Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Tutaj opinia prawdziwego fachowca a nie podkupionego recenzenta, sa tez nawiazania do Toyoty (pozdrawiam @BMFun ;P) oraz siekiery, dluta i mlotka 😄

 

 

Zakładam że ten mocno subiektywny test to prowokacyjnie wrzuciłeś, ale skomentuję, bo idealnie pokazuje że w tym aucie to wcale nie ma tak wielu istotnych punktów do których można się przyczepić. Realnie wadą tego auta to trochę dłuższa niż zwykle lista drobniejszych rzeczy typu: brak przycisku otwierania tylnej szyby w kombi (to było rewelacyjne rozwiązanie, którego nikt inny nie robi), brak CA na tylnych klamkach (tego totalnie nie rozumiem), mniejsza lista opcji dodatkowych, trochę gorsze plastiki (nadal dla mnie dużo lepsze niż Toyota, Tesla czy Dacia, ja bym powiedział że trochę Volkswagenowskie te plastiki).

Patrząc na swoje potrzeby, w najważniejszych kwestiach słyszę same zalety. Cytuje: zawieszenie idealne, pięknie wybiera nierówności, daje mnóstwo frajdy, fenomanealna wydajność i zasięg 1010km. Układ napędowy, układ kierowniczy, układ hamulcowy: 10/10.  Do 200km/h jest cicho, powyżej dopiero robi się głośno. Tablety i mało przycisków, to naciągane 1/10. Dla mnie wymienił najważniejsze cechy BMW i ocenił je 10/10 🙂 Jeździłęm tym autem w wersji i5 M60 i prowadziło się jak dla mnie fenomentalnie jako daily, no ale nie jeździłem po torze czy norweskich rondach 😉 A Ty Adam jeździłeś tym autem, czy masz zdanie na podstawie testu w AŚ, filmów na YT i niektórych opinii na forum osób które też nie jeździły? 🙂

A główne wady, to wszystkie z którymi dałbym radę żyć:

- przód wydaje się jak Toyota, ale "musi się opatrzeć" - kwestia gustu, mi się akurat podoba. Ciekawe że identyczną linię stylistyczną ma X1, iX1 i tam jakoś nie słychać narzekania, a sprzedaż bije rekordy.

- plastiki w środku nie pasują do auta tej klasy - zgadzam się, za dużo oszczędności, ale do Toyoty czy Tesli dla mnie jest spora przepaść

- szmata jak worki na kartofle - widziałem kiedyś worki na kartofle i zupełnie tak nie wyglądają. Jakość sztucznej skóry o wiele lepsza niż Tesla czy Toyota.

- w BMW nie powinny być tablety - woli guziczki - ok, typowe konserwatywne spojrzenie. Ja zaakceptowałem tabletozę i widzę trochę zalet w tym. Ciekawe co by o Tesli powiedział 😄

- cena - 280k minus rabaty to za dużo, gdy tymczasem wyjściowo Prius to 200k. Rozumiem, można mieć takie zdanie i udawać że inflacji nie ma. Ciekawe co by pan powiedział o cenie Tesli S z mniejszym zasięgiem (650km vs 1010km), a zaczynającej się od 450k

- trudne GUI - za małe ikonki. Jak sam autor zauważył potrzebne są okulary, których nie miał. Zgadzam się z tezą - BMW nie koryguje wady wzroku 🙂 Jeśli ktoś potrzebuje okularów, to auto nie rozwiąże problemu. Miałem wypożyczone X5 przez 2,5 tygodnia z najnowszym GUI. Nie jest idealne, ale nie miałem problemów.

Podsumowując: typowo konserwatywne spojrzenie, każda zmiana jest trudniejsza do zaakceptowania. Pewnie gdyby 20 lat temu ten film był kręcony, to byśmy dowiedzieli się że F10 to upadek BMW i najlepsze były E60, a najlepiej E39. Dziś słychać że G30 to wspaniałe auto, a G60 to Toyota. Założę się że za 6-7 lat usłyszymy że G60 to ostatnie dobre BMW i BMW "H60" to krok w złą stronę 😉

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Założę się że za 6-7 lat usłyszymy że G60 to ostatnie dobre BMW i BMW "H60" to krok w złą stronę 😉

