Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Adam właśnie tu jest sedno sprawy, jaka jest WYGRANA ? W przypadku M2 chodzi o przyjemność z jazdy, a chyba nikt nie powie, że jednostajna jazda daje przyjemność. No i oczywiście o karcenie innych :):).

Ujmijmy to tak - w dobrych EV dzisiaj mozesz karcic innych na trasie pod warunkiem, ze trasa nie ma wiecej niz 200 km ;)

W miescie mozesz karcic praktycznie kazdego :twisted:

Co do M2 - samemu fajnie sie jezdzi ale z dzieciakami juz niekoniecznie chcialbym sie nim bujac z Wawy do Gda :twisted:

 

Jak ktoś chce tanią eksploatacje , nie kupuje auta za 200- 300 koła.

Nie zartuj, inflacja robi swoje, teraz pierwsze lepsze doposazone EV kosztuje 200-250k PLN, lacznie ze Skoda Enyaq.

I ludzie to kupuja na potege i wierz mi lub nie ale kazdy przelicza zuzycie energii vs spalanie paliwa, zupelnie jak tu na forum od dziesiecioleci - ludzie kupuja M340d po 300k PLN i chwala sie jazda o kropelce - to jest perwersyjne hobby i mamy to chyba w naturze bo nie widze innego wyjasnienia logicznego - auta traca na wartosci po 3-4k PLN miesiecznie ale ludzie sie ciesza zawsze z kazdej zaoszczedzonej stowy przy instrybutorze :norty:

 

Zeby była jasność, ja nie chce na tym forum dowodzić wyższości jednego produktu nad drugim, bo wszystko ma swoje plusy i minusy. Fajnie, że takie filmy powstają, bo dla większości ludzi to dobra nauka, bo myślą, że elektrykiem nad morze z Wrocławia to 2 dni trzeba jechać :).

100% zgody, ja oba auta bardzo chetnie bym widzial u siebie w garazu, kazde ma swoje plusy i minusy.

Na dzis TM3 mi bardziej pasuje jako daily, jak dzieciaki podrosna pewnie chetnie do M sie przesiade czy dokupie poki jeszcze nie zakazali.


Co do filmiku - widzisz, kolega slonik, zagorzaly hejter EV i przede wszystkim Tesli a jak sie zaczal interesowac tematem i wklejac filmiki porownawcze - to jest olbrzymia wartosc edukacyjna wg mnie i chociazby z tego powodu fajnie bylo zalozyc ten watek, a czy ludzie kupia Tesle czy inne M50 czy jednak wezma spalinowe M2 - niewazne, wazne ze bedzie to swiadoma decyzja :cool2:

 

Taka rozmowa z wczoraj, z kolegą rozmawiałem, który jak jedzie do Chorwacji, to jedzie w nocy i trasę robi na raz ! Z takim rozmowa o elektryku to dopiero extremalne przeżycie.

Hah, wyobrazam sobie, podejrzewam ze to takie samo hobby jak jazda o kropelce w M340d czy M550d, trzeba szanowac wszystkie "zboczenia" ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak teraz myślę jak to może być w PL jeśli chodzi o elektromobilność. Wcześniej pisaliśmy, że u nas to minie jeszcze wiele lat zanim Polacy zaczną jeździć elektrykami, bo nowe drogie (wiadomo jakaś część kupi, ale większość używane), a Polska kraj na dorobku. Dla większości Polaków najlepsze auto to tanie w eksploatacji, nie awaryjne i mało zużywające paliwa. Jest w takim razie duże prawdopodobieństwo, że dzisiejsze elektryki za ok 5 lat będą w cenach sporo poniżej 100 tys zł i Polacy zaczną je kupować, bo ryzyko kosztownych awarii niewielkie, nie trzeba olejów wymieniać itp. klocki jeszcze starczą na 5 lat i td. Co myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samochody elektryxzne SA naszpikowane electronics jak jeze szpilkami, trzeba byc mocno naiwnym żeby wierzyć ze elektronika się nie psuje bo kondziorki wysychają, pamięci maja skończona ilość zapisów, mogą się ujawnić zimne luty, kable się poluzować itd itd. Do tego sporo zwiekszona masa sprawia ze zawias dostaje bardziej w dupe czyli kolejne elementy które potencjalnie szybciej się zużyją. Opony to samo. W przyrodzie nic nie ginie jak turbina się nie rozpadnie to co innego padnie. Mocno usztywniona bateria po kilku latach jazdy po wertepach tez może stracić sztywność i co wtedy? Pad baterii tomwiadomo ze jak nie ma gwarancji to auto na cmentarz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z perspektywy Polski B powiem Wam że najbardziej poszukiwane auta to te z silnikiem 1.6 MPI (Vag) bo to ostatni silnik który jest prosty jak cep i można go zagazować a dość długo go produkowali :) auta z tym zabytkiem pod maska osiągają chore ceny dlatego jakakolwiek elektryfikacja jest bardzo daleko stąd :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zarowno tesli jak i polestara zasieg jest zenujacy i nie rozumiem czym sie jarasz.

