Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Po to sa marki tansze\popularne. Jak ktos nie moze lub go boli wydac wiecej idzie gdzie taniej. To co dla jednego jest podłoga dla innego jest sufitem a premium juz z definicji jest nie dla kazdego. Za zmniejszony wolumen produkcji tez trzeba doplacic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mamy w Polsce w koncu wodor!


https://elektrowoz.pl/ladowarki/pierwsza-stacja-tankowania-wodoru-w-polsce-na-lubinowej-4-w-warszawie-polsat-dzis-wielkie-otwarcie-tylko-u-nas/


Pierwsza w Polsce stacja tankowania wodoru obsługuje do 2 samochodów na pół godziny, 3-4 na godzinę. Samo tankowanie jest szybkie, przebiega podobnie do tankowania gazu LPG. Zbiorniki Toyoty Mirai II mieszczą 5,6 kilograma gazu. Gorzej jest później, relacjonuje nasz informator: stacja potrzebuje około 20 minut przerwy na wyrównanie ciśnień. Zdarza się również, że pistolet przymarza do samochodu.


Najtańsza wersja Toyoty Mirai II (wariant Prestige) kosztuje 300 tysięcy złotych. Samochód wyposażony jest w 1 silnik napędzający tylne koła o mocy 135 kW (185 KM). Auto waży 2,1 tony i przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. Auto ma 575-647 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu (dane EPA). Choć model należy do segmentu E, wygodnie przejadą nim tylko cztery osoby ze względu na wysoki tunel środkowy z tyłu.


:cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tesli jak wszystkim producentom obecnie zabrakło podparcia lędźwiowego, ale wg Muska i tak nie było nikomu potrzebne :D


https://electrek.co/2021/05/31/tesla-delivers-new-model-y-without-passenger-lumbar-support-why/

 

“Moving lumbar was removed only in front passenger seat of 3/Y (obv not there in rear seats). Logs showed almost no usage. Not worth cost/mass for everyone when almost never used. Prices increasing due to major supply chain price pressure industry-wide. Raw materials especially.”

 

Dostarczają auta z zaślepką bez jakichkolwiek informacji, wyjaśnień czy rabatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polityka firmy jest wywrocona do gory nogami w porownaniu do tradycyjnych producentow.

Podejrzewam, ze podparcie ledzwiowe nie jest nawet wyszczegolnione w liscie wyposazenia auta wiec o zadnych rabatach nie ma mowy :norty:

"Chcesz - bierzesz, nie chcesz - nie ma sprawy, sprzedamy komu innemu"

Czasem zyskujesz - dostajesz za free ogrzewana kierownice czy automatyczny bagaznik, a czasem tracisz - jak z lumbarem.

Prawie jak kinder-jajo :norty:


Dzial PR firmy juz nie istnieje, wyjasnienia sa przez tweetera ^^


Kto to wogole kupuje? ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zeby nie bylo, ze Tesla to tylko ach i och i pisze same peany na temat tego auta, tutaj jest watek uzytkownika ktory kupil model 3 i jest OGROMNIE zdegustowany jakoscia.

Widac ewidentnie, ze producent poki co idzie w "ilosc" a nie "jakosc" i ma jeszcze mnostwo do poprawy jezeli chodzi o powtarzalna, seryjna produkcje.

Warto o tym wiedziec decydujac sie na model 3!


https://forum.elektrowoz.pl/threads/skandaliczna-jakosc-samochodu.720/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problemy z jakoscia OK, wszyscy o nich wiemy ale Adamie ustosunkuj sie do tego: * Stare, dwuletnie mapy systemu nawigacji w nowym samochodzie bez jakiejkolwiek gwarancji ich aktualizacji.. Jak to z tymi aktualizacjami jest? Czy nawigacja to nie jest czasem mapami online google?


Ps siedzisko to zwykla twarda gąbka, zdejmowalem (uwaga na wyczke) Zarzuciles mi klamstwo w sprawie siedzen a tu jest odpowiedz dlaczego sie to tak latwo odgina. Ja naprawde nie szukalem tego na sile!!


