Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Prosze posluchac od 16 minuty:



Autor nawiazal do tesli i zgadzam sie z nim co do slowa apropo tesli takze nie jestem osamotniony w swoim twierdzeniu i wlasnie dlatego moj wybor to bylo G30 30i zamiast nieco tanszej tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw ponoć pracuje nad iM2, ma mieć 1000 KW i 2,5 s do 100 km/h. Premiera w 2022 r na 50 lecie sekcji M.


https://elektrowoz.pl/auta/bmw-im2-elektryczne-coupe-na-bazie-spalinowego-m2-o-mocy-1-000-kw-car-magazine/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiem, wiem, sam nie lubie jak ktos tak pisze, ale akurat sie spieszyłem, na szceście na forum BMW każdy wie o co chodzi :)

 

Masz wybaczone! :D

Temat niemal na szczeblu państwowym, a ja tu o jakichś koniach... :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

widziałem, ale Norwegia to przykład jak koszta nowoczesnych technologii są pokrywane przez państwo, a nie przerzucane na obywateli, jak w PL czy DE

 

Co :duh:

Ekonomia nie jest Twoją mocną stroną, rząd też pewnie daje 500 zł na bombelki z pieniędzy "państwa"? Łap cytat pani Thatcher, która ekonomię rozumiała

właśnie pokazałeś że masz problemy z logiką... ale będę kulturalny i tego ci nie wypomnę. Musisz po prostu z tym żyć...


tu jest mowa o dodatkowym obciążeniu fiskalnym obywateli - zmuszanie ich do wymiany na nowe auto (tak jak było z dieslami z euro4) za ich własne pieniądze to dodatkowe opodatkowanie. Koszt zmian, w tym ekologicznych, powinny być opłacane przez państwo (czyli tych wszystkich którzy płacą podatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja nawiaze jeszcze do bmw iM2. Pisza tam o bateriach z elektrolitem stalym. Coraz czesciej sie slyszy o tej technologii baterii. Nie ma problemow temperaturowych, 2 razy szybciej sie laduje i 2 razy wiecej mocy mozna zmagazynowac przez co baterie beda lzejsze. Problem natomiast na dzien dzisiejszy jest jej krotki zywot (gdzies czytalem okolo 200 ladowan). Jakby sie udalo wydluzyc zywot to samochody elektryczne moga sie stac realna alternatywa dla benzynowek w trasy. Ja mimo wszystko jestem caly czas sceptycznie nastawiony do zywotnosci jakichkolwiek baterii bo w zadnym urzadzeniu typu rower, hulajnoga, telefon nie przetrwala u mie wiecej niz kilka lat i na pewno jest to problem do poprawienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy bali się baterii w Teslach i Priusach, a okazuje się, że trzymają dłużej niż oczekiwano.

Dziś mamy generalnie śladowe ilości starych samochodów EV - jak zacznie ich przybywać pojawią się firmy, co to regenerują jak należy. Zawsze regeneracja wychodziła taniej i zawsze ktoś na to sposób opłacalny znajdywał.


Ja po przeczytaniu wielu różnych ograniczeń, które EU już klepnęła lub planuje trzymam swoje V12-stki pod kocem i będę mocno szanować i nie sprzedam jak nie będę musiał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tymi bateriami to na razie jedna wielka niewiadoma. Regeneracje moze sie pojawia a moze i nie, nie wiadomo jak beda skuteczne i czy oplacalne. Baterie sa w podlogach, dostep nie jest latwy. Degradacja baterii zalezy od bardzo wielu czynnikow (jak ladowane, w jakich zakresach, w jakich temperaturach uzywane) takze na dzien dzisiejszy to sa jedynie estymacje, zapewne musk sie nie pochwali w ilu autach baterie musial wymienic a prawdziwe dane poznamy dopiero za kilka lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę sie z wodorem.


Owszem infra jest słaba. Ale w drodze do unijnej neutralnosci klimatycznej jednym z rozwiazan sa inwestycje w zielony wodor wlasnie. Jesli Niemcy taka droge wybiora (a tak planuja) to na wodor pojda gigantyczne pieniadze.


Kto wie czy przy okazji nie rozwinie sie infra wodorowa dla samochodow. To sie zadzieje lokalnie - w UE, a czy na poziomie globalnym to juz zobaczymy czy inne gospodarki przestawia sie na sciezke ku neutralnosci klimatycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy znamy przykłady eksploatowanych usługowo Tesli o przebiegach bliżej miliona, których baterie zachowują się całkowicie ok.


Gwoli uczciwości warto jednak dodać, że niestety jednak technologia baterii w Teslach też się zmienia, więc fakt że jakieś tam baterie dojechały do miliona ma się średnio do tych nowszych rodzajów.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak poczytałem więcej o wodorze, to rozumiem już, że jest to dużo lepszy/wydajniejszy sposób długoterminowego przechowywania energii niż baterie. To co jednak jest błędnym założeniem, że to się musi sprawdzić w osobówkach. Moim zdaniem dla wodoru jest wiele ważniejszych zastosowań, jak choćby trzymanie nadmiaru energii odnawialnej. A zamiast osobówek lepsze było zastosowanie tego w autobusach/tirach, gdzie tankowanie odbywa się w bazach tychże pojazdów, a nie na trasie. Wtedy infrastrukturę ma się gdzieś. Tylko wracamy do punktu wyjścia - co z tego że wodór jest eko, jego wyprodukowanie też musi być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedys czytalem artykul o wodorze i BMW i firma jest swiadoma problemu tzw pierwszenstwa kury i jajka. Samochody bez rozwinietej sieci ladowania wodorem nie beda sie dobrze sprzedawac a stacje wodorowe nie beda powstawaly jesli nie bedzie na to zapotrzebowania czyli samochodow na wodor na ulicach.