Jakoś nie mam takiej pewności, G60 to pierwsza piątka w której wycięto najciekawsze elementy wyposażenia. W każdej poprzedniej odsłonie dochodziło coś nowego a tutaj tylko lista czego już nie ma i nie będzie. I uprzedzam, jeździłem G60 520d, samochód jest poprawny ale G30 520d kosztowało jakieś 100 koła mniej i można było w niej mieć komforty, bowersa i night vision jeśli ktoś chciał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, Randall napisał(a):

Jakoś nie mam takiej pewności, G60 to pierwsza piątka w której wycięto najciekawsze elementy wyposażenia. W każdej poprzedniej odsłonie dochodziło coś nowego a tutaj tylko lista czego już nie ma i nie będzie. I uprzedzam, jeździłem G60 520d, samochód jest poprawny ale G30 520d kosztowało jakieś 100 koła mniej i można było w niej mieć komforty, bowersa i night vision jeśli ktoś chciał.

Trzeba tylko pamiętać o jednej sprawie, że 280tys dzisiaj, to jakieś 40% mniej w 2016r tj. roku wejścia do sprzedaży G60, czyli jakieś 200tys zł. Ile w tym samym czasie podrożały mieszkania, ile fryzjer, ile chleb? O tym się ciągle niestety zapomina. Ludzie przyzwyczajają się do liczb, więc producenci "potaniają" samochody idąc na kompromisy. Jak do tego dodamy wyższe koszty energii, wysokie stopy procentowe i niepewność geopolityczna, które wymuszają na konsumentach zaciskania pasa, to w pewnym sensie rozumiem te działania BMW i innych firm motoryzacyjnych.

I oczywiście boli mnie, że obcinają Bowersa najdroższego, Night vision, czy komforty, ale poza komfortami to raczej małe % ludzi zamawiało te dodatki. Niestety po części zgadzam się z Adamem, że jest to pewnego rodzaju degradacja 5er i wypychanie do 7er, które jest mniej poręczne i trochę tego nie rozumiem. Natomiast jeśli chodzi o design czy samo prowadzenie/wyciszenie auta, to ja naprawdę nie mogę za wiele złego o tym aucie powiedzieć. Może zbyt krótko testowałem 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Natomiast jeśli chodzi o design czy samo prowadzenie/wyciszenie auta, to ja naprawdę nie mogę za wiele złego o tym aucie powiedzieć. Może zbyt krótko testowałem

design jest _obiektywnie_ brzydki - skodowaty, chinski, generyczny, pompatyczny z domieszka skodowatego cringu (podswietlane logo)

prowadzenie, wyciszenie, 1000km zasieg w 2.0d - zgadzam sie z Toba, to sa mocne strony tak jak w sumie kazdej generacji 5-er od 20 lat wiec przechodze nad tym do porzadku dziennego. Swoja droga co za czasy - juz nawet sie nie narzeka w 2024r na naped 2.0d, to juz regula a nie wyjatek ^^

gui jest tragiczne, to nie jest kwestia okularow, jest niedopracowane, chaotyczne i jest krokiem przejsciowym do kolejnej wersji

wyposazenie i jakosc w srodku G60 jest sciete do poziomu Superb/Passat - i tym de facto jest obecne 5-er 2.0d, nobilitowanym Passatem dla przedstawiciela handlowego

 

Od marki premium w segmencie E wymaga sie wiecej niz od Passata, jezeli BMW rywalizuje z Passatem bo wolumen sprzedazy musi sie zgadzac (i przez to obcina jakosc i wyposazenie w kazdej wersji 5-er) to jest to tak jak mowilem przejecie firmy przez ksiegowych. A stad krotka droga do segmentu "nie-premium".

i5 M60 nie testowalem nawet bo to auto nie spelnia w swojej klasie i cenie podstawowej funkcji samochodu - 80kWh w segmencie E w 2024r to zart z klientow, tyle to Tesla dekade temu oferowala w modelu S (wraz z lepszymi osiagami). To auto straci 50% wartosci w ciagu nie 3 lat a w ciagu 2 lat. edit --> realistyczny zasieg tego auta to ~400km jazdy mieszanej, to jest dokladnie tyle co najtanszego modelu TM3 za 1/3 ceny. Ja rozumiem ze inne osiagi, inna klasa etc ale w przypadku elektrykow zasieg jest jedna z wazniejszych rzeczy, tym bardziej ze mowimy o 5m limuzynie segmentu E ktora z zalozenia powinna oferowac szybkie i komfortowe podrozowanie w trasie. Jezeli to odpada to imho DUZO lepszym wyborem jest iX z 100kWh+ bateria.

