Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, Rufio napisał(a):

Miałem 3 litrowego Mercedesa AMG o mocy 367KM.

Chodzilo mi o jeszcze wieksze silniki i bardziej wyzylowane - ten Twoj silnik to odpowiednik B58 w BMW i tu nie ma problemu, pelna zgoda

Ale popatrz co sie dzieje z V8 w BMW, zobatrz na Porsche, dla przykladu:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/porsche-panamera-porsche-panamera-turbo-sport-turismo-ID6GxTTa.html

i pozniej "W aucie przy 60k km Porsche wymienilo skrzynie PDK na nowa a przy 110k km wlozone sa nowe turbiny"

Imho slabe to w aucie za banke.

 

41 minut temu, Rufio napisał(a):

Taycan zjazd ceny z 101tys euro na 55 tys euro

911 Carrera zjazd ceny z 128 tys euro na 101 tys euro.

Czym jeździmy taniej???

Porownanie nie do konca uczciwe - porownaj zjazd cenowy Taycana z Panamera Czy Cayene a nie z 911, ktore chyba trzyma wartosc najbardziej ze wszystkich aut.

Taycany mi sie wydaje te pierwsze przedliftowe maja okrutny zjazd ze wzgledu na slaby zasieg jak na klase auta, tam te 600km WLTP powinno jednak byc (a nie 400), to nie auto miejskie coby nie mowic.

Wersje po lifcie powinny trzymac lepiej wartosc juz (chociaz biorac pod uwage abstrakcyjna cene katalogowa sam nie wiem)

Podobny problem bedzie mialo i5 z jego mikro bateria (jak na segment E), trzymalbym sie od tego auta z daleka jezeli chodzi o wartosc rezydualna.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zasięgu aut elektrycznych to wg mnie należy zmienić podejście. Pokutuje tutaj porównywanie do aut spalinowych i zawsze w elektrykach jest mniejszy czyli dla ludzi gorszy. Ja mnie ktoś pyta o zasięg to mówię, że zasięg nie ma znaczenia. Ani dla mnie ani dla 99% ludzi których znam, ponieważ 99% to są jazdy w zasięgu każdego auta, nawet Nissana Leafa. W trasie wystarczy dostępne szybkie ładowanie typu 20 min i nie ma tematu zasięgu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW dzięki za uczciwy wykres ceny akcji tesli. Ktoś kogo ubrali w akcje 3 lata temu na górce dopiero teraz odzyskał pieniądze z malutkim zyskiem o ile dożył nie dostając po drodze zawału 😀 porównanie waymo z fsd z dupy. Waymo działa komercyjnie już kilka lat. Przyjęli taktykę małych kroków, unikają szybkich dróg bo prędkości są tam wyższe i mniej czasu na reakcje. Bardzo podoba mi się ich podejscie. Powoli, malymi kroczkami, ostrożnie. Twój post natomiast świetnie obrazuje typowego inwestora tesli. Żyjesz wiara w obietnice. Problem jest taki że większość obietnic nie zostala dotrzymana i nie zanosi się na zmianę. Fsd to fikcja na dziś dzień. Zero approvali. Ba obiło mi się o uszy że tesla szuka zdalnych kierowców do robo taxi więc najwyraźniej będą podążać drogą waymoo. Licencje to też fikcja. Na razie nie ma żadnego oficjalnwgo zainteresowanego. Każdy producent rozwija własny system i na zmiany się nie zanosi a Optimus noc cóż. Po konferencji wyszedł klops ze były zdalnie sterowane.

 

Cytat

Taycany mi sie wydaje te pierwsze przedliftowe maja okrutny zjazd ze wzgledu na slaby zasieg jak na klase auta, tam te 600km WLTP powinno jednak byc (a nie 400), to nie auto miejskie coby nie mowic

 @adamjttk zajrzyj sobie do tabelek bjorna ale z tego co pamiętam 4s oraz audi gt miały czasy zbliżone na 1000km challenge do tesli model s, były w czołówce więc może nie są królami wydajności ale zasięg nawet na dziś dzień jest bardzo ok. Jak dla mnie w taycanie największym problemem są felgi. Te okrutnie duże są wyjątkowo mało aerodynamiczne więc znacznie psują zasięg.

