Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, że Tesla nie produkuje aut wodorowych :mrgreen: To byłyby niekierowane pociski ziemia/ziemia.

 


+

https://www.motorbiscuit.com/tesla-roadster-rocket-propelled-spacex-package-could-be-hydrogen-fueled/


Juz widze te tlumaczenie w USA:

- Panie wladzo, to nie ja odpalilem te pedniki rakietowe, to autopilot :norty:



Apropo i4, nie wiem czemu BMW tak zwleka z premiera, wyglada na to, ze i4 w srodku to praktycznie 1:1 z 4-er


BMW-serii-4-WNETRZE.jpg


BMW-i4-interior.jpg


"And here it is - our very first, fully electric BMW M model"

540 HP




Jutro podobno cennik bedzie :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jutro cennik, dostawy początek przyszłego roku. Musk cos bredził o jakimś najszybszym samochodzie produkcyjnym, jakiejś przewadze technologicznej i takie tam a tymczasem Chorwaci pokazali https://e.autokult.pl/41441,chorwaci-pozamiatali-rimac-nevera-przyspiesza-do-setki-w-mniej-niz-2-sekundy-i-ma-550-km-zasiegu a to jego testy w realu na carwow w akompaniamencie ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip tem rimac będzie w mocno ograniczonej produkcji, to jest superauto wykończone materiałami z górnej Polki, zapewne składany ręcznie a nie sztucznymi skórami i raczej chodziło mi o pokazanie ze tesla jeśli chodzi o napędy żadnej przewagi technologicznej nie ma skoro nawet startup jest w stanie realnie wypuścić na rynek auto szybsze.


Co do ceny BMW i4, no cos za Premium się płaci a jak ktoś nie chce lub nie może się z tym pogodzić kupuje Kię lub tesle czy forda. Ja będę zestawiał config i4 z m4, tesla nie jest żadna konkurencja nawet jakby kosztowała 5 tysięcy dolarów.


Filip przestań już za te obiecanych pare dolcow naganiać na ta niedoróbkę. Tesla oficjalnie ma 465 KM, BMW 530 KM, na dyni w BMW tez często wychodzi więcej, wiec to żaden argument i oficjalnie BMW ma 65 KM więcej, do tego prawdziwa skóra, Headup i jakość Premium a tutaj kilka odpowiedzi na główne zarzuty

 

It can’t quite claim the overall athleticism of the M3, but the M50 has an appeal all its own. We’ve only driven a prototype so far, but there’s enough here to tell us this is quite a special car. Despite borrowing its platform and a large part of its chassis from its ICE siblings, it feels remarkably resolved. You would never know it doesn’t run a dedicated electric car platform and underpinnings. If there are compromises in its engineering, they’re remarkably well hidden.

 

No i co kroliczki lubią najbardziej

Obviously, the i4 will face some incredibly stiff competition when it launches, not only from the likes of Tesla, but from vehicles like the Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 and Polestar 2. It stands to reason the i4 will also be a tough sell alongside the new BMW iX, what with its more attractive interior and US customers' insatiable appetites for all things SUV. Still, a brief drive in this i4 prototype reveals on-road manners Polestar and Tesla can't match, giving the BMW a real competitive edge for folks who prioritize driving enjoyment.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip tem rimac będzie w mocno ograniczonej produkcji, to jest superauto wykończone materiałami z górnej Polki, zapewne składany ręcznie a nie sztucznymi skórami i raczej chodziło mi o pokazanie ze tesla jeśli chodzi o napędy żadnej przewagi technologicznej nie ma skoro nawet startup jest w stanie realnie wypuścić na rynek auto szybsze.

Coraz bardziej odlatujesz w hejtowaniu Tesli i coraz mniej w tym jakiejkolwiek logiki. Żeby pobić Teslę auto musi kosztować 50-60x więcej - dla mnie to raczej pokaz potęgi Tesli. Pokonanie Tesli, to zrobienie auta w tej samej cenie z lepszymi osiągami/jakością.