PS. Ciagle piszesz o cenie i inflacji i koniecznosci degradacji --> tzn przyznajesz ze BMW gra w gre Tesli i musi "znizac" sie do jej poziomu? Bo inaczej klient po prostu nie kupi BMW bo nie bedzie widzial jej przewag w relacji do ceny? Przeciez od lat lansowana tu teza ze za prawdziwe premium klient doplaci zawsze i wszedzie i marka sie wybroni. A tu obcinamy i degradujemy co sie da bo klient idzie do salonu Tesli?

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie idzie. Podczas gdy sprzedaż tesli rosła w BMW nigdy nie spadała. Poza tym jeśli seria 5 jest dla przedstawiciela handlowego to dla kogo jest tm3? Dla sprzątaczek czy jako alternatywa dla elektrycznej hulajnogi na minuty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Poza tym jeśli seria 5 jest dla przedstawiciela handlowego to dla kogo jest tm3? Dla sprzątaczek czy jako alternatywa dla elektrycznej hulajnogi na minuty?

slonik, podzial jest jasny

Porsche - Taycan, Macan etc - elita, samce alfa, ludzie kultury i biznesu, zony modelki, jachty w Monaco, opaleni, wiecznie usmiechnieci i wypoczeci

5-er - biale kolnierzyki, ludzie na dorobku, przedstawiciele, "wanna be" pracujacy po 10h dziennie ale stac na wakacje w Egipcie i kredyt na dom w miescie powiatowym

TM3/TMY - generalnie plebs ktoremu starcza co najwyzej na rate za auto zeby nie musiec jezdzic tramwajem do obozow pracy, w dodatku ze zlym gustem i brakiem godnosci siebie, czesto z popsutymi zebami i kapeluszem na glowie. Przyjaznia sie (aspiruja) do wlascicieli Toyot 😉

Jakiekolwiek mezalianse sa zle widziane i generalnie grupy docelowe sie ze soba nie krzyzuja pod zadnym pozorem

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Haha 3

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To holera nie pasuje do żadnej z grup. Bo ani nie jestem wypoczęty i opalony, yachtu też nie posiadam, w białym kołnierzyku nie chodzę, kredytu na dom nie mam no i nie muszę do pracy dojeżdżać więc nie muszę brać auta na raty. I co teraz niszczu? 😀 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To holera nie pasuje do żadnej z grup. Bo ani nie jestem wypoczęty i opalony, yachtu też nie posiadam, w białym kołnierzyku nie chodzę, kredytu na dom nie mam no i nie muszę do pracy dojeżdżać więc nie muszę brać auta na raty. I co teraz niszczu?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Słuchajcie, przecież Helmuty nie są głupi. Zobaczyli, że mało im się sprzedawało Night Vision czy 1200W B&W w 5er, to wycofali. 

A wycofali, bo mogli, bo w zasadzie nie maja konkurencji. Konkurują jedynie z jeszcze bardziej plastikową e-klasą i tyle. Bo co innego?

Audi? Starocie. Lexus? Fajny, ale jeden napęd 170 koni od razu go dyskwalifikuje. Jaguar? Nie dość, że starocie, to nawet nie ma cennika w konfiguratorze. 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

design jest _obiektywnie_ brzydki

Ziomuś, wyglądu nie da się oceniać obiektywnie.

Opublikowano
47 minut temu, słonik40 napisał(a):

Bo ani nie jestem wypoczęty i opalony, yachtu też nie posiadam, w białym kołnierzyku nie chodzę, kredytu na dom nie mam...

Kurde, a co z najważniejszym, czyli żoną modelką? 😁 😜

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Ratm napisał(a):

Kurde, a co z najważniejszym, czyli żoną modelką? 😁 😜

Z kontekstu wynika że tutaj Słonik kwalifikuje się. Adam nie był precyzyjny czy wystarczy spełnić 1 warunek czy wszystkie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj też się nie łapie. Żona ta sama odnośnie 15 lat i z modelingiem nic wspólnego nie ma 

Opublikowano

Coś dla męża modelki😉

 

  • Lubię to 1
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, stuffman napisał(a):

Ziomuś, wyglądu nie da się oceniać obiektywnie.

