Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

No to widzisz, wiele się nie pomylilem, jak nie wcale. Tesla w PL 1,6 zł za 1 kWh x 20 = 32 zł na 100 km. To jest dzisiaj w PL jesli masz Teslę i infrastukturę. 

Przecież temat już dyskutowaliśmy na tym forum wiele razy. Fajnie wychodzi jeżdżenie elektrykiem przy fotowoltaice. Dla mnie jazda elektrykiem to 10pln za 100km w 80-85% samochodem przyśpieszającym 3.2s do 100. Przy porównaniu do jakiegokolwiek V8 mam 200pln w kieszeni na 100km. U mnie obecnie 85% ładowania do gniazdko w domu. Tu każdy musi sam ocenić ile będzie ładował się w trasie na mieście a ile w domu. Przez rok zrobiłem 32tys km więc ponad 20tys pln mam w kieszeni. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

co Ty mi chciales pokazać? stacje Tesli? pytanie do kolegi Rufio

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
9 minut temu, Rufio napisał(a):

Infrastrukturę mówisz.....

Zrzut ekranu (36).png

To tu masz ładowarki dające ponad 100kW a Tesla SC sprawdza sie jadąc na południe albo na zachód

image.thumb.png.2f0646950ab5fc1fffd470977017807a.png

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Rufio napisał(a):

Ładowanie za skromne 2  - 3 zł/kWh?

Ja za takie ładowanie przez 32tys przejechanych kilometrów zapłaciłem może 500pln, każdy musi sam ocenić czy mu się opłaca czy nie i jaki to będzie procent wyjazdów. Przy dobrym elektryku zrobisz 400km bez ładowania i teraz ile masz jazd gdzie w ciągu dnia robisz ponad 400km gdzie nie możesz naładować się w domu ? A jak nie masz ładowarki w domu to zapomnij o elektryku.

Edytowane przez Jac3kBMW
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Rufio napisał(a):

Ile kosztowała fotowoltaika?

To nie ma znaczenia, zakładana przed Covidem i już się dawno zwróciła, ponad 100tys km przejechałem już na prądzie. Drugi elektryk jeździ 100% na prądzie z gniazdka. 

Tutaj z bimmera dylematy odnośnie zamiany X6 na iX. Wszędzie takie same dylematy bez wzgledu czy EU czy USA 😉

image.thumb.png.8502c7f30e3af21ea6a3db7c09fbdb78.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rufio do czego Ty zmierzasz? Wyciągasz koszt ładowanie w trasie. Przeciętny Polak 90 % jezdzi w koło komina. Czy Ty jezdzis 90 % w trasy?

Mnie jazda w koło komina Teslą kosztuje 15 zl na 100 km, nie mam fotowoltaiki. Spalinowymi od 80 do 100 zł. 90 % w koło komina. Jestem super zadowolony z elektryka najkrócej mówiąc. 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Rufio do czego Ty zmierzasz? Wyciągasz koszt ładowanie w trasie. Przeciętny Polak 90 % jezdzi w koło komina. Czy Ty jezdzis 90 % w trasy?

Mnie jazda w koło komina Teslą kosztuje 15 zl na 100 km, nie mam fotowoltaiki. Spalinowymi od 80 do 100 zł. 90 % w koło komina. Jestem super zadowolony z elektryka najkrócej mówiąc. 

To są Pudelkowe zagrania gdzie pseudodziennikarze zawsze pokazują koszty ładowania w trasie za ponad 3pln bez żadnych abonamentów. Dokładnie statystycznie 90% kilometrów w ciągu roku Kowalski robi wokół komina. Te 10% to wyjazdy na wakacje i ferie. 

Nawet wracając z trasy doładowujesz się żeby na 5% dojechać do domu i resztę ładujesz w domu. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, Rufio napisał(a):

Nie neguję, jazda w koło komina za 15-20 zł to OK.

Ale mam sporo przejazdów 200-500km w jedną stronę i powrót tego samego dnia.

NIe do ogarniecia elektrykiem.

prywatnie czy słuzbowo?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Służbowo. Ostatnio już mi się nie chciało jechać, to poleciałem samololotem w tą i powrotem 1000km. Lot krajowy, bagaż podręczny można być 30- 40 min przed odlotem.

Dlatego na S-kach cisnę, i brak postojów, wtedy wydchodzi niezła srednia.

Ostatnio 170km 1h,10min w jedną stronę potem na miejscu 5h i powrót w rozsądych godzinach.

W De też podobnie. Trasa 570km, czas jazdy z postojem. niecałe 4h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Rufio napisał(a):

Służbowo. Ostatnio już mi się nie chciało jechać, to poleciałem samololotem w tą i powrotem 1000km. Lot krajowy, bagaż podręczny można być 30- 40 min przed odlotem.

Dlatego na S-kach cisnę, i brak postojów, wtedy wydchodzi niezła srednia.

Ostatnio 170km 1h,10min w jedną stronę potem na miejscu 5h i powrót w rozsądych godzinach.

W De też podobnie. Trasa 570km, czas jazdy z postojem. niecałe 4h

No i wszystko w temacie, żeby nie pisać oczywistości, też bym w takiej sytuacji nie jeździł elektrykiem. 

