Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele stron wcześniej pokazaliśmy jakie ma słabe strony bev oraz, że dla nas klientów i fanów BMW nie jest dzisiaj żadną konkurencją/alternatywą. Teraz główne pytanie wątku dokąd zmierza BMW jest po prostu pytaniem źle postawionym, bo jak widać BMW ma się świetnie ( mimo długów - kogo to obchodzi). Adam założyłeś, że BMW jest w tyle, bo nie konkurencji dla Tesli. Ja w dalszym ciągu uważam, że dzisiaj nie ma, bo nie musi, bo tylko garstka tego potrzebuje. Po prostu zostałeś zmuszony do zakupu elektryka, przez miejsce i czas w którym się znalazłeś. Ja też kupię elektryka jak zostanę do tego zmuszony. Miłego dnia wszystkim :)

 

Brawo.


Świetne podsumowanie ponad 100 stron dyskusji.


Można byłoby tą epopeję już zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mi dodatkowo listę patentów które ma tesla

Proszę: https://patents.justia.com/company/tesla

Naprawdę tak Ci ciężko było je znaleźć?

 

Obejrzyj filmy z dissasembly zespołu napędowego tesli i konkurencji a zobaczysz uderzające podobieństwo wiec trochę dystansu życzę.

I to sugeruje małą innowacyjność Tesli? Może powinieneś zobaczyć dwa silniki R4 koło siebie, to samo właściwie, cylinder tu, cylinder tam...

 

Rozumiem ze hardware w tesli się nie starzeje czy od 10 lat tesla pakuje ta sama elektronikę? Android, Apple maja tylko kilkuletnie wsparcie właśnie przez szybkie starzenie się elektroniki, chyba ze musk wam wymienia co 4 lata komputery w autach?

Załóżmy że nie wymienia, i co to zmienia? Przecież to naturalne że wypuszczony na rynek produkt się starzeje, i 100 mikrokontrolerów w BMW i 3 w Tesli.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O niczym nie zapomńialem odniosłem się do wszystkiego i rozpoznawanie świateł BMW tez ma.

Nie, to Ty naucz się czytać forum. Mój komentarz o światłach był do Twojego o autostradach, co oczywiście w sposób jasny widać w formie cytatu z Ciebie. To samo wydarzyło się przy okazji poddyskusji o stategii Toyoty - czy potrzebujesz by wytłumaczyć Ci co oznacza, że nad tym akapitem jest coś co wygląda jak Twój tekst, ale w takiej ramce śmiesznej?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW pół roku temu wprowadziło city Cruise Control z rozpoznawaniem świateł i mocno zbliżając się do levelu 3 https://www.bmwblog.com/2021/04/08/bmw-level-3-autonomous-100-safe/ problemem są sytuacje brzegowe, nieprzewidziane okoliczności, bardzo złe warunki atmosferyczne. Z lektury internetu wynika, ze większość producentów jest gotowa sprzetowo ale musi przejechać miliony km , zarówno w warunkach laboratoryjnych jak i w realu żeby soft umiał sobie poradzić z nieprzewidzianymi sytuacjami. Tak jak dziecko uczy się chodzić tak system musi poznać różne sytuacje drogowe. BMW robi to w taki sposób ze 3 lata temu BMW otworzylo specjalny campus w munich i zatrudniło 1800 inżynierów z całego świata aby testowali, dopracowywali system https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0280021EN/new-centre-of-excellence-for-autonomous-driving-bmw-officially-opens-its-autonomous-driving-campus-in-unterschleissheim-near-munich?language=en do tego zbiera informacje ze swoich aktualnie jeżdżących aut, większość firm ze sobą współpracuje ponieważ tutaj chodzi o bezpieczeństwo ludzi. Tymczasem Honda wysuwa się na prowadzenie oficjalnie proponując auto z autonomiczna jazda poziomu 3. https://www.news18.com/news/auto/worlds-most-advanced-self-driving-car-honda-legend-with-level-3-autonomy-launched-check-video-3502775.html eksperci są zgodni, ze prawdziwa autonomiczność to level 4 a do tego jeszcze bardzo daleko. Różnica między tesla a BMW jest taka, ze BMW mówi otwarcie ze system nie jest bezpieczny, niegotowa a tymczasem tesla sprzedaje za jedyne 40 tysięcy zacytuje ze strony tesli Pełna Zdolność do Samodzielnej Jazdy resztę dopisuje gwiazdkami a na ulicach od czasu do czasu w tych autach giną ludzie. https://www.nytimes.com/2021/04/18/business/tesla-fatal-crash-texas.html W BMW kamera monitoruje oczy kierowcy i jak nie patrzysz na drogę to zatrzyma auto a tesla w tym samym czasie nie wie ze na siedzeniu kierowcy nie ma nikogo i zabija pasażerów. Gdzie ta przewaga?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiele stron wcześniej pokazaliśmy jakie ma słabe strony bev oraz, że dla nas klientów i fanów BMW nie jest dzisiaj żadną konkurencją/alternatywą. Teraz główne pytanie wątku dokąd zmierza BMW jest po prostu pytaniem źle postawionym, bo jak widać BMW ma się świetnie ( mimo długów - kogo to obchodzi). Adam założyłeś, że BMW jest w tyle, bo nie konkurencji dla Tesli. Ja w dalszym ciągu uważam, że dzisiaj nie ma, bo nie musi, bo tylko garstka tego potrzebuje. Po prostu zostałeś zmuszony do zakupu elektryka, przez miejsce i czas w którym się znalazłeś. Ja też kupię elektryka jak zostanę do tego zmuszony. Miłego dnia wszystkim :)

