Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Pisanie ze ich auta są lepsze (...)

Nie napisałem, że ich auta są lepsze. Ale za to napisałem i to podtrzymuje, że każdy jeden fakt obracasz przeciw Tesli, byle tylko przeciw nim coś napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slawomir wróć do postu który napisałeś i przeczytaj go dokładnie bo nie będę tego cytować.

Adam rocznie na świecie sprzedaje się 70 milionów aut musk chce ich sprzedawać 30 milionów, trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby takie brednie pisać i także nierówno żeby w nie wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tam byla mowa o 20M ale czytanie ze zrozumieniem to nigdy nie byla Twoja mocna strona w tym watku :cool2:

Bez roznicy - jak sie uda osiagnac 5-10M w ciagu dekady to bylaby historia na nie jeden hollywoodzki film :norty:


Czytanie tego watku za kilka lat to bedzie prawdziwe "time capsule" :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Twoje czytanie ze zrozumieniem tez szwankuje

That followed a statement forecasting that the broader auto market will hit 30+ million vehicles per year in 6–7 years. “Seven years for sure to 30M+ new fully electric vehicles per year, six years maybe. Five years is possible, but unlikely,” Elon tweeted in a response to somebody on Twitter.

 

Jutro może tweetnie o 50 milionach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie na czym bazował Elon, ale możliwe, że na poniższym:


Zalinkowany powyżej artykuł wspomina, że w 2014 roku ktoś uznał 0.5 mln aut w 2020 za niemożliwe do osiągnięcia, bo by wymagało corocznego przyrostu sprzedaży o 56%.

6 lat póżniej praktycznie się to udało Elonowi (za jakąś tam cenę).


Dlatego teraz śmianie się z 20mln za 9 lat jest obarczone pewnie zbliżonym ryzykiem, bo 20mln Elona bazuje "jedynie" na utrzymaniu tempa wzrostu. Ryzyka rynkowe oczywiście są, ale też i były.


Dlatego 50mln w jutrzejszym tweecie jest raczej niemożliwe.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PrzecZytaj Filip cały artykuł który podlinkował Adam i jest tam wytłumaczone dlaczego to jest niemożliwe. Przyrosty od zera zawsze są dynamiczne, później każdy procent jest na wagę złota. Pamiętaj tez ze sprzedaż ice raczej nie zniknie całkowicie w 2030 roku bo są regiony świata gdzie bev się z różnych powodów nie sprawdzi także poziom 20 milionów aut jest tak

Samo Realne jak jeżdżących kilka milionów robo taxi od połowy zeszłego roku. Weź tez pod uwagę ze to nie jest tak ze tylko tesli sprzedaż rośnie, ale wszystkie firmy maja duse wzrosty sprzedaży bev, nawet tak stare kotlety jak BMW i3. Nie tylko tesla miała bev w ofercie, był leaf, zoe, i3 internę dla wszystkich Marek jest w tej kwestii rosnący ze względu

Na eko modę. BMW tez ma rok do roku rosnąca sprzedaż o około 50 procent samochodów zelektryfikowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twoje czytanie ze zrozumieniem tez szwankuje

That followed a statement forecasting that the broader auto market will hit 30+ million vehicles per year in 6–7 years. “Seven years for sure to 30M+ new fully electric vehicles per year, six years maybe. Five years is possible, but unlikely,” Elon tweeted in a response to somebody on Twitter.

Artykul mowi wyraznie 30M EV, w tym 20M Tesli, natomiast Ty jak zwykle wklejasz cytaty wyjete z kontekstu i bronisz tych fikolkow jak "plywajacego" e-trona powyzej 200km/h :norty:

 

BMW tez ma rok do roku rosnąca sprzedaż o około 50 procent samochodów zelektryfikowanych

Ahaha, i znowu te piekne fikolki logiczne - "samochody zelektryfikowane".

