Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun bezawaryjność toyoty to mit, także zdarzają się wpadki. Na wiosnę odbierałem z teściową lexusa lbx. Auto już zdechło w salonie przy odbiorze (akumulator padł). Od tego czasu 2 razy pojechało na lawecie bo w mieście zdechło. Przy ostatniej wizycie wymienili akumulator ale podobno wiele hybryd toyoty ma ten sam problem. Mikroskopijny akumulator nie daje rady przy miejskim użytkowaniu w postaci jazdy na bardzo krótkich dystansach. Zobaczymy jak będzie po wymianie akumulatora i gdzie leży prawda 😀

 

tymczasem zadebiutował model y. Lampy są kopią niemieckiego premium i MON hyundai kona, reszta usprawnień jak w tm3. Ludzie komentują że szału nie ma. Gdzie ten postęp? Ani 800v, ani większej baterii. Aaa dodali kamerę z przodu więc chyba jednak pseudo czujniki nie dawały rady chociaż to akurat na plus i mocna ułatwi parkowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

MON hyundai kona

Co to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słownik w telefonie 😀 miał być skrót od np. Generalnie zmiany wyglądu to kopia tego co już jest i chińskich ev. Model y refresh zadebiutował w Chinach co chyba dosyć dobitnie pokazuje dla kogo głównie kierowane jest to auto.

Opublikowano (edytowane)

Tesla model Y to będzie hit sprzedażowy na następne kilka lat. Co do przodu to dokładnie taki jak w Cyber Taxi.

Przywrócili dźwignię do zmiany kierunkowskazów. Czyli zgodnie z filozofią Muska 😉

Szczegóły można zobaczyć na stronie z Honk Kongu w wersji angielskiej.

https://www.tesla.com/en_hk/modely

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cybecab to dopiero projekt natomiast takie przody jeżdżą już na ulicach od kilku lat. Najwyraźniej brak pomysłów i copy paste z innych marek.

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem, jakim cudem odświeżony Model Y ma taką samą baterię i taki sam zasięg WLTP 466km (vs 455km poprzedniej wersji).

Przecież Adam pisał 2 tygodnie temu, że miało być inaczej, miało był 90-95 kWh, miało być 700km WLTP, miał zabić rynek europejski!!!

W dniu 28.12.2024 o 00:23, adamjttk napisał(a):

Model Y za 250k PLN jak bedzie mial 90-95kWh baterie i 700km wltp i pelne wyposazenie w podstawie zabije rynek europejski. Niemcy beda sprzedawac swoje elektryki bez zysku zeby nie placic kar gdy Tesla bedzie przytulac 15% na kazdym aucie. Brutalne zderzenie z rzecxywistoscia i efekty zaspania. Bedzie jeszcze gorzej, ciekawy jestem jak Niemcy beda ratowac swoj przemysl moto.

 

Jak zwykle w tym temacie, na 1 sensowne zdanie przypada 8 takich bzdur, że żal czytać 😂

Edytowane przez TheApocalypse
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przywrócili dźwignię do zmiany kierunkowskazów. Czyli zgodnie z filozofią Muska 😉

Tak, nie da sie tego ergonomiczniej chyba wymyslic niz na manetce, przyciski w TM3/S sa imho funkcjonalnie sporo gorsze.

I tak jak piszesz - "jezeli niektorych rzeczy nie musisz przywracac to znaczy ze nie usunales dostatecznie duzo" 😉

11 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Nie rozumiem, jakim cudem odświeżony Model Y ma taką samą baterię i taki sam zasięg WLTP 466km (vs 455km poprzedniej wersji).

Przecież Adam pisał że miało być inaczej, miało był 90-95 kWh, miało być 700km WLTP, miał zabić rynek europejski!!!

Jak zwykle w tym temacie, na 1 sensowne zdanie przypada 8 takich bzdur, że żal czytać 😂

Kolego, chyba niedokladnie czytasz to co cytujesz, przeciez napisalem wyraznie "jak bedzie mial".