Oczywiscie ze sie da.

Nikt nigdy nie nazwal Multipli piekna, nikt nigdy Ci nie powie, ze 996 jest ladniejsze od 997.

Jak sie spytasz fanow marki BMW to 9/10 powie Ci, ze front E65 to maszkara/paskudztwo - o takim "obiektywizmie" mowie.

Tak samo ludzie beda szydzic za kilka lat ze "skodowatosci" G60 czy G70 jak juz minie efekt nowosci i bedzie tego pelno jezdzic po ulicach.

Sa uniwersalne kanony piekna w motoryzacji i tyle.

1 godzinę temu, stuffman napisał(a):

Słuchajcie, przecież Helmuty nie są głupi. Zobaczyli, że mało im się sprzedawało Night Vision czy 1200W B&W w 5er, to wycofali

A wycofali, bo mogli, bo w zasadzie nie maja konkurencji. Konkurują jedynie z jeszcze bardziej plastikową e-klasą i tyle. Bo co innego?

Oczywiscie ze mogli, nikt tego nie neguje!

Tylko te 1200W B&W czy nightvision czy fotele komfortowe (najlepsze na rynku!) czy silniki R6/V8 czy dziesiatki innych rzeczy ktore zdegradowano/zniknely to jest wlasnie wyznacznik premium(!)

Bo jak zabierzesz z konfiguratora te wszystkie rzeczy ktorych nie miala konkurencja, to co Ci pozostanie? 200KM, 5m diesel z 8s do setki? A czym to sie rozni od Passata? Ze ladniejsze ambienty ma? Lepszej jakosci przyciski? Ze Passat nie hamuje albo 1000km na baku nie zrobi?

Premium wlasnie charakteryzowalo sie tym, ze mogles sobie do 520d zamowic komforty w nappie, nigtvision, wypasione audio, dociagi drzwi -> rzeczy ktorych nie mogles miec w jakims Mondeo czy Passacie za zadne pieniadze.

Tym sie wlasnie charakteryzuje premium.

I to daje mi tylko do myslenia ze premium w BMW przesuwa sie z 5-er do 7-er, tam to wszystko jest dostepne, a 5-er ma byc autem dla przedstawiciela - wypelni luke na rynku po Mondeo czy Passacie ktore sie zawinely z Europy w wersji sedan.

1 godzinę temu, Ratm napisał(a):

"Czołowa dziesiątka wygląda następująco:

  1. VW: 446,3 tys. sztuk
  2. Toyota: 323 tys. sztuk
  3. BMW: 261,3 tys. sztuk
  4. Skoda: 247,9 tys. sztuk
  5. Peugeot: 235,1 tys. sztuk
  6. Audi: 220,3 tys. sztuk
  7. Renault: 219,6 tys. sztuk
  8. Dacia: 201,6 tys. sztuk
  9. Kia: 187,9 tys. sztuk
  10. Hyundai: 181,8 tys. sztuk"

I tu dochodzimy do sedna premium BMW obecnie - marka "premium" ktora sprzedaje wiecej aut od Skody, Peugeota, Renault, Dacii, Kii i Hyundaia 😄

I nie ma co sie obrazac panowie, jakie jest to "premium" kazdy widzi.

.

Opublikowano

Ciężko się nie zgodzić ze BMW zaczęło iść w ilość a nie jakość, ale co się dziwić, przecież to zwykłe corpo, którego głównym celem jest przynosić zysk. Kiedyś w stanach i europie bylo kilkadziesiąt firm motoryzacyjnych i każda znajdywala nabywców, dzisiaj jest ile 7-10 globalnych corpo ktore wykupiły mniejsze marki i wszystko to to samo, np VAG.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Członkowie klubu
Opublikowano
5 minut temu, adamjttk napisał(a):

Oczywiscie ze sie da.

Nikt nigdy nie nazwal Multipli piekna, nikt nigdy Ci nie powie, ze 996 jest ladniejsze od 997.

Jak sie spytasz fanow marki BMW to 9/10 powie Ci, ze front E65 to maszkara/paskudztwo - o takim "obiektywizmie" mowie.

Tak samo ludzie beda szydzic za kilka lat ze "skodowatosci" G60 czy G70 jak juz minie efekt nowosci i bedzie tego pelno jezdzic po ulicach.

