Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

A czy któryś z entuzjastów Tesli dysponuje wykresem spadku osiągów wraz ze spadkiem naładowania baterii? Czy mógłby zamieścić?

Nie mam takowego... natomiast R8 wyprzedziłem mając koło 45% i nierozgrzaną baterię, aż sam się zdziwiłem.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bjorn testował niwa tesle model 3 2021 rok performance z pompa ciepła w zimę i przy minusowej temperaturze i 11 procentach baterii 0-100 wyniosło 17 sekund. Na YouTube jest film ale nie chce

Mi się szukać bo jestem na wakacjach i net mam slaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 15 sekund przy 10%, w podlinkowanym przeze mnie wątku jest nawet screenshot z tego filmiku.

Co ciekawe, starsze Tesle nie puchły tak mocno jak ta najnowsza trójka, podobno to przez pompę ciepła.


Arkusz kalkulacyjny tego Youtubera, TM3P vs inne elektryki: https://docs.google.com/spreadsheets/d/16mGOOveEcxO85bVkp51YG7-DGWijpI7zY8yh6p7VnEw/edit#gid=1590863604

Niestety brak tam Modelu S.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

https://spidersweb.pl/autoblog/hyundai-ioniq5-nie-puszczac-przed-8-00-bo-embargo/


Hyundai IONIQ5


Ładny, nowoczesny hatchback. Idealny dla młodej rodziny i elektryfikacji kraju, a nie, czekaj...

 

Od 189 900 zł za 2WD z małym akumulatorem, przez 223 900 zł (73 kWh 2WD), 225 900 zł (58 kWh 4WD) aż po 260 900 zł za 4WD 73 kWh 305 KM w najbogatszej odmianie Platinum.

 

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat w tej cenie to zgadzam się z autorem i wybrałbym ix3 nawet kosztem awd. Chyba jestem lepszy od autora bo w metropolii na greenweay udało się uzyskać moc ladowania 57 kWh. Z mocą ladowania jest jeszcze jeden problem. Ja na 5 lądowań na mieście zawsze ładowalem sam, zero innych aut elektrycznych. Podobno jak się więcej aut ładuje to moc jest dzielona a wtedy to już Brdzie mega słabo. Z tymi różnymi kartami to autor troszkę przesadza. Na lotosie płaciłem w kasie, na greenwayuy apka, na Orlen i energa tez apka Orlenu, także wystarczyło zainstalować 2 apki no ale ja jestem w miarę młody ktoś bardziej konserwatywny będzie zniesmaczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://spidersweb.pl/autoblog/hyundai-ioniq5-nie-puszczac-przed-8-00-bo-embargo/

Hyundai IONIQ5

Ładny, nowoczesny hatchback. Idealny dla młodej rodziny i elektryfikacji kraju, a nie, czekaj...

Od 189 900 zł za 2WD z małym akumulatorem, przez 223 900 zł (73 kWh 2WD), 225 900 zł (58 kWh 4WD) aż po 260 900 zł za 4WD 73 kWh 305 KM w najbogatszej odmianie Platinum.

:shock:

 

To auto w Norwegii bedzie sie sprzedawac w grubych tysiacach sztuk.

Ta max wersja jest za ~220k PLN i zawiera praktycznie wszystko co sie da upakowac do auta dzisiaj.

Do tego pamietaj ze masz 5s do setki i AWD.

Pod wzgledem technologii to auto jest kilka lat do przodu w porownaniu do iX3 - osiagi, dedykowana platforma, kilkanascie cm wiecej w rozstawie osi, na tylnych siedzeniach, 800V instalacja czyli 2x krotsze ladowanie, ladowanie zwrotne etc etc


W PL 99% ludzi za ta cene wybraloby Q5 2.0 TDI czy inne X3 bo prestiz i premium a w krajach gdzie latwiej zyc z elektromobilnoscia ludzie pojda po tego Hyundaia tlumem bo wbrew pozorom daje bardzo duzo za relatywnie "normalne" pieniadze.


Czytalem komentarze pod tym artykulem i jest podobnie jak tu na forum - zderzenie roznych swiatopogladow - ludzie w PL czesto nie rozumieja, ze nie wszystkie kraje w Europie pozwalaja na jazde 160, 180 czy 200km/h po autostradach, ze niektore kraje sa male i ludzie wogole nie korzystaja z autostrad bo jezdza wokol komina, ze sa zwolnienia podatkowe na EV, ze sa duze oplaty srodowiskowe/drogowe/ubezpieczeniowe dla ICE czy premium, ze w wielu krajach od dziesiecioleci nie robi na nikim wrazenia ze podjedziesz golasem Q5 czy innym 5-er na parking bo aut nie kupuje sie dla sasiadow a jezdzenie 5m limuzyna/SUVem po miescie nie zawsze jest najlepszym pomyslem.

