Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
12 minut temu, BMFun napisał(a):

O jakich mówisz? Przeczytałem wszystkie i podsumowałem że dla mnie wszystkie są pierdołami

 

12 minut temu, BMFun napisał(a):

Albo masz coś zwalone, albo czegoś nie doczytałeś.

 

Na tym mozemy zakonczyc dyskusje, Twoje argumenty sa "nie do obalenia" 😄👍

Rownie dobrze moglbym rozmawiac z wlascicielem Dacii Duster ktory uwaza ze jego auto jest idealne bo w 100% robi to co powinno (jezdzi) a cala reszta to "pierdoly".

eot z mojej strony

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkposiwecilem się poszedłem do garażu, zablokowałem zamki z apki i alarm się nie załącza także przestań się ośmieszać że nie jesteś w stanie nawet takiej prostej rzeczy w Internecie znalezc

 

ok, alarm sie nie zalacza, przyjmuje do wiadomosci

tez eot

 

456842935-2227333194294328-1294974138441

 

Info dla "normalniejszej" czesci forum ---> BMW GUI jest tak "zaawansowane" (szydera, zeby nie bylo), ze nie ma w nim tak przyziemnych opcji jak wylaczenie alarmu, jak ustawienie trybu jazdy na stale "adaptive breaking", jak "easy entry", jak wymuszenie trybu jazdy "sport" i dziesiatek, dziesiatek innych ktore sa standardem (w klasie nie-premium) podobno ^^ Long live BMW!

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 minut temu, adamjttk napisał(a):
21 minut temu, BMFun napisał(a):

O jakich mówisz? Przeczytałem wszystkie i podsumowałem że dla mnie wszystkie są pierdołami

 

21 minut temu, BMFun napisał(a):

Albo masz coś zwalone, albo czegoś nie doczytałeś.

 

Na tym mozemy zakonczyc dyskusje, Twoje argumenty sa "nie do obalenia" 😄👍

Rownie dobrze moglbym rozmawiac z wlascicielem Dacii Duster ktory uwaza ze jego auto jest idealne bo w 100% robi to co powinno (jezdzi) a cala reszta to "pierdoly".

Przyjmuję do wiadomości. Jesteś wymagającym klientem, więc preferujesz Teslę.

 

10 minut temu, adamjttk napisał(a):

eot z mojej strony

Ok, zrobiłeś wspaniałą robotę - przestrzegłeś potencjalnych użytkowników żeby się nie nacięli. To gdybyś dla nich jeszcze napisał jak te bolączki okryte po zakupie wpływają na dalsze losy "auta nr 2" jak to wiele razy podkreślałeś?

Ile % satysfakcji jest na plus, a ile na minus i co zamierzasz dalej? Jeździć i się cieszyć autem, czy jak najszybciej sprzedać? Myślę że taka opinia byłaby dla innych bardzo pomocna.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 minut temu, BMFun napisał(a):

Ile % satysfakcji jest na plus, a ile na minus i co zamierzasz dalej? Jeździć i się cieszyć autem, czy jak najszybciej sprzedać? Myślę że taka opinia byłaby dla innych bardzo pomocna.

50/50 - czyli jest zupelnie NIJAKIE, cos jak e-Golf czy TM3 SR+ (ktore notabene przy moim use-case bylo DLA MNIE lepszym autem bo draznilo o wiele mniej od i4 na codzien)

A smutno sie tak pisze o nowym, 500KM BMW, jakby nie bylo. Nie do konca przemyslany zakup jak widac, niska cena to nie wszystko niestety.

Mysle ze pojezdze nim kilka miesiecy z czystego LENISTWA (kupno/sprzedaz auta) i wracam do odswiezonej TM3P badz wyprobuje uzywanego Taycana z tym topowym audio.

Oba auta nie maja wiekszosci irytujacych przypadlosci i4 o ktorych pisalem.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Argument z d***. Po pierwsze tylko do 2026, po drugie nie na wszystkich parkingach i nie w każdym mieście (płatność w aplikacji dotyczy każdego miasta a nie tylko Warszawy czy głównych miast, a zwolnienie z opłat jest decyzją miasta), po trzecie na codzień jeżdżą spalinowym autem i zdaję relacje z mojego doświadczenia.

