Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Analizując moje potrzeby ,mam pytanie do praktyków: czy istnieje obecnie na rynku Polskim auto elektryczne z zasięgiem na poziomie 300 kilometrów jazdą autostradowa 160 -180 bez możliwości ładowania i które by miało podobny komfort , jakość i przyjemność z jazdy jak w przypadku BMW 318 , z ceną do 180 000zł ?

 

Krotka odpowiedz - nie.

Patrzac po rynku na takie kombo wymagan (glownie ze wzgledu na cene) - malo prawdopodobne, ze sie kiedys doczekasz takiego EV.


Krotkie wytlumaczenie:

1.Jazda autostradowa 160-180 km/h to w najbardziej obecnie efektywnych EV zuzycie energii na poziomie ~35kWh/100km

Czyli 300km to 3x35 kWh = potrzebna minimum 105 kWh bateria +10% zapasu to 115kWh netto/~120kWh brutto.

Warunkow zimowych nie licze (potrzeba wtedy nawet wiecej energii) bo takie predkosci sa raczej nierealne zima (chociaz malo co mnie juz zaskoczy :) )


tesla-model-3-source-bjorn-nyland.jpg


Na rynku dzisiaj nie ma w ogole aut osobowych z takimi bateriami, bez wzgledu na cene.

Zapowiadane auta tego typu na 2021r (z bateria 110-120kWh), takie jak MB EQS, Tesla Plaid czy Lucid Air to ~500k PLN


2. Co do zakladanego budzetu warto miec na uwadze, ze ICE to nie 1:1 w porownaniu do EV.

Jezeli doliczysz koszt benzyny w ICE to spokojnie mozesz zalozyc budzet EV na poziomie 230-250k PLN, miesieczne koszty ICE (rata + benzyna) beda i tak podobne do EV (wieksza rata + tanszy prad).


3. W przypadku tego typu wymagan (cena, wysoka predkosc i dluzszy zasieg bez miedzy doladowywania) interesujacym wyborem moze byc hybryda plugin PHEV - wtedy mozna na codzien jezdzic glownie na pradzie a w trasach nie ma problemu z utrzymywaniem 160-180 km/h przez setki km.

Tyle, ze 330e to raczej powyzej 200k PLN no i ze wzgledu na benzyne w trasie - oszczednosci na paliwie nie beda jakies duze.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki Adam za konkretną odpowiedź :cool2: chyba długo jeszcze będę jeździł spalinówką , bo nie dość że nie ma odpowiedniego EV jak na moje potrzeby i kieszeń , to gość od fotowoltaiki odradził mi zakładania instalacji na dachu , bo za dużo wysokich drzew jest wokół domu , taki spalinowy dynozaur pozostanę :wink: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Krakus na trasy idealny jest diesel 2.0 a najlepiej m40d, spali ci to w trasie 5-8 litrów i będziesz jeździł taniej niż ładując się w trasach samochodem elektrycznym. Z ta fotowoltaika to wcale nie jest tak hop siup. Ja tez podchodziłem do montażu kilka razy i za każdym razem odpuszczam temat. Na dachu nie mogę położyć, ogrodu mi szkoda niszczyć a do tego koszt robi się mówiąc delikatnie ogromny. Ja bym jeszcze poprosił Adama żeby nam wytłumaczył jak to test ze w teście carwow dużo mocniejsze i szybsze 0-100 na papierze o SEKUNDĘ auto w praktyce wcale najszybsze nie jest. Czyżby tesla oszukiwała ludzi?

Film pokazuje jasno. Pierwsze elektryczne auta niemieckiej marki nie ustępują technologicznie firmie z 10 letnim doświadczeniem. Gdzie ta przewaga technologiczna tesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Krakus na trasy idealny jest diesel 2.0 a najlepiej m40d

mam alergię na Diesel :wink: pozostaje aksamitny silnik Pb , albo EV w przyszłości jak wujek Bill się uprze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Film pokazuje jasno. Pierwsze elektryczne auta niemieckiej marki nie ustępują technologicznie firmie z 10 letnim doświadczeniem. Gdzie ta przewaga technologiczna tesli?

