Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
55 minut temu, BMFun napisał(a):

Przeczytaj moje słowa - pisałem że Tesli zostaje strategia konkurencji głównie cenowej i zmierzanie w kierunku Dacii. No ale jak nie ma argumentów że jest inaczej to zawsze można przekręcić słowa i odwracać kota ogonem.

Idac tym tokiem rozumowania BMW zmierza tak samo w kierunku Dacii/Toyoty --> tna do kosci jakosc gdzie sie da i zwiekszaja wolumen sprzedazy jak sie da (R3, FWD, plastik fantastik, 10s do setki, minivany etc etc) zeby zachowac marze ~10% - zgadzamy sie?

55 minut temu, BMFun napisał(a):

Dyskutujemy tu od 4 latach. Mnóstwo prognoz tutaj padło, które życie zweryfikowało surowo. Dzisiaj weryfikujemy te prognozy

A wiec zweryfikujmy te prognozy - moj pierwszy post w tym watku, styczen 2020:

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

W 2019r 45% wszystkich sprzedanych aut osobowych w kraju to byly czyste elektryki.

Dzisiaj w NO elektryki to 90% a te 40% to juz jest w Chinach, najwiekszym motoryzacyjnym rynku swiata.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Tesli model 3 widze codziennie do/z pracy 15-20 sztuk.

Dzisiaj jest tylko gorzej, widze ich kilkadziesiat, TM3/Y kroluja rok w rok w rankingu popularnosci.

Gorzej - TMY jest najpopularniejszym, najczesciej kupowanym modelem samochodu w 2023r na swiecie. Bez wzgledu na segment, bez wzgledu na rodzaj napedu. Jak ten argument nie trafia do glowy to zaden nie trafi.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Idziesz do salonu i masz wybor - za 700-800k NOK (70-80tys euro) mozesz kupic:

1. BMW G20 320xd w m-pakiecie (klekoczace, trzesace auto o spalaniu 7-8l/100 po miescie).

A za 500k NOK (50 tys euro) mozesz kupic najwyzszy model 3 Tesli - Performance z AWD, zasiegiem latem 500km i czasem do setki 3,4s - wyposazona pod korek (we wszystko lacznie z 20" felgami i zaciskami Brembo). Za tyle stoi cennikowo golas 3er G20 320i.

Diesle 320d ZNIKNELY.

TM3P nadal za 500k NOK

BMW (marka premium, och i ach, nie konkurujemy z Tesla hehe to smieszne zeby nas porownywac, nie prowadzimy wojen cenowych) sprzedaje 500KM i4 M50 za 600k NOK mimo ze "oficjalnie" w katalogu jest doposazone za ~800k NOK.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Ladowanie na superchargerach (sa wszedzie) za 70gr za 1kWh, predkosc ladowania 150kW czyli w 20min doladujesz 250-300km zasiegu jezeli nie chce ci sie ladowac w domu co wieczor na wallboxie. Instaluja juz nowe superchargery V3 z moca 250kW, czas ladowania spadnie o kolejne kilkadziesiat %.

Superchargery V3 to norma na calym swiecie, od tego czasu jest ich tylko kilkukrotnie wiecej, cale US (wszystkie marki) przyjely format ladowania Tesli zeby sie ladowac na ich SC

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Chce elektryka, chce kupic sobie nowe auto na gwarancji, chce oszczedzac kilkanascie tysiecy PLN rocznie na benzynie i chce jezdzic w absolutnej ciszy.

 

Dealer wsadzil mnie do i3, JEDYNE na 2020r. auto czysto elektryczne ze stajni BMW. Zasieg 200-250km, w srodku nawet calkiem fajnie (jak ktos lubi klimaty MPV, crossover), na zewnatrz wyglada jak kupa. Wstyd wsiadac. ..Gdzie pozostale elektryki?? Gdzie elektryczna 3er??

G20 330e kosztuje 600-650tys koron (60-65 tys euro) przy modelu 3 Tesli Performance za 500 tys koron (50tys euro).

Co wybrac, 6s do setki czy 3,4s.

30-40km zasiegu el. czy 500km zasiegu.

Tu sie poprawilo, BMW poszlo po rozum do glowy. Gdyby w 2020r mieli i4 to pewnie ten watek by nigdy nie powstal.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Moze ta slynna personalizacje premium?

Auto ktorego cennik ma 33 strony (powaznie kur%$, sprawdzcie..) czy auto ktore ma wszystko domyslnie juz na pokladzie a wybor trwa 5 klikniec myszka (z dodatkow mozesz dokupic hak, autonomiczna jazde badz wybrac kolor tapicerki czy nadwozia, CALA reszta wyposazenia juz jest, nikt sie nie pyta czy chcesz w 2020 roku miec szyberdach, ACC, najlepsze audio, comfort access czy 19-20 calowe alufelgi - tak kur^% chce bo to nie Fabia (z calym szacunkiem do Fabii))

Znowu --> BMW poszlo po rozum do glowy.

