Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, dziwne zjawisko. Może ktos już miał coś podobnego ?


Zimówki, jeżdżone ze 2 miesiące, wszystko było Ok. Nagle od 3 dni rano kontrolka i spada jedno z tylu do 1.6(z Ok 2.5). Dopompowane i nast dzień rano to samo. Co ciekawe - w dzień nic a nic nie spada a rano odczyt jest zawsze 1.6. Mało tego, raz dopompowane z rana i trasa, drugim razem po południu i wciąż 1.6

Nie spada poniżej a spada tylko w nocy. Auto w domu w garażu także nikt nie spuszcza powietrza jakby co ;)


Jutro wulkanizator ale zjawisko normalne nie jest moim zdaniem. Jakies pomysły ?

Opublikowano
Przy tych czujnikach, dość częste zjawisko, przy zmianach temperatur. Ale czy o aż tyle to trochę dziwne, prawie jeden bar. Wulkanizator niech sprawdzi czy nie ma dziury, sprawdzić zawór. I najlepiej napompować azotem, mniej wrażliwy jest na zmianę temperatury.
Opublikowano

Dziękuje Panowie, diagnoza trafna :) Wkręt w oponie


Od tego wniosku odwiodło mnie z początku to spadanie wyłącznie do 1.6 i nic poniżej.


A swoją droga czujniki potrafią być irytujące, skacze sobie zwykle ciśnienie o 0.1 czy 0,2 Ot tak sobie i mnie denerwuje :)

Opublikowano
Jak już wspomniałem, napompuj koła azotem i nie będzie skakać ciśnienie. Tez miałem takie problemy na początku. Teraz w wulkanizacji proszę o azot zero problemów. Ale fakt to było irytujące.
Opublikowano
Jak już wspomniałem, napompuj koła azotem i nie będzie skakać ciśnienie. Tez miałem takie problemy na początku. Teraz w wulkanizacji proszę o azot zero problemów. Ale fakt to było irytujące.

 

Ostatni raz pompowalem azotem Volvo 850 w latach...No baaardzo dawno temu ;)


Nie widzę sensu, problem z uzupełnieniem. Na stacjach benz nie ma urządzeń a nie będę szukał w necie za każdym razem czegoś w okolicy tam gdzie będę. Wiem ze azot ma lepsze właściwości ale upierdliwość w użytkowaniu przy konieczności uzupełnienia jak dla mnie dyskwalifikuje to rozwiązanie


Nie wiem nawet czy czujniki by nie wariowały

Opublikowano
Jakis czas temu jak przegladalem serwisowki BMW to natrafilem na stwierdzenie, ze BMW nie rekomenduje pompowania azotem. Ciekawe dlaczego. Ktos cos wie. Jakie sa przeciwwskazania?
Opublikowano

Ja rekomenduję pompowanie mieszanką gazową: tlen 21%, azot 78% i argon około 1%.

ASO też takiej używa.

Bardzo się sprawdza przy codziennej jeździe.

Opublikowano
Ja też nie kombinuję z azotem w osobówkach, ale jest prawdą, że tam, gdzie musimy ładować duże ciśnienie - w moim przypadku np. przyczepy lub kamper np. gdzie powinno być 5 bar - to przy azocie w upalne dni ciśnienie niewiele się podnosi w trasie, a przy zwykłym powietrzu podnosi się do ponad 6 bar. Raz w przyczepie kempingowej miałem równe 4,5bara wyjeżdżając z domu (tak przewidywała instrukcja) i w trasie wywaliło zawór w wentlu i opona na złom. W drugim kole jak zmierzyłem, to miałem 5,7 bar. Więc w takich sytuacjach proponuję azot.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja rekomenduję pompowanie mieszanką gazową: tlen 21%, azot 78% i argon około 1%.

ASO też takiej używa.

Bardzo się sprawdza przy codziennej jeździe.

to najtrudniej dostępny płyn na świecie, nie wiem gdzie udało ci się to znaleźć, masz jakieś dojścia chyba

Opublikowano

W sieci jest mnóstwo badań naukowych (pomiarów!!!!!) odnośnie różnic między rozszerzalnością cieplną azotu i powietrza i różnice te są znikome.

I Azot i powietrze się rozszerza i kurczy od zmian temperatury.

Jeżeli dla kogoś różnica 0,01 MPa pomiędzy zmiany ciśnień Azotu i powietrza dla opony z samochodu ciężarowego jest istotna to powodzenia w dalszej i kolejnej "merytorycznej" dyskusji.

Opracowanie naukowe Maciej KOTYK, Adam TROSZYŃSKI z 2013 roku:

"3. W przypadku zmiany temperatury powietrza o 25oC, ciśnienie w oponie uległo zmianie o 0,084 MPa.

4. W przypadku zmiany temperatura azotu o 25oC, ciśnienie w oponie ule- gło zmianie o 0,074 MPa.

5. Na podstawie otrzymanych wyników można stwierdzić, że azot jest w pewnym stopniu mniej wrażliwy na obniżanie się temperatury."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.