Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Może inne marki po prostu nie wierzą w elektryki  dlatego nie robią tego na poważnie 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez mleka z termosu można się obejść ale gdzie tam w tej kolejce się załatwić? Pampers?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Jak ktoś nie ma porównania to nie ma na co narzekać"

Pan specjalista nie wierzy, że kiedyś będzie większość samochodów elektrycznych,  może za kilkadziesiąt lat...

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sceny jak z jakiegoś filmu s-f, dziesiątki identycznych samochodów, smutne to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak za PRL w Polsce gdzie na ulicach królował maluch, czasami duży Fiat czy też polonez. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co ciekawe w takich filmach ja nie kojarzę przekazu, że auta elektryczne są lepsze od spalinowych. W ogóle nie pojawiają się takie stwierdzenia. Nawet nie ma próby, że w takich przypadkach jest lepsze, ale w takich nie. A już ignorowanie Tesli jest porażające. Te teksty, że w salonach zalegają elektryki, że nikt ich nie chce to jest jakaś masakra, że tracą na wartości po kilkaset tysięcy. To na pewno prawda, ale dla równowagi nikt nie mówi, że w Tesli jest inaczej. W salonach nic nie zalega, nie tracą po 2-3 latach 50% wartości itp. Tesla jest mega niewygodna dla całej branży moto. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ci się to podoba czy nie Tesle też tracą jak zło a obniżki przyszły z góry. Jakieś 30-40 procent przez dwa lata 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik to nie ma znaczenia co mi się podoba. Chodzi o to, że nikt nie opiera się na faktach do końca i mówi półprawdy, żeby udowodnić swoje tezy. Dobrze wiemy jakie rabaty daje BMW. Nie wiem ile teraz, ale jakiś czas temu w Premium Selection za półroczne auta były rabaty dochodzące do 40% ceny nowego.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zdaniem analityków załamanie się sprzedaży luksusowych aut w Chinach to m.in. efekt kryzysu na chińskim rynku nieruchomości. Niepewna sytuacja w branży budowlanej przekłada się na słabnący wzrost gospodarczy, w wyniku czego Chińczycy niechętnie wydają dziś pieniądze na towary luksusowe.

Osobnym problemem jest też przejmowanie lokalnego rynku przez rodzimych producentów. Przykładowo na koniec września, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, udział chińskich marek w ogóle sprzedaży nowych samochodów w Chinach wzrósł o rekordowe 10 proc. i wynosił już 63,5 proc. W tym samym czasie udział w chińskim rynku marek niemieckich spadł o 4 punkty procentowe do 16,5 proc

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-masowe-zwolnienia-w-porsche-legendarna-marka-w-tarapatach-pr,nId,20356666

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Chodzi o to, że nikt nie opiera się na faktach do końca i mówi półprawdy, żeby udowodnić swoje tezy.

W polskich pudelkach motoryzacyjnych czy filmikach youtube to jest NAGMINNE. Mnie to okropnie wkurza bo ksztaltuje w pewien sposob mentalnosc ludzi.

Teraz i tak jesli chodzi o BEV jest duuuzo lepiej bo legacy musi BEV sprzedawac wiec juz nie zochydza i nie podkupuje trolli internetowych.

Jeszcze 4-5 lat temu to byla jazda bez trzymanki - elektryki sie pala, jazda Gdansk-Zakopane to 2 dni i tego typu kwiatki.

Pamietam jak Pertyn pier**** glupoty o blackoutach przy ladowarkach DC i tego typu bzdury. Doslownie nie dalo sie sluchac jego wypocin bez uczucia zazenowania.

Jak legacy zaczelo dawac do testowania swoje elektryki to nagle narracja sie zmienila 😉

26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

jakiś czas temu w Premium Selection za półroczne auta były rabaty dochodzące do 40% ceny nowego.

Przy takich abstrakcyjnych cenach katalogowych jakie ma BMW to nic sie nie zmieni.

