Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

....

Nie musze chyba tlumaczyc nikomu co sie bedzie dzialo z wartosciami rezydualnymi aut w leasingach czy na rynku wtornym gdy wszyscy dookola beda wiedziec ze silniki spalinowe czeka za kilka lat definitywny koniec.

 

Pewnie że wiadomo co będzie się działo. Będą trzymać wartość, ze względu na perspektywę tego że to ostatnie diesle i benzyny. Tym bardziej jeśli zwolennicy, bądź ludzie dla których najzwyklej w świecie elektryk nie jest opłacalny nie będą mieli możliwości zakupu nowych aut ICE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie widze zadnego sensu kupowania bev przez typowego mieszkanca bloku. Ladowanie jest drozsze od benzyny, samochod w zakupie drozszy i do tego trzeba kwitnac pod ladowarka z 1,5 godziny. Jeden przyszly supercharger na cale trojmiasto to tez kpina, gdzie w ciagu dnia przejechanie z jednego konca miasta na drugi w jedna strone to jest grubo ponad godzina. Wspaniale wygladaja te wyludnione superchargery w wyludnionej Norwegii na zdjeciach u Adama. U nas norma to cos takiego:

https://polskatimes.pl/dramat-na-drodze-ponad-50-kilometrow-korka-na-autostradzie-a4-zgorzelec-wroclaw/ar/c1-14065423?najstarsze

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-06-06/polacy-wracaja-z-dlugiego-weekendu-korki-na-a1-i-a6/

We wtorek bylem w Gdansku, korek na obwodnicy zaczynal sie juz na wysokosci oszoloma a konczyl kilkanascie km dalej na wezle karwiny. To jest motoryzacyjna rzweczywistosc wiekszosci Europejskich krajow


Adamie jak sie ma moja statystyczna srednia 50km/dzien jak od kwietnia w 4 weekendy zrobilem z 5 tysiecy km a na codzien robie 3-6 km? Ile jeszcze razy wkleisz dane o wypadkach? Na autostradach jakos ilosc wypadkow jest najmniejsza a ludzie jezdza najszybciej. Ciekawe, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3 krotkie, ciekawe artykuly niezwiazane z motoryzacja dla opornych/krotkowzrocznych, warto poczytac :cool2:


- W 1975 r. jako pierwsi wprowadzili na rynek aparat cyfrowy.

– W 1976 r. Kodak posiadał 90% rynku filmów oraz 85% rynku aparatów fotograficznych w USA.

– Nim ogłosili bankructwo, byli obecni na rynku 131 lat.

– Między 1928 r. a 2009 r. każdy film nagrodzony Oskarem był nagrany na filmie marki Kodak.

– Pod koniec lat 80-tych zatrudnienie w Kodaku sięga 144 000 pracowników.

– W XX wieku inżynierom Kodaka przyznano w Stanach Zjednoczonych prawie 20 tysięcy patentów.



https://shopa.eu/blog/2018/02/12/historia-upadku-firmy-kodak/

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/aparaty-analogowe-z-rynku-znikaja-kolejne-ikoniczne-konstrukcje.html

https://www.fotopolis.pl/newsy-sprzetowe/branza/34500-w-ciagu-10-lat-rynek-aparatow-fotograficznych-skurczyl-sie-o-97

 

Wspaniale wygladaja te wyludnione superchargery w wyludnionej Norwegii na zdjeciach u Adama.

To zdjecie akurat z Supechargera - Lucmierz, pod Lodzia, przy A2 :cool2:

 

We wtorek bylem w Gdansku, korek na obwodnicy zaczynal sie juz na wysokosci oszoloma a konczyl kilkanascie km dalej na wezle karwiny. To jest motoryzacyjna rzweczywistosc wiekszosci Europejskich krajow

Troche dziwne, myslalem ze cala trase przelatuje sie lajtem 180-200km/h :D

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparaty cyfrowe wyparly z rynku tradycyjne bo byly duzo wygodniejsze i tansze w uzytkowaniu. W czym jest wygodniejszy elektryk i pod jakim wzgledem tanszy od ICE dla mieszkanca bloku?

Tym, że jeśli masz w pracy lub na parkingu ładowanie, to autem nie jeździsz na stacje benzynowe w ogóle.