W Norwegii kupno i4 M50 to doslownie kilka klikniec myszka, 2 pakiety do wyboru, reszta to kolor i material tapicerki czy wzor felg w sumie.

Cenniki na kilkadziesiat stron to przeszlosc, lekcja odrobiona, dziekujemy znowu Tesli.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

W miedzyczasie Musk wybudowal w 12 miesiecy gigafactory w Chinach, za 12 miesiecy kolejne stanie pod Berlinem, w srodku niemieckiej motoryzacji, pomiedzy takimi gigantami jak Mercedes Benz, Audi czy Porsche. Siarczysty i symboliczny policzek dla Hansa i Helmuta.

Dzieki fabryce pod Berlinem TMY to najczesciej wybierane auto rowniez w Europie w zeszlym roku

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Juz teraz Tesla ma 50% wieksza kapitalizacje niz BMW.

Od tego czasu (4 lata) kapitalizacja Tesli wynosi 10x wiecej niz kapitalizacja BMW

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

I z kazdego Gigafactory bedzie wychodzilo 300 tys aut rocznie - To 300 tys mniej sprzedanych 3er, 5er, A4 czy A6.

Prognoza nietrafiona czy tez raczej glupio sformuowana bo sugerowala ze Tesle beda kupowac tylko klienci BMW/Audi co oczywiscie jest absurdem.

BMW zachowalo swoj wolument sprzedazy, nawet urosl (Toyotowatosc by powiedzieli zlosliwi :P)

Tesla podgryza wszystko i wszystkich jednakowo.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Jezeli BMW, firma ze stuletnia tradycja, sie nie ogarnie i nie sprowokuje jej to do myslenia ze ida w zlym kierunku (jezeli nie jest juz za pozno) to dolaczy do zaszczytnego grona niegdysiejszych gigantow jak Nokia, Kodak, Yahoo itp itd. Nie bedzie zmiluj.

BMW sie ogarnela. Filozofia firmy 4 lata temu i dzis to zmiana o 180 stopni, kazde auto w kazdym segmencie praktycznie ma odpowiednik elektryczny. Zapowiedzi to elektryki i elektryki a oprocz tego to elektryki.

Zmienili szefa R&D, odszedl beton z zarzadu i dali ludziom to czego chca, ich elektryki ludzie kupuja, V12 zdechlo, V8 zdycha, diesle zdychaja. Elektryki rosna

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Gdzie jestes BMW, mam pieniadze, chce kupic fajne auto, dlaczego kierujesz mnie do konkurencji? Ciezko bedzie wrocic jak sie juz czlowiek przestawi na inny ekosystem.

Od tego czasu kupilem 3 Tesle w salonie a ludzie kupili "milion" TMY zamiast milion iX3.

Dlatego wartosc firmy BMW urosla przez te 4 lata o niecale 30% gdy wartosc Tesli urosla przez ten czas o 450% (!)

I to podobno akcje Tesli "szoruja dzis po dnie" ^^

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Popatrzcie w katalogi, BMW 3er 320d - minelo 15 lat. 15 lat! Technologia stoi zupelnie w miejscu.

E90, F30, teraz G20 - 180-190KM, 7s do setki, 7l na 100km. Gdzie tu postep? Jak klekotalo 15 lat temu tak klekocze i dzis.

Jak sie psulo 15 lat temu tak sie psuje i dzis.

Pogarszaja wrecz, dodaja jakies DPFY, GPFY, przenosza rozrzady nie tam gdzie trzeba, traca na prowadzeniu, odchodza od RWD na rzecz FWD (1-2), szukaja kuriozalnych oszczednosci na plastikach, na sile wlepiaja tandetne chinskie liczniki cyfrowe.

BMW sie ogarnelo, skopiowali to co robi Tesla, uproscili cenniki, dostosowali sie cena, dostosowali sie (prawie) technologia i osiagami.

Apropo plastikow nie wiedzialem ze bedzie az tak zle jak to sie dzieje obecnie :D:D:D

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Na jezdzie testowej G20 320d bylem mocno rozczarowany. To wszystko juz bylo, donikad nie zmierza. Czy lepsze od F30? Tak, o milimetr. W porownaniu do elektrycznej konkurencji - 10 lat do tylu.

Dodali fantazyjne oswietlenie ambientowe, kontrole gestow, jakies kur^% chinskie felgi dwukolorowe (z ktorych agrotuningu wszyscy szydzili 10 lat temu)

Na tym sie skupia uwaga BMW. Czy dac grill w obecnej generacji o 30% wiekszy czy jednak 50% wiekszy tez przejdzie. Czy ambient ma miec 10 kolorow czy jednak 20.

Z felgami jest tylko gorzej, z grillami jest tylko gorzej (teraz sie swieca jak u Skody)

Na szczescie 320d idzie na smietnik historii tam gdzie jej miejsce.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Nie jestem fanatykiem Tesli, model 3 to jedyne co przypomina mi obecna 3er, nie lubie suvow, nie lubie hatchbackow, chce fajnego sedana czy jakies GC. Gdyby Tesla nie byla taka surowa w srodku, miala headup to pewnie juz bym ja kupil zamiast 330e. A tak sie wahalem i chyba popelnilem blad myslac ze doczekam w hybrydzie do i4. Ale poki co go nie ma i nie zapowiada sie zeby byl w najblizszym czasie.