 

Co do ceny BMW i4, no cos za Premium się płaci a jak ktoś nie chce lub nie może się z tym pogodzić kupuje Kię lub tesle czy forda. Ja będę zestawiał config i4 z m4, tesla nie jest żadna konkurencja nawet jakby kosztowała 5 tysięcy dolarów.
I znów całe to mityczne premium, czy tam może Premium jak zwykłeś podkreślać. Zobacz sobie wnętrze tych aut co hejtujesz, szybko się okaże, że przewaga BMW to głównie jest w M-arketingu, bo czasy, kiedy BMW było dobrą marką są przeszłością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Slawomir w przeciwnosci do Ciebie to samochody realnie kupuje, posiadam, testuje a nie wklejam zdjecia znalezione w internecie lub screenshoty z filmow znalezionych na youtubie a tesla modelem 3 jezdzilem na jezdzie probnej, bylem osobiscie w salonie pomacalem, pojezdzilem i mowie temu autu stanowcze NIE, nie podoba mi sie i koniec, jak dla kogos jest OK to niech kupuje, ja wybieram BMW i pozwol ze sam zadecyduje jak bede wydawac swoje wlasne pieniadze. Remac pokazuje dobitnie, ze zbudowanie elektrycznego napedu to nie jest zadne rocket science opatentowane przez jednego producenta, lada dzien kazdy producent bedzie mial auto z osiagami aut supersportowych vide kia, hyundai, tesla, bmw, audi, porsche czy sie to Tobie podoba czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 100 koni więcej niż Tesla model 3 performance i jakość od BMW, nie mogę się doczekać jazdy testowej.

Gwoli ścisłości: 27 koni więcej od Tesli (ludzie jej mierzą na dyno 513)

 

Jak porównywać dane oficjalne, to z oficjalnymi.

Przecież M3 też na dyno wypluwa kilkadziesiąt koni więcej, niż BMW podaje w swoich materiałach, więc na tej zasadzie i4M na dyno może dobić do 580 i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Norwegii jest juz oficjalny cennik, tak jak myslalem srednio +20% ceny TM3.

Imho tragedii nie ma bo jest Dakota(Vernasca), jest head up, jest elektryczny hak i sa lasery - tych rzeczy w TM3 nie ma.

Do tego wiadomo - spasowanie i ogolnie quality bedzie lepsze z pewnoscia od Tesli.


Technologicznie jednak BMW zupelnie nie dojezdza na impreze - srednia wersja (40) ma 5,7s do setki i 190km/h vmax - to jest gorzej od najtanszej i najwolniejszej TM3 SR+.

To ta wersja najwolniejsza (35) bedzie pewnie miala 7-8s do setki, tu juz jest troche wstyd imho patrzac na innych popularnych producentow (Kia, Hyundai etc)


Topowa wersja M50 z max wyposazeniem (Super Charged) kosztuje w Norwegii 660k NOK (~310k PLN) wiec absolutnie dobra cena i z pewnoscia bedzie sie sprzedawala swietnie.


Co mnie natomiast mega smuci - wersja M50 wazy 2290kg, - to auto bedzie o 400kg ciezsze od TM3P - to nie ma prawa sie dobrze prowadzic niestety :evil:

Stad tez osiagi sa jakie sa - raptem ~3,9s do setki przy az 540 HP.


Nappa/Merino w cenniku niedostepne tak jak podejrzewalem.


Mam mala zagwozdke - czy anulowac zamowienie SR+ i zamowic juz teraz i4 czy wziac teraz druga Tesle i poczekac na jazde testowa i4 pod koniec roku :think:

 

Prawie 100 koni więcej niż Tesla model 3 performance i jakość od BMW, nie mogę się doczekać jazdy testowej.

Gwoli ścisłości: 27 koni więcej od Tesli (ludzie jej mierzą na dyno 513)

 

Jak porównywać dane oficjalne, to z oficjalnymi.

Przecież M3 też na dyno wypluwa kilkadziesiąt koni więcej, niż BMW podaje w swoich materiałach, więc na tej zasadzie i4M na dyno może dobić do 580 i więcej.

 

Tesla nie podaje oficjalnych danych HP dla TM3P.

Jest tylko przyspieszenie i Vmax.