 

Darmowe parkowanie na parkingach miejskich w całej Polsce jest z mocy ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

50/50 - czyli jest zupelnie NIJAKIE, cos jak e-Golf czy TM3 SR+ (ktore notabene przy moim use-case bylo DLA MNIE lepszym autem bo draznilo o wiele mniej od i4 na codzien)

A smutno sie tak pisze o nowym, 500KM BMW, jakby nie bylo. Nie do konca przemyslany zakup jak widac, niska cena to nie wszystko niestety.

Mysle ze pojezdze nim kilka miesiecy z czystego LENISTWA (kupno/sprzedaz auta) i wracam do odswiezonej TM3P badz wyprobuje uzywanego Taycana z tym topowym audio.

Oba auta nie maja wiekszosci irytujacych przypadlosci i4 o ktorych pisalem.

Mam złe wieści i pomogę Ci uniknąć kolejnego rozczarowania. Dla wymagających klientów pozostaje tylko Tesla jako kolejne auto. Nie dziękuj.

image.png.0723c642f7d14dcf37b9a02794151085.png

 

image.png.57729e457878bf1736f4861f8b62d27a.png

image.png.d673897531c5ebef0e6ed450b9adfe43.png

image.png.e8c2dc8cc7c0a91df9634c288848a7f9.png

 

Ciekawe opinie w necie - jak przesiąść się z Tesli na coś innego 🙂 

image.thumb.png.5c2a66b049aefca1f72729df54ec29df.png

image.thumb.png.9b3b02fca345f6ca3b74252c2f00d976.png

image.png.60931cfc8b68e947ebb73df574a2d219.png

 

 

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 minut temu, klakierek napisał(a):

Darmowe parkowanie na parkingach miejskich w całej Polsce jest z mocy ustawy.

Masz rację to ustawa. Był kiedyś bałagan w interpretacji przepisów, ale ustawa oczywiście ma priorytet. Niestety zdarzały się dyskusje z policją na buspasach kiedy zatrzymywali elektryki.

Jest jednak dużo gorzej niż myślałem - ustawa gwarantuje darmowe parkowanie i jazda bus pasami, ale do 1 stycznia 2026r, czyli realnie do końca przyszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttktyle czasu poświęcasz od 3 lat na wylewanie pomyj na BMW więc wierzę w Ciebie że te 15 minut poświęcisz na wstawienie ogłoszenia sprzedaży, szczególnie że foty już masz i że niedługo będziesz mial inne auto przed domem. W przeciwnym razie uważam cię za zwykłego pieniacza który robi dobra minę do złej gry a portfel zagłosował tam gdzie jest lepiej szczególnie u tak wyliczonej i rozkładającej wszystko na czynniki pierwszej osoby jak ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttktyle czasu poświęcasz od 3 lat na wylewanie pomyj na BMW więc wierzę w Ciebie że te 15 minut poświęcisz na wstawienie ogłoszenia sprzedaży, szczególnie że foty już masz i że niedługo będziesz mial inne auto przed domem. W przeciwnym razie uważam cię za zwykłego pieniacza który robi dobra minę do złej gry a portfel zagłosował tam gdzie jest lepiej szczególnie u tak wyliczonej i rozkładającej wszystko na czynniki pierwszej osoby jak ty.

slonik, umowmy sie, Twoje zdanie o mnie interesuje mnie malo (delikatnie to ujmujac ;P)

Natomiast jak wymienie i4 na pewno o tym tu napisze, bedziesz mogl z bmwfanem pisac o krokodylich lzach, artykulach do elektrowozu i inne takie tam bzdury.

Auto to nie zona, przez ostatnie 5 lat mialem 4 auta z ktorymi sie rozstalem przed uplywem 12 miesiecy, jak nie pasuje to nie pasuje, szat nie bede rwal z siebie z tego powodu.

 

Dzisiaj kolejny hit - przy kazdym ladowaniu pod domem i4 M50 otwiera sie bagaznik 😄😄 😄 

W BMW klapka ladowania jest po prawej stronie (po stronie pasazera) wiec parkujac tylem na podjezdzie jak sie chce naladowac to ide z kablem dookola samochodu.

A wtedy kabel sie ciagnie pod samochodem z tylu, czujnik pod bagaznikiem rejestruje ruch kabla i otwiera sie bagaznik ROTFL 😄

Wczoraj wieczorem tak mi sie zdarzylo ale bylem zmeczony, nie zatrybilem, zamknalem bagaznik i zapomnialem.

Dzisiaj zona mi mowi ze 2 razy ladowala auto (jak sie 20h laduje z wallboxa to czasem trzeba przerwac ladowanie jak sie gdzies jedzie akurat w miedzy czasie) i 2 razy bagaznik sie otwieral i sie pyta WTF.

