Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście masz rację. Realnie prawie kazdy patrzy na koszty. Nie kupilem wersji Performance, bo przecież mam już szybkie auto. Gdybym nie miał M2 to na pewno bym kupił. Po drugie chciałem dopłatę,  żeby wreszcie coś "dostać od panstwa". Różnica w cenie była wtedy jakieś 80 tys. Po uwzględnieniu dopłaty. 

Co do tego pomysłu z M3, to widzę, że kompletnie "nie jest Ci żal", że nie będziesz miał tego typu auta.  Spalinowe na śmietnik historii...

Ja jestem pewien, że jakbym sprzedał M2 to by mi było smutno. Tyle w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ależ nic mnie kolego nie piecze poza faktem że piszesz bzdury. Spędziłem kilka lat na offshorach w norweskiej firmie często pracując z rodowitymi Norwegami gdzie podstawowa pensja była sporo wyższa od tej wspomnianej przez ciebie pani. Dodatkowo kilka tygodni w Oslo, Bergen, kristianstund czy grimstad. Kazdy Norweg jak jeden mąż narzekał na straszną drożyznę w NO, każdy z nich jeździł autem typu jakiś peugeot 308 narzekając że na lepszy przez ogromne ceny wszystkiego ich po prostu nie stać. Wielu z Norwegów zaraz po osiągnięciu minimalnej ilości lat potrzebnych do emerytury uciekało z tego kraju przez panującą drożyznę a na drogach większość aut to graty podobne do tych w Polsce. Tak w Norwegii zarabia się sporo lepiej niz w PL ale dodaj ile tam chociażby piwo w restauracji kosztuje i na pewno. Lubie ten kraj, szczegolnie jego dzikość i przyrodę oraz bardzo lubię Norwegów bo to bardzo sympatyczni ludzie ale nie jest tam tak kolorowo jak tu próbujesz przedstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

slonik, umowmy sie - ja nie pisze, ze w NO jest kraina mlekiem i miodem plynaca wbrew temu co sugerujesz, kazdy kraj ma swoje za uszami, rozmawialismy o sile nabywczej pensji i o cenach aut, daje Ci konkretne cyferki poparte linkami ktorych negowanie jest po prostu GLUPIE. Piszac, ze "pisze bzdury" osmieszasz sie jedynie --> jezeli z czyms sie nie zgadzasz to napisz konkretnie gdzie napisalem bzdure bo poki co to Ty piszesz bzdury o benzynie za 10 PLN, o tym co widziales dekade temu jak byles w NO czy co slyszales od szwagra czy wujka kolezanki tesciowej. To tak jakbym ja pisal dzis, ze w PL srednia pensja to 1300 PLN netto a prezydentem jest Kwasniewski a do tego wszyscy jezdza Fiatami 125p ^^

Co do uciekania z kraju na emeryture --> drozyzna to jedno (absolutnie jej nie neguje) a surowa pogoda to drugie, tez nie zamierzam na emeryturze siedziec w NO jezeli moge w Hiszpanii, gdzie 3/4 roku jest +20C 😆

59 minut temu, słonik40 napisał(a):

Kazdy Norweg jak jeden mąż narzekał na straszną drożyznę w NO, każdy z nich jeździł autem typu jakiś peugeot 308 narzekając że na lepszy przez ogromne ceny wszystkiego ich po prostu nie stać.

Mieszkam/pracuje w Norwegii od prawie 20 lat, nie pamietam kiedy ostatni raz widzialem Peugeota 308, wszedzie tylko Tesle i e-trony, moze w jakims lokalnym getcie pracowales?

Ale jak Ci to poprawi humor to nie ma sprawy, jest mega drogo w NO, czlowiek ledwo wiaze koniec z koncem, niedlugo Norwedzy beda na saksy do PL przyjezdzac zeby na wymarzonego Peugeota 308 zarobic 😉

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się, elektryki, dotowane przez państwo mocno poprawiły możliwości zakupowe Norwegów ktorzy w końcu dzięki temu mogli zakupić auto lepszej klasy. Ja piszę o sytuacji sprzed około 10 lat gdzie jedyne tesle to była egzotyka a najwięcej w Oslo elektryków to były te ogromnie brzydkie nissany leafy pierwszej generacji. Nie bez powodu od zawsze mówiło się że marki premium tłucza małe silniczki głównie ze względu na rynki skandynawskie a nagle jakimś norweskim cudem jedynie w tym małym państwie ice przestały się praktycznie wogole sprzedawać.

