Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk tak z ciekawości jak się przestawiają na dziś dzień ceny ioniq 5n w Norwegii? Jak się to auto sprzedaje? Jest to świetne auto ale przez wygórowane ceny przynajmniej w PL bardzo mocno niszowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://elektrowoz.pl/auta/jak-bardzo-polecilbys-swoj-samochod-elektryczny-znajomemu-tesla-porsche-bmw-na-szczycie-mg-motor-i-stellantis-na-dnie/

Niemiecka firma UScale przeprowadziła szóstą edycję badania dotyczącego satysfakcji z posiadanych samochodów elektrycznych. Na samym szczycie listy polecanych marek znalazła się Tesla, aż 71 procent jej nabywców zarekomendowałoby ją przyjaciołom czy znajomym, podczas gdy ledwie 5 procent nie poleciłoby jej innym. Tylko jeden producent mógł się pochwalić równie niewielkim odsetkiem niezadowolonych posiadaczy: Porsche. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk tak z ciekawości jak się przestawiają na dziś dzień ceny ioniq 5n w Norwegii? Jak się to auto sprzedaje? Jest to świetne auto ale przez wygórowane ceny przynajmniej w PL bardzo mocno niszowe.

720k NOK gdy TM3P chodzi po 535k NOK czyli 35% wiecej.

Ale moim zdaniem to auto trzeba porownywac do TMYP bardziej bo to crossover/suv/napompowany hatchback a wtedy przepasc miedzy osiagami sie jeszcze powieksza.

Co do "swietne" ja bym polemizowal --> tzn osiagi ma rewelacyjne i tu nie ma zadnych kompromisow. Natomiast srodek, infotainment, pierdoly w codziennym uzytkowaniu --> mocno srednie, mi sie duuuzo rzeczy w Ioniqu nie podobalo i sam bym tego auta nie kupil, bylo w wielu miejscach mocno irytujace. Ale osiagi top notch, to ze to Hyundai to czapki z glow.

9 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

https://elektrowoz.pl/auta/jak-bardzo-polecilbys-swoj-samochod-elektryczny-znajomemu-tesla-porsche-bmw-na-szczycie-mg-motor-i-stellantis-na-dnie/

Niemiecka firma UScale przeprowadziła szóstą edycję badania dotyczącego satysfakcji z posiadanych samochodów elektrycznych. Na samym szczycie listy polecanych marek znalazła się Tesla, aż 71 procent jej nabywców zarekomendowałoby ją przyjaciołom czy znajomym, podczas gdy ledwie 5 procent nie poleciłoby jej innym. Tylko jeden producent mógł się pochwalić równie niewielkim odsetkiem niezadowolonych posiadaczy: Porsche. 

Mnie to w ogole nie dziwi, Tesla ma tyle samo zagorzalych fanow co i hejterow ale dziwnym trafem praktycznie kazdy kto zdecyduje sie na zakup nie moze sie tych aut pozniej nachwalic.

Ja o TM3P moge mowic praktycznie w samych superlatywach, rewelacyjne auto, a po lifcie wyeliminowali praktycznie wiekszosc bolaczek na ktore ludzie narzekali.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tak z innej beczki - możemy nie zgadzać się z publicznymi wypowiedziami Elona Muska, możemy krytykować Tesle za wygląd, fundamentalizm niektórych jej fanów itp ale zgadzam się z jego upartą systemową walką z overengineering'iem, który w różnych branżach jest realnym problemem. Sam widzę to szczególnie w branżach technologicznych (IT) i życzyłbym sobie, aby walka z tym zjawiskiem dotykała jak najwięcej branż, w szczególności motoryzacji.

Myślę, że rewolucja w motoryzacji jakiej jesteśmy świadkami ma wymiar nie tylko związany z nowym rodzajem napędu, ale także wymiar upraszczania konstrukcji samochodu i jego procesu produkcji, sprzedaży itp. Coś o czym Adam mówi od dawna. Ja się hegemonii Tesli zacznę obawiać dopiero jak znajdzie złoty środek i przywróci trochę zbyt dużo wyrzuconych elementów (zegary za kierownicą, headup itp) oraz będzie wprowadzać więcej modeli, podmodeli, wersji nadwoziowych na wzór BMW (może nie aż tak daleko) i zadba aby wygląd aut się zmieniał, mocno odświeżał, aby utrzymać klientów (patrz Adam który z nudów kupuje BMW i4).