W takiej Norwegii ludzie szaleja za e-tronem bo jest praktyczny z wielu wzgledow a w takim Londynie ludzie calkiem zamozni potrafia wogole nie posiadac auta i jezdza metrem do pracy bo jest wygodniej a utrzymanie auta w stolicy kosztuje majatek.


Co do samego Ioniqa - mi sie auto bardzo podoba ale mocno ostudzily mnie pierwsze testy efektywnosci napedu, zuzycie energii jest spore.

Za to bardzo chetnie przetestuje to auto zeby zobaczyc jak sie w nim "czuje", jaka pozycja za kierownica, jak Azjaci radza sobie z infotainmentem i ogolnie jak duzy progress poczynili bo nie ukrywam - marka Hyundai kojarzy mi sie z tandeta a jestem pewny ze to tylko stereotypy sprzed 10-20 lat.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie w PL czesto nie rozumieja, ze nie wszystkie kraje w Europie pozwalaja na jazde 160, 180 czy 200km/h po autostradach, ze niektore kraje sa male i ludzie wogole nie korzystaja z autostrad bo jezdza wokol komina, ze sa zwolnienia podatkowe na EV, ze sa duze oplaty srodowiskowe/drogowe/ubezpieczeniowe dla ICE czy premium

 


Nie "ludzie w PL nie rozumieją", tylko "ludzie w PL wypowiadają się z perspektywy PL".


Dlatego ten wątek ma tyle stron, bo Norweg Polaka nie zrozumie tak jak głodny najedzonego, a pogadać sobie zawsze można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "ludzie w PL nie rozumieją", tylko "ludzie w PL wypowiadają się z perspektywy PL".


Dlatego ten wątek ma tyle stron, bo Norweg Polaka nie zrozumie tak jak głodny najedzonego, a pogadać sobie zawsze można.

Albo Polacy chcą być częścią unii albo częścią europy wschodniej. Niestety mamy wrażenie, że tych drugich u nas całkiem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "ludzie w PL nie rozumieją", tylko "ludzie w PL wypowiadają się z perspektywy PL".


Dlatego ten wątek ma tyle stron, bo Norweg Polaka nie zrozumie tak jak głodny najedzonego, a pogadać sobie zawsze można.

Albo Polacy chcą być częścią unii albo częścią europy wschodniej. Niestety mamy wrażenie, że tych drugich u nas całkiem sporo.

 

Aspirowanie do lepszych to jedno, a kupowanie samochodu na tu i teraz to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Adam niezbyt rozumiem porównywanie hatchbacka Hyundai do suva BMW i to takiego średniej klasy a nie x1 czy x2.

Ten cały frunk w Hyundaiu to też porażka, wyglada jak schowek w kształcie atrapy silnika i jeszcze dwie klapy trzeba otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aspirowanie do lepszych to jedno, a kupowanie samochodu na tu i teraz to drugie.

Kupowanie samochodu w zamyśle, aby łamać wszelkie przepisy, truć środowisko i stwarzać zagrożenie dla innych to jest to drugie ;)

Toż ile razy w tym wątku się przewija, że v-max 180kmh to lipa czy tam 200kmh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam niezbyt rozumiem porównywanie hatchbacka Hyundai do suva BMW i to takiego średniej klasy a nie x1 czy x2.

Ten cały frunk w Hyundaiu to też porażka, wyglada jak schowek w kształcie atrapy silnika i jeszcze dwie klapy trzeba otwierać.

 

Ten Hyundai to zaden hatchback, to duzy crossover o ksztalcie hatchbacka - zerknij na wymiary czy zobacz filmiki na youtube jacy ludzie sa przy nim mali.

Przecietny HB ma 260-265cm rozstawu osi, Ioniq ma 300cm, to o 15cm wiecej od BMW X3 i o 3cm wiecej od X5 :)

Przecietny HB ma ~1200l pojemnosci bagaznika po zlozeniu oparc, Ioniq ma ~1600l, tyle co BMW X3.


Frunk bez kitu porazka, ja tam w TM3 trzymam kable od ladowania na codzien a ze laduje sie wallboxem to otworzylem go moze 3 razy wszystkiego.

Teraz sie przyda za to na wycieczce do PL, mozna trzymac jakies najpotrzebniejsze rzeczy a nie przekopywac sie przez bagaznik sedanowy.


