Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytam wywiad sprzed 2 tyg. z szefem dzialu R&D w BMW (Klaus Froehlich) i nie dowierzam.


https://europe.autonews.com/automakers/bmw-rd-chief-sees-rising-demand-diverse-multifunctional-powertrains


Ten czlowiek wydaje sie dalej tkwic mentalnie w latach dziewiedziesiatych albo zaklina rzeczywistosc, nie da sie inaczej tego racjonalnie wytlumaczyc.

Jestem w stanie teraz zrozumiec dlaczego BMW jest w takiej czarnej dupie jezeli chodzi o elektromobilnosc i na dzisiaj w salonie po 6 latach od premiery i4 jedynym modelem elektrycznym.. jest dalej to samo i4 a przewidziany nowy model na 2020r SUV bedzie RWD :norty: :norty:


- "BEV cost more because of the raw materials to make the batteries. This won’t change. Prices could eventually increase as demand for these raw materials rises."

Ciezko o bardziej klarowny blad poznawczy i efekt skupienia. No chyba ze klamie w zywe oczy i zaklina rzeczywistosc.

W sytuacji gdy ceny akumulatorow litowo-jonowych spadly o ponad 80% w ciagu ostatnich 6 lat a zestaw baterii 80kWh to koszt juz teraz pozniej 6k euro, Tesla zeszla juz ponizej 100$ za 1kWh.

For 75kWh battery, Tesla went from 11kg of Cobalt on original Model S, to 7kg in Gen 2 of Model S and Model X, to 4.5kg of Cobalt in Model 3 batteries. This is for the same capacity battery.

A ten guru inzynierii technicznej mowi ze BEV kosztuje i bedzie kosztowal wiecej gdy jednoczesnie probujac dotrzymac kroku elektrykom wklada 4 turbiny pod maske M550d, HIT :mrgreen:


-"Too much fast charging could wear out the battery in just two to three years, which would make a customer very unhappy given the high cost to replace a battery pack."

Powiedz to wlascicielom Tesli modelu S ktorzy laduja swoje Tesle tylko na superchargerach i notuja srednio 1% degradacji baterii rocznie, jest juz setki opracowan na ten temat, statysk z ostatnich 6-7 lat. BZDURA.


"-Why, then, is BMW one of the founding investors in European fast-charging infrastructure builder Ionity?

-We had to because in 2017 no one was willing to invest [in a charging infrastructure]."

I z pewnoscia nie bylo zadnych innych powodow (400+ stacji superchargerow Tesli w Europie wtedy, ponad 3000 ladowarek) :norty: :norty:


"-What has BMW learned from the customers who are already driving its electrified models?

-What we have learned, .. is that customers recharge either at home or the office. Charging elsewhere seldom happens.

Stephen Hawking :D

Jezeli Tesla nie wpuszcza na swoje 3000 ladowarek rozsianych po calej Europie a pudelkowe i3 ma w 2017r sredni zasieg 100km na autostradzie w porownaniu do 300-400km Tesli, ciekawe czemu ludzie sie rzadko laduja na trasie :duh:


"Most of the U.S. does not need BEVs."

I dlatego BEV TM3 sedan po 2 latach od premiery sprzedaje sie tam lepiej niz wszystkie modele ICE sedanow BMW razem wziete :norty:


"We have to update our engines every year, especially for China. Because this costs a lot of money, we have to streamline our offerings. On the diesel side, production of the 1.5-liter, three-cylinder entry engine will end and the 400-hp, six-cylinder won’t be replaced because it is too expensive and too complicated to build with its four turbos."

A w miedzyczasie Tesla wklada wieksze baterie i bije rekordy wydajnosci, ich auta schodza ponizej 3s do setki

Kto by sie spodziewal ze w BMW ("sheer driving pleasure") 3 cylindrowy diesel nie wypali albo ze wkladanie 4 turbin pod maske diesla bedzie zlym pomyslem wiedzac ze wartosc VW spadla ponad 20 miliardow po dieselgate? Szok i niedowierzanie :lol:


"However, our four- and six-cylinder diesels will remain for at least another 20 years and our gasoline units for at least 30 years."

:norty: :norty: Zebys sie pan ku^%& nie zdziwil :)


49434899082_8440f9465c_o.png


49434676856_25af8b53ca_o.png


The V-12 may not have a future given that we only produce a few thousand units each year and the several thousand euros of added cost it takes to make them compliant with stricter emissions rules. When it comes to the V-8, it’s already difficult to create a strong business case to keep it alive..