 

a i żebym nie był gołosłowny. M3 gotowe do odbioru kosztuje tyle co dwa modele s, a m3 to 1.5 modelu s, nie wspominając już o tanim modelu 3…

 

IMG_1342.png

IMG_1341.png

IMG_1340.png

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Zgadza się, elektryki, dotowane przez państwo mocno poprawiły możliwości zakupowe Norwegów ktorzy w końcu dzięki temu mogli zakupić auto lepszej klasy. Ja piszę o sytuacji sprzed około 10 lat gdzie jedyne tesle to była egzotyka a najwięcej w Oslo elektryków to były te ogromnie brzydkie nissany leafy pierwszej generacji. Nie bez powodu od zawsze mówiło się że marki premium tłucza małe silniczki głównie ze względu na rynki skandynawskie a nagle jakimś norweskim cudem jedynie w tym małym państwie ice przestały się praktycznie wogole sprzedawać.

Ja sie z Toba slonik zgadzam

Do czasu premiery elektrykow Norwedzy musieli sie zadowolic Peugeotami 308 bo nie bylo pieniedzy na auta "lepszej klasy" a po rewolucji BEV w koncu moga jezdzic premium (elektrycznym bo elektrycznym ale premium --> i nie mam oczywiscie na mysli Tesli bron boze 😛)

Co do silnikow tez sie zgadzam --> 316i R3 bylo na rynek skandynawski a w Polsce w tamtym czasie jezdzily same tluste R6

Koniec internetu na dzis 🙂

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Oczywiście masz rację. Realnie prawie kazdy patrzy na koszty. Nie kupilem wersji Performance, bo przecież mam już szybkie auto. Gdybym nie miał M2 to na pewno bym kupił. Po drugie chciałem dopłatę,  żeby wreszcie coś "dostać od panstwa". Różnica w cenie była wtedy jakieś 80 tys. Po uwzględnieniu dopłaty. 

Co do tego pomysłu z M3, to widzę, że kompletnie "nie jest Ci żal", że nie będziesz miał tego typu auta.  Spalinowe na śmietnik historii...

Ja jestem pewien, że jakbym sprzedał M2 to by mi było smutno. Tyle w temacie. 

To tak weekendowo podsumuję, że ja chyba rozumiem o co chodzi - Adam tak krytykuje BMW (oczywiście nieraz słusznie, ale często imho na wyrost), bo by chciał nim jeździć, ale posiadanie BEV w NO jest tak tanie, że nieracjonalne jest kupowanie fajnego M3 i jeździ jego namiastką - TM3P 🙂 Ale trzyma w sercu BMW, bo na emeryturze w Hiszpanii nie będzie tego problemu i sobie kupi piękne M3 Cabrio wynagradzając sobie lata postu 🙂 Tymczasem Kriss cieszy się fun carem od czasu do czasu, bo w Europie nadal można w rozsądnych kwotach. @adamjttk czy trafiłem chociaż częściowo? 😉 

Nawet w temacie wątku jest "Tesla M3" 😄 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

1. Ciagle pijesz do tej pseudo "zamoznosci" Norwegow, strasznie Cie widze piecze. Zadna "pani na kasie" raczej nie bedzie jezdzic nowa M3 w zadnym kraju, to oczywiste. Roznica jest taka, ze jak "pani na kasie" w NO jest swirem motoryzacyjnym to sobie ta M3 kupi na kredyt jak sie uprze i bedzie ~polowe pensji wydawala na raty za to auto. W PL ta pani musialaby na raty wydawac 2 cale pensje. Tyle n/t dostepnosci aut w obu krajach i sile nabywczej pensji, zrozum ta prosta rzecz bo sie osmieszasz drazac ciagle ten sam temat.

Niezły tok rozumowania. Przez analogię można dojść do wniosku, że faktycznie niestety Polska jest "ubogim krajem" i za pół średniej krajowej (1/2 z 7768,35zł brutto, czyli ok 5,6tys netto), to można co najwyżej Porsche Macan jeździć, względnie na styk tańszym modelem Porsche Taycan jeśli prowadzi kilometrówkę i odliczy 100% VAT. No ale może kiedyś się dorobimy i będzie nas stać na BMW M3, bo takimi autami większość Norwegów jeździła zanim pojawiła się Tesla na rynku i pozamiatała.

