Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Rufio napisał(a):

Hmm nic się w tej materii nie zmieniło. Za 9 miesiącznę piętkę wyszło mi 150 tys zł taniej. Kupowałem rok temu.

6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Co do tych wycen aut, to Tesla wiadomo, że przez te częste zmiany cen ma duże wahania. Przed pandemią ceny BMW to dopiero była utrata wartości, auta półroczne z Premium Selection były tańsze od nowych o ponad 30%, czyli taka piątka za 300 tys była tańsza o 100 tys zł. Złotówki są ważne, nie procenty. 

Logika jest tutaj błędna, bo zakłada wbrew faktom że rabaty przy zakupie nowego są 0% a tak praktycznie nigdy nie było. W praktyce na auto nowe dostaje się 12-20%, a z placu i wychodzący model rabat dochodzi do nawet ponad 25%.

Takze w praktyce utrata wartości po tych 9 miesiącach to realnie max 10-15% od wartości katalogowej. Nie jest to z pewnością malo, szczególnie w pln, ale malo kto po takim czasie auto sprzedaje, bo to bez sensu.

A jak ktoś by myślał, że poziomy cen premium selection są oderwane od rynkowych realiów oraz cen nowych aut, to byłby bardzo naiwny.

@Rufio możemy na Twoim przykładzie potwierdzić powyższe. Jaki to model był i w którym roku kupiony? G30? Na forum BMW g30 w wątku “Rabaty” możemy sprawdzić jaki rabat na nowe g30 z placu można było dostać. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Inflacja w Polsce za ostatnie 3 lata to ile, 40%? Czy wiecej?

Wtedy tego typu wyliczenia biora w leb troche.

Chociaz oczywiscie zalezy na co chcesz przeznaczyc te pieniadze ze sprzedazy - jezeli na nowe auto to trzeba patrzec na ceny aut dzis i 3 lata temu i moze wtedy realna inflacja bedzie mniejsza.

Jak uncjowki zlote za to kupisz to porownujac do 3 lat temu duzo nie straciles rzeczywiscie

Jako ze TM3P nie ma jeszcze nowej to zerknalem w Norwegii na ceny TM3 LR - 3 lata temu kosztowala 450k NOK, dzisiaj kosztuje 500k NOK czyli na tym samym samochodzie da sie odczuc 11% inflacji np.

 

60% utraty wartosci po 4 latach w jakimkolwiek samochodzie to jakis horror i ekonomiczny analfabetyzm imho.

W takim przypadku bym chyba jezdzil tym autem kolejne 3-4 lata, tym bardziej ze mechanicznie etc nie powinno byc problemu.

Z takiej przyczyny polecial np prezes Hertza za deal z TM3 😉

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-15/hertz-replaces-ceo-with-former-gm-cruise-executive-after-ev-bet-fizzles?leadSource=reddit_wall

Jak to dobrze że na forum są ludzie którzy tak bardzo troszczą się o moje i innych inwestycje 🙂 Z pewnością nikt tutaj nie odróżnia wartości nominalnej od realnej. Szkoda że we wszystkich swoich przykładach nt opłacalności zakupu Tesli zapominasz o tym przypominać i praktycznie zawsze piszesz o wartościach nominalnych 🙂 

Kierując się Twoimi poradami jeździłbym dziś 2,5 letnia TMY LR kupiona jako golasa za 300k, gdy na OtoMoto chodzą takie za 150-189k (zaznaczone nieuszkodzone egzemplarze i bezwypadkowe). Względnie kupiłbym doposażone w kolor i polautonomie (żeby mieć poziom zbliżony do iX3) za 270-280k, a dziś to auto byłoby warte pewnie ze 150-170k. No bo przecież “Tesla trzyma wartość”, a na elektrowozie bym przeczytał żeby kupować bo “taniej nie będzie” czy jakoś tak.

Co więcej, słuchając porad, kupiłbym akcje Tesli za $200 lub więcej, a dziś to chyba bym za $160 dokupował żeby “uśredniać cenę” bo dziś to już hiper okazja.

A na końcu słyszę że gdy ktoś kto nie chce już jeździć 4letnia Tesla której gwarancja się zacznie kończyć tylko kupuje nową, jest “ekonomicznym alfabeta” i rekomenduje mu jeździć kolejne lata gdy on nie chce jeździć tym autem 😄 

@adamjttk sorry, ale tych tez nie da się obronić, więc chociaż powstrzymaj się od takiego oceniania innych. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

jak to, to w Norwegii BMW uznaje Teslę za konkurencję? dziwny kraj 😉

Tak Kriss, BMW konkuruje też w wielu segmentach i grupach cenowych z VW, Skoda, Ford np wygrywając kiedyś przetarg na auta dla grupy speed 🙂 Konkuruje też w niektórych segmentach i zakresach cennikowych z Porsche, MB, Audi czy Lexusem.

Zadne z powyższych nie powoduje że czuję się gorzej jeżdżąc BMW bo dla mnie ważny jest produkt. Ale jeśli są użytkownicy Tesli którzy czują się z tego powodu lepiej, to dla mnie świetna wiadomość 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To czy ktoś się czuje lepiej czy lepszy to wynika z tego jakim jest człowiekiem 😀

A to, że BMW się nie kupuje w cenie katalogowej to dla mnie oczywiste.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

To czy ktoś się czuje lepiej czy lepszy to wynika z tego jakim jest człowiekiem 😀

Pomijam osoby które czują się lepsze czy gorsze z powodów motoryzacyjnych, bo to jest dla mnie jakaś aberracja. 
 

Chciałem tylko zaznaczyć ze jest jeszcze inna dużo większa grupa osób - ta którym to obojętne 🙂 Nie wierzę że Ty jeżdżąc BMW M2 czułeś się gorzej, że VW zrobił Golfa który ma lepszy czas do 100 niż Twoje BMW? Tak samo nie wierzę że cieszysz się jeśli BMW w jakichś segmentach czy przedziałach cenowych konkuruje z Tesla.

Sam chyba mówiłeś - jak ktoś chce m3 i wydać 500k to kupi M3 lub jakieś RS4, a nie TM3P. Jeśli ktoś chce wydać 170-250k na auto to oczywiście będzie rozważał BMW 318i-330i/x3 20d/i czy 340i/d z Premium Selection, ale tez Skodę Superb doposażona, Passata czy TM3/Y i na końcu wybierze “value” dla niego. Tesla ma sporo pewne value przy obecnej cenie, ale ma też sporo wad.

 

26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

A to, że BMW się nie kupuje w cenie katalogowej to dla mnie oczywiste.  

Ok, to nie wiem czemu pisałeś o 30% utracie wartości po 9 miesiącach. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

W ogłoszeniach to używane Tesle są droższe niż nowe 🙂   BMFun tak z ciekawości, czy Twoje elektryczne BMW traci przyczepność czasami? Kolega właśnie kupił takie BMW i mowi, że jego pierwsze auto z napędem na tył i czasem koła tracą przyczepność. 

Na początek nie byłbym sobą gdybym nie zapytał - dlaczego nie kupił Tesli? 🙂 

Jesli chodzi o iX3 i napęd na tył, to bardzo rzadko zamieli i tylko na deszczu i binarnym przyspieszaniu. Natomiast ze względu na dużą masę 2,3t, nie jest to problem, bo to niedużo pogarsza trakcje. Dużo bardziej uciążliwe było to w e90 335i, a mimo tego jeździło mi sie nim dobrze. Ale to pytanie jest podobne jak z oceną zawieszenia - dla jednego beton, a dla drugiego optymalne 🙂 

Nie jeszdzilem TMY RWD który jest lżejszy, ale u Ciebie to jest jakiś problem z trakcją?

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

 

@Rufio możemy na Twoim przykładzie potwierdzić powyższe. Jaki to model był i w którym roku kupiony? G30? Na forum BMW g30 w wątku “Rabaty” możemy sprawdzić jaki rabat na nowe g30 z placu można było dostać. 

Kupowalem/szukałem wiosna/lato w zeszłym roku.

Warunki brzegowe: kombi, mpakiet, led adptacyjny/laser, asystenci Professional.

Na własny konfig miałem 20%

Auto z placu 22-24%, ale były rzeczy których nie chciałem (panorama, felgi 20",) i wychodziło 350-380

Moje po sprowadzeniu wyszło 287 tys. No i okazało się że fabryczna gwarancja na BMW jest 3 letnia od pierwszej rejestracji.

