Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Natomiast przejażdżka mclarenem (najtańszym i najsłabszym 540c) to coś co będę długo wspominał nawet jeśli tesla była by 3 x szybsza. Szkoda że nie było miejsca na 100-200 :(

Tj coś, czego nie rozumieją ludzie, którzy tego nie doświadczyli :) I pozornie porównywalnie szybkie samochody typu BMW nie dają ani 50% tego, co daje supercar. No ale forumowym teoretykom najłatwiej porównywać czasy, bo liczby łatwo porównywac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce znowu wyjść na malkontenta ale kolega filip pisał cos dzisiaj o czasach 3,1 a nawet 2,9 dla tm3p, a tu widzę standardowe 3,6-3.7.
Opublikowano
Nie chce znowu wyjść na malkontenta ale kolega filip pisał cos dzisiaj o czasach 3,1 a nawet 2,9 dla tm3p, a tu widzę standardowe 3,6-3.7.

Pisałem dokładnie o dyskusji pod tymi wynikami - by zejść na znacznie niższe czasy trzeba podobno po pierwsze być tuż po ładowaniu DC do pełna, a po drugie pomagają modyfikacje kół i zawieszenia.


@Randall spróbuj się umówić z kolegą na jazdę na SC i wtedy sprawdźcie co Wam wyjdzie, choć oczywiście pewnie tam bedą gorsze warunki do testów :(

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Natomiast przejażdżka mclarenem (najtańszym i najsłabszym 540c) to coś co będę długo wspominał nawet jeśli tesla była by 3 x szybsza. Szkoda że nie było miejsca na 100-200 :(

To auto z tego co czytam wazy ~1300kg, nawet nie chce myslec jak to sie musi prowadzic przy 500HP :shock:


edit. z paliwem, plynami i kierowca (EU) ~1550kg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego filip spojrzałem tez na te ładowarki w arkadii i owszem są po złotówkę z kawałkiem ale za 22 kWh także słabe to troszkę. Większa moc wychodzi u nich prawie 2 zika, wiec niewiele mniej co konkurencja
  • Moderatorzy
Opublikowano

SC niestety 100 km najbliższy :(

Może jeszcze kiedyś będzie 720s nawet nie chce myśleć o tym co tam się odczuwa :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cisza na forum, chyba wszyscy sprzedają swoje nudne BMW i kupują elektryki, żeby mieć więcej czasu :mad2: , a w międzyczasie pojeżdżą supercarami, żeby nie wyjść na teoretyka...

dobrze, że dzisiaj byłem na urlopie to pojechałem zatankować, bo inaczej nie miałbym kiedy :lol:

Opublikowano



Bardzo ciekawe podsumowanie <1.99s* Tesli. Generalnie po prostu kłamią, udało się osiągnąć 1.98s tylko pod warunkiem klejącego asfaltu do startów na ćwiartkę i licząc 1ft rollout, czyli 1.98s to czas od 6 do 60mph. Realnie 2.28s i to nadal do 0-60mph a nie do 0-100. Wniosek z całości jest taki, że to jest najszybsze czy jedno z najszybszych produkcyjnych aut na ziemi i nie musieli kłamać, bo i tak osiągnęli niesamowite wyniki.


I w sumie chyba taka cała ta retoryka Muska psuje wizerunek Tesli, bo będąc bardziej rzetelnym nie traciłby w oczach ludzi, którzy nie są jego fanbojami. Nie wiem, może mu już sukces do głowy uderza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss, widze ze ostatnio z tonu w miare obiektywnego przelaczyles sie na zlosliwosci, zupelnie niepotrzebnie :cool2:

Popatrz na to z tej strony - w dziale "M" naszego forum pojawia sie jeden post na tydzien, praktycznie pustynia.

Sam majac M2 przesiadujesz/udzielasz sie w watku EV, niedawno pyknelo tu ponad 150 stron, widac ze temat wzbudza duzo emocji, pozytywne, negatywne ale wzbudza.