W Tesli zagrasz w Wiedźmina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki Adam za konkretną odpowiedź :cool2: chyba długo jeszcze będę jeździł spalinówką , bo nie dość że nie ma odpowiedniego EV jak na moje potrzeby i kieszeń , to gość od fotowoltaiki odradził mi zakładania instalacji na dachu , bo za dużo wysokich drzew jest wokół domu , taki spalinowy dynozaur pozostanę :wink: :lol:

I tego sie kolego trzymaj, najwazniejsze to jezdzic tym co spelnia Twoje potrzeby :cool2:

Poki co przesiadka na EV musialaby sie wiazac z jakimis kompromisami w Twoim przypadku:

- sporym zwiekszeniem budzetu albo

- zmniejszeniem predkosci przelotowych albo

- 1 przymusowa przerwa na ladowanie.


Twoje 318i to swietne auto i imho obok M340i najlepszy wybor silnikowy w obecnej serii 3-er :cool2:


PS. Moge zadac osobiste pytanie? /nie chcesz to nie odpowiadaj oczywiscie/

Jaka masz srednia predkosc w komputerze pokladowym od kupna auta?

U mnie w F10 czy F30 byly to okolice ~50km/h i to pomimo kilku wypadow przez DE z predkosciami 180-200 km/h jezeli byla taka mozliwosc, stad w moim przypadku to mialo rece i nogi :twisted:

 

Ja bym jeszcze poprosił Adama żeby nam wytłumaczył jak to test ze w teście carwow dużo mocniejsze i szybsze 0-100 na papierze o SEKUNDĘ auto w praktyce wcale najszybsze nie jest.

Nie wiem czy zauwazyles ale to byl drag race na cwierc mili a nie pomiary 0-100 :cool2:

Pomiary 0-100 km/h (czy raczej 0-60 mph) z Vbox masz np tutaj i koles pokazuje, ze zamiast obiecywanych 2,4s (0-60mph) przez Tesle jest realne 2,5s (0-60mph) czyli 0-100 ~2,7s. W sumie fajny filmik bo pokazuje tez jaki wplyw na osiagi ma rozladowanie baterii.



Ja na tym filmiku carwow widze 3 jednakowo szybkie auta robiace cwiartke w 10,5-10,7s czyli z tego co czytam dokladnie to co reklamuje Tesla w swoim modelu S Perf.

To ktore pierwsze robi cwiartke (roznice ~0,1-0,2s) zalezy w sumie tylko od kierownika i startu bo kazdy z trzech wynikow wyscigu jest inny :norty:


Szkoda, ze nic nie powiedzili o oponach bo tez pewnie maja jakis minimalny wplyw ale to juz tylko moje gdybanie.

 

Czyżby tesla oszukiwała ludzi?

Ale w czym oszukuje dokladnie? Chodzi Ci o dane techniczne na papierze czy osiagi?

Jezeli chodzi o osiagi na papierze to przeklamania sa raczej w Audi (niedoszacowuje 0-100 km/h) e-tron GT RS bo wydaje sie szybsze niz 3,3s do setki.

 

Film pokazuje jasno. Pierwsze elektryczne auta niemieckiej marki nie ustępują technologicznie firmie z 10 letnim doświadczeniem. Gdzie ta przewaga technologiczna tesli?

Jezeli chodzi o przewage technologiczna w osiagach to moze w ten sposob:

1. Model S sprzedawany jest od 2012r (wersja perf. od 2016r) a Porsche/Audi to modele 2020/21r.

Za 2 tyg wyjdzie model S Plaid 2021 i wtedy bedzie mozna porownywac jablka z jablkami.


2. Cena Audi/Porsche to +60%(+opcje dodatkowe) do testowanego modelu S (112k L vs 70k L), taka mala drobnostka :norty:


PS. W te wartosci modelu S - 780 HP i 1140Nm nie wierze zbytnio i wg mnie Tesla tu oszukuje klientow a raczej wprowadza w celowy blad nieprawidlowo sumujac moc silnikow przod/tyl (dodaje liniowo ich moc co jest bzdura)

Widzialem filmiki z hamowni i wychodzily okolice 600-650HP/900Nm



PS2. Fun fact - w Norwegii 6-7 lat temu zebrala sie grupa uzytkownikow modelu S i pozwala Tesle wlasnie za oszukancza specyfikacje HP/Nm (o 200 KM mniej niz obiecywal producent) - sprawa zakonczyla sie ugoda (wygrana klientow) i Tesla zwrocila im po ~30k PLN :norty:

https://www.autoweek.com/news/green-cars/a1859616/those-norwegians-suing-tesla-settled-out-court/

 

Adam srednia dziennie nie oznacza ze w weekend nie wyjezdza sie dalej. Oznaczac to takze moze ze w tygodniu robi sie 5 km do pracy a w weekend 500 na wyjazd.

Ile lat masz swoje G30 i ile zrobiles nia km? Proste pytanie, zobaczymy jak wpasowujesz sie w statystyki GUS :)

Jak tam z tym pytaniem, uchylisz rabka tajemnicy? :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie żadna tajemnica. W lipcu minie 3 lata, dzisiaj pękło 50 tysięcy, ale tak jak pisałem u mnie dużo tras weekendowych po 500-1000 km, a w tygodniu czasami zrobię ze 50 km a czasami wcale, chyba ze mam wyjazd służbowy to wtedy tez z 500-1000 zrobię ale to raczej rozkłada się na jeden-dwa dni także bardzo nierówno się to rozkłada i tutaj by trzeba było zrobić średnia ważona.

Oczywiście w teście carwow nikt 0-100 nie mierzył ale testujący byli mocno zaskoczeni ze teoretycznie mocno słabsze auta nie ustępują tesli i nie pisz ze to stara tesla bo sam wielokrotnie pisałeś ze tesla updatuje wszystkie auta na bieżąco. Weź tez pod uwagę ze w teście nie brał udziału najmocniejszy model taycana, wiec nawet jak wyjdzie plaid to o ile prześcignie taycana turbo s to nie będzie to jakaś wielka przewaga a znając porsche jeszcze cos ulepsza. Taycan ma na razie jeden silnik na tylna oś, także za jakiś czas może się pojawić z dwoma. Fakt niemieckie auta dużo droższe, ale etron gt, czy taycan to jest zupełnie inna liga jeśli chodzi o wykończenie przynajmniej w porównaniu z modelem 3 a w starej s podobno jeszcze jest gorzej. Od razu zaznaczę ze siedziałem w każdym z tych aut osobiście. Przy nowych cenach tesli etron gt nie jest tak dużo drozszy od modelu s i ja bym na pewno dołożył te 10-20 procent ceny do lepszego wykonania i raczej wybrał etrona, chyba ze nowy model s pójdzie bardzo mocno do przodu z jakością ale to się dopiero okaże.


Aaa i zapomniałem, przez rok miałem x6 która zrobiłem około 17 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta średnia prędkość mówi mniej więcej tyle o sposobie jazdy kierowcy co przykład o psie i jego panu, którzy średnio mają po trzy nogi. Moim zdaniem powoływanie argumentu o średnie prędkości lub średnim przebiegu aut w Polsce to klasyczna demagogia i dowód na brak poważnych argumentów.


PS czy taka domowa ładowarka na EV to powinna być na prąd trójfazowy. Możecie coś napisać o co powinienem zadbać mając na względzie, że w przyszłości chciałbym zamontować przyzwoitą ładowarkę do EV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Analizując moje potrzeby ,mam pytanie do praktyków: czy istnieje obecnie na rynku Polskim auto elektryczne z zasięgiem na poziomie 300 kilometrów jazdą autostradowa 160 -180 bez możliwości ładowania i które by miało podobny komfort , jakość i przyjemność z jazdy jak w przypadku BMW 318 , z ceną do 180 000zł ?

 

Krotka odpowiedz - nie.

Patrzac po rynku na takie kombo wymagan (glownie ze wzgledu na cene) - malo prawdopodobne, ze sie kiedys doczekasz takiego EV.





Adam i doszliśmy do sedna tematu w Pl a trochę ostatnio mijałem Tesli na trasie i wszystkie jechały 100-120 prawy pas smutna historia Ci powiem , jarać się można 0-100 koło domu ale lepiej się nigdzie nie zapędzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj wybrałem się na wycieczkę do Warszawy. Trasę jaka mam do wawy to około 220-230 km, z czego 35 km drogami lokalnymi reszta a1 + a2. Wyjazd 9:30, spokojny dojazd do a1, a1 mnie jak zwykle niezawiodla, prawie pusta wiec spokojna podróż 160-200, na a2 jak zwykle ciasnawo wiec 120-160. Do tego zrobiłem z 50 km po Warszawie, gdzie jak zwykle korki powrót podobny do wyjazdu. Według komputera pokladowego:

Trasa: 504km

Czas: 5:38h, wliczając w to postój na mc drive z włączonym silnikiem jakieś 15-20 minut.

Średnia predkosc: 92,8 km/h

Spalanie: 9,7 litra

Wyjazd: 9:30

Powrót: 18:40


Cała trasa zrobiona na jednym baku, jeszcze zostało, zero myślenia o aucie, jedynie gdzie zaparkować. żaden samochód elektryczny nie dowiózł by mnie z taka średnia nawet w jedna stronę. Po Warszawie przejechałem około 40-50km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaka masz srednia predkosc w komputerze pokladowym od kupna auta?

U mnie w F10 czy F30 byly to okolice ~50km/h i to pomimo kilku wypadow przez DE z predkosciami 180-200 km/h jezeli byla taka mozliwosc, stad w moim przypadku to mialo rece i nogi :twisted:

:

u mnie jest 56km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy okazji wycieczki wstąpiłem do salonu tesli i odbyłem jazdę testowa i oto moje wrażenia:

podjazd pod salon, na placu tylko modele 3, żadnych innych ale plus ze we wszystkich możliwych kolorach. Córka jak zobaczyła auto nie chciała nawet wysiadać. Powiedziała, ze wyglada z zewnątrz jak najtańszy vw z 2009 roku. Weszliśmy do salonu a w środku..... stoja dosłownie 2 stoliki i kilka krzeseł i nic więcej na kilkaset metrów kwadratowym salonie. Żadnego auta w środku. Wszystko wyglada jakby dopiero miało ruszyć pomimo ze salon otwarty z pół roku temu? Ale ok wypełniliśmy na tablecie jakaś rubrykę i wskoczyłem do granatowej tesli performance na półgodzinna jazdę. Niby jazda miała być za godzinę, ale osoba zapisana przedemna nie przyjechała wiec miałem czas na zabawę. Auto prawie nowe bo nieco ponad 2 tysiące przebiegu. Do jazdy miałem z 40 minut wiec pobawiłem się co nieco infotainmentem. Pierwsze co to w oczy rzuca się mega wypalcowany, tłusty ekran i to pomimo, ze wczoraj było pochmurno i deszczowo. Wyglada to niesmacznie. Odpaliłem grę, netflixa, pobawiłem się audio i spotify. Interfejs ogólnie działa płynnie, natomiast apki jak dla mnie ładują się stanowczo zbyt długo. Pojezdzilem trochę w grę tym autem co się steruje kierownica, znudziło się po 3 minutach i tak jak Xbox u mnie w domu nikt nie odpalał przez ostatnie 2 lata jak nie więcej tak te gry i Netflix jest tak samo bezużyteczny w aucie. Rozrywka w aucie jest potrzebna głównie dzieciom, które siedzą z tylu a z tylu ekran jest ciężko widoczny. Imtak dla dzieciaków trzeba mieć tablety. Pobawiłem się audio, gra w miarę poprawnie, w audi a8 B&w nie słyszałem ale b&w w Volvo xc90 gra na pewno dużo lepiej. W uszy wpada brak sceny, niezbyt dobra separacja instrumentów, nienaturalne ich rozmieszczenie oraz niezbyt duża głośność maksymalna. Nie wiem czy to wada tego egzemplarza ale w przerwach między piosenkami z głośników bylo słychać bzyczenie co jest irytujące. Bedac uczciwym muszę napisać ze ja lubię dobre audio i ze samochody maja tak zrąbana akustykę ze tam cudów się ńie da wyczarować. Jeśli chodzi o jakość środka to jesteśmy otoczeni morzem plastiku. Wnętrze akurat było w białym z biała listwa z przodu. Jedni napiszą, ze minimalizm ale dla mnie wyglada po prostu biednie. Plus ze chociaż przyciski do regulacji fotelow są. I tu przechodzimy do najgorszego elementu tego auta a mianowicie foteli. Jakość ich jest fatalna, są strasznie miękkie a do tego jak się siada to między plastikowa skorupa a materiałowym siedziskiem pojawia się ogromna szpara, gdzie można włozyc rękę i zobaczyć podłączone kable i silniczki fotela. Sztuczna skóra po półgodzinnej jeździe parzyła w nogi, jak już nie chcieli dawać naturalnej to przynajmniej mógłby być do wyboru normalny materiał bo już o alkantarze nie marze. Jeszcze drobny szczegół. Musiałem przełożyć fotelik dla dziecka i instalacja fotelika w modelu 3 to katorga jakaś. Musiał mi sprzedawca pomagać bo sam nie dałem rady. W BMW dziury na isofix mam ładnie obudowane i zaślepione plastikiem, w tesli muszę pchać na sile w siedzenie i mieć nadzieje ze wskoczy. Tylne kanapa dla dorosłego jest niewygodna, bo podłoga jest wysoko i się siedzi jak na kibelku. Generalnie do niemieckiego Premium daleko. Cudów nie ma, niższa cena musi pociągać za sobą jakieś oszczędności. Sprzedawca sam przyznał, ze przy przesiadania się z niemieckiego Premium ludziom ciężko jest zaakceptować środek. Ale przejdźmy do jazdy. Wyjeżdżam z placu, gaz w podłoge a tu szału nie ma. Chwilowa konsternacja, wszedłem do menu był tryb Chill, przestawiłem wszystko na sport i zaczęło być o niebo lepiej. Generalnie przyspieszenie w mieście jest fenomenalne, robi wrażenie, powyżej 100 już nie jest tak dobrze. Wczoraj było mokro i auto nie prowadziło się zbyt idealnie. Czuć było duża masę i nienaturalna twardość auta, cos Ala auto offroad na ramie, do tego irytujący dźwięk jak w tramwaju. M4 która jeździłem prowadziła się lepiej, sprawiała wrażenie zwinniejszej. Ten jeden ekran na środku podczas jazdy to nieporozumienie. Przy dynamicznej jeździe kompletnie nie wiadomo z jaka prędkością się jedzie. Niedaz ze żeby spojżeć na prędkościomierz to trzeba zrobić mega zeza to jak się przyspiesza lub hamuje szybko zmieniające się cyfry powodują ze nie wiemy z jaka prędkością jedziemy. Patrzenie na nawigację na bok i w dół tez jest niewygodne i wymaga ciągłego kręcenia głowa. W BMW jak dojeżdżam do skrzyżowania to na centralnym ekranie mam rozrysowane wszystkie pasy i zaznaczone którym mam jechać, o hudzie już nie wspominając, tutaj jest to oszczędność kilkudziesieciu dolarów na jeden dodatkowy ekran. Generalnie brak przycisków i jeden ekran to nie żaden majstersztyk a oszczędności sprawiające ze podczas jazdy obsługa jest dużo trudniejsza i mniej intuicyjna. Idrive z pokrętłem i wieloma przyciskami na kierownicy i nie tylko bije tesle na głowę pod względem wygody. Komend głosowych nie przetestowałem, nie wiem czy działają po polsku bo w aucie był ustawiony język angielski. Podczas jazdy często irytowały mnie chyba czujniki od autopilota które regularnie wydawały dźwięki ostrzegające, szczególnie na 3 pasmowych dojazdach do skrzyżowań, rond pomimo ze nic się wokół nie działo. Przetestowałem także autopilota. Raz spod skrzyżowania auta przedemna ruszyły, tesla tez ale osiągnęła predkosc ze 20 km/h i dalej już nie przyspieszyła co spowodowało ze zostałem mocno z tylu za reszta. A tak to jeździ skręca, rusza, tak samo jak w BMW. Nie da się tym jeździć jeszcze na auto bo co chwile piszczy połóż ręce na kierownicy i ja poruszaj. Nie widzę tu żadnej przewagi technologicznej tesli nad reszta. Jeszcze co do kamery cofania, porównałem ta z tesli z moim BMW i nie widzę żadnej różnicy jakościowej na korzyść któregokolwiek auta. Otwór bagażnika bardzo mały co sprawia ze wyglada on jak ciemna jama.


Podsumowując bardzo dlugi wątek. W naszym kraju w podobnej cenie dostaniemy m40i jak i tesla model 3 performance. BMW będzie autem nieco wolniejszym, w paliwie droższym w utrzymaniu ale jest to auto bardziej kompletne. Ostatnio widziałem w salonie z kilkoma dodatkami m performance m 40i, z zewnątrz wyglada obłędnie, dużo lepiej wykonane w środku, komfort jazdy, resorowanie tez na wyższym poziomie, obsługa infotainmentu lepsza w BMW. Do tego święty spokój w trasach. Z plusów tesle model 3 mamy dostępne praktycznie od ręki, kiedy we wszystkich salonach Premium wieje pustkami bo auta się wyprzedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jeszcze sobie i myśle ze jest sens dokładania 100k do m4, kiedy z m40i można wycisnąć czas takiego https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1753435 0-100 podobne, 100-200 wyraźnie lepsze od model 3 performance.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście w teście carwow nikt 0-100 nie mierzył ale testujący byli mocno zaskoczeni ze teoretycznie mocno słabsze auta nie ustępują tesli i nie pisz ze to stara tesla bo sam wielokrotnie pisałeś ze tesla updatuje wszystkie auta na bieżąco. Weź tez pod uwagę ze w teście nie brał udziału najmocniejszy model taycana, wiec nawet jak wyjdzie plaid to o ile prześcignie taycana turbo s to nie będzie to jakaś wielka przewaga a znając porsche jeszcze cos ulepsza. Taycan ma na razie jeden silnik na tylna oś, także za jakiś czas może się pojawić z dwoma. Fakt niemieckie auta dużo droższe, ale etron gt, czy taycan to jest zupełnie inna liga jeśli chodzi o wykończenie przynajmniej w porównaniu z modelem 3 a w starej s podobno jeszcze jest gorzej. Od razu zaznaczę ze siedziałem w każdym z tych aut osobiście. Przy nowych cenach tesli etron gt nie jest tak dużo drozszy od modelu s i ja bym na pewno dołożył te 10-20 procent ceny do lepszego wykonania i raczej wybrał etrona, chyba ze nowy model s pójdzie bardzo mocno do przodu z jakością ale to się dopiero okaże.

 

Dla mnie Porsche ma olbrzymi szacunek bo dzieki rywalizacji z Tesla bedziemy mieli za 2 tyg wersje Plaid --> wyscig zbrojen jest swietna wiadomoscia dla kupujacych, napedza nowa technologie.


Wybor jest prosty - oba auta maja podobne realne osiagi wiec:

- mozesz wziac Tesle Plaid za 530k PLN i godzisz sie z tym co oferuje producent (slabsze wykonanie i materialy, nierozwinieta siec serwisowa w PL ale za to siec SC w Europie)

- wykladasz na stol 0,9-1,0M PLN i bierzesz Taycana Turbo S (legenda marki, nienaganne wykonanie ale i brak dedykowanych SC na trasy)


Dla kazdego cos dobrego.


PS. Taycan ma 2 silniki, po jednym na kazdej osi

 

Adam i doszliśmy do sedna tematu w Pl a trochę ostatnio mijałem Tesli na trasie i wszystkie jechały 100-120 prawy pas smutna historia Ci powiem , jarać się można 0-100 koło domu ale lepiej się nigdzie nie zapędzać

Gorik, nie obracaj prosze kota ogonem.