PS. Doug ma 190cm wzrostu, zobacz jak wyglada przy tym Ioniqu :)


51284178649_4fee76c8c1_o.jpg


51283626733_0f2ff697ce_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sławomir na tym forum co kilka postów ludzie piszą o takich prędkościach a tutaj nagle zaczęło ci to przeszkadzac. Czy według ciebie samochody powinny mieć v max 140 i dlaczego w innych wątkach tego nie negujesz?

Hyundai to dobre auta z ładnym designem dobrym wykonaniem, i gdybym kupował nie Premium na pewno wybrałbym bardziej niż tesle bo dużo ładniejsze,więcej serwisów, lepsze know how z naprawami, lepsza jakość wykonania. BMW nigdy nie grzeszylo ilością miejsca w środku za to ma inne zalety których nie maja inne marki. Norwegowie chyba tez docenili markę co pokazali pierwszym dniem sprzedaży ix. Równie dobrze mogli zamówić w podobnej cenie tesle model x ale widocznie ten tryb geparda aż tak ich nie jara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mimo wszystko u nas raczej sukcesu nie będzie.

Zgadzam sie, w Polsce TM3 sie w miare dobrze sprzedaje bo jest hype na Tesle ogolnie. Model Y tez mysle bedzie sie dobrze sprzedawal.

VW ID4 i ta Skoda Enyaq tez mysle ze sie beda dobrze sprzedawac, kult grupy VW w narodzie wiecznie zywy :)


Dzisiaj zerknalem na mapke Superchargerow w poblizu mojego miasteczka - jest tego naprawde duzo (zarowno lokalizacji jak i stanowisk) i w ciagu 15-20 min mozna podladowac 200-250km zasiegu i jechac dalej. Te wszystkie widoczne superchargery sa w promieniu 300-350km. Range anxiety = zero.

Jak juz w PL te SC/Ionity/szybsze Greenway sie pobuduja - mysle, ze bedzie sporo chetnych jednak na nowa technologie.


51283502461_b9ba4d338d_o.jpg

 

Hyundai to dobre auta z ładnym designem dobrym wykonaniem, i gdybym kupował nie Premium na pewno wybrałbym bardziej niż tesle

Po Twoich ostatnich 300 wpisach w tym watku jestem pewny, ze przed Tesla to wybralbys nawet Multiple w gazie :norty:

 

Norwegowie chyba tez docenili markę co pokazali pierwszym dniem sprzedaży ix. Równie dobrze mogli zamówić w podobnej cenie tesle model x ale widocznie ten tryb geparda aż tak ich nie jara

Ciagle odnosisz sie do tego newsa z bmwblog a tak naprawde nikt nie wie jaka jest liczba tych wstepnych zamowien.

Modelu X w Norwegii sprzedalo sie do tej pory ~14tys sztuk, to wcale nie tak malo.

Dla porownania e-tron, najpopularniejsze auto w Norwegii w calym zeszlym roku, zanotowal tu sprzedaz calkowita do tej pory na poziomie ~18 czy 19k sztuk czyli wcale nie tak duzo wiecej.


Norwegowie kochaja BMW, wiele razy tutaj to pisalem i brak EV (poza paskuda i3) w ofercie do tej pory to lipa dla wielu ludzi.

Sprzedaz BMW siadla tu konkretnie, do Tesli i Audi ucieklo wielu klientow.


I teraz pytanie - czy klienci kupujacy BMW iX to beda klienci wracajacy z np Tesli, czy raczej sprzedaz iX bedzie kanibalizowala dalsza sprzedaz X3, X5, X6 etc etc

Ja stawiam jednak na to drugie, ale oczywiscie pozyjemy zobaczymy.


51284547915_f061bdaa07_o.jpg


Natomiast sam design BMW iX dla mnie jest mega nieatrakcyjny, smierdzi "chinskim" gustem z kilometra :evil:

BMW zawsze mi sie kojarzyly z agresywnymi, sportowymi ale i klasycznymi liniami, to tutaj to jakis "obcy" mi design, nie pasujacy do marki.


2022-bmw-ix-exterior-42.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie przesadzaj z ta multipla. Napisałem konkretnie dlaczego wolałbym hyundai i to nie przez nienawiść do tesli ale suche fakty z którymi ciężko dyskutować ocZywicie oprócz designu który jest subiektywny. W Norwegii może jest więcej salonów, serwisów i wyglada to lepiej ale u nas jest jak jest. Nawet infolinii nie ma po polsku, dla mnie to może nie jest problemem ale dla wielu Polaków i owszem. Poprawia jakość, odświeża design, rozwiną sieć serwisów, poprawia jakość infolinii to będzie inna gadka. Sieć superchargerow w Polsce dla mnie nie istnieje a w dalsze podróże wybieram samolot. Co do BMW ix zobaczymy jak będzie na żywo wyglądał. Przód akurat mi się podoba, wyglada agresywnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir na tym forum co kilka postów ludzie piszą o takich prędkościach a tutaj nagle zaczęło ci to przeszkadzac. Czy według ciebie samochody powinny mieć v max 140 i dlaczego w innych wątkach tego nie negujesz?