Tak rozważałem nowe G31 540i za 350tys. Ale 60 tys za to, że pierdzę pierwszy w stołek.Hmm  Dzieciaki i tak zapaskudzą wnętrze,  a auto mi poobijają mi na parkingu.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, BMFun napisał(a):

Pomijam osoby które czują się lepsze czy gorsze z powodów motoryzacyjnych, bo to jest dla mnie jakaś aberracja. 
 

Chciałem tylko zaznaczyć ze jest jeszcze inna dużo większa grupa osób - ta którym to obojętne 🙂 Nie wierzę że Ty jeżdżąc BMW M2 czułeś się gorzej, że VW zrobił Golfa który ma lepszy czas do 100 niż Twoje BMW? Tak samo nie wierzę że cieszysz się jeśli BMW w jakichś segmentach czy przedziałach cenowych konkuruje z Tesla.

Sam chyba mówiłeś - jak ktoś chce m3 i wydać 500k to kupi M3 lub jakieś RS4, a nie TM3P. Jeśli ktoś chce wydać 170-250k na auto to oczywiście będzie rozważał BMW 318i-330i/x3 20d/i czy 340i/d z Premium Selection, ale tez Skodę Superb doposażona, Passata czy TM3/Y i na końcu wybierze “value” dla niego. Tesla ma sporo pewne value przy obecnej cenie, ale ma też sporo wad.

 

Ok, to nie wiem czemu pisałeś o 30% utracie wartości po 9 miesiącach. 

To ja tez należę do tej grupy którym to obojętne. Nie oceniam ludzi, niech każdy sobie kupuje co mu pasuje lub na co go stać. 

Co do tej utraty wartości to tak pisałem w stosunku do ceny katalogowej ponad 30 %, ale realnie tak jak piszesz trzeba odjąć rabat.  

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Rufio napisał(a):

Kupowalem/szukałem wiosna/lato w zeszłym roku.

Warunki brzegowe: kombi, mpakiet, led adptacyjny/laser, asystenci Professional.

Na własny konfig miałem 20%

Auto z placu 22-24%, ale były rzeczy których nie chciałem (panorama, felgi 20",) i wychodziło 350-380

Moje po sprowadzeniu wyszło 287 tys. No i okazało się że fabryczna gwarancja na BMW jest 3 letnia od pierwszej rejestracji.

Tak rozważałem nowe G31 540i za 350tys. Ale 60 tys za to, że pierdzę pierwszy w stołek.Hmm  Dzieciaki i tak zapaskudzą wnętrze,  a auto mi poobijają mi na parkingu.

 

Ok, czyli z tego wniosek, że różnica to 60tys zł i 13.7% od ceny katalogowej auta, a nie „30%”. Tylko ta różnica w cenie będzie w praktyce mniejsza m.in. o:

- czas poświęcony na zabawę w ściąganie tego z NO, chyba że to dealer zrobił za Ciebie,

- dodatki - sama panorama i felgi to pewnie prawie 20k a nie wiem co było jeszcze

- i pewnie jeszcze jakieś inne

Obstawiam że gdybyś trafił z placu w identycznym konfigu to różnica w cenie do nowego byłaby ok 10% i max 40k i to jest ta różnica która dla jednych jest warta a dla innych nie.

Wiem to, bo znajomy chciał kupić używane BMW i przekonałem go na liczbach że lepiej wziąć nowe auto. Dopłacił te kilkadziesiąt tys, ale dokupił gwarancję 5 lat, położył folię i nie martwi się obijaniem na parkingach. To tylko potwierdza że każdy ma inne value i każdy sam sobie musi odpowiedzieć co dla niego lepsze.