 

Brawo.


Świetne podsumowanie ponad 100 stron dyskusji.


Można byłoby tą epopeję już zamknąć.

 

dzięki :) dobrze, że nie daliśmy się zwieźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnosnie swiatel nie zrozumialem Cie, myslalem ze piszesz o ich rozpoznawaniu za co przepraszam, natomiast odnoszac sie juz ze zrozumieniem w miescie to ja jezdze w trybie comfort i ruszam powoli zeby jak mi jakies male dziecko wyskoczy to miec czas zareagowac a nie scigam sie z kims obok pokazujac kto ma dluzszego. Jestem natomiast ciekawy jak dbasz w miescie o ograniczenia predkosci za ktore mnie tu wielokrotnie krytykowales wykorzystujac katalogowe przyspieszenie? Korek tez robi swoje wiec po co gazowac, zeby zaraz zwalniac. Na autostradzie jak jest pusto nic nikomu nie musze udowadniac tylko oszczedzam swoj wlasny prywatny czas.

na tym filmie raz przyspieszenie tesli 100-200 11,6 sekundy a chwile pozniej prawie 18 (bateria okolo polowy). Balbym sie czyms takim wyprzedzac bo nigdy nie wiadomo jak szybko samochod jest w stanie przyspieszyc i czy nagle podczas wyprzedzania nie ograniczy mi mocy kiedy na czolowke z naprzeciwka jedzie tir.

To ze silniki benzynowe sa do siebie podobne to tez sie zgodze i nie uwazam, ze bmw ma jakies duzo lepsze od konkurencji, bylo juz wiele bmw killerow chociazby giulia qv, czy kia stinger gt ale zawsze bmw sie bronilo wlasnie jakoscia wykonania, mozliwoscia personalizacji mnogoscia wyboru opcji. Niech tesla, kia, alfa sprzedaje miliony aut, konkurencja dobra rzecz a roznorodnosc na ulicach tez jest super ale ja na dzien dzisiejszy podobnie jak wiekszosc uzytkownikow tego forum wybieram BMW. Wy bedziecie jezdzic ekologicznie a ja bede wam smrodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dzisiaj wyciekły zdjęcia wnętrza I4 oraz prawdopodobnie g20 lci, BRAWO BMW za to że zostaje fizyczne pokrętło iDrive, mimo zwiększenia wielkości ekranu nadal jest przytulnie i ergonomicznie.


https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-i4-wnetrze-4-gran-coupe-przeciek/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Juz sa nawet oficjalnie:

https://www.press.bmwgroup.com/global/photo/detail/P90422900/BMW-i4-Interieur


Zaskoczen wielkich nie ma, jest schludnie i nowoczesnie jednoczesnie, wyglada duzo lepiej niz w C-klasie - olbrzymi plus za aluminowy knob "VOL" :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pisał, że pierwszy przegląd jest po 4 latach

 

Nie tyle przeglad (dealerski), co badanie techniczne pierwsze jest po 4 latach.


