Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Chyba, ze trafimy tak:

https://elektrowoz.pl/ladowarki/ciechocinek-uwaga-supercharger-tesli-nie-dziala-firma-ponoc-nie-placi-rachunkow-aktualizacja/amp/


Tylko, ze jak ktoś wyskakuje na weekend lub na prognozę na wind/kite to cisnie.

Zwyklym autem dojedzie na luzie 4h.Jak pociśnie to zrobi to w 3,5h. A elektrykiem zrobi się 6h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na pewno Niemcy nie są głupi i gdyby prędkość była jednoznacznie zła to by nie dopuścili do autostrad bez ograniczeń prędkości

Oczywiście że nie jest jednozacznie zła. Polecam jednak przejażdżkę ich autostradą projektowaną w sumie nie wiem na ile (tam gdzie nie ma ograniczeń), i naszą, z tą samą prędkością powiedzmy 200km/h. Nasza wtedy często wygląda nie jak niemiecki pas startowy, a jak wymagający kręty tor rajdowy. Dlatego to co tam niebezpieczne, u nas zabija.

tam gdzie u nas nie ma ograniczenia ze względu na uszkodzenia jezdni, w DE jest już ograniczenie do 80 :)

inne podejście do bezpieczenstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten filmik o Taycanie jest niezly ^^


Jedziesz swoim Porsche premium za ~750 tys PLN, dojezdzasz na oparach do Greenwaya, nie dziala, i zamiast ze swoim concierge od Porsche trzeba sie uzerac z Grazyna z infolinii Greenwaya ktora ci mowi zebys sie gonil.

Szkoda, ze nie stalo na nastepnej ladowarce jeszcze w kolejce jakies Renault Zoe ktore sie poltorej godziny laduje ^^


A pozniej kolega slonik mowi ze "luksus kosztuje".

A Musk w gacie robi liczac miliardy na swoim koncie patrzac jak niemieckie premium sie kompromituje bo nie rozumie, ze dzisiejsza motoryzacja to nie samo auto, a auto+infrastruktura+soft z OTA.


Komentarz prowadzacego Porsche w 16.40 najlepszy - szkoda, ze nie ma infrastruktury jak w Tesli :norty:

a ktoś tu na tym forum już piał z zachwytu na temat elektryków :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Od pracowników stacji nasz Czytelnik dowiedział się, że Tesla nie płaci rachunków za energię elektryczną"

Brzmi jak dobry naglowek do Faktu :norty:

 

Jak pociśnie to zrobi to w 3,5h.

Google mapy pokazuje w 4.45h (jak sie jedzie przepisowe 140km/h)

3,5h to mam rozumiec ~180-200km/h


No i wracamy do punktu wyjscia, EV sie w PL nie przyjmie bo w PL trzeba zapier^&%^@ bo kite czeka :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wracamy do punktu wyjscia, EV sie w PL nie przyjmie bo w PL trzeba zapier^&%^@ bo kite czeka :norty:

Nie trzeba, ale na szczęście JESZCZE można. A póki można to kto chce, korzysta wg własnego sumienia. I tutaj kraj jak Polska zapewnia obywatelowi więcej wolności niż Norwegia, co mnie bardzo cieszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedzie sobie Adam wedlug załączonej mapy zajarany tesla i muskiem na południe na długi weekend na narty całe 120 na godzinę, zabrał ze sobą kanapki żeby podczas ładowania się najeść, dojeżdża do Ciechocinka a tam charger na 4 auta gdzie każde musi ładować się ponad pół godziny. Przepustowość całe 8 na godzinę. Oczywiście Adama tesla jest jedynym z czterech aut podroxujaca w tym czasie na południe bo jak będzie ich więcej to przy ładowarce w kolejce spędzi pół dnia albo i więcej. Puści w tym czasie pierdzenie z głośników dzieciakom i będzie się delektował szumem przecinających powietrze pędzących po autostradzie tych starożytnych samochodów spalinowych. No dobra musk niech dołoży ze kilkaset chargerow po drodze tylko co,to pomoże jeśli w tym czasie podróżowało by kilkanaście tysięcy tesli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedzie sobie Adam wedlug załączonej mapy zajarany tesla i muskiem na południe na długi weekend na narty całe 120 na godzinę, zabrał ze sobą kanapki żeby podczas ładowania się najeść, dojeżdża do Ciechocinka a tam charger na 4 auta gdzie każde musi ładować się ponad pół godziny. Przepustowość całe 8 na godzinę. Oczywiście Adama tesla jest jedynym z czterech aut podroxujaca w tym czasie na południe bo jak będzie ich więcej to przy ładowarce w kolejce spędzi pół dnia albo i więcej. Puści w tym czasie pierdzenie z głośników dzieciakom i będzie się delektował szumem przecinających powietrze pędzących po autostradzie tych starożytnych samochodów spalinowych. No dobra musk niech dołoży ze kilkaset chargerow po drodze tylko co,to pomoże jeśli w tym czasie podróżowało by kilkanaście tysięcy tesli.