To akurat jest troche smutne dla konsumentow petrolheadow.

Ale chlopie, twoja dzialka jest trzymac marke BMW na topie a nie dac jej sie zatopic technologicznie przez firme ktora ma 10 lat doswiadczenia na rynku. WTF!


We develop fuel cells with Toyota and will begin pilot production of the second generation of these models at the beginning of the next decade on the X6 and X7. Right now a fuel cell powertrain costs about 10 times more than a BEV’s system.


Powodzenia. Premiera bedzie razem z formatem HD-DVD i Minidisc.

Gdy w miedzyczasie VOD dozyna fizyczne Bluray i zupelnie zmienia sposob dystrybuowania tresci multimedialnych.


I think that the future developments of battery cells could make them the most suitable solution for passenger cars by 2025.

To jest prawdziwy HIT. A w miedzyczasie VW mowi ze zarzuca ta technologie bo zgina jak Nokia.


Na miejscu CEO BMW zwolnilbym tego dzentelmena natychmiastowo po tym wywiadzie bo pociagnie marke na dol i ciezko sie bedzie odbudowac gdy konkurencja nie spi.

.

Opublikowano

Adam, Twoje wnioski to lekka przesada. Skoro tak dobrze znasz się na rynku i technologiach w motoryzacji, to czemu ten Pan jest menadzerem w BMW, a nie Ty? ;)


Porównywanie Tesli do iPhone jest wyssane z palca.

Po pierwsze Tesla nie jest uznawana za markę premium, w przeciwieństwie do BMW, Mercedesa, czy Porsche.

Po drugie, Tesla ma problemy z montażem i jakością swoich aut. Awaryjność Tesli jest legendarna i nawet problemy BMW bledną w porównaniu.

Po trzecie, motorem napędowym Tesli jest zwłok Musk i ludzie, którzy traktują go jak współczesnego proroka.

Po czwarte, sprzedaz sedanów BMw kuleje, bo ich sprzedaz podgryzają coraz popularniejsze SUVy. Marki premium z roku na rok sprzedają więcej aut i biją kolejne rekordy z Mercedesem na czele.


Sukcesy Tesli są tak spektakularne właśnie dlatego, że pozostali producenci zostali w tyle.

Audi E-Tron i Mercedes EQC marni rywale, ponieważ te auta „stoją” na płytach podłogowych aut spalinowych.

Porsche Taycan i Jaguar I-Pace są w stanie nawiązać walkę z Teslą.

Jaguar owszem, sprzedaje się marnie, ale to dotyczy całego koncernu JLR.

Porsche zebrało masę zamówień na Taycana, chodzą plotki, że następny Macan i 718 też będą elektryczne.


Dajmy producentom premium jeszcze 5 lat, a wtedy zobaczymy, czy zbankurutują.


Sądzę, że za 10-20 lat Tesla pod względem sprzedaży będzie sprzedawać 50% tego, co Mercedes, czy BMW i będzie miało silną pozycję na rynku, ale o monopolu, czy dominacji, jaką cieszy się Apple na rynku smartfonów nie ma mowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, Twoje wnioski to lekka przesada. Skoro tak dobrze znasz się na rynku i technologiach w motoryzacji, to czemu ten Pan jest menadzerem w BMW, a nie Ty? ;)

Ej, takim "argumentem" mozna uwalic kazda dyskusje :nienie: To ze jest na eksponowanym stanowisku nie znaczy ze zawsze ma racje. Historia zna tysiace takich przykladow. Ja pisze co mysle, staram sie przytaczac w miare merytoryczne argumenty (cos co wyczytalem, widze, dedukuje etc).

 

Porównywanie Tesli do iPhone jest wyssane z palca.

Ja tam widze analogii calkiem sporo tak szczerze mowiac. Z pierwszych Iphonow tez ludzie beke krecili ze badziew, ze nigdy sie nie przyjmie etc ale po kilku latach doszlifowali technologie i sa gdzie sa. Sporo bylo decyzji kontrowersyjnych po drodze ale wiekszosc jednak sie przyjela. Tesla narzuca swoja wizje i poki co rynek to kupuje (wzrost sprzedazy, wycena firmy itp) a konkurencja zaczyna kopiowac bo widzi ze "cos sie dzieje".

 

Po pierwsze Tesla nie jest uznawana za markę premium, w przeciwieństwie do BMW, Mercedesa, czy Porsche.