Sa uniwersalne kanony piekna w motoryzacji i tyle.

No i to jest właśnie definicja słowa subiektywny:) Obiektywnie to możesz powiedzieć, że seria 5 jest dłuższa od serii 3, bo jest to wartość mierzalna. 

Trzeba też zwracać uwagę na to jak się oceniało samochody BMW w przeszłości. Seria 5 e60 na początku? Oesu! Obecnie w Mpakiecie coś pięknego. A jak jesteś za młody, żeby pamiętać e60, to sobie przypomnij najnowsze M3 bobra. Na początku wszyscy bleeee. Obecnie nie ma osoby, która się nie obejrzy na ulicy. Także są modele BMW które muszą się opatrzeć, do których trzeba dojrzeć. Czy tak będzie z G60? Zobaczymy.

A może po prostu wyznacznikiem premium nie jest najtańszy/najgorszy produkt w ofercie, tylko najlepszy? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, stuffman napisał(a):

A może po prostu wyznacznikiem premium nie jest najtańszy/najgorszy produkt w ofercie, tylko najlepszy? 

Najlepszy w sensie jakies iX, X7 czy 7-er? Bo jezeli tak to mozemy sie wtedy zgodzic nazywac firme BMW ktora produkuje auta premium natomiast 1-er, 3-er czy 5-er wtedy do tej kategorii nie naleza.

Czy chodzi Ci o najlepsza wersje 5-er?

Bo jezeli to drugie to przypominam, ze CA z tylnych klamek zabrano tez w 550e/i5 M60 - nie zamowisz tez w tych wersjach dociagow, nigtvision czy prawilnego B&W, plastiki w drzwiach twarde jak skorupa tak samo jak w 520d etc etc

Ja nie pluje na 5-er jako taka, auto na pewno pod wieloma wzgledami jest swietne i goruje na Passatem czy modelem S Tesli, smiac mi sie troche tylko chce ze fani bronia wielu slabych decyzji firmy jak niepodleglosci zakrzywiajac troche rzeczywistosc.

A rzeczywistosc jest taka ze BMW jakby moglo to by odbieralo klientow chocby i najtanszej Dacii jezeli to mialoby przynosic im zyski i zadowalac akcjonariuszy. Nie maja problemu z FWD, z R3 czy najochydniejszym plastikiem nawet i w 5-er.

A ze konkurencja w postaci Chinczykow i Tesli jest jaka jest wiec trzeba sie dostosowac do nowych realiow na rynku motoryzacyjnym --> nawet w tym filmiku co rkmi09 wrzucil o 991.2 jest juz podobna filozofia --> liczniki analogowe zniknely, szef firmy mowi ze wiecej opcji jest w standardzie a mniej dodatkowych --> ot nowe realia produkcyjne ktore wymusil rynek, o porzadne marze trzeba bedzie sie postarac, poszukac oszczednosci gdzie sie da, unowoczesnic linie produkcyjne etc etc

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam, to inaczej. Pokaż mi auto bardziej premium od BMW w klasie 5er nawet patrząc na g60. Dla mnie E klasa czy A6 to ten sam standard co BMW  - takie Premium-. Wszystkie powoli równają w dół, ludzie na to głosują portfelem. Lexus to Premium na szynach. Cała reszta to już naciągane premium czy standard. O Panamerze jedynie można mówić że to prawdziwe Premium. Ludzie głosują portfelem co dla nich premium. Jak g60 nie nazywasz premium to co nim jest? Tesla? 🤣

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Najlepszy w sensie jakies iX, X7 czy 7-er? Bo jezeli tak to mozemy sie wtedy zgodzic nazywac firme BMW ktora produkuje auta premium natomiast 1-er, 3-er czy 5-er wtedy do tej kategorii nie naleza.

Skoro 1,3,5 nie należy do kategorii premium, to co należy? Tesla Model 3? Pokaż mi przykłady aut M2, M3, M5 innych producentów  

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Czy chodzi Ci o najlepsza wersje 5-er?