Dla mnie z powodu niezmienionej baterii (75kWh) lift TMY na 2025 to kapiszon i jedynie drobne usprawnienia i szczerze mowiac jestem nim zawiedziony i nawet nie pomyslalbym o zmianie majac dotychczasowy model.

Praktycznie cala konkurencja oferuje juz ~80kWh a niektorzy producenci (Audi, Porsche) laduja w tej klasie juz 90-95kWh wiec jak przyjdzie czas wymiany auta na pewno przejde sie po tych salonach a nie kupie w ciemno kolejna Tesle.

10 godzin temu, BMFun napisał(a):

Kupiłeś parę miesięcy temu nowe BMW i nie narzekasz tutaj że coś nie działa że lawety itp.

Poki co odpukac wszystko smiga.

Apka jedynie permanentnie sie wiesza i nie moge rano webasto odpalic i musze siedziec rano w aucie kilka minut zanim sie nagrzeje i szyby odszronia, mega irytujace.

10 godzin temu, BMFun napisał(a):

Musisz się pewnie liczyć ze teraz przesiadając się na używany Taycan będziesz porównywał do Tesli która masz od nowości i wersji która wyrosła z wielu problemow wieku dziecięcego. Szczegolnie że na rynku wtórnym ktoś kto sprzedaje 1-2 letnie auto to masz większe ryzyko że to ten pechowy egzemplarz który już zalazł użytkownikowi za skórę.

Robie rekonesans bo celuje w rocznik ~2021 wiec auto bedzie juz przy koncu gwarancji a ze nie mam serwisu Porsche w miescie to kazda pierdola bedzie wymagala 2x2h jazdy do ASO. Z tego powodu troche zerkam tez na etrona GT bo mam ASO Audi blisko, tyle ze w GT nie ma Burmestra (B&O w GT to odpowiednik HK w BMW) no i sporo lipnego piano black i prowadzenie nie takie samo (nie testowalem, czytalem). Za to tansze czy tez mozna kupic o ~rok mlodsze auto.

10 godzin temu, BMFun napisał(a):

Takze podsumowując - kup sobie już ten Model 3 Plaid i nie eksperymentuj z i4, Taycanami bo zaraz zrobisz kolejną listę „wielkich” wad Porsche. Plusem Tesli jest jej prostotą, racjonalna cena i przyzwoite prowadzenie oraz osiągi, ale nie widzę tam nic więcej, a szczególnie jakichś specjalnych emocji. Ale i tak 100x bardziej wolałbym Teslę niż Toyote i nie potrzebuję do tego robić listy 40 wad.

TM3P dostarczala 2x wiecej emocji niz i4 ale bez sensu takie Twoje gadanie, moze od razu zamknijmy forum po co w ogole tu cokolwiek pisac?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przód wygląda nawet ok ale tył.. rozciągnięcie obecnych lamp przypomniało mi jak kiedyś Cadillac zrobił amerykańską wersję Opla Omegi 😄 

spacer.png

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Przód wygląda nawet ok ale tył.. rozciągnięcie obecnych lamp przypomniało mi jak kiedyś Cadillac zrobił amerykańską wersję Opla Omegi 😄 

spacer.png

spacer.png

Sa tez lepsze przyklady na czym sie mogli wzorowac 😆

335_84a2c79e-1050-4adc-a4f1-c33e427e95b6

spacer.png

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W prosiakach te lightbary są smuklejsze tutaj wyszło jakoś przyciężkawo. Może na żywo będzie lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie piekło zamarzło. Największy plujec na niemieckie marki rozgląda się za drugim z rzędu autem z Niemiec. Pomimo debiutu u tesli 3 nowych modeli w przeciągu niespełna roku. Do tego otwarcie tutaj pisze że zamiast nowego modelu Y poszukał by elektryka gdzie indziej. 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak dla mnie piekło zamarzło. Największy plujec na niemieckie marki rozgląda się za drugim z rzędu autem z Niemiec. Pomimo debiutu u tesli 3 nowych modeli w przeciągu niespełna roku. Do tego otwarcie tutaj pisze że zamiast nowego modelu Y poszukał by elektryka gdzie indziej. 😀

Slonik, naucz sie czytac ze zrozumieniem 🙂

Gdyby TMY dostala w lifcie 90-95kWh baterie to bym pomyslal o zamianie mojej obecnej TMYP na nowa bo te 15-20kWh robiloby robote na trasie te kilka razy w roku, ze 100km wiecej pomiedzy ladowaniami. Do tego lepiej wyciszona, poprawione zawieszenie i ogolnie nowoczesniejsza.

