Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

problem z 530D E39 z 3-litrowym dieslem M57 2003 r.

Auto mam od 13 lat, teraz ma ponad 440 000 km. Od około dwóch lat borykam się z efektem spalania stukowego (tak przynajmniej mi się wydaje). Usterka polega na tym, że przy większych obciążeniach, powyżej 2 000 rpm, silnik zaczyna chwilowo nierównomiernie pracować i towarzyszy temu głośne stukanie asynchroniczne w stosunku do normalnej pracy motoru. Czasami na ułamek sekundy bryka wyrywa się sama do przodu a czasami chwilowo się dławi. Zostały zregenerowane wtryskiwacze, co wyeliminowało przypadłość ale po roku problem powrócił. Następnie wymieniono wtryskiwacze, ale tym razem na fabrycznie nowe, co załatwiło sprawę ale tym razem tylko na miesiąc i około 1 000 km przebiegu. Podejrzewałem opiłki metalu z pompy w paliwie ale ani w filtrze paliwa oni w baku nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was miał tego typu problem lub wie o co chodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszyscy mówią, że M57 jest pancerne, ale na chłopski rozum biorąc to żaden silnik nie przeżyje dwóch lat ze spalaniem stukowym... Wtryski wymieniałeś tak w ciemno, bo coś stukało ? Jakieś parametry z INPY byś zapodał - ciśnienie paliwa (CR oraz pompy progowej), korekcje wtrysków, jakieś błędy ?

Przy takim przelocie to nie trzeba już rozrządu robić ? Może jest wyciągnięty ?

Opublikowano

Dzięki, że się zainteresowałeś!


To nie jest tak, że M57 jeździło 2 lata z tym "spalaniem stukowym". Jak pisałem poprzednio z tych dwóch lat auto rok po regeneracji wtrysków jeździło OK, potem na nowych jeszcze miesiąc a wcześniej z poł roku nastało się po różnych warsztatach. Błędów brak, ciśnienie na listwie OK, silnik ma prawidłową kompresję, rozrząd został sprawdzony, korekcje wtrysków na kompie OK, na teście przelewowym różnice mniejsze niż 10%, nie bierze nawet kropli oleju, na wolnych obrotach pracuje tak równo, że go w aucie prawie nie słychać, ma bardzo dobry dół (moment obrotowy), turbo zostało zregenerowane i jak nie ma tej usterki to objeżdża f10 520d! Jeszcze apropos ciśnienia na listwie CR to na 100% nie jestem pewien bo ciężko to w trakcie jazdy uchwycić jak akurat ma problem bo to są ułamki sekund.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze apropos ciśnienia na listwie CR to na 100% nie jestem pewien bo ciężko to w trakcie jazdy uchwycić jak akurat ma problem bo to są ułamki sekund.

Sprawdź wtyczkę czujnika na listwie CR (od strony grodzi). Też daje takie objawy tym bardziej, że jak piszesz, występuje to czasami.

Opublikowano

Wymieniłem:

1) wtyczkę na czujniku ciśnienia CR (i polutowałem skuwki na kablach);

2) czujnik CR;

3) wiązki do wtrysków;

i na razie "chodzi jak szwajcarski zegarek".


WIELKIE DZIĘKI "Fuser"!!!


Jak efekt się utrzyma to wiszę Ci WIELKIE PIWO (jeśli lubisz)!!!


Pozdrawiam wszystkich.

:D

Opublikowano

Niestety problem dziś powrócił.


W jaki sposób są dobierane dawki (czasy otwarcia) dla poszczególnych wtrysków?


Może jakiś inny czujnik jest do wymiany?


Pozdrawiam :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to nie są takie objawy jakby brakowało nagle paliwa ? Jakie ciśnienie daje pompa progowa pod obciążeniem ?
Opublikowano
Fuser - tego nie wiem, sprawdzę bo mam DELPHI DS150 (to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie bo nie znalazłem tam korekt wtrysków live) ale może doradzisz kogoś z Warszawy lub okolic co zna M57 i by potrafił profesjonalnie ogarnąć temat i nie wymieniał po kolei wszystkiego co najdroższe?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam nikogo takiego. Delphi też powinien wskazać ciśnienie wstępne paliwa. Powinno być 4 bar, przy obciążeniu również, a przy 3,5 bar może zamulać na obrotach. Jeszcze przychodzi mi do głowy regulator na pompie CR - puszczają uszczelki wtedy nie będzie odpalał, a przy mniejszym uszkodzeniu poszarpuje podobno w okolicy 2k obr.


