Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ratuj sie kto moze, gdzie przyciski, gdzie ekran przed kierownica, gdzie pokretlo i-drive, gdzie kratki od nawiewow? ^^

Ja tam widze tylko duzy 15" tablet na srodku, REWOLUCJA 😄

Klamek w drzwiach tez nie widac no i przycisku do otwierania schowka 😜

No i klapka elektryczna, jupi 😜

PS. zaloze sie ze o naturalnej skorze tez juz mozna zapomniec 🤣

bmw-vision-neue-klasse-x-11.jpg

bmw-vision-neue-klasse-x-03.jpg

bmw-vision-neue-klasse-x-20.jpg

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze dla mnie to, ze Neue Klasse będzie obsługiwać V2H i V2G :))

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, rkmi09 napisał(a):

Najwazniejsze dla mnie to, ze Neue Klasse będzie obsługiwać V2H i V2G :))

Bedziesz mial z tego jakis praktyczny uzytek?

Bo jak dla mnie to brzmi ladnie w teorii natomiast zastosowanie zerowe w praktyce.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Bedziesz mial z tego jakis praktyczny uzytek?

Bo jak dla mnie to brzmi ladnie w teorii natomiast zastosowanie zerowe w praktyce.

Adam, tutaj masz wszystko wytłumaczone:

Idealne rozwiazanie dla mojej instalacji PV.

https://www.bimmertoday.de/2024/03/22/bidirektionales-laden-bmw-neue-klasse-als-xxl-powerbank/

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, adamjttk napisał(a):

U mnie w domu jest wszystko na prąd wiec priorytetem będzie wykorzystanie samochodu aby pomagał zasilac dom w sytuacjach awaryjnych (off-grid)

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, rkmi09 napisał(a):

U mnie w domu jest wszystko na prąd wiec priorytetem będzie wykorzystanie samochodu aby pomagał zasilac dom w sytuacjach awaryjnych (off-grid)

Idee rozumiem.

A w praktyce - jak czesto miales taka sytuacje w ciagu ostatnich 10 lat?

PS. Off grid to jest wtedy jak nie jestestes w ogole podpiety do energetyki a nie sytuacja awaryjna 😉

 

-----------

tak ogladam recenzje Volksvagena ID7, auto jakby nie patrzec niezbyt premium.

I co ja tam widze:

tylne siedzenia maja nie jedna kieszen a 3 (!) i obite sa z tylu skora zamiast twardego plastiku

ALs6j_HgFeLNXsV5L8O6G4Bt-Q_MZuVPhFguDYCg

-z tylu mozna bez tunelu

ALs6j_HvHJcaoLbQVK1iPXGw3g8UyK4IJhYeIewH

w tylnych drzwiach mozna dac swiatlo ambientowe i flokowane/z mikrofibry schowki zamiast golego plastiku

ALs6j_E5ND37LDW6UwV4nENt3Cm4Irw32QAHIXVd

- masaze w fotelach

ALs6j_FisoNvH7kksX9nnULsFAch2hMFoWKlEdSh

 

Jak to sie ma do limyzyny coby nie mowic PREMIUM G60? ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to Adam tym lepiej,  że VW o wiele tańszy i lepiej wyposażony niż BMW. Tylko brać i nie patrzeć na metki/ znaczki. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zaczyna sie skomlenie, proponuje podwyzki o kolejne 10%, takie i4 M50 jest warte spokojnie 400k PLN + przeciez (golas rzecz jasna!) 😛

Co tam madrego pan Zipse mowi:

https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/bmw-vw-and-renault-speak-out-against-eus-co2-target?a=FJA05&t[0]=BMW&t[1]=Volkswagen Group&t[2]=Renault&curl=1

https://europe.autonews.com/environmentemissions/bmw-urges-review-tough-eu-co2-targets

“We believe a comprehensive review of CO2 fleet legislation in the EU is essential
“By the end of 2025 the world will note that it’s not that easy,”
“Something that’s not taken into account that it’s the free decision of millions of customers,”

a tymczasem Tesla i Chinczycy nie narzekaja i robia swoje a wyniki sprzedazy mowia same za siebie.

Pan Chinczyk mowi "sprawdzam"

https://electrek.co/2024/03/25/byd-undercuts-tesla-model-3-with-its-new-electric-sedan/

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W 2023r w Chinach 25% nowych aut to byly BEV (czyste elektryki, bez hybryd) (!)

Powtorze - co czwarte auto kupione w salonie w Chinach bylo elektryczne, bez silnika spalinowego (!)

