Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
BMW wydało jasne oświadczenie, ze dopóki nie będzie w 100 procentach bezpieczne i przetestowane nie udostępni tego klientom. Tesla natomiast traktuje swoich kierowców jak króliki doswiadczalne, dopisując wszystko drobnym maczkiem a fakty są takie https://www.topgear.com/car-news/electric/why-bmw-ix-isnt-ready-level-3-autonomous-driving samochodowi z twojego filmu się udało, tym co rypnęli w drzewo i się spalili niestety nie. Główny inżynier tesli zapowiedział ze do końca roku na pewno im się nie uda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW wydało jasne oświadczenie, ze dopóki nie będzie w 100 procentach bezpieczne i przetestowane nie udostępni tego klientom.

Nie mozna udostepnic klientom czegos, czego sie nie ma :twisted:


Ja generalnie jestem mocno odporny na propagande, artykuly pisane na zamowienie, PR'owe filmiki czy puste gadki producentow.

Najlepszym dzisiaj arbitrazem sa zwykli uzytkownicy i to co pokazuja np na youtube.


A te jazdy FSD po miescie sa po prostu obiecujace i z tego co widze najbardziej zaawansowane - to sa realni ludzie, realne sytuacje drogowe.

Pewnie jeszcze kilka lat max i bedzie mozna do/z roboty jezdzic juz na calkowitym autopilocie, niesamowity postep w motoryzacji ostatnio.


--------------

 

Wczoraj dzwonił do mnie handlowiec i dostałem wiadomość ze owszem auto wyprodukują w listopadzie ale wydadzą dopiero w lutym bo światowa premiera i wszędzie chcą wydać auta w jednym terminie..

 

W NO tez juz potwierdzili ze w tym roku dostaw nie bedzie i nastawiac sie na ~1Q 2022 :roll:


Alez smiesznie czyta sie teraz wywiady sprzed 2 lat z twardoglowym Klausem Fröhlichem, zwolnionym/wyslanym na emeryture rok temu szefie rozwoju w BMW.


“There is no customer requests for BEVs,”

“If we have a big offer, a big incentive, we could flood Europe and sell a million cars but Europeans won’t buy these things,” :norty:

“Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted."

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”


A w miedzyczasie w malutkiej Norwegii import z USA Fordow :duh:


Ford-Mustang-Mach-E-w-Norwegii.jpg


13981403.jpg?imageId=13981403&width=1060&height=597

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niby taki odporny jesteś a wklejasz filmy jakiegoś youtubera który zgarnia kasę za każda odsłonę plus ekstrasy od teslinza reklamę. Za jakis czas pewnie będziemy jeździć sami. Dziś wszyscy specjaliści podkreślają ze wszystkie marki są na Level 2 a ja bardziej wierze soecjalistom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.bmwblog.com/2021/06/04/bmw-i4-weight-compared-to-tesla-model-3/


The BMW i4 M50, using the figures BMW provided and Edmunds’ Model 3 figures, still weighs almost 500 kg (1,000 lbs) more than the Tesla Model 3 Performance. Both have all-wheel drive and gobs of power. The BMW i4 M50 is a bit slower, hitting 60 mph in a claimed 3.9 seconds, compared to the Model 3 Performance’s 3.1 seconds. The BMW’s range is also worse, at 235 miles, compared to the Tesla’s 315 miles.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chce się czepiać widziałem wiele recenzji tesli i zawsze to było 3.6-3,8 a 3.1 to nigdy nie widziałem

 

az 3.8s? Dasz jakis link?


3.1s to 0-60mph z 1ft rollout

3.3s to 0-100km/h z 1ft rollout

3.4-3.5s to normalne 0-100 km/h po prostu gaz w podloge, powtarzalne przez Kowalskiego praktycznie w kazdych warunkach.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze z brzegu

https://moscowteslaclub.ru/video/2021-tesla-model-3-performance-launch-control-amp-100-200-km-h-acceleration-by-automann_16557/ 3.6-3.7


Tu masz 3.7


Na carwow tez 3.3 ale do 60mph


Także BMW nie powinno być daleko a być może i tak samo. Ciekawe jak będzie z 100-200

Tak to właśnie znta tesla jest. Niby 3.1 a później się okazuje ze tomjednak do 60mph mil i do tego rollout jeszcze a w realu sporo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mierzenie czasow 0-100 km/h jadac po luku z rozbiegowki jest absurdalne :duh:


Ten sam koles z autotopnl robiac pomiar w linii prostej mial 3.45s



Najczesciej powtarzalnym wynikiem 0-100 km/h jest ~3,5s i nie wiem czy sa na rynku auta ktore oferuja lepsze osiagi w tych pieniadzach

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam w tej cenie nie ma. Napisałem już wcześniej ze jest to najtańsze 0-100 na rynku. Z punktu widzenia wrażeń nic więcej nie potrzeba i dalszy wyścig zbrojeń jak to nazwałeś jest według mnie niekoniecznie potrzebny. Spotkałem się z kilkoma recenzjami ze taki taycan turbo s jest za szybki bo po prostu wielu ludziom fizycznie robi się niedobrze chce im się żygać wiec zbliżamy się do granicy sensowności. Z drugiej strony 100-200 szału już nie robi, v max tez cienko jak na performance car i pisze to nie jako hater ale osoba rozgladajaca się za zakupem. Rozważam wszystkie za i przeciw. Sporo droższe m4 xdrive powyżej 100 da jednak wiele więcej. Coś za coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podstawowa gwarancja 2 lata i można dokupić pakiet repair jak dla zwykłego ice