 

IMG_0843.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

 @adamjttk zajrzyj sobie do tabelek bjorna ale z tego co pamiętam 4s oraz audi gt miały czasy zbliżone na 1000km challenge do tesli model s, były w czołówce więc może nie są królami wydajności ale zasięg nawet na dziś dzień jest bardzo ok.

Zasieg to nie to samo co 1000km challenge (!)

Rozmawialismy o tym sto razy.

Bjorn jezdzi od Ionity/SC do Ionity/SC, ma trase obcykana i jest w stanie ladowac sie wtedy gdy jest to dla czasu przejazdu idealnie optymalne np tylko w przedziale 20-60% przy najwyzszych predkosciach ladowania.

W realu trasa tak nie wyglada, w realu jedziesz do bolu i sie ladujesz do bolu, nikomu sie nie chce co godzine przeciez zatrzymywac i sie ladowac np do 50 czy 60% tylko bo to ani komfortowe ani plynne przeciez.

 

Ja im dluzej mysle o kolejnym aucie tym bardziej mi ten Taycan lezy, uzywane 3-latki kosztuja w NO naprawde smieszna kase a mi ten zasieg do niczego niepotrzebny bo to bedzie auto do kulanie sie do pracy i wokol komina.

650-700KM, tylna skretna os, pneumatyka, marka premium, topowe audio, w cenie nowej 320d, imho swietne value.

Im dluzej jezdze i4 tym bardziej uwazam, ze to gowno w swiecacym papierku, to auto technologicznie to jest pieprz*** skansen.

Ostatnio probowalem gdzies zadzwonic z GUI (pokretla) czy wlaczyc "camp mode" na postoju, odechciewa sie tym gow*** jezdzic po prostu.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba było od razu brać taycana który też nie jest bez wad. Podobno problematyczne jest ogrzewanie(pompa ciepła) i ładowarki ac które się psują. Do tego w taycanie kombi potrafi sam otwierać się bagażnik 😀

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

"Piękny słoneczny dzień, FSD już 13.2, a wycieraczki wciąż trą na sucho 🤦‍♂️"

Z wycieraczkami to jest czasami 'pain in the ass" Auto trzeba włączać jak zacznie kropić i wyłączać jak jest sucho.

Co do hamowania to ja nie pamiętam. Może HW4 działa lepiej stąd nie zauważam. Każdy samochód ma jakieś wady mniejsze lub większe. Nie ma ideałów. Poza tym dwie Tesle, jedna TM3, 60 tys km i zdalny serwis wymienil kierownice i jakis czujnik ogrzewania. TMS 32tys i narazie bez najmniejszych problemów. Zero awarii. 

Można zerknąć do wątków X5, silnik m60i po kilku tys awaria i laweta. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMWten m60i to każdemu przy tym przebiegu pada?  Czy może raczej jednostkowy przypadek i nie ma co bić piany?

Opublikowano
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMWten m60i to każdemu przy tym przebiegu pada?  Czy może raczej jednostkowy przypadek i nie ma co bić piany?

To jest bardzo dobry silnik i jak bym zmieniał TMS to tylko na V8. Nie chciałbym już żadnych półśrodków a X5 M60i jest na tzw short liscie. Sprawdziłby się dodatkowym elektrykiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się , silnik świetny.chociaz mi jednak mimo wszystko chodzi po głowie diesel w suvie. To jest jednak bajka jak w Alpy jedzie się praktycznie z tylko jednym tankowaniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Z wycieraczkami to jest czasami 'pain in the ass" Auto trzeba włączać jak zacznie kropić i wyłączać jak jest sucho.

Co do hamowania to ja nie pamiętam. Może HW4 działa lepiej stąd nie zauważam. Każdy samochód ma jakieś wady mniejsze lub większe. Nie ma ideałów. Poza tym dwie Tesle, jedna TM3, 60 tys km i zdalny serwis wymienil kierownice i jakis czujnik ogrzewania. TMS 32tys i narazie bez najmniejszych problemów. Zero awarii. 

Dla mnie mówiąc słowami @adamjttk to  jakieś g***no musiała Tesla zrobić, że z tymi wycieraczkami nie jest w stanie ogarnąć  tematu. To sensownie działa w różnych Daciach, Renaultach i innych Toyotach. Ja się zastanawiam jak ten FSD ma działać, skoro prostego automatu wycieraczek nie ogarniają. Przecież od kiedy mam tą opcję w BMW kupionym kilkanaście lat temu, tak zawsze mam ustawioną opcję Auto i jedynie czasem włączę ręcznie, ale nie kojarzę żeby mi się bez powodu włączyły.