Co do i4 - na prezentacji pracownik powiedzial "almost 544 HP" wiec 580 Hp bym sie nie spodziewal chociaz pozyjemy zobaczymy, jeszcze sporo czasu do odbioru fizycznych aut

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taycan czy etron gt tez tyle waza a wiekszosc recenzentow podkresla ze prowadza sie lepiej od tesli, jak m50 bedzie kosztowalo jedynie 300 pare kilo to ja jak sie zdecyduje na elektryka nawet sie nie bede zastanawial, jak sie wk$^@$# to zloze zamowienie dzis, ewentualnie jeszcze rozwazylbym doplate do ix aby dla odmiany wziac suva. Skreslam natomiast taycana czy audi etron gt (u audi konfig wyszedl mi na 490k, zadnych rabatow i dostawa dopiero w przyszlym roku, do konfigu porsche jeszcze nie przysiadlem) Dzisiaj jestem umowiony na konfiguracje i4 u dealera i jesli faktycznie cena bedzie taka niska to sie grubo zastanowie czy dopalcic ponad 100k do m4 xdrive, czy jednak nie wziac i4 m50 bo to jednak nowosc i wartosc na poczatku odsprzedazy jak nie bedzie wiekszych wpadek powinna byc OK. ekran tak jak myslalem jest wygiety w strone kierowcy. Jest efekt WOW, headup w standardzie, lasery to MUST HAVE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taycan czy etron gt tez tyle waza a wiekszosc recenzentow podkresla ze prowadza sie lepiej od tesli

taycan/etron gt to mastodonty o wadze 2,4 tony i do frajdy z jazdy TM3P im lata swietlne, to nie ta klasa samochodow wogole :roll:

 

jak m50 bedzie kosztowalo jedynie 300 pare kilo to ja jak sie zdecyduje na elektryka nawet sie nie bede zastanawial, jak sie wk$^@$# to zloze zamowienie dzis, ewentualnie jeszcze rozwazylbym doplate do ix aby dla odmiany wziac suva.

 

Od milego pana z BMW PL:

"Na start dostępne są dwa modele: BMW i4 eDrive40 - od 245 200 PLN. BMW i4 M50 - od 289 900 PLN"


Doposazona wersja M50 w PL bedzie podchodzila pod 400k PLN, w NO jest taniej o VAT :twisted:

Cennik pl bedzie jeszcze dzisiaj uaktualniony na stronie bmw.pl

 

czy jednak nie wziac i4 m50 bo to jednak nowosc i wartosc na poczatku odsprzedazy jak nie bedzie wiekszych wpadek powinna byc OK. ekran tak jak myslalem jest wygiety w strone kierowcy. Jest efekt WOW, headup w standardzie, lasery to MUST HAVE.

Slonik, nie poznaje kolegi, ale co z 200km/h po autostradzie, co z parkowaniem na lotniskach?

Co z wypadami weekendowymi do Sopotu? :norty:


PS. BMW i4 bedzie mialo zawieszenie pneumatyczne z tylu - powinno byc bardziej komfortowo od TM3P :cool2:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0333329EN/the-first-ever-bmw-i4

Dealer BMW u mnie w Norwegii przywital premiere i4 doslownie ze lzami w oczach, salon swieci pustkami tutaj bez dobrych EV w ofercie :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam g30 530 w domu zostaje, zona sie uparla ze chce. Drugie i tak mialo byc sportowe typu m4, wiec rownie dobrze moze to byc i4 czy ix. Generalnie nie mam cisnienia na zaden typ auta, ma byc fajnie, nowoczesnie i tak jakby luksusowo :D :D


p.s. mam konfig!! Cenowo jest bardzo dobrze. O harmana nie ma co kopii kruszyc bo kosztuje ca 2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir w przeciwnosci do Ciebie to samochody realnie kupuje, posiadam, testuje

Mój garaż, moja sprawa, nie będę wklejać fotek, żeby nieznajomym na internecie coś udowodniać. Bardziej skupiłbym się na faktach, takich jak np. wrzucanie silnika elektrycznego do samochodu projektowanego pod ICE - to nie może być dobre. Jeśli zaś chodzi o prowadzenie Taycana, to auto się dobrze prowadzi jak porównasz do innych samochódów >2tony, ale jak porównasz do M4 czy 911 to nie ma podejścia. Niestety sugerowanie się dziennikarzami motoryzacyjnymi jest zdradliwe, bo Ci zwykle unikają krytykowania samochodów.