Max na 5 lat. Gwarantują jakis Maksymalny spadek dla baterii przez 8 lat. Nie dopytalem ile to procent ale np w kia widziałem ze jest dopuszczalny do 30 procent spadku przez 7 lat. Niedaz ze zasięg mierny od początku to 70 procent po siedmiu latach wyglada słabo i ciekawe czy np po 10 latach bateria nie będzie do wywalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet zakładając spadek pojemności jak wyżej, bateria będzie się nadawała do dalszego użycia do samochodu bardziej miejskiego, albo by zarabiać na siebie jako zdecentralizowany bufor prądu. BTW mamy już zresztą w Polsce duży, komercyjny powerbank od Tesli.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jednak po moim poście inni koledzy razem z Tobą słonik nie są pewni czy dobrze robisz. Pytanie jest proste co chcesz osiągnąć?

Nie chce mi się dalej czytać tych jego bzdetów po urlopie, ale jak nic dąży do, bez mała, 10k wpisów na tym forum udzielając się we wszystkich tematach jako ekspert i fantasta. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W NO wersja i4 M50 Fully Charged (VC, asystenci, head up, lasery, comfort access, lakier metalik etc ) za 265k PLN :norty:

Ciekawe czy tez 10% rabatu daja :twisted:


51222933863_9d254416f5_o.jpg

 

Ludzie na norweskim forum wrzucaja juz swoje konfiguracje i dealerzy BMW daja tak samo jak w PL 10% rabatu na i4 M50 bez poblemu :cool2:

Czyli bogato wyposazone i4 M50 (wersja Fully Charged) jest w realnej cenie <240k PLN, to jest raptem jakies 5-10% wiecej niz TM3P - widac BMW idzie na ostre zwarcie cenowe z Tesla, swietna wiadomosc dla klientow :)


Mega zaluje, ze nie ma tego auta do odbioru za miesiac czy dwa bo bym mogl zrobic cancel na drugie TM3 i miec contentu w tym watku na kolejne 100 stron porownujac mocne/slabe strony obu tych aut :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2 lata to dopiero bedzie karaluchow na ulicy :D :D

 

No, i chyba zjedzą Premium typu 318d w celu dalszego składania jajeczek (to źle, bo to dojna krowa BMW w Polsce)


Also, w maju Tesla ma w Niemczech przyrost sprzedaży 6x większy od BMW: https://europe.autonews.com/sales-market/ev-sales-rise-german-market-rebounds-37-may

Natomiast, dla tego co się stanie z rynkiem elektryków w Europie i tak kluczowa jest fabryka pod Berlinem.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega zaluje, ze nie ma tego auta do odbioru za miesiac czy dwa bo bym mogl zrobic cancel na drugie TM3 i miec contentu w tym watku na kolejne 100 stron porownujac mocne/slabe strony obu tych aut :twisted:

A to nie możesz zamówić i4, a TMP3 po prostu sprzedać jak dostaniesz i4? :) Toż w NO to powinno łatwo zejść na handel...

 

Za 2 lata to dopiero bedzie karaluchow na ulicy :D :D

Łooo, akcje Tesli pójdą w górę jak to wypuszczą... :D Czas kupować :lol:


Swoją drogą, mocno w tych Chinach sobie poczynają, ciekawe czy nie ukradną im know-how ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip wkleiles link d oartykulu w ktorym pierwsze zdanie to: Smart, Seat, Mini and BMW had big gains i ani slowa o tesli :D :D


Sławomir oni nic nie musza kraść bo już swoje know how maja. Tesla baterie kupuje min od chińczyków notabene tej samej firmy bierze także BMW wiec całkiem prawdopodobne ze w i4 i tesli 3 będą te same baterie


Adam z tym czekaniem to dramat ja anulowałem swoje zamówienie i już sam nie wiem co robić. Przy tych cenach dalej bierzesz ewentualnie 40 czy się pokusisz na i50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie czemu przemilcZales taki drobny szczegół https://insideevs.com/news/512278/tesla-models-plaid-plus-cancelled/


Tyle pisania o najszybszym aucie na świecie a tu nic. Najbardziej szkoda to tego zasięgu bo 800km mogło by oznaczać ze da się tym w miarę po autostradzie normalnie pojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak BMW miało by mieć taki wzrost sprzedając 10 razy więcej aut od tesli? Łatwo się idzie w procenty od kilkuset sztuk. Od 20 tysięcy nie ma szans bo by ludzie musieli tylko BMW kupować, żadnych innych marek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie czemu przemilcZales taki drobny szczegół https://insideevs.com/news/512278/tesla-models-plaid-plus-cancelled/


Tyle pisania o najszybszym aucie na świecie a tu nic. Najbardziej szkoda to tego zasięgu bo 800km mogło by oznaczać ze da się tym w miarę po autostradzie normalnie pojechać.

No, to jest ciekawe, może im wyszło, że te 80 koni więcej to zbędny wysiłek organizacyjny :/ tym zwiększy to oczekiwania do Roadstera.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.