Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun najwyraźniej kolega przez ten trudny klimat panujący w Norwegii ma jakieś problemy emocjonalne a oplucie i obrzyganie wszystkiego w kolo co podoba się innym daje mu jakąś ulgę. Parę dni było tutaj spokoju ale zamiast przyjść i napisać coś ciekawego to jak zwykle przylazł się wyżyć i obsiusiac wszystko w koło. Kolego @adamjttktwoja kieszeń mnie absolutnie nie obchodzi, życzę ci jak najlepiej abyś wygrał w totka i kupił sobie z 10 elektrycznych Ferrari ale jak będziesz tutaj opluwał coś co mi się podoba, wykazywał absolutny brak szacunku do wyborów innych to bądź pewny że spotka cię odpowiednia z  mojej strony riposta a twoje kąśliwe komentarze w moją stronę spływają po mnie jak po kaczce a wręcz często bawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

To jakie samochody oglądają Polacy chcący kupić auto używane daje tylko obraz zamożności. Obecnie jednym z najczęściej oglądanych aut jest BMW F10. Za 15 lat będą kochać BMW G60 czyli auto elektryczne lub hybrydowe.

O kierunku rozwoju napędów decydują wyłącznie nabywcy aut nowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Różnica jest taka, że tutaj przejście jest wymuszone a nie dzieje się za naturalną sprawą rzeczy. 

Cytat

O kierunku rozwoju napędów decydują wyłącznie nabywcy aut nowych!

Nabywca o niczym nie decyduje. On tylko wybiera jedną z przedstawionych przez korporację opcji. Pozorna możliwość wyboru.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z ludzi, których znam osobiście jest garstka takich, którzy chcą elektryka. Cała reszta ich nawet nie rozważa i nie chodzi o ich zamożność. Po prostu nie, bo ich diesel itp podobny spaliniak jest lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Więc dlaczego ciągle walczysz z elektrykami? Samochód elektryczny jest lepszy ale spaliniaki są i będą nadal produkowane. Gdyby nawet w perspektywie powiedzmy 10 lat przestały co nie jest pewne to i tak będą dostępne jako używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ma swoje plusy i minusy - jak wszystko inne, ale to nie jest cudowne rozwiązanie.

Przydatny w mieście na dojazdy do pracy i zakupy, jak masz ładowarkę w swoim domu jednorodzinnym w garażu.

Cały transport nie może przejść jutro na prąd, co z ładowaniem ciężarówek? Gdzie mieszkańcy bloków mają to ładować? Czas ładowania to nie jest 5 min jak zalanie paliwa do spalinówki. 

Jeszcze kwestia utylizacji i wysokie koszty napraw z OC/AC. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Więc dlaczego ciągle walczysz z elektrykami? Samochód elektryczny jest lepszy ale spaliniaki są i będą nadal produkowane. Gdyby nawet w perspektywie powiedzmy 10 lat przestały co nie jest pewne to i tak będą dostępne jako używane.

Ty do mnie piszesz? Ja z nikim nie walczę 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak pomyślałem widząc link do artykułu pt. "Polacy wolą spalinowe BMW od elektrycznej Tesli" 🙂 w którym autor ocenia oczekiwania Polaków na podstawie przeglądanych nierzadko dla rozrywki ogłoszeń aut 15-letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze

Niedługo mija rok od odbioru ix1. Jak wszyscy wiemy ostatni rok to bardzo duże obniżki tesli. Właśnie dostałem oferty ubezpieczeń swojego golaska i towarzystwa wyceniają go na 226-230 tysięcy złotych, czyli …. Drożej jak go kupiłem…. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, słonik40 napisał(a):

Niedługo mija rok od odbioru ix1. Jak wszyscy wiemy ostatni rok to bardzo duże obniżki tesli. Właśnie dostałem oferty ubezpieczeń swojego golaska i towarzystwa wyceniają go na 226-230 tysięcy złotych, czyli …. Drożej jak go kupiłem…. 

Mialem to samo z moim i4. Teraz czekam na ofertę po dwóch latach, zobaczymy czy dalej będzie wyżej wyceniony jak przy zakupie ;))

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Jak wszyscy wiemy ostatni rok to bardