Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Za niecale 2 tygodnie (3 czerwca) oficjalna premiera Tesli model S Plaid i pierwsze dostarczone auta tego samego miesiaca.

https://electrek.co/2021/05/20/tesla-tsla-hold-delivery-event-model-s-plaid-june-3rd/


Oficjalne dane i ciekawostki:


- 1020 HP

- predkosc maksymalna 320km/h

- ~2,3-2,4s realne przyspieszenie 0-100km/h

- 9,2s cwierc mili (1,5s szybciej od M5 F90 Comp, 1s szybciej od 911 992 i Veyrona, o 0,1s szybciej od Chirona)

- 600km zasiegu (przy przepisowej jezdzie)

- wsp. oporu powietrza Cd 0.208 (najbardziej aerodynamiczne, seryjnie produkowane, auto na swiecie)

- moc obliczeniowa infotainment 10 teraflopow (tyle co w PS5, reklamuje ja polski Wiedzmin!)

- wyswietlacz glowny 17"

- audio 22 glosniki, 960W i system redukcji szumow ANC

- pozbyto sie drazka zmiany biegow

- pozbyto sie manetki z kierunkowskazami

- HU nadal brak

- cena 530 tys PLN w oficjalnej polskiej dystrybucji


51191477616_7a1b6dfdc1_o.jpg


51192541005_1bed11312d_o.jpg


51190767352_3a62fb728f_o.jpg


51191693113_7e757a2ff7_o.jpg


51191477656_a640463f49_o.jpg


51192540985_b8647d1eeb_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie, to co teraz napiszę może będzie głupie, może śmieszne, czy niedorzeczne. Gdybym miał wolne pół bańki to kupił bym taką Teslę, bo parametry którymi dysponuje miażdżą wszystko. Jestem na serio pod mega wrażeniem. Byłby to zakup jak to określam typu kupić, żeby mieć i nie musiałbym go sobie uzasadniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam poco wklejasz zdjęcia modelu s co kilka dni? Przez dekadę każdy z nas zapewne miał okazje zobaczyć go co najmniej p z kilkanaście razy na żywo :D p.s. Pare dni temu śmiałeś się z kanciastej kierownicy w BMW a tu co wsadzili? Postanowili dla oszczędności z jednej kierownicy 2 zrobić? A za pół banki wolałbym mimo wszystko taycana w wersji cross tourismo.


Tak wogole nie wiem czy wiesz ale jest tam pakowana stara technologia łączenia baterii. Nowa ma zedebiutowac w modelu plaid plus. Trzeba tu podkreślić ze baterie są od Panasa, w jednym aucie jest bodajże ponad 7 tysięcy baterii podobnych do paluszków a tesla podobnie jak inni producenci łączy je w jedna duża baterie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry robią wrażenie. Buduję teraz dom i trzeba wrzucić panele i będę mógł kupić :) W nowej budzie tylko.

 

W tej nowej z 2012 roku?

Nie no właśnie pisze ze czekam na nową w 20XX :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fun fact:


W miare szybkie auto, o przyspieszeniu 5s do setki, ma w przeliczeniu na wartosc przyspieszenia ziemskiego okolo 0.55g

Przyspieszenie modelu Plaid ~2,3s do setki to okolo 1,2g, to wiecej niz swobodne spadanie :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wiesiek na 17 calach? :mad2:

Nieporozumienie. To jakby przy Pameli Anderson ograniczać się do trzymania za rękę. :lol:

A serio mówiąc osiągi robią wrażenie. W serwisach społecznościowych jest dzisiaj relacja z pierwszego Ferrari SF90 Stradale w PL. No i z tego co czytam, nie jest to auto szybsze od tej Tesli.

Pytanie, czemu ten Plaid S wygląda jak zwykła Tesla? Jak robią furę o takich osiągach to mogliby chociaż trochę zaszaleć z wyglądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auta jeszcze nie ma, nikt nie przetestował wiec trzeba jeszcze oocźekac na testy. Z tego co widziałem we wcześniejszych recenzjach tesla raczej zaniża przyspieszenia także w testach zapewne wypadnie nieco gorzej. Z ta stara buda i stara technologia baterii to ogromny zonk i strzał w stopę, bo ludzie kupujący nowe auto realnie poza nowym wnętrzem nic nie zyskują. Jakbym był już napalony mimo wszystko na s to poczekałbym na plaid plus z nowa technologia łączenia baterii co m Adam realnie podobno 16% więcej zasięgu.


Kris33 za rok ma być nowymhatchback tesli w cenie około 18 tysięcy funtów. Ceny na pewno będą spadać a technologia taniec a to może oznaczać jak kupisz dziś to za kilka lat strata na twoim aucie będzie ogromna tak jak to jest z telefonami, tabletami, czy komputerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej czepiacie się. Zmienili przedni zderzak i tylny dyfuzor a i pozbyli się chromu.

Brzmi dokładnie jak opis zmian w Porsche ;)

Ja np. 911 dzielę prosto - przed 996, 996, po 996 i najnowszy model :D Tyle odróżniam bezbłędnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszyscy dookola tak na te elektryki psiocza a tu prosze, 700% rok do roku :twisted:

(no chyba ze to wszystko rejestracje na dealerow do jazd testowych :think: )


PS. Od przyszlego roku wszystkie auta EV w grupie VW (Audi, Skoda etc) beda sprzedawane identycznie jak w Tesli, bezposrednio od producenta.

