Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Sportowy gokart w akcji https://www.facebook.com/share/r/Kea4y9T5i4joFvQr/?mibextid=UalRPS

 

adam przez trzy lata biadoliłeś ze personalizację są zbyt komplikowanie i odejda do lamusa. Teraz narzekasz że jest zbyt mała. Zdecyduj się facet. Co do twojego narzekania to miej pretensje do siebie że nie potrafiłeś skonfigurować auta pod swój gust. Wybrałeś kolor siedzeń jakby baba po okresie w nim siedziała, wersje performance zamiast np i4 40 w wersji luxury a teraz narzekasz na sportowe elementy. M sport pro nie każdy musi brać. Albo chcesz te dodatki albo nie. Zamiast tego trzeba było wsiąść naturalną skórę i nie trzeba by było narzekać.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co widzę, to konfiguracja nic nie pomoże, bo to dla Adama jest po prostu "zły" samochód. 2400 kg w takim aucie ma swoje konsekwencje. Druga rzecz to ciągłe obcowanie z Teslą, która Adamowi bardzo pasuje, a BMW jest inne. Mimo bycia fanem BMW może już nowe auto z 2024 roku nie będzie go kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 wydałbyś swoją niemal roczną pensję na zły samochód, gdy w tym samym czasie mógłbyś kupić podobno ten drobny i to po liftingu, podobno mocno ulepszony? Jaki z niego fun marki? Raczej pierwszy plujec marki narzekanie na kolory, mniej wygodne bo sportowe siedzenia, toć to wszystko można skonfigurować inaczej. 
 

poza tym masa jakoś nie przeszkadza modelowi s plaid być dużo szybszym na Nurburgring od modelu 3

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

No to jest wada BMW i wielu legacy o ktorej tu mowilismy nieraz, cykl zycia auta to 6 lat minimum, lifty to glownie inne zderzaki czy ksztalt lamp, auta sa nierzadko stare juz w momencie premiery co jest kuriozum.

Tesla niewiele się różni tutaj. Podgrywanie updateow w którym pojawia się Apple Music, ktorego używam w BMW od 3 lat i przez Car Play mam np listę utworów wyświetlana i przewijana na headup. Co kluczowego doszło oprócz zmian w software w Tesli? Ja kojarzę:

- pompa ciepła - nadrabianie zaległości (w iX3 od początku była)

- zmiana procesora - w lifcie i4 zmienia się cały UI z 8.0 na najnowszy 8.5 jeśli dobrze kojarzę. Czy lepszy, czy gorszy, to każdy subiektywnie oceni

- zasięg 560->620km przez użycie innych baterii

- usunięcie USS 🙂

dopiero lift to dodanie ambientów, poprawa wyciszenia, poprawa komfortu zawieszenia, zmiana kształtu zderzaków i lamp 🙂 

Rzeczywiscie jak na auto zaprezentowane 6 lat temu to porażająca liczba zmian. 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Plaid bazuje na 10 letnim modelu i jakos nie przeszkadza mu to w posiadaniu najnowszego hardware kiedy tylko jest dostepny, wg Twojej logiki to niemozliwe przeciez.

W TM3 to samo, pojawil sie Ryzen to z miesiaca na miesiac zastapil Atoma, tlumaczenie BMW z tym UWB jest zenujace wg mnie, mozesz sobie gadac do woli, mam swoje zdanie wyrobione.

Nie wiem jakie jest tłumaczenie. Dla mnie dziwne ze nie ma UWB i mnie by denerwowało. Tak samo jak denerwujący jest brak CA w tylnych drzwiach. Używałem poliftingowego x5 i to dramat. Przez parę dni myślałem że zapomniałem kluczyka jak mi nie chciało auto otworzyć tylnych drzwi żeby dzieciaki wypuścić. 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Ptaszki cwierkaja ze bedzie 95kWh bateria w nowym modelu Y, moze stad opoznienie.