Ewolucja silników rakietowych robi wrażenie.

image.thumb.png.a3eb2d2677479ef65932f957bfe613c4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun ale pozostaje pytanie czy ta rakieta została rzeczywiście uproszczona, czy to jest efekt cyfryzacji i mimniaturyzacji czyli de facto skomplikowania konstrukcji. Kiedyś układy scalone człowiek był w stanie naprawić lutownicą wymieniając kondziora czy też rezystor, dzisiaj wszystko jest tak małe, że mały scalak zbudowany jest z miliona tranzystorów. Jak płytka działa niepoprawnie to trafi do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Mnie to w ogole nie dziwi, Tesla ma tyle samo zagorzalych fanow co i hejterow ale dziwnym trafem praktycznie kazdy kto zdecyduje sie na zakup nie moze sie tych aut pozniej nachwalic.

Ja o TM3P moge mowic praktycznie w samych superlatywach, rewelacyjne auto, a po lifcie wyeliminowali praktycznie wiekszosc bolaczek na ktore ludzie narzekali.

 

Z tego jasno wynika, że skoro tak wysoki % ludzi jest zadowolonych to musi być to dobry produkt. 

I to wcale nie oznacza, że Ci ludzie są nie wymagający, jak to na forum padło. Jak ktoś nie czuje o co chodzi to nie kupuje Tesli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun ale pozostaje pytanie czy ta rakieta została rzeczywiście uproszczona, czy to jest efekt cyfryzacji i mimniaturyzacji czyli de facto skomplikowania konstrukcji. Kiedyś układy scalone człowiek był w stanie naprawić lutownicą wymieniając kondziora czy też rezystor, dzisiaj wszystko jest tak małe, że mały scalak zbudowany jest z miliona tranzystorów. Jak płytka działa niepoprawnie to trafi do kosza.

Pewnie jedno i drugie, aczkolwiek tutaj elektroniki w samym silniku za dużo raczej nie ma, lecz głównie elementy mechaniczne, systemy chłodzenia itp. Jest fajna biografia Muska, w której opisywana jest historia budowy i kolejnych modernizacji silników rakietowych i one były realizowane zgodnie z filozofią upraszczania, tą samą którą kierują się w Tesli - usuń tak dużo elementów jak to możliwe i jeśli nie przywróciłeś 10%, to znaczy że nadal za mało ich zostało usuniętych. A do tego tzw. "współczynnik idiotyzmu", czyli o ile droższy jest gotowy produkt od sumy składowych części z których został zbudowany po cenie rynkowej surowców z których został zbudowany. To oczywiście często zabawa na granicy ryzyka, ale wyższe ryzyko jest elementem tej strategii. Teoretycznie ryzyko jest na etapie testów nowego rozwiązania, ale teorie spiskowe mówią że producenci obecnie testują na gotowych produktach, czyli na nas 🙂

50 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego jasno wynika, że skoro tak wysoki % ludzi jest zadowolonych to musi być to dobry produkt. 

I to wcale nie oznacza, że Ci ludzie są nie wymagający, jak to na forum padło. Jak ktoś nie czuje o co chodzi to nie kupuje Tesli. 

Logicznie absolutnie z tego to nie wynika, lecz wskazuje tylko na że w specyficznie dobranej grupie docelowej osób które wybrały Teslę, większość zrobiła wystarczająco mocny research, że produkt który otrzymali jest w dużym stopniu zgodny z ich oczekiwaniami. Wiele razy dyskutowaliśmy tutaj o tym, że ktoś decydujący się na elektryka musiał zrobić dużo większy resarch i być dużo bardziej świadomym klientem, bo musiał oprzeć się bardzo dużej liczbie negatywnych opinii na temat elektryków. Czyli to są ludzie którzy kupili Teslę, pomimo bardzo wielu negatywnych opinii o Tesli i elektrykach. Dodatkowo mając odpowiednią świadomość, oczywiste jest to, że płacąc mniej, a dostając więcej niż konkurencja, automatycznie przymyka się oko na więcej wad produktu których byłeś świadomy przed zakupem.