No i nie doczekalem, przerobilem w miedzyczasie 2xTM3 i jedna TMY.

Zobaczymy ile czlowiek wytrzyma z i4 M50, oby sie nie skonczylo jak z TM3 SR - zakup pragmatyczny na kilka(nascie) miesiecy az czlowiek znajdzie cos ciekawszego bo czyms trzeba jezdzic w miedzy czasie.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Jeśli ktoś osobiście taką dyskusję traktuję to jest jego problem.

Że tak zacytuje np że BMW się będzie kurczyć, a beneficjentem jest Tesla, a dzisiaj posiadacz 2 Tesli sprzedaje jedną z nich i kupuje BMW, które jest Frankensteinem przestarzałym i pies z kulawą nogą nie będzie chciał kupić. Tymczasem sprzedaż BMW rośnie, BEV rośnie bardzo szybko, a Tesli zaczyna spadać.

Nie traktuje dyskusji osobiście. Z pewnością nie potrzebnie reaguje na porównania Tesli do Toyoty czy Dacii. Nie dlatego, że nie można, ale dlatego, że dla mnie nie mają te marki podejścia. Każdy ma swoje kryteria.

To, że Adam kupuje BMW w miejsce Tesli o czym świadczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bev rośnie, tmy najlepiej się poprzedzającym autem na świecie, diesle umierają to jest właśnie śmietnik historii. W tym roku Jest dokładnie odwrotnie. Diesle wracają nieco do łask, sprzedaż tesli w Europie leci na łeb i szyję, fabryki tesli musza  pauzować produkcję  bo za mało chętnych. Duzi producenci spowalniają lub wycofują się z planów ev a przykładowo Mercedes wraca do … v8. A wystarczyło jedynie zabrać dopłaty w de.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Nie traktuje dyskusji osobiście. Z pewnością nie potrzebnie reaguje na porównania Tesli do Toyoty czy Dacii. Nie dlatego, że nie można, ale dlatego, że dla mnie nie mają te marki podejścia. Każdy ma swoje kryteria.

I bardzo dobrze.

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

To, że Adam kupuje BMW w miejsce Tesli o czym świadczy? 

Fakt nr 1: Że jak się zrówna ceny BMW i Tesla, to nawet fani Tesli wybierają stary model BMW zrobiony na kolanie, przestarzały technologicznie na ułomnej platformie spalinowej zamiast najnowszy model Tesli. O czym to świadczy? Interpretacje każdy sobie może dokonać samemu 🙂 

Fakt nr 2: nawet prawdziwi fani Tesli potrafią zmienić Teslę na BMW rozczarowani ze Tesla nie robi jakichś zauważalnych postępów (nie każdy fan, ale co najmniej 1 😉 )

 

Edytowane przez BMFun
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Idac tym tokiem rozumowania BMW zmierza tak samo w kierunku Dacii/Toyoty --> tna do kosci jakosc gdzie sie da i zwiekszaja wolumen sprzedazy jak sie da (R3, FWD, plastik fantastik, 10s do setki, minivany etc etc) zeby zachowac marze ~10% - zgadzamy sie?

Co do zasady tak jest. Trochę BMW obniża “loty” o jeden schodek w dół (jakość materiałów czy te oszczędności w i5). I to schodek w kierunku Dacii a nie Bentleya oczywiście 🙂 Jednak nadal jest to dużo wyższy poziom od Tesli, a Tesla ma dużo wyższy poziom od Dacii.

BMW dodatkowo konsekwentnie od lat rozszerza target klientów podgryzając od góry VW czy nawet Skodę. Stąd te ubogie wersje standardowe ale jednocześnie wypasione pod korek na wysokim poziomie i z dobrymi materiałami M3. Porsche tutaj zdecydowanie porusza się w górnej części premium/dolnej luksusowej.

To są fakty, z którymi trudno dyskutować. Pozytywne strony są takie że większy wolumen, to większa sieć serwisowa, tańsze auta/naprawy bo trochę współdzielonych części jest.

Dlaczego tak jest? Można jedynie zgadywać. Wg mnie firma chce rosnąć, rozwijać się, a rynek premium ma swoje granice i tutaj producenci mogliby co najwyżej się przeciągać linę między sobą. Stąd te dziesiątki wersji nadwoziowych i obniżanie poziomów cenowych i wersje 518d żeby “wciągać” do świata premium coraz więcej grup. W pewnym momencie ciężko tak będzie stać w rozkroku i albo ta ekspansja w dół się zatrzyma albo jakoś się wyłonią nowe brandy czy wersje “mniej premium”.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A wiec zweryfikujmy te prognozy - moj pierwszy post w tym watku, styczen 2020:

Dzięki, ciekawe spojrzenie wstecz jak to się wszystko zmienia i jak czas szybko płynie 🙂 