W TM3 nie ma wogole przegladow technicznych ASO Tesla, filtry kabinowe, wycieraczki to samoobsluga DIY.

W NO sa jedynie panstwowe badania techniczne -> pierwsze po 4 latach od nowosci, pozniej co 2 lata.


W PL z tego co rozumiem 1. badanie techniczne auta jest po 3 latach, 2. po 2 latach a kazde kolejne juz co roku.


Mi to sie podoba bo w EV jest duzo mniej rzeczy ktore moga sie popsuc/ktore trzeba kontrolowac w porownaniu do ICE.

Co nie zmienia faktu, ze np. stan zawieszenia warto sprawdzic co jakis czas, EV sa ciezsze od ICE wiec amortyzatory, wahacze, tuleje - to wszystko warto kontrolowac.


Klocki hamulcowe/tarcze praktycznie sie nie zuzywaja (hamujemy silnikiem odzyskujac energie) natomiast po kilku latach i tak trzeba je najczesciej wymienic bo rdza robi swoje (przynajmniej w NO gdzie czesto pada deszcz).


PS. Z tego co czytam po forach EV - elektryki ogolnie sa dosyc niezawodne w porownaniu do ICE - przypadkow, ze auto sie "rozkraczy" na drodze jest malo.

Glownym problemem jest akumulator 12V ktory potrafi sie rozladowac w niektorych markach i je unieruchomic. W TM3 jest on doladowywany z glownej baterii ale byly przypadki jakichs problemow tez.

Mistrzem niezawodnosci wydaje sie BMW i3 - to auto praktycznie bezproblemowe, jest naprawde malo historii o wpadkach tego modelu - mam nadzieje, ze przelozy sie to na niezawodnosc i4 :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Właśnie to zawieszenie pozostawia największy znak zapytania, bo bez fizycznych oględzin raczej ciężko sprawdzić jego stan. Serwis mobilny też nie pomoże bo musieli by sobie jeszcze załatwić mobilny kanał / podnośnik.. chyba że zrobią tuleje wahaczy z wifi :D Np. obecne auto przed zakupem pojechało na darmowy przegląd i okazało się że 2 wahacze do wymiany a przebieg 30kkm, w F30 tak samo ok 40 kkm tuleje z przodu. Ja nie czułem absolutnie żadnej zmiany, żadnych dziwnych dźwięków a jednak były już popękane i rozwarstwione. Wszystko rozliczone z gwarancji oczywiście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na chlopski rozum - w przypadku braku przegladow w ASO - najlepszym rozwiazaniem wydaje sie sprawdzanie zawieszenia w warsztacie np przy wymianie kol letnie/zimowe.

15 min ekstra i wiesz na czym stoisz :cool2:


PS. Przeglady ASO tez nie zawsze sa gwarantem dobrego stanu technicznego auta.

5 lat temu jak jeszcze jezdzilem F20 - podczas przegladu u dealera (BSI) serwisant ASO powiedzial mi, ze mam do wymiany zuzyta nienaturalnie opone. I zebym zrobil po wymianie geometrie bo ewidentnie jest cos nie halo ze zbieznoscia.

Jak pojechalem z nowymi oponami do niezaleznego warsztatu zeby je wymienili - to facet po zobaczeniu auta na kanale zrobil facepalm i powiedzial, ze wahacz jest pekniety.