Powiedz to klientom ktorzy kupuja ich auta kosztem niemieckich modeli premium.

TM3 wygryzla 3-er/5er na wielu rynkach.

TMS wygryzl Panamere w Chinach/USA

TMY za 2-3 mies zacznie wygryzac SUVY.

 

Po drugie, Tesla ma problemy z montażem i jakością swoich aut. Awaryjność Tesli jest legendarna i nawet problemy BMW bledną w porównaniu.

 

Argument dobry i czesto podnoszony ale chyba jakis czas temu, teraz juz jest troche lepiej?

Co masz na mysli mowiac o legendarnej awaryjnosci Tesli, mozesz rozwinac?

 

Po trzecie, motorem napędowym Tesli jest zwłok Musk i ludzie, którzy traktują go jak współczesnego proroka.

Po czesci zgoda! Brak Muska na pewno odbil by sie okropnie na wycenie i przyszlosci firmy.

Natomiast lubic kogos to jedno a polozyc na stol 50-100tys $ za jego produkt to drugie :norty:

 

Po czwarte, sprzedaz sedanów BMw kuleje, bo ich sprzedaz podgryzają coraz popularniejsze SUVy. Marki premium z roku na rok sprzedają więcej aut i biją kolejne rekordy z Mercedesem na czele.

TM3 tez jest sedanem.

Czekam niecierpliwie na model Y za 2-3 mies premiera, wersja performance (<4s do setki i 400km zasiegu realnego) bedzie w cenie doposazonej X3 2.0d. Zobaczymy co ludzie beda wybierac :norty:

 

Sukcesy Tesli są tak spektakularne właśnie dlatego, że pozostali producenci zostali w tyle.

Zgadzamy sie w 100% (o tym wciaz piszemy), boli ze moja ulubiona marka BMW nie nadrabia poki co zaleglosci (a jezeli to robi to robi to za wolno i mydlac w miedzyczasie oczy ze wszystko maja pod kontrola, nie, nie maja) a jej glowni przedstawiciele "piep^%$" o jakichs wodorach za 10 lat majac na dzis w salonie i3 jako rywala do Tesli, kto tu jest dzisiaj premium?

 

Audi E-Tron i Mercedes EQC marni rywale, ponieważ te auta „stoją” na płytach podłogowych aut spalinowych.

Po czesci zgoda ale chociaz sa i walcza.

Chociaz moze nie do konca :norty: :norty: :

https://elektrowoz.pl/auta/mercedes-obniza-produkcje-eqc-o-polowe-brakuje-ogniw-li-ion/

W miedzyczasie robia sie liftingi, nowe koncepcje ale DZIS sa do kupienia w salonie jako realna konkurencja. BMW nia dzis NIE JEST.

 

Porsche Taycan i Jaguar I-Pace są w stanie nawiązać walkę z Teslą.

Jaguar owszem, sprzedaje się marnie, ale to dotyczy całego koncernu JLR.

 

Porsche Tycan kosztuje 2x model S oferujac gorsze osiagi (przyspieszenie, zasieg itp), ciezko to wytlumaczyc otoczka premium tylko, znowu - klienci wybieraja portfelem. Ale SZANUJE firme za natychmiastowe podjecie rekawicy i walke i pokazanie ze niemieckie premium chce byc lepsze! Tego wlasnie oczekuje od BMW!!

 

Porsche zebrało masę zamówień na Taycana, chodzą plotki, że następny Macan i 718 też będą elektryczne.

Jedyna logiczna decyzja (nie wycofujac zupelnie legendarnych modeli spalinowych jezeli ludzie beda je nadal kupowac) - dokladnie tego oczekuje jak i pewnie klienci. Gdyby pie&^%$ glupoty o jakims wodorze czy ze nawet za 50 lat beda ich silniki nadal ICE tylko to bym besztal ta firme jak teraz BMW

 

Dajmy producentom premium jeszcze 5 lat, a wtedy zobaczymy, czy zbankurutują.

Oczywiscie, natomiast na forum sobie w miedzyczasie gadamy bo przeciez nie bedziemy czekac 5 lat na to kto mial racje :)

Moje zdanie jest takie ze na dzis to wszystko tak pedzi ze jakakolwiek firma ktora teraz bredzi ze elektromobilnosc to fanaberia Norwegow czy Kalifornijczykow i ze przeczekaja te 5 lat udajac ze cos robia a tak naprawde sciemniaja (patrz Mazda czy poki co BMW) - za 5 lat moga juz nie miec zdolnosci zeby to nadrobic. Rynek nie ma litosci, przeciez sprzedaz aut jest analizowana na biezaco - trend jest taki jaki kazdy widzi, w wielu miejscach TM3 jest bestsellerem a to znaczy ze trzeba zaczac dzialac!

