Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem ten artykuł, w którym padł taki argument. Moim zdaniem uzasadnienie jest jednak bardziej złożone. Zmiana sposobu włączania kierunkowskazów na taki z przyciskiem na kierownicy ma stworzyć "nowego hermetycznego klienta tesli", który będzie się źle czuł w autach ze standardową wajchą i będzie wiernym klientem tesli. Dla wielu młodych klientów i kierowców Tesli bez obciążenia wieloletnim używaniem zwykłej wajchy do obsługi kierunkowskazów, takie rozwiązanie z przyciskiem nie jest takim wielkim utrudnieniem jak dla kierowców z wieloletnim doświadczeniem. Prawdopodobnie ze statystyk osób kupujących Tesle wynika, że klientami są ludzie stosunkowe młodzi i z krótki stażem za kółkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, BMFun napisał(a):

nigdy mi nie przyszło do głowy że coś tam jest niewygodnie. Chyba jestem za mało wymagający 😉 Dla mnie to jakaś pierdoła

BMFun - umowmy sie, dla Ciebie wszystko to "pierdoly". Przedstawiasz sie jako bardzo malo wymagajacy klient. Moze czas na jakas Toyote? 😉

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Powiedziałbym raczej że główną wadą tego rozwiązania, to to że…nie działa jak w Tesli 😉

Jestes meczacy z ta Tesla, widzisz ja juz jak otwierasz lodowke w kuchni doslownie.

Napisalem wyraznie - w F30 rozwiazanie bylo LEPSZE bo mozna bylo jednoczesnie miec i "auto" i pojedyncze machniecie (samoodbijajace), w i4 jest regres (wytlumaczylem dlaczego - malo tego, kolega po chwili potwierdzil glupi workaround) - a Ty jak potluczony dalej o tej Tesli, niemozliwy jestes.

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Apple chyba idzie pod prąd trendom, bo dodało jeden przycisk do obsługi aparatu, który ma podwójną funkcję - wciskania i dotykowego przesuwania

Malo chyba ta Tesla jezdziles bo to wlasnie TYPOWA funkcja Tesli jak np kolko na kierownicy - raz sluzy za regulacje glosnosci, raz za sterowanie wysokoscia kierownicy, innym razem za jeszcze cos innego - w zaleznosci od tego co ustawiamy w menu, multifunkcja.

A o tym, ze Apple jednoczesnie usunelo fizyczny przycisk sciszania dostepny juz sie nie zajaknales bo nie pasuje do Twoich argumentow, slaaaabe to.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
59 minut temu, karbo napisał(a):

Zmiana sposobu włączania kierunkowskazów na taki z przyciskiem na kierownicy ma stworzyć "nowego hermetycznego klienta tesli", który będzie się źle czuł w autach ze standardową wajchą i będzie wiernym klientem tesli. Dla wielu młodych klientów i kierowców Tesli bez obciążenia wieloletnim używaniem zwykłej wajchy do obsługi kierunkowskazów, takie rozwiązanie z przyciskiem nie jest takim wielkim utrudnieniem jak dla kierowców z wieloletnim doświadczeniem. Prawdopodobnie ze statystyk osób kupujących Tesle wynika, że klientami są ludzie stosunkowe młodzi i z krótki stażem za kółkiem. 

Mysle ze sie mylisz.

To jest ewidentnie testowanie "wyrzucania balastu" zgodne z Muskowa filozofia - dazyc do maksymalnej prostoty ale bez wielkiego kosztu utraty funkcjonalnosci, jednoczesnie tnac maksymalnie koszty (brak czesci i krotsza linia montazowa i czas produkcji)

Musk powtarzal wielokrotnie - "jak nie musisz przywrocic 20% tego co usunales (bo usunales za duzo) - to znaczy ze wciaz usunales za malo" - i uskutecznia to efektywnie w motoryzacji.