 

gwoli ścisłości ten zasięg w elektryku jest porządny mając na uwadze aktualne gęstości pojemności baterii litowych. Nie jest to może high top, ale źle nie jest. Są lepsi... Natomiast patrząc na przeznaczenie tych aut jest to rzeczywiście żenada, ale to wada wszystkich pełnych elektryków... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samochody elektryxzne SA naszpikowane electronics jak jeze szpilkami, trzeba byc mocno naiwnym żeby wierzyć ze elektronika się nie psuje bo kondziorki wysychają, pamięci maja skończona ilość zapisów, mogą się ujawnić zimne luty, kable się poluzować itd itd. Do tego sporo zwiekszona masa sprawia ze zawias dostaje bardziej w dupe czyli kolejne elementy które potencjalnie szybciej się zużyją. Opony to samo. W przyrodzie nic nie ginie jak turbina się nie rozpadnie to co innego padnie. Mocno usztywniona bateria po kilku latach jazdy po wertepach tez może stracić sztywność i co wtedy? Pad baterii tomwiadomo ze jak nie ma gwarancji to auto na cmentarz.

 

Może podam przykład, łatwiej zrozumieć. 5 letnie BMW i3 można kupic za 70-80 tys zł z przebiegami 30-50 tys km. Nowe prawie 200 koła. Ryzyko zakupu w stosunku do nowego praktycznie zerowe. To, że wszystko się może zepsuć jest oczywiste, ale z Twojej wypowiedzi wnioskuje, że jak kupować elektryka to tylko nowego, a wg mnie to bzdura. Równie dobrze, na tym przykładzie można napisać, że trzeba być frajerem, żeby kupować nowe i3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kriss chyba mnie złe zrozumiałeś. Nie miałem na myśli, ze używek nie ma sensu kupować ale to ze nie liczyłbym ze elektryki nie będą się psuły czy będą tansze w naprawie od ice, bo tam tez jest mnóstwo rzeczy które potencjalnie może się popsuć a ceny napraw zależą mocno od popularności modelu i dostępności ewentualnych zamienników.

Filip tak masz racje w aucie jest wiele sterowników. Celowo nie pisze ze tylko w bev bo większość producentów ice i bev jednocześnie pakuje te same sterowniki do obu typów aut. Zamieszczałem niedawno film tego samego autora co Adam na temat dyskusji w różnicach konstrukcyjnych miedzy tesla a chyba mach e i vw id 4. Tesla ma 3 główne jednostki a vw i Machę e ma ich chyba kilkanaście i według inżynierów biorących udział w dyskusji nie ma ty przewagi żadnego podejścia bo z jednej strony jak jest więcej elementów to są one prostsze i tansze w naprawie a jak mniej to jak cos nawali naprawa będzie kosztować worek pieniędzy. Także cos za cos.


P.s. Pojawił się na YouTube test z przyspieszenia plaid i pomiarem draggy 2,74 do 60 mph. Około 10 minuty



Zalety pompy ciepła w tesli 3 performance 2021

0-100 prawie 16 sekund przy 11 procentach baterii, plus dłuższe ladowanie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-100 prawie 16 sekund przy 11 procentach baterii

Poniżej 20% schodzi się gdy jest to absolutnie konieczne, wtedy już nawet tryb wartownika się nie włącza, a auto alarmuje, jeśli jedziesz gdzieś, skąd wg wiedzy samochodu o okolicznych ładowarkach nie ma jak wrócić.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tą awaryjnością i kosztami eksploatacji napraw to się jeszcze okaże co i jak. Mam inne pytanie, jaki czas robi Tesla S plaid 0-200 ? Ferrari SF90 - 6,7 s i ma 1000 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip zje każde BMW do pierwszego zakrętu, albo do 200. Podwyższona predkosc maksymalna do 320 tez ma być dostępna później. Ja nie twierdze ze model s jest wolnym autem ale jak zwykle z wielkiej chmury mały deszcz, wiele półprawd. Te grzanie bateri prżez 10 minut, później ze 10 sekund oczekiwanie na tryb geparda to tez tylko po to aby na papierze cos pokazać a w realu to kto to będzie używał?. Specjalnie przygotowany tor, opony, specjalny asfalt, po co to wszystko? Przyspieszenie powinno być podawane dla ludu aby ktoś kto kupuje auto wiedział jak ono przyspiesza.


Kris na to jeszcze za wcześnie,, bo modelu plaid jeszcze nikt dobrze nie przetestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przejedz się a1 to się przekonasz czy jezdzi czy nie. Właściciele tesli na pewno nie jeżdżą bo nie dojada. Ścigających się ludzi na światłach nie widuje poza młokosami w czapeczkach, natomiast mknące powyżej 200 auta na a1 a owszem regularnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip potępiasz ludzi jeżdżących 200, a kolejny raz piszesz o ściganiu w mieście, słabo kolego...

 

200 w Polsce jest nielegalne, ruszanie od 0 do 50 jest legalne. Rozumie kolega?