Tam jeszcze w kolejnych latach sporo było prognoz które warto zweryfikować typu - Tesla ma przewagę świetlną nad rywalami. Jak rywale dogonią, to Tesla odleci o kolejne lata świetlne. Zmierz się z tą prognozą 🙂 

🙂

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Czesc prognoz dotyczy rynku norweskiego który jest mało ciekawy dla mnie. Ot taki niszowy rynek, który nie dyktuje trendów dla świata. Równie dobrze moglibyśmy tutaj analizować rynek motoryzacyjny w Dubaju, w jakimś afrykańskim kraju, czy Singapurze. W każdym z nich sytuacja ekonomiczna i oczekiwania do samochodu są inne niż w reszcie świata. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Fakt nr 1: Że jak się zrówna ceny BMW i Tesla, to nawet fani Tesli wybierają stary model BMW

Po pierwsze --> ciezko nazwac "starym" cos co ma premiere w polowie 2024r 😉 W koncu lift to lift (inaczej TM3 trzeba nazywac dinozaurem skoro debiutowalo w 2017), te laserowe swiatla z tylu mi sie naprawde podobaja, TM3 nie ma takich smaczkow 😜

Jakby sie tak zastanowic i przeliczyc "na kilogramy" to BMW i4 M50 jest sporo tansze od TM3P obecnie w Norwegii ^^

W NO TM3P 535k NOK, i4 M50 600k NOK --> TM3P 1940kg, i4 M50 2400 kg

Tona TM3P to 280k NOK, tona i4 M50 to jedyne 250k NOK, i4 M50 to prawdziwa promocja 😄 😄

 

@BMFun Co do reszty "prognoz" - watek ma 4,5 roku, w tym czasie duzo sie dzialo, i u Tesli i u BMW, nie da sie do wszystkiego odniesc, ewoluowal w 30 roznych pobocznych kierunkow. Fani BMW poszli do Tesli ale wciaz czuja miete do BMW, fani spalinowych aut przekonali sie do elektrykow ^^ etc etc

Ja sie ciesze, ze BMW dzisiaj jak sie spojrzy w katalog i BMW z 2020r to 2 zupelnie rozne oferty (na korzysc BEV!).

Mi to mowi, ze terapia szokowa Tesli zadzialala i BMW poszlo po rozum do glowy, zajelo im to kilka lat ale jest duzo lepiej i nie da sie temu zaprzeczyc - mozna dzis kupic elektryczne iX1, iX3, iX, i4, i5, i7 a za rok czy dwa wyjdzie Neue Klasse. 

 

PS. Apropo oszczednosci - popatrz ~@BMFun na relacje uzytkownika ktory odebral niedawno M440i po lifcie w Niemczech i jak opisuje roznice pomiedzy preLCI/LCI

"I’m not sure if this is new for the LCI or just new to me, but I noticed they got rid of the climate controls in the back seat and they got rid of the little storage compartment to the left of the steering wheel. They also got rid of the leather and stitching on the air bag on the steering wheel, but I know others have already commented on that."

"The stitched leather on the steering wheel airbag was removed from the 3 series last year. The 4 series models were left with it but now it's been cut there too. Funnily enough, the M3 and the M4 keep it, even after the LCI.

The little storage to the left of the steering wheel was cut 2 years ago from all models in the basic configurations. You could have it only by optioning the real leather (not Sensatec) dashboard, that I don't even believe was available in the US. It was some very well kept secret, however, and barely anyone knew this. Latest LCI 3 and 4 series cars don't have a real leather dashboard anymore, so no option for that anymore, unfortunately. The M3 and M4 keep it, I think.

The 3-zone climate control was cut from the 2-door 4 series cars, seems like. The 3 and 4 series Gran Coupe have retained it after their recent LCIs. I think BMW figured barely anyone sat behind in the 2-door cars so they could sneak a little cost cutting that hardly anyone would notice, haha.

I think the nets on the back of the front seats were also cut on the 3 series an year ago, but the 4 series car retained it. I assume they should be cut there too, after the LCI.

I don't know about the 3 and 2-door 4 series boots but I am completely disappointed that an year ago they cut the hook, the second net and the socket from the Gran Coupe's. Those were something I was really looking forward to when I bought my Gran Coupe, based on various YouTube clips, and was shocked to see the boot was completely empty with no way to hold in place even a single grocery bag.

I don't know why nobody notices but the new LCIs have been also greatly dechromed in their interiors. This must be another cost-cutting measure for sure. I'm not sure how I feel about this.

Also, the ambient lighting now being only inside of the middle vent in the front, is something that I have to see in person, but I really really hate.

Last but not least, this red mark on the steering wheel is tacky. No laser lights - another thing that will cut BMW's costs - I'm 50:50 on their design and don't know how the new matrix lights actually perform but they will undoubtedly be much cheaper to manufacture. The rear lights are kind of cool, but they lack the 3D element of the old ones. Also, the EU turn indicators are a huuuuge letdown compared to the regular (pre-LCI) rear lights. In order to not clip with the laser elements to the sides of the lights, they look super awkward.