Wiec pozostaje wylaczenie tej opcji w GUI albo ciagle zamykanie bagaznika przy ladowaniu auta pod domem, ot kolejna "pierdola" ^^

 

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Ciekawe opinie w necie - jak przesiąść się z Tesli na coś innego 🙂 

Wyobrazam sobie, ze podobne komentarze byly po tym jak wynaleziono pilot do telewizora, mikrofalowke czy rzepy w butach.

Swietny argument - komentarze 15 latkow z onetu ^^

Natomiast rozumiem ze Ci gul skacze - w Twoich BMW tez jest "Digital Key" (bez "Plus") wiec plujesz. Nie wiesz co dobre bo w rentalach w US uzywales pewnie kart do Tesli, spoko, rozumiem.

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Mam złe wieści i pomogę Ci uniknąć kolejnego rozczarowania. Dla wymagających klientów pozostaje tylko Tesla jako kolejne auto. Nie dziękuj.

Taycan tez pewnie idealny nie jest ale jakies tam rozwiazania moich problemow z i4 widze, np:

 

wylaczanie alarmu w GUI jest:

Zrzut-ekranu-2024-09-01-161357.jpg

 

- comfort entry (i fotele i kierownica) jest

Zrzut-ekranu-2024-09-01-161944.jpg

 

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

image.png.d673897531c5ebef0e6ed450b9adfe43.png

Tutaj chyba sam nie wiesz co wklejasz ale klapka ladowania w Porsche jest elektryczna i jest z obu stron auta a zaslepka na tym zdjeciu co wklejasz jest tylko na ladowaniu DC.

Znaczy sie, ze w przeciwienstwie do i4 M50:

- bagaznik auta sie nie otwiera przypadkowo bo jest port ladowania AC takze od strony kierowcy

- nie musisz otwierac manualnie klapki bo jest elektryczna

- nie musisz otwierac zaslepki od AC bo jej nie ma

 

Mam nadzieje ze akceptujesz te drobne "pierdoly" ktore w Taycanie sa lepiej wykonane, widac klienci Porsche sa odrobine bardziej wymagajacy od klientow BMW skoro firma dba o te "pierdoly" jak to ujmujesz.

Nie wiem w sumie po co sie produkuje, Twoje fanbojstwo imho Cie zaslepia zupelnie, mowie to bez zlosliwosci.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk zwiesz się inżynierem ale jaka ty byś chciał mieć prędkość ładowania przy ustawionym limicie na 1 fazie na 20A? 20x230v=4,6 KW i z taka prędkością ładuje ci się BMW.. Jak chcesz ładować z mocą pomad 7kw to na jednej fazie przy 230V powinieneś ładować z mocą 32A..  ja żeby osiągnąć moc ładowania 11kw muszę mieć ustawione 16 amper na każdej z 3 faz. Poza tym o manualnych klapkach, to że nie zostaje auto w trybie sport i większości innych pierdol wiedziałeś na długo przed zakupem bo sam z tego drwiłeś także po prostu robisz z siebie tylko glupka który zamiast kupić tańsze tm3 long range dołożył do gorszego według ciebie BMW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk zwiesz się inżynierem ale jaka ty byś chciał mieć prędkość ładowania przy ustawionym limicie na 1 fazie na 20A? 20x230v=4,6 KW i z taka prędkością ładuje ci się BMW.. Jak chcesz ładować z mocą pomad 7kw to na jednej fazie przy 230V powinieneś ładować z mocą 32A..  ja żeby osiągnąć moc ładowania 11kw muszę mieć ustawione 16 amper na każdej z 3 faz. 

Pisalem juz kiedys o tym, nie rozumiesz bo w PL jest inny typ sieci zasilajacej niz w Norwegii (w PL TN a w NO IT)

 

Ty masz wallboxa podlaczonego tak: (napiecie miedzyfazowe 400VAC)

Capturer1.jpg

 

 

Ja (i wiekszosc Norwegii) mam podlaczonego tak: (napiecie miedzyfazowe 230VAC i brak przewodu neutralnego)

Capturer12.jpg

Niektore elektryki (w tym Tesla) mialy chec i zoptymalizowaly zarowno wallboxa jak i ladowarki samochodowe zeby wycisnac ile sie da z tego typu sieci IT a niektorzy producenci (w tym BMW) maja w to zupelnie wyje&*&^ (cos ala np w komendy glosowe po polsku)