@TheApocalypse you made my day

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawomir, BMW idzie bardziej szeroko. Według analiz ilość bev ma się sprzedawać do 2030 roku 30-40% sztuk co oznacza, ze większość to cały czas będzie ice. Są kraje, gdzie bev jeszcze bardzo długo nie wejdzie dlatego BMW chce dać wybór każdego rodzaju napędu. Jak kolega wyżej napisał baterie są w podłodze. Sensu przedniego bagażnika ja zbyt dużego nie widzę bo nie jest to po prostu wygodne przez problem z otwieraniem. Otwieranie z telefonu to koszmar, natomiast konieczność wejścia do kabiny żeby otworzyć bagażnik tez sensu nie ma. Jak ktoś potrzebuje większego bagażnika to w BMW może kupic kombi które zabija funkcjonalnością każdy sedan, ale tesla jeszcże do takich aut nie dorosła.


Pod koniec tygodnia będzie dostepny cennik i4


Performance w wykonaniu tesli 100-200 18s

BMW m4 manhart

100-200 6,6s


Do tego w BMW dostępne czego w tesli brak

1. Prawdziwa skóra merino

2. Możliwość wentylacji skory

3. Dostęp komfortowy, który jest wygodniejszy od otwierania z telefonu czy jakiejś karty

4. Światła,laserowe świecące do 800m

5. Możliwość hamulców ceramicznych

6. Kamera blind spot z przodu

7. V max 290 km/h

8. Światła adaptacyjne

Jeszcze kilka fajnych rzeczy by się znalazło

Z tych wszystkich 8 punktów wymieniłeś 7 których nie mam w M2 i chyba nawet nie mogłem mieć. Premium BMW :D

Porównywanie Manharta do stocka trochę bez sensu ;)

Co do bagażnika z przodu - weźże, co Ty piszesz? :lol: :lol: :lol: :lol:

Otwieranie z pilota to problem? A jak w 911 to działa? Zresztą, że bagażnik z przodu jest genialny pokazuje nowy F150. Że w BMW i4 fajne jest, że będziesz wozić powietrze pod maską? Dla mnie to idiotyczne projektowania auta na kolanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale zaraz, zaraz. Jakiego pilota? W tesli musisz odpalic aplikacje w telefonie i sie naklikac, albo usiasc na fotelu kierowcy i wklikac sie w ekranie. Chyba komus kto lubi samochody sportowe nie trzeba tlumaczyc, ze dodatkowa masa na dziobie auta jest be?? Dla mnie taki bagaznik to spoko jak jest, ale jak nie ma to nie ma zalu. Dluga maska przynajmniej dla mnie poprawia tez wyglad auta. Proporcje sa jakies takie ladniejsze. Gdybym chcial auto z krotka maska kupilbym toyote yaris.


Ogladalem 911. Ilosc miejsca z tylu jest absurdalna, ale za to isofixy sa :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tych wszystkich 8 punktów wymieniłeś 7 których nie mam w M2 i chyba nawet nie mogłem mieć. Premium BMW :D

Ja chcialem sie zapytac slonika ile z tych punktow ma jego G30 ale bedzie, ze znowu sie czepiam ;)

Apropo M2 - sa regulowane zaglowki jak w 3-er czy sa te nieregulowane z 1-er?

Te nieregulowane byly imho slabe, glowa wisiala w powietrzu zamiast na zaglowku u mnie i musialem dokupywac specjalnie zaglowek w mojej 1-er.

 

Co do bagażnika z przodu - weźże, co Ty piszesz? :lol: :lol: :lol: :lol:

Bagaznik z przodu jest swietny na rzeczy rzadziej uzywane - kable do ladowania z przejsciowkami, jakies srodki czystosci etc etc

 

3. Dostęp komfortowy, który jest wygodniejszy od otwierania z telefonu czy jakiejś karty

Akurat TM3 ma to swietnie rozwiazane - jest pelen CA z telefonu, jak lapiesz za klamke to auto sie otwiera, po wejsciu wrzucasz jedynie biegi na "drive" i jedziesz.

Po dojechaniu wrzucasz "park" i wychodzisz po prostu z auta.

Karta to opcja awaryjna, nieuzywana na codzien (rozladowany, zagubiony tel. np)

Kluczyk jest do dokupienia jako akcesorium, praktycznie nikt nie kupuje bo to anachronizm w 2021r.