Z tych liczb wynika tylko tyle, że dla 70% osób z 1.8 miliona jest zadowolonych, co nie oznacza że pozostałe 60 milionów sprzedanych na świecie samochodów byłaby zadowolona z Tesli gdyby ją kupiła. Czyli Tesla to jest dobry produkt (cokolwiek by znaczyło dobry, bo dobry dla każdego znaczy co innego), dla tych 1.4 miliona ludzi, a dla 58.6mliona Tesla nie jest dobrym produktem.

Z Twojej logiki wynika, że Toyota jest lepszym produktem, bo nawet mimo mniejszego %, w wartościach bezwzględnych poleca go więcej osób.

Ja mam wrażenie, że fenomen fanów Tesli bazuje na tym samym efekcie socjologicznym, jak np antysystemowe partie polityczne, które są głosem osób które uważają że system je źle traktuje (tutaj pojawiają się pewne charakterystyczne określenia, których nie zacytuję 🙂 ). Dlatego Tesla tak bardzo pokazuje że jest inna, nie jest jak legacy. Jednak z czasem te partie polityczne coraz bardziej upodabniają się do systemu i stają się jego częścią, w najlepszym (rzadkim) przypadku, lekko ten system tylko zmieniając. Mam wrażenie że to samo stanie się z Teslą, która jak widać coraz więcej elementów zaczyna brać od "producentów legacy", chociaż jestem przekonany że trochę zmian w rewolucji, która się za ich sprawą rozpoczęła, pozostanie i spowoduje pewne zmiany w całym przemyśle motoryzacyjnym.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem ma jednej z Greckich wysp. Jeżdżą tu skutery elektryczne. Szokujące jest dla mnie, że brak tego hałasu mi się bardzo spodobał. Co raz gorzej że mną czy co?

Adam pisałeś, że w Norwegii pływają elektryczne statki. Tutaj są diesle i okrutnie hałasują. Jak najszybciej powinny trafić na śmietnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piękna fura Adam. Bardzo fajny konfig i kolor. I od razu czuć premium we wnętrzu 😉 No i na dzień dobry „nie działające” OTA zainstalowało update aplikacji 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2024 o 19:13, BMFun napisał(a):

Kuriozalność Twojego punktu widzenia, do którego oczywiście masz prawo, jest taka że mówimy o samochodzie, a Ty ciągle o jakimś softwarze czy hardwarze. Jeśli kupuję nowy komputer, to patrzę głównie na jego parametry, a jeśli kupuję samochód elektryczny, to patrzę w kolejności na to:

1. Jakim jest samochodem - buda, wyciszenie, komfort, zawieszenie i masa innych rzeczy

2. Jakim jest elektrykiem (w przypadku elektryka) i jakie ma parametry użytkowe i czy są ok dla moich potrzeb

@BMFun, W obecnych czasach niestety samochód to hardware i software plus cała reszta. Nawet takie brukowce jak Onet. W sumie artykuł przeklejony ale bardzo dobrze punktuje słabości tzw. premium. 

Tesla jest i będzie technologicznym majstersztykiem mimo siedzeń z 'ceraty' ;-). Nie każdy potrzebuje siedzeń w skórze z napletków wielbłąda i lewarka zmiany biegów z kryształków Svarowskiego, przynajmniej nie ja ale są klienci typu Słonik dla których jest to kluczowy element decyzyjny w zakupie samochodu. 

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/niemiecka-branza-samochodowa-w-kryzysie-spadki-sprzedazy-i-zyskow/b4d8pbs,79cfc278

Gdyby niemiecka trójca potrafiła zrobić samochód z tym właśnie hardwarem i softwarem Tesli to rynek byłby pozamiatany. Nie mieliby konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, gratuluje auta. Felgi mamy te same 🤣👍

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Jac3kBMWco ty bierzesz? Nowe q6, a6, taycan, macan bije tesle na łeb jeśli chodzi o auto elektryczne.  Infotainment z ekranem także dla pasażera to też level wyżej jeśli chodzi o multimedia. Zaraz dołączy do nich mercedes i BMW z nowymi platformami. Jest też lucid który jest także lepszy od tesli jako auto elektryczne. Obejrzyj filmik z porównania szybkości ładowania zamieszczonego przez bjorna. Audi, hyundai, i jakiś chińczyk ładują się szybciej. Bjorn też tam wyjaśnił dlaczego tak szybko twoje auto puchnie. Jegenidoowiedz na to to taniość baterii.
poza tym dziś jest 8 sierpnia. Gdzie ta twoja petarda? Czekam do końca dnia 👍