Odnosnie zywotnosci baterii, tak sa przyklady tesli ktore przejechaly milion km, ale tez sa przyklady gdzie baterie byly wymieniane 2-3 razy. Technologie baterii sie zmieniaja, dostawcy tez, takze kupujemy jajko niespodzianke. Co innego jest przejechac milion km w 4 lata a co innego 300 tys w 10-20 lat (wiecej zim, okresow letnich itd.). w tym tescie szybko leci w dol: https://www.caranddriver.com/news/a35203450/tesla-model-3-battery-capacity-loss-warranty/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ktoś ma czas i chce poczytać o strategii wodorowej w Polsce i w Europie to proszę bardzo.

https://www.gov.pl/web/klimat/rozpoczely-sie-konsultacje-publiczne-projektu-polskiej-strategii-wodorowej


Zobaczymy jak będzie z rozwojem baterii ale uniwersalne auto na baterie będzie musiało mieć z 1000 km zasięgu wg WLTP. Moim zdaniem Europa dobrze robi, że kieruje uwagę w stronę Zielonego Wodoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

...To sie zadzieje ...

A jak to będzie po polsku? :shock:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bmw ponoć pracuje nad iM2, ma mieć 1000 KW i 2,5 s do 100 km/h. Premiera w 2022 r na 50 lecie sekcji M.


https://elektrowoz.pl/auta/bmw-im2-elektryczne-coupe-na-bazie-spalinowego-m2-o-mocy-1-000-kw-car-magazine/

Dyskusja fanów motoryzacji za 10 lat:

- ile to auto ma mocy?

- dwa megawaty :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna ciekawa informacja ze strony elektrowoz.pl:


"Ludzie w samochodach elektrycznych są bezpieczniejsi, mniej cierpią w wypadkach.

W raporcie IIHS zebrano informacje na temat dziewięciu modeli aut elektrycznych i spalinowych produkowanych w latach 2011-2019.

Sprawdzono kolizje, kwestie odpowiedzialności za szkody majątkowe oraz roszczenia dotyczące obrażeń.


Okazało się, że przy samochodach elektrycznych liczba zgłoszeń związana z obrażeniami była o ponad 40 procent niższa niż przy identycznych (odpowiadających?) modelach konwencjonalnych. Uznano, że jest to zasługa ciężkiej baterii zamontowanej w podłodze. Akumulatory zwiększają wagę auta elektrycznego w stosunku do innych pojazdów na drogach, więc przy zderzeniach ludzie (pasażerowie) narażeni są na mniejsze przeciążenia. A mniejsze przeciążenia to niższe ryzyko urazów."

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uznano, że jest to zasługa ciężkiej baterii zamontowanej w podłodze. Akumulatory zwiększają wagę auta elektrycznego w stosunku do innych pojazdów na drogach, więc przy zderzeniach ludzie (pasażerowie) narażeni są na mniejsze przeciążenia. A mniejsze przeciążenia to niższe ryzyko urazów."

 

To założenie jest spoko, do momentu spotkania się z pojazdem o większej baterii niż Twoja :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auta elektryczne będą tańsze od spalinowych w 2027 r. To ma być początek zagłady tych drugich


https://e.autokult.pl/41261,auta-elektryczne-beda-tansze-od-spalinowych-w-2027-r-to-ma-byc-poczatkiem-zaglady-tych-drugich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Krótko mówiąc nie opłaca się teraz elektrykow kupować bo będą tylko taniec. Lepiej brać ice bo będzie tylko drozec :D :D

P.s. Już widzę jak porsche obniża ceny taycanow :D :D :D marki popularne zapewne będą wypuszczać tansze auta. Tesla regularnie obniża ceny swoich pojazdów. Z tego co widzę tesla chce pójść raczej w masówkę i walczyć o rynek z markami popularnymi typu vw itd.. https://www.carwow.co.uk/tesla/news/5220/new-tesla-ev-compact-electric-car-hatchback-price-specs-release-date

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak juz powaznie to dobrze ze sie technologia upowszechnia. Im wiekszy wybor tym lepiej, jednak z ta smiercia ICE to nie tak szybko. Gdzies niedawno czytalem wypowiedzi jakis wazniakow z VAG i BMW i bylo w nich wspomniane ze to marki mocno globalne, sprzedaja auta wszedzie na calym swiecie i sa rejony swiata gdzie jeszcze bardzo dlugo auta elektryczne nie beda mialy racji bytu wiec musza miec w ofercie wszystkie rodzaje napedow aby sprostac wymaganiom klientow. Zreszta nawet w bogatej UK ogladajac recenzje niektorych aut to jednak sporo recenzentow uwaza ze ta technologia jest jeszcze zbyt slaba zeby sie upowszechnily na masowa skale. Glownie chodzi o czas ladowania i brak ladowarek przy miejscach parkingowych. w tej recenzji gosciu w dosyc zabawny sposob opowiada o problemach tego typu aut przy okazji testu mercedesa eqc:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.