 

Adamie ustosunkuj sie do tego: * Stare, dwuletnie mapy systemu nawigacji w nowym samochodzie bez jakiejkolwiek gwarancji ich aktualizacji.. Jak to z tymi aktualizacjami jest? Czy nawigacja to nie jest czasem mapami online google?

Nie wiem, moze uzytkownik nie aktualizuje auta?

Ja mam u siebie mapy z 2021.

Natomiast to na pewno nie jest tak, ze sa one aktualizowane co tydzien czy miesiac bo to by bylo przeciez bez sensu.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Polowe z tych punktow mam u siebie, a bagaznika z przodu nie potrzebuje bo na szczescie weza do nalewania paliwa ze soba wozic nie musze i jak podjechalem G30 kolo tesli model 3, to poza przyspieszeniem 0-100 te samochody dziela lata swietlne na korzysc g30.

 

Jak dadza dobra cene to bede pierwszy u dealera na testach i powaznie pomysle o tym aucie zamiast modelu Y.

 

Twoj problem jest ze chcialbys kupic samochod z polki premium w cenie auta nie premium i dlatego wylewasz tutaj swoje zale na forum. Jak chcesz miec premium to niestety plac i placz a jak Ci szkoda kasy to najwyrazniej premium nie jest dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Schowek z przodu może mieć sens przez to że w EV przeważnie nie ma już półki pod podłogą bagażnika (baterie). W g20 zresztą też brak, a w F30 była i bardzo sobie ją chwaliłem, jakieś mikrofibry, kosmetyki, kompresorek i inne badziewie tam trzymałem. Teraz w g01 ten schowek jest ogromny i to do niego przeważnie pakuję zakupy bo nie latają wtedy po całym bagażniku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Randall zeby zakupy nie lataly to ja wykorzystuje chaczyki na reklamowki w bagazniku. Nie wyobrazam sobie natomiast szarpac sie z telefonem, pilotem czy innym cudem w deszczowy dzien majac 2 rece zajete niesieniem reklamowek. Podejscie pod bagaznik, machniecie noga i samoistne otworzenie sie bagaznika jest zdecydowanie wygodniejsze. Na pierdoly do czyszczenia masz 2 boczne schowki z siateczki: https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2019/04/BMW-330i-G20-20.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek z przodu może mieć sens przez to że w EV przeważnie nie ma już półki pod podłogą bagażnika (baterie). W g20 zresztą też brak, a w F30 była i bardzo sobie ją chwaliłem, jakieś mikrofibry, kosmetyki, kompresorek i inne badziewie tam trzymałem. Teraz w g01 ten schowek jest ogromny i to do niego przeważnie pakuję zakupy bo nie latają wtedy po całym bagażniku :D

No właśnie do tego pieję. Tracisz w EV - i4 czy iX3 - część bagażnika z tyłu, a w zamian z przodu nie dostajesz nic. Że bagażnik z przodu ma sens, to widać po autach, które go stosują, że szału nie ma, ale zwykle do bagażnika aż tak wiele nie pakujesz (zakupy z Biedronki wejdą).

 

Ale zaraz, zaraz. Jakiego pilota? W tesli musisz odpalic aplikacje w telefonie i sie naklikac, albo usiasc na fotelu kierowcy i wklikac sie w ekranie. Chyba komus kto lubi samochody sportowe nie trzeba tlumaczyc, ze dodatkowa masa na dziobie auta jest be?? Dla mnie taki bagaznik to spoko jak jest, ale jak nie ma to nie ma zalu. Dluga maska przynajmniej dla mnie poprawia tez wyglad auta. Proporcje sa jakies takie ladniejsze. Gdybym chcial auto z krotka maska kupilbym toyote yaris.

BMW ma otwieranie bagażnika zawsze z pilota, a BMW krytykuję, nie Teslę. Co do machania nogą, jakbym chciał takie patenty to bym Skodę kupił :D Ręcę mam na szczęście sprawne.