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale tanio != najlepsze. Oczywiście nie znaczy ze jest zła ale to, że są na dzień dzisiejszy na rynku lepsze i niekoniecznie droższe. Przykładowo Jak zestawisz a6 etron z tesla model s to realnie wcale nie musi wyjść drożej. Dla modelu 3/y ciężko znaleźć konkurencję w tej samej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest po prostu wystarczająca dobra /3iY/ żeby zapłacić za nią po dopłatach ca 200 tys. Nic ponad to. Moim zdaniem /a jestem po jeździe testowej 3iY/ to nie jest auto premium. To całkiem fajne auto ze niezłą kasę. Ale pod względem tego co można ocenić po danych w tabelkach to cena jest atrakcyjna, co czyni cały wydatek /jeśli ktoś ma takie potrzeby i możliwości/ uzasadnionym. 

Inna sprawa to auta po 400 tys. Żadnym takim elektrykiem nie jeździłem i nawet nie siedziałem, więc się nie wypowiadam. W salonie Tesli /wewnątrz/ w Warszawie stoją tylko 3iY. Tesla chyba sama nie wierzy, że takie auto /ca 400 tys./ można w Polsce sprzedać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak chcesz elektryka i masz budżet około 200 tysięcy to raczej nic lepszego nie kupisz. Możesz jeszcze spróbować poszukać i zestawić q4/ix1 czy jakieś volvo xc40/ex30 ale nie wiem czy w tym budżecie coś dostaniesz i niekoniecznie muszą być to auta lepsze.. Widziałem też gdzieś na grupie że Jeep miał jakąś super wyprzedaż na swojego elektryka, gdzie uwzględniając dopłatę w najmie wychodził on razem z ubezpieczeniem … około 300 zł miesięcznie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Byłem oczywiście w salonie bmw i oglądałem ix1. To ładne auto. W środku zbudowane z podobnej jakości materiałów jak T3iY. W cenie około 200 t po dopłatach w zasadzie tylko słabsza wersja z niższym zasięgiem i gorszymi osiągami. Volvo ex30 za małe, ex40 zbyt drogie z przybliżonymi do T3iY osiągami. Audi nie widziałem. Oglądałem też /nie jeździłem bo nie mieli czasu/ Hyundaia Kona E. Auto małe ale zadziwiająco dobrze zbudowane wnętrze z bardzo ładnych i miłych materiałów. Byłem naprawdę zaskoczony jakości. Jestem jeszcze umówiony na jazdę BYD. Tego jestem ciekaw, ale myślę że decyzja już jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzieki za wszystkie gratulacje!

 

Krotko i rzeczowo:

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Adam najważniejsze pytanie, czy jest fajne??

Nie, nie jest "fajne" (po 3,5 roku z TM3P). Jest po prostu "ok"

 

Do poziomu "fajnosci" TM3P brakuje temu autu bardzo duzo, do fajnosci Twojej M2 brakuje jeszcze duzo wiecej.

Auto kupione rozumem a nie sercem, na koniec dnia tak jak pisalem wielokrotnie, to jest nowe, >500-konne BMW, bogato wyposazone, z AWD za ~220k PLN.

Klasyczne ccc i ciezko sie nie pochylic nad taka oferta (tym bardziej dla fana marki!)

W tej cenie moglem przymknac oko (i to zrobilem) na wiele niedorobek, niedoskonalosci czy dziadowania producenta (o ktorych pisalem tu wielokrotnie), nie zaplacilbym duzo wiecej za to auto szczerze mowiac bo jest takim "polsrodkiem", na chwile obecna bardzo dobrze wycenionym w NO po prostu.