Takze prostując, 9miesieczne auto nie traci 30% na wartości 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
26 minut temu, BMFun napisał(a):

Na początek nie byłbym sobą gdybym nie zapytał - dlaczego nie kupił Tesli? 🙂 

Jesli chodzi o iX3 i napęd na tył, to bardzo rzadko zamieli i tylko na deszczu i binarnym przyspieszaniu. Natomiast ze względu na dużą masę 2,3t, nie jest to problem, bo to niedużo pogarsza trakcje. Dużo bardziej uciążliwe było to w e90 335i, a mimo tego jeździło mi sie nim dobrze. Ale to pytanie jest podobne jak z oceną zawieszenia - dla jednego beton, a dla drugiego optymalne 🙂 

Nie jeszdzilem TMY RWD który jest lżejszy, ale u Ciebie to jest jakiś problem z trakcją?

Ty wiesz, że mi to do głowy nie przyszło, żeby go o to zapytać? Ale powiedział jedną rzecz, że to niemiecki samochód, co wg niego oznacza, że porządny. Ma również Audi Q5. 

Co do trakcji to moje wszystkie BMW były tylko tylnonapędowe. No i zawsze jest większa lub mniejsza utrata przyczepności. W M2 to akurat jest fajne 🙂

Natomiast w Tesli nie ma w ogóle utraty przyczepności, jestem mile zaskoczony. 

Parę dni temu byłem przypadkiem z kolegami w MG. Jeździliśmy MG4. Nikt nie wiedział jaka to wersja, ale oczywiście sami fachowcy stwierdziliśmy,, że napęd na 4 koła. Jeden z kolegów chyba pomyśłał, że jest Hołkiem i tak zapier..lał po zakrętach, że masakra. Okazało się, że to napęd na tył. Niski środek ciężkości robi swoje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Czy systemy autonomiczne pozwalają na przekraczanie prędkości? W Tesli tylko o 10 km/h pojedzie szybciej. Dla mnie się nie nadaje...

W BMW pozwalają. Do 210km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tempomat na  pewno, ale kieruje sam ignorując ograniczenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Tempomat na  pewno, ale kieruje sam ignorując ograniczenia?

Tak. Możesz włączyć automatyczne dostosowanie do znaków konfigurując offset +/- 20km/h, ale trzeba to świadomie ustawić i nie działa z powodów prawnych w niektórych krajach (np Polski). W krajach w których nie może być automatycznie, trzeba wcisnąć za każdym razem przycisk set jak na headup wyskoczy  info że się zmieniło ograniczenie i można dostosować jednym przyciskiem. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jak to dobrze że na forum są ludzie którzy tak bardzo troszczą się o moje i innych inwestycje 🙂 Z pewnością nikt tutaj nie odróżnia wartości nominalnej od realnej. Szkoda że we wszystkich swoich przykładach nt opłacalności zakupu Tesli zapominasz o tym przypominać i praktycznie zawsze piszesz o wartościach nominalnych 🙂 

Kierując się Twoimi poradami jeździłbym dziś 2,5 letnia TMY LR kupiona jako golasa za 300k, gdy na OtoMoto chodzą takie za 150-189k (zaznaczone nieuszkodzone egzemplarze i bezwypadkowe). Względnie kupiłbym doposażone w kolor i polautonomie (żeby mieć poziom zbliżony do iX3) za 270-280k, a dziś to auto byłoby warte pewnie ze 150-170k. No bo przecież “Tesla trzyma wartość”, a na elektrowozie bym przeczytał żeby kupować bo “taniej nie będzie” czy jakoś tak.

Co więcej, słuchając porad, kupiłbym akcje Tesli za $200 lub więcej, a dziś to chyba bym za $160 dokupował żeby “uśredniać cenę” bo dziś to już hiper okazja.

A na końcu słyszę że gdy ktoś kto nie chce już jeździć 4letnia Tesla której gwarancja się zacznie kończyć tylko kupuje nową, jest “ekonomicznym alfabeta” i rekomenduje mu jeździć kolejne lata gdy on nie chce jeździć tym autem 😄 

@adamjttk sorry, ale tych tez nie da się obronić, więc chociaż powstrzymaj się od takiego oceniania innych. 

1. Nie ma czegos takiego jak Tesla "golas" - to eufemizm. KAZDA Tesla ma wyposazenie dodatkowe ktore w podobnym segmencie w BMW kosztuje 50-60-70k PLN.

Tesla "golas" = BMW "full opcja" mozna powiedziec bez zadnej przesady.