Napisz prosto - BMW rosnie sprzedaz hybryd a nie zadnych EV. Hybryd z bateriami po 10kWh :norty:

Sprzedaz BEV i3 w zeszlym roku spadla na swiecie o ponad 30% ale to juz tam takie nic nie znaczace szczegoly :twisted:


Bmw iX3, ktore jest produkowane w Chinach ma byc eksportowane w swiat w 2021r w przerazajacej ilosci 12.000 szt. :duh:

W USA tego dealerzy wogole nie chcieli, w Norwegii dealer mi maile wysyla, ze dostaja co miesiac kilkadziesiat szt, w sytuacji gdy taka TM3 sprzedaje sie tu po 100-200 szt dziennie to sa po prostu zarty ze strony BMW jezeli chodzi o elektromobilnosc.


https://insideevs.com/news/453971/1600-bmw-ix3-europe-2020-12000-2021/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slonik/Apocalypse, chcialem Wam podziekowac za te dlugie miesiace promowania zarowno EV jak i Tesli (swoimi stereotypami) :cool2:


Fun Fact - tryby jazdy Tesli modelu S - "Ridiculous" i "Plaid" pochodza z parodii Gwiezdnych Wojen - "Spaceballs" Mela Brooksa z 1987r

"They've gone into plaid"



Film to istna kopalnia memow/gagow, jak ta z "przeczesac pustynie" :norty:

maxresdefault.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kilka testow zasiegu tesli 3 w Polsce:

przy temperaturze 4-8 (czyli srednia roczna temperatura w PL), predkosci DO 120 km/h przejechali 300 km i zostalo 9%, co daje calkowity zasieg niecale 330km. Dbajac o baterie czyli jezdzac 20-80% daje nam realnie okolo 200km dziadkowa jazda. Polestar skonczyl z 3% baterii wiec nie az tak wiele gorzej od modelu 3.


Przy duzych mrozach i predkosci do 120km/h zasieg to niecale 300km, czyli dbajac o baterie ze 180km:

chlopaki koniec drogi wracali bez ogrzewania, radia, wylaczyli wszystko co sie dalo zeby tylko dojechac

OK, to sa tesle bez pompy wiec w nowszych powinno byc troszeczke lepiej ale pokazuje to jak mocno rozne sa te zasiegi przy roznych temperaturach i jak niskie przy nizszych temperaturach. 330km przy 120 km/h, to jaki zasieg bedzie przy 140 czy 150 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Swietny filmik pokazujacy przewage technologiczna Tesli i TM3 :cool2:


Jak jest zimno, pompa ciepla to kluczowy element w aucie jezeli chodzi o zasieg.


I teraz na podstawie tego filmiku, ktory wrzuciles:

1. Polestar 2 mial zuzycie ~24kWh/100km (auto z pompa ciepla)

2. Obie TM3 mialy zuzycie ~20kWh/100km (auta bez pompy ciepla)


Czyli Tesla w starszych modelach TM3 (bez pompy ciepla) ma ~20% efektywniejszy naped od Polestara 2 (z pompa ciepla).


Jezeli wzialbys do porownania nowe modele TM3 (z pompa ciepla) to przejechalyby ~100km wiecej od P2 w tych temperaturach, czyli roznica efektywnosci napedu&nadwozia wynioslaby z 35-40%, to jest deklasacja :cool2:


W norweskim tescie wyniki byly prawie identyczne jak w tym filmiku ktory wkleiles - czyli 20% roznicy stare TM3 do Polestara i prawie 50% roznicy przy nowych TM3 (2021, z pompa ciepla)


PS. W trasie nie musisz sie ograniczac do min 20%, nic sie nie stanie jak okazjonalnie zjedziesz i do 3%, od tego jest dodatkowy bufor w baterii i 8 lat gwarancji.

