Skocz do zawartości

E39 530dA Brak mocy na zimnym / kopci na czarno


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Borykam się z problemem małej mocy na zimnym silniku (do 2500 RPM) oraz kopceniem na czarno przy mocnym przyśpieszaniu. Jest jeszcze dziwny efekt, który polega na tym, że trzymam gaz równo wciśnięty - na przykład 1700 obrotów i nagle auto zaczyna przyśpieszać, obroty rosną jakbym docisnął go bardziej. Tak jakby dostawał więcej paliwa. Taki efekt jest tylko przez dosłownie kilka minut po odpaleniu auta po całej nocy postoju. Pojawia się też wycie przy 1500-2000 RPM mocniej słyszalne na zimnym, które na ciepłym ledwo słychać.


Napiszę jeszcze co niezwiązanego z problemem było robione do tej pory :

Nowa odma

Wywalone klapki w kolektorze

Czyszczony EGR i kolektor

Wymienione wszystkie rolki, napinacze, paski

Wymienione termostaty

Filtry płyny olej - wiadomo


Mój mechanik postawił jako diagnozę dwa wtryski - na trzecim i szóstym cylindrze.


Sprawdziłem to inpą we własnym zakresie, na zimnym silniku faktycznie szósty wtrysk mocno zalewa. Zanim zrobiłem screena minutę wcześniej miał nawet +3.5

c065d1e190672063med.png


Za to przy rozgrzanym silniku do ponad 90 stopni korekty są prawie wzorowe:

0ba7ca149d884ac0med.png


Widzę w tym jakąś logikę:

1. Na zimnym są problemy - wtrysk walnięty.

2. Na ciepłym jest ok - korekty bez zarzutów.


Sprawdziłem ciśnienie na pompie progowej bo też była podejrzana. Na wolnych obrotach ciśnienie to 3.93 mbar, a przy bucie w podłodze na trzecim biegu spada do 3,3 mbar.


Ciśnienie doładowania - nie wiem jak to interpretować. Inpa pokazuje wynik co sekundę więc domyślam się, że przez takie odświeżanie mogą być błędy w odczycie. Jedyne co zauważyłem na filmie, to że w momencie wciśnięcia gazu w podłogę aktualne ciśnienie jest dużo niższe niż docelowe (około 150-200 mbar). Dopiero po przekroczeniu 3000 RPM aktualne doładowanie przekracza to docelowe i pozostaje już takie do końca. Teraz doczytałem, że sprawna turbina powinna dmuchać 2200 mbar więc wychodzi na to, że jest ok :cool2:


Kolejna sprawa - przepływomierz. Pewnie tutaj też chodzi o to żeby parametry były mniej więcej takie same. Oczekuje 1000, a mierzy niewiele ponad to: 1050-1100. Wszystko powyżej opisane widać na tym filmie, but w podłodze w 22 sekundzie:



Jeżeli chodzi o wtryski, to jakie będzie najlepsze rozwiązanie ? Mechanik poleca regenerację wszystkich wtrysków. Widziałem na allegro nowe wtryski za 750 zł, ale nie wierzę w tą cenę i nie zaryzykuję kupna takiego. Częścidobmw mają nowe wtryski za 1150 i to byłoby najpewniejsze, ale muszę mieć 100% pewności żeby nie wywalić kasy w błoto na coś co nie rozwiąże problemu. Ceny regeneracji jednego wtrysku to pewnie około 500zł przy dużym uszkodzeniu. Także regeneracja dwóch wtrysków oraz sprawdzenie pozostałych pasuje mi najbardziej. Pytanie czy regeneracja to pewne rozwiązanie i po kilku tysiącach km znowu nie będzie trzeba tego robić. Może macie jakieś polecane warsztaty w Warszawie i okolicach zajmujące się wtryskami ? Zastanawiam się nad Diesel Serwis w Piastowie i Diesel Naprawy w Ożarowie, ma ktoś jakieś doświadczenia związane z nimi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłącz wężyk od EGR, zaślep i wtedy zobacz czy też zamula. Sprawdzałeś go czy się domyka do końca ?

Jeśli wyje to albo dolot nieszczelny co by tłumaczyło kopcenie, albo turbina niedomaga. Zależy jak wyje. Jeżeli przy zwiększaniu i spadaniu obrotów masz ijo-ijo to turbina, jeśli tylko przy zwiększaniu obrotów to jest dziurawy dolot. Turbina nie dmucha oliwą ?

Pompka progowa troszkę poniżej normy.

Wtryski zostaw na koniec. Ja dawałem do sprawdzenia, dwa były poprawione, wszystkie wyczyszczone w myjce ultradźwiekowej - spadło spalanie. Nowe bardzo drogie, pozostałe to loteria.

Opublikowano

EGR nie sprawdzałem, wiem że był czyszczony dwa razy. Spróbuje go zaślepić i zobaczę co będzie.


Wycie występuje w zakresie 1300 - 2500 obrotów. Bez różnicy czy dodaje gazu czy odpuszczam. Dzisiaj zauważyłem, że kiedy na wolnych obrotach wkręcam silnik na te obroty to jest to prawie że niesłyszalne z auta. Dopiero podczas jazdy słychać wyraźnie. Chyba muszę to nagrać bo nie opiszę Ci tego słowami :D


Jak najszybciej sprawdzić czy turbo bierze olej i stąd kopcenie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdejmij wylot z turbiny i zobacz ile tam jest oleju. Przy okazji pomacaj wirnik jakie ma luzy poprzeczne i wzdłużne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Narazie wymieniłbym tylko wtryskiwacz na 6 cylindrze (oczywiście najlepiej wcześniej zmierzyć kompresję) i wtedy ocena reszta, to proste wtryskiwacze, ale nawet z nimi bywa problem przy regeneracji (mam styczność z takimi autami), więc jak dla mnie albo nowy albo używka z gwarancją rozruchową. Ciśnienie na pompie progowej pod obciążeniem za niskie, co do laga na niższych obrotach to przyczyną może być przetwornik ciśnienia sterujący turbiną, ewentualnie nieszczelne przewody podciśnienia. Jakby dolot był nieszczelny to nie byłoby odpowiedniego ciśnienia doładowania w górnej partii obrotów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.