Oh... almost forgot... No Merino leather option in EU for 3 and 4 series anymore. Only for M3 and M4. Also, the 4 series Gran Coupe no longer gets the option for seat ventilation. No Tacora Red Vernasca anymore also, just Sensatec, for some reason."

 

Z mojej strony dodam tylko, ze pieknie i luksusowo wyglada ten brak nawiewow z tylu w aucie za ~100k euro.

 

attachment.php?attachmentid=3467294&stc=

attachment.php?attachmentid=3467297&stc=

attachment.php?attachmentid=3472760&stc=

attachment.php?attachmentid=3472761&stc=

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 minut temu, słonik40 napisał(a):

Adamie drogi bo już się pogubiłem. Czyli rozumiem że BMW to jest bieda teraz po lci ale bierzesz bo za kilogram wychodzi taniej?

Słonik świetnie to ująłeś. Ja od kiedy Adam napisał, że kupuje BMW to popatrzyłem sobie na ten model. Jak dla mnie to M3 to jest coś w tym segmencie, a i4 M50 nie ma startu. Ja bym nie kupił auta, co do którego mam tyle zastrzeżeń dlatego, ze jest dobra cena. Oczywiście moje zdanie nie ma tu żadnego znaczenia, ale takie przemyślenia. 

Tu wychodzi "problem" takich firm jak BMW, bo mają auta spalinowe i elektryczne i może się okazać, ze spalinowe jest lepsze. W Tesli nie ma tego "problemu". Żyjąc w Norwegii jesteś "skazany" na elektryka. Czy to nie jest wybór na siłę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

od kiedy Adam napisał, że kupuje BMW to popatrzyłem sobie na ten model. Jak dla mnie to M3 to jest coś w tym segmencie, a i4 M50 nie ma startu. Ja bym nie kupił auta, co do którego mam tyle zastrzeżeń dlatego, ze jest dobra cena.

Mam odmienne zdanie 👍

Dzieki temu ze te auta rozdaja za "pol darmo" - mozna kupic bez wiekszego zalu, pojezdzic w miedzy czasie az sie znajdzie cos ciekawszego w danym budzecie co powoduje szybsze bicie serca. 

Do tego jak sie jest fanem marki mozna sobie wyrobic opinie o tym co oferuje marka ciekawego AD 2024 jezeli chodzi o technologie, co sie zmienilo na przestrzeni kilku lat w sofcie, w obsludze, w materialach etc.

Nie kazde auto w zyciu jest "tym jedynym" i wyjatkowym (jezeli tak masz to pozytywnie zazdroszcze)

Co do M3 --> ja tam sie z Toba zgadzam ze to w ogole nie ta liga co i4, tyle ze doposazona i4 M50 w NO to dzis 600k NOK a M3 startuje od 1600k NOK. Z mojej perspektywy to bardziej konkurencja dla hybrydowej 330e.

Jak sie przez 95% czasu uzywa auto 2x 20min dziennie (dom-praca-dom) to rachunek jest dosyc prosty jak sie nie jest krezusem.

Musze wczesniej wstawac, wziac kredyt i zmienic prace chyba a poki co pozostaje jezdzic i4 😉

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Adamie drogi bo już się pogubiłem. Czyli rozumiem że BMW to jest bieda teraz po lci ale bierzesz bo za kilogram wychodzi taniej?

Tak, od zawsze bylem tez fanem First Price 😉

 

PS. Czy ja dobrze widze w konfiguratorze, ze 3-er po najnowszym lifcie nie ma juz oswietlenia ambientowego w drzwiach (zarowno z przodu jak i z tylu) i jest tylko 10cm w okolicach panelu klimatyzacji?? 🙄

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam po prostu spekuluje na autach 😉 Patrzy na kilogramy, bo gdyby utknął z inwestycja jednak, to liczy na jak największą cenę na skupie złomu - taki plan B 😉

 

Kriss inwestuje długoterminowo  🙂 Mi bliżej do strategii Krissa. Wolę kupić fajniejsze auto ale na dłużej niż się bawić w sprzedaże, zamiany, kombinacje i obserwowanie cen. Aktualne x5 to pierwsze auto którym jeżdżę 2,5 roku i nie mam pokusy na zmianę. A jakbym zmieniał to nie wiedziałbym na co. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Mam odmienne zdanie 👍

Dzieki temu ze te auta rozdaja za "pol darmo" 

Oczywiście szanuje Twoje zdanie 🙂 

Tym za półdarmo to pojechałeś w stylu Słonika  🙂 

 

Co do M3 czy Tyycana to wiadomo jak by pieniądze rosły na drzewie to nikt by Tesli nie kupował  🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Adam po prostu spekuluje na autach 😉 Patrzy na kilogramy, bo gdyby utknął z inwestycja jednak, to liczy na jak największą cenę na skupie złomu - taki plan B 😉

Kriss inwestuje długoterminowo  🙂 Mi bliżej do strategii Krissa. Wolę kupić fajniejsze auto ale na dłużej niż się bawić w sprzedaże, zamiany, kombinacje i obserwowanie cen. Aktualne x5 to pierwsze auto którym jeżdżę 2,5 roku i nie mam pokusy na zmianę. A jakbym zmieniał to nie wiedziałbym na co. 