 

 

4 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Co do hamowania to ja nie pamiętam. Może HW4 działa lepiej stąd nie zauważam. Każdy samochód ma jakieś wady mniejsze lub większe. Nie ma ideałów. Poza tym dwie Tesle, jedna TM3, 60 tys km i zdalny serwis wymienil kierownice i jakis czujnik ogrzewania. TMS 32tys i narazie bez najmniejszych problemów. Zero awarii. 

A dużo z tym jeździsz? Ja to widziałem w Teslach z roku produkcji 2020 i z 2022.

 

4 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Z wycieraczkami to jest czasami 'pain in the ass" Auto trzeba włączać jak zacznie kropić i wyłączać jak jest sucho.

Co do hamowania to ja nie pamiętam. Może HW4 działa lepiej stąd nie zauważam. Każdy samochód ma jakieś wady mniejsze lub większe. Nie ma ideałów. Poza tym dwie Tesle, jedna TM3, 60 tys km i zdalny serwis wymienil kierownice i jakis czujnik ogrzewania. TMS 32tys i narazie bez najmniejszych problemów. Zero awarii. 

Można zerknąć do wątków X5, silnik m60i po kilku tys awaria i laweta. 

Pierwsze słyszę o awariach m60i, to musi być jakiś jednostkowy przypadek. W moim v8 nabite 50tys i absolutnie zero problemów czy jakichkolwiek niepokojących sytuacji. Znam parę osób w m50i, m60i i to samo totalnie zero i to przy dużo większych przebiegach. Ten silnik jest już dawno poprawiony i daje niesamowitą frajdę z jazdy przy przyzwoitym spalaniu. Pełno na forum jest ludzi jeżdżących m50, m60 i x5m i każdy gorąco poleca. Ja z 10 nicków na tym forum bym od ręki wymienił.

Widzę @Jac3kBMW że ciągnie do v8. Nie czaj się tylko kup sobie 🙂 realizuj marzenia. Tylko sprzedaj akcje Tesli, to będziesz miał na dopłatę do paliwa 😜 taka akcja jak z Teslą, tylko w drugą stronę. Zużycie paliwa jest paradoksalnie bardzo "rozsądne" jak na gabaryty moc i fun.

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
10 godzin temu, BMFun napisał(a):

ciągnie do v8. Nie czaj się tylko kup sobie 🙂 realizuj marzenia.

To było kiedyś lecz czas biegnie do przodu i trochę stało się nie aktualne. Pojawiły się płyty CD wiec po co mi kaseta magnetofonowa. 

Znam plusy i minusy samochodów elektrycznych i jak dla mnie plusy zwyciężają. Ekonomicznie na daily V8 mija się z celem. 

Załóżmy ze masz TMS i X5 V8 do wyboru. Dzisiaj jadę ko Krakowa, 250km w dwie strony. Ze względu na fun z jazdy i ekonomikę zawsze wybiorę Teslę, co do kosztów to 250ver20.

Jako funcar dlaczego nie. 911 lub coś fajnego z 63AMG nie tracącego zbyt wiele na wartości zawsze można rozważyć. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun jakie ci spalanie komputer pokazuje po dłuższym przebiegu? Jak toneyglada wytrawię przy 160-180?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Tak jak mowilem, BMW na dzisiaj sprzedaje swoje elektryki w cenach DUMPINGOWYCH zeby je ludzie w ogole kupowali, ot klienci glosuja portfelem.

Albo beda je sprzedawac po -40% albo beda placic kary za emisje, na jedno wyjdzie.

Bedzie takich promek wiecej do konca roku.

 

PS. Swietna oferta, jakby nie patrzec SUV premium, 300KM, nowka z salonu, na gwarancji producenta w cenie TMY czy innego Passata 😄

 

@Kriss33 a co powiesz na -30% na i4 M50? 😄

Tyle ze w sumie golas i do tego przedliftowy

Ale jakby nie patrzec >500KM i <4s do setki w cenie doposazonej 320d 😉

https://www.pepper.pl/promocje/bmw-i4-m50-elektryczne-m3-936852

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i4-od-reki-m50-ID6GWo52.html

 

Zreszta widze na otomoto mnostwo i4 M50 poprzecenianych o rowne 30% czyli pewnie w salonie jeszcze kilka % spokojnie da sie urwac.