 

W telegraficznym skrocie bo to tylko luzne refleksje po kilku godzinach:

Zaczne od pozytywow zeby znowu wszyscy na mnie nie fukali:

1. Auto jest ladniejsze (z przodu i tylu) od TM3 --> platforma spalinowa, tyle w temacie. Nowa platforma elektryczna nie bedzie miala tej zalety. Poki co jest agresywne i "napakowane", ma sporo przetloczen, dluga maske etc

2. Preferuje szyberdach otwierany od panoramy, te kilka dni w roku w NO milo jest fizycznie otworzyc okno dachowe w ladna pogode, w TM3 sie nie da. W Neue Klasse tez juz sie nie bedzie dalo niestety, szkoda.

3. Lubie fizyczne przyciski zamykania i otwierania drzwi

4. BMW ma wiecej doswiadczenia w montowaniu aut, wiele detali (jakies uszczelki, przetloczenia, maskownice, szczeliny --> drobnica) sprawia lepsze wrazenie i jest to fakt, Tesla sie poprawia ale jest nadal poziom nizej.

5. Komfort resorowania na 19" jest wyzszy od 20" w TM3P czy 21" w TMYP, ladniej wybiera nierownosci, dziury, jest tez cichsze troche od mojej TM3P, chociaz zupelnie bez szalu szczerze mowiac, jest chyba gorzej wyciszona od przedliftu.

6. Ma elektryczny hak, jest to bardziej premium od montowania tego badziewia samemu (wczoraj pod TMYP sie "kladlem" zeby zamontowac hak np, malo to dostojne)

7. head up. Pisalem sto razy, jego brak to najwieksza wada Tesli dla mnie. Licznik przed kierownica jest do niczego niepotrzebny ale headup to mus have imho w nowoczesnych autach.

8. auto jest zrywne i mocne, wiadomo 500KM wiec ciezko zeby bylo inaczej

9. Promien skretu nie byl tragiczny tak jak myslalem, te kilkadziesiat cm wiecej od TM3P nie czuc tak bardzo na ulicy poki co.

10. Tradycyjne kierunkowskazy, w nowej TM3 nie ma i jak dla mnie to jest troche lipa, da sie przezyc ale wolalbym tradycyjne.

11. Te lampy tylne sa bardzo ladne w nocy, w Tesli jest "taniej" bez dwoch zdan.

 

I tak szczerze mowiac tyle z zalet, niczym wiecej mnie nie porwalo jakos po TM3P

 

Wad za to ma dziesiatki jak sie jezdzilo wczesniej TM3, niektore wsciekle irytuja, z niektorych sie czlowiek smieje bo BMW mu sie kojarzy z premium a nie dziadowaniem, ktore czuc doslownie na kazdym kroku (a w nowszych BMW np G60 jest przeciez jeszcze gorzej). Lista chaotyczna, bez priorytetow 

1. Musze znowu nosic kluczyki. Nie ma UWB wiec trzeba przykladac telefon do klamki a pozniej go klasc w ladowarce QI ktora jest skitrana w jakiejs wnece, to jest nie do pomyslenia w 2024r, kwas na calego, dla kogos kto uzywal Tesli od lat to jest sredniowiecze wiec mozna powiedziec nie ma opcji bezkluczykowej.

2. Infotainment jest do ZAORANIA. Ktos kto uzywal/uzywa infotainmentu Tesli robi wielkie oczy. Po prostu odechciewa sie cokolwiek tam klikac. Jest nielogiczny, CHAOTYCZNY, wyskakuja okienka z lewej, z prawej, z dolu, z gory, ilosc podmenu przytlacza, to trzeba po prostu wszystko wyrzucic do smieci i napisac od nowa. Chyba ze maja juz w du**& bo google/apple przejma soft. I-drive jest jak kosc ogonowa. Powtorze - infotainment Tesli jest 2 klasy wyzej, jest skonczonym, dopracowanym produktem, to cos w BMW to jest jakis zlep roznych funkcji, pokazywanych rozna czcionka, roznymi kolorami, znalezenie czegokolwiek w tym to katorga. Apple/Google to zaoraja.

3. Auto nie ma frunka, bagaznik maly - to jest auto dla 2 doroslych i 2 dzieci i warto byc tego swiadomym, z tylu miejsca jest jak w Golfie a jednoczesnie wazy prawie 2400kg wiec jezdzi sie tym dostojnie jak czolgiem. Wneka w bagazniku gdzie w TM3 chowa sie tam caly Bjorn (super uzyteczna sprawa) w BMW zapchana subwooferem a w reszczie miejsca miesci sie kabel type 2 jedynie.