W koncu ktos rozumie, gdzie indziej czlowiek dostanie 2,4 tony auta premium w takiej cenie? 😜

Co do X5 - poczekaj jeszcze rok, przycisnie nuda i porozmawiamy wtedy ^^

56 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Tym za półdarmo to pojechałeś w stylu Słonika  🙂 

Nie, mowie prawie ze doslownie, cena na fakturze niecale 240k PLN, a po malej "optymalizacji" okolice ~205k PLN, finansowanie 4% czyli ponizej stop procentowych w NO - jak dla mnie to "poldarmo" bo BMW sprzedaje je ewidentnie ponizej kosztow produkcji, nie widze innej opcji patrzac na ceny tego auta w pozostalych krajach EU. Na koniec dnia mowimy wciaz o +500KM BMW.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

taka reklama

image.png.f71f8ebf3194dba0a977bd200e277043.png

Zakładam że wloty nie są fake’owe bo to nie w stylu Audi. Dzięki temu ma dobrze chłodzony powietrzem frunk. Pod warunkiem dopłacenia 2,5k, bo nie każdy musi go potrzebować. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, BMFun napisał(a):

frunk. Pod warunkiem dopłacenia 2,5k, bo nie każdy musi go potrzebować. 

Pakiet schowków i wyposażenia bagażnika oraz przedni bagażnik obejmuje:
• kieszenie z siatki na tylnej stronie oparć przednich siedzeń
• schowek w konsoli środkowej z przodu z wkładem popielniczki
• schowek po stronie kierowcy
• schowek podręczny zamykany na zamek
• siatka w bagażniku
• siatki we wnękach bagażnika z prawej i lewej strony
• pas mocujący z lewej strony bagażnika
• dodatkowy bagażnik o pojemności 64 litrów pod przednią pokrywą

 

Razem z frunkiem pozbywamy sie doslownie wszystkich kieszeni/schowkow/siatek w aucie ^^

Jezeli ktos nie chce miec auta w formie jedynie kierownica+4 kola+4 fotele+silnik i zachowac jakakolwiek funkcjonalnosc ktora auta maja od 100 lat --> moze od razu doliczyc te 2,6k PLN do ceny, ot taka perfidna natura niemieckiego premium.

Chcialbym, bardzo chcialbym, zobaczyc bazowa wersje tego auta, w cenie tej z konfiguratora, bez zadnych opcji dodatkowych --> to musialaby byc uczta dla oczu 😄

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Pakiet schowków i wyposażenia bagażnika oraz przedni bagażnik obejmuje:
• kieszenie z siatki na tylnej stronie oparć przednich siedzeń
• schowek w konsoli środkowej z przodu z wkładem popielniczki
• schowek po stronie kierowcy
• schowek podręczny zamykany na zamek
• siatka w bagażniku
• siatki we wnękach bagażnika z prawej i lewej strony
• pas mocujący z lewej strony bagażnika
• dodatkowy bagażnik o pojemności 64 litrów pod przednią pokrywą

 

Razem z frunkiem pozbywamy sie doslownie wszystkich kieszeni/schowkow/siatek w aucie ^^

Jezeli ktos nie chce miec auta w formie jedynie kierownica+4 kola+4 fotele+silnik i zachowac jakakolwiek funkcjonalnosc ktora auta maja od 100 lat --> moze od razu doliczyc te 2,6k PLN do ceny, ot taka perfidna natura niemieckiego premium.

Chcialbym, bardzo chcialbym, zobaczyc bazowa wersje tego auta, w cenie tej z konfiguratora, bez zadnych opcji dodatkowych --> to musialaby byc uczta dla oczu 😄

 

No to dla mnie jest jakiś trick ktorego nie rozumiem. Takie rzeczy powinny być w standardzie, bo powstaje lekko wybrakowane auto jeśli ktoś zapomniał tego kliknąć. Może chodzi o to żeby podstawowa wersja miała niższą cenę "od" i przyciągała, albo żeby auto mieściło się w jakieś limity dla aut służbowych. A może to taka praktyka jak u developerów żeby przyciągnąć do zainteresowania ofertą - mieszkania od XXX zł/m2, a w tej cenie jedno mieszkanie którego nikt nie chce.