Sam sobie przeczysz. Skoro te zmiany hardware tak proste to dlaczego tyle czekamy skoro TMY to w praktyce napompowana TM3. Zmiana baterii powoduje 2 lata opóźnienia? No proszę Cię…

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Poza tym porownywanie Tesli do BMW gdzie ta pierwsza to firma swiezynka w fazie gwaltownego rozwoju do BMW, ktore ma 30 fabryk rozsianych na swiecie, jest niezbyt rozsadne ^^

Nie żartuj. Tak mogłeś mówić 5-6 lat temu. Dziś to typowe korpo motoryzacyjne. Mając 30 fabryk masz mniejszą elastyczność właśnie, bo są z różnych epok pewnie. 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Pisalem Ci ostatnio, takimi postami pokazujesz tylko jaka masz slome w butach, i jezdzenie X5M tego nie zmieni

No i znow ocenianie ludzi przez pryzmat metki… raczej takimi tekstami pokazujesz kto ma z metkami największy problem. 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Przeciez BMW nie konkuruje z Tesla, od 4 lat tu czytam, ze BMW to marka premium a Tesla konkuruje z Toyota, zdecyduj sie bo sie miotasz w argumentach ^^

Nie wiem czy dyskusja  ma sens bo 100 razy pisałem, że nawet jak Tesla nie byłaby bezpośrednią konkurencją BMW, to rzucenie na rynek 1.8m tanich aut MUSI wpłynąć na cenę aut premium. Chociażby dlatego że ci klienci nie kupią BMW premium selection, czy używanych 4-letnich BMW co ciągnie w dół ceny aut nowych.

Dziś jest walka o tort aut elektrycznych i tutaj wojna cenowa jest duża bez względu na markę. Nawet na ceny Taycana ma wpływ. To co mówi prezes BMW to dla mnie czysty marketing. Tak nie mówić prezes Ferrari 🙂

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Wielokrotnie tez tu pisalem, ze jak obnizyli ceny do poziomu TM3 to jak ktos jest fanem marki to moze sie pochylic nad oferta jak mu nie przeszkadzaja mankamenty ktorych jest MNOSTWO.

No i widać mialem 100% racji - nawet nieświadomie mówisz że „pochylasz się nad oferta BMW”, czyli potrzebujesz pokazać że jesteś ponad tym i chyba sam sobie to udowadniasz kupując BMW i4. Nie widzę innego wytłumaczenia.

Powiedz tak serio - fajnie się autem jeździ na codzień po tych kilku dniach czy codziennie rano po pierwszym kilometrze Cię żółć zalewa? 🙂 

 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

Wez moze na jakies wakacje wyjedz bo przechodzisz jakis gorszy okres ewidentnie, pozdrawiam serdecznie!

Kolejny przykład nietrafionych ocen. Byłem prawie miesiąc na urlopie w lipcu i czuję się bardzo wypoczęty 🙂 To jest właśnie typowy przykład słomiastych wycieczek i typowy scenariusz - Słonik i inni rzucają szyderczymi komentarzami bo nie moze nikt zrozumieć już tej hipokryzji, Kriss próbuje ratować sytuację, a na końcu do mnie jakieś słomiane aluzje rzucasz 🙂 

W dniu 9.08.2024 o 18:23, adamjttk napisał(a):

/tryb szydery

Moze te Twoje ulewajace sie posty sa wynikiem wyceny pikujacych akcji BMW ktore posiadasz?

sorry nie moglem sie powstrzymac 😉

 

Śmiało 🙂 Znów nietrafione. Akcje BMW to nieduża liczba akcji i jedna z wielu akcji, więc nie mam emerytury od tych akcji uzależnionej   Poza tym sprzedałem na Górce za 105 i kupiłem po spadku za 85zl, więc to raczej zabawa dla funu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BMFun napisał(a):

- zmiana procesora - w lifcie i4 zmienia się cały UI z 8.0 na najnowszy 8.5 jeśli dobrze kojarzę. Czy lepszy, czy gorszy, to każdy subiektywnie oceni

8.5 nie jest najnowszy. To tylko delikatne usprawnienia względem 8. Najnowszy jest 9 który jest na bazie Androida i w którym będziesz mógł instalować dodatkowe aplikacje. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 wydałbyś swoją niemal roczną pensję na zły samochód, gdy w tym samym czasie mógłbyś kupić podobno ten drobny i to po liftingu, podobno mocno ulepszony? Jaki z niego fun marki? Raczej pierwszy plujec marki narzekanie na kolory, mniej wygodne bo sportowe siedzenia, toć to wszystko można skonfigurować inaczej. 
 

poza tym masa jakoś nie przeszkadza modelowi s plaid być dużo szybszym na Nurburgring od modelu 3

Nie. Ja zawsze jestem zadowolony ze swoich samochodów.  Zawsze lubie nimi jeździć. 