I jezeli np takie czujniki USS czy ekran przed kierownica potwierdzam w 100% ze mial racje bo sa zbedne, tak brak wajchy do kierunkowskazow czy yoke to funkcjonalny regres imho.

Mysle ze inni producenci akurat tego rozwiazania nie beda malpowac bo jest imho ewidenitnie nieergonomiczne --> do kierunkowskazow powinna byc osobna wajcha.

Co do wieku kierowcow Tesli tez sie nie zgadzam - w Norwegii jezdza nimi zarowno 20-latkowie jak i 70 - latkowie.

Poszedlbym nawet dalej --> przecietny 70-latek duzo szybciej odnajdzie sie w Tesli niz w nowoczesnym BMW z prostej przyczyny --> w Tesli wystarczy raz skonfigurowac wszystko i pozniej praktycznie WSZYSTKO sie dzieje za Ciebie samo, wsiadasz, jedziesz, wysiadasz - cala reszta jest automatyczna i raz skonfigurowana po prostu dziala.

W BMW masz po drodze mnostwo pierdol ktore rozpraszaja, wymagaja uwagi, jakichs glupich komunikatow, niepotrzebnych przyciskow ktore trzeba wciaz przyciskac, nielogiki, etc.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Wyjasni mi ktos ten patent od wycieraczek?

Bo zaczynam watpic w moj rozsadek 😕

 

W starej BMW F30 manetka wycieraczek wygladala tak jak ponizej.

Wajcha byla na samym dole na "zero", jak sie chcialo wycieraczki automatyczne (czujnik) to sie wlaczalo przyciskiem z boku.

Jak sie chcialo "pojedyncze machniecie" (super uzyteczna funkcja!) to sie robilo ruch manetki w dol (a ona sama odbijala do pozycji zero pozniej)

does-anyone-else-have-this-style-of-wipe

 

I teraz BMW i4 i nowa manetka od wycieraczek.

Nie ma juz przycisku z boku tylko jest pozycja manetki "auto" ktora jest nad pozycja "0".

Mam ja w tym polozeniu przez 100% czasu.

Ale od czasu do czasu chce uruchomic "pojedyncze machniecie" bo np rano leci woda z gory szyby po porannej mgle etc (a czujnik tego nie wylapuje)

Wiec jak chce "pojedyncze machniecie" to musze manetke wcisnac w dol --> na pozycje "0" a pozniej jeszcze raz w dol, na pozycje "pojedyncze machniecie"

WTF?

Generalnie "workaround" mam taki, ze pojedyncze machniecie mam teraz przestawiajac manetke do gory, w pozycje "I" i z powrotem na dol, w pozycje "auto".

O co tu chodzi?

 

69093e34-62c4-4e35-98df-81f43abcf695-jpe

Zmiana weszła z serią G czyli ponad 6 lat temu. Tłumaczenie było, że nowi klienci przychodzący do BMW chcą tak jak gdzie indziej, taka unifikacja.

Najgłupszy/debilny ruch jaki można było zrobić.

Jeśli ktoś nie dostrzega różnicy to jest chyba właśnie tym „nowym” klientem BMW……

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

BMFun - umowmy sie, dla Ciebie wszystko to "pierdoly". Przedstawiasz sie jako bardzo malo wymagajacy klient. Moze czas na jakas Toyote? 😉

Jeździłem Toyota parę razy w ramach carsharingu i moje wrażenie pokrywa się chyba w 100% z Twoimi 🙂 

 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jestes meczacy z ta Tesla, widzisz ja juz jak otwierasz lodowke w kuchni doslownie.

Co to będzie jak kiedyś otworzę garaż a tam Tesla 😜 Zobaczymy co wyjdzie po liftingu i co w Neue klasse zaprezentują. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Napisalem wyraznie - w F30 rozwiazanie bylo LEPSZE bo mozna bylo jednoczesnie miec i "auto" i pojedyncze machniecie (samoodbijajace), w i4 jest regres (wytlumaczylem dlaczego - malo tego, kolega po chwili potwierdzil glupi workaround) - a Ty jak potluczony dalej o tej Tesli, niemozliwy jestes.