W PL ludzi jezdzacych czesto 160-180 kmh to jest moze ~1-2%, statystycznie bez zadnego znaczenia.

I tak jak nie mam nic przeciwko "idée fixe" jak w przypadku kolegi Krakusa tak takie podsumowania nie maja zadnego sensu.

 

Przy okazji wycieczki wstąpiłem do salonu tesli i odbyłem jazdę testowa i oto moje wrażenia:

Swietne podsumowanie :cool2:

Grunt to podjac swiadoma decyzje przed zakupem jakiegokolwiek auta.

M340i to genialne auto i jezeli komus nie przeszkadza ~2x wyzsze TCO od TM3P --> nie ma sie co zastanawiac :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ten artykul i jego tresc jest tak niepowazna, ze Toyota musi placic wydawcy za jego opublikowanie :duh:

"Material promocyjny" by dr Pawlak, prezes Toyota Poland :norty:


Toyota to jedyna mi znana firma ktora przespala elektromobilnosc bardziej od BMW.

Placa teraz niemieckim mediom za reklamowanie ich "samoladujacych sie hybryd" ktore teraz jeszcze oczyszczaja powietrze :norty:


Reklamy Zientarskiego to kopalnia memow dzis, reklamy hybryd Toyoty zostaly wrecz zakazane w niektorych krajach ze wzgledu na jawne klamstwa.


https://elektrowoz.pl/auta/ker-wlodzimierz-zientarski-w-reklamie-toyoty-wprowadza-w-blad-wideo/

https://insideevs.com/news/395138/toyota-self-charging-ads-banned-norway/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie jest jeszcze trzecia opcja. Przestać brandzlowac się 0-100 i wziąć taycana 4s za pół banki lub etrona gt. Przyspieszenie w 3 performance jest na tyle dobre ze mi już nic więcej nie było by potrzebne, dużo powyżej 100 zbyt długo bev i tak się nie pojedzie bo bateria zniknie w oczach. Sporo recenzji mówi ze najlepszy taycan 4s bo turbo s już jest nieprzyjemny w przyspieszeniu i cos w tym jest.moim zdaniem okolice 3 sekund to jest to a niech producenci skupia się na większym zasięgu i szybszym ładowaniu, zbyt wielkiej masie bo tu są główne problemy. Generalnie na trasy imho najlepszy jest stary dobry diesel. M40d to jest maszyna idealnie stworzona na połykanie autostrad przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to test ze w teście carwow dużo mocniejsze i szybsze 0-100 na papierze o SEKUNDĘ auto w praktyce wcale najszybsze nie jest. Czyżby tesla oszukiwała ludzi?

Wziąłeś z filmiku co Ci wygodnie. Możesz też z niego wziąć coś innego - przy każdym kolejnym starcie od zera Tesla wypadała coraz lepiej, a przecież niemieccy produenci reklamowali się właśnie powtarzalnością osiągów. Czyżby Niemcy oszukiwali ludzi?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie Tesla tu oszukuje klientow a raczej wprowadza w celowy blad nieprawidlowo sumujac moc silnikow przod/tyl (dodaje liniowo ich moc co jest bzdura)

Widzialem filmiki z hamowni i wychodzily okolice 600-650HP/900Nm

No, ale po liniowym zsumowaniu mocy silników z Tesli Model 3 Perf masz 513 koni, i są filmiki z hamowni pokazującej właśnie te okolice (

). Także tego.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wg mnie Tesla tu oszukuje klientow a raczej wprowadza w celowy blad nieprawidlowo sumujac moc silnikow przod/tyl (dodaje liniowo ich moc co jest bzdura)

Widzialem filmiki z hamowni i wychodzily okolice 600-650HP/900Nm

No, ale po liniowym zsumowaniu mocy silników z Tesli Model 3 Perf masz 513 koni, i są filmiki z hamowni pokazującej właśnie te okolice (

). Także tego.