I teraz troche kontrowersyjny temat dla Ciebie - wiedzac, ze w Polsce, kraju skrajnie nieprzyjaznym elektrykom, sprzedaje sie rocznie raptem okolo 150 sztuk M2 (2019, 2020) a Tesli modelu 3 sprzeda sie w tym roku pewnie okolice 1000szt (tylko w Q1 sprzedalo sie w PL ~250szt) - nie pomyslales czasem, ze M2 wcale nie jest az tak atrakcyjnym autem dla innych jak Ci sie wydaje?


Cena raczej nie jest jakims czynnikiem decydujacym bo TM3LR+ kosztuje ~250k PLN a TM3P ~270k PLN czyli podobne pieniadze do M2.


I z jakiegos powodu, nawet ludzi w PL ciagnie do szybkich elektrykow bardziej niz do takich swietnych fun carow jak M2.


Oszczednosci na paliwie (domena EV) raczej nie sa czynnikiem decydujacym przy aucie za 250-300k PLN, to juz ustalilismy.


Moze jednak te latanie 200km/h po autostradach i karanie Passatow i innych E60 nie wzbudza az tak wielu emocji w innych uzytkownikach jak przelom w motoryzacji jaki zafundowaly nam elektryki czy sama Tesla?


Nie odbieraj tego postu jako ataku na M2 czy na swoja osobe bo nie mam tego na mysli, staram sie przedstawic Ci inny punkt widzenia na motoryzacyjne wybory.


PS. Az z ciekawosci sprawdzilem - model LR+ (ten za 250k PLN) ma bardzo podobne osiagi do M2 (4,4s do setki i identyczne 12,7s na cwiartke), szybkie auto :shock:


PS2. Z ostatniej chwili - wyglada na to ze czesc autostrad A1 i A4 jest gratisowa pilotazowo dla elektrykow, powinno byc wiecej takich akcji, swietna promocja elektromobilnosci :cool2:


 

Bardzo ciekawe podsumowanie <1.99s* Tesli. Generalnie po prostu kłamią, udało się osiągnąć 1.98s tylko pod warunkiem klejącego asfaltu do startów na ćwiartkę i licząc 1ft rollout, czyli 1.98s to czas od 6 do 60mph. Realnie 2.28s i to nadal do 0-60mph a nie do 0-100. Wniosek z całości jest taki, że to jest najszybsze czy jedno z najszybszych produkcyjnych aut na ziemi i nie musieli kłamać, bo i tak osiągnęli niesamowite wyniki.

I w sumie chyba taka cała ta retoryka Muska psuje wizerunek Tesli, bo będąc bardziej rzetelnym nie traciłby w oczach ludzi, którzy nie są jego fanbojami. Nie wiem, może mu już sukces do głowy uderza.

 

I tak i nie bym powiedzial.

1. 1.99s brzmi 100 razy lepiej niz 2.0s, Musk to w polowie showman i nie dziwie mu sie, ze zapieral sie nogami i rekami zeby dojsc do takich wynikow (chocby "laboratoryjnych") - to sie po prostu sprzedaje w dzisiejszym swiecie a Tesla leci na "hypie" bardziej niz jakakolwiek inna znana mi firma.

2. O 1ft rollout czy 60mph nie mozna sie zzymac, w USA to standard a Tesla to amerykanska firma - w Polskiej specyfikacji masz 2,1s i * ze z 1ft rollout

3. Nalezy przyjmowac ze przyspieszenie Plaida dla Kowalskiego to 2,5s (+0,2s 60mph-->100kmh, +0,2s na rolke i 0,1s na zawsze nie-idealne warunki (pogoda, opony, stan drogi etc)

4. Bierz pod uwage, ze roznica 0,1s w okolicach 2s a w okolicach 8s na setke to dwie rozne wartosci - przy takich przyspieszeniach kazda minimalna pierdola ma 10x krotnie wiekszy wplyw na niedokladnosc/oszukiwanie pomiaru

.