Było lepsze, potwierdzam bo tak miałem w f10 i e90. To co chciałem powiedzieć, to że po kilku użyciach nauczyłem się obsługi tak że na to nie zwracam żadnej uwagi.

Zauwazylem jeden plus - kiedyś nie wiedziałem czy mam włączone auto jak zaczynał lekko kropić deszcz a wycieraczki się nie włączyły. Nie wiedziałem czy ktoś wyłączył czy trzeba chwilę poczekać. Żeby sprawdzić, musiałem zaglądać przez kierownicę czy świeci się lampka. Dziś bez odrywania wzroku mogę to sprawdzić jadąc w dół i wracając do poziomu auto jednym kliknięciem. Nie wiem czy taki był zamysł, ale ja widzę w tym jakąś zaletę. 

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Malo chyba ta Tesla jezdziles bo to wlasnie TYPOWA funkcja Tesli jak np kolko na kierownicy - raz sluzy za regulacje glosnosci, raz za sterowanie wysokoscia kierownicy, innym razem za jeszcze cos innego - w zaleznosci od tego co ustawiamy w menu, multifunkcja.

A o tym, ze Apple jednoczesnie usunelo fizyczny przycisk sciszania dostepny juz sie nie zajaknales bo nie pasuje do Twoich argumentow, slaaaabe to.

Nie mowie bo nic nie usunięto 😄 Przełączanie w tryb wyciszony jest przyciskiem który trzeba przytrzymać zamiast suwaka tak jak wcześniej. Dla mnie to równie głupie jak ta zmiana w BMW z wycieraczkami, bo nigdy nie wiem czy jet ściszony tel czy nie i używając kilka dni miałem przez przypadek w trybie cichym parę razy i parę razy przez przypadek włączałem ten tryb próbując zwiększyć głośność itp.

Takze specjalnie dla Ciebie Adam jeszcze raz: żadnego przycisku nie usunięto, dodano kolejny multifunkcyjny do sterowania aparatem, który można sobie zaprogramować jako jakiś inny skrót. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Napisalem wyraznie - w F30 rozwiazanie bylo LEPSZE bo mozna bylo jednoczesnie miec i "auto" i pojedyncze machniecie (samoodbijajace), w i4 jest regres

Już w F30 lci zmienili tą wajchę niestety. Ostatnio jak kupowałem auto to się ucieszyłem że w F10/11 do samego końca zostawili "stary" typ.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Mysle ze sie mylisz.

To jest ewidentnie testowanie "wyrzucania balastu" zgodne z Muskowa filozofia - dazyc do maksymalnej prostoty ale bez wielkiego kosztu utraty funkcjonalnosci, jednoczesnie tnac maksymalnie koszty (brak czesci i krotsza linia montazowa i czas produkcji)

Musk powtarzal wielokrotnie - "jak nie musisz przywrocic 20% tego co usunales (bo usunales za duzo) - to znaczy ze wciaz usunales za malo" - i uskutecznia to efektywnie w motoryzacji.

I jezeli np takie czujniki USS czy ekran przed kierownica potwierdzam w 100% ze mial racje bo sa zbedne, tak brak wajchy do kierunkowskazow czy yoke to funkcjonalny regres imho.

Mysle ze inni producenci akurat tego rozwiazania nie beda malpowac bo jest imho ewidenitnie nieergonomiczne --> do kierunkowskazow powinna byc osobna wajcha.

Co do wieku kierowcow Tesli tez sie nie zgadzam - w Norwegii jezdza nimi zarowno 20-latkowie jak i 70 - latkowie.