Mnie bardziej martwi to że część z tych "opcji" nie ma w i4 i i5. Usunięcie schowka na okulary z tą badziewiastą zaślepką to o jeden krok za daleko. I jeszcze tego w opcjach i4 nie ma? Ja myślę że takie rzeczy powrócą i zgaduję że to efekt jakichś przejściowych problemów, a nie stały trend, bo inaczej klienci zweryfikują to swoimi portfelami czy czym tam mogą 🙂 Mimo wszystko producenci robią badania rynku i czytają fora (nie wiem czy nasze też, ale jestem przekonany że bimmers'a tak). Te wycięte rzeczy w i4 co wcześniej cytowałeś z jakiegoś zagranicznego forum, to nie wypada w BMW. Czas pokaże czy to przejściowe i jak i czy się firma z tego "wytłumaczy" klientom. Obstawiam jakieś łańcuchy dostaw, czy problemy z poddostawcami o których głośno nie mogą mówić.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mozesz miec oczywiscie racje bo prawde znaja tylko osoby decyzyjne w firmie natomiast moje zdanie jest inne, tzn to nie sa przejsciowe problemy, poddostawcy etc tylko po prostu walka o kazdy ulamek procentowy marzy. A walka wynika z tego, ze BMW czy Audi sa firmami wolumenowymi (w przeciwienstwie do np Porsche) a Tesla narzucila okrutne tempo jezeli chodzi o ciecie kosztow. 

Spojrz na to - Tesla pozbyla sie dealerow, niemieckie firmy musza utrzymywac tysiace ASO, Tesla robi te swoje gigaodlewy aluminiowe czyli skracaja przede wszystkim czas produkcji ($) jezeli chodzi o linie montazowe i liczbe pracownikow potrzebnych na tasmie. Wycieli USS, wycieli czujniki deszczu, wycieli lidary, liczniki przed kierownica, wycieli koniecznosc wizyt serwisowych jezeli chodzi o update'y softwarowe, nie maja praktycznie personalizacji tylko oferuja "full opcje", nie placa tantiemow za AA/CA, wycieli kluczyki, nie toleruja zwiazkow zawodowych etc etc --> to wszystko pojedynczo sa male pieniadze ale razem do kupy daja spokojnie kilka-kilkanascie % extra na aucie. 

I firmy "legacy" chcac nie chca musza sie dostosowac do nowej rzeczywistosci i ciac koszty bo o ile 10 czy 20% klienci moze jeszcze beda chcieli doplacic za premium, tak nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie kupowal dla przykladu takiego i4 o 50% czy wiecej od TM3 (ok, "nikt" to oczywiscie przesada, ale liczba potencjalnych kupujacych bedzie po prostu znikoma i biznes sie zawinie) --> tym bardziej gdy Tesle beda oferowaly podobne/lepsze osiagi, podobny/lepszy zasieg, podobnne/lepsze wyposazenie z grubsza.

Troche sie zgadzam teraz z teza ktora kiedys tu forsowales, ze Tesla popsuje troche "jakosc" niemieckiego premium i sprowadzi do swojego poziomu, do obnizenia standardow --> teraz widzimy to juz bardzo wyraznie. W niektorych autach (jak np i5) jest to juz wrecz razace, wyglada jakby BMW testowalo "prog bolu" swoich klientow. 

BMW ma teraz orzech do zgryzienia - albo idzie droga Tesli, zwieksza/zachowuje wolumen sprzedazy ale i tnie jakosc/wyposazenie/personalizacje do kosci albo idzie bardziej w premium, mniejszy wolumen i podnosi ceny dystansujac sie od "mainstreamu".

Poki co wyglada na to, ze wybrali bardziej sciezke nr 1 i nie chca rezygnowac z wolumenu sprzedazy.

 

Ja osobiscie ciesze sie z takiego rozwoju sytuacji bo cenniki na 30 stron i opcje dodatkowe za nierzadko polowe wartosci bazowej samochodu uwazalem juz za ostateczne dojenie klientow. Cenniki po 30 stron aut typu 3-er byly dla mnie juz paranoja i zwracalem na to uwage tu na forum juz z 6-7 lat temu.

I tez po czesci jest to powod dla ktorego wracam do marki i kupuje i4 bo sam proces zakupu (2 grube pakiety praktycznie na wszystkie opcje dodatkowe) oraz rozsadna cena (10-15% wiecej od TM3) imho jest juz adekwatna do tego co to auto soba reprezentuje --> w PL 350k PLN + opcje czyli spokojnie ponad 400k PLN to jest imho zupelny absurd jak za kompaktowa limuzyne segmentu D, bez wzgledu na to czy tam jest 300KM czy 500KM.

 

PS. Popatrz jakie ludzie oszczednosci wynajduja w 3/4-er obecnie, tu jest walka o kazdego eurocenta:

1. Degradacja materialow kluczyka (!)

attachment.php?attachmentid=3197813&stc=

attachment.php?attachmentid=3197814&stc=

2. Degradacja ambientow (znika oswietlenie schowka w drzwiach)

attachment.php?attachmentid=3023485&stc=

attachment.php?attachmentid=3023488&stc=

3. Wywalenie klimatyzacji/portow USB w coupe 4-er:

attachment.php?attachmentid=3472760&stc=

oraz dziesiatki rozncych drobnych rzeczy o ktorych tu dyskutowalismy wielokrotnie.