Kumasz? Mechanik w ASO BMW norweskim na przegladzie technicznym nie zauwazyl peknietego wahacza :duh:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=300762


http://images78.fotosik.pl/651/9b7b531be6ecbbb8.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wiadomo, o fuckapach w ASO można napisać tomy powieści ale mimo wszystko wolę żeby oni zajrzeli niż pan Heniu który robi mi przegląd czy wulkanizator :)

Mam serwisanta w ASO który prowadzi nam wszystkie bmw od 2012 r i naprawdę nie mogę złego słowa powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiadomo, o fuckapach w ASO można napisać tomy powieści ale mimo wszystko wolę żeby oni zajrzeli niż pan Heniu który robi mi przegląd czy wulkanizator :)

Mam serwisanta w ASO który prowadzi nam wszystkie bmw od 2012 r i naprawdę nie mogę złego słowa powiedzieć.

 

100% zgody, wiadomo, znajac zycie takie przypadki zdarzaja sie sporadycznie.

Jakis praktykant bez nadzoru sie trafil czy ktos po prostu mial gorszy dzien i myslal o niebieskich migdalach.

Tak tylko mi sie przypomnialo jak o tych wahaczach napisales ;)


Z kolei z hybryda 330e ten sam dealer po serwisie olejowym wyslal mi fakture na 4k PLN :duh: (auto na BSI 5 lat/100k km)

Dzwonie i mowie - auto ma aktywne BSI, mam to w umowie, jest do sprawdzenia przeciez po VIN tez.

Koles zarzekal sie na grob matki ze BSI jest aktywne tylko do 60kkm (ja mialem 63kkm) i mam zaplacic i tyle.

Uzeranie sie z salonem trwalo z tydzien, na koniec napisal - "wyrzuc fakture do kosza", ani przepraszam ani pocaluj mnie w &^%^.


Posmak "premium" BMW pozostal fatalny i to chyba mniej wiecej w tym czasie cos mi zaczelo chodzic po glowie, ze kasa za przeglad olejowy hybrydy to 2 miesieczne raty za TM3P, ktora tych przegladow wogole nie potrzebuje :roll:


51215797691_169af00f1c_o.jpg


Generalnie wiem, ze to zalezy od salonu, od konkretnego opiekuna klienta etc etc - ale poki co (odpukac) spotkania z serwisem Tesli sa dla mnie bardziej "premium" - zglaszanie problemow jest przez mobilna apke (nie trzeba dzwonic, uzerac sie z rejestracja, prosic sie o odpowiedz na maila), jest dostepny mobilny serwis z ktorego juz korzystalem i zdal egzamin na 5+, sa w &^%^ uprzejmi i nie maja przede wszystkim kija w du*&^ jak to czesto bywa w ASO BMW.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment, jak dla mnie zapowiada się źle. Przecież patrząc po tym, to auto ma wielką maskę z przodu gdzie ma miejsce na silnik spalinowy. Jak to zrobią jak w iX3 to będzie źle. A tego nie wiemy jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slawomir ale o co ci chodzi z ta maska? Chyba ze dla ciebie marzeniem w im4 jest wkładanie 2 reklamówek z biedronki do bagażnika z przodu.

Adam chwalisz się czy żalisz tymi fakturami? Dacie logan sobie kup i będziesz jeździł tanio... nie czekaj logan w no zapewne kosztuje niewiele mniej jak tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slonik a oglądałeś iX3? W miejscu silnika plastikowa pokrywa powietrza. Bo auto zaprojektowali dla spalinowego silnika, a potem na szybko widząc sukces Tesli i zmiany w przepisach na kolanie przerabiali. Tutaj z tego co widzę, zapowiada się podobnie. Zwykła seria 4 przerobiona na EV. Jeśli pod tą maską będzie spory pakiet baterii, zamiast pod podłogą, to będzie się źle prowadzić, nawet jeśli 0-100 będzie dobre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slonik a oglądałeś iX3? W miejscu silnika plastikowa pokrywa powietrza. Bo auto zaprojektowali dla spalinowego silnika, a potem na szybko widząc sukces Tesli i zmiany w przepisach na kolanie przerabiali. Tutaj z tego co widzę, zapowiada się podobnie. Zwykła seria 4 przerobiona na EV. Jeśli pod tą maską będzie spory pakiet baterii, zamiast pod podłogą, to będzie się źle prowadzić, nawet jeśli 0-100 będzie dobre.

