Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wg strony Porsche, wersja Turbo ma 480l bagażnika do linii okien, a wersja 408KM ma 640l do linii okien, czyli tyle ile BMW x5. A jak doda się frunk, to daje już sporą przestrzeń.

Myślę że Turbo ma większy silnik albo jakąś dodatkową przekładnię biegów czy coś. Trochę szkoda, bo 480l to mało i dla mnie dyskwalifikuje w suv. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem szczerze że jestem też niemile Zaskoczony i wręcz zniesmaczony. No nic przyjdą auta na salon, będę oglądać, ewentualnie downgrade do 4s jakby tam bagażnik był normalniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik bierz model Y po liftingu, pewnie bedzie juz 95kWh, poprawione osiagi no i za polowe ceny Turbo.

Bagaznik przepastny wiec nie bedziesz zniesmaczony.

Zona nie bedzie marudzic bo sa juz LEDy etc ^^

Mozesz tez nakrecic zone, ze fotele elektryczne, podgrzewane, wentylowane, nie to co ta bieda w iX1 ^^

Zaszokujesz cale forum 😄

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja mysle ze 95kWh to jest dokladnie to czego potrzebuje model Y zeby kontynuowac swoja dobra sprzedaz w EU i dominowac nad innymi elektrykami.

Macan przetarl sciezke i pokazal ze mozna tyle upchac w kompaktowym SUVie.

Na dzis w modelu Y LR jest 560km WLTP, Porsche pokazalo ze moze byc 650km.

 

Jak Tesla wjedzie na bialym koniu i z ich wydajnoscia napedow i bateriami 95kWh pokaza zasieg ~700km WLTP w cenie ~250k PLN to bedzie znowu najczesciej kupowany elektryk na swiecie.

A jak lift sie skonczy na tym co w modelu 3 to imho szalu wielkiego nie bedzie.

Jak zwykle pozyjemy zobaczymy

Tesla Model Y Juniper ‘Leak’ Fuels Speculation (forbes.com)

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza się to byłby świetny ruch ze strony tesli jednak macam, q6 gra w zupełnie innej lidze cenowej więc mogą stopnie pozwollic na więcej i zgadzam się. Model y z baterią 95kwh w cenie 250k, no nie dało by się przejść obojętnie. Byłby to także całkowity gwóźdź do trumny dla s/x

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MB C-klasa z silnikiem R4 i bateryjka 6kWh, 2,2 tony, bagaznik <300l i dzwiek puszczany z glosnikow.

Ponad 650k PLN, 170k USD (!)

ahahahahaha, boze jaka ta europejska motoryzacja jest smieszna na dzisiaj, kto to gowno kupi i po co, czy ci niemcy juz zupelnie zwariowali?

Zrzut-ekranu-2024-08-30-184640.jpg

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mercedes szybko zrozumiał swój błąd i wraca do v8. W świecie samochodów sportowych klienci jednak lubią jak samochód odpowiednio ryczy 😀 mozna powiedzieć że to nieudany eksperyment chociaż jakby nie było to poza dźwiękiem to osiągi się nawet bronia https://youtu.be/ujtdXpTaGUk?si=vBlm0gi3H6tubc1r

 

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Swoją drogą ciekawe czy chociażby spalanie jest mniejsze jak w v8 przy cywilnej jeździe. 

Co za roznica czy to pali 2 litry czy 20 litrow, to auto jest karykatura auta (chyba pod kazdym wzgledem) i szczerze mowiac nie wiem jaki ktos moglby miec powod zeby je kupic -> sa auta szybsze, ladniejsze, tansze, lepiej sie prowadzace, ladniej brzmiace, pakowniejsze, bardziej prestizowe, no doslownie zaden pomysl mi nie przychodzi do glowy w jakiego klienta to konkretne auto celuje jako calosc.

