Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, rkmi09 napisał(a):

Wow, bardzo merytoryczny glos prezesa Toyoty NO, swietnie ujal chyba wszyskie lokalne uwarunkowania norweskie apropo BEV

Dzieki za link!

 

PS Apropo cel

https://www.bmwblog.com/2024/10/05/bmw-boss-high-tariffs-chinese-evs-fatal-signal/

In May, CEO Oliver Zipse described the tariffs as “shooting yourself in the foot”

But the problem is much bigger than that. China is the largest single market for BMW. The luxury brand sold 376,353 cars in the first half of last year in the People’s Republic. That’s roughly three times more than it did at home in Germany. Not only that, but BMW sold double the amount in China compared to the United States. If the EU imposes high tariffs, China is likely to retaliate, which could ultimately harm BMW’s operations in China.

 

Elektryczne M3 widze sie zapowiada grubo 😉

https://www.bmwblog.com/2024/10/04/bmw-za2-im4-electric-m4-2028-details/

bmw-m3-electric-photoshop-00.jpg

 

bmw-m3-electric-photoshop-04-1536x864.jp

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żadna nowość apropo sprzedaży w Chinach. Chiny to już od wielu lat największy rynek dla europejskich marek premium. Te wszystkie duże grille, chromy, rosnące auta to wszystko pod gust pana chińczyka projektowane a nam zostaje się z tym pogodzić. Zresztą największy rynek dla tesli to także nie gdzie indziej jak Chiny które stają się największą potęgą gospodarczą świata.

@adamjttkrenderu nlwego x5, m3 to wszystko do mnie naprawdę przemawia. Połączenie pudelkowatosci sprzed wielu lat z nowoczesnością uważam ze naprawdę świetnie im wychodzi, oby w realu tego nie zepsuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2024 o 08:28, Kriss33 napisał(a):

Patrząc jaj wyglądają ceny aut w Chinach to nawet jakby cło miało być 2 x wyższe to nadal wychodzili by na swoje:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Ratm napisał(a):

Auto jak auto, nie warte takiej kasy... 😉

Jak ktos nie ma z kasa co robic czemu nie 😉

W NO wersja Turbo kosztuje dokladnie 3x TMYP 😉

 

PS. Historia dzieje sie na naszych oczach, cos nieprawdopodobnego.

Mozna lubic/nie lubic Muska ale geniuszu i przede wszystkim wizjonerstwa ciezko mu odmowic, mysle ze w koncu i FSD ogarnie ^^

 

 

 

  • Lubię to 2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa  po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza. 

Edytowane przez karbo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, karbo napisał(a):

A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa  po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza. 

To na logikę. Załóż, że kupujesz za gotówkę i odliczasz dotacje 27tys. Używasz samochód 3 lata i sprzedajesz. Ciekawe jakie miałbyś koszty używania tego samochodu. Różnica polega na tym że w Tesli widzisz cenę ostateczną bez ukrytych rabatów. Inni producenci ukrywają rabaty w finansowaniu zwanym najmami itp.  A tak wogóle to porównanie z dupy. Czy X3 jest 3 razy lepsze od chińskiej Omody albo BYD albo Dustera ? 

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jac3 wybacz ale nie rozumiem o co Ci dokładnie chodzi. W przypadku obu propozycji wynajmu to był ten sam finansujący. Wartość resztowa to 115 tys zł brutto dla TM3 a dla KE 120 tys brutto. W obu przypadkach takie same wpłaty i okres finansowania. Wartość raty w KE jest powiększona o pełny serwis /płyn do spryskiwacza włącznie/. Zatem koszt użytkowania to w zasadzie różnica w ratach. W obu przypadkach mógłbym auto wykupić ale na tę chwilę nie biorę tego pod uwagę. KE miała bardzo niską cenę 154 tys brutto i nie otrzymałem dodatkowych rabatów. W Tesli to wiadomo jak jest cenami. To także i dla mnie oczywiste, że samochodów nie da się porównać wskazując przelicznik ile jeden samochód jest lepszy od innego. No ale z pewnością koszt użytkowania będzie w przypadku KE niższy od kosztu używania TM3 około 4 krotnie niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.