I że w 2 tonowym BMW, które ma nadwagę z każdej strony wrzucenie torby z zakupami z przodu jest złe, ale w 911 czy w McLarenie jest ok i nie psuje osiągów? A w BMW z tyłu jest ok masa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Schowek z przodu może mieć sens przez to że w EV przeważnie nie ma już półki pod podłogą bagażnika (baterie). W g20 zresztą też brak, a w F30 była i bardzo sobie ją chwaliłem, jakieś mikrofibry, kosmetyki, kompresorek i inne badziewie tam trzymałem. Teraz w g01 ten schowek jest ogromny i to do niego przeważnie pakuję zakupy bo nie latają wtedy po całym bagażniku :D

 

:D

51218706230_0ea96329f8_o.jpg


Dlatego tak wazne jest projektowanie EV na dedykowanej platformie.

Takie szczegoly pojedynczo nic nie znacza oczywiscie, natomiast jak sie ich zbierze 20 - decyduja czesto o zakupie danego auta.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
@Randall zeby zakupy nie lataly to ja wykorzystuje chaczyki na reklamowki w bagazniku. Nie wyobrazam sobie natomiast szarpac sie z telefonem, pilotem czy innym cudem w deszczowy dzien majac 2 rece zajete niesieniem reklamowek. Podejscie pod bagaznik, machniecie noga i samoistne otworzenie sie bagaznika jest zdecydowanie wygodniejsze. Na [bAD] do czyszczenia masz 2 boczne schowki z siateczki: https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2019/04/BMW-330i-G20-20.jpg

 

Tak, haczyki były w F30. W g20 został jeden haczyk, to była jedna z najbardziej frustrujących oszczędności. Te miejsca po bokach nijak nie zastąpią podwójnej podłogi kiedy trzeba wozić wózki i inne bzdety. W sumie dlatego pozbyłem się G20, za ciasne auto na dwójkę małych dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir nie wiem czy nie zauwazyles ale w 911 czy mclaren albo nie ma bagaznika z tylu albo jest mikry wiec bagaznik z przodu to jedyne wyjscie. Natomiast i4 wedlug wiki: 1,290 L (46 cu ft) max volume with rear seats folded and rear trunk. 470 L (17 cu ft) rear trunk + 38 L (1 cu ft) for charging cables under the rear trunk. Zakupy z biedry na pewno wejda, wiec o co ten placz?


@Randall w tesli model 3 miejsca na nogi jest super malo, jako pojazd rodzinny tez slaby wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawdziwy klient premium zostawia jeszcze 10% napiwku w serwisie :norty:

dałbym pod warunkiem że pozwolą mi walić w samurajski dzwon za każdym razem jak przejeżdżam obok salonu :wink: :lol:

tak naprawdę klient może być premium lub nie , ale czy marka jest premium jak zawraca d.. klienta co 15tyś km żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. z autem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałbym pod warunkiem że pozwolą mi walić w samurajski dzwon za każdym razem jak przejeżdżam obok salonu :wink: :lol:

tak naprawdę klient może być premium lub nie , ale czy marka jest premium jak zawraca d.. klienta co 15tyś km żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. z autem ?

 

Jesteś pierwszą osobą, od której słyszę(czytam :wink: ) narzekanie na Lexusa :lol: :lol: Dobrze czasami poznać inny punkt widzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla nie tylko planuje usunac dzwignie do wyboru kierunku jazdy ale w ramach rozwoju FSD testuje pozbycie sie kierownicy: https://moto.pl/MotoPL/7,170318,25942697,kierownica-w-tesli-3-odpadla-w-czasie-jazdy.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakość to dno kilo mułu

Pamietaj, ze to dopiero poczatek problemow.

Do listy trzeba jeszcze dodac:

- odpadajace kierownice

- odpadajace dachy

- odpadajace zderzaki podczas deszczu

- niedzialajace wycieraczki

- autopilot ktory chce nas zabic


Co bardziej wrazliwi moga tez dodac ze Musk nie poparl BLM w firmie oraz palil jointa w radiu :norty:


Za 3-4 lata jak wartosc TM3 spadnie z 250k PLN na 30-40k PLN bedzie mozna kupic ewentualnie do wozenia ziemniakow na dzialke czy cos w tym stylu :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.