BMFun Uważasz, że Adama trzeba ratować? Ja tak nie sądzę.  Adam po prostu przykłada dużą wagę do szczegółów i o tym pisze.  Ja uważam, że go rozumiem, bo od jakiegoś czasu przestałem się nabierać na Premium. Po tym co się dzieje z silnikami spalinowymi w autach Premium jest dla mnie nieakceptowalne. Wymiany łańcucha rozrządu gdzie trzeba wyjąć silnik, bo producent nie zakłada takiej potrzeby. Wymiana panewek w BMW przy 80, 100 tys km to już niemal norma. Takich przypadków jest mnóstwo.  Wychodzi na to, że bezpieczne jest kupowanie Premium nowego 5 lat gwarancji i sprzedaż. 

Ja w swoim 3 letnim BMW z przebiegiem 50 tys km też miałem już grzebane w silniku.  To było wcześniej dla mnie nie do pomyślenia. Silniki BMW były kiedyś bezawaryjne. 

W tych naszych dyskusjach opieramy się przede wszystkim na opiniach. Oczywiste jest, że każdy może mieć inną w tej samej sprawie.

Nie odbierajmy nikomu prawa do swojego zdania. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33nie Idźmy tą drogą. W mojej rodzinie przewaliło się już kilkadziesiąt samochodów premium kupionych nowych. Fakt nie były to sportowe maszyny ale nigdy żaden silnik nie uległ jakiejkolwiek awarii. Cześć samochodów do dzisiaj jeździ po rodzinie i też raczej każdy zadowolony także dla mnie nie istnieje coś takiego jak awaryjność silników do tych 150-200 tys km przebiegu. Ba, w żadnym nie był wiemieniany olej częściej niż kazał producent.

tak trochę z innej beczki to ludzie nienawidzą elektryków i to widać na drodze. Dosyć często jeżdżę swoim eqe, gdzie autostrada to tak 150-180km. Biorąc pod uwagę korki itd to na tak krótkim odcinku to można pocisnąć. Regularnie spotykam się z gamoniami którzy jadą spokojnie prawym pasem ale jak zobaczą elektryka to dostają białej gorączki. Nagle przyspieszają i włączą się im syndrom rajdowca. Gonia, wyprzedzają prawym pasem tylko po to żeby wjechać prosto przed maskę ale chyba szybko Miękną bo albo zapewne spalanie ich zżera albo próbują gonić z niedowierzaniem jak się trochę miejsca zrobi ze taka wielka i to elektryczna locha się dosyć szybko od nich oddala. Nie pisze tutaj oczywiście o kierowcach nowych samochodów premium bo ci zawsze przeważnie jezdzili i nadal jeżdżą dużo szybciej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33nie Idźmy tą drogą. W mojej rodzinie przewaliło się już kilkadziesiąt samochodów premium kupionych nowych. Fakt nie były to sportowe maszyny ale nigdy żaden silnik nie uległ jakiejkolwiek awarii. Cześć samochodów do dzisiaj jeździ po rodzinie i też raczej każdy zadowolony także dla mnie nie istnieje coś takiego jak awaryjność silników do tych 150-200 tys km przebiegu. Ba, w żadnym nie był wiemieniany olej częściej niż kazał producent.

Takie zjawisko istnieje i oby Cię nigdy nie spotkało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.youtube.com/watch?v=vz4qnwNKxt4

carwow przetestował najnowsze auta elektryczne które zajadą najdalej. Na pierwszym miejscu nowy Taycan, na drugim eqe 300( a nie jest to wersja o najlepszym zasięgu, eqe 350+ jest i mocniejszy i ma 50 mil zasięgu więcej) a dopiero na trzecim nowy highland long range z plastikowymi kołpakami. Nowa 5 dosyć odległe miejsce ale mała bateria w dużej budzie robi swoje, do tego założone duże felgi też nie pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to już było,  film z przed 2 miesięcy. 