@Randall mozesz podpytac sasiada czym sie kierowal przy zakupie? Jedyne co mi przychodzi do glowy to najwierniejszy fan marki majacy poprzednie C63 i chcacy kontynuowac tradycje ala "C63 albo nic"

 

PS. Caly tydzien jezdze i4 M50, moj boze, to auto to jest technologiczny skansen, ilosc DURNOT/DLUGU technologicznego w normalnej, codziennej jezdzie po prostu paralizuje. Jak wsiadlem dzis do zony modelu Y doslownie na 5 minut to jakbym po 3 minutach pod woda lyk swiezego powietrza zaczerpnal. BMW ma po prostu cale GUI, cala obsluge do zaorania, jezeli Neue Klasse nie zerwie z tym ich calym betonem to nie widze tego, na cyganskich znaczkach i dawnych sukcesach nie da sie jechac w nieskonczonosc.

 

Hitem nie do pobicia jest kazdorazowe (!!!) skanowanie kodu QR telefonem przed rozpoczeciem jazdy jak sie chce jezdzic bez kluczyka, kto jezdzi BMW ten sie w cyrku nie smieje 😄🤣

Zrzut-ekranu-2024-08-30-213451eee.jpg

 

A jak zapomnisz po wyjsciu zamknac szyberdachu to musisz spowrotem wejsc do auta (przeciez z apki sie nie da, za prosto by bylo ^^), kliknac przycisk start (ale nie przed odlozeniem telefonu do tacki oczywiscie ^^) i dopiero mozesz zamknac szyberdach.

Bareja sie klania, ilosc absurdow w tym aucie poraza.

 

PS. Myslalem ze Tesla ma slabe klamki ale te w i4 to badziew jednakowy - rece sie slizgaja, nie ma za co porzadnie "zlapac"/szarpnac jak w normalnych klamkach.

 

Generalnie jak juz sie jedzie to jest ok - cisza, dobre zawieszenie, 500KM (pomimo olbrzymiej masy), ale zanim czlowiek odjedzie to normalnie z notesem trzeba odchaczyc liste rzeczy --> wcisnac dwa razy drazek biegow, wcisnac tryb sport, wcisnac kasowanie pipczenia o przekroczeniu predkosci, wlozyc telefon do tacki ---> facepalm po prostu, ten samochod w porownaniu do prostoty i latwosci jazdy Tesla to straszna lipa.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Miał wcześniej A45S, chyba go namówili w salonie że będzie super ekstra. Jakoś nie było okazji pogadać o tym C63 ale te sztuczne pierdy z wydechu (albo głośnika) przerywane przez momenty w których przechodzi w żeglowanie na elektryku są trochę żałosne. Poza tym jak zobaczyłem cennik to oszalałem, w tej cenie można kupić BMW M3 z S58 pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co za roznica czy to pali 2 litry czy 20 litrow, to auto jest karykatura auta (chyba pod kazdym wzgledem) i szczerze mowiac nie wiem jaki ktos moglby miec powod zeby je kupic -> sa auta szybsze, ladniejsze, tansze, lepiej sie prowadzace, ladniej brzmiace, pakowniejsze, bardziej prestizowe, no doslownie zaden pomysl mi nie przychodzi do glowy w jakiego klienta to konkretne auto celuje jako calosc.

@Randall mozesz podpytac sasiada czym sie kierowal przy zakupie? Jedyne co mi przychodzi do glowy to najwierniejszy fan marki majacy poprzednie C63 i chcacy kontynuowac tradycje ala "C63 albo nic"

 

PS. Caly tydzien jezdze i4 M50, moj boze, to auto to jest technologiczny skansen, ilosc DURNOT/DLUGU technologicznego w normalnej, codziennej jezdzie po prostu paralizuje. Jak wsiadlem dzis do zony modelu Y doslownie na 5 minut to jakbym po 3 minutach pod woda lyk swiezego powietrza zaczerpnal. BMW ma po prostu cale GUI, cala obsluge do zaorania, jezeli Neue Klasse nie zerwie z tym ich calym betonem to nie widze tego, na cyganskich znaczkach i dawnych sukcesach nie da sie jechac w nieskonczonosc.