Jak sobie poczytam komentarze tutaj sprzed 4 lat, ze tylko "bogata" Norwegie stac na takie fanaberie to sie troche czlowiek usmiecha jak wiele sie zmienilo przez te raptem 4 lata.

https://insideevs.com/news/707264/china-plugin-car-sales-2023/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Natchnęła mnie taka myśl ostatnio - rozglądając się dookoła w dużych miastach widzę najczęstsze auto jeżdżące na taxi, Uberach i innych Boltach - Toyota Prius, względnie Corolla. I tak się zastanawiam, dlaczego do jazdy po mieście nie kupuje się elektryków. Nie widziałem ani jednej taksówki Tesli czy innego elektryka.

Ja rozumiem żeby te Toyoty były jeszcze tanie, ale na stronie cena Priusa zaczyna się od 199k, więc Tesla po dopłatach wychodzi taniej, szczególnie w TMY RWD. Przebiegi dzienne słyszałem że robią max po 300-400km. To gdzie ta przewaga technologiczna i tania eksploatacja skoro nawet pomimo dopłat ekonomicznie się elektryk na taxi w mieście nie klei?

Ja słyszałem od jednego taksówkarza kiedyś, że te Priusy gazują i one palą w mieście po 6-8l/100km. Także to wychodzi jakieś max 18-24zl/100km minus odliczenia VATow, wrzucanie w koszty, więc elektryk nawet oszczedny nie robi tutaj wrażenia. Może jednak hybrydy zatrzymają tą szaloną i polityczną elektryfikację  

image.thumb.png.bece967b283ec41766addeda0e25b073.png

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mentalność i brak wiedzy to główny powód nie kupowania elektryków.  Co do przewagi technologicznej, to nie dla każdego jest to samo istotne. Jak ktoś np. Nie jeździ dynamicznie to nie zobaczy różnicy, itd, o czym doskonale wiesz, tylko szukasz zaczepki z Adamem 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

image.thumb.png.bece967b283ec41766addeda0e25b073.png

Heh, slaby bait kolego.

Toyota pierwszy raz od 20 lat sprzedaje w PL jedna jedyna wersje Priusa w wersji >200KM plug-in, przez ostatnie 20 lat byly oferowane wersje mild hybrid za polowe tej ceny.

Znajdz mi na taksowce ta wersje pluginowa po 200k PLN, powodzenia ^^

 

PS. Porsche po Macanie wycofuje ze sprzedazy w Europie wersje spalinowe Caymana/Boxstera, od teraz beda tylko wersje elektryczne

https://electrek.co/2024/03/28/porsche-retires-gas-powered-boxster-eu-ev-version-due/

https://www.autoexpress.co.uk/porsche/362724/brexit-benefit-porsche-boxster-and-cayman-axed-europe-survive-uk

Powariowali w tym Porsche, przeciez elektrykow nikt nie kupuje, jawny sabotaz firmy, do rzekomego bana na auta spalinowe jeszcze 11 lat a przeciez maja przedluzyc slyszalem.

Jawne dzialanie na szkode firmy, jeszcze beda przepraszac swoich klientow ktorzy pojda ze swoimi $ do konkurencji bo lubia brum-brum i 20l/100km ^^

 

Tymczasem Pan Chinczyk, ten od telefonow Xiaoimi ^^

https://elektrowoz.pl/auta/ceny-xiaomi-su-max-chinskie-porsche-taycan-od-299-900-yuanow-w-polsce-wychodzi-nam-251-000-zlotych/

https://elektrowoz.pl/auta/xiaomi-su7-cena-nizsza-niz-tesli-model-3-rwd-od-rownowartosci-118-700-zl-volkswagen-bmw-mercedes-znokautowani/

Xiaomi-SU7-Max-ceny.jpg

 

Xiaomi-SU7-Max-przyspieszenie-0-100-kmh.

 

  • bateria 101 (~97?) kWh,
  • 673 KM mocy,
  • około 600 jednostek WLTP
  • przyspieszenie 0-100 km/h w 2,78 sekundy,
  • architektura 800 V
  • Wszystkie auta wykorzystują odlewy w podwoziu, wszystkie posiadają autopiloty kontrolowane przez chipset Nvidia Orin, wszystkie zamówione w Chinach do 30 kwietnia 2024 roku będą oferowane z tapicerką ze skóry Nappa, chłodzonym schowkiem na napoje i zestawem audio premium kompatybilnym z Dolby Atmos wykorzystującym 25 głośników.
  • Jeśli policzymy proporcjonalnie, cena Xiaomi SU7 Max w Polsce powinna wynieść nieco ponad 250 000 złotych. 

 

Jak to bylo - "czesc, giniemy" ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.