Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

 

 

Masz racje, dopowiadam sobie ^^

Jeszcze raz bo sie widze motasz:

1. Tesla nie sprzedaje sie dobrze jedynie dlatego ze jest relatywnie tania - jest mnostwo tanszych elektrykow

Nikt nie powiedział ze tylko. Dla mnie jest lepsza dużo od Toyoty, której bym nie kupił. Ale nadal to cena jest głównym faktorem (nie jedynym) popularności. I choćbyś zaklinał rzeczywistosc, to tego nie zmienisz. 

5 minut temu, adamjttk napisał(a):

2. Norwedzy nie kupuja tanich/najtanszych elektrykow - 5 lat temu uwielbiali e-trona i byl krolem sprzedazy.

etron 5 lat temu miał dramatycznie słabe zasiegi, wysoką cenę i dramatyczny spadek wartości. Myślę że wielu się na tym przejechało i dlatego celują w Teslę y/3 zamiast aut premium w przypadku elektryków. 

5 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Liczy sie VALUE, nie CENA chocbys nie wiem jak zaklinal swiat.

Tesla oferuje MNOSTWO VALUE - mix ceny, osiagow, technologii, wyposazenia, infrastruktury DC, serwisu, prostoty, fejmu i bog wie czego jeszcze.

Dlatego jest na dzis warta 20x tyle co BMW

Deal with it.

 

Pokaż mi kilka alternatyw niemieckich, które są tańsze od Tesli Y przy podobnym wyposażeniu. Wklej proszę przykłady i zamkniemy temat wniosków i cen Tesli 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi tam trochę chodzi po głowie nowy land cruiser i to pomimo że jest 2 razy droższy od tmy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, słonik40 napisał(a):

Chyba ci się zapomniało że wartość tesli jest dziś taka a nie inna bo w USA wybory wygrał trump lol

A kto ma wybory w Niemczech wygrac zeby kurs BMW wystrzelil? Hitler?

https://www.bmwgroup.com/en/company/history/BMW-during-the-era-of-national-socialism.html

uf-335-1.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

bmw to dojrzała firma ze swietnymi produktami. Mało mnie interesuje kurs akcji bo ma on przełożenie równe zeru na produkty firmy.

 

poza tym, kiedy ty żyjesz przeszłością tymczasem 

https://www.pap.pl/aktualnosci/media-elon-musk-odbywa-regularne-potajemne-rozmowy-z-putinem

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, BMFun napisał(a):

Pokaż mi kilka alternatyw niemieckich, które są tańsze od Tesli Y przy podobnym wyposażeniu. Wklej proszę przykłady i zamkniemy temat wniosków i cen Tesli 🙂 

Ale dlaczego akurat niemieckich a nie chinskich czy francuskich?

Ta dyskusja donikad nie prowadzi bo teraz piszesz nagle o wyposazeniu a jak wkleje to powiesz ze chcesz tez podobne osiagi 😄

Nieswiadomie po prostu chwalisz Tesle bo nie przyjmujesz najzwyczajniej do wiadomosci, ze cena nie wynika z gorszej jakosci a wlasnie z LEPSZEJ TECHNOLOGII i z faktu bycia pionierem.

Bo gdy Tesla budowala/inwestowala w nowoczesne fabryki, ladowala miliardy w R&D a niemieckie premium obrzydzalo ludziom elektryki i promowalo wciaz spaline/hybryde to teraz odcina od tego kupony a niemieckie premium piszczy ze sprzedaz leci na leb na szyje. No ale jak ma nie leciec jak kupujacy widza ze chinczycy technologicznie juz nawet odjezdzaja i nikt nie bedzie przeplacal za niemieckie "premium".

Bo to konczy sie tak:

468620168_10160631213178388_833526889136

 

PS. Przyznaje sie do jednej pomylki - myslalem ze Q4 to odpowiednik iX3/segment D a to jest segment C 👍

 

PS2 I nie zrozum mnie zle, ja uwielbiam niemieckie premium ale czasy gdy za i4 M50 mozna sobie bylo wolac 100k dolarow czy tam euro sie SKONCZYLY.

BMW to wie, ja to wiem, Ty to wiesz i rynek to wie (cena akcji)  --> ludzie beda kupowac dalej te Tesle model Y bo oferuja nieskonczenie wiecej value na dzisiaj, tyle i az tyle.