 

ja wybieram BMW i pozwol ze sam zadecyduje jak bede wydawac swoje wlasne pieniadze. Remac pokazuje dobitnie, ze zbudowanie elektrycznego napedu to nie jest zadne rocket science opatentowane przez jednego producenta, lada dzien kazdy producent bedzie mial auto z osiagami aut supersportowych vide kia, hyundai, tesla, bmw, audi, porsche czy sie to Tobie podoba czy nie.

Ależ oczywiście, że wybierasz co chcesz i masz prawo dokonywać złych wyborów :) Ja uważam, że im mniej nowych BMW się sprzeda, tym szybciej się ogarną i wrócą do "sheer driving pleasure" i "ultimate driving machine", bo może jednak to miało sens?

Remac pokazuje, że żeby prześcignąć Tesle, która jest lata świetlne przed konkurencją trzeba przeznaczyć na to niewyobrażalnych pieniędzy. I w sumie bardziej "zapowiedzieli" niż zrobili, bo przecież nadal mamy prototypy. W 2011 zaprezentowano pierwszy prototyp Arrinery. Zaczeli nawet zbierać zamówienia a ta wersja GT nawet wyglądała całkiem jak auto drogowe - efekt? Domena http://www.arrinera.pl/ i .com nie jest dziś dostępna :) Tak się mają prototypy do rzeczywistości.


Tylko że idąc tym tropem równie dobrze możesz powiedzieć, po co kupować nowe M4 skoro dużo szybsza i lepsza jest Panamera? Chcesz porównywać auta, to porównuj w zbliżony budżecie to co można kupić, a nie realne auto z zapowiedziami z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remac pokazuje, że żeby prześcignąć Tesle, która jest lata świetlne przed konkurencją trzeba przeznaczyć na to niewyobrażalnych pieniędzy.

 

Nie zgodzę się z tym zdaniem. Ogólnie porównywanie Remaca do Tesli to jakieś nieporozumienie :mrgreen: ale Remac robi ćwierć mili w 8.5s a najszybsza Tesla ponad 10.7s, więc nie powiedziałbym, że Remac po prostu "prześcignął" Tesle i żeby to osiągnąć trzeba wydać 20x więcej. On prześcignął wszystkie produkcyjne auta na świecie i to o jakieś kosmiczne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheApocalypse

10.4s Model S :)

Ale to nie ja to porównuję - ja tylko podkreślam, jak bez sensu jest porównywanie aut z tak różnej skali finansowej. Wszyscy dobrze wiemy, że kasa ma największy wpływ na szybkość auta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Realne auto to bedzie za tydzien Plaid, nieco ponad 2s do setki i 9,5s na cwiartke za akceptowalne pieniadze dla zamozniejszego Kowalskiego.

Rimaci to nie sa auta seryjne, to mala manufaktura ktora wyprodukuje podobno 150 szt, te auta sa w cenie ~10 mln PLN + dodatki wiec nie ma tu wogole o czym dyskutowac bo to auta egzotyczne jak Koenigsegg.

Czesc ich technologii wykorzysta Porsche bo sa ich wspolwlascicielami.


Mi ten dragrace pokazal tylko jedno - czas silnikow spalinowych po prostu sie skonczyl jezeli chodzi o osiagi, idzie nowe, tak jak kiedys pisalem jak w Zygzaku Macqueenie - trzeba wiedziec kiedy zejsc ze sceny :twisted:


Tesla widac, ze ma na punkcie osiagow bzika i nie pozwoli sobie w kasze dmuchac - prawdziwy wyscig zbrojen :twisted:

BMW z tego co widze po i4 kwestie topowych osiagow odpuszcza, skupia sie bardziej na otoczce premium i "feelingu" BMW - jak to ladnie Slawomir okresla M-arketing - stad dla mnie lepszym wyborem bedzie chyba wersja e40 w mpakiecie zeby cieszylo oko przy kulaniu sie po miescie bo na trasie TM3P bedzie wydajniejsza, szybsza i przede wszystkim ma powszechne i tanie SC ktore sa podstawa podrozowania dzis..