Poszedlbym nawet dalej --> przecietny 70-latek duzo szybciej odnajdzie sie w Tesli niz w nowoczesnym BMW z prostej przyczyny --> w Tesli wystarczy raz skonfigurowac wszystko i pozniej praktycznie WSZYSTKO sie dzieje za Ciebie samo, wsiadasz, jedziesz, wysiadasz - cala reszta jest automatyczna i raz skonfigurowana po prostu dziala.

W BMW masz po drodze mnostwo pierdol ktore rozpraszaja, wymagaja uwagi, jakichs glupich komunikatow, niepotrzebnych przyciskow ktore trzeba wciaz przyciskac, nielogiki, etc.

 

 

Myślę, że obaj możemy mieć rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 minut temu, karbo napisał(a):

Myślę, że obaj możemy mieć rację.

Albo obaj sie mylimy 😉

 

Po ~2 mies jezdzenia i4 musze powiedziec ze juz sie troche oswoilem z tym autem.

Generalnie jak bym mial powiedziec co najbardziej irytuje po TM3P to mechaniczne klamki (tragedia po przyciskowych), koniecznosc noszenia kluczyka, brak funkcji komfortowego wsiadania no i brak jednolitego oddawania mocy (TM3P nigdy nie szarpala przy mocniejszym przyspieszaniu czy jazdy na wstecznym - byla duzo "plynniejsza" w oddawaniu mocy, nie szarpala nawet przy maks kickdownie)

No i oczywiscie jezdze 2x dostojniej (mniej dynamicznie) ze wzgledu na absolutna krowowatosc auta. Frunk i tunel nie przeszkadzaja jako ze to auto nr2, troche irytuje klapka ladowania i brak wspolpracy z wallboksem Tesli ale to tylko raz w tygodniu wiec da sie zyc.

Dalej niz 100-200km sie tym autem od domu nigdzie nie zamierzam zapuszczac wiec zalety sieci SC pomijam zupelnie, to auto do jezdzenia dookola komina.

Carplay to dno, soft/gui ogolnie to dno, do Tesli to sie nie umywa nawet, glupiej ikonki "like" nie ma nawet w spotify na glownym ekranie, cuda na kiju.

Po co on pokazuje "next track" np na headupie gdy przelaczam piosenke (zamiast ja od razu przelaczyc) tego chyba nawet nie wiedza inzynierowie BMW.

 

Natomiast auto jest cichsze, jest przyjemna skora na kierownicy, jest bardzo ladny headup i "stara" spalinowa buda z ladniejszymi proporcjami (dluga maska) - cieszy oko.

W srodku jest tez szlachetniejsze niz Tesla, nadal wiecej tego magicznego "premium".

Natomiast zdania nie zmieniam - auto jest jak na 500KM absolutnie nijakie, nie wywoluje zadnych emocji i pojdzie do zyda jeszcze zima czy na wiosne bo jest po prostu nudne.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk jest takie powiedzenie 

Cytat

There is no replacement for the displacement

Jak byłem obejrzeć macana to w oko wpadł mi Cayman gt4rs. 1400kg, jedynie 500KM, v maks 315km/h no i cena. Niestety prawie bańka, ale jak to auto wygląda, jak brzmi, jak jest lekkie i zapewne jak jeździ. Żaden samochód elektryczny nie zastąpi spalinowego jeśli chodzi o sport i doznania z jazdy, nie znam żadnego który schodzi z masą poniżej 1500kg, przy dużej mocy sensownym zasięgu a jak już chcesz fajną zabawke elektryczną  to lepszym według mnie rozwiązaniem jest taki MG cyberster jak nudny sedan typu model 3 performance czy i4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Slonik, dla Ciebie wszystko jest lepsze od Tesli  🙂 

Jak w dzisiejszych czasach wykorzystać takie auto jak Porsche Cayman 500 kM? Przy tym hejcie na szybką jazdę, nagrywanie przez ludzi bez szans

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Slonik, dla Ciebie wszystko jest lepsze od Tesli  🙂 

Jak w dzisiejszych czasach wykorzystać takie auto jak Porsche Cayman 500 kM? Przy tym hejcie na szybką jazdę, nagrywanie przez ludzi bez szans