Jako, ze zawodowo jestem zwiazany z oil&gas, mam nadzieje, ze jeszcze dlugo bedziesz kolego smigac swoim 530i :norty:

Posrednio splacasz moja dofinansowana przez panstwo Tesle i te pierdzenie z glosnikow :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat my w Polsce nie spłacamy waszych elektryków bo rope mamy głównie z Rosji i od arabow :D :D dobrze ze o tej ropie wspomniałeś bo to właśnie taka ekologia w Norwegii jest. Olbrzymie trucie środowiska w przemyśle naftowym na morzu norweskim, coraz większe wchodzenie na morze barentsa, trucie na całym świecie aby dopłacić do auta na prąd :D Ile taki statek sejsmiczny czy tez platforma wydobywcza pali niefiltrowanej ropy i na ile nowoczesnych diesli można to dzisiaj przeliczyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i elektryk to fajny samochód do miasta, to wszystko. Ja nie wyobrażam sobie jechać gdzieś i być niewolnikiem samochodu, tj. planować wszystkiego pod ładowania. Sprawdzałem np. trasę do Niemiec i w większości przypadków do ładowarek trzeba dojechać bo są oddalone np. o 5 km od autostrady.

Prawda jest taka, że ludzi w Norwegii zwyczajnie nie stać na spalinowy samochód ponieważ są obłożone masakrycznymi podatkami, tylko dlatego kupują elektryki. Zwykłe M340i kosztuje u nich majątek i nikt tyle za to nie chce płacić.

Można powiedzieć, że politycy im zabrali to co najlepsze w motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olbrzymie trucie środowiska w przemyśle naftowym na morzu norweskim...

Hehe, jeszcze szkodliwe dla środowiska naturalnego hodowle łososia faszerowanego antybiotykami :D


Ale niemiaszki robią to samo, oni mają ekologiczną gospodarkę, a śmieci tirami do Polski. Oni mają energię odnawialną, a my utrzymujemy elektrownie na biegu jałowym, żeby mieć prąd jak przestaje wiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Slawomir my tu rozmawiamy o ekologii bezposrednio zwiazanej z samochodem elektrycznym. Jesli np toyota yaris kosztuje 50k a np taki renault zoe 120k, to ile przecietny kowalski musi wiecej pracowac zeby zarobic na taki samochod? Pracujac dojezdza do pracy, zuzywa prad, przewozi towar, lata samolotami, produkuje smieci etc. etc. Kazda zarobiona przez kazdego zlotowka wiaze sie w wiekszym lub mniejszym stopniu z zanieczyszczeniem srodowiska. Przekladajac to na Norwegie o ktorej rozmawiamy ciekawi mnie jaki byl by bilans klimatyczny gdyby Norwegowie ograniczyli poszukiwanie\wydobycie ropy jednoczesnie przestajac "sponsorowac" samochody elektryczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawda jest taka, że ludzi w Norwegii zwyczajnie nie stać na spalinowy samochód ponieważ są obłożone masakrycznymi podatkami, tylko dlatego kupują elektryki.

Nie moze byc inaczej, pewnie dlatego najczesciej kupowanym autem w 2020r byl e-tron za ~350k PLN


Cos czuje, ze popularnosc EV w Polsce bedzie mocno skorelowana z wprowadzaniem odcinkowego pomiaru predkosci na autostradach i ekspresowkach.


https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26970174,opp-na-a1-dziennie-lapie-tysiac-kierowcow-to-i-tak-ogromna.html

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, to ile kosztuje w Norwegii samochód o porównywalnych osiągach zbudowany na prehistorycznym napędzie, BMW X3 M340i po odliczeniu ulg i dotacji w porównaniu do wspomnianego e-trona. Bazowe wersje w PL kosztuja prawie tyle samo. Przyjmij Sportbacka do kalkulacji ponieważ jest bliżej cenowo.