Dla mnie to tak średnio taka informacja kto dalej zajechał.  To tak jak by przy kupnie auta spalinowego kierować się zasięgiem. 

Zasieg ma znaczenie tylko w trasie. Jak jest infrastruktura to chyba nie ma znaczenia czy się ladujesz co 350 czy 450 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Świetnie obnażone półprawdy o Tesli w wyścigu na "półćwiartkę" z Porsche 911. A taka była fascynacja tutaj w wątku... Takich półprawd tutaj dużo, a prawdziwi fani zazwyczaj je kupują... Ciekawe jak prawdziwi fani Tesli to skomentują 🙂 

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie takie filmy to tylko show, traktuje je poglądowo. Mnie zawsze interesują czasy 0-200, żeby ocenić możliwości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wprawdzie jedna jaskółka wiosny nie czyni ale ale https://motofilm.pl/2024/08/koniec-dominacji-tesli-stal-sie-faktem-bmw-sprzedaje-wiecej-samochodow-elektrycznych/

 

to jest jednocześnie dobra i zła wiadomośc. Mam nadzieje ze BMW patrząc na dobre wyniki sprzedaży aktualnych wersji nie opóźni wejście Neue classe.

 

update odnośnie macana. Pojawił się slot na koniec października ale oczywiście z niego zrezygnowałem. Nie chce auta na grudzień i to w dodatku takiego którego nie widziałem jeszcze na oczy ani nim nie jeździłem. W sumie to nawet i dobrze bo eqe jest na tyle dopasiony że zostaje a golas w marcu kończy dwa lata więc będę mógł go sprzedać a eqe pójdzie dla żony która narzeka na wnętrze golasa 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, wirgilien napisał(a):

Dorzucę do kociołka 😄

BMW ze sprzedażą samochodów elektrycznych lepszą niż Tesla

https://elektrowoz.pl/auta/bmw-ze-sprzedaza-samochodow-elektrycznych-lepsza-niz-tesla-europa-lipiec-2024-jato-dynamics/

Tesla 3 przypływa z Chin w 3 miesiącu kwartału,  więc artykuł pod publikę.

Poza tym niech BMW będzie pierwsze, czemu nie. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Tesla 3 przypływa z Chin w 3 miesiącu kwartału,  więc artykuł pod publikę.

Poza tym niech BMW będzie pierwsze, czemu nie. 😀

Elektrowóz twierdzi że skok sprzedaży BMW jest dzięki wprowadzeniu BMW i5. Piekło zamarzło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem w Gdyni,  byłem na Helu i gołym okiem widac sporo Tesli. 

Słonik tak polecałeś Ionity, ładowałem się za Poznaniem od 20 do 95% w 25 minut i przed Gdańskiem od 12 do 75% w 19 minut. Super,  polecam. Koszt 2,05 za 1 kWh, abo za 34,50 za pierwszy miesiąc.  Potem pewnie zrezygnuje.

No I dojechałem do Gdyni, potem na Hel i z powrotem.  Razem 700 km i 2 krótkie ładowania. Do 50% ładuje mi 180 kW na godzinę. Jestem zadowolony..

A na miejscu są ładowarki AC za 1,59.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Hmm, tak średnio. 

Trochę z uwagi na pracę jeździłem S-kami i autostradami moim 540i po Polsce.

Tempomat na 150kmh. Tankowanie co 700km. Spalanie mam 9l/100km

W elektryku dojazd + tankowanie 1h w plecy. Koszt przy 22kWh/100km ok 45zl/km. 

W 540i koszt ok 56zl. Tyle, że tu nie mam problemu z fakturami do odliczaniu podatków. 

Jak w elektryku z fakturami za te ładowania?

Nie mówię już o utracie wartości. Jak widzę ile zalegają Taycanow u niemieckich dealerów. Cena rocznych, 2 letnich katastrofalnie spadła. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun zapewne kropla drąży skalę. Mnogość modeli elektrycznych coraz to nowo wprowadzanych oraz efekt świeżości nowego modelu robią swoje. Powiem szczerze że jak mi się z początku nowa 5 nie podobała, tak teraz jak się opatrzyła i jest fajnie skonfigurowana to wygląda ekstra. Milo jest na niej oko zawiesić. Dla mnie minus za małą baterie bo gdyby była taka jak w eqe 90, lub a6 stron 95 to raczej na pewno w zeszłym roku bym zamówił.