Na dzis np TM3 posiada w standardzie -> systemy asystujace, 18" felgi, audio ala Harman Kardon, akustyczne szyby, recorder jazdy, ladowarka bezprzewodowa, elektryczne fotele, wentylowane fotele, elektryczna kierownica, ogrzewana kierownica, eSIM, ambienty, elektryczna klapa bagaznika, shadow line, ACC, dostep komfortowy, adaptacyjne LEDy, szklany dach i bog wie co tam jeszcze --> to wszystko w Tesli masz w cenie a w BMW np 3-er doplacasz kilkadziesiat tysiecy PLN. Mowienie o Tesli golas, bo trzeba doplacic za lakier czy FSD ktore w BMW nie ma w ogole odpowiednika, jest glupota.

2. Nigdy Cie nie namawialem (ani nikogo innego) ani nie udzielalem porad zebys kupil TMY

3. TMY LR w cenie 300k PLN byla moze przez ~10% czasu od momentu gdy pojawila sie w ofercie w PL. Pewnie nawet mniej niz 5% czasu, nie chce mi sie sprawdzac.

4. Co do akcji Tesli - nic sie nie przejmuj, je sie kupuje zeby miec godna emeryture za 10-20 lat a nie po to zeby plakac na forum za kazdym razem jak robia nura o 10 czy 20%. Spojrz na wykres BMW czy VW czy jakiejkolwiek innej firmy moto za ostatnie 20 lat.

5. Twoj kolega nie chce jezdzic TM3 dlatego inkasuje 60% straty i kupuje KOLEJNA TM3, tak, to jest ekonomiczny analfabetyzm. Swoja droga naprawde te Tesle musza byc straszne skoro ktos wtapia 60% w 3 lata jezdzac Tesla i kupuje kolejna, jakie sa Twoje przemyslenia na ten temat? Moze zaproponuj mu tym razem i4 M50 za 360k PLN + opcje, na pewno bedzie bardziej zadowolony i nie bedzie takiej utraty wartosci.

 

To jest forum, tutaj sie pisze swoje zdanie, subiektywnie ocenia rozne rzeczy i nie widze powodu dla ktorego mialbym sie powstrzymywac od tego, przestan 😉

 

Aha. Zapomnialem dodac - zrobilem niedawno 4500km trip TMY i moge potwierdzic apropo tych fantomowych hamowan o ktorych kiedys wspominales --> zdarzylo mi sie tak co najmniej 5 razy, ze zaczal hamowac z powiedzmy ~130km/h tak do ~100km/h - zupelnie bez powodu --> nie bylo to jakos wielce niebezpieczne ale bardzo irytujace bo odczuwalne/nieprzyjemne przez pasazerow. Nie wiem czemu ale ewidentnie musza to poprawic.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, adamjttk napisał(a):

1. Nie ma czegos takiego jak Tesla "golas" - to eufemizm. KAZDA Tesla ma wyposazenie dodatkowe ktore w podobnym segmencie w BMW kosztuje 50-60-70k PLN.

Tesla "golas" = BMW "full opcja" mozna powiedziec bez zadnej przesady.

Golas, to określenie - bez żadnego dodatkowego wyposażenia. Co najwyżej można powiedzieć że ma bogate wyposażenie standardowe co jest prawdą.

Na dzień dzisiejszy nie chcąc jeździć najtańsza biała Tesla 3 LR, warto wziąć:

- felgi - 8k

- kolor - 6k

- FSD lub przynajmniej 1/2 tego - 20-40k

- jasne wnetrze - 5k

Powyzsze razem, to 40-60k, czyli 15-25% wartości auta. To nie jest już tak mało przy aucie w podstawie za 240k.

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

2. Nigdy Cie nie namawialem (ani nikogo innego) ani nie udzielalem porad zebys kupil TMY

Personalnie nie. Tylko  jak zachwalanie na każdym kroku Tesli i krytykowanie BMW nazwać jak nie zawoluowane zachęcanie do zakupu Tesli? 🙂 

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

3. TMY LR w cenie 300k PLN byla moze przez ~10% czasu od momentu gdy pojawila sie w ofercie w PL. Pewnie nawet mniej niz 5% czasu, nie chce mi sie sprawdzac.