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i4-od-reki-m50-ID6GWvgo.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i4-od-reki-m50-ID6GWpwG.html

 

I jeszcze tak mnie naszlo - z czego wynikaja tak niskie/dumpingowe ceny elektrykow nagle?

- z wojen cenowych wywolanych przez Tesle czy Chinczykow?

- z bata w postaci kar za emisje nakladanych na producentow moto przez EU?

- z tego ze elektryki sa tak tragicznymi samochodami, ze nikt ich nie chce kupowac.

Nie wiem ale sie domyslam.

Tak czy inaczej na koncu korzystaja klienci.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):
20 godzin temu, BMFun napisał(a):

ciągnie do v8. Nie czaj się tylko kup sobie 🙂 realizuj marzenia.

To było kiedyś lecz czas biegnie do przodu i trochę stało się nie aktualne. Pojawiły się płyty CD wiec po co mi kaseta magnetofonowa. 

Znam plusy i minusy samochodów elektrycznych i jak dla mnie plusy zwyciężają. Ekonomicznie na daily V8 mija się z celem. 

Załóżmy ze masz TMS i X5 V8 do wyboru. Dzisiaj jadę ko Krakowa, 250km w dwie strony. Ze względu na fun z jazdy i ekonomikę zawsze wybiorę Teslę, co do kosztów to 250ver20.

Jako funcar dlaczego nie. 911 lub coś fajnego z 63AMG nie tracącego zbyt wiele na wartości zawsze można rozważyć. 

 

22 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):
22 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMWten m60i to każdemu przy tym przebiegu pada?  Czy może raczej jednostkowy przypadek i nie ma co bić piany?

To jest bardzo dobry silnik i jak bym zmieniał TMS to tylko na V8. Nie chciałbym już żadnych półśrodków a X5 M60i jest na tzw short liscie. Sprawdziłby się dodatkowym elektrykiem. 

@Jac3kBMW to ja nic nie rozumiem 🙂 Albo kaseta magnetofonowa albo jest na Twojej tzw short liście. Jeszcze parę tygodni temu interesowałeś się się nad M5 Touring 😉

Pojazdy typu 911 czy 63AMG są fajne, ale ja np nie mam gdzie tego trzymać i nie chce mi się bawić w kolejny samochód. Dlatego, pomimo że lubię elektryki, to jednak na razie trzymanie V8 jest bardzo fajne.

Próbuję zrozumieć Twój tok myślenia. Chcesz kupić 3cie drogie auto typu 911, ale jednocześnie patrzysz na ekonomię. Jeżdżąc jakimś V8 na codzień wyszłoby Cie to taniej mając o 1 auto mniej, które jest warte z min. 300tys zł. Dodatkowe koszty przekroczyłyby znacząco różnicę w koszcie eksploatacji TMS vs V8. A jak by to była hybryda, to byś mógł jeszcze oszczędzić jeżdżąc na krótki trasach na samym prądzie 😛 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun jakie ci spalanie komputer pokazuje po dłuższym przebiegu? Jak toneyglada wytrawię przy 160-180?

U mnie średnia od fabryki z 50tys km to 18l, ale u mnie 60% to miasto na krótkich odcinkach typu 4-6km i w dużym ruchu miejskim, a reszta 40% to autostrady w większości 140-160. Jest wątek o X5 i spalaniu 40i vs 40d i tam się pare osób z M50/M60/M wypowiadało co do średnich i było chyba bliżej 16l/100km.

Trasa 140km/h to niecałe 14l, w miarę dynamiczne 160-180 to bardziej ok 16-17l zależnie od ruchu. Jazda w górnej granicy dozwolonych prędkości na narty w Alpy, to średnia niecałe 12l bez box'a.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam i4M50 mnie zupełnie nie interesuje.  Spalinowego M2 nie zastąpi żaden elektryk  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najnowsze porównanie kilku SUVów, w tym nowy Macan, TMY.