A i4 jest tak beznadziejne, ze od pierwszego dnia po zakupie patrze na co ja wymienic. Nowa TM3P mnie nie powalila na kolana (gorsza bateria wydajnosciowo niz w US, brak manetek do kierunkow) wiec przymierzam sie do Taycana z braku laku bo nie widze nic innego ciekawego na rynku BEV obecnie. 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Randall napisał(a):

W prosiakach te lightbary są smuklejsze tutaj wyszło jakoś przyciężkawo. Może na żywo będzie lepiej.

Tak, masz racje, chociaz poczekajmy na zywo jak to bedzie wygladac.

Ogolnie te "lightbary" to kolejny DEBILNY pomysl/moda - jak jade noca w deszczu za jakims e-tronem to oslepia mnie zupelnie.

Wyglada fajnie i nowoczesnie (w 992 miazga np) ale nie jest to w nocy przyjemne dla kogos kto jedzie za takim autem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

"W 2024 roku w Polsce nabywców znalazło 4461 samochodów marki Tesla – głównie były to modele Y oraz 3. Drugie miejsce wziął Mercedes (1640 aut na prąd w całym roku), a trzecie Volvo (1265 samochodów). Na kolejnych miejscach uplasowały się: BMW, Audi, Kia, Volkswagen, Nissan, Hyundai oraz Renault."

 

Ale jak to sie stalo? Dzieje sie to samo co w Norwegii ze Tesla odskakuje na dwie dlugosci sprzedaza?

Przeciez od 4 lat w tym watku czytam, ze jak tylko legacy sie wezmie do roboty to zaora ta Tesle ze nie bedzie czego zbierac.

Kazdy szanujacy sie producent legacy (moze poza Toyota ^^) ma juz przeciez po kilka BEV w ofercie, praktycznie w kazdym segmencie?

I ludzie wola jakies amerykansko-chinskie wynalazki bez ekranu przed kierownica i bez prawilnych czujnikow parkowania? Wtf?

 

iX1 od 220k PLN, EQA od 220k PLN, ID3 od 160k PLN, ID4 od 180k PLN, Enyaq od 220k PLN, EX30 od 180k PLN, Niro od 170k PLN?

Wyprzedaze rocznika, sowite rabaty i nadal sprzedaz minimum 3x czy 4x gorsza od Tesli?

VW 6x gorsza sprzedaz pomimo taniego kompaktu w segmencie C?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego wynika,  że Polacy kupują tylko "tanie" elektryki 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego wynika,  że Polacy kupują tylko "tanie" elektryki 

A jakie auta są na podium aut spalinowych? Mercedes, Porsche czy Skoda i Toyota? Ale jak powiem że Tesla to taka Toyota elektryczna, to posypią się gromy od fanów Tesli.

Co do TMY to dla mnie brak 90-95kWh baterii to grube rozczarowanie. Legły w gruzach opowiadane tu mity o wielkim rozwoju Tesli i powiększaniu się przewagi o lata świetlne nad konkurencją. Wypuszczenie po 6 latach takiego „odświeżenia” TMY dla mnie przypieczętowało wizję Tesli jako auta które ma być jak najbardziej proste, tanie i przystępne, czyli filozofia Toyoty. Co absolutnie nie jest wadą, a wręcz przeciwnie. Największe zmiany TMY to „odpustowe” paski LEDowe, krok wstecz z manetkami (imho największy improvment).