Tylko cholera, dlaczego z reguły "przed erą Tesli" w top selling cars były głównie Fordy Focusy, Skody, Toyoty Corolle, Mitsubishi ASX, Nisssany Leafy itp. a teraz jest Tesla.

https://bestsellingcarsblog.com/2012/10/norway-1956-2011-historical-data-now-available/

Źródło: https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/srednia-krajowa-2024-dane-gus-przecietne-wynagrodzenie-brutto-i-netto-w-styczniu-2024-roku-st7790419

Średnia krajowa na poziomie niemal 7,8 tys. zł brutto oznacza, że pracownicy w sektorze przedsiębiorstw dostają na rękę (netto) około 5,6 tys. zł.

image.thumb.png.098b66e5598cc492dd0edb4dd908a0db.png

image.thumb.png.a1bdb9439084df0c684d2aafafc074cd.png

 

EDIT: Ale, ale, jest dla "biednej Polski" światełko w tunelu, bo oto są skrojone oferty pod rodzimą średnią krajową, gdzie za pół pensji raty można jeździć M3/M4 jeśli się jest freakiem motoryzacyjnym:

image.thumb.png.50a9ac49f2cecd4886eae0fc181a7059.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFundodaj jeszcze tylko ze Niemcy produkowali kilkanaście/dziesiat lat temu małe silniczki głównie z myślą o Polsce gdzie w tamtych czasach za luksus u nas uchodziło każde nowe auto a mszeniem każdego Polaka był kilkunastoletni golf 😀
 

@Kriss33 z tego co kojarzę mat Watson jeździ 911 gt3 rs a tesle to kupił mamuśce 😀😂

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z tego co napisaliście potencjalnie wiele osób stać na kupno BMW M3 i innych Porsche. W prawdziwym życiu tak się nie dzieje, co oznacza, że nie wystarczy mieć określonych możliwości finansowych, żeby takie auta kupić. Wg mnie mieszkając dzisiaj w Norwegii kupno nowego M3 to całkowita abstrakcja jeśli szanujesz swoje pieniądze itd.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Ciekawy artykul, dzieki, dzieki niemu sie np dowiedzialem ze rowno 20 lat temu gdy najpopularniejszym autem w NO byla Toyota Avensis to w PL  byl to Fiat Panda 👍

Co do popularnosci Tesli dzis - Norwegia nie jest zadnym wyjatkiem jezeli zapomniales, najpopularniejsze auto w Norwegii jest rowniez najpopularniejszym autem na swiecie.

Nie wiem czemu ludzie sie nie rzucili na BMW iX3 zamiast na ta beznadziejna TMY, zbiorowa halucynacja, nie doceniaja potegi prawdziwego premium i 20 znaczkow ///M 😞

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego co napisaliście potencjalnie wiele osób stać na kupno BMW M3 i innych Porsche. W prawdziwym życiu tak się nie dzieje

Nie Kriss, to tylko BMFun wrzuca oferty z 50% wplata poczatkowa dla pani na kasie ktora przypadkiem ma tez wlasna dzialalnosc ^^

Eksperci go nienawidza, jak sie wplaci 80% wartosci poczatkowej auta to rata bedzie ponizej 1000 PLN, M3 dla kazdego ^^

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

 i sobie kupi piękne M3 Cabrio wynagradzając sobie lata postu 🙂

Biorac pod uwage, ze M3 jest takim sukcesem ze samo BMW juz mowi ze nastepca bedzie elektrykiem to nie jestem pewny ^^

Co prawda ban na ICE w EU dopiero za kilkanascie lat ale BMW jest po prostu "eco friendly" dlatego kasuja dekade szybciej spalinowa ikone, nie?

Cholerka, moze jeszcze nie wszystko stracone, moze i V12 powroci, klienci robili preordery na lata do przodu taki to byl hit

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko się okaże jak klienci zagłosują portfelem. Mercedes już się rakiem wycofuje z małych silników wspieranych hybrydą w amg i wraca do v8, wiele firm soowalnia proces elektryfikacji. 
 

tak tesla model y była najpopularniejszym autem w zeszłym roku ale warto zadać sobie pytanie dlaczego? Antyinflacyjny program wspierający zakup głównie amerykańskich elektryków w USA, kończące się dopłaty w największych krajach Europy oraz olbrzymie obniżki na pewno nie miały nic wspólnego? Zobaczymy na którym miejscu skończą modele tesli w roku bieżącym 😀

 

@adamjttk śmiej się śmiej ze w Polsce 10 lat temu najbardziej popularnym autem była panda ale ten się śmieje kto się śmieje ostatni 👍Polska w 10 lat dogoniła motoryzacyjnej Norwegię jednocześnie ja tym upokarzając. W zeszłym roku najpopularniejszym autem w PL by corollla a w Norwegii model y no i popatrz na ceny ze stron wspomnianych producentów 

 

IMG_1344.png

IMG_1343.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Wszystko się okaże jak klienci zagłosują portfelem. Mercedes już się rakiem wycofuje z małych silników wspieranych hybrydą w amg i wraca do v8, wiele firm soowalnia proces elektryfikacji.