A każde z tych dwóch zachowań stwarza zagrożenie, którego jako kierowcy BMW jesteśmy oczywiście świadomi.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ruszając tm 3 performance z kick downem jesteś w stanie w odpowiednim momencie odpuścić gaz żeby nie przekroczyć 50? Nie. A co dopiero w plaid? Poluzuj lejce z ta prędkością, bo to ze kupiłeś takie auto które założyło ci kaganiec na v max w trasie nie znaczy ze musisz tu kogoś pouczać bo każdy jest dorosły i wie co jest legalne, co nie i jakie są konsekwencje. Poczytaj trochę postów na tym forum, forum x3, x5 czy g30 i raczej nie jest to nic nadzwyczajnego podróżowanie u nas po autostradach z takimi prędkościami i nic innego a pozostaje ci się z tym pogodzić lub zmienić forum na forum dacii np.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam inne pytanie, jaki czas robi Tesla S plaid 0-200 ? Ferrari SF90 - 6,7 s i ma 1000 KM.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_cars_by_acceleration


Strzelam, ze okolice 6,0s patrzac po wynikach na cwierc mili, niedlugo bedzie pewnie pelno wyscigow na youtube.

Cwierc mili jest dobrym wyznacznikiem - SF90 ma 9,8s i predkosc ~250km/h a Plaid 9,3s i 245km/h.

Pewnie na autostradzie, od ~170-180km/h Ferrari bedzie juz szybsze przy przyspieszaniu.


Ludzie tylko zdaje sie nie dostrzegaja subtelnej roznicy - ten Plaid to 5/7 osobowy rodzinny sedan, auto do jezdzenia bez dramy do pracy czy wozenia dzieciakow do szkoly.

90% ludzi nie rozrozni tego auta od modelu S z 2013r. Kosztuje tez 1/3 tego co Ferrari. Na swiecie bedzie sie to sprzedawac w dziesiatkach tysiecy sztuk i kazdy zamozniejszy Kowalski nie bedzie musial miec oporow przed zakupem bo to auto moze byc zupelnym daily w przeciwienstwie do F. ktore jest skrajnie niepraktycznym, sportowym bolidem ktore ma obracac glowy przechodniow - 2 auta dla 2 zupelnie roznych klientow, laczy je tylko abstrakcyjne przyspieszenie.


Natomiast to, ze wydajac 2,5 czy 3M PLN na auto, nie bedziesz mogl sie poscigac z jakas Tesla dla Kowalskiego bo dostaniesz srogie baty - jest totalnym absurdem i super sportowe auta czeka imho los Rolexow - zostana bizuteria motoryzacyjna dla tych, co chca pokazac innym ze maja odpowiednio duzo $ na koncie. Musk to troche troll w sumie :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam a czy ktoś normalny ściga się Ferrari czy lambo? Tak jak napisałeś te auta maja być głośne, rzucać się w oczy i krzyczeć popatrzcie na mnie, tylko tyle i aż tyle. Z autami muska jest ten problem, źe na papierze wyglądają świetnie ale za to jest sporo gwiazdek do tych osiągów. Fajnie ze robi szybkie auta, ale niech napiszą jak jest naprawdę a nie ze trzeba przebijać się przez tonę gownoburzy żeby dowiedzieć się jak jest naprawdę na codzień. Co to przyspieszenie jest warte skoro najpierw trzeb grzać baterie przez naście minut, później z 10 sekund uruchamiać tryb geparda i w koncu łaskawie można przyspieszyć. Gdzieś widziałem w jakimś artykule ze w wyścigach na 1/4 mili będzie to bezużyteczne.a wystarczyło by napisać ile jest normalnie podczas jazdy w trybie plaid przy np 70% baterii. BMW jak mu wytknęli ze pomiar jest nieadekwatny do danych na papierze to wprowadziło poprawkę softu. W tesli powinno być tak samo, ze draggy pokazuje podobnie a nie ze na papierze 2 sekundy a w realu 2,74s bo to bardzo duża różnica jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee nie do końca.

W codziennym użytkowaniu Plaid będzie szybsze od wszystkiego, bliżej mu do 2s niż 3s. Na autostradzie w Ameryce również.


W wyścigach na ćwiartkę takie przygotowanie samochodu nikogo nie razi: do Demona trzeba nalać specjalne paliwo i lodu nasypać pod maskę... i również go nie wpuszczą na tor bo nie ma klatki. Czysty street credibility.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co czytałem w wyścigu na ćwiartkę problemem jest tryb geparda. Nie zdarzy się przygotować podczas zmiany świateł. Drugi problem to wspomniany przez ciebie brak klatki. Auta powyżej jakiejś prędkości musza ja mieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś ten tryb geparda do tej pory ogarniali, tam nieco czasu jest.

Co do klatki: Tesla najwyraźniej pozostawia tę kwestię tunerom, to samo co z Demonem - zbyt szybkie jak na drogowe :) To jest marketingowo dobre, i wcale tu Tesla nie jest przed konkurencją.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.