To prawda. Od 4 lat była tutaj mowa na forum ze Tesla jest za droga na to co oferuje i granice ok 200-220k są rozsądne za to auto i większość tyle płaci uwzględniając dopłaty. Gdyby dopłat nie było albo ceny byłyby trochę wyższe, sprzedaż szorowałaby po dnie. Part sprzedaż Model S.

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

4. Co do akcji Tesli - nic sie nie przejmuj, je sie kupuje zeby miec godna emeryture za 10-20 lat a nie po to zeby plakac na forum za kazdym razem jak robia nura o 10 czy 20%. Spojrz na wykres BMW czy VW czy jakiejkolwiek innej firmy moto za ostatnie 20 lat.

Ciekawe że chcesz z akcji Tesli mieć emeryturę czy tam mocny dodatek do emerytury. Trochę przerażające to jest jeśli piszesz na poważnie i zakładam że kupiłeś dla funu tylko trochę akcji i się zgrywasz. 

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

5. Twoj kolega nie chce jezdzic TM3 dlatego inkasuje 60% straty i kupuje KOLEJNA TM3, tak, to jest ekonomiczny analfabetyzm. Swoja droga naprawde te Tesle musza byc straszne skoro ktos wtapia 60% w 3 lata jezdzac Tesla i kupuje kolejna, jakie sa Twoje przemyslenia na ten temat? Moze zaproponuj mu tym razem i4 M50 za 360k PLN + opcje, na pewno bedzie bardziej zadowolony i nie bedzie takiej utraty wartosci.

Lubi Tesle i ja go rozumiem. Nie lubi BMW - nie rozumiem ale szanuję 🙂 Lubi motoryzacje, ale nie chce za dużo kasy wydać. To co ma kupić? Przecież nie Toyote 😉

 

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

To jest forum, tutaj sie pisze swoje zdanie, subiektywnie ocenia rozne rzeczy i nie widze powodu dla ktorego mialbym sie powstrzymywac od tego, przestan 😉

Nie powstrzymuj, miło tylko będzie jeśli prezentując radykalną ocenę, pokażesz obie strony medalu swojej oceny, a nie emocjonalną niechęć do czegoś. Oczywiście nie musisz tego robić, ale wtedy inni zrobią to za Ciebie 🙂 od tego jest forum 🙂 

 

8 minut temu, adamjttk napisał(a):

Aha. Zapomnialem dodac - zrobilem niedawno 4500km trip TMY i moge potwierdzic apropo tych fantomowych hamowan o ktorych kiedys wspominales --> zdarzylo mi sie tak co najmniej 5 razy, ze zaczal hamowac z powiedzmy ~130km/h tak do ~100km/h - zupelnie bez powodu --> nie bylo to jakos wielce niebezpieczne ale bardzo irytujace bo odczuwalne/nieprzyjemne przez pasazerow. Nie wiem czemu ale ewidentnie musza to poprawic.

 

Wierze ze dużo Cie kosztowało napisanie tego po tym jak zaprzeczałeś, dlatego bardzo doceniam! Jednocześnie zaznaczam ze mi w trasie 1000km zdarzyło się z 8-10 razy, ale to pewnie zależy od trasy i pory dnia (jechałem większość po zmroku). Przy tym nie stworzyło to u mnie ani jednej niebezpiecznej sytuacji, lecz było denerwujące. Co najwyżej mogłem napisać że mogłoby to w jakiejś sytuacji stworzyć niebezpieczną sytuację. Ja jeżdżę w trasie bardzo dużo na autopilocie w BMW i nigdy tak nie miałem. Znajomy w Tesli też dużo na auto jeździ i mówi że ma tak w Polsce od kiedy pamięta. Także też się dziwię że tego nie poprawili i nadal jestem przekonany że wynika to z braku LiDAR i poleganie tylko na kamerach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, BMFun napisał(a):

Golas, to określenie - bez żadnego dodatkowego wyposażenia. Co najwyżej można powiedzieć że ma bogate wyposażenie standardowe co jest prawdą.

Albo piszesz maslo maslane albo po prostu nie chcesz sie przyznac ze nie masz racji.

Golas to golas i nie ma co do tego dorabiac ideologii zadnej - auto w segmencie D ktore nie ma podgrzewanych, elektrycznych foteli, skorzanej tapicerki, tempomatu, wzmacniacza audio czy nawigacji to po prostu golas.