Ja zadaje od dawna pytanie jak wykorzystać auto które ma 0-100 mniejsze niż 5 sekund, ale dowiaduje się że 1020KM w aucie klasy E, albo 3.1s w aucie klasy D są kluczowymi parametrami przy zakupie. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
45 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk jest takie powiedzenie 

Jak byłem obejrzeć macana to w oko wpadł mi Cayman gt4rs. 1400kg, jedynie 500KM, v maks 315km/h no i cena. Niestety prawie bańka, ale jak to auto wygląda, jak brzmi, jak jest lekkie i zapewne jak jeździ.

Juz pomijajac cene (zupelnie mnie nie stac mnie na takie zabawki), to auto z tym silnikiem i w tej budzie jest tak niszowe, dla tak waskiego promila kupujacych, ze sprzedaje sie pewnie ~kilkaset szt rocznie na swiecie

Natomiast to, ze Porsche w ogole oferuje takie zabawki swoim klientom --> chyle tylko czola przed firma.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, BMFun napisał(a):

Ja zadaje od dawna pytanie jak wykorzystać auto które ma 0-100 mniejsze niż 5 sekund, ale dowiaduje się że 1020KM w aucie klasy E, albo 3.1s w aucie klasy D są kluczowymi parametrami przy zakupie. 

Ja wiem 🙂 w realu oczywiście tak nie jest. Moja Tesla ma do setki jakieś 6,5 s i zawsze jestem pierwszy...nie dlatego, że nie ma szybszych samochodów, tylko ile osób wykorzystuje pełną moc? Pewnie 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeździłem sporo Caymanem GTS 4.0, zwykłym cywilnym nie GT4 (kolega załapał się na jeden z ostatnich slotów dla PL). Jak już kiedyś pisałem ten samochód jest genialny, cudowny i daje takie emocje i wrażenie jedności z maszyną że ani 911 992 ani M5 F90 nie mają podejścia. Za to się płaci. Auto stoi cały czas ~ 10km od Nurburgringu a kumpel kiedy ma czas przylatuje tam z PL i upala do woli - na codzień po mieście jeździ prawie jak emeryt. Takie podejście (oczywiście wymagające góry pieniędzy) jest jak dla mnie idealne.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://autoblog.spidersweb.pl/bmw-xm-sprzedaz-usa?fbclid=IwY2xjawFrpdlleHRuA2FlbQIxMAABHdumhG2K-mH_ush9MjKvZpIMJdTbZWF6R0P5bO8Ro5cMExhom0Y62cdqEQ_aem_KsbvrvRYgZT01kaiyRecPw

Wyniki sprzedażowe BMW XM na największym rynku dla tego modelu, czyli w Stanach Zjednoczonych, nie prezentują się najlepiej.

W trzecim kwartale 2024 roku sprzedaż spadła o 30,7 proc.

BMW w ogóle nie ma powodów do radości. Na rynku amerykańskim cała marka sprzedała o 5 proc. aut osobowych mniej niż rok temu. Przykładowo, seria 3 mimo liftingu znalazła o 13,7 proc. mniej chetnych SUV-y były o 8,5 proc. mniej popularne, a wynik Mini spadł aż o 33 proc.

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Elektryczny prototyp caymana e performance właśnie pobił rekord Silesia ringu. Podobno nowy Cayman to

1. Waga 1500kg

2. bateria 65kwh netto

3. Moc w peaku ponad 1000km, ponad 600km dostępne na stałe przez ponad pół godziny.

ciekawe jaka będzie cena 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lata kilka zarejestrowanych już na różnych forach, są też oferty kupna. Jest jakaś luka w prawie i można zarejestrować jlako bodajże niby używkę z USA. Auta są normalnie porejestrowane i latają w wypożyczeniach aczkolwiek janusze biznesu potrafią żądać 4K za dobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.