Jakby to klasyk powiedział - wypuszczanie w 2025 roku auta które jest już parę lat przestarzałe technologicznie w stosunku do takich Kia, Hyundaiów, to zwyczajnie plucie klientowi w twarz 😜 I jedynie dobra cen może tu pomóc w sprzedaży. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk zanim podejmiesz finalną decyzję z taycanem to może warto Jeszcze zaczekać co pokaże neue classe? Mają być świetne osiągi, 800v i większa bateria więc auto może być samo w sobie ciekawe. W taycanie sprzed fl zwróć też uwagę że chyba nie umie dzielić napięcia na pół a to znaczy że na 400v ładowarkach będzie się ładować z ich połową nominalnej mocy.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

No cuda panie. Najtańsze auto schodzi najlepiej.

Abstrachujac juz od tego, ze jest sporo tanszych elektrykow na rynku to jak Twoja logika ma sie do tego, ze BMW sprzedalo w Polsce w zeszlym roku 27k samochodow?

To duzo wiecej niz Renault (21k), Dacia (20k), Ford (14k), Mazda (11k), Opel (10k), Peugeot (10k) czy jakas Honda (4k)

Stosujac Twoja logike to BMW to najtanszy szmelc ^^

To w koncu najtansze auto schodzi najlepiej?

https://autokult.pl/chinczycy-wyprzedzili-fiata-citroena-i-honde-jakie-marki-wybierali-polacy-w-2024-roku,7112042863323872a

 

51 minut temu, BMFun napisał(a):

A jakie auta są na podium aut spalinowych? Mercedes, Porsche czy Skoda i Toyota

Patrz odpowiedz wyzej do slonika i obrazek nizej.

Ludzie maja i w Polsce pieniadze zeby kupowac drozsze samochody.

Po prostu nie chca kupowac elektrykow od tych marek bo sa jakby to powiedziec? Gowniane? Nie warte pieniedzy ktorych sobie za nie zycza te firmy?

123.jpg

 

51 minut temu, BMFun napisał(a):

Największe zmiany TMY to „odpustowe” paski LEDowe, krok wstecz z manetkami (imho największy improvment).

Czy ja wiem.

Auto odswiezone wizualnie, lepiej wyciszone, o lepszym zawieszeniu, dodano ambienty, dodano power frunka, automatycznie skladane tylne siedzenia (w 5-er trzeba je skladac manualnie?), dodano wentylacje foteli (w 3-er juz nie ma nawet w konfiguratorze?), lepszy komputer, dodano kamere na dole i pewnie dziesiatki pomniejszych rzeczy ktore dopiero wyjda w praniu.

Skoro nie powiekszyli baterii znaczy ze widza, ze konkurencja im nadal nie zagraza, smutne to troche.

27 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk zanim podejmiesz finalną decyzję z taycanem to może warto Jeszcze zaczekać co pokaże neue classe? Mają być świetne osiągi, 800v i większa bateria więc auto może być samo w sobie ciekawe.

Nie bedzie w tym roku neue klasse 3-er, bedzie tylko SUV, jak mam jezdzic 2 lata i4 to szybciej nowa TM3P kupie

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już chyba ustaliliśmy że klienci premium nie chcą ev i nie ma sensu tego  ponownie wałkować? Ile z tych 27k BMW bylo elektryczne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Już chyba ustaliliśmy że klienci premium nie chcą ev i nie ma sensu tego  ponownie wałkować? Ile z tych 27k BMW bylo elektryczne?

Jakim klientem bys okreslil samego siebie? A Ty @BMFun? 🤣

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30 minut temu, adamjttk napisał(a):

Jakim klientem bys okreslil samego siebie? A Ty @BMFun? 🤣

haha, dobre 🙂  nasi koledzy stanowią wyjątek wśród klientów Premium 🙂 

co do rozczarowania nt wielkości baterii w polifcie Y to zajebisty komentarz widziałem "skoro nie zwiększyli baterii tzn., że nie była potrzebna"

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

"skoro nie zwiększyli baterii tzn., że nie była potrzebna"

Niektórzy już tacy są ze ktoś im pluje w twarz a oni mówią że pada deszcz 😀


Określiłbym że jesteśmy w ogromnej mniejszości. 27k sprzedało BMW z czego na pewno ładnych kilka jak nie kilkanaście tysięcy x5,5 i wyżej. Ile w tym czasie wyjechało egzemplarzy modelu s,x na polskie drogi?

 

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.