PS2. BMW i4 M50 jest jeszcze ciezsze od Polestara 2 (o ~100kg) wiec zimowy zasieg przy 120km/h wyjdzie podobnie ~300km (100-0%) wiec to auto realnie po naladowaniu na Ionity w trasie (80-10%) przejedzie zima ~200km i trzeba miec tego swiadomosc wybierajac ta wersje.


51255397014_73ba2d836f_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobne uzupełnienie - w celu uniknięcia dziadkowej jazdy ja kończę ładowanie na 100% tuż przed trasą, bateria to powinna znieść ok, a ja wtedy mam dodatkowy powód do agresywniejszej jazdy, bo i bateria gotowa na maksa, i powyżej 90% nie działa za bardzo rekuperacja :)
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wedlug filmu roznica miedzy polestarem a tesla to jest 6% (Polestar dojechal z 3, tesla 9. Pisze o realnym zasiegu przebytym podczas testu gdzie samochod jedzie jeden za drugim a nie dane na papierze, zapewne polestar ma wieksza baterie co klienta guzik obchodzi). Pamietac tez nalezy ze im zimniej tym sprawnosc pompy spada, wiec w niskich temperaturach zysk moze byc zadny. Filip cos dla Ciebie:

nie wiem w jakiej czesci warszawy mieszkasz ale polestar do gdanska dojechal stara 7 szybciej jak tesla autostrada. p.s. spalanie BMW m2 bajka


@Filip13 co to za przewaga skoro masa mniejsza wiec zuzycie mniejsze, z kolei polestar ma chyba wieksza baterie co wiaze sie ze zwiekszona masa a w real life roznica w zasiegu to kilka procent a nie tak jak Adam pisze 20. Na koniec dnia liczy sie jak daleko kazdy z samochodow zajedzie a nie jakie zuzycie wyswietla komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zarowno tesli jak i polestara zasieg jest zenujacy i nie rozumiem czym sie jarasz.

Dla jednego 400km zasiegu zima w EV jest zenujace, dla drugiego 6s do setki w "biznesowym atlecie" za 300k PLN jest zenujace :cool2:

 

Na koniec dnia liczy sie jak daleko kazdy z samochodow zajedzie

Polecam Passata B4 1.9 TDI z 90l bakiem paliwa :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poprzedni wpis dotyczył długodystansowego testu, gdzie króluje od wielu miesięcy kia, s ostatnio telse wyprzedzil e-tron, teraz rozmawiamy o polestarze czy to takie trudne dla Ciebje do zrozumienia? Nie wyrywaj Zdan z kontekstu bo to dziecinne bardzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa czaję, Tobie w tym zdaniu z ABSOLUTNIE chodziło o to, że Tesla musi górować nad każdym przedstawicielem konkurencji. To dosyć nierealne założenie... Ale ok, Tesla Model S ma najniższy opór czołowy wśród konkurencji, a zatem się mylisz z tym ABSOLUTNIE.


