - pojawia się z wykrzyknikiem i wartościami poniżej zera (n.p. -57.63...) :?:

Za bardzo bym sobie tym głowy nie zawracał, choć powiem szczerze nigdy nie patrzyłem na ten parametr, ale:

1. Tam jest zapewne błąd w tłumaczeniu z języka krzyżackiego na angielski i zamiast ideal powinno być idle czyli chodzi o jakiś kontroler biegu jałowego w funkcji położenia przepustnicy, ale dokładnie to nie wiem o co chodzi :D

2. Nie przejmuj się wykrzyknikami w INPA; przynajmniej nie za bardzo, bo wynikają one z ułomności programu i każda wartość poza skalą czyli jak się skończy ten prostokącik, jest oznaczona wykrzyknikiem. Zerknij np. na ilość przepracowanych godzin silnika.


Ja bym się skupił na ogarnięciu błędu ECU, choć sam bym się tego chyba nie podjął. W internetach piszą, że to może wynikać z nieprawidłowo przeprowadzonego chipowania lub EEPROM się samoistnie rozjechał, np. jakieś zwarcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka korekcja to dużo, szczególnie na ciepłym silniku, podczas jazdy sprawdzaj delikatnie przyspieszając do 1500 rpm, ponieważ powyżej już nie pokaże wartości. Najleoiej to nagraj programem do nagrywania ekranu, najpierw na zimnym, później delikatna jazda.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mając na myśli zwarcie niekoniecznie chodziło mi o zwarcie na płycie DDE, ale w innym podłączonym module. W DDE wszystko może być fizycznie nadal sprawne tylko pamięć się pogubiła jak dostał zwarcia gdzie indziej.


Poza tym błędem ECU to auto funkcjonuje normalnie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.