Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

https://www.wsj.com/business/earnings/bmw-posts-sharp-fall-in-automotive-profitability-83ce96b9

Tymczasem wyniki finansowe za Q3 ogłoszone parę dni temu są określane jako „sharp drop”. Poleciały ostro zyski, przychody i łączna sprzedaż też. Ceny za które @adamjttkkupiles i4 nie są cenami dla BMW. Mimo ostrej walki cenowej jaką podjął BMW nie udało się zasypać głębokiego spadku sprzedaży w Chinach. 
 

Dobry artykul, pozwole sobie przytoczyc cytat:

"the German luxury-car maker said its earnings before interest and taxes margin in the automotive segment, its key profitability metric, plunged to 2.3% in the third quarter from 9.8% in the same period last year."

 

Marze 2% w segmencie premium? Fiat czy VW jak maja bardzo zly kwartal to nadal maja >5%

Dla segmentu premium (BMW/Audi/MB) dlugofalowo marze powinny oscylowac w okolicy 8-10%

 

Zipse klamal jak z nut mowiac, ze BMW nie bedzie bralo udzialu w wojnach cenowych wywolanych przez Tesle. Kazdy to wiedzial bo BMW nie mialo zadnego wyjscia, ludzie wycenili czynnik premium i wybierali Tesle wiec do wyboru byly albo makabryczne obnizki cen albo totalna zapasc sprzedazy elektrykow ktora skutkowalaby pytaniem o dalszy los fabryk i pewnie grubymi karami za niespelnienie emisji. Warto dodac, ze Tesla po obnizkach jedzie dalej na marzach >15% gdzie BMW sie na chwile obecna juz dusi.

Moje i4 M50 jest sprzedawane ciagle w Norwegii w cenie dumpingowej 600k NOK (220k PLN), wyposazone pod korek lacznie z kolami zimowymi i jest w cenie TM3 Performance --> bezposredni skutek wojen cenowych i dla mnie jako klienta jest to przyjemna sytuacja, mam wybor.

Zadaniem decydentow BMW jest teraz sprawic zeby im sie "spinal" biznes, to ze dzisiaj jest cienko i nie ma Neue Klasse jest tym mitycznym zaspaniem wg mnie.

 

To co wg mnie bardzo niedobre dla BMW (jezeli chodzi o BEV) to to, ze ludzie rozsmakuja sie w ekosystemie Tesli, swiat rozsmakuje sie w autach chinskich i wg mnie BMW bedzie bardzo ciezko przekonac ludzi spowrotem do siebie jak juz raz pojda w dluga.

Ja po pierwszej Tesli kupilem dwie kolejne, teraz probuje i4 i jak dla mnie obecnie "krol jest nagi" tzn dla odmiany moge pojezdzic BMW jak cena nie jest wyzsza od Tesli ale dla mnie obecnie ich elektryki maja bardzo malo przewag a maja niestety mnostwo wad. W chwili gdy sprobuja podwyzszyc ceny spowrotem nawet o 10-20% to ludzie po prostu podziekuja.

Kitowaniem ludzi z "opcjami dodatkowymi" ktore windowaly ceny auta o 30% tez juz sie dalej biznesu nie da prowadzic bo konkurencja oferuje auta w pelni wyposazone.

 

Przed BMW teraz potezna restrukturyzacja, upraszczanie produkcji, rezygnacja z sieci dealerskiej, usprawnianie OTA, modernizacja fabryk --> beda potrzebowac mnostwo pieniedzy dlatego wg mnie dywidenda zostanie niedlugo wstrzymana i bedzie prawdopodobnie rozwadnianie akcji stad licze na 30-40$ i wtedy bede robil zakupy spekulacyjne bo tak jak mowilem firma ma piekna historie i rzesze fanow i sie mam nadzieje podniesie.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W twoim rozumowaniu jest podstawowy błąd. Fakty są takie że klienci premium nie chce ev, nie chcą produktów mocno zelektryfikowanych i branża premium mocno się na tym przejechała. Zresztą tesla też vide sprzedaż modelu s, x no i podobno cybertruck już też można kupić niemal od ręki.