Nie wiem jak jest w TM3, az tak bardzo sie tym nie interesowalem. Tesla wogole reklamowala oficjalne wartosci KM/Nm? Imho tylko przyspieszenie podawali oficjalnie.

Pozew dotyczyl modelu P85D i za artykulem:


"Tesla says its Model S P85D sedan produces an impressive 691 hp from its two electric motors. These Norwegians didn’t agree, claiming instead that the sedan makes only around 470 hp, so they took the automaker to court.

The logic behind Tesla’s horsepower claim is that the rear electric motor makes 470 hp and the front motor makes 221 hp -- so, by way of Tesla’s crack team of second-grade math students, the P85D’s total output is 691 hp. While this might not be a Dale level of deception, it appears that the Norwegian EV enthusiasts weren’t wrong –- at least, not wrong enough to finish the lawsuit. The P85D owners will all get around $7,700, which is about half of what the owners originally wanted."


Oficjalne tlumaczenie firmy tutaj:

https://www.tesla.com/pl_PL/blog/tesla-all-wheel-drive-dual-motor-power-and-torque-specifications?redirect=no

 

Adamie jest jeszcze trzecia opcja. Przestać brandzlowac się 0-100 i wziąć taycana 4s za pół banki lub etrona gt. Przyspieszenie w 3 performance jest na tyle dobre ze mi już nic więcej nie było by potrzebne, dużo powyżej 100 zbyt długo bev i tak się nie pojedzie bo bateria zniknie w oczach. Sporo recenzji mówi ze najlepszy taycan 4s bo turbo s już jest nieprzyjemny w przyspieszeniu i cos w tym jest.moim zdaniem okolice 3 sekund to jest to a niech producenci skupia się na większym zasięgu i szybszym ładowaniu, zbyt wielkiej masie bo tu są główne problemy. Generalnie na trasy imho najlepszy jest stary dobry diesel. M40d to jest maszyna idealnie stworzona na połykanie autostrad przy umiarkowanym zużyciu paliwa.

 

/prywatna opinia/

Kupowanie Taycana 4S za 600-650k PLN zeby byc pozniej objezdzanym przez 10-letnie F30 335i po chipie jest dla mnie odrobine niepowazne.

Za takimi pieniedzmi, marka i nowa technologia musza isc imho osiagi inaczej to jest sztuka dla sztuki.

Brak sieci SC oraz mala bateria sprawia, ze to auto bedzie tylko do lansu po miescie, "dla sasiada".


Dla kazdego cos dobrego, ostatnio wprowadzili wersje jeszcze biedniejsza od 4S (RWD) z osiagami G20 330i (5.3s do setki), ot znak naszych czasow, wazniejszy znaczek i spoilery od osiagow, nawet w Porsche.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ten artykul i jego tresc jest tak niepowazna, ze Toyota musi placic wydawcy za jego opublikowanie :duh:

"Material promocyjny" by dr Pawlak, prezes Toyota Poland :norty:


Toyota to jedyna mi znana firma ktora przespala elektromobilnosc bardziej od BMW.

Placa teraz niemieckim mediom za reklamowanie ich "samoladujacych sie hybryd" ktore teraz jeszcze oczyszczaja powietrze :norty:


Reklamy Zientarskiego to kopalnia memow dzis, reklamy hybryd Toyoty zostaly wrecz zakazane w niektorych krajach ze wzgledu na jawne klamstwa.


https://elektrowoz.pl/auta/ker-wlodzimierz-zientarski-w-reklamie-toyoty-wprowadza-w-blad-wideo/

https://insideevs.com/news/395138/toyota-self-charging-ads-banned-norway/

 

Różnie się płaci za reklamę. Jeden dostaje gotówkę, a inny darmowe ładowanie ... . Kwestia strategii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten "material sponsorowany" ktory wkleiles to skomlenie Toyoty "nie kupujcie elektrykow konkurencji, EV to slepa uliczka, tylko wodor"

A jednoczesnie na stronie glownej Toyoty masz to :norty:


51198481730_98b41f2e58_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.