 

Stad w Tesli laduje mi sie tak (srodkowa kolumna) przy 20A, siec quasi 3-faz 230VAC --> 7,9kW

 

Capture333.jpg

 

a w BMW laduje mi sie tak --> 4,6kW (powinno byc w sumie 5kW a w rzeczywistosci jest 3,7kW ROTFL)

 

Capture3334.jpg

 

 

 

W praktyce w BMW na 20A i sieci quasi 3-fazowej mam tyle co na 16A 1-faz (41kWh/11h = 3,7kW), to jest REALNIE 2x wolniejsze ladowanie w identycznych warunkach niz dla Tesli model 3/Y --> dla BMFun to sa oczywiscie "pierdoly" i sie czepiam, czy sie auto laduje 10h czy 20h to przeciez zadna roznica, premium to sie musi dluzej ladowac ^^

457019778-1939170253226588-9025681504211

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

 czy sie auto laduje 10h czy 20h to przeciez zadna roznica, premium to sie musi dluzej ladowac 

 

Tekst roku, super 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk tym bardziej się dziwię że jako elektryk tego nie sprawdziłeś przed zakupem. Jak dla mnie auto ładujące się z prędkością poniżej 7 KW w domu jest całkowicie nieakceptowalne a jeśli taycan tego nie obsłuży to będzie tylko gorzej (większa bateria). Miałem kilka aut na weekend, czekałem też na kabel w ix1 dwa tygodnie i bez tych przynajmniej 7-8kw to jest męka nie ładowanie. Spróbuj może jeszcze ustawić w ładowarce tesli taką opcję jak max kompatybilność z samochodami innej marki, może to pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk tym bardziej się dziwię że jako elektryk tego nie sprawdziłeś przed zakupem. Jak dla mnie auto ładujące się z prędkością poniżej 7 KW w domu jest całkowicie nieakceptowalne a jeśli taycan tego nie obsłuży to będzie tylko gorzej (większa bateria). Miałem kilka aut na weekend, czekałem też na kabel w ix1 dwa tygodnie i bez tych przynajmniej 7-8kw to jest męka nie ładowanie.

slonik - NIE DA SIE sprawdzic WSZYSTKIEGO przed zakupem auta. Jest to fizycznie niemozliwe.

Na stronie z ladowaniem pisali ze i4 M50 bedzie sie ladowac ~4,6-5kW w porownaniu do ~8kW Tesli i zakladalem, ze ladowanie ~20-90% to bedzie ~11h czyli cala noc i jakos to przezyje bo rano bedzie full.

W praktyce widze teraz to jest 3,7kW czyli ponad 15h i jest lipa zupelna, nie oszukuje sie bo auto laduje sie CALA NOC i nadal nie jest naladowane do 90%

To samo w sobie nie jest zaden deal-breaker bo to auto nr2 do pracy, w pracy mam tez dziesiatki ladowarek AC 11kW wiec to jest problem "nr 38" na liscie priorytetow, ot kolejna "pierdola"

Mi sie tylko rozchodzi o to, ze takich "pierdol" w i4/BMW jest dziesiatki/setki w porownaniu do TM3/Tesli, o tym tez jest m.in. ten watek.

 

Ja bylem swiadomy duzej wiekszosci wad i4 M50 i kupilem je i tak z pelna premedytacja, w tej cenie ktora za nie zaplacilem na duzo z tych wad jestem w stanie przymknac oko, klasyczne ccc, pisalem o tym sto razy.

A to co teraz wychodzi nowego to tylko kolejne cegielki do mojej dlugiej listy wad tego auta --> duzo z tych rzeczy nie da sie zauwazyc na jazdach probnych, inne wychodza po wielu dniach/tygodniach jak np ten glupi alarm.

Ale absolutnie nie zaluje zakupu, tak jak mowilem pobawie sie kilka miesiecy, sprawdze sobie wszystko dokladnie sam, wyrobie sobie zdanie z pierwszej reki (szczegolnie na GUI) i bez zalu pozegnam sie z tym samochodem, bardziej bede docenial rozwiazania Tesli ^^

 

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Spróbuj może jeszcze ustawić w ładowarce tesli taką opcję jak max kompatybilność z samochodami innej marki, może to pomoże?

Tak, to jest dobry pomysl i mam w planie w weekend ta opcje tez sprawdzic czy ma jakis wplyw na predkosc ladowania.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z innej beczki

Kolega kupił nową hybrydę za ponad 200 tyś zł. Zapytałem

- dlaczego nie elektryk?