4. Obraz z kamery gorszy od TM3

5. KIEROWNICA - najwieksze rozczarowanie. Ona jest chyba ze styropianu 😞 Wazy tyle co piorko, jakbym ja mocniej scisnal to bym ja polamal w rekach chyba. Masywne, ciezkie kierownice z E90 czy serii F, co tu sie stalo? Ten tandetny plastik pomalowany na srebrny kolor dopelnia dziela zniszczenia, tak tandetnej kierownicy nie bylo nawet w tej  "sportowej" Toyocie ktora mialem niedawno z wypozyczalni, nie przejaskrawiam ani troche, BMW co ty robisz??? Skora mila w dotyku jedynie.

6. Uklad kierowniczy, feeling na kierownicy - nie ma, sztuczne i nijakie, moglbym rownie dobrze jezdzic Renault, bez roznicy, TM3P to przy tym aucie gokart.

7. Ilosc tandety, zaslepek i twardego plastiku w kabinie to jeden wielki wstyd dla marki. Nie bede pisal ze to poziom Dacii etc ale po prostu nie przystoi, nie z tym kojarzy mi sie marka BMW. Zaslepki na przyciski od otwierania/zamykania auta po stronie pasazera (wspolna czesc z rynkeim brytyjskim?) Te same zaslepki od pamieci fotela kierowcy po stronie pasazera? Naprawde?

Miejsce na lokiec z przodu i z tylu w drzwiach jak porownac to z tylu jak sie dotknie to to jest chinski plastik obklejony skaja, jak sie popuka to echo jak w kosciele.

Schowek z przodu --> nie da sie zrobic z tandetniejszego materialu, to juz jakosc segmentu B, w e-Golfie mialem 2x bardziej ekskluzywny.

Schowek na monety po stronie kierowcy -- teraz jest plastikowa dziura, zabrali siatki z tylu na fotelach, moje dzieciki tam trzymaly awsze ipady/telefony, teraz to wyglada jak w E90 gdy ktos pozydzil 1000PLN na opcje "schowki" w cenniku.

Generalnie w wielu miejscach auto przypomina plastikowa skorupe ktora jest (badz nie jest) obita skaja, to nie ma nic wspolnego z premium, ladnie wyglada jedynie na zdjeciu z daleka.

8. Szyberdach sie przestal otwierac do konca, otwiera sie do 2/3

9. Fotele twardsze i mniej komfortowe niz w TM3 za to podoba mi sie ze sa z wielu kawalkow materialu zlozone wiec nie bedzie problemu odgniecen i powinny duzo lepiej wygladac po kilkudziesieciu tys km, ogolnie fotele mi sie wizualnie podobaja bardziej niz w TM3, komfort tylko szwankuje.

10. QC w porownaniu do Tesli - nie jest lepiej - w moim egzemparzu porty USB z tylu wystawaly 1cm z tunelu (docisnalem sam) a z podsufitki wystaje jakis fredzel materialowy z klejem i bede musial z tym jechac do ASO bo nie da sie tego wcisnac z powrotem, troche przypal, nie wiem jak tego nie zauwazylem przy odbiorze

IMG-9834.jpg

 

Nawet nie chce mi sie wiecej wad pisac, takich dupereli jest dziesiatki, przy TM3 to to auto wyglada jak jakis niedopracowany przejsciowy model pomiedzy spalina a elektrykiem, ani to premium ani to Ford, auto ma kilka smaczkow z premium  natomiast osiagi jakie oferuje sa w Kia, Tesla czy Hyundai, wyposazenie jakie oferuje jest w popularnych markach rowniez, z premium to jak na moje ma tylko kilka rzeczy, reszta nie wyroznia sie na dzis juz niczym, wyglada to troche tak jakby BMW samo nie wiedzialo czy chce byc marka premium czy byc ladniejszym Volksvagenem.

 

Codo artykulu ktory wrzucil Jacek - ja sie pod tymi stwierdzeniami podpisuje rekami i nogami

 

"BMW, Volkswagen i Mercedes-Benz stają się eleganckimi opakowaniami dla oprogramowania Apple i Google."