Jezeli inne auto to wszystko ma w standardzie to nijak nie nazywa sie go golasem.

Dla mnie eot w tym konkretnym punkcie bo to jakbym Ci tlumaczyl ze 2+2 to 4 a Ty mi na sile udowadniasz ze 5 bo masz na to argumenty takie czy inne badz semantyke taka czy inna.

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Na dzień dzisiejszy nie chcąc jeździć najtańsza biała Tesla 3 LR, warto wziąć:

- felgi - 8k

- kolor - 6k

- FSD lub przynajmniej 1/2 tego - 20-40k

- jasne wnetrze - 5k

Kolor i wieksze felgi czy kupujesz w TM3 czy 3-er - jeden pies - nie ma nic do golasa czy wyposazenia, to jest estetyka.

FSD --> nie ma zadnej potrzeby kupowania ani 1/1 ani 1/2 --> jest to na dzis, tym bardziej w PL, funkcja w praktyce bezuzyteczna.

Jasne wnetrze ---> nie wiem nawet jak to skomentowac, to jest znowu estetyka i 90% ludzi tego nie wezmie nawet jakby bylo ZA DARMO.

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Powyzsze razem, to 40-60k, czyli 15-25% wartości auta. To nie jest już tak mało przy aucie w podstawie za 240k.

Tak jak napisalem wczesniej, argument do smietnika, podstawowa wersja bez doplacania nawet 1 PLN to w pelni wyposazone auto, zeby doposazyc BMW do tego poziomu to doplacasz 50-60k PLN.

PS. Bialy kolor (darmowy w Tesli) to od lat najpopularniejszy i najczesciej wybierany kolor (lacznie z czarnym) aut (wszystkich, ogolnie)

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Gdyby dopłat nie było albo ceny byłyby trochę wyższe, sprzedaż szorowałaby po dnie. Part sprzedaż Model S.

Tesla to firma nastawiona na zysk, jak kazda inna.

Cena auta to wypadkowa akceptowalnej marzy i popytu na auta.

Jezeli jutro zetna stopy do zera i klienci rusza po tanie leasingi ceny Tesli pewnie skocza do gory automatycznie o 20-30%.

Argument z cyklu "gdyby ciocia miala wasy" --> poki co Tesla sprzedaje poltora miliona elektrykow rocznie, nie ma co narzekac na filozofie skoro na nich nadal zarabiaja.

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Ciekawe że chcesz z akcji Tesli mieć emeryturę czy tam mocny dodatek do emerytury. Trochę przerażające to jest jeśli piszesz na poważnie i zakładam że kupiłeś dla funu tylko trochę akcji i się zgrywasz. 

Zle zakladasz, to bedzie mocny dodatek do emerytury

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Lubi Tesle i ja go rozumiem. Nie lubi BMW - nie rozumiem ale szanuję 🙂 Lubi motoryzacje, ale nie chce za dużo kasy wydać. To co ma kupić? Przecież nie Toyote 😉

Ano wlasnie, jest duze zapotrzebowanie na dobrze wyposazone, tanie, szybkie i nowoczesne samochody.

Do tego takie ktore wymagaja minimum serwisu.

Ja nie oceniam kto co kupuje, nic mi do tego, gadalismy tylko o utracie wartosci i takich tam.

Kolega wtopil z FSD, wtopil chyba z zawyzona cena z tego co zrozumialem i sprzedaje gdy Tesle sa rekordowo tanie --> splot okolicznosci ze zlym wynikiem a mimo to idzie po kolejna Tesle.

Dla mnie to argument pozytywny (mocno) za marka.

28 minut temu, BMFun napisał(a):

Wierze ze dużo Cie kosztowało napisanie tego po tym jak zaprzeczałeś, dlatego bardzo doceniam! Jednocześnie zaznaczam ze mi w trasie 1000km zdarzyło się z 8-10 razy, ale to pewnie zależy od trasy i pory dnia (jechałem większość po zmroku). Przy tym nie stworzyło to u mnie ani jednej niebezpiecznej sytuacji, lecz było denerwujące. Co najwyżej mogłem napisać że mogłoby to w jakiejś sytuacji stworzyć niebezpieczną sytuację. Ja jeżdżę w trasie bardzo dużo na autopilocie w BMW i nigdy tak nie miałem. Znajomy w Tesli też dużo na auto jeździ i mówi że ma tak w Polsce od kiedy pamięta. Także też się dziwię że tego nie poprawili i nadal jestem przekonany że wynika to z braku LiDAR i poleganie tylko na kamerach. 