 

Hitem nie do pobicia jest kazdorazowe (!!!) skanowanie kodu QR telefonem przed rozpoczeciem jazdy jak sie chce jezdzic bez kluczyka, kto jezdzi BMW ten sie w cyrku nie smieje 😄🤣

Zrzut-ekranu-2024-08-30-213451eee.jpg

 

A jak zapomnisz po wyjsciu zamknac szyberdachu to musisz spowrotem wejsc do auta (przeciez z apki sie nie da, za prosto by bylo ^^), kliknac przycisk start (ale nie przed odlozeniem telefonu do tacki oczywiscie ^^) i dopiero mozesz zamknac szyberdach.

Bareja sie klania, ilosc absurdow w tym aucie poraza.

 

PS. Myslalem ze Tesla ma slabe klamki ale te w i4 to badziew jednakowy - rece sie slizgaja, nie ma za co porzadnie "zlapac"/szarpnac jak w normalnych klamkach.

 

Generalnie jak juz sie jedzie to jest ok - cisza, dobre zawieszenie, 500KM (pomimo olbrzymiej masy), ale zanim czlowiek odjedzie to normalnie z notesem trzeba odchaczyc liste rzeczy --> wcisnac dwa razy drazek biegow, wcisnac tryb sport, wcisnac kasowanie pipczenia o przekroczeniu predkosci, wlozyc telefon do tacki ---> facepalm po prostu, ten samochod w porownaniu do prostoty i latwosci jazdy Tesla to straszna lipa.

 

Sposób myślenia Tesli jest zupełnie inny niż tradycyjnych producentów.  

Ja pamiętam początki informacji o Tesli z tego forum od Adama:

-nie potrzebny kluczyk, 

-Ty śpisz,  a nawigacja się aktualizuje

-klapka się sama otwiera i zamyka 

-po "zatankowaniu" nigdzie nie płacisz, samo się to robi

-brak przycisku Start-Stop

-Samo się zamyka

-sterowanie z telefonu  itd

To było sińce fiction kilka lat temu. Jak widać BMW jeszcze nie poszło tą drogą i raczej nie pójdzie, bo wielu ludzi uważa,  że taka prostota nie jest Premium. Moim zdaniem to błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby zamknąć szyberdach będąc na zewnątrz pojazdu należy nacisnąć i przytrzymać dłuższą chwilę przycisk zamknięcia auta na pilocie. Dużo wygodniejsze jak grzebanie w jakiejś apce. Wszystkie szyby i szyberdach się zamkną. Brak możliwości zamknięcia z apki zapewne jest podyktowany względami bezpieczeństwa, wyłączenie ostrzeżeń o przekroczeniu prędkości to dzieło nowych przepisów unii (bądź uczcuciwy bo pamiętam jak sam tutaj na to w tesli narzekales). 

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Żeby zamknąć szyberdach będąc na zewnątrz pojazdu należy nacisnąć i przytrzymać dłuższą chwilę przycisk zamknięcia auta na pilocie. Dużo wygodniejsze jak grzebanie w jakiejś apce. Wszystkie szyby i szyberdach się zamkną. Brak możliwości zamknięcia z pilota zapewne jest podyktowany względami bezpieczeństwa, wyłączenie ostrzeżeń o przekroczeniu prędkości to dzieło nowych przepisów unii (bądź uczcuciwy bo pamiętam jak sam tutaj na to w tesli narzekales). 

No właśnie Słonik, to co napisałem sposób myślenia. 

