Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, potrzebuję pomocy, BMW e90 silnik 256 kM N52 - automat, LPG, mechanicznie zadbany, mam go już kilka lat.

Objawy:

Przy jeździe na autostradzie, ok 140 km/h, 30 min, silnik zaczął szarpać, mignęła kontrolka HDC, 4x4, chyba też ESP. Silnik szarpał co kilka sekund, stracił ewidentnie moc - zapaliła się (i została) kontrolka skrzyni biegów (czerwona zębatka). Wskazówka obrotomierza wskazywała 5 tys obrotów, przy 100 km/h i mocno drgała- ale z pewnością tyle nie było, silnik nie brzmiał jak przy takich obrotach. Zjechałem na najbliższy parking - 2 km. Po wyłączeniu, czy próbie ponownego uruchomienia wymagało to długiego kręcenia rozrusznika 3-4 sek. albo odpalał i po kilku sekundach gasł. po 5-6 próbie odpalił jakby nigdy nic... Żadne kontrolki się nie paliły, bez kłopotu wróciłem do domu. Nawet wieczorem testując auto przez 40 minut jeździłem, nawet mocno kręcąc i nic, chodziło bardzo poprawnie.

EDIT: teraz zrobiłem już ponad 250 km od zdarzenia i nic nie wraca....


Kilka tygodni temu miałem podobne objawy - ale jeszcze gorsze - silnik sam gasł na światłach, jeszcze ciężej odpalał - nie dało się jeździć, nie było objawów ze złymi wskazaniami obrotów. Sugerując się czerwoną zębatką dałem auto na sprawdzenie skrzyni biegów - okazało się, że jest OK, ale mechanik zczytał, wśród wielu innych zapamiętanych, błąd czujnika położenia wału. Po wymianie czujnika, naprawie, jak ręką odjął... do wczoraj


Błędy odczytane i skasowane dziś przez mechanika (nie wróciły poza ostatnim)

2A94 Sygnał obr. czujnika wału korbowego

2AD0 Brak wiadomości z automatycznej skrzyni biegów

2A1C Właściwość poziomu napełnienia zbiornika

54C6 Zużycie oleju [dot. chyba skrzyni, o tyle dziwne, że był wymieniany w zeszłym roku, nie pojawiał się wcześniej błąd a raczej nie wyciek, bo sucho]


oraz błąd sczytany przez gazownika

P0700 System sterowania przeniesieniem napędu (MIL żądanie)


Pytania czy ktoś to przerabiał? znów czujnik? - po tak krótkim czasie - znaczy, chyba, że coś innego go psuje... jakaś wiązka?

Co robić?

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że możesz mieć jakiś problem z magistralą CAN-bus, gdzieś może robić się jakieś zwarcie na wiązce, które od czasu do czasu zaburza komunikację między układami. No to wskazywałby brak komunikacji ze skrzynią biegów. Może też pada któryś ze sterowników - skrzyni albo silnika. Żeby to zdiagnozować, trzeba by w sytuacji, kiedy ta usterka występuje podpiąć oscyloskop pod szyny CAN i zobaczyć jak wygląda sygnał i ewentualnie jak coś jest nie tak to wypinać poszczególne sterowniki.

Sprawdź też czy napięcie w układzie jest odpowiednie i jak wygląda masa silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.