 

klienci oczekują powrotu dużych silników, miękkich hybryd których nie trzeba ładować a jeśli chodzi o premium to lexus toyoty z której darłeś tutaj łacha jest na dziś dzień Marka której auta na dziś dzień najlepiej trzymają wartość. Ciekawy tylko jestem co zrobi dalej eu. Czy będzie kontrować wpychanie w klientów w coś czego nie chcą stawiając producentów między młotem a kowadłem czy jednak zrewiduje swoje szybkie plany elektryfikacji.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

klienci oczekują powrotu dużych silników, miękkich hybryd których nie trzeba ładować a jeśli chodzi o premium to lexus toyoty z której darłeś tutaj łacha jest na dziś dzień Marka której auta na dziś dzień najlepiej trzymają wartość.

Fajnie gdyby BMW zrobiło M5 z silnikiem V8 w technologii Lexusa RX500h a nie z gównianą hybrydą plugin, która jest zrobiona tylko żeby spełnić normy. Dlaczego obecnie Audi robi olbrzymie obniżki na pluginy w Q7/8 bo nikt tego nie che i zalegają na placach. Tak samo będzie z M5. Fajny samochód ale gdybym miał wyłożyć na niego kasę to raczej bym się nie zdecydował. Nie uśmiecha mi się być zależnym i sponsorować dealerow/serwis BMW 😉 przez najbliższe kilka lat. Ja raczej poczekam na nową X/S, która mam nadzieję pojawi się wkrótce 🙂 albo jak będę chciał koniecznie zmiany to Audi A6 e-tron chyba najlepiej rokuje. Muszą jeszcze trochę zjechać z cenami z S6 Avant lub w połowie roku jakiegoś Taycana Cross Tourismo z placu na dużym rabacie wyciągnę. 

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taycan jest strasznie ciasny w środku, do tego ten pokraczny montaż zamiast zwykłego haka. U mnie na dziś dzień prawie na pewno kolejny samochód będzie spalinowy albo coś fajnie brzmiacego usportowionego albo ….diesel do ekonomicznych szybkich przelotów.

@Jac3kBMW obniżki na hybrydy plugin są z tego samego powodu co na ev. Ludzie tego nie chcą, były dopłaty to kupowali, używki są ciężko sprzedawalme a na wtykanie do gniazdka wielu kręci nosem no i pojawia się problem ze warsztatów naprawiających baterie wcale nie przybywa co tylko wepchnie ev w kolejny freefall wartości. Taycana nawet jak kupisz na dużym rabacie z 700 k -> 500k to i tak stracisz więcej po 3 latach niż na panamerze, cayene nie mówiąc już o 911.

 

co do,refreshing modelu s/x. Te auta sprzedają się tak podle ze nie dziwiłbym się jakby zdecydowali o końcu ich produkcji.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
27 minut temu, słonik40 napisał(a):

 

@Jac3kBMW obniżki na hybrydy plugin są z tego samego powodu co na ev. Ludzie tego nie chcą, były dopłaty to kupowali, używki są ciężko sprzedawalme a na wtykanie do gniazdka wielu kręci nosem no i pojawia się problem ze warsztatów naprawiających baterie wcale nie przybywa co tylko wepchnie ev w kolejny freefall wartości.

 

 

Potrzyłem na BMW 530e

2 letnie spadek ceny 80 tys euro katalog na 40 tys .

To i tak nie pobije utratyy wartości Tyacana.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Taycan jest strasznie ciasny w środku, do tego ten pokraczny montaż zamiast zwykłego haka. U mnie na dziś dzień prawie na pewno kolejny samochód będzie spalinowy albo coś fajnie brzmiacego usportowionego albo ….diesel do ekonomicznych szybkich przelotów.

ile razy byłem w salonie Porsche i wsiadając to Taycan, wiedziałem że nie chciałbym tego auta. Dla mnie do jazdy na codzień zbyt męczący.

32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW obniżki na hybrydy plugin są z tego samego powodu co na ev. Ludzie tego nie chcą, były dopłaty to kupowali, używki są ciężko sprzedawalme a na wtykanie do gniazdka wielu kręci nosem no i pojawia się problem ze warsztatów naprawiających baterie wcale nie przybywa co tylko wepchnie ev w kolejny freefall wartości. Taycana nawet jak kupisz na dużym rabacie z 700 k -> 500k to i tak stracisz więcej po 3 latach niż na panamerze, cayene nie mówiąc już o 911.