Opublikowano
18 minut temu, Kriss33 napisał(a):

No i wszystko w temacie, żeby nie pisać oczywistości, też bym w takiej sytuacji nie jeździł elektrykiem. 

Ja bym służbowo w życiu nie jechał samochodem 1000km 😜 Bez sensu i szkoda czasu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, Rufio napisał(a):

500km w jedną stronę i powrót.

Czasami da się polecieć, ale generalnie trzeba autem.

Są inne alternatytwy?

Diesel 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

To są Pudelkowe zagrania gdzie pseudodziennikarze zawsze pokazują koszty ładowania w trasie za ponad 3pln bez żadnych abonamentów. Dokładnie statystycznie 90% kilometrów w ciągu roku Kowalski robi wokół komina. Te 10% to wyjazdy na wakacje i ferie. 

Nawet wracając z trasy doładowujesz się żeby na 5% dojechać do domu i resztę ładujesz w domu. 

Ktoś kto jeździe 90% wokół komina nie kupuje abonamentu na ładowanie i faktycznie płaci te 3 PLN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, karbo napisał(a):

Ktoś kto jeździe 90% wokół komina nie kupuje abonamentu na ładowanie i faktycznie płaci te 3 PLN.

Jeśli nawet, to jakie to ma znaczenie dla kosztów ogółem? Pytanie retoryczne 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd wy wzięliście te 10 procent? Jeszcze niedawno kolega @Jac3kBMW wklejał podzial lądowań z własnej aplikacji. Z tego co pamiętam 30-40 procent lądowań było poza domem. Część suc, część pozostałe miejsca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Rufio napisał(a):

Cena z butów wyrywa.

Zrzut ekranu (33).png

Slabe sa te ceny ale chyba sobie na to sami jako narod zasluzylismy krotkowzroczna polityka (czy tez jej brakiem) apropo infrastruktury energetycznej w kraju.

W Norwegii na Ionity zamiast 2,50 PLN/kWh jest 1,4 PLN/kWh, w Niemczech 2,1 PLN/kWh, we Francji 1,65 PLN/kWh

 

Ciezko winic elektryki i ich technologie, to problem krajowy.

 

1 godzinę temu, Rufio napisał(a):

Nie neguję, jazda w koło komina za 15-20 zł to OK.

Ale mam sporo przejazdów 200-500km w jedną stronę i powrót tego samego dnia.

NIe do ogarniecia elektrykiem.

Stary, to sa IDEALNE warunki dla elektryka jak sie masz gdzie ladowac w domu.

Jak masz np taka Tesle TM3 LR to z naladowanego auta jedziesz spokojnie 300-350km, doladowujesz sie gdziekolwiek przez moze 10 min na DC i wracasz na tym do domu i robisz te 500km dziennie bez problemu (tyle ze nie 160 km/h a 130-140km/h)

Jak masz tania energie w domu to jazda w BEV w porownaniu do ICE bedzie 2x tansza conajmniej.

edit - sorry, nie doczytalem, ze mowisz 200-500km w jedna strone.

Jakbym mial bardzo duzo sluzbowo jazd po 400-1000km dziennie to bym kupil sobie 520d czy 530d z komfortami i olal elektromobilnosc przez najblizsze kilka lat.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, adamjttk napisał(a):

Slabe sa te ceny ale chyba sobie na to sami jako narod zasluzylismy krotkowzroczna polityka (czy tez jej brakiem) apropo infrastruktury energetycznej w kraju.

W Norwegii na Ionity zamiast 2,50 PLN/kWh jest 1,4 PLN/kWh, w Niemczech 2,1 PLN/kWh, we Francji 1,65 PLN/kWh

 

Ciezko winic elektryki i ich technologie, to problem krajowy.

Oczywiście te firmy grają w ch...ja, bo mogą. Dopóki elektryki w PL to margines to tak będzie.  Ale nie jest tak xle. Wczoraj ładowałem się na Polenergi 180 kW za 2,19 bez żadnych abo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkjak wlasiciele tesli to robią? Spokojnie jedziesz 350-400km a z podsumowań wyjazdu do polski ładowanie wychodzi co 200km? jak dla mnie regularne trasy 500-600 km to jest dziś deal breaker na niekorzyść ev. Musisz ZAWSZE gdzieś znaleźć ładowarki i na każdej trasie popswiecic pół godziny, płacąc przy tym jak za zboże i sprowadzając oszczędności ładowania z własnego gniazdka do zera. ice te 200-300km obracam w jedna stronę bez mrugnięcia okiem a tankuje pare dni po powrocie,

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Skąd wy wzięliście te 10 procent? Jeszcze niedawno kolega @Jac3kBMW wklejał podzial lądowań z własnej aplikacji. Z tego co pamiętam 30-40 procent lądowań było poza domem. Część suc, część pozostałe miejsca.

Że statystyki i z życia. 

Przeciętny Polak to nie kupuje nowego auta, a już tym bardziej Tesli S.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha ok czyli właściciel tesli model s to jest ktoś nieposiadający w tym temacie praktycznego doświadczenia ale za to powtarzający jak mantra reklamowe slogany o przeciętnym kowalskim. tak samo jak mityczny zasięg 400km podczas gdy u kolegi Adam jak byk wychodzi 202

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.