Zaprzeczalem bo wczesniej nie mialem takich sytuacji, w NO nie jezdze 130 km/h a na poprzednich tripach w PL tego nie bylo, musieli cos popsuc updatami, moze to ma cos wspolnego z tym dochodzeniem w USA apropo wypadkow na autopilocie i wola dmuchac na zimne, nie wiem, nie znam sie. Nic mnie nie kosztowalo napisanie tego, nie zartuj sobie, chetnie pisze o wszystkich wadach Tesli, nie ma ich duzo (z mojego punktu widzenia).

Co do lidaru - mozesz miec racje, lepiej miec 2 systemy niz jeden i to jest na pewno fakt. Ale gdyby nie wariaci jak Musk to nie mielibysmy postepu dlatego mi poki co odpowiada "eksperymentowanie" z kamerami, z czujnikiem deszczu, PDC, manetkami, kierownica, brakiem guzikow i innymi dziwactwami --> czesc sie przyjmuje i inni nasladuja, czesc okazuje sie gownem i klienci protestuja i na koniec dnia mamy postep a klient glosuje portfelem.

Gdyby to co robil Musk bylo zle --> ludzie omijali by Tesle szerokim lukiem a skoro Kriss ma M2 i nadal ja chwali, skoro w EU jest to teraz najpopularniejszy samochod --> ciezko zrzucac wszystko na karb "bo tania".

Jest mnostwo tanszych samochodow ktore nie sa w polowie nawet tak popularne jak TMY. Klient glosuje portfelem, od lat to powtarzam i nie ma sie co na to obrazac. Cos ala nienawidze np RAV4 a sprzedaje sie to milionami -0 czyli musi to byc swietne auto, po prostu nie dla mnie.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ktoś się Adamowi włamał na konto forumowe czy jak? 🙂 

I co my teraz zrobimy z tymi elektrykami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW puszczają hamulce. Kilka tysięcy aut do naprawy - Moto - Bankier.pl

BMW Issues 79,670-Car Recall over Potential for Brake Malfunction (caranddriver.com)

"Usterkę wykryto w modelach:

X5 M (F95)

.....

""recall involves a defect in the ABS and stability control systems that could cause power braking assistance to fail, potentially leading to the driver losing control of the vehicle

drivers experience extended braking distance or potential loss of vehicle control, increasing the possibility of a crash."

 

@BMFun Dbaj tam o siebie i nie bagatelizuj, przy tej mocy wypadaloby miec sprawne tez hamulce 😉

  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

"omsknęła się prawa noga i spadła z hamulca na pedał gazu"

W grubej wiekszosc takich "durnych" stluczek za kierownica siedzi BABA

Jezeli chodzi o mylenie pedalow gazu i hamulca sa na to zweryfikowane statystyki, ze kobietom zdarza sie to DUZO (ponad dwukrotnie) czesciej niz mezczyznom.

Imho powodem jest to, ze nie umieja sie przyznac do bledu. Po prostu.

Cisnie gaz zamiast hamulca i sama przed soba nie umie sie przyznac ze robi cos zle, zwala wine na auto i cisnie dalej zmiast odpuscic. Po prostu nie przyjmuje do wiadomosci ze sie moze mylic.

Najczesciej zdarza sie to na parkingach oczywiscie gdzie sa pozniej cudowne kompilacje video jak jedzie taka jedna z druga przodem czy tylem i taranuje wszystko po drodze w najbardziej kuriozalny i niewyobrazalny dla przecietnego kierowcy sposob.

 

https://www.latimes.com/business/la-xpm-2012-apr-14-la-fi-autos-women-drivers-20120414-story.html

https://www.lederernojima.com/2021/08/female-drivers-more-likely-to-mistake-gas-pedal-for-brake-causing-accidents/

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.