Bo jezeli to drugie to przypominam, ze CA z tylnych klamek zabrano tez w 550e/i5 M60 - nie zamowisz tez w tych wersjach dociagow, nigtvision czy prawilnego B&W, plastiki w drzwiach twarde jak skorupa tak samo jak w 520d etc etc

Ja nie pluje na 5-er jako taka, auto na pewno pod wieloma wzgledami jest swietne i goruje na Passatem czy modelem S Tesli, smiac mi sie troche tylko chce ze fani bronia wielu slabych decyzji firmy jak niepodleglosci zakrzywiajac troche rzeczywistosc.

Wymień na szybko 2 takich fanów. Uzasadnić a bronić to 2 różne sprawy.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A rzeczywistosc jest taka ze BMW jakby moglo to by odbieralo klientow chocby i najtanszej Dacii jezeli to mialoby przynosic im zyski i zadowalac akcjonariuszy. Nie maja problemu z FWD, z R3 czy najochydniejszym plastikiem nawet i w 5-er.

No i co z tego? Czy istnienie 318i powoduje że M3 gorzej jeździ? Ja wręcz uważam że to dobrze, bo dzięki temu M2/3/5 są tańsza bo trochę współdzieła części i softu. Jak ktoś ma podejście „metkowe” to zawsze może kupić 911.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A ze konkurencja w postaci Chinczykow i Tesli jest jaka jest wiec trzeba sie dostosowac do nowych realiow na rynku motoryzacyjnym --> nawet w tym filmiku co rkmi09 wrzucil o 991.2 jest juz podobna filozofia --> liczniki analogowe zniknely, szef firmy mowi ze wiecej opcji jest w standardzie a mniej dodatkowych --> ot nowe realia produkcyjne ktore wymusil rynek, o porzadne marze trzeba bedzie sie postarac, poszukac oszczednosci gdzie sie da, unowoczesnic linie produkcyjne etc etc

No i sam sobie odpowiedziałeś dlaczego tak się dzieje. Czy to ma mnie śmieszyć ze “bronisz” tych producentów?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun zaprzeczasz sam sobie w sumie w jednym krotkim poscie z ta Panamera 😉

To ze Audi, BMW i MB rownaja w dol jak jeden maz jest oczywiste - tam jest taka zmowa technologiczno-cenowa ze jak za to niemiecki urzad do ochrony konsumentow sie nie wzial to nie mam bladego pojecia, od lat o tym pisze tu na forum ze polityke czy to apropo technologii, czy wyposazenia dodatkowego/standardowego czy to apropo cen --> wszystkie 3 firmy maja _identyczna_ i jest to ze szkoda dla klienta.

Nie ma "premium" i "prawdziwe premium" --> jezeli taka Panamera potrafi oferowac dzis fotele z masazem, 10 wersjami nakladek progowych (gdzie w G60 nie ma juz zadnej rotfl), ma wciaz nightvision, ma soft close, ma 1500W Burmestera a nie jakas cyganska podrobe i dziesiatki pomniejszych rzeczy ktore wykastrowano juz w G60 to ciezko mowic ze pada deszcz jak Ci firma pluje w twarz. G60 nie jest "malym premium" czy "prawie premium" - po prostu rowna w dol jakoscia do troche wiekszej 3-er i tyle. To ze te wszystkie rzeczy sa nadal w 7-er tylko to potwierdza.

Zeby miec wolument sprzedazy wiekszy niz Skoda czy Renault trzeba zaplacic cene, a cena ta jest coraz wieksza plebejskosc i upodobnienie G60 do jakichs Passatow.

I to nie jest moj hejt - spojrz na posty ludzi w dziale 5-er, przeciez ten wylew zolci na kilkadziesiat stron to nie moje dzielo.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

BMFun zaprzeczasz sam sobie w sumie w jednym krotkim poscie z ta Panamera 😉

Nie masz argumentów i się zamotałeś w swoich ocenach, więc takie bzdury piszesz i jakieś smieszkowanie uprawiasz. Ja Ci pokazuje bezsens Twoich kryteriów w których tylko Panamera się mieści. Wymień mi auta premium w klasie 5er? Tylko Panamera i to koniec? Jeszcze niedawno mówiłeś że Tesla jest premium, a dziś już tylko Panamera? 5er ze swoim M5 to jest to samo co VW i Dacia?