"opracować własne oprogramowanie dla samochodów, albo zostać zdegradowanym do "giętarki do blachy" dla amerykańskich firm technologicznych."

"W przeciwnym razie, zdaniem Diessa, firma stanie się niczym więcej niż dostawcą sprzętu, co skutkowałoby stale malejącymi przychodami, ponieważ w przyszłości coraz więcej dochodów będzie uzyskiwanych z oprogramowania."

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@karbojak ci zależy najbardziej na zasięgu to w tej cenie nic lepszego nie znajdziesz. Może jeszcze udało by ci się gdzieś i4 40 dostać ale wątpię.

 

@adamjttk a ty zdajesz sobie sprawę że dzisiaj tworzenie oprogramowania to jest jak praca z taką giętarka do blachy?  Nikt już wszystkiego od podstaw nie pisze, każdy korzysta z gotowych bibliotek i api wystawianych przez poszczególnych dostawców usług. Gro pracy to tak naprawdę integracja. Co w tesli masz swojego poza gui? Mapy od Google, muza od Spotify, YouTube od Google, jedynie co obsługa kilku przycisków jest autorska, no i ten pseudo auto pilot. Dla mnie Apple car play to jest przewaga. W jakie auto nie wsiądę to mam całe bioro i rozrywkę ze sobą w aucie.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Co w tesli masz swojego poza gui? Mapy od Google, muza od Spotify, YouTube od Google, jedynie co obsługa kilku przycisków jest autorska, no i ten pseudo auto pilot. Dla mnie Apple car play to jest przewaga. W jakie auto nie wsiądę to mam całe bioro i rozrywkę ze sobą w aucie.

Pewnie masz racje, ja sie na tym nie znam - ja jestem totalnym laikiem --> wsiadam do auta i "ma wszystko grac".

W Tesli mimo mnostwa funkcji wszystko jest bardzo przejrzyste i logiczne po kilku h uzytkowania --> widac ze duzo ludzi pracowalo nad tym zeby bylo to proste, intuicyjne, przyjazne.

I oni ta intuicyjnosc poprawiaja z miesiaca na miesiac, z kwartalu na kwartal, tam nadrzedna idea auta jest "prostota" --> wsiadasz, wszystko sie automatycznie laczy, dostosowuje, ustawia --> raz zaprogramowane a pozniej wsiadasz i wysiadasz.

Ja patrze empirycznie np. chce wylaczyc te glupie dzwieki w i4 --> klikam, klikam, przeklikuje, straszny chaos w tym menu, oczy krwawia.

Czemu nie mozna adaptive drive "B" wlaczyc raz a dobrze, po kiego wala musze ta wajcha klikac za kazdym razem dwukrotnie?

Auto hill, auto park --> przeciez te rzeczy mozna bylo wrzucic do menu, klikam raz i zapominam o tej funkcji do konca zycia.

Panel swiatel z lewej? Przeciez 99% ludzkosci wlacza "auto" i nigdy tego nie dotyka, po co tam 5 przyciskow trzymac, do czego to komu potrzebne? etc etc

 

W Tesli jak klikam w menu --> to nie ma tam praktycznie nic co moglbym z reku na sercu powiedziec "zrobilbym to lepiej, to nie jest niepotrzebne, to powinno byc tam a nie tu"

Nawet jak nie znam jakichs skrotow/przyciskow/funkcji to z reguly sa dokladnie tam gdzie byc powinny i dzialaja tak jak powinny, intuicyjnie.

W i4 od strzalu zmienilbym 30 rzeczy w GUI 😕

Auta sa teraz strasznie skomplikowane, maja setki roznych funkcji, GUI/infotainment to NADRZEDNA rzecz obecnie w autach, baterie sa wszedzie podobne, osiagi podobne, hardware podobny, mechanika podobna, to soft/gui jest teraz krolem, Niemcy imho beda mieli z tym duzy problem a auta np francuskie to juz w ogole dramat, jak ogladalem co sie dzieje np w Megane czy tym maly Peugeocie to klekajcie narody co za syf.

 

Wyprobuje car playa bo nawet nie mialem go czasu jeszcze zainstalowac, bawilem sie poki co infotainmentem BMW tylko.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.