Że co, że to nieważne, bo zasięg? Od kiedy to zasięg jest najważniejszy w samochodzie? To może być kwestia gustu.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zobaczyłem, że w tescie będzie M2 no to od razu "rzuciłem się" do oglądania. Co ja zobaczyłem w tym teście. 2 elektryki, które walczą o przetrwanie i BMW, które się męczy, że musi jechać ze słabszymi. Ten test właśnie pokazał to o czym dawno temu napisałem. Elektryki są dla tych co jeżdżą przepisowo. Teraz pojdę dalej, elektryki to idealne auta na drogi szybkiego ruchu do 120 km/h. Kolejna rzecz to osiagi są czysto teoretyczne, co z tego, że Tesla ma 510 kM, totalnie nic, nawet nie jest szybsza od M2, 100 KM słabszego, bo koleś mówił, że na przyspieszeniach od 90-120 km/h M2 odjeżdżało Tesli. Dla mnie to oczywiście bez znaczenia, ale trzeba zachować równowagę w tym co się mowi/pisze/wierzy/ , że Tesle to mają takie super osiągi, ale tak jak się na forum przewijało, może to tylko 0-100 km/h. Gdyby w M2 był jego właściciel i jechał po swojemu to wiadomo co by było, miazga po prostu i nie piszcie, że niezgodnie z przepisami nie można jeździć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co ja zobaczyłem w tym teście. 2 elektryki, które walczą o przetrwanie i BMW, które się męczy, że musi jechać ze słabszymi. Ten test właśnie pokazał to o czym dawno temu napisałem. Elektryki są dla tych co jeżdżą przepisowo. Teraz pojdę dalej, elektryki to idealne auta na drogi szybkiego ruchu do 120 km/h. Kolejna rzecz to osiagi są czysto teoretyczne, co z tego, że Tesla ma 510 kM, totalnie nic, nawet nie jest szybsza od M2, 100 KM słabszego, bo koleś mówił, że na przyspieszeniach od 90-120 km/h M2 odjeżdżało Tesli. Dla mnie to oczywiście bez znaczenia, ale trzeba zachować równowagę w tym co się mowi/pisze/wierzy/ , że Tesle to mają takie super osiągi, ale tak jak się na forum przewijało, może to tylko 0-100 km/h. Gdyby w M2 był jego właściciel i jechał po swojemu to wiadomo co by było, miazga po prostu i nie piszcie, że niezgodnie z przepisami nie można jeździć...

 

Kazdy widzi to co chce widziec w takich filmikach :)

1. M2 jechalo autostrada ~150km/h w "eco", 2 tankowania w obie strony (~500PLN)

Moglo rownie dobrze jechac 200km/h w "sport" i "skarcic" kilka Passatow czy innych E60 na drodze jezeli ktos lubi takie klimaty, wtedy 3 tankowania i 750 PLN ;)

Czas przejazdu 3,5h, mozna zejsc do ~3h jak sie spieszy.

2. TM3 widac ewidentnie ze lepiej (szybciej) by na tym wyszla gdyby pojechala S7.

Czas przejazdu ~3,5h bo nie musialaby sie wogole po drodze ladowac jadac przepisowe 120-130km/h.

Ladowanie auta w Gdansku na Greenwayu na droge powrotna to ~150 PLN.

Jak postawia ten SC w trojmiescie to ladowanie wyniesie 80 PLN.


To, ze M2 bedac o 300kg lzejsza od TM3P i bedac RWD jest szybsza od 100-120km/h na drodze duzym zaskoczeniem nie jest, przy niskich predkosciach jest odwrotnie, cos za cos.


Ja sie ciesze, ze sa w ogole elektryki ktore dzisiaj pozwalaja sie karnac z Wawy do Gdanska z "normalnymi" predkosciami w przyzwoitym czasie (w porownaniu do ICE) placac za energie na drodze nieduze relatywnie pieniadze w porownaniu do benzyny. Przy takich warunkach 320d i przelotowa 180km/h zawsze wygra, i nadal pol baku zostanie po dotarciu na miejsce - dla kazdego cos dobrego ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam właśnie tu jest sedno sprawy, jaka jest WYGRANA ? W przypadku M2 chodzi o przyjemność z jazdy, a chyba nikt nie powie, że jednostajna jazda daje przyjemność. No i oczywiście o karcenie innych :):). Argumenty o kosztach już przerabialiśmy. Jak ktoś chce tanią eksploatacje , nie kupuje auta za 200- 300 koła. Zeby była jasność, ja nie chce na tym forum dowodzić wyższości jednego produktu nad drugim, bo wszystko ma swoje plusy i minusy. Fajnie, że takie filmy powstają, bo dla większości ludzi to dobra nauka, bo myślą, że elektrykiem nad morze z Wrocławia to 2 dni trzeba jechać :). Taka rozmowa z wczoraj, z kolegą rozmawiałem, który jak jedzie do Chorwacji, to jedzie w nocy i trasę robi na raz ! Z takim rozmowa o elektryku to dopiero extremalne przeżycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.