W Tesli nic nie grzebierz w aplikacji, żeby się szyby zamknęły, szyberdach czy zamki. Po prostu wysiadasz i dzieje się magia 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na serio uważasz, że to bzdura? To mnie zaskoczyłeś,  bo uważam, że to zajebiste rozwiązanie . Brak kluczyka i automatyczne zamykanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak na serio uważam. Implementacja takiej funkcjonalności to jest kilka linijek kodu i każdy producent by sobie bez problemu z tym poradził. Kiedyś nawet były modne drzwi które same się zatrzaskiwały a ja miałem auto (chyba to był focus albo jakaś honda ) gdzie zamki zamykały się po jakimś czasie. Finał był taki, że któregoś pięknego dnia wyszedłem z auta na chwilę dłużej i nie wziąłem kluczyka a auto samo się zamknęło. Kilka godzin czekałem na drugi komplet. Z kolei znajoma wyszła z domu nie pamiętam do kuriera czy do śmietnika i zatrzasnęła drzwi z dwukatkiem w środku. Dwie godziny czekała aż mąż dojedzie z pracy..

no i teraz wyobraź sobie że zostawiasz dwu latka w aucie przykładowo ze swoim telefonem a on ci w nim wyłącza Bluetooth, auto się zamyka a do tego jest upał. Oczywiście możesz napisać, że przecież żona może otworzyć ale w rzeczywistości albo nie będzie miała apki albo akurat wtedy od ciebie nie odbierze bo będzie zajęta. Momentalnie jesteś zagotowany. Ja sobie zdaje sprawę że takie sytuacje trafiają się bardzo rzadko albo i wcale ale mi się trafiła z kluczykami i wiem że z bezpieczeństwem nie ma co igrać bo zlosliswie coś złego zdarza się w najmniej oczekiwanym momencie. Jestem wręcz na tym punkcie bardzo wyczulony, szczególnie mając małe dzieci i dla mnie jest to tylko stresujące także wolę jak sam mam nad wszystkim kontrolę, że jak zamykam auto to jestem pewny że nikogo w nim nie ma albo nie przytnę głowy szyberdachem 5 latkowi który akurat stoi na środkowym tunelu, szczególnie że samochód to jest miejsce gdzie lubi się bawić pstrykając w różne przyciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadzam się w 100% ze Słonikiem.

Te rzeczy które Adam wymienia to są pierdoły, a będąc złośliwym mógłbym powiedzieć że w Tesli szyberdachu nie otworzysz ani z apki ani przyciskiem 😜


Jedyne z czym się z Adamem zgadzam to zagmatwane gui, które nie jest zbyt czytelne i muszą to dopracować w BMW. Zrobiłem kilka tys km  wypożyczanymi BMW z nowym idrive i rzeczywiście czasem chcesz zmienić jakieś ustawienia to trzeba poklikać, ale wszystkie podstawowe funkcje są proste i pod ręką, także nie ma dramatu.

Jestes przyzwyczajony do gui Tesli. Ja jak pierwszy raz wypożyczyłem to auto to po 3 dniach znalazłem gdzie się autopilota włącza, a większość funkcje gui nie była dla mnie oczywista i musiałem się zastanawiać gdzie co znaleźć. Także wszzystkiego trzeba się nauczyć i zachęcam żebyś obiektywnie to oceniał. No chyba że przygotowujesz materiał na clickbajtowy artykuł na elektrowóz jak to użytkownik Tesli kupił BMW i się nim męczył pół roku żeby sprzedać potem 😄  Mam nadzieję że nie zespoilowałem 😉 

Widze podwójne standardy, bo pamiętam jak Adam mówił ze w Tesli jakieś opcje mogą być pochowane w menu bo ustawia się je raz i potem latami nie rusza. A jednak w BMW mu to bardzo przeszkadza. Powiedz nam Adam z jakimi konkretnie funkcjami masz problem w menu? Ustawianie klimy czy np zmiana ustawień rodzaju opon do której trzeba się doklikac?