Martwi tylko to, ze BMW bedzie za wszelka cene probowalo utrzymac wolumen przedazy 2M aut rocznie a zeby to zrobic to koszty produkcji beda musialy jeszcze duzo spasc czyli przed nami duuuuzo ciecia jakosci jeszcze.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, adamjttk napisał(a):

W polskich pudelkach motoryzacyjnych czy filmikach youtube to jest NAGMINNE. Mnie to okropnie wkurza bo ksztaltuje w pewien sposob mentalnosc ludzi.

Przy takich abstrakcyjnych cenach katalogowych jakie ma BMW to nic sie nie zmieni.

 

Dokładnie takie przekazy kształtują obraz aut elektrycznych jako coś gorszego, a gorszego nikt nie chce.

Adam to Ty uważasz, ze BMW ma abstrakcyjne ceny katalogowe. Z wypowiedzi kolegów z forum BMW wynika, że ceny BMW są na właściwym poziomie, a Tesla jest tańsza, bo jest gorsza...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Siedmiu wspaniałych z Wall Street. Na którego warto postawić? - Bankier.pl

Przyznaje, zaczyna to wygladac odrobine niepokojaco 😉 

d44622b179d4f2-948-466-0-0-1487-732.webp

 

Unia Europejska ma "potworny problem" z Muskiem - Bankier.pl

A takie artykuly zaczynaja mnie martwic jezeli chodzi o wpier**** sie Muska do polityki (tym bardziej nie swojej)

Takie mieszanie sie nigdy nie konczy sie niczym dobrym dla akcjonariuszy bo EU to nie chlopiec do bicia i jak beda sie chcieli odgryzc Tesli to sie odgryza ze mu w piety pojdzie.

Bede obserwowal temat

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wykres siedmiu wspaniałych dosadnie pokazuje śmieszność wyceny tesli. Microsoft, alphabet, Apple, Amazon i NVidia to są tuzy technologiczne obecne  na ogromną skalę w każdym aspekcie życia i biznesie na całym globie. W tesli mamy sprzedaż aut na poziomie BMW sięgającą na dziś dzień sufitu z potencjałem miliona więcej po wprowadzeniu mniejszego modelu i to przy naprawdę dobrej cenie i obietnicę śmiesznych robotów i autonomicznej jazdy której cały czas daleko do ideału lekko mówiąc. W Japonii na dziś tesla dorzuca 5 lat darmowego lądowania do zakupu tm3/tmy. Z takim bagażem dotowania sprzedaży nie widzę jakiegoś wielkiego sukcesu dla sieci suc.

@Kriss33 ją pisząc o cenie tesli nie opieram Się na pudełkach ale na tym co osobiście widziałem. Jeszcze niedawno najtańszy tm3 nie łapał się nawet na dopłaty a ceny modeli performance przekraczały 300k. Dzisiaj używana Teslę możesz kupić za 100k z małym haczykiem. Ceny samochód po okresie kosmicznych (w dużej mierze sztucznych) podwyżek poleciały na łeb na szyję niezależnie od marki.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, 3 letnie BMW spalinowe tez kupisz za polowe ceny nowego. Tylko, ze to sensacji nie wzbudza.

Opublikowano
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A takie artykuly zaczynaja mnie martwic jezeli chodzi o wpier**** sie Muska do polityki (tym bardziej nie swojej)

Ostatnio wkurza mnie gościu jak zaczął się mocno mieszać w politykę. Coraz częściej myślę, żeby zrealizować zyski bo faktycznie obecna wycena jest z kosmosu ale zawsze tak było. Mocno wybiega w przyszłość. W tych niestabilnie geopolitycznie czasach każdego dnia może to wszystko jebnąć i to mocno. Krew się poleje tylko nie wiadomo kiedy, napewno nas zaskoczy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam obejrzyj koniecznie pierwsze 3 minuty...

Wielokrotnie mówiłem, że Kornacki jest przeciw elektryków

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Adam obejrzyj koniecznie pierwsze 3 minuty...