Jezeli chodzi o konkurencje w segmencie "osiagi" do TM3P - Porsche mysli o modelu Cajun, ale to dopiero za 2-3 lata pewnie.

https://www.auto123.com/en/news/porsche-cajun-electric-model-considered-rumour/68173/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheApocalypse

Ale to nie ja to porównuję - ja tylko podkreślam, jak bez sensu jest porównywanie aut z tak różnej skali finansowej. Wszyscy dobrze wiemy, że kasa ma największy wpływ na szybkość auta :D

 

A propos przyspieszania samochodów poprzez wrzucenie w nie worka pieniędzy - jak wygląda scena moderska w elektrykach? Ktoś to tuninguje, jakieś programy albo wymiana osprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak jak BMW robi M-arketing tak Tesla identycznie wykorzystuje rzekome osiągi. Rzekome bo niezbyt powtarzalne i w małym zakresie prędkości itp ale cyferki ładnie wyglądają a że nikt nie będzie jeździł z gazem w podłodze przez dłuższy czas to ciężko będzie je podważyć. Jestem ogromnie ciekaw czy BMW też będzie puchnąć, pewnie tak chociaż fajnie było by się zaskoczyć.


Tu jeszcze jedno podsumowanie prezentacji:


https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-i4-m50-bmw-i4-edrive40/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@TheApocalypse dobrze skonfigurowany egzemplarz m50 po rabacie z "autopilotem" to jest prawie cena TM 3. Nikt nie bedzie kruszyl kopii o okolo 10%. Do tego masz skore naturalna, wentylacje, lasery, headup no i jakosc bmw plus serwisy w kazdym wiekszym miescie. Minusem v max 225 km/h i nieco gorsze przyspieszenie, chociaz jak bedzie podobnie jak z taycanem czy audi w realu bedzie bardzo podobnie. Minus tez to ze ten granatowy matowy lakier to doplata 15K :duh: :duh:


@Slawomir pisze o jakosci prowadzenia BEV, gdzie taycan zostal okrzykniety najlepiej prowadzacym sie bev przescigajac WSZYSTKIE tesle na swiecie a nie porownanie z ice. Nie masz juz do czego sie przyczepic wiec czepiasz sie do tego, ze i4 jest zbudowana na platformie ICE. I co z tego skoro wyglada swietnie? Bagaznik z porzdu? Szczerze mowiac mam gdzies czy on bedzie czy nie. Zona, corka, ja po obejrzeniu tesli jeden komentarz: Wyglada biednie. Sorry jezeli ktoregos z posiadacza urazilem ale w koncu jestesmy na forum BMW, wiec czego sie spodziewal? Jakby mi sie podobala tesla to bym siedzial na stronie tesli.


@adam nic BMW nie odpuszcza, zostawia miejsce na i m4 z 700KM mocy i przyspieszeniem ponizej 3s, ktore ma wyjsc w przyszlym roku wiec po co piszesz takie bzdury? M50 to jest model tylko m performance a nie prawilne M. Masz dziwna filozofie. Dolozyc 70k do modelu 3 performance jest OK, natomiast do m50 to juz bez sensu. Nappa\merino bedzie pozniej ale dostosowanie individual troche potrwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak BMW robi M-arketing tak Tesla identycznie wykorzystuje rzekome osiągi.

Takie czasy. Z Twojego artykułu:

"Bez użycia trybu Superboost moc wynosi 476 KM, a moment obrotowy to 735 Nm."

Czyli auto jednak nie ma 544KM, tylko ma tyle koni przez bardzo krótki czas - testowania zapewne przyśpieszenia do czasu przegrzania, a na co dzień ma osiągi słabsze.


@słonik40:

Dla mnie bagażnik z przodu to pokazanie, że auto jest dopracowane. Taycan ma, bo został od zera zaprojektowany jako elektryk, a i4 nie.

Generalnie poczekałbym z osądami do przejechania się, zapewne to zrobię jak tylko trafią do dealerów, bo na razie nadal mówimy o teoretycznych samochodach. Pamiętajmy, że i8 osiągami również kłamało i to ostro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.