 

Sądzę, że za 10-20 lat Tesla pod względem sprzedaży będzie sprzedawać 50% tego, co Mercedes, czy BMW i będzie miało silną pozycję na rynku, ale o monopolu, czy dominacji, jaką cieszy się Apple na rynku smartfonów nie ma mowy.

 

Mam nadzieje, byloby to tragiczne dla konsumentow.


Pozdr! :cool2:


PS. https://elektrowoz.pl/auta/alez-rekomendacja-zalozyciel-i-prezes-koenigsegga-na-co-dzien-jezdzi-tesla-model-3/

Mozna zaklinac rzeczywistosc ale takie artykuly sie same sprzedaja a nie quadturbo w M550d..

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mapka ladowarek Ionity w Europie


49448799267_e0ca89ea6b_o.jpg


Smutny komentarz przeczytalem

-"Poland,Slovakia,Hungary,Croatia and everything to the east, 0 chargers? This suck big time."


- "This is because Ionity is built by Germans and Germans need to be able to sell somewhere their diesels in order to be able to buy the new EVs. Who is going to buy the used diesels? Not Duch, Danish, Belgian or French for sure. Used cars from the West go to the East since Soviet block collapse. I suspect German car makers will try to downplay EVs in Poland and adjacent countries for a while for that reason."


Troche powialo teoria spiskowa ale w samej PL importujemy z zachodu milion aut rocznie i ten komentarz ma duzo sensu jakby sie zastanowic :roll:

Opoznienie o 10 lat elektromobilnosci w PL i krajach wschodnich zapewniloby "plynny" odbior calego taboru ICE z zachodu.

.

Opublikowano

Lubię czytać Twoje posty adamjttk, bo można się czegoś dowiedzieć nowego.


Jeśli chodzi o traktowanie Polaków przez Niemców, to sytuacja ma dwa oblicza. To co napisałeś może być na rzeczy, ale drugie to fakt, że Polacy nie robią nic, aby elektromobilność promować. Stawianie ładowarek to nie jest żadna filozofia, toż wystarczy wyznaczyć miejsce z przyłączem i postawić, co można zrobić np. na każdym MOPie w PL i było by mega pomysłem. Ale nie ma parcia, bo nie może na tym zarobić kolega pana Ministra, bo za mały wzrost poparcia w sondażach, itp etc. Polacy wolą stawiać nowe elektrownie węglowe zamiast atomu, a 5G to spisek żeby sterować naszymi mózgami :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja tam uwazam ze rzad wogole nie powinien doplacac do elektrykow. Producenci znaduja nowy sposob na lupanie klientow poprzez jakies pseudo doplaty. Niech produkuja tansze Elektryki to ludzie na pewno kupia.
Opublikowano
A ja tam uwazam ze rzad wogole nie powinien doplacac do elektrykow. Producenci znaduja nowy sposob na lupanie klientow poprzez jakies pseudo doplaty. Niech produkuja tansze Elektryki to ludzie na pewno kupia.

 

Cóż zrobić w socjalistycznej gospodarce?

Jakby dzien wolnosci podatkowej nie przypadał na czerwiec to by ludzie nawet drogie elektryki kupili. W GB pracujac w McDonalds i odkladajac każdy grosz po 2-3 latach kupisz sobie X3 wiec i Leafa czy i3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzymam kciuki zeby sie udalo zrealizowac plany bo poki co ta mapka ktora wkleilem wyglada dla nas slabo :cool2:

Ciekawe czy majac na mysli "10 ladowarek" chodzi im o 10 stacji czy 10 punktow ladowania :wink:

 

https://autogaleria.pl/doplaty-do-samochodow-elektrycznych-2020

Widać, jak u nas coś sobie można zaplanować.

Posluze sie czyims trafnym komentarzem pod artykulem:

"Państwu po prostu nie można ufać. Niezależnie czy chodzi o stabilność stanowienia prawa, dotrzymywanie umów czy spełnianie obietnic - w tym przypadku dopłat do elektryków. Niestety, taki mamy w Polsce klimat.."