- bo mam zasięg 900 km

- a jak często robisz przystanki

- co 350, 400 km

Ludzi przerasta temat ładowania w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Z innej beczki

Kolega kupił nową hybrydę za ponad 200 tyś zł. Zapytałem

- dlaczego nie elektryk?

- bo mam zasięg 900 km

- a jak często robisz przystanki

- co 350, 400 km

Ludzi przerasta temat ładowania w trasie. 

Bo niektórzy wolą robić przystanki kiedy chcą, gdzie chcą i na jak długo chcą 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz, TheApocalypse napisał(a):

Bo niektórzy wolą robić przystanki kiedy chcą, gdzie chcą i na jak długo chcą 🙂 

dokładnie takie durne teksty słyszałem wielokrotnie, że w spalinowym to ja staje tam gdzie chce, brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

dokładnie takie durne teksty słyszałem wielokrotnie, że w spalinowym to ja staje tam gdzie chce, brak słów

Jedni rzucają durnymi tekstami, a inni stoją 30-40 minut na ładowarce w środku nocy. Doskonale wiem, jak to wygląda, bo miałem nieprzyjemność elektrykiem w trasy jeździć. Co kto woli, najważniejsze to mieć wybór.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

 

13 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

 czy sie auto laduje 10h czy 20h to przeciez zadna roznica, premium to sie musi dluzej ladowac 

 

Tekst roku, super

 

Co w tym takiego super?


Zacytuję inny tekst roku - skoro ładuje 20h do pełna zamiast 10h to znaczy że tak wybrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ja bylem swiadomy duzej wiekszosci wad i4 M50 i kupilem je i tak z pelna premedytacja, w tej cenie ktora za nie zaplacilem na duzo z tych wad jestem w stanie przymknac oko, klasyczne ccc, pisalem o tym sto razy.

A to co teraz wychodzi nowego to tylko kolejne cegielki do mojej dlugiej listy wad tego auta --> duzo z tych rzeczy nie da sie zauwazyc na jazdach probnych, inne wychodza po wielu dniach/tygodniach jak np ten glupi alarm.

Szczerze mówiąc, to tak wolne ładowanie to chyba pierwsza istotna wada jak dla mnie z tego co wymieniłeś. I może bardziej to “wina” nietypowej sieci w Norwegii, ale nie znam się na tym. W Polsce na AC zawsze ładuje mi 10.5kW.

Z tych wad co wymieniasz może przyzwyczajenie do bezkluczykowej obsługi auta w porównaniu do Digital Key bez plus nawet jeszcze zrozumiem jako mniej wygodne i wymusza noszenie kluczyka. Rozwiązanie bez Plus jest do sporadycznego używania/awaryjnego.

Cala reszta to podtrzymuje ze są pierdołami i czepiasz się na pokaz udając że nie byłeś świadomy przed zakupem. Dzisiaj ładowałem ix3. Nie pamiętam kiedy wcisnąłem klapkę i otwierałem zaślepki i to ułamek sekundy. Ruszając autem odruchowo przełączam na B i ani razu przy parkowaniu nie miałem niebezpiecznej sytuacji. Za to żona nigdy nie włącza B, bo bardzo nie lubi tego trybu. Zawsze jeździ na adaptacyjnym.

 

11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ale absolutnie nie zaluje zakupu, tak jak mowilem pobawie sie kilka miesiecy, sprawdze sobie wszystko dokladnie sam, wyrobie sobie zdanie z pierwszej reki (szczegolnie na GUI) i bez zalu pozegnam sie z tym samochodem, bardziej bede docenial rozwiazania Tesli ^^

No ale dlaczego nie żałujesz, co takiego Cię zachęca do trzymania auta kilka miesięcy? Nie wyłapałem tego. Możliwość zabawy g@€&&m GUI? Serio? Może jednak jest coś więcej o czym napiszesz bez sarkazmu? Bo nie wierzę żebys to auto w innym przypadku trzymał dłużej, zamiast sprzedać póki nie natłukłeś km.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

Śpisz pewnie też z wyboru nie przymusu, to jest dopiero optymistyczne podejście do życia.

Albo udajesz, albo nie rozumiesz.  Jak ktoś kupuje auto elektryczne to wie, że będzie się w trasie zatrzymywać na ładowanie. Tak samo jak kierowca auta spalinowego też się zatrzymuje na tankowanie. Roznica jest tylko w pokonywanej odległości od tankowania/ładowania do tankowania/ładowania. 