Bez smieszkowania, żeby zrozumieć Twoje kryteria oceny:

1. Proszę podaj listę aut premium w segmencie 5er wg Ciebie.

2. Proszę abyś wymienił konkurencyjne auta w segmencie nie premium dla aut M2, M3, M5.

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

To ze Audi, BMW i MB rownaja w dol jak jeden maz jest oczywiste - tam jest taka zmowa technologiczno-cenowa ze jak za to niemiecki urzad do ochrony konsumentow sie nie wzial to nie mam bladego pojecia, od lat o tym pisze tu na forum ze polityke czy to apropo technologii, czy wyposazenia dodatkowego/standardowego czy to apropo cen --> wszystkie 3 firmy maja _identyczna_ i jest to ze szkoda dla klienta.

Klienci głosują portfelem. Dlaczego zatem nie ma innego producenta, który zaoferuje auta bez wad g60 a będące w segmencie premium i będą kosztować 300-400k a marża będzie tak wysoka w tym, że będzie mógł sobie pozwolić na produkcje limitowana żeby nie przestać być premium wg Twoich kryteriów i nie wyprzedzić Skody.

“Przypadkowa” zbieżność jakości, cen, wyposażenia, dostępnych silników i mocy jest oczywiście od lat uderzająca i daje do myślenia, ale ja też widzę zbieżność producentów telefonów, pralek itp. Wiesz jak zrobić coś lepiej i rozbic ten “monopol” na premium, to mamy teoretycznie wolny rynek 🙂

“Zmowy” niemieckich producentów widzisz od lat, ale już “zmowy” chińskich producentów byłyby już ok i im kibicujesz? Strasznie niekonsekwentny jesteś w tej kwestii.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie ma "premium" i "prawdziwe premium" --> jezeli taka Panamera potrafi oferowac dzis fotele z masazem, 10 wersjami nakladek progowych (gdzie w G60 nie ma juz zadnej rotfl), ma wciaz nightvision, ma soft close, ma 1500W Burmestera a nie jakas cyganska podrobe i dziesiatki pomniejszych rzeczy ktore wykastrowano juz w G60 to ciezko mowic ze pada deszcz jak Ci firma pluje w twarz. G60 nie jest "malym premium" czy "prawie premium" - po prostu rowna w dol jakoscia do troche wiekszej 3-er i tyle. To ze te wszystkie rzeczy sa nadal w 7-er tylko to potwierdza.

Zeby miec wolument sprzedazy wiekszy niz Skoda czy Renault trzeba zaplacic cene, a cena ta jest coraz wieksza plebejskosc i upodobnienie G60 do jakichs Passatow.

I to nie jest moj hejt - spojrz na posty ludzi w dziale 5-er, przeciez ten wylew zolci na kilkadziesiat stron to nie moje dzielo.


A na koniec dnia co kupią? Panamere za 1m? Zaprzeczeniem wszystkiego co w tym temacie piszesz jest to że nie pójdą po Passata, tylko w 90% pobiadola i kupią BMW, względnie Mercedesa czy Audi. Możesz sobie tu krzyczeć że 5er to Passat, a tymczasem nie znajdziemy w Passacie takiego zawieszenia, wyciszenia, silników r6 czy v8, nawet jeśli w Passacie zamówisz 70-80% opcji które masz w 5er.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun, o "premium" mozemy rozmawiac przez kolejny tydzien, do niczego nie dojdziemy.

Ja rozumiem dzialania BMW - jezeli chca utrzymac srednie marze 10% i pozostac w biznesie (bez grubej restrukturyzacji skostnialej firmy --> a tu jest duzy problem, sa za duze koszta i za malo inowacji) to maja dwa wyjscia:

1. albo utrzymaja jakosc dotychczasowa z poprzednich generacji i podwyzsza cene 520d doposazona do 350-400k PLN --> klienci pukna sie w glowe i pojda do konkurencji

2. albo zdegraduja co sie da i gdzie sie da oszczedzajac kazdego eurocenta a dajac w zamian cyganski blichtr ktory duzo nie kosztuje a slonik bedzie pial z zachwytu --> fantazyjne kolorowe ledy i ekrany z alibaby, swietlne dywany, duzo znaczkow ///M, metki typu Bowers&Wilkins na gownianych glosnikach etc --> klienci poszydza, poszydza, poprzeklinaja a na koniec dnia kupia i tak bo konkurencja (MB, Audi) robi IDENTYCZNIE to samo.