Szkoda, bo ta cala sytuacja tylko zapowiada ze u nas elektromobilnosc bedzie opozniona w stosunku do Europy zachodniej o dobre 10-15 lat.

Gdy tam bedzie sie w miastach jezdzilo cicho i czysto u nas beda krolowac stare diesle, nierzadko bez DPFow.


Mam maly dysonans poznawczy widzac jak to moze wygladac w sprzyjajacych warunkach (Norwegia) a czytajac o sytuacji elektromobilnosci w PL (oczywiscie zachowujac trzezwosc realiow polityczno-ekonomicznych).


Nie widze na dzis po prostu sytuacji ze ktokolwiek pojdzie do salonu i kupi miejska Corse za 130 tys PLN gdy odpowiednik spalinowy (podobna moc, wyposazenie) kosztuje katalogowo 80 tys PLN. A za te 130 tys PLN mozna kupic auto 2 klasy wyzsze. Nie przy braku zachet ze strony rzadu i tylu problemow (brak infrastruktury, niska swiadomosc spoleczna, szkalujace artykuly etc)


Nawet w zamoznej Norwegii zeby zachecic klientow trzeba bylo sciac 25% VAT, obnizyc oplaty drogowe, rejestracyjne, dac darmowe parkingi i buspasy.

Na efekty nie trzeba bylo dlugo czekac - kilka lat i wiekszosc kupowanych aut to elektryki - kropla drazy skale.

A w miedzyczasie ludzie sie oswajaja, infrastruktura dla elektrykow sie bardzo szybko buduje, ludzie kupuja masowo ladowarki domowe, rosnie swiadomosc spoleczna bo ludzie widza ze jazda na prad jest fajna, ze jest ciszej, czysciej etc.

A po kilku latach mozna wygaszac ulgi, zachety, wszelkie dofinansowanie bo wszystko sie juz samo kreci i nie trzeba nikogo przekonywac, nikt nie chce jezdzic starym kopciuchem jak sasiad ma cichego i czystego elektryka.

 

A ja tam uwazam ze rzad wogole nie powinien doplacac do elektrykow. Producenci znaduja nowy sposob na lupanie klientow poprzez jakies pseudo doplaty. Niech produkuja tansze Elektryki to ludzie na pewno kupia.

 

Wiadomo, mozna przeczekac jeszcze kilka lat, elektryki w koncu stanieja z doplatami w PL czy bez bo w wiekszosci krajow takie zachety jednak sa.

Niewazne czy to USA, Niemcy, Chiny czy Slowacja.


Bez zachety ze strony rzadu PL, przejdziemy jednak poki co, kolo tematu elektromobilnosci obok.

Zacznie nas to pewnie interesowac na szersza skale jak 60 letni Helmut bedzie sprzedawal swojego 10-15 letniego Leafa a ze w DE juz nikt tego nie kupi - powedruje do PL.

Tylko czy chcemy zeby to tak wygladalo?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Imho, jezeli nie bedzie potkniec z ich nowa fabryka, do lata 2021 Tesla przebije kapitalizacja grupe VW, na dzis brakuje im 20 miliardow (80 vs 100).

 

Kapitalizacja Tesli przekroczyla wlasnie 100 miliardow dolarow i przebila wartosc rynkowa grupy VW.

https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/tsla

https://strefainwestorow.pl/artykuly/gielda-usa/20200122/tesla-kapitalizacja-100-mld-usd


2 tyg temu pisalem w tym watku ze pewnie zajmie im to jeszcze z pol roku, nie docenilem jak widac firmy, blyskawicznej budowy Gigafactory 3 i planu budowy G4 oraz premiery modelu Y.

A najprawdopodobniej nie docenilem przede wszystkim 10% upustu na ich auta na najwazniejszym obecnie rynku motoryzacyjnym swiata - Chinach.


Kapitalizacja firmy ustepuje juz tylko jednej grupie - Toyota, kolejny przystanek - 200 miliardow dolarow. Pytanie brzmi "czy" czy raczej "kiedy"?


Kilka postow temu przytaczalem BZDURY mowione przez szefa R&D oraz CEO BMW.


Ponizej jakze odmienne kilka slow od prezesa VW:

https://ww.electrek.co/2020/01/24/volkswagen-ceo-says-he-can-catch-up-to-tesla-and-probably-overtake-them/


"I think Tesla is paving the way. It’s modeling something new for the industry."


"The market valuation tells you something about the future and future expectations. Tesla has a product that describes the future of the auto industry — a fully connected, electric car."