Jak wiemy kupując samochód ludzie wybierają portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spojrzec do cennika, e-tron około 650tys, m340i prawie 1mln, tesla 3 LR 450tys. I wszystko jasne. W tym sensie ludzi nie stać aby dopłacić ponad 30% do samochodu spalinowego i mieć fun z jazdy silnikiem 6 cylindrowym.

A tesla to mniej niż połowa ceny BMW w wersji golas m340i.


Powiedzmy jasno. Samochody z dobrymi silnikami 6 cylindrowymi to w Norwegii obecnie dobro luksusowe w porównaniu do elektryków.

Śmiało, można stwierdzić, że Tesla 3 to taki samochód za 500 plus jak w PL Dacia Duster.


Dla porównania startowa cena za Mercedesa E53 to 1,2 mln co daje nam 3 sztuki Tesli model 3 LR. I wszystko jasne w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
cos Adam pisal wczesniej ze tesla model 3 kosztuje w Norwegii okolo 160K, e-tron jest niewiele drozszy w leasingowaniu w NO od skody octavii, a teraz wyjezdza jakimi to drogimi samochodami Norwedzy nie jezdza. Adamie my tu w Polscie nie zyjemy na bezludnej wyspie, mamy internety, czesc z nas ma kontakt na codzien z Norwegami lub miala. Ja wspolpracowalem przez kilka lat z branza oil&gas, czesto bywalem w Oslo, Bergen i nie tylko, juz dziesiec lat temu uwage moja przykuly w Oslo wszedobylskie nissany leafy (wtedy to byla dla mnie egozytka) gdzie o tesli nikt nawet nie slyszal. Pamietam jak kiedys Norweg mi sie zalil ze nowy peugot 208 w salonie kosztuje ogromne pieniadze i koledzy wyzej maja racje. Macie sztucznie zawzyzone ceny do granic absurdu przez podatki na ICE, za to duze ulgi na BEV co powoduje ze auta elektryczne sa po prostu duzo tansze i ot cala tajemnica popularnosci aut elektrycznych w Norwegii. Gdyby rzad nie sterowal cenami pies z kulawa noga byc na auto elektryczne nie spojrzal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Boze co ja tu czytam za wylew zolci :)

Norwegow nie stac na samochody spalinowe, sa niewolnikami bo nie moga zapier^%^& 200km/h etc :duh:


Panowie, apeluje o troche rozsadku i wiecej merytoryki a mniej dziecinnych komentarzy ala onet i 15 latkowie.


To, ze przykladowe X3 M340i jest w NO drozsze o ~30% (440k PLN do 330k PLN w PL) jest faktem powszechnie znanym, Ameryki tu nie odkrywacie bo pisalem o tym wyraznie w pierwszym poscie na pierwszej stronie tego watku :roll: Malo tego, w NO nie ma tez co liczyc na 20% rabaty jak w PL bo dealerzy z marzy schodza niechetnie bo te auta sprzedaja sie i tak bardzo slabo.


Czy kogos na ta zwyzke 30% "stac" czy nie, przy zarobkach 2-3 x wiekszych niz w PL - nie mi osadzac, do portfela nikomu nie wypada zagladac :roll:

Trzeba pamietac, ze jezeli komus EV "pasuje" do stylu jazdy to przy alternatywie ICE i 5 latach lania benzyny wychodzi okragla sumka ~100 tys PLN przepalona, dochodzi makabryczna utrata wartosci bo chcac czy nie chcac spalinowe auta sa skazane w Europie na wymarcie obecnie bez wzgledu na kwik tutaj na forum czy na portalach typu spidersweb.


Take it easy.


O 16.00 mam jazde testowa iX3, Slawomir mnie zaciekawil, recenzje pierwsze tez calkiem pochlebne wiec trzeba sprobowac czym BMW sie ratuje przed Tesla!

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hyundai Ioniq 5 review


 

Dzieki za link :cool2:

Jestem zaintrygowany tym autem, wyglada zupelnie nieszablonowo i nowoczesnie, technologicznie to prawdziwy top, osiagi (5s do setki) sa swietne.