A żeby Ci pomóc z tym qrcode to coś robisz nie tak. Używam nieraz samego telefonu jak np jadę na basen czy trening i nie biorę kluczyka. Nigdy nie muszę nic skanować, a samochód rozpoznaje użytkownika i ustawia fotele pode mnie na podstawie kluczyka w telefonie. Może w opcji powinieneś gdzieś powiązać na stałe kluczyk z użytkownikiem. 

 

Niemcy są przewrażliwieni na punkcie bezpieczeństwa, a filozofia Muska jest eksperymentować i popełniać błędy. Ja szczerze mówiąc nie mam problemu z tym że Tesla eksperymentuje na użytkownikach badając poziom ich wkurzenia wywalając USS, manetkę kierunkowskazów, head up itp. Wręcz nawet fajnie, bo jak coś się okaże że się sprawdza, to takie wybrane rzeczy producenci typu BMW mogą zaimplementować w aucie nie powodując wkurzania użytkowników. Tesla z iluś rzeczy wycofała się rakiem, przy iluś niewygodnych tkwi dalej. Fajnie że ma masę użytkowników którzy cieszą się ze są beta-testerami usability nowych koncepcji. Ja dalej obstawiam że liczniki za kierownicą są fajne a ich brak traci taniościa, pewną liczbą przycisków jest fajna, USs fajne, lidary fajne, kierunkowskazy fajne. Przycisk start-stop mi nie przeszkadza w elektryku itp. Jak mam wiertarke to tez chce wcisnąc przycisk start-stop a nie przyłożyć ją do ściany i cieszyć się ze sama wierci, a potem pisać na forum użytkowników wiertarek niemieckiej marki, że producenci legacy wiertarek to śmietnik historii 😜

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Człowiek uczy się odruchów dniami/tygodniami/miesiacami. To co Adam pisze to są jego wyuczone odruchy i trafiając w inne środowisko nie może się połapać. Ja mam podobnie, jak wsiadam do samochodu żony to zamiast wybrać kierunek jazdy to włączam wycieraczki bo w tym miejscu w Mercedesie jest wajcha od zmiany kierunku jazdy. W sytuacji krytycznej, kiedy co się wyłączy myślenie te wyuczone odruchy mogą ci uratować zdrowie lub życie. Przykładowo może drzwi na przycisk i są wygodne ale jak wpadniesz do wody/dachujesz czy zaczniesz się palić to zaczniesz panicznie naciskać ten przycisk próbując się uwolnić a o schowanej klamce awaryjnej najpewniej zapomnisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun z tego co rozumiem to X5 możesz jeżdzić bez kluczyka? Czy ma to dla Ciebie jakieś znaczenie czy bierzesz kluczyk, a nie sam  telefon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 bodajże mat watson z carowow jak robił test how far drive before die, zajechał tak tesle że nie dało się ani tesli ani klapki ładowania otworzyć. Każde normalne auto ma mechaniczny klucz awaryjny w środku a cubie jak coś się stanie z elektroniką/akumulatorem to co zrobisz?

IMG_2123.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun z tego co rozumiem to X5 możesz jeżdzić bez kluczyka? Czy ma to dla Ciebie jakieś znaczenie czy bierzesz kluczyk, a nie sam  telefon?

Ma, bo mam Digital Key bez Plus, więc jest mniej wygodny bo trzeba odstawić na półkę żeby odpalić auto. Także sporadycznie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 bodajże mat watson z carowow jak robił test how far drive before die, zajechał tak tesle że nie dało się ani tesli ani klapki ładowania otworzyć. Każde normalne auto ma mechaniczny klucz awaryjny w środku a cubie jak coś się stanie z elektroniką/akumulatorem to co zrobisz?

IMG_2123.jpeg

Słonik daj spokój.  Chcesz na siłę udowodnić,  że to złe rozwiązanie.  W ten sposób myśląc to lepiej z domu nie wychodzić. 

W żadnym samochodzie od kilkunastu lat nie włożyłem kluczyka do zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.