 

co do,refreshing modelu s/x. Te auta sprzedają się tak podle ze nie dziwiłbym się jakby zdecydowali o końcu ich produkcji.

Przecież to auto od 11 lat wygląda tak samo. Refresh sprzed paru lat głównie polegał na dodaniu 0,5MW mocy, a sprzedaż jak szorowała, tak dalej szoruje po dnie. Za kilka lat dodadzą kolejne 0.5MW żeby podtrzymać hype. Także jak chcesz @Jac3kBMW jakiejś zmiany, to nie ma co czekać, tylko kup Plaid.

A najlepiej nie zmieniać, bo przecież i tak wszyscy wiedzą że Tesla unowocześnia auta przez OTA, więc nie trzeba kupować nowego modelu 🙂 Trochę nie rozumiem dlaczego użytkownicy Tesli tak szybko zmieniają auta zanim się skończy gwarancja? Brak zaufania do marki w bezawaryjność czy jak? 🙂

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, Rufio napisał(a):

Potrzyłem na BMW 530e

2 letnie spadek ceny 80 tys euro katalog na 40 tys .

To i tak nie pobije utratyy wartości Tyacana.

 

Pewnie kupione z rabatem 18-20%, więc realnie spadek wartości 30%, co nie zmienia faktu że auto mało sensowne i ja bym nie kupił.

a z ciekawości czy ktoś zna kogoś kto kupił auto za cenę katalogową? Bo mi najniższy rabat jaki się trafił to 12% za świeży model po debiucie, a tak to okolice 20% zawsze były. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

911 na dziś 7 procent na dziendobry 👍 notabene sprzedawca w salonie Audi namawia mnie na 911 lol a przyszedłem podpytać o rs3 ewentualnie s7

 

@BMFun jak kupowałem eqe to miałem ofertę na taycana w podobnych pieniądzach, ja bym się raczej zdecydował ale żona powiedziała stanowczo nie. Jak to określiła siedzi na ziemi i ma wrażenie że dach spada jej na głowę i że bała by się nim jeździć. Zdecydowaniwnorefeorwaka eqe, nawet sedan
 

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

ile razy byłem w salonie Porsche i wsiadając to Taycan, wiedziałem że nie chciałbym tego auta. Dla mnie do jazdy na codzień zbyt męczący.

Co wg Ciebie jest meczace w Taycanie do jazdy na codzien?

Bo ja z duzych minusow zauwazylem tylko to, ze jest trasznie szeroki i ma relatywnie maly zasieg jak na wielkosc auta (co nie kazdemu w sumie przeszkadza jak kupuje jako auto nr2)

Polift jak to ktos wyzej slusznie zauwazyl ma zasiegi juz DUUUZO lepsze ale i cena makabryczna poki co.

5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

W twoim rozumowaniu jest podstawowy błąd. Fakty są takie że klienci premium nie chce ev, nie chcą produktów mocno zelektryfikowanych

Poprzesz to czyms konkretnym?

Gdyby tak bylo to imho Porsche nie zdecydowaloby sie na tylko BEV w przypadku Macana, gdzie jest to ich najpopularniejszy model przeciez.

Do bana na ICE podobno jeszcze ponad dekada wiec o co chodzi z ta gwaltowna elektryfikacja?

Natomiast zgadzam sie z jednym --> o ile obecna technologia baterii w jakiejs TM3 nie przeszkadza (kompromis) tak np w Taycanie kluje w oko bo nie po to klient wydaje 500, 600, 700 k PLN czy jeszcze wiecej na nowe auto premium zeby po autostradzie smigac max 200km z predkoscia max 140km/h i konieczny zjazd do pitstopu. ALe nowe wersje Taycanow juz wygladaja duzo, duzo lepiej pod tym wzgledem.

 

PS. Jak wyglada dojrzaly rynek uzywanych elektrykow:

4-letni etron suv z mala bateria --> 110k PLN

https://www.finn.no/mobility/item/379814230?ci=20

2-letni e-tron GT --> 210k PLN

https://www.finn.no/mobility/item/371987166?ci=2

 

Te ceny nie wynikaja z niecheci do elektrykow a z nasycenia rynku nowymi elektrykami w niskich cenach, jezeli Kowalski moze kupic sobie za 120-150k PLN nowa TM3 czy TMY z 5 letnia gwarancja i bez potrzeby platnych serwisow, w preferencyjnym kredycie 3%, to paradoksalnie ciezko jest sprzedac uzywane auto klasy wyzszej, wymagajace drogich serwisow, za rynkowy kredyt 6-7%

Imho bardzo korzystaja na tym wszyscy klienci

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porsche zdecydowało sie na elektryfikację macana kilka lat temu kiedy wszyscy zachłysnęli się ev. Zauważ że macan elektryczny nie został wycofany ze sprzedaży całkowicie ale tylko w Europie i to tylko dlatego że z tego co czytałem nie spelnia on nowszych standardów bezpieczeństwa. Poparcia tezy nie trzeba daleko szukać. Popatrz na Mercedesa. Cla miał być tylko ev, będzie też spalinowy. Wycofanie dedykowanej platformy na rzecz współdzielonej jak w BMW, powrót v6, v8 w cle. Co Porsche zrobi z macanem jak się okaże że sprzedaż jest parszywa? Ciężko powiedzieć. Volvo miało być tylko ev, jednak zostawia spalinowce bodajże póki co. Spalinowy macan ev oraz Cayman/boxster to dzisiaj mocno poszukiwane auta z wywindowanymi cenami w kosmos. Aż szkoda bo gts chodził mi po głowie 
 

@adamjttk to ze używane premium może być drogie w naprawie i kosztowało tyle co nowy nie premium to było tak zawsze ale ludzie to kupowali, salony skupowali, mogłeś zostawić auto w rozliczeniu materac dealerzy kręcą nosem na ev, nie chcą tych aut skupować (przynajmniej w PL) i to jest duży problem jak ktoś chce płynnie zmienić auto.

p.s pamiętacie kiedyś wklejał to ktoś petrol heads który zdecydował się na Teslę model 3? Zobaczcie co właśnie odebrał z salonu 😀https://youtu.be/ck7NE6FUe3g?si=W8IwK4PG4O7-f2Y_

 

https://www.motor1.com/news/737086/porsche-taycan-global-sales
 

taycan sprzedany niemal w połowie mniejszej ilości co panamera, pomimo refresh w tym roku. Pamiętam kilka lat temu te modele szły łeb w łeb. 20 procent spadek sprzedaży macana zapewne nie bez przyczyny że ice został wycofany?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, słonik40 napisał(a):

p.s pamiętacie kiedyś wklejał to ktoś petrol heads który zdecydował się na Teslę model 3? Zobaczcie co właśnie odebrał z salonu 😀https://youtu.be/ck7NE6FUe3g?si=W8IwK4PG4O7-f2Y_

piekny kolor, V8, Bowers, merino --> cudne auto!

  • Lubię to 2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ta Petrola g30 to kwintesencja BMW premium o jakich tutaj napisano wiele stron dyskusji, przecudowny spec! Wszystko takie jak ma być bez oszczędności i gownianego plastiku w dodatku z potężnym v8 ale nie męczące na codzień jak m5. Ehhh..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Petrolhead number one ma nadal Tesle 3 i jeździ w koło komina. Często zmienia auta, ostatnio miał nowego Mercedesa A45 AMG i go sprzedał zdaje się po roku i kupił to wspaniałe 550i  🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Co wg Ciebie jest meczace w Taycanie do jazdy na codzien?

Bo ja z duzych minusow zauwazylem tylko to, ze jest trasznie szeroki i ma relatywnie maly zasieg jak na wielkosc auta (co nie kazdemu w sumie przeszkadza jak kupuje jako auto nr2)

Męczące jest wsiadanie/wysiadanie oraz trochę klaustrofobiczne wnętrze, a mikrobagaznik jest tylko gwoździem do jego anty-rodzinnego charakteru. A jeśli dla kogoś pokonywanie środkowego tunelu jest problemem, to szerokie i wysokie progi przy wsiadaniu, to bariera nie do przejścia. Jako 3ci samochód weekendowy przegrywa z 911.