Z ciekawostek jeszcze --> chcesz "prawdziwe" premium w segmencie D --> trzeba kupic prawilne M3/M4 --> tam nadal jest obszyty skora airbag kierownicy, jest nadal tapicerka skorzana na desce rozdzielczej do wyboru w konfiguratorze, obicie skora drzwi przy wybraniu Merino, nadal jest ten malutki schowek przy lewym kolanie kierowcy etc etc 🙂

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Najlepsza jest waga nowego kluczyka. On po prostu nic nie waży, jak plastikowa zabawka. A wygląda tak samo jak np mój z G01 który jeszcze czuć że ma się coś w ręce. Dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzies w okolicach 2020r prawdziwe aluminum zastapil plastik.

Moze to taki feature w celu redukcji masy i zwiekszenia osiagow auta? 😉

Od 4 lat nie uzywam kluczykow fizycznych, kluczykiem jest telefon, ktory kazdy nosi przy sobie przez caly czas i tak, BMW dawno powinno z tych kluczykow po prostu zrezygnowac i dzieki temu obnizyc cene auta o 20 czy 50$ (czy dac cos w zamian).

Mozna zostawic te kluczyki w formie akcesoryjnej do dokupienia w ASO jakby ktos lubil oldschool, podejrzewam ze 99% ludzi by sie ucieszyla i nikt by za nimi nie tesknil i ich nie dokupywal.

Po co to komu w 2024r?

attachment.php?attachmentid=2783801&stc=

 

attachment.php?attachmentid=2783802&stc=

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dotykam kluczyk x5 z 2021 i jest aluminiowy. Wieczorem zważę 😉 ale w iX3 z 2021 jest już cały czarny i wyraźnie lżejszy. Może to zależy od wersji standard, m performance, m.

Oba czynniki wpływają na pogorszenie jakości - jeden to ta tesloizacja przemysłu motoryzacyjnego. Sorry za określenie, nie ma być pejoratywne, ale chyba mamy pełną zgodę kto tutaj zapoczątkował ten trend. Tesla pokazała że można przyzwoite auto w niezłej cenie zrobić które już ma sporo fajnych cech. Bez względu na to czy Tesla jest premium czy nie, to oferowanie takiego auta w cenie 50% niższej od BMW nie ma siły żeby na sprzedaż BMW to nie wpływało cokolwiek CEO nie będzie mówił.

Ja wierzę że jest jakiś drugi czynnik jak przetasowanie poddostawców, jakieś grubsze zmiany w łańcuchach dostaw, które spowodowały ograniczenie opcji typu super comforty, najwyższe  audio, lasery, kamery IR itp. Przecież to odcięcie sobie wysokomarżowych opcji na których się najlepiej zarabia. Może poddostawcy stali się zbyt zachłanni i postawili producenta pod ścianą oczekując nieadekwatnych podwyżek za części. Albo poddostawcy poddostawców. Wszakże mamy duże napięcia geopolityczne. Dziwnym zbiegiem okoliczności zbiega się to z zalewem przez niektórych uznawanych za dumpingowe niskimi cenami chińskich aut.

Nie trafiają do mnie argumenty że to dla uproszczenia/skrocenia produkcji czy skrócenia procesu projektowania, bo przecież na gwałt są te rzeczy usuwane i patrząc na te dziwne zaślepki w i4 to wręcz na wariata.

Pewnie za jakiś czas się przekonamy. Na razie to gdybanie i jesteśmy skazani na to co jest dostępne. Moj x5 się zestarzeje i będę miał te same dylematy. Ale jak patrzę na swoją pięknie obszytego airbag na kierownicy i porównam z kawałkiem plastiku w i5 to się smutek robi. Nawet mimo że na pierwszy rzut oka tego nie widać i z czasem człowiek przywyknie. Zobaczymy jak klienci będą głosować portfelem. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli b

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Gdzies w okolicach 2020r prawdziwe aluminum zastapil plastik.

Moze to taki feature w celu redukcji masy i zwiekszenia osiagow auta? 😉

Od 4 lat nie uzywam kluczykow fizycznych, kluczykiem jest telefon, ktory kazdy nosi przy sobie przez caly czas i tak, BMW dawno powinno z tych kluczykow po prostu zrezygnowac i dzieki temu obnizyc cene auta o 20 czy 50$ (czy dac cos w zamian).

Mozna zostawic te kluczyki w formie akcesoryjnej do dokupienia w ASO jakby ktos lubil oldschool, podejrzewam ze 99% ludzi by sie ucieszyla i nikt by za nimi nie tesknil i ich nie dokupywal.

Po co to komu w 2024r?

Jeśli w i4 jest tak samo jak w 4er ICE to szybko wrócisz do noszenia kluczyka chyba że nie używasz dostępu komfortowego. Inaczej telefon czy też zegarek będzie Ci działał tylko z drzwiami kierowcy.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W X5 kluczyk waży 69g, a iX3 39g. Cos jest na rzeczy. Myślałem że to różnica M vs elektryk. Ale w g01 jeszcze chyba starego typu są. Widać oszczędność na czym się da, choć może tutaj chodzi o bycie sustainable 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.