Hyundai to dobre auta z ładnym designem dobrym wykonaniem, i gdybym kupował nie Premium na pewno wybrałbym bardziej niż tesle bo dużo ładniejsze,więcej serwisów, lepsze know how z naprawami, lepsza jakość wykonania. BMW nigdy nie grzeszylo ilością miejsca w środku za to ma inne zalety których nie maja inne marki. Norwegowie chyba tez docenili markę co pokazali pierwszym dniem sprzedaży ix. Równie dobrze mogli zamówić w podobnej cenie tesle model x ale widocznie ten tryb geparda aż tak ich nie jara

Chyba z 10 razy pisałem, że w aucie na co dzień v-max 180kmh jest dla mnie ok ;)

Że mam możliwość jazdy 300kmh to jest dla mnie spoko, ale nawet mając taką możliwość super rzadko ją wykorzystuję. Na drodze im bardziej jedziesz równo z wszystkimi tym mniej mandatów łapiesz i mniejsze ryzyko wypadku.


A co do Ioniqu tez mi się podoba strasznie, ale ja bym BMW ponad to nie stawiał :P iX jest brzydsze ogromnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wlasnie trwa konferencja "Moj elektryk" na ktorej sa zapowiadane doplaty do EV w Polsce.

Program/doplaty startuja 12 lipca.


Max cena auta - 225k PLN brutto (gotowka, leasing - bez znaczenia).


Doplaty - 18.750 PLN albo 27.000 PLN (jak masz 3 dzieci)


BMW i4 niestety sie nie zalapie ale w kwocie 225k PLN kilka ciekawych aut juz sie znajdzie - VW ID.3/4, Hyundai Ioniq 5, Tesla model 3 SR+, goly Q4 e-tron, BMW i3, Skoda Enyaq iV, Kia EV6 etc


Ciekawostka - dla tych co maja 3 dzieci nie ma limitu max ceny auta 225k, mozna brac TM3P, BMW iX czy inne M50 :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie trwa konferencja "Moj elektryk" na ktorej sa zapowiadane doplaty do EV w Polsce.

Program/doplaty startuja 12 lipca.


Max cena auta - 225k PLN brutto.


Doplaty - 18.750 PLN albo 27.000 PLN (jak masz 3 dzieci)


BMW i4 niestety sie nie zalapie ale w kwocie 225k PLN kilka ciekawych aut juz sie znajdzie - VW ID.3/4, Hyundai Ioniq 5, Tesla model 3 SR+, goly Q4 e-tron, BMW i3, Skoda Enyaq iV, Kia EV6 etc

 

"przy korzystaniu z dofinansowania z Kartą Dużej Rodziny nie będzie górnego limitu cenowego za samochód (!), czyli rodziny z co najmniej trójką dzieci będą mogły zdecydować się nawet na Tesle Model S czy X."


jak ktoś mi powie że Polski Rząd nie wspiera Polskiej Rodziny, to zgłoszę do ABW.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie trwa konferencja "Moj elektryk" na ktorej sa zapowiadane doplaty do EV w Polsce.

Program/doplaty startuja 12 lipca.


Max cena auta - 225k PLN brutto (gotowka, leasing - bez znaczenia).


Doplaty - 18.750 PLN albo 27.000 PLN (jak masz 3 dzieci)


BMW i4 niestety sie nie zalapie ale w kwocie 225k PLN kilka ciekawych aut juz sie znajdzie - VW ID.3/4, Hyundai Ioniq 5, Tesla model 3 SR+, goly Q4 e-tron, BMW i3, Skoda Enyaq iV, Kia EV6 etc


Ciekawostka - dla tych co maja 3 dzieci nie ma limitu max ceny auta 225k, mozna brac TM3P, BMW iX czy inne M50 :norty:

 

Ile rodzin kupuje auta za ~150-200kpln? Jak już kogoś stać na taki wydatek, to te 18, czy 27kpln nie będzie jakąś super zachętą, tylko miłym bonusem.

Druga sprawa, że na razie (przynajmniej w Polsce) auto elektryczne to drugie auto w rodzinie, więc tym bardziej biedny nie kupi. To trochę jak 500+ dla osób, które zarabiają 10kpln miesięcznie - miły dodatek, a nie pieniądze, które wspomagają rodzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.