 

@Kriss33 myślę że już kwartalne dostawy nie mają takiego znaczenia bo po pierwsze model y jest głównym koniem napędowym sprzedaży a po drugie zapewne jest sporo modeli 3 dostępnych od ręki. Co do Twojej trasy nad morze to zapytam przekornie dlaczego nie wybrałeś najlepszej sieci na świecie suc? Zwiedził byś centrum poznania, zachaczyl o Ciechocinek a jak prądu by zabrao na Hel to przy obwodnicy Gdańska masz centrum handlowe Matarnia z Ikea żabich retardacja oraz greenway 😀 a tak już na poważne to pisze tu już od wielu miesięcy że przy wyborze auta lepiej sprawdzić gdzie się głównie jeździ i jaką sieć jest lepsza bo według mnie w Polsce wiele lepiej sprawdza się przykładowo kombo greenway plus IONITY. W każdym razie miłego wypoczynku i sprawdz drogę powrotną bo są tam roboty i jeszcze niedawno wjazd na IONITY w stronę Gdańska (wogole na stację benzynową na której jest IONITY) był niemożliwy ze względu na trwające tam roboty drogowe.

@Rufio ceny taycana to jest naturalna kolej rzeczy bardzo drogich zabawek. Chcesz się wyróżnić to plac i płacz.  Była nowość, rabaty były 5-6 procent, później doszła inflacja i brak aut. Teraz mamy sytuację i przesyt aut a do tego stary model. W zeszłym roku miałem ofertę na 4s sport tourismo w cenie nieco ponad 500k plus leasing 2 procent plus koła zimowe gratis cennikowo bodajże za 40k.  Auto skonfigurowane na 760k, oczywiście nowe, poprzedni rocznik. Ja bym to auto brał, bo to była naprawdę przyzwoita oferta ale żona się źle czuła w tym aucie. JaK to ona stwierdziła dach zbyt blisko głowy i siedzenie na ziemi ją przytłacza. Dziś mamy nowy, sporo lepszy model na rynku więc utrata wartości jest adekwatna jak dla wszystkich dużych I bardzo drogich limuzyn typu klasa s, seria 7. Co do kosztów to trzeba patrzeć na to co jest tu i teraz bo sytuacja zmienia się dynamicznie.  Rok temu zaczął się przesyt elektryków, w tym roku widzę sporo przecenionych spalinowek. Wyświetlają mi się reklamy przykładowo x5 z rabatem do 24 procent czy Volvo taniej o VAT. W merc i Audi podobnie więc ten co kupił w zeszłym roku na małym rabacie dziś będzie ostro  do tyłu. Co do kosztów pełna zgoda. W trasie dalekiej zaczyna być podobnie i musisz sobie usiąść z długopisem i kartką papieru, rozpisać gdzie najczęściej jeździć i najzwyczajniej w świecie policzyć co się bardziej opłaca. Ja przykładowo testowałem w zeszłym roku  q7 3 litry benzynę która też była na dobrym rabacie. Pojeździłem ze 100km wcale nie jakoś super dynamicznie, spalanie na konie 17l na 100. Ja najczęściej jeździe około 500km w dwie strony. Wymaga to odemnie jednego ładowania które kosztuje mnie stówkę. Na benzynę czy diesla musiałbym wydać 400-500 więc dla mnie koszta były wyraźnie na korzyść elektryków. Oczywiście trzeba też brać pod uwagę swoje wymagania. Mnie np córka ostatnio napiera żebyśmy kupili skuter wodny i z przyczepką tylko jak taki zestaw zaciągnąć elektrykiem do Chorwacji z kilkoma rowerami, supami i sporą ilością bagażu? Może pick-up to nie jest zły pomysł, van albo x5, x7 w dieslu? Co jest najzabawniejsze ze jeszcze 5 lat temu bagażnik w serii 5 był dla mnie aż nadto. Tak to się wszystko potrafi zmieniać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.