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

PS. Jak wyglada dojrzaly rynek uzywanych elektrykow:

4-letni etron suv z mala bateria --> 110k PLN

https://www.finn.no/mobility/item/379814230?ci=20

2-letni e-tron GT --> 210k PLN

https://www.finn.no/mobility/item/371987166?ci=2

 

Te ceny nie wynikaja z niecheci do elektrykow a z nasycenia rynku nowymi elektrykami w niskich cenach, jezeli Kowalski moze kupic sobie za 120-150k PLN nowa TM3 czy TMY z 5 letnia gwarancja i bez potrzeby platnych serwisow, w preferencyjnym kredycie 3%, to paradoksalnie ciezko jest sprzedac uzywane auto klasy wyzszej, wymagajace drogich serwisow, za rynkowy kredyt 6-7%

Imho bardzo korzystaja na tym wszyscy klienci

Elektryki były reklamowane tutaj jako świetnie trzymające cenę. Ci którzy przejechali się na tym, a szczególnie w autach typu Taycany, etrony, mogą być niechętne do ponownego eksperymentu. Szczególnie że kolejne generacje mają lepsze zasięgi, szybkości ładowania itp., a to bardziej przyspiesza utratę wartości starszych niż dodawanie 5KM do kolejnej generacji 320d.

Efekt nowości elektryków minął, trochę osób się sparzyło, dopłaty topnieją i mamy wyjaśnienie spadku sprzedaży bev.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widziałem sporo sealow w tym roku w Austrii, chyba dosyć popularne tam są.
Z ciekawostek mignęła mi ostatnio informacja że Toyota odpuszcza sobie chiński rynek i nie chce taplać się w błocie z ich firmami sponsorowanymi przez rząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Z ciekawostek mignęła mi ostatnio informacja że Toyota odpuszcza sobie chiński rynek i nie chce taplać się w błocie z ich firmami sponsorowanymi przez rząd.

Az przypomnial mi sie ten suchar ^^

Rozmowa dwóch pracowników: 
- Jeżeli szef nie odwoła swoich słów, to jutro wypier***am stąd!
- Jak to?! A co on takiego powiedział?
- Wypier***aj stąd!

  • Haha 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kriss odpowiedz mi na pytanie na co ci ludzie ubierani w akcje po tej cenie liczą? Czy liczą na te ze trump który jest przeciwnikiem ev nagle sprawi że cała konkurencja wyginie i sypnie dopłatami? Kubeł zimnej wody to będzie jak wszystkie aktualne dopłaty pozabiera. Nie zapominaj też że świat a na pewno Europa odebrala wygrana trumpa negatywnie co może skutkować pogorszeniem relacji gospodarczych.

https://www.cnbc.com/2024/11/06/trump-reelection-what-it-means-for-evs.html

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Kriss odpowiedz mi na pytanie na co ci ludzie ubierani w akcje po tej cenie liczą? Czy liczą na te ze trump który jest przeciwnikiem ev nagle sprawi że cała konkurencja wyginie i sypnie dopłatami? Kubeł zimnej wody to będzie jak wszystkie aktualne dopłaty pozabiera. Nie zapominaj też że świat a na pewno Europa odebrala wygrana trumpa negatywnie co może skutkować pogorszeniem relacji gospodarczych.

https://www.cnbc.com/2024/11/06/trump-reelection-what-it-means-for-evs.html

liczą na zyski, nawet jak nie znają podstaw ich powstania 🙂

bardziej mnie ciekawi jaka będzie polityka klimatyczna, widać konflikt interesów Tramp vs Musk itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Członkowie klubu
19 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

liczą na zyski, nawet jak nie znają podstaw ich powstania 🙂

bardziej mnie ciekawi jaka będzie polityka klimatyczna, widać konflikt interesów Tramp vs Musk itd

Przecież jednym z głównych "atutów" Trumpa w tych wyborach był Musk i jego platforma X, także sorry, ale wątpię, żeby teraz Trump podejmował działania uderzające nawet pośrednio w Teslę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.