Jak dla kogoś jest problemem postój co 250 km na ładowanie to przeciez nie kupi takiego auta? A ten co kupił przecież nie narzeka. 

Pamiętaj,  że większość ludzi jeździ w trasy powyżej 300 km raz w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Komentarz znajomego odnośnie elektryków, po tygodniu jeżdżenia VW ID5. A idz w piz.....

Do miasta tak, na trasę nie ma opcji

Szybką ladowarka taaaa.

Skromne 69min

IMG-20240831-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Szczerze mówiąc, to tak wolne ładowanie to chyba pierwsza istotna wada jak dla mnie z tego co wymieniłeś. I może bardziej to “wina” nietypowej sieci w Norwegii, ale nie znam się na tym. W Polsce na AC zawsze ładuje mi 10.5kW.

Tak, jest to "wina" norweskiej sieci bo jest nietypowa dlatego za bardzo o tym nie pisalem bo w skali europejskiej/polskiej nie ma zadnego znaczenia.

Nie zmienia to jednak faktu ze jedni producenci potrafia sobie z tym bez problemu poradzic a inni maja to zupelnie w nosie, rozbija sie jak zawsze o detale bo na koniec dnia zarowno Twoje BMW X5M jak i Dacia Duster przewioza Twoja rodzine w miare szybko i bezpiecznie z punktu A do punktu B.

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ruszając autem odruchowo przełączam na B i ani razu przy parkowaniu nie miałem niebezpiecznej sytuacji. Za to żona nigdy nie włącza B, bo bardzo nie lubi tego trybu. Zawsze jeździ na adaptacyjnym.

Moze sie myle ale tryb B to tryb z rekuperacja a "adaptacyjny" to jedna z wersji tego trybu.

Jezeli zona jezdzi na "D" to imho nie ma tam zadnego trybu adaptacyjnego tylko jezdzi bez rekuperacji (jak w spalinowym), auto nie odzyskuje energii.

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

No ale dlaczego nie żałujesz, co takiego Cię zachęca do trzymania auta kilka miesięcy? Nie wyłapałem tego. Możliwość zabawy g@€&&m GUI? Serio? Może jednak jest coś więcej o czym napiszesz bez sarkazmu? Bo nie wierzę żebys to auto w innym przypadku trzymał dłużej, zamiast sprzedać póki nie natłukłeś km.

Napisalem Ci juz, mam tysiac rzeczy na glowie i po prostu zwykle lenistwo mnie powstrzymuje przed sprzedaza tego samochodu od reki.

Sprzedac to jedno ale jeszcze trzeba kupic kolejne - zalatwianie kredytu, czas oczekiwania etc 

Jakie ja mam nim natluc kilometry jak jezdze nim przez 90% czasu 15km do pracy dziennie?

A jezeli chodzi o "cos wiecej" to pisalem Ci juz wielokrotnie - to auto ma tez oczywiscie swoje zalety w porownaniu do Tesli - i4 jest lepiej wyciszone od mojej starej TM3P, ma jedrniejsze zawieszenie (na np. spiacych policjantach) - ale kosztem handlingu niestety, ma przyjemny headup, otwierany szyberdach, ma ladniejsza karoserie (bo spalinowa platforma), elektryczny hak. Chyba tyle z tego co zauwazylem.

Myslalem tez ze klamki ma lepsze ale cofam to, klamki zewnetrzne w i4 sa rownie nieergonomiczne jak te w TM3.

Jezdzilem e-Golfem kilka miesiecy i przezylem i nie widze zadnego problemu zeby pojedzic tym i4 przez kilka miesiecy, korona mi z glowy nie spadnie.

Natomiast pisze po raz kolejny zeby nie bylo nieporozumien - dla mnie to auto jest ulomne/uposledzone (jako kompletny produkt/elektryk) i nie za bardzo chce mi sie wierzy,c ze ktokolwiek kto mial wczesniej Tesle bedzie nim jakos wielce zachwycony bo po prostu nie ma z czego.

PS. Skaja w tym aucie najnormalniej smierdzi, zaluje ze ja wybralem, minelo kilka tygodni a smrod do teraz nie wywietrzal 😕, jest intensywny i po prostu nieprzyjemny, w Tesli tego nie bylo - jakbym konfigurowal je ponownie to wybral bym zdecydowanie Vernasce/Merino ze wzgledu na sam zapach.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.