ASO bedzie jedynie posredniczyc w wydaniu auta.

Cos czuje, ze niedlugo to bedzie standard w branzy i skoncza sie rabaty dealerskie po 20%

https://elektrowoz.pl/auta/bezposredni-agencyjny-model-sprzedazy-w-kolejnych-markach-koncernu-volkswagena/


Pavel-Solc-Volkswagen-Group-Polska.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auta jeszcze nie ma, nikt nie przetestował wiec trzeba jeszcze oocźekac na testy. Z tego co widziałem we wcześniejszych recenzjach tesla raczej zaniża przyspieszenia także w testach zapewne wypadnie nieco gorzej. Z ta stara buda i stara technologia baterii to ogromny zonk i strzał w stopę, bo ludzie kupujący nowe auto realnie poza nowym wnętrzem nic nie zyskują. Jakbym był już napalony mimo wszystko na s to poczekałbym na plaid plus z nowa technologia łączenia baterii co m Adam realnie podobno 16% więcej zasięgu.


Kris33 za rok ma być nowymhatchback tesli w cenie około 18 tysięcy funtów. Ceny na pewno będą spadać a technologia taniec a to może oznaczać jak kupisz dziś to za kilka lat strata na twoim aucie będzie ogromna tak jak to jest z telefonami, tabletami, czy komputerami.

 

Rozumiem, że chciałeś mnie ustrzec przed kupnem Tesli za pół bańki, bo straci na wartości i w zamian proponujesz coś taniego. Po pierwsze na wszystkich moich autach "straciłem" wiele kasy, jak większość zapewne. Po drugie napisałem, żebym kupił taką Tesle, żeby mieć auto o najlepszych osiągach. Po trzecie kupiłbym jakby miał dużo wolnej gotówki. Po czwarte nie planuje i nie szukam dzisiaj elektryka, ale chcę być gotowy jak będzie taka konieczność. M2 nie zamienię na elektryka, chyba nie musze tego uzasadniać, moja żona to nawet o EV nie chce słuchać... a kupowanie extra EV, bo tania eksploatacja dla mnie kompletnie bez sensu. Przy okazji napiszcie jak to u Was wygląda, co Wami kieruje, będzie kierować w wyborze EV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej chciałem napisać ze technologia jest stosunkowo nowa co sprawia ze się będzie szybko rozwijać a to co jest aktualnie na rynku szybko się będzie starzec. Ja nikogo przed żadnym autem przestrzegał nie będę, każdy niech kupuje co chce tak żeby być zadowolonym a stratnym co byś się nie kupiło i tak będzie. Nie da się z czegoś korzystać przez kilka lat za darmo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fun fact:

W tym tygodniu w wawie widziałem 3 albo 4 Tesle jadące na lawecie. Żadne stłuczki. Blacharka zdrowa.

Koronę królowej lawet po Alfie przejmuje Tesla?

Dowód anegdotyczny wartość statystyczną ma zerową. Ale zawsze miło się słucha ;)


Równie dobrze mogłeś wiedzieć auto dostarczane do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogladam mini recenzje Audi e-trona GT (piekne auto, chyba najladniejszy EV na rynku) i tak mi chodzi po glowie:



1. To stosunkowo nieduze auto wazy 2420kg :shock:

Tak sobie mysle, ze nie chcialbym siedziec (ja czy moja rodzina) w jakiejs Octavii (1400kg) przy czolowym zderzeniu z tym e-tronem GT juz przy 80-100km/h.

Efekt pewnie jak zderzenia z mala ciezarowka. Szanse przezycia duzo mniejsze niz w elektryku.

Ogolnie jak patrze na wage Suvow EV (2,5-3 tony) to nieuniknione wypadki z udzialem tych aut przy wiekszych predkosciach nie beda sie konczyc dobrze dla uzytkownikow popularnych aut ICE :(


2. Piano black to rak naszych czasow w samochodach. Rozumiem w niskomarzowym Golfie za 80k PLN, dodaje "splendoru" i wyglada "premium", lepiej niz twardy szary plastik.

Ale jakim cudem na boga kochanego w aucie za 500-600k PLN projektanci pozalowali tysiaca PLN na obszycie tego jakas skora czy innym skoropodobnym produktem? Przeciez te tysiac odciskow palcow wyglada ochydnie i mega nie-higienicznie. Przy wylaczonym aucie - odciski palcow sa WSZEDZIE - na dotykowych ekranach i na kazdym cm2 piano black, blee.


3. Porownujac wskazania GPS, przy 90km/h auto pokazuje 96km/h, to jest 7% przeklamanie :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Analizując moje potrzeby ,mam pytanie do praktyków: czy istnieje obecnie na rynku Polskim auto elektryczne z zasięgiem na poziomie 300 kilometrów jazdą autostradowa 160 -180 bez możliwości ładowania i które by miało podobny komfort , jakość i przyjemność z jazdy jak w przypadku BMW 318 , z ceną do 180 000zł ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.