W dniu 23.05.2024 o 20:41, słonik40 napisał(a):

Mi m4 po jazdach próbnych już se 2 czy 3 lata temu do dzisiaj siedzi w głowie. Piękny limonkowy kolor, karbonowe kubły sprawiające że szczena na sam widok opada a do tego jak to auto ciągnie do 300km/h to jest coś niesamowitego. Do tego ten ryk kiedy trzeba. Córka do dziś mi wypomina że tego auta nie kupiłem a ja także często o nim myślę.

A pozniej najwiekszy hejter elektrykow co tu plul 4 lata w watku na ta technologie zamawia swojego 3-go elektryka.

To jest wlasnie to przyslowiowe "glosowanie portfelem" sloniku.

Wiec mozesz dalej fantazjowac sobie o V8, o M3 a na koniec dnia ksiegowy w firmie motoryzacyjnej Twoje pieniadze w excelu sumuje w kolumnie "elektryk" i dlatego mamy coraz wiecej w sprzedazy elektrykow a wielbiciele V8 i innych M3 snuja opowiesci na forum "kiedys to bylo"

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk śmiej się śmiej ze w Polsce 10 lat temu najbardziej popularnym autem była panda ale ten się śmieje kto się śmieje ostatni 👍Polska w 10 lat dogoniła motoryzacyjnej Norwegię jednocześnie ja tym upokarzając. W zeszłym roku najpopularniejszym autem w PL by corollla a w Norwegii model y no i popatrz na ceny ze stron wspomnianych producentów

 

Tak, juz to przerabialismy - Toyota Prius w Polsce zaczyna sie od 200k PLN a na taxi same Priusy, Polska to bardzo bogaty kraj 😉

PS. W NO nowa RAV4 kosztuje tyle co iX 40, znaczy sie niechybnie juz klasa premium 😉

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 minut temu, rkmi09 napisał(a):

Pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych elektryków w Europie w pierwszym kwartale tego roku prezentuje się następująco:
 

  1. Tesla Model Y: 57 873 (spadek o 18 proc.)
  2. Tesla Model 3: 26 054 (wzrost o 37 proc.)
  3. Volvo EX40: 14 239 (wzrost o 3,6 proc.)
  4. Peugeot e-208: 14 042 (wzrost o 6,5 proc.)
  5. Volvo EX30: 13 465
  6. MG4: 13 430 (wzrost o 6,5 proc.)
  7. BMW i4: 12 158 (wzrost o 67 proc.)
  8. Skoda Enyaq: 10 824 (wzrost o 6,6 proc.)
  9. BMW iX1: 10 784 (wzrost o 100 proc.)
  10. Audi Q4 E-tron: 10 305 (spadek o 3,9 proc.)
Skoro Tesla traci pozycję lidera to kto na nią wskoczył ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk ależ jeszcze nic nie jest wykluczone że zagości jakaś benzyna u mnie. Czasami tęsknię właśnie za brum brum 😀 Nigdy nie mów nigdy.

 

 

 

a u Adama jest to wykluczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33samoxhody z silnikami benzynowymi bądź hybrydy których brak w zestawieniu.

Brak, bo zestawienie dotyczy elektryków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie ale jest o tym ze model y nie jest już najlepiej sprzedającym się samochodem w europie. Został wyparty przez samochody z napędem konwencjonalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Dokładnie ale jest o tym ze model y nie jest już najlepiej sprzedającym się samochodem w europie. Został wyparty przez samochody z napędem konwencjonalnym.

Można wnioskować że przez Dacie Sandero 😁. Co tez jest jakimś żalem bo to auto co prawda tanie ale jednak tandetne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Ratm napisał(a):

Można wnioskować że przez Dacie Sandero 😁. Co tez jest jakimś żalem bo to auto co prawda tanie ale jednak tandetne. 

To pewnie sygnał niewidzialnej ręki rynku przypominający o tym z kim najbardziej konkuruje Tesla 😉

A wg mnie główny problem spadku TMY to oczekiwanie na lift, który w przypadku TM3 zauważalnie poprawił parę kwestii. Część klientów przeskoczyła z pewnością na poliftowy TM3, który zanotował spory wzrost. Reszta przeskoczyła na Dacie, VW i Toyote 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BMFun napisał(a):

To pewnie sygnał niewidzialnej ręki rynku przypominający o tym z kim najbardziej konkuruje Tesla.

Tak jak Adam ciągle przypomina: ludzie głosują portfelem, a że tam pustki to... 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.