When challenged about the battle between legacy automakers and tech companies for the future of the auto industry, Diess said he would “take Tesla more seriously than Google.”


The Bloomberg interviewers posited that gas-powered cars will dominate for the long-term future. Diess immediately disagreed.

No, the future will be electric in the passenger car world for sure. That’s pretty clear now. This train is moving. It’s gaining speed and getting momentum. We are preparing for this world. We will see a car that is emission-free basically.


-------------

Imho nie kupilbym dzis akcji BMW.

Nie po tym co decydenci firmy mowia publicznie - o wodorze, o dalszych 20-30 latach produkcji silnikow diesla, o tym ze mogliby wyprodukowac milion elektrykow ale nikt nie chce nimi jezdzic dlatego tego nie robia etc etc


W takim tempie za kilka lat wycena Tesli bedzie kilukrotnie wyzsza od wyceny BMW co nie wrozy niczego dobrego dla przyszlosci bawarskiej marki.

.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tesla 3 się opłaca, ma konkurencyjną cenę do swoich odpowiedników to ludzie kupują. Natomiast ceny elektryków reszty producentów to jakiś idiotyzm. :mad2: Serio, nie trzeba być Einsteinem, żeby stwierdzić, że taka e-Corsa to się w ogóle nie opłaca. Przecież trzeba by wyjeździć paliwa za ponad 40k, żeby ceną Corsy spalinowej dojść do elektryka. Kto tyle jeździ autem miejskim? Nawet jak kiedyś dadzą tą dopłatę 18k to dalej się nie będzie opłacało. Po prostu ceny elektryków są za duże.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie, ale to niejako potwierdzenie tego co pisze od początku Adam. Jest Tesla i długo długo nic..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy w tym temacie jest jakaś ostra moderacja, albo ograniczona liczba rozmówców? Mój post z wczoraj znikł...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kicaj - jezeli nie pisales nic obrazliwego to nie sadze ;)


Ogladalem w weekend Auta 3 z dzieciakami, tak mi sie skojarzylo, ze nowa generacja aut hi-tech w bajce to wypisz wymaluj wspolczesne elektryki ;)

Tycan czy model S to taki Jackson Storm, to jak z wyscigu rezygnuja/sa zastepowani kolejni zasluzeni weterani (ICE) tez wymowne wspolczesnie :norty: :norty:

49467326168_5860ba02d2_o.jpg




Krotkie review Tycana, imho w blekitnym lakierze wyglada oblednie





Szkoda ze to nie moje progi poki co, BMW dawaj juz te i4 z osiagami Tycana 4s i 1/2 ceny :mrgreen:


PS. Infotainment Tycana w porownaniu do Tesli jest 5 lat do tylu imho, wizualnie natomiast zewnatrz/wewnatrz poklony. Dzwiek na filmiku podczas launch control tez robi robote jakkolwiek to dziwnie brzmi :norty:

PSS. Z kronikarskiego obowiazku - zauwazylem w koncu pierwsze prywatne G20 na ulicach u siebie (wersja 330e oczywiscie) w portimao blue - swietne sa te nowe blekity, imho duzo ladniejszy niz estoril

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I info z elektrowozu odnosnie baterii w nadchodzacym BMW i4

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/samsung-sdi-mamy-tansze-i-pojemniejsze-ogniwa-li-ion-w-2021-beda-w-bmw/


"nowe ogniwa 5. generacji, które zaoferują o 20 procent wyższą pojemność, a mimo to będą o 20 procent tańsze – w 2021 roku trafią one do BMW"

"BNEF prognozuje, że cena za 1 kWh pojemności spadnie za rok do poziomu 84 dolarów."


1. To fantastyczna wiadomosc ze ceny baterii ciagle leca w dol a ich swiatowa produkcja rosnie ~50% rocznie (jak to sie ma do bzdur Froehlicha z wywiadow sprzed kilku tygodni??) - koszt zestawu baterii (najdrozsza czesc BEVA) to juz teraz raptem ~15-20% wartosci calego auta. A powinno byc tylko lepiej.


2. i4 - moze rzeczywiscie bedzie blisko 600km zasiegu (WLTP oczywiscie) przy 80kWh baterii i doladowaniu 100km zasiegu w 6 minut przy cenie podobnej do Tesli modelu 3 AWD (a nawet jesli 15-20% wyzszej) to auto bedzie rywalizowalo wewnetrznie z ICE 320d/320i - czytaj skanibalizuje cala sprzedaz serii 3er (przynajmniej w NO :norty: :norty: ).