 

Ale BMW nie wkłada baterii w miejscu silnika. One idą pod podłogę:

0fc34773245b5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@slawomir, BMW idzie bardziej szeroko. Według analiz ilość bev ma się sprzedawać do 2030 roku 30-40% sztuk co oznacza, ze większość to cały czas będzie ice. Są kraje, gdzie bev jeszcze bardzo długo nie wejdzie dlatego BMW chce dać wybór każdego rodzaju napędu. Jak kolega wyżej napisał baterie są w podłodze. Sensu przedniego bagażnika ja zbyt dużego nie widzę bo nie jest to po prostu wygodne przez problem z otwieraniem. Otwieranie z telefonu to koszmar, natomiast konieczność wejścia do kabiny żeby otworzyć bagażnik tez sensu nie ma. Jak ktoś potrzebuje większego bagażnika to w BMW może kupic kombi które zabija funkcjonalnością każdy sedan, ale tesla jeszcże do takich aut nie dorosła.


Pod koniec tygodnia będzie dostepny cennik i4


Performance w wykonaniu tesli 100-200 18s

BMW m4 manhart

100-200 6,6s


Do tego w BMW dostępne czego w tesli brak

1. Prawdziwa skóra merino

2. Możliwość wentylacji skory

3. Dostęp komfortowy, który jest wygodniejszy od otwierania z telefonu czy jakiejś karty

4. Światła,laserowe świecące do 800m

5. Możliwość hamulców ceramicznych

6. Kamera blind spot z przodu

7. V max 290 km/h

8. Światła adaptacyjne

Jeszcze kilka fajnych rzeczy by się znalazło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W TM3 nie ma wogole przegladow technicznych ASO Tesla

bomba :cool2: bo osobiście uważam że taki przegląd tzw. gwarancyjny to nic innego jak dojenie klienta , na utrzymanie pani która wstaje jak się wchodzi do salonu i mówi : dzień dobry ,w czym mogę pomóc ? :wink:

a tak na poważnie , osobiście mam duże wątpliwości odnośnie jakości przeprowadzonego przeglądu gwarancyjnego i chęć ASO do wymiany czegoś - podlegającego gwaranci- na ich koszt ,dopóki klient nie zgłasza jakieś problem z jakością jazdy - ale to wtedy mówimy raczej o wizytę w ASO z powodu podejrzenia awarii .

osobiście nienawidzę Lexus m.in z tego powodu że wymagają co 15tyś przegląd gwarancyjny - czyli w moim przypadku 2 razy w roku i 2 miliony zł , fakt ich łazienki są fantastyczne i maja jedno razowe prawdziwe mini ręczniki z haftem lexus ale bez przesady :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aso chetnie zauwaza awarie i wymienia czesci bo im centrala za to placi. Nie robia tego z wlasnej kieszeni. Fakt ze ceny abstrakcyjne ale ja mimo wszystko preferuje zeby ktos ogarniety przynajmniej raz w roku obejrzal auto tak samo jak przy kazdej zmianie kol je wywazam. Czasami to sie przejedzie przez prog zwalniajacy zbyt szybko, czy przychaczy o kraweznik takze dobrze raz na jakis czas wszystko skontrolowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W TM3 nie ma wogole przegladow technicznych ASO Tesla

osobiście nienawidzę Lexus m.in z tego powodu że wymagają co 15tyś przegląd gwarancyjny - czyli w moim przypadku 2 razy w roku i 2 miliony zł , fakt ich łazienki są fantastyczne i maja jedno razowe prawdziwe mini ręczniki z haftem lexus ale bez przesady :duh:

Prawdziwy klient premium zostawia jeszcze 10% napiwku w serwisie :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.