Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.


Od nie dawna jestem posiadaczem E60 520i 2004r z ręczną skrzynią.

Zauważyłem że przy prędkości powyżej 100 km/h zaczyna dość wyraźnie wibrować - trząść tyłem i to tylko i wyłącznie przy dodawaniu gazu - czyli można by jechać np. 200 i gdy odpuścić gaz, to od razu spokój.


Zdążyłem wymienić już podporę wału i tłumik drgań, ale to nic nie dało.


Przeszukałem forum i nie znalazłem nic podobnego w manualu..


Czy może to być wina krzyżaka wału ?

Czy może jednego tylnego łożyska - piasty, które ma delikatny luz ??


Pomóżcie, bo mechanik twierdzi że mogą to być półosie ?!


Ps. czy w tym modelu mogło nie być dwumasy ?

Wcale nie czuję jej obecności, a bynajmniej działania..

Opublikowano

To mało jest dwumas w benzynie ?? Nawet w prostym Pastuchu B5 1.6 jest :mad2: a co dopiero...ech.. :roll:


Felgi proste i wyważone - z resztą co miały by felgi tylko przy dołożeniu napędu ?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To mogą być półosie.

zwłaszcza , że dzieje się to przy dodawaniu gazu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeśli chodzi Ci o krzyżak wału, to rzekomo jest w porządku, ale coraz bardziej zaczynam mieć przekonanie co do tych półosi - właśnie dlatego że dzieje się to tylko przy dodawaniu gazu - czyli przy "dołożeniu" napędu..
Opublikowano

Teraz mam jeszcze lepiej..

Po wizycie u mechanika i wymianie tej podpory, oraz tłumika drgań wraz z olejem w skrzyni i dyfrze - przy hamowaniu silnikiem, a w zasadzie już tylko przy samym odpuszczaniu gazu - wyje jak stary Autosan.

Po przejechaniu ok. 5 km - czyli po rozgrzaniu - przestaje..


Co mógł uszkodzić mechanik przy takiej wymianie ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wygladał stary olej z dyfra?

Zalał ci odpowiedni?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Chciałem zobaczyć, ale gdzieś go zlał do pozostałych.. Rzekomo nie był zły.


Wlany został 75W90 Motul Motyl Gear,

według strony CarQ po VINie taki wychodził.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może ktoś wcześniej "naprawił" dyfer lub skrzynię dodatkami do olejów typu motodoktor.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A może właśnie ?

Dlatego mogło by to tłumaczyć nagłą awarię po wymianie oleju..


Wczoraj ponownie wymieniłem olej w skrzyni, bo nie był to fabryczny OEM, tylko Motul Multi DCTF - znów sugerowałem się stroną CarQ na której to taki olej rzekomo był zalecany do niej po nr VIN, ale człowiek z Centrum Olejowego twierdził że zdecydowanie powinien być inny i sprowadził dokładnie taki jak trzeba - chyba Ravenol i aby na 100% wyeliminować niewłaściwy olej wydałem 216 zł, lecz nie dało to zupełnie nic..

Czy łożysko w skrzyni mogło by się uszkodzić od poprzedniego oleju na którym zostało przejechane ok. 70 km, czy to nie skrzynia, a właśnie dyfer ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.