Ja polecam 4:00 jak odpala tego potwora z otwarta maska.

Ten klekot, te drgania 🤣- cos pieknego, czlowiek patrzy jak na kasety magnetofonowe ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Po czym wsiada i mija z szyderczym uśmiechem wszystkie elektryki na autostradzie, nawet te kosztujące 2,3 razy więcej 😀

jak dla mnie diesel to jest przepiękny, bezkonkurencyjny silnik na trasy. Dorzucisz przyczepkę, rowery, trumnę a dalej będzie sobie radośnie klekotał przemierzając setki kilometrów konsumując przy tym znikome ilości paliwa nawet pędząc 180km/h To jest na dziś dzień nieosiągalne dla innych napędów.

 

@Kriss33Kornacki posiada elektryka od wielu lat, leafs chyba. Nie jest żadnym przeciwnikiem ale też nie jest ortodoksem. Chwali gdzie można pochwalić, ganie gdzie trzeba zganić. Poza tym jest miłośnikiem motoryzacji. Posiada 911 i boxstera

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Po czym wsiada i mija z szyderczym uśmiechem wszystkie elektryki na autostradzie, nawet te kosztujące 2,3 razy więcej 😀

Masz najwyrazniej kompleksy.

Rownie dobrze mozesz usiasc do 30-letniego Passata za 5k PLN i mijac 180km/h nie tylko elektryki ale i Cayene, S-klasy i inne X5.

W sumie czesto mnie gdzies tam na wsiach tacy szybcy i wsciekli w wysluzonych 30 letnich Audi na drogach lokalnych wyprzedzaja na podwojnej ciaglej jadac 2x dozwolony limit. Musze z tym jakos zyc i podbudowywac ego gdzie indziej 😉 

Apropo tego artykulu:

Wszystkie problemy Porsche. Nawet 8000 pracowników do zwolnienia - Bankier.pl

Kilka zdan z artykulu do przemyslenia n/t przyszlosci europejskiej motoryzacji:

1. "Na koniec III kwartału udział chińskich marek w ogóle sprzedaży nowych samochodów w Chinach wyniósł 63,5 proc., co oznacza wzrost o 10 pp. r/r. W tym samym czasie udział w chińskim rynku marek niemieckich spadł o 4 punkty procentowe do 16,5 proc."

2. "W Chinach silnik spalinowy w segmencie premium, który kosztuje od 70 000 do 80 000 euro, konkuruje z chińskimi pojazdami w segmencie elektrycznym, które są wypychane na rynek za 30 000 euro i również mają wiele do zaoferowania - mówił dyrektor finansowy Porsche"

3. Europejskim producentom coraz trudniej jest konkurować w Chinach z lokalnymi potentatami, tym bardziej że to właśnie Chińczycy kontrolują łańcuchy dostaw litu i rynek baterii do takich pojazdów. A rynek chiński jest ogromny - w 2023 roku w całej UE zarejestrowano około 10,5 mln samochodów, zaś w samych Chinach sprzedaż nowych aut przekroczyła wówczas 30 mln egzemplarzy.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Stwierdzam fakt a nie żadne kompleksy. Ja piszę o autostradach, legalnych bądź prawie legalnych prędkościach z boksem na dachu i faktach a ty wyjeżdżasz o podwójnych ciągłych i bandytach drogowych. Dla Ciebie pół godziny postoju co 200km i niecałe półtora godziny to tylko, dla mnie to aż. 
 

podaj jeszcze statystyki sprzedaży tesli w Niemczech. 50 procent w dół 2024 rok vs 2023. Gdyby nie Chiny tesla była by w czarnej dupie

 

fajnie fani tesli się pocieszają. W cywilizowanym świecie przejedli się marką to się chociaż Chinami pocieszymy i przedstawimy reżim chiński za wzór cywilizacji.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, słonik40 napisał(a):

Dla Ciebie pół godziny postoju co 200km i niecałe półtora godziny to tylko, dla mnie to aż. 