Opublikowano
Cena raczej nie jest jakims czynnikiem decydujacym bo TM3LR+ kosztuje ~250k PLN a TM3P ~270k PLN czyli podobne pieniadze do M2.


I z jakiegos powodu, nawet ludzi w PL ciagnie do szybkich elektrykow bardziej niz do takich swietnych fun carow jak M2.p.

Ponieważ kupując samochód za LWIĄ część naszych dochodów większość wybiera to co jest im potrzebne i co jest praktyczne, a nie to co daje więcej emocji i funu. Nie jest to nic odkrywczego, Porsche też sprzedaje więcej SUVów niż 911/718. Sam bym nie kupił M2 gdybym nie miał innych aut.

 

I tak i nie bym powiedzial.

1. 1.99s brzmi 100 razy lepiej niz 2.0s, Musk to w polowie showman i nie dziwie mu sie, ze zapieral sie nogami i rekami zeby dojsc do takich wynikow (chocby "laboratoryjnych") - to sie po prostu sprzedaje w dzisiejszym swiecie a Tesla leci na "hypie" bardziej niz jakakolwiek inna znana mi firma.

Wynik jest kłamstwem i na filmie koleś to fajnie podsumował - Musk gada, że ludzie będą to testować na dragstripach, na których Tesla nie ma wstępu, bo auta poniżej <10s na ćwiartkę muszą mieć kratkę bezpieczeństwa. Wynik jest kłamstwem, bo nikt nie podaje czasów 1ft rollout - nawet Tesla! Podali to tylko dla Plaida, żeby "nagiąć wynik". Wynik jest kłamstwem, bo nie osiągniesz go na drodze. Nie jest ten wynik porównywalny do czegokolwiek, bo nikt inny tak nie podaje wyników 0-60, nawet inni amerykańscy producenci co też było na filmiku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ kupując samochód za LWIĄ część naszych dochodów większość wybiera to co jest im potrzebne i co jest praktyczne, a nie to co daje więcej emocji i funu. Nie jest to nic odkrywczego, Porsche też sprzedaje więcej SUVów niż 911/718. Sam bym nie kupił M2 gdybym nie miał innych aut.

Troche nie wiem czy sie z Toba zgodzic czy zaprzeczyc, bardziej sklaniam sie ku temu drugiemu ;)

SUV jest zlym przykladem bo w tej samej cenie nie ma osiagow 911, zgoda? TM3 LR+ ma osiagi M2 (0-100, 1/4 mili) pomimo nizszej ceny a wiekszej praktycznosci

Nie nazwalbym TM3 w Polsce samochodem wybitnie praktycznym - na trasie przy 140km/h nie przejedziesz 400km, auto nie wystepuje jako kombi, ma 1 serwis na caly kraj etc etc

I mimo to, chwile po premierze PL, sprzedaje sie nadzwyczaj dobrze. Cos jednak ludzi ciagnie do niego.

 

Wynik jest kłamstwem i na filmie koleś to fajnie podsumował - Musk gada, że ludzie będą to testować na dragstripach, na których Tesla nie ma wstępu, bo auta poniżej <10s na ćwiartkę muszą mieć kratkę bezpieczeństwa. Wynik jest kłamstwem, bo nikt nie podaje czasów 1ft rollout - nawet Tesla! Podali to tylko dla Plaida, żeby "nagiąć wynik". Wynik jest kłamstwem, bo nie osiągniesz go na drodze. Nie jest ten wynik porównywalny do czegokolwiek, bo nikt inny tak nie podaje wyników 0-60, nawet inni amerykańscy producenci co też było na filmiku.