Jestem bardzo ciekawy prowadzenia, pozycji za kierownica i czytelnosci/obslugi infotainmentu bo to decyduje o brac/nie brac.

To auto w porownaniu do iX3 wyglada jakby bylo o dekade nowsze, postep koreanskiej motoryzacji jest przeogromny :roll:


I po raz kolejny - o tym wlasnie jest ten watek - co pokazuje w EV konkurencja, a co pokazuje BMW poki co.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie jedyna osoba ktora sie tu spina jestes Ty. Jestes jakis nawiedzonym funem tesli na kazda krytyke wklejasz rozne zdjecia, gdzie wklejone przez Ciebie porownanie dywanikow maybacha z tesla modelem 3 to jest calkowitym apogeum. przez kilka postow piszesz jaka to model 3 jest teraz mega okazja w NO (czyzby zaczeli dawac gratisy czy tez rabaty?). Nikt tu sie nie spina i nikomu do portfela nie zaglada ale to jest chlodna ocena rzeczywistosci. Chora akcyza na ICE plus duze dofinansowanie elektrykow zmienia zupelnei punkt patrzenia i my to doskanale rtozumiemy i sie wcale nie dziwimy popuylarnosci elektrykow. Uwazamy takze ze gdyby rzad tak mocno sztucznie nie sterowal cenami to sprzedaz ukladala by sie zupelnie inaczej. Plujesz na Niemieckie marki, zachwycasz sie tesla i jej przewaga technologiczna a tymczasem pierwszy elektryk od audi ktory nawet nie byl dostepny przez caly rok pobil w sprzedazy tansza tesle. Skoro tesla jest tak dobra to WTF? Zachowujesz sie jakbys po kupnie tesli pana boga za rogi zlapal wiec zycze ci nieco wiecej dystansu do wlasnych zakupow. p.s. kupno bmw tez jest ze 100k drozsze od auta z kura na masce a jednak wszyscy tu jezdzimy ze znaczkiem bawarki. PRzyklad audi moze swiadczyc o tym, ze jak sie poajwi wiecej elektrykow premium w NO to zdmuchna one tesle z piedestalu w mgnieniu oka spychajac ja do ligi hyundai\peugota nawet jesli tesla bedzie miala lepsze osiagi. Ford mustang czy camaro tez ma v8 pod maska jednak m5 czy amg to to nie jest. Oprocz suchych faktow liczy sie tez postrzeganie marki oraz jej legenda.

p.s. my jzu mielismy kiedys system, gdzie wladza mowila co jest dla nas lepsze, nazywal sie komuna dlatego wspolczujemy Norwega i za takie cos podziekujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A tak na temat, ciekawe porównanie emisji Tesli do RAV4 prime (hybryda). Pointa na 12:05, jak przebieg wpływa na emisje CO2 i opłacalność Tesli.


słonik, Ty taki mądry jesteś, a auta na weekend wybrać nie umiesz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawda jest taka, że ludzi w Norwegii zwyczajnie nie stać na spalinowy samochód ponieważ są obłożone masakrycznymi podatkami, tylko dlatego kupują elektryki.

Nie moze byc inaczej, pewnie dlatego najczesciej kupowanym autem w 2020r byl e-tron za ~350k PLN


Cos czuje, ze popularnosc EV w Polsce bedzie mocno skorelowana z wprowadzaniem odcinkowego pomiaru predkosci na autostradach i ekspresowkach.


https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26970174,opp-na-a1-dziennie-lapie-tysiac-kierowcow-to-i-tak-ogromna.html

 

Adam nie bedzie takiej korelacji. Na tym odcinku A1 jest ograniczenie do 70 km/h, zły przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam nie bedzie takiej korelacji. Na tym odcinku A1 jest ograniczenie do 70 km/h, zły przykład.

Sugerowalem sie zakonczeniem artykulu (moze blednie):

"OPP może stanąć na wciąż budowanych odcinkach dróg (tak jak w tym przypadku) lub tych wyjątkowo niebezpiecznych. Niedawno podjęto choćby decyzję o postawieniu takich urządzeń na obwodnicy Warszawy."


 

słonik, Ty taki mądry jesteś, a auta na weekend wybrać nie umiesz :P

Przeciez bedzie Taycan, w przyszly weekend beda fotki ze Starbucksa na Monciaku, do tego obowiazkowo zapach pieniadza - Dior :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.