Rozumiem. Popelniles w takim wypadku glupote kupujac 2 elektryki.

Sprzedaj, kup spowrotem 2 auta spalinowe i zyj zadowolony, zycie jest zbyt krotkie zeby sie zamartwiac takimi rzeczami.

Ja takie wypady robie raz czy 2 razy w roku wiec dla mnie to NIE JEST ZADEN PROBLEM.

Rownie dobrze moglbym wlosy sobie z glowy rwac ze raz do roku siedze pol nocy z dzieckiem na izbie przyjec albo ze wczoraj z powodu sniezycy i zamknietego mostu wracalem do domu 13km drogi rowne 2,5h bo most zamkneli. Normalnie wracam 20 min a tu 2,5h zycia zmarnowane (!)

I co zrobic, jak zyc? 2,5h to rownowartosc 5 ladowan DC na trasie, a ile bym w tym czasie zarobil na b2b, hoho.

 

Kolejne ciekawe artykuly ^^

Fatalne prognozy dla Niemiec. To może być koniec ich potęgi przemysłowej - Forsal.pl

A tu dobre:

Volkswagen chce inwestować w Chinach. Ma powstać 20 tys. stacji szybkiego ładowania - Forsal.pl

Ionity w EU ssie na potege, buduja po 2-4 slupki a w Chinach beda budowac 20k stacji.

Ha, kon by sie usmial.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To że dla ciebie nie jest problem nie znaczy ze kto inny będzie to lubił. Warto czasem zauważyć więcej niż czubek własnego nosa bo dla kogoś kto na codzień przykładowo jeździ komunikacją miejsca Anastazja używa tylko na dalsze wyjazdy samochód na baterie to będzie śmietnik.

 

nie wiem co cię śmieszy w tym że na innym rynku są inne preferencje klientów? Najwyraźniej Chińczykowi nie przeszkadza siedzenie podnladowarka jak i wiele innych rzeczy ale to temat rzeka

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Gdyby nie Chiny tesla była by w czarnej dupie

 

fajnie fani tesli się pocieszają.

@słonik40Gdyby nie Tesla nie byłoby Chińskich samochodów elektrycznych. Jak niemcy się naśmiewali z Tesli i nie wróżyli im żadnego sukcesu to chińczycy od dnia pierwszego zaczęli kopiować Tesle i robić swoje samochody elektryczne.

Ja jeszcze nie spotkałem się Twoimi wymyślonymi potencjalnymi problemami mimo iż zrobiłem już 100tys elektrykami. Może dlatego, że nie jeździłem w szczytach sezonowych. Takie sytuacje z kolejkami mogą się zdarzyć lecz nie muszą. Zależy kto gdzie i kiedy jeździ.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chcesz już być taki precyzyjny to Chińczycy zaczęli pracę nad ev wcale nie później niż tesla. Europejczycy zresztą też i wcale nie tesla jest tu liderem technologii (nie sprzedaży) ev. Chińczycy są leaderem w technologii ev baterii, natomiast Europejczycy przykładowo jako pierwsi albo przynajmniej jedni z pierwszych wdrożyli technologię 800v przez co takie IONITY np jest technologicznie do przodu w stosunku do suc. Tesla z kolei dokłada cegiełkę softowa i optymalizacji produkcji także każdy coś dużego wnosi. 
ja tu jednak widzę inny problem. Przyzwyczajony do wygody statystyczny Europejczyk czy Amerykanin jest mniej skłonny do poświęceń jak dymany przez całe życie przez państwo Chińczyk. Efektem jest bardzo duży opór u klienta wobec zakupu ev i wycofywanie się rakiem producentów z szybkiej elektryfikacji. Taki hyundai mający topową technologię ev przykładowo wraca także do diesla. Tesla natomiast traci zarówno w europie jak i USA. Spadki sa jeszcze większe jak się rozważy udział w rynku a nie suche liczby.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.