I ok - dopoki ktos nie zakrzywia rzeczywistosci i mowi jak jest --> nie mam z tym problemu, coraz mniej "miesa w miesie", gdzies tam po 20 latach mamy Zywiecka z 60% miesa zamiast 90% miesa (ale opakowanie kolorowe i ladne wciaz). Ot odcinanie kuponow.

Mam natomiast problem z pluciem klientowi w twarz bo gdzies tam w Monachium sa cotygodniowe spotkania zarzadu nazwane roboczo --> "dziadowanie i oszukiwanie"

I na tych spotkaniach pada sto pomyslow jak sciac koszty i podwyzszyc marze zeby klient nie zauwazyl a nadal placil. Niektorymi z takich pomyslow sa np:

1. Usuniemy B&W za 20k a damy takiego za 3k natomiast pozostawimy metke i maskownice zeby klient myslal ze ma promke na B&W bo przeciez waty i PMPO to nie wszystko ^^

2. Damy CA ale usuniemy czujniki z tylnych klamek --> klient sie i tak nie zorientuje, przeszlo w F30, przejdzie w G60 przeciez

3. Damy 2 tacki do telefonow jak w Tesli ale QI damy tylko w jednej --> przeciez klient sie i tak nie zorientuje.

4. Zamienimy naped z RWD na FWD w 1-er, klienci i tak sa nie-techniczni

5. bylo 320i i 330i jako R4 i R6? Dajmy 330i na R4, klient i tak nie zauwazy, ot inflacja w oznaczeniach

6. Siatki, schowki, listwy --- eee tam, do wywalenia, dajmy muzyke Hanza Zimmera i tryby jazdy - ekspresyjny, zywiolowy, nastrojowy i LGBT proud, bedzie ladnie na trailerach w TV wygladac

etc etc

Ja wiem, ze Tobie nic nie przeszkadza i chocby w 5-er zostal silnik 150KM 516d jedynie i wycieli wszystkie opcje to nadal do konca swiata i jeden dzien dluzej bedziesz krzyczal ze to premium przez duze p. No coz - mam odmienne zdanie na ten temat. 

PS. Wolumenu wiekszego od Skody i Kii nie komentujesz, jak Tesla szla w miliony to "Toyota" odmieniana przez wszystkie przypadki i smiechom nie bylo konca, jak BMW sprzedaje wiecej swoich aut "premium" od Renault, Skody i Dacii to cisza w temacie ^^ Takie to premium jak trampki Adidasa w ccc.

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkstrqsznie cię tą seria 5 piecze w tyłek widzę. Nie zdazyla się ukazać plułeś i nadal regularnie plujesz. Najśmieszniejsze jest to ze nawet nie widziałeś tego auta na żywo już nie mówiąc żeby w nim siedzieć albo się przejechać. Jak ktoś wypowiada się pochlebnie to według ciebie mu zapłacili a przykład prawdziwej recenzji wklejasz film pajaca stonogi który z nudów próbuje zabłysnąć w Internecie plując na wszystko wokół. 
 

odnośnie wolumenu to premium nie jest marką luksusową żeby sprzedawało się w kilku sztukach anakonda jest odnoga vaga gdzie masz 90 procent części takich samych w kilku różnych markach. Mały wolumen skody mogę skwitować że wielu ludzi nie chce po prostu jeździć z kurą na masce podobnie jak samochodami firmy t. Tak jest świat ułożony i musisz się z tym pogodzić że coś czym ty się zachwycasz u innych wywołuje uśmiech politowania i zażenowania.

 

@adamjttk piszesz o skostnialosci zacofaniuu bmw, pochwal się jakie nowości wprowadziła tesla w modelu performance w tym roku? Krzyczałeś tu od 3 lat o ujednoliceniu produkcji, uproszczeniu jako o złotym grillu a tymczasem w modelu perfor,amce dostaniesz szersze opony, inne siedzenia i inny body kit (skąd ja to znam?). Dodatkowo BMW w tym roku lekko zwiększyła sprzedaż a tesla? Jak jej idzie? Za rok(już chyba niecały) rozpocznie się produkcja neue classe . 800v , 20 procent gęstsza energia, vehicle to grid. C dostanie model y po lifcie? Niemcy idą jak taran depcząc powoli zakompleksionego, skąpego elona który jedyne o corsie martwi aby firma wypłaciła mu 50 miliardów dolców pomimo tego że jeszcze długo nie będzie tyle w stanie zarobić.

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.