Jezeli jutro BMW wypusci auto nawet 2x drozsze od TMY ale oferujace 2,5x wiecej value to chetnie sie przesiade ale na dzis gdy cena jest 1:1 a value 0,5:1 to o czym tu w ogole dyskutowac?

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

Mi tam trochę chodzi po głowie nowy land cruiser i to pomimo że jest 2 razy droższy od tmy 😀

To się spiesz słonik40...

https://autokult.pl/toyota-land-cruiser-podrozal-o-cale-89-tys-zl-chodzi-nie-tylko-o-normy,7095415288244832a

 

Po za tym we wszystkich testach które ogladelem autorzy podkreślają ze to nie jest luksusowy SUV tylko dalej kultowa hardcorowa terenówka i po szosie jeździ jak dostawczak.

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Audi e-tron GT RS

nowy - 1.6-1.8 MNOK

uzywane 2 latki od dealera jeszcze na 3-letniej gwarancji z mikro przebiegami - ~700k NOK czyli za 40%

Jaki idiota to kupi nowe w salonie?

 

123.jpg

 

 

1234.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@rkmi09 ciekawa sprawa z tymi cenami bo mają sporo LC na placu i dają na ten rocznik z 10 procent rabatu.


@adamjttk chłopie daj już spokój z tymi cenami bo uprawiasz dziwne szpagaty. Kon jaki jest każdy widzi i jeszcze półtora roku temu niektórzy za tmy dawali 350 tysięcy. Uprawiasz dziwną filozofię a tymczasem tmy dzisiaj jest tańszy od spalinowego odpowiednika rav4 i jest alternatywą jak ktoś chce ev. Nikt nikomu nic nie obrzydza, ludzie głosują portfelem. Rok temu szwagier kupował auto za okolice bodajże 200k i na Teslę nawet nie spojrzał, wyjechał z salonu dobrze wyposażoną octavia w dieslu kombi. Wielu ludzi nie chce ev,  uznają tą technologię za gorsza. Przyjmij to na klatę w końcu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Rok temu szwagier kupował auto za okolice bodajże 200k i na Teslę nawet nie spojrzał, wyjechał z salonu dobrze wyposażoną octavia w dieslu kombi. Wielu ludzi nie chce ev,  uznają tą technologię za gorsza. Przyjmij to na klatę w końcu.

Dokładnie tak jest, bo to wszystko są opinie. Dobre/niedobre, lepsze/gorsze, tanie/drogie itp. Dla każdego oznacza to co innego. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Kriss33tesla też w tym roku zwolniła bodajże 10 procent globalnie i jakoś nikt wielkiego halo z tego nie robił.

wdit: 14 procent 

https://www.cnbc.com/2024/06/21/tesla-has-downsized-by-at-least-14percent-this-year-internal-number-shows.html

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik ja tego nawet nie czytałem. Widziałem tylko, że Nissan ma kłopoty. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cała branża jedzie na tym samym wózku. Windowanie cen w kosmos przez ostatnich kilka lat zbiera zwoje żniwo. Teraz producenci poczuli krew i będą kilka lat płakać o problemach aby mieć pretekst do zwolnień, obniżek pensji i braku podwyżek dla pracowników oraz do renegocjacji cen wśród poddostawców.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-volkswagen-na-krawedzi-tak-zle-nie-bylo-od-pandemii,nId,7846418

1.5 miliarda ojro zysku netto w vw ale płaczą. Bo spadło bo skończyły się czasy gdzie w salonach mówili że rabat to stolica w Maroko 😀

Czy Ty chlopie jestes powazny?

1,5 miliard euro zysku kwartalnego dla firmy co zatrudnia 650.000 ludzi?

Dobry film z Hollywood potrafi tyle zarobic.

To jest juz katastrofa, zdajesz sobie sprawe ze VW siedzi na 200 miliardach euro dlugow i to za chwile grozi bankructwem i ratowaniem przez niemiecki rzad?

https://companiesmarketcap.com/volkswagen/total-debt/

Przeciez jak to jeb*** to pociagnie za soba cala europejska gospodarke moto, nawet nie chce myslec o konsekwencjach i ilosci bankructw, w sumie byloby dobrym zaczatkiem kryzysu ekonomicznego w Europie.

 

Zrzut-ekranu-2024-12-01-213039.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Czy Ty chlopie jestes powazny?

1,5 miliard euro zysku kwartalnego dla firmy co zatrudnia 650.000 ludzi?

