Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Do 2 rzeczy w tym Audi się Zachar przyczepił - głośno od 120 i waga 2400 kg!!!

A nie „pochwalił” za wagę? Waga to 2350kg, gdy tymczasem „ultra lekka” TMY LR to 2050kg. To 300kg różnicy z czego połowa to waga większej baterii. To juz nie jest dramat jak etrony miały po 2700kg.

Z wyciszeniem trochę lipa by była. Ciekawe jak wyjdzie w innych testach, może to problem ogumienia albo inny który zostanie poprawiony. Hałas w Tesli to jest jedna z rzeczy która mi najbardziej przeszkadzała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem możliwość krótkiej przejażdżki SQ6. Pierwsze wrażenie zdecydowanie premium no ale 120 km/h nie przekraczałem 😏

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Co masz na myśli konkretnie?

Za krótka przejażdżka żebym analizował szczegóły. Chodziło m głównie  o  ergonomie wnętrza, wrażenia organoleptyczne i z jazdy.

Nigdy nie byłem zwolennikiem Audi ale ten model pozytywnie mnie zaskoczył.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakies 2 tygodnie temu Audi miało tour po Polsce z q6/sq6 ze można było tym autem w jeden wybrany dzień pojeździć. Nawet dzwoniła do mnie babeczka z salonu no ale środek tygodnia, godziny robocze no i dosyć daleko do salonu więc zrezygnowałem. Do tego nie wiem co poszło w vag nie tak że q6/sq6 jest już praktycznie w salonach a macan który miał być pierwszy jeszcze nie (chociaż na dniach chyba powinien byc). Co do oszczędności w aucie to weźmy pod uwagę że q6 to jest odpowiednik a6 etron czyli dzisiejsze a6/q7, q8. Skoro w wersji sq jest na dziś dzień wystawiony nowy  za 470, myślę że jak kurz z premiery opadnie to będzie do wzięcia za 420-450 w dobrze wyposażonej wersji to już zwykła q6 będzie to zapewne okolice 300-350 tysięcy i to będzie świetny deal i alternatywa zarówno dla modelu x(sq6) jak i y. Za te 100 tysięcy więcej dostanie się 800v, 18 minut ładowanie, baterie 95kwh netto, świetne światła, pneumatykę i sporo, sporo gadżetów. Dla mnie pneumatyka w elektryku to jest ekstra rzecz i tu nawet już nie chodzi o komfort jazdy ale o to że auto mogę sporo podnieść jak wjeżdżam w krzaki czy też do wody, bądź obniżyć na autostradzie. Q6/sq6 to jest jak dla mnie naprawdę świetne auto, warte dołożenia względem modelu y jeśli ktoś ma kasę i ochotę. Wyciszenie w macanie powinno być jeszcze lepsze plus tylna oś skrętna która naprawdę robi świetną robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2020 o 15:12, surow napisał(a):

Hej, i tak i nie...

Siedzę troszkę w branży automotive i niestety jesteś w błędzie ze BMW nic nie robi (tak samo jak inne firmy zresztą).

 

Jak przyjdzie czas zobaczysz ze BMW zaora Tesle 😉

Tesla to pionier i wydmuszka - oczywiście chwała mu za to ze coś się w temacie ruszyło.

To samo dotyczy autonomicznej jazdy (Volvo-Iveco-Ford i inne) ciężko pracują żeby to ogarnąć, a na pierwszy strzał pójdą ciężarówki. Ale jeszcze nie czas na to wszystko..

Hahaha, jak ten post się źle zestarzał. Szok.

VW już zaczyna zamykać fabryki, kupować chińską technologię, bo sam nie potrafi zrobić tego na poziomie chińskich samochodów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tyle bylo smiania jak to Tesla wypuszcza niedopracowane auta - a tu prosze recall poltora miliona aut ze wzgledu na wadliwe hamulce.

Renomowany producent ze stuletnia tradycja i bierze jak leci wadliwe hamulce od poddostawcow, to gdzie te slawne QC ja sie pytam?

Koszt akcji przywolawczej rzedu kilkuset milionow $, drobniaki.

https://fortune.com/europe/2024/09/11/bmw-cuts-2024-outlook-braking-system-recall-million-cars/

 

"company first identified the issue during an internal quality check. That prompted a safety recall in February, but since then additional cases have been identified “beyond the scope of the original recall.”"

 

Kolejna sprawa to stock:

"Of the 1.53 million affected cars, 1.2 million are already in customer hands — while about 320,000 remain with BMW or in dealer stock."

Nie wiedzialem ze w danej chwili BMW trzyma ponad 300k aut na stocku badz juz jest wyprodukowanych i czeka na odbior (!)

 

Kolejna sprawa - najwiekszy rynek zbytu - Chiny

“ongoing muted demand” in China specifically — which the company said is impacting sales volumes as consumer sentiment remains weak, despite stimulus measures from the government.""

Chinczycy przesiadaja sie na BEV, czyzby oferta BMW nie byla zachecajaca do zakupu, nawet te 3-er elektryczne po 100k PLN?

No i standardowo:

"BMW also now anticipates a slight decrease in worldwide deliveries for 2024, compared to a slight increase that was previously predicted." - niemozliwe 😜

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.