Przy zalozeniu ze ulga VAT sie utrzyma na BEV - pies z kulawa noga nie kupi tutaj juz wiecej "normalnej" czy hybrydowej trojki 200HP jezeli za te same pieniadze bedzie 500HP czworka.

A na rynku cenowo BMW i4 musi konkurowac z TM3 bo marka/model ma juz tutaj bardzo silna pozycje (salony, superchargery) i udzial w rynku, cos pieknego dla klienta (dziekujemy panie Musk :mrgreen: )

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 100% i wierzę w to tak bardzo, że kombinuje jak kupić akcje Tesli, bo to pewna inwestycja w przyszłość.

Tesla wywróciła całą branżę do góry nogami. Sprzedaż bez dealerów. Ulepszanie auta po jego zakupie. Bezpłatnie. Najnowocześniejszy soft. Kupując kompletnie nowy model BMW masz w środku multimedia rok albo dwa do tyłu. A kup jakiś model BMW, co jest w produkcji 5 lat - zwykle jest technologicznie przestarzały do bólu. Jakość Tesli się polepsza z czasem. Marki typu BMW odwrotnie - co raz więcej plastiku i oszczędności.

 

Patrze na gielde i akcje Tesli sa w okolicach 850 dolarow (cena 3x wyzsza niz 6 mies. temu) :shock: :shock:

Kapitalizacja firmy urosla ze 100 do 140 miliardow dolarow w przeciagu dni doslownie.


(Dla przypomnienia - kapitalizacja BMW to 45 miliardow $ a akcje firmy spadly o 1/3 w ostatnich 2 latach.)


Powod? - sfinalizowana umowa z chinskim CATL i koreanskim LG Chem na dostawy baterii do chinskiego Gigafactory.

https://www.teslarati.com/tesla-catl-giga-shanghai-partnership-confirmed/

"Tesla believes that the company will be able to completely localize its supply chain for Chinese production by the end of 2020 as well."


Dla ludzi nie w temacie - CATL i LG Chem to 2 najwiekszych dostawcow baterii na swiecie.


Mowimy o rynku gdzie sprzedaje sie rocznie 28 milionow aut. :shock:


Tesla to nie jest juz w tej chwili niszowa manufaktura, chwilowa moda celebrytow czy innych hipsterow jak czesto ludzie powtarzaja.

Agresywnie i konsekwentnie sie rozwijaja wytyczajac droge motoryzacji - BEV.


Albo to padnie na pysk w przeciagu kilku tygodni i bedzie rzez niewiniatek na gieldzie albo powoli mozemy zaczac mowic na przelom roku 2019/2020 jako o symbolicznej dacie powstania giganta technologiczno-motoryzycyjnego ktory zmieni totalnie rynek motoryzacyjny na swiecie.


TM3 w zeszlym roku byla na pierwszym miejscu sprzedazy BEV na swiecie z wynikiem takim jak laczne miejsca 2-5 :shock:

https://elektrowoz.pl/auta/wyniki-sprzedazy-samochodow-elektrycznych-na-swiecie-rok-2019/

Ludzie glosuja portfelem, to jasno pokazuje pozostalym firmom motoryzacyjnym jakiego typu samochody BEV ludzie chca kupowac (ekhm i3)


Jezeli przyszloroczna premiera BMW i4 okaze sie niewypalem z jakiegos wzgledu (design, technologia, cena czy DOSTEPNOSC) a BMW uparcie bedzie zaklinac rzeczywistosc z ich dieslami i hybrydami to konkurencja odskoczy im na dobre.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dodam że LG Chem buduje fabrykę we Wrocławiu, BASF koło Drezna a pod Berlinem Microvast... Wszystko niedaleko Gigafabryki Tesli...

Jest jeden problem - ilość dostępnych materiałów do produkcji baterii, obawiam się że to spowoduje w najbliższych latach wzrost ich cen...

Opublikowano

Bawi mnie ten wzrost akcji na tesli, w życiu bym tam złotówki nie postawił, przy tej zmienności która tam się odbywa. Z bitcoinem było podobnie chyba z rok temu albo półtora. Podobnie było z bańka technologiczna.

Nie mam nic do tesli ale to co się dzieje na jej akcjach to nie jest nic zdrowego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od poczatku roku (5 tygodni..) ich akcje wzrosly dwukrotnie :roll:

Tylko dzisiaj podskoczyly o 15% i sa juz w okolicach 900$. :shock: :shock:

Kapitalizacja 160 miliardow $. 160.000.000.000 $...