Dobry film z Hollywood potrafi tyle zarobic.

To jest juz katastrofa, zdajesz sobie sprawe ze VW siedzi na 200 miliardach euro dlugow i to za chwile grozi bankructwem i ratowaniem przez niemiecki rzad?

https://companiesmarketcap.com/volkswagen/total-debt/

Przeciez jak to jeb*** to pociagnie za soba cala europejska gospodarke moto, nawet nie chce myslec o konsekwencjach i ilosci bankructw, w sumie byloby dobrym zaczatkiem kryzysu ekonomicznego w Europie.

 

Zrzut-ekranu-2024-12-01-213039.jpg

Czy Ty jesteś poważny? Jakieś kasandryczne wizje przepowiadasz w totalnym oderwaniu od sytuacji politycznej i geopolitycznej. To właśnie elektryfikacja, zielone łady, sytuacja geopolityczna i wojna handlowa ciągną tą firmę razem z całym przemysłem w dół. Prąd w Europie drogi, surowce drogie, w innych częściach świata dofinansowywany i na tanich surowcach jest 3x tańszy, a do tego wysokie cła. Poczytaj sobie chociaż niektóre artykuły które są tutaj cytowane, a nie same nagłówki. To właśnie "porady" takich jak Ty - w stylu wszystko przestawiać na BEV bo to przyszłość a reszta to śmietnik historii, jest główną przyczyną tego stanu rzeczy. Bardzo dynamiczne zmiany szczególnie w ostatnim roku - dwóch przełożyły się na to co widzimy. A taka firma, to jest wielki tankowiec, który musi do tych zmian dostosowywać strategię i to chwilę potrwa i stąd zwolnienia. Jak Tesla czy Twitter zwalnia, to optymalizuje, jak VW zwalnia to bankrutuje.

Zobaczymy jak sobie Tesla poradzi przy zalewaniu rynków tanimi chińskimi produktami oraz jeśli się Europa zacznie wycofywać z zielonych transformacji (które reszta świata ma w d.) i sprzedaż elektryków będzie dalej siadać.. Gdyby realizować Twoje wizje głoszone od 4 lat, to część niemieckich marek już by była na grubym minusie i szukałaby właśnie wsparcia państwa...

A jeszcze te manipulacje wykresem szukając potwierdzania swoich tez. Z takimi umiejętnościami znalazłbyś zatrudnienie w niejednej TV i gazecie 😉 VW już od 30 lat, średnio co kilka lat "bankrutuje" wg Twoich standardów 🙂 

image.png.932152cdaf19f4c6f784cb449f3615c4.png

 

Wiesz, takie "kibicowanie" problemom niemieckiego przemysłu, to trochę dziwnie zaczyna wyglądać i ja nie do końca rozumiem co Cię do tego motywuje? Jaką wg Ciebie inną drogą powinien był pójść VW żeby rentowność była wysoka, a sprzedaż w Chinach nie spadała? Co konkretnie zrobili nie tak? Może ja nie rozumiem Twojej wizji optymalnej strategii. Tak konkretnie, na liczbach proszę się podziel.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun ja Ciebie naprawde nie rozumiem.

Ty poczytaj dobry czlowieku co ja tu pisalem w watku raptem 4 lata temu o Tesli i europejskiej motoryzacji.

VW ma na dzisiaj kapitalizacje rowna tej w dolku 2010r czyli po najwiekszej zapasci gospodarczej na swiecie za naszego zycia.

Inflacja skumulowana od 2007 roku to pewnie okolice ~100%, ta firma realnie na dzis sie skurczyla juz dwukrotnie rynkowo przez ostatnie 20 lat.

BMW na dzisiaj ma kapitalizacje rowna 4% Tesli produkujac tyle samo aut.

Czy Ty jestes slepy i nie widzisz dalej niz dzisiaj czy po prostu trollujesz?

Jezeli uwazasz za paplam glupoty to laduj sie po same jaja w akcje BMW i VW, wygrasz zycie przeciez --> wg Ciebie to tylko zwykla cyklicznosc no nie?

Kupuj chlopie akcje i za 5 lat idz na emeryture pod palmami 🤣

 

Co Ci jeszcze trzeba zeby zrozumiec jak bardzo te firmy sa w czarnej dupie?