Ciężko tak metodą macajewa coś ustalić nie znając aktualnych parametrów pracy silnika. Jak już sam grzebiesz to zainwestuj te kilkadziesiąt złotych w kabel + INPA. Nie jestem ekspertem, ale wg mnie dawki wtrysku w CR1 są ustalane na podstawie czujnika spalania stukowego. Pewnie czujnik położenia wału tez ma coś do powiedzenia.

Opublikowano
Rzeczywiście problemy występują w okolicy 2 000 rpm. Na wysokich i niskich obrotach jest OK. Czy ten regulator da radę samemu wymienić, jest tam dostęp?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wymieniaj tak w ciemno, inpa i diagnostyka to podstawa, trzeba obejrzeć parametry pod obciążeniem gdy pojawia się problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ten regulator da radę samemu wymienić, jest tam dostęp?

Nie regulator tylko uszczelki za 20zł - F01M100278, które się wycierają. Z tego co wyczytałem to regulator zwykle jest OK. Trzeba zwalić kolektor. Pompa CR jest obok alternatora i na niej jest regulator. Nie wymieniałem jeszcze, ale to zrobię przy najbliższej okazji, bo mi trochę czasem poszarpuje tuż przed 2000 obr.


I tak jak maniek pisał - podstawa to najpierw diagnostyka. Kup kabel. To wyjdzie taniej niż droga do serwisu i z powrotem :) Kupowałem z tej strony https://ibmw.info/inpa-f/ od razu są instalki i wszystko mi działa. Możesz szukać na allegro, pewnie taniej też można znaleźć.

Opublikowano

Dzięki Panowie - INPA już zamówiona no i jest światełko w tunelu z tą uszczelką pod regulatorem.


Dam znać jak wymienię. :arrow:

Opublikowano

Fuser - w zestawie który proponujesz brakuje jeszcze jednej uszczelki, tej która siedzi w rowku na kołnierzu regulatora. Ma ona średnicę około 19 mm (17,5 mm wew. i 20 mm zew.). Znasz może numer referencyjny tej uszczelki?


2-gie zdjęcie od góry, oznaczona nr (1) i chodzi o tą większą.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-tou_200307/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-53-fuel-injector-nozzles-lines/BjWWOO3

Opublikowano

Czym różni się (tak to jest opisane w DELPHI DS150):


1) Przeprogramowanie kalibracji / Przeprogramowanie EPROM

od

2) Kalibracja objętości wtryskiwacza / Reset wartości adaptacji wtryskiwacza


Co to jest i czy można obie operacje przeprowadzać bez zmiany wtrysków lub EPROM'u?

Opublikowano
Ciśnienie wstępne (rozumiem, że za to jest odpowiedzialna pompa pod progiem kierowcy) to równo 4 bar (na samym zapłonie bez startu silnika).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, 4 bar to jest wzorowa wartość, kwestia czy się utrzymuje w czasie obciążenia.


Co do wtrysków to nie wiem, ale w INPA jest tylko coś takiego jak reset i to się robi bodajże przy ich wymianie. Pewnie Maniek tu z forum będzie wiedział dokładniej. Ja jestem amatorem :)

Opublikowano

W trakcie jazdy z gazem w podłodze ciśnienie wstępne nie spada poniżej 4 barów (wacha się ospale w granicach 4 - 4,2 bar.).


Ciśnie na rampie podąża zgodnie za ciśnieniem zadanym w granicach od 348 barów (wolne obroty) do 1 000 barów (gaz w podłodze przez parę sekund).


Każde uruchomienie silnika generuje błąd 1640 "Sterownik DDE (EEPROM i konfiguracja)". Reset błędów i po kolejnym odpaleniu znowu wraca za każdy startem motoru.


Ten sam błąd 1640 wywala po:


1) "Przeprogramowanie Kalibracji / Przeprogramowanie EEPROM"

albo

2) "Kalibracja objętości wtryskiwacza / Reset wartości adaptacji dyszy wtryskiwacza".


Ma ktoś pomysł co jest nie tak?

Pozdrawiam :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Usuwałem podobny błąd w m47 (520d) przy pomocy ista, Twoje delphi może nie mieć takiej "mocy" mimo takiej procedury. Niedawno pomagałem mechanikowi, który nie mógł zresetować adaptacji vanosów po wymianie rozrządu w n45 mimo obecności takiej funkcji, ja to zrobiłem bez problemu i auto zaczęło pracować jak należy. Reset robi się po wymianie wtryskiwaczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

INPA zgodnie z sugestią już zamówiłem.

Czy mam do tego zamówić ISTA ale tylko program bo kabel jest ten sam? Masz jakiś namiar na sam program ISTA i która wersja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.