Ciezko sobie to wyobrazic, mowimy o firmie o ktorej jeszcze 10 lat temu nikt nie slyszal.


https://www.marketwatch.com/story/teslas-market-cap-tops-158-billion-closing-in-on-double-that-of-gm-and-ford-combined-2020-02-04?mod=mw_quote_news


Wyglada na to, ze jestesmy na skraju prawdziwej rewolucji w motoryzacji.

Albo najwiekszej banki jaka w zyciu widzialem :norty: :norty:


W tym tempie, przy takiej kapitalizacji, po prostu przejma jakas europejska marke premium i jej cale zaplecze produkcyjne, poddostawcow, pracownikow, salony, know-how itp i bedzie koniec smieszkow z brakami w plastikach, lakierze czy lini produkcyjnej pod namiotami.


A jak zapowiedza jakiegos szkraba miejskiego za 20k$ do chinskich i europejskich zakorkowanych miast to lecimy w tempie ekspresowym na 200 miliardow market cap. Gdybym byl prezesem to puscilbym takiego tweeta jeszcze dzis ;)

.

Opublikowano
Od poczatku roku (5 tygodni..) ich akcje wzrosly dwukrotnie :roll:


W tym tempie, przy takiej kapitalizacji, po prostu przejma jakas europejska marke premium i jej cale zaplecze produkcyjne, poddostawcow, pracownikow, salony, know-how itp i bedzie koniec smieszkow z brakami w plastikach, lakierze czy lini produkcyjnej pod namiotami.


A jak zapowiedza jakiegos szkraba miejskiego za 20k$ do chinskich i europejskich zakorkowanych miast to lecimy w tempie ekspresowym na 200 miliardow market cap. Gdybym byl prezesem to puscilbym takiego tweeta jeszcze dzis ;)

 

Ale za co przejma inna firme jak ciagle byli na minusie i wlasnie wykazali zysk 100mln dol co tak zdziwilo inwestorow ze akcje urosly 25 procent w dwa dni XD



Kapitalizacja nie ma nic do rzeczy przy mozliwosci przejecia takiego podmiotu jak bmw czy volvo.

Nike przez bodajze 20 lat lecial na fali jak to ujal ich zalozyciel. Kapitalizacja rosla ale cala gotowke obracali w rozwoj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

akcje po 950$, kapitalizacja 170 miliardow.

Wczoraj +20%, dzisiaj kolejne +20%.

Akcje Tesli w 5 dni poszly w gore z 600 na 950, to jest ponad 50%.


Wtf, gdzie jest jakas korekta?

Czy byki chca przebic kapitalizacje Toyoty do konca tygodnia, co tu sie dzieje?


Przeczytalem dzisiaj spostrzezenie ktore juz omawialismy w tym watku:


There is another school of thought emerging, though, that likely also helps explain the magnitude of the rally. The gist is that the long-held assumption that legacy automakers will catch up to Tesla in the electric-vehicle market is wrong. In fact, Musk may be adding to his lead, ensuring in the process that the company dominates one of the true growth markets in the world for years to come.


 

Ale za co przejma inna firme jak ciagle byli na minusie i wlasnie wykazali zysk 100mln dol co tak zdziwilo inwestorow ze akcje urosly 25 procent w dwa dni XD

prosze, powiedz ze zartujesz :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bawi mnie ten wzrost akcji na tesli, w życiu bym tam złotówki nie postawił, przy tej zmienności która tam się odbywa. Z bitcoinem było podobnie chyba z rok temu albo półtora. Podobnie było z bańka technologiczna.

Nie mam nic do tesli ale to co się dzieje na jej akcjach to nie jest nic zdrowego

 

dokładnie, to spółka akcyjna - nastawiona na cenę akcji czyli niejako na obrót/przychód a nie na dochód...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kapitalizacja nie ma nic do rzeczy przy mozliwosci przejecia takiego podmiotu jak bmw czy volvo.

Az z ciekawosci sprawdzilem przejecie Volvo z 2010r.

Chinskie Geely nabylo Volvo Cars za cale 1.8 miliarda $.

To jakies ~1% wyceny akcji Tesli po dzisiejszym kursie :norty:

Sam Musk jest wlascicielem ~20% akcji firmy.

No ale Ty piszesz o 100 milionach zysku..

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.