 

Ja nie kibicuje zapasci europejskiego moto, jestem szarakiem ktory mieszkajac w Norwegii widzi, ze europejskie moto sie po prostu pogubilo, w VW powinni miec 100 ludzi na etacie, ktorzy dostaja gruby hajs, zeby wiedziec jak motoryzacja bedzie wygladala za rok, za 5 lat, za 10 lat etc, a wyglada na to, ze mieli 100 ludzi ale od oszukiwania na emisjach spalin.

Na chwile obecna jak dla mnie to ta firma kieruje jakis bezmogi beton (a moze to zwiazki zawodowe i ogon macha psem?) ktory idzie na kurs kolizyjny z RZYCZYWISTOSCIA.

Zwolnili Diessa, ktory chyba jako jedyny rozumial jak bardzo sa w czarnej dupie i probuja gasic pozar na Titanicu nie widzac, ze statek juz w polowie zanurzony pod woda.

 

Moja rada?

Motoryzacja spalinowa jest martwa.

To co widzisz na ulicach w Polsce czy Europie, te TDI, te TSI to sa kasety magnetofonowe, to sa plyty DVD, to sa telewizory kineskopowe.

Albo taki VW czy BMW to zrozumie, zetnie do kosci wszystko co sie da i JUZ DZIS, NATYCHMIAST przestawi zwrotnice 100% na BEV (to co robil Diess) albo ta firme wykupia Chinczycy za kilka lat za garsc orzeszkow badz rzad niemiecki je znacjonalizuje i zmarginalizuje a udzialowcy zostana z *** w kieszeni. Zrozum, ze te 200B dlugu nie wyparuje magicznie, krol jest nagi na dzis.

Ja wiem, ze ciezko sie laczy kropki bo na Titanicu tez orkiestra grala do konca ale chlopie, w momencie gdy w Chinach juz dzis sprzedaje sie 30% BEV i to tylko rosnie wykladniczo to trzeba naprawde byc ulomnym zeby myslec, ze przed silnikiem spalinowym jest jeszcze jakakolwiek przyszlosc. Czy bedzie ciezko? Oczywiscie, bedzie makabrycznie ciezko. Ale lepiej ciezko niz zeby pacjent zmarl.

 

Aha - i jeszcze jedno.

Jezeli myslisz, ze gra na 2 fronty w 2024r (vide platforma spalinowa nadajaca sie do BEV, hybrydy etc) jest dobra strategia - mam tylko tyle do powiedzenia - kazdy jeden % udzialow na rynku europejskim, ktory BMW, VW czy jakakolwiek inna europejska firma odda dzis dla BYD, Tesli czy innego Geely jest procentem straconym BEZPOWROTNIE. Te firmy beda spychane do naroznika i pod kroplowka cel czy protekcjonizmu europejskiego, ktory predzej czy pozniej sie po prostu skonczy. Te firmy obudza sie za kilka lat w zupelnie innej rzeczywistosci i kurs gieldowy wbrew malkontentom forumowym jest bardzo dobrym wyznacznikiem gdzie to wszystko zmierza.

 

Ahaha, 60 letnie dziadki ze zwiazkow zawodowych jak widze w formie. "Po nas chocby i potop" 😄

https://www.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-faces-potential-strikes-as-labor-tensions-escalates-3747016

"Volkswagen has demanded a 10% wage cut, arguing it needs to slash costs and boost profit to defend market share in the face of cheap competition from China and a drop in European car demand. It is also threatening to close plants in Germany for the first time in its 87-year history."

"Działania te mają dotyczyć głównie samej marki Volkswagen, która w tym roku notuje marżę operacyjną (czyli zysk po odliczeniu kosztów bieżących, ale przed opodatkowaniem) na poziomie 2 proc."

"Informacje o wynikach finansowych przyszły zaledwie dwa dni po tym, jak przywódcy związków zawodowych działających w Volkswagenie ujawnili, że koncern zamierza zamknąć trzy niemieckie zakłady produkcyjne i zwolnić "kilkadziesiąt" spośród 120 tys. zatrudnionych w Niemczech osób. Ponadto płace pozostałych pracowników mają zostać zredukowane o 10 proc., a nagrody jubileuszowe dla długoletnich pracowników zostaną zlikwidowane. ""

 

Co tam oni mydla barana, przeciez EU nalozyla cla i mozna dalej prowadzic "business as usual" 😄

 

PS Co ja dzisiaj czytam, kiszki ze smiechu sie skrecaja 😄

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-ceo-carlos-tavares-resigns-source-2024-12-01/

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.