 

SRT Demon w specyfikacji ma 2,3s do 60mph i ten wynik jest tez do osiagniecia tylko na dragstripie, auto tez nie ma klatki bezpieczenstwa a jest ponizej 10s i Dodge jeszcze sie tym chwali, ze jest zbanowany przez NHRA :twisted:


Co do rollout i Tesli - wlasnie zerknalem z ciekawosci na oficjalna strone Tesli i 1ft rollout jest odjety zarowno w modelu 3 jak i modelu Plaid.

Na amerykanskiej stronie Plaid podaja 0-60mph 1.99s (bez 1ft rollout)

Na niemieckiej stronie Plaid podaja 0-100kmh 2,1s (bez 1ft follout)


Tesla model 3/model Plaid maja wyniki podawane w taki sam sposob.


Co do klamania - nie przyznam Ci racji bo w jakichs tam fantastyczno-laboratoryjnych warunkach te 1.99s sa w stanie osiagnac (musi to byc przeciez w jakis sposob certyfikowane bo pozwami by puscili ta firme z torbami).

A to, ze te 1.99s jest tak samo realne jak oficjalne spalanie 1,9l/100km mojej bylej hybrydy F30 330e, coz :roll:


To powiedziawszy - podtrzymuje, ze dla Kowalskiego w "normalny dzien" na "normalnej" drodze bedzie to 2,5s*

(*) Slonik sie przejedzie w deszczu w trybie "chill" i bedzie tu mowil o oficjalnych 3,5s :norty:


51271556880_f2494c6a0f_o.jpg


51271259754_9c245c4631_o.jpg


51270526776_0d444f6ed5_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejechalem a1 w 2 strony w ostatni weekend ix3 I normalnie bulilem na bramkach wiec to bzdura ze autostrady sa darmowe. Nibs cos tam planing ale na razie zadnych konkretow. Na górze strony jest porównanie tm3, m2 i mclaren i jak byk znowu ta sama historia tm3 do 100 3,62s, jakby nie było to sporo brakuje do katalogu. M2 w pl to koszt ze 320k, tm 3 250-280, m2 jest tylkom2 drzwiowa, do tego utrzymanie mki tanie nie jest wiec różnica w cenie robi się bardzo duża bo gdzieś z 50%. Powyżej stówy m2 zjada osiągami tm3 ale jednak jest to typowy fun car, a tm3 to taka nowoczesna uniwersalna i nudna do bólu corolla.


Faktycznie od 18 czerwca jak się do klubu ev Polska,zapisze to niby jest darmow do połowy pazdziernika

Opublikowano
ta sama historia tm3 do 100 3,62s, jakby nie było to sporo brakuje do katalogu.

W warunkach "bojowych" czasy bywają różne... Ale R8 dziś "ukarane".

Radość z jazdy
Opublikowano
Przejechalem a1 w 2 strony w ostatni weekend ix3 I normalnie bulilem na bramkach wiec to bzdura ze autostrady sa darmowe. Nibs cos tam planing ale na razie zadnych konkretow. (...)

Faktycznie od 18 czerwca jak się do klubu ev Polska,zapisze to niby jest darmow do połowy pazdziernika

 

Niestety obecnie pula darmowych przejazdów to 25000zł, czyli bodajże 788 przejazdów, czyli kto pierwszy ten lepszy :(

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W warunkach "bojowych" czasy bywają różne... Ale R8 dziś "ukarane".

 

Chciałbym przypomnieć, ze w Polsce jest najwyższy odsetek śmiertelnych wypadków drogowych w Europie, z czego ogromna cześć to piesi, sciganie się na ulicach jest nielegalne a promowanie łamania przepisów na forum niedozwolone co jest ujęte w regulaminie

Opublikowano
ta sama historia tm3 do 100 3,62s, jakby nie było to sporo brakuje do katalogu.

W warunkach "bojowych" czasy bywają różne... Ale R8 dziś "ukarane".

Pewnie nie przestał płakać i myśli o samobójstwie.

Żałosny poziom małego człowieczka.

Opublikowano
W warunkach "bojowych" czasy bywają różne... Ale R8 dziś "ukarane".

 

Chciałbym przypomnieć, ze w Polsce jest najwyższy odsetek śmiertelnych wypadków drogowych w Europie, z czego ogromna cześć to piesi, sciganie się na ulicach jest nielegalne a promowanie łamania przepisów na forum niedozwolone co jest ujęte w regulaminie

 

Ooo, czyli jednak udało mi się czegoś Cię nauczyć! A już myślałem żeś przypadek beznadziejny. Pamiętaj o zachowaniu dozwolonej prędkości na autostradzie i nie próbuj gonić kolegów.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip ja widzę ze jednak forum BMW tez cie czegoś nauczyło imzaczynasz przystawać do wizerunku marki. Taki win win :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ta sama historia tm3 do 100 3,62s, jakby nie było to sporo brakuje do katalogu.

W warunkach "bojowych" czasy bywają różne... Ale R8 dziś "ukarane".

Pewnie nie przestał płakać i myśli o samobójstwie.

Żałosny poziom małego człowieczka.

Niepotrzebnie obrazasz innych ludzi na forum, lepiej Ci od tego przy weekendzie? :roll:


Plakac nie plakal ale pewnie nastepny raz sie zastanowi przed "sciganiem" sie z inna Tesla bo bedzie wiedzial ze moze dostac znowu baty i troche obciach jednak.

I ogolnie poki co w Tesli podoba mi sie ta narracja "szybkich samochodow" - mozesz rownie dobrze siedziec w najnowszym Lambo a jak obok na swiatlach pojawi sie model S - nigdy nie bedziesz pewny do konca czy to jakas najtansza popierdolka z 2013r czy nowy Plaid - i chec do sciagania sie juz nie taka wielka :norty:


Stad pewnie obsesja Muska jest walka o kazde 0,1s - Tesle kojarzone sa domyslnie z "bardzo szybkimi" elektrykami :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam bardzo się na Tobie zawiodłem. Liczyłem tutaj z Twojej strony na jakieś statystyki wypadków ładnie zobrazowane wykresami lub obrazkami, może jakieś zdjęcia z miejsca wypadków, linki do artykułów jak to w Polsce kierowców fantazja ponosi, złośliwe przytyki na temat łamania przepisów a tu.... NIC jak widać każdy chwali swoje :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sa juz wyniki draggy dla Plaida, 6,4s do 200km/h :shock:


51274582815_a8047c9dfe_o.jpg


.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam odpisuje dopiero dzisiaj, bo byłem mocno zajęty. W sobotę zrobiłem po Polsce 1200 km. Jeździłem drogą S8, A1, A2. To co się dzieje na stacjach benzynowych to masakra, tak jak pisał Słonik, pełno ludzi do tankowania. Nie wierzę, że w PL wszyscy Ci ludzie będą jeździli elektrykami wcześniej niż za 20 lat. Pisałeś, że może M2 nie jest takie atrakcyjne...jak by to powiedzieć, nic mnie to nie obchodzi, a niska sprzedaż to tylko potencjalny plus. Nie porównujmy proszę M2 i elektryków, bo cały czas stoję na stanowisku, że elektryki mają osiągi czysto teoretyczne. Na pewno tych 1200 km bym nie zrobił w tym czasie elektrykiem, na bank musiałbym to na 2 dni rozłożyć z noclegiem, a w tym przypadku nie mogłem. Oczywiście to niczego nie dowodzi, taka sytuacja zdarza się raz na jakiś czas lub nigdy, że nie nadążył by nikt z ładowaniem w tym czasie. Niech sobie każdy kupuje co chce, co potrzebuje i będzie dobrze. Nie ma sensu udowadniać sobie nawzajem, kto ma cos lepszego itp., bo czasami robi się niefajnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.