Spoiler: Piolestar wygrał, drugi Porsche. Tesla daleko w tyle, ale mniejsza bateria. Natomiast ciekawe - Porsche cięższy, większa bateria, a zużycie energii wg licznika ok 8% lepsze w Tesli (przy założeniu że w Tesli nie przekłamuje). A były lata świetlne przewagi...

W cenniku Porsche już 4 różne wersje mocy Macana.

 

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Jeszcze parę tygodni temu interesowałeś się się nad M5 Touring

@BMFun Faktycznie po ostatnich testach nie rozważam już V8 jako daily. To nie ma żadnego uzasadnienia i sensu. TMS daje mi dużo więcej radości z użytkowania a o kosztach to już nie wspomnę. To samo dotyczy M5. TMS jak dla mnie jest dużo lepszym technologicznie samochodem niż M5. 

Ciekawe jak ten silnik bedzie sie tysiace razy odpalał po przejsciu z elektryka na benzyne. Pewnie jego awaryjność to będzie kosmos.

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiecie, że to nowe M5 w czasie jazdy na czasami wyłączony silnik spalinowy i dalej słychać dźwięk V8? Są granice, których nie powinno się przekraczać 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze , dobrze niech pompują balonik. Będzie większe boom 👍🏼

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Jak cena będzie dobra, to może się dobrze sprzedawać, szczególnie w Europie i Chinach. A znając życie, zrobią z tego i 6 osobowe wersje 😜 

Nie wiem ile tego chcą sprzedawać, żeby było fundamentalne uzasadnienie obecnych wycen pod 400$, ale kupuj plotki, sprzedawaj fakty 🙂 Ja dalej trzymam się tego, że nie przepadam za rollercoasterami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Natomiast ciekawe - Porsche cięższy, większa bateria, a zużycie energii wg licznika ok 8% lepsze w Tesli (przy założeniu że w Tesli nie przekłamuje). A były lata świetlne przewagi..

Ja sie nie znam, ale jezeli w tym tescie Porsche przejezdza 3,5 mili/1kWh a Tesla 3,8mili/1kWh to raczej jest odwrotnie niz piszesz, taka tam drobnostka ^^

edit --> sorry, napisales, ze lepsze zuzycie energii w Tesli wiec wszystko sie zgadza 🙂 Mam rozumiec te 8% to za malo i stad rozczarowanie? Poczekajmy moze do liftu i zobaczymy jaka bedzie tam roznica bo auta juz dzieli kilka lat technologicznie.

I te wyniki nie sa z komputera pokladowego a z real testu czyli ile mil przejechal faktycznie podzielone przez pojemnosc baterii netto.

 

Natomiast co do calego testu - jak widac standardem na dzis w tym segmencie sa juz baterie 90-95kWh (netto) i jezeli odswiezona TMY takiej miec nie bedzie to uznam to za totalny blad producenta i klienci imho beda uciekac do innych marek.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Dobrze , dobrze niech pompują balonik. Będzie większe boom 👍🏼

To nie balonik a inwestycja obliczona na konkretny wzrost w kolejnych 4 latach.

Kijem bym nie tykal shortowania jakichkolwiek jego akcji przez najblizsze 4 lata prezydentury Trumpa.

Musk zaczyna wyrastac na oligarche amerykanskiego i podejrzewam ze niedlugo (aczkolwiek pewnie dopiero po kadencji Trumpa) wezma sie za jego firmy senackie komisje i kaza mu ustapic/zniknac z niektorych firm badz je podziela.
Ma juz w tej chwili zbyt duzo wladzy i wplywu na gospodarke USA - motoryzacja (Tesla), kosmonautyka (SpaceX), internet (Starlink), social media (Twitter) - za duzo wplywow na pojedyncza osobe.
I chyba slusznie, taka wladza i majatek skupione w rekach jednego czlowieka jest niebezpieczne i moze prowadzic do niepozadanych rzeczy na swiecie.

Musk nie żałował Trumpowi. Wystawił czeki na ćwierć miliarda dolarów - Bankier.pl

"Federalna Komisja Wyborcza otrzymała dokumenty dotyczące finansowania kampanii prezydenckiej. Wynika z nich, że Elon Musk wydał 238 mln dolarów na założoną przez siebie organizację PAC, której głównym celem było pozyskanie dla Trumpa wyborców w kluczowych stanach."

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.