Serio czytanie Twoich wypowiedzi, gdzie ZAWSZE NA SIŁĘ próbujesz udowodnić bezsens BEV, jest męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir mieszkales kiedys w duzym miescie? Ja mieszkalem przez wiele lat i wiem o czym pisze. O jakiej ladowarce w pracy czy na parkingu piszesz? Przejedz sie w Bielsku wieczorem na blokowiska i zobacz jak wygladaja parkingi. Nastepnie napisz mi gdzie te ladowarki mialy by stac.

fun factor: poszukuje teraz nieruchomosci premium, nowych od deweloperow. Czasami u niektorych jest kilka gniazdek na dziesiatki miejsc parkingowych. Czesto sa to zwykle gniazdka 220v, NIE SILOWE. Zapytalem jednego z nich czy mozna tych gniazdek zamontowac wiecej. Budowa jeszcze nie ruszyla ale odpowiedz jest NIE bo na taka ilosc zostala zaprojektowana moc przylaczeniowa i nie mozna zamontowac wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka z fejsa, gdzie kolega @Randall'a pokazywał wyniki testowania M3, TM3P i McLarena jakiegoś: dwóch Polaków pokazało swoje czasy, w bardzo specyficznych warunkach (wyłączony track mode powoduje, że auto nie chłodzi specjalnie baterii, pierwsze 20 minut po ładowaniu DC a najlepiej SC), po zmianie opon na szersze i lepsze plus lżejsze felgi: 3.1 bez rollout, po modyfikacji zawieszenia 2.91.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir mieszkales kiedys w duzym miescie? Ja mieszkalem przez wiele lat i wiem o czym pisze. O jakiej ladowarce w pracy czy na parkingu piszesz? Przejedz sie w Bielsku wieczorem na blokowiska i zobacz jak wygladaja parkingi. Nastepnie napisz mi gdzie te ladowarki mialy by stac.

fun factor: poszukuje teraz nieruchomosci premium, nowych od deweloperow. Czasami u niektorych jest kilka gniazdek na dziesiatki miejsc parkingowych. Czesto sa to zwykle gniazdka 220v, NIE SILOWE. Zapytalem jednego z nich czy mozna tych gniazdek zamontowac wiecej. Budowa jeszcze nie ruszyla ale odpowiedz jest NIE bo na taka ilosc zostala zaprojektowana moc przylaczeniowa i nie mozna zamontowac wiecej.

Ale będzie można zamontować więcej, gdy wspólnota zacznie działać. Po prostu to zajmuje czas.

W nowych budynkach, z nowymi pozwoleniami, będzie już zupełnie inna gadka.


Chodzi Ci o Bielsk (wieś), czy Bielsko-Biała? Bo to drugie miasto zbuduje do końca 2022 roku 44 ładowarki.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip dawaj linka do poczytania. Niewiem czy zamontujesz jak powstanie wspolnota, czy tak latwo sie da zwiekszyc moc, czy kable to wytrzymaja i energa sie zgodzi. To nie takie proste jak ci sie wydaje.

 

Co trzeba zrobić, aby zwiększyć moc przyłączeniową w obiekcie

Aby zwiększyć moc przyłączeniową, należy przejść przez proces przyłączenia do sieci, tak jak dla przyłączenia nowego obiektu. Opłatę pobieramy wtedy, za przyrost mocy przyłączeniowej. Trzeba też dostosować wewnętrzną instalację elektryczną do poboru nowej mocy.


Zmiany w instalacji elektrycznej mogą zrealizować tylko osoby, które mają odpowiednie kwalifikacje potwierdzone świadectwem kwalifikacyjnym.


Na wszystkie zmiany w instalacji elektrycznej wymagany jest projekt, który powinien przygotować uprawniony projektant branży instalacje elektryczne.


Aby wykonywać prace w instalacji elektrycznej trzeba mieć wiedzę i kwalifikacje. To bardzo ważne ze względu na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników instalacji.

 

Kto Ci wyrazi zgode na zmiany i kto za to zaplaci? Jeszcze do tych pozwolen. Nowe pozwolenia to realne oddanie budynku za 5 lat w wkiekszosci przypadkow. Ile procentowo tych nowych budynkow bedzie w stosunku do juz istniejacych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czytający wyłącznie nagłówki usatysfakcjonują się informacją, że Audi będzie ekologiczne jak to tylko możliwe. Ale jakby przeczytali coś więcej, to mogliby się dowiedzieć, że Audi będzie ekologiczne tak bardzo, jak to tylko będzie się opłacać. W komunikacie można przeczytać, że rezygnacja z silników spalinowych będzie uzależniona od decyzji klientów i prawodawstwa. I tak na przykład w Chinach auta z silnikami spalinowymi mają być dostępne jeszcze dłużej, po 2033 roku – bo według przewidywań tam wciąż będzie na nie popyt. Jeśli podobnie będzie na innych rynkach, to i w innych częściach świata wciąż będzie można kupić Audi z TFSI i TDI w oznaczeniu wersji napędowej.

 

https://spidersweb.pl/autoblog/audi-koniec-spalinowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@słonik40

Mam 2 ładowarki pod domem, tzn w promieniu 5min jazdy samochodem, jest więcej na mieście, a Bielsko-Biała to małe miasto. W Katowicach, które nadal nie są dużym miastem, jest pełno tych ładowarek i wszyscy wiemy, że będzie tylko przybywać. Nie to jest jednak tematem dyskusji, bo znów zmieniasz wątek jak tylko wytrąci Ci się argument, więc przypomnę:


Auto elektryczne, JEŚLI MASZ wygodny dostęp do ładowarki, to spędzanie na stacji benzynowej 10-50x mniej czasu niż w przypadku auta benzynowego. To jest ta zaletą o którą pytałeś, po wymienieniu której znów kompletnie bez sensu, kompletnie na siłę, próbujesz znaleźć argument przeciw elektrykom. Noż kuźwa, tego się już czytać nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir zdefiniuj mi wygodny dostep do ladowarki dla statystycznego mieszkanca bloku. Sam najpierw piszesz o ladowaniu pod domem a teraz mieszasz z publicznymi ladowarkami. Aktualnie ladowarka publiczna laduje ponad 1,5 godziny (sprawdzone przeze mnie doswiadczalnie na 5 roznych ladowarkach roznych dostawcow) wiec jakim cudem statystyczny kowalski spedzi mniej czasu pod ladowarka jak na stacji benzynowej? No jak? Dodam do tego ze jazda ladujac sie na publicznych ladowarkach jest DROZSZA niz jazda na benzynie. OK mozna jeszcze przez jakis czas pojezdzic za darmo ladujac sie na ladowarkach energi, ktora zostala wchlonieta ostatnio przez orlen a jakie ceny na ladowarkach orlenu sa chyba wszyscy tutaj wiemy. Co ma sklonic Kowalskiego do zmiany auta na BEV?


oo i nie pomylilem sie co do energi: https://elektrowoz.pl/ladowarki/stacje-ladowania-samochodow-elektrycznych-energa-od-przelomu-kwietnia-maja-w-orlen-charge/ haha mialem szczescie ze juz w orlen charge uruchomilem te ladowarki a jeszcze nie musialem placic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip dawaj linka do poczytania.

https://dziennikzachodni.pl/bielskobiala-przybywa-samochodow-eklektycznych-miasto-wybuduje-41-stacji-ladowania-tych-pojazdow/ar/c4-15503479

 

Niewiem czy zamontujesz jak powstanie wspolnota, czy tak latwo sie da zwiekszyc moc, czy kable to wytrzymaja i energa sie zgodzi. To nie takie proste jak ci sie wydaje.

Kto Ci wyrazi zgode na zmiany i kto za to zaplaci? Jeszcze do tych pozwolen. Nowe pozwolenia to realne oddanie budynku za 5 lat w wkiekszosci przypadkow. Ile procentowo tych nowych budynkow bedzie w stosunku do juz istniejacych?

 

1. Ty teoretyzujesz, ja to już przeszedłem.

2. Racja, to nie jest proste, ale do przejścia.

3. Zapłacisz w istniejącym budynku Ty, chyba że z współwłaścicielami umówicie się na wspólny punkt ładowania (zaraz rząd pewnie zrobi do takich dopłaty, bo UE każe).

4. Normalny współczesny blok ma nadmiar mocy przyłączeniowej, idzie wykroić nieco ładowarek, kable do budynku wytrzymają.

5. Racja, nowe budynku faktycznie powstaną za 5 lat, ale tak jak pisałem, da się to ogarnąć w istniejących.

6. Choć akurat u mnie jest tak, że mi miasto, dokładnie jak Bielsko-Biała, wybuduje na osiedlu ładowarkę. Raz na tydzień wystarczy skorzystać.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo i nie pomylilem sie co do energi: https://elektrowoz.pl/ladowarki/stacje-ladowania-samochodow-elektrycznych-energa-od-przelomu-kwietnia-maja-w-orlen-charge/ haha mialem szczescie ze juz w orlen charge uruchomilem te ladowarki a jeszcze nie musialem placic.

 

Artykuł jest z kwietnia, na szczęście dalej są darmowe, choć oczywiście niestety pewnie ich dni są policzone.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir zdefiniuj mi wygodny dostep do ladowarki dla statystycznego mieszkanca bloku. Sam najpierw piszesz o ladowaniu pod domem a teraz mieszasz z publicznymi ladowarkami. Aktualnie ladowarka publiczna laduje ponad 1,5 godziny (sprawdzone przeze mnie doswiadczalnie na 5 roznych ladowarkach roznych dostawcow) wiec jakim cudem statystyczny kowalski spedzi mniej czasu pod ladowarka jak na stacji benzynowej? No jak?

Już tłumaczę. Raz w tygodniu podjeżdżasz pod ładowarkę i idziesz na zakupy / na basen / z psem / czytasz książkę - i po 90 minutach takiej aktywności auto pełne. Ja czasu ładowania nie liczę jako czas całkiem tracony, bo w tym czasie umiem zrobić coś innego. A czy będzie to kosztowało więcej niż benzyna... no nie wiem, nawet w Warszawie są publiczne stacje po 1.1 za kWh (np. w Arkadii). Nie patrz tak mocno na pozabonamentowe stawki GreenWaya.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

My tu pitu pitu a ja wlasnie odebralem moja nowa TM3 :cool2:

Tym razem czarna zeby byl kontrast do bialej Perf.


Auto kupione do typowego kulania sie praca-dom-zakupy wiec bede musial te cherlawe osiagi jakos przezyc (5,5s do setki, najwolniejsza Tesla na rynku :cool2: )

Bedzie za to minimalnie wiecej funu z racji RWD.


Jest to model chinski, na szybko widac, ze jest duzo lepiej poskladany/spasowany niz te z USA - szpary w karoserii idealnie rowne, wszystko ladnie zlicowane (szyby/lampy/uszczelki etc etc)

Wspominam o tym dlatego ze mnostwo osob marudzi na montaz amerykanski, w fabryce w Berlinie pewnie bedzie juz po europejsku.

Czarny kolor (jak czysty) swietnie wyglada, duzo agresywniej niz bialy imho.


Tesla z kwartalu na kwartal widac ze sie reorganizuje, usprawnia procesy technologiczne i podnosi jakosc, daje nowe dodatki - ten model ma juz drewniane (fornirowe) wstawki w drzwiach sprawiajace ze auto wyglada jeszcze o pol oczka bardziej premium, zamontowali te glosniczki zewnetrzne dzieki ktorym mozna puszczac melodyjki/piardy i inne bzdury na zewnatrz auta, zauwazylem ze np raczka od podnoszenia maty bagaznika w srodku zmienila sie z materialowej w pseudo skorzana etc etc - drobne rzeczy ale widac progress.


W Norwegii to auto bije wszelkie rekordy sprzedazy, dziennie rejestruje sie tu tego 100-200szt.

Cena jak na to co dostajemy (klasa D, praktycznie pelne wyposazenie, infrastruktura SC) jest smiesznie niska - 160k PLN (+lakier i hak) = 170k PLN.

Finansowanie dla Kowalskiego jest subsydiowane przez Tesle, oprocentowanie kredytu to 1,5% (przez pierwsze 3 lata, pozniej chyba 2,5%)


Wartosc rezydualna tych aut jest makabrycznie wysoka, a uzytkowanie praktycznie darmowe (100-150 PLN miesiecznie za prad), nie ma nawet obowiazkowych przegladow serwisowych u dealera.

Gwarancja na auto 5 lat, na baterie 8 lat.


Kola w standardzie 18", opony 235/45 to Michelin Pilot Sport 4, chyba najlepsze na rynku :cool2:

Na kolach sa pomontowane takie zdejmowalne nakladki, zwiekszaja zasieg o kilka %, pewnie je zdejme.


Wizualizacja na komputerze jak sie jedzie - np motocyklisty przed nami czy swiatel na drodze (zielone, czerwone etc) nie przestaje zadziwiac nawet po pol roku.


Az z ciekawosci sprawdzilem - BMW podstawowa 3-er sprzedaje na 16'' :norty: :norty:


Powtorze raz jeszcze - wg mnie BMW przespalo bardzo mocno zmiane trendu na rynku i beda placic za to przez wiele lat.


51268579754_4bb876f1ba_o.jpg


51268921185_f17a54303d_o.jpg


51268921095_d02ccb3f9e_o.jpg


51268034488_d5e54bc61f_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy


Az z ciekawosci sprawdzilem - BMW podstawowa 3-er sprzedaje na 16'' :norty: :norty:

 

 

Podstawowe BMW 3er kosztuje 135k a nie 200k :lol:


Każdy elektryk ma większe felgi nawet BMW i3 z powodów aerodynamiki :wink:


Gratuluję nabytku, pozazdrościć dopłat/warunków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeklejam z elektrowozu, kolega Randalla, ten od szarej TM3P wrzucil troche wynikow z draggy.


BMW M3 F80, Tesla TM3P i McLaren 540C - ten sam kierowca, dzien, droga.

Wstydu dla Tesli przy tak doborowym towarzystwie nie ma :cool2:


205819806_1804649203041447_8252188648509395411_n-1-png.1211

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak, tym razem tesla miała ponad 80% baterii i wyszło ładnie.

Natomiast przejażdżka mclarenem (najtańszym i najsłabszym 540c) to coś co będę długo wspominał nawet jeśli tesla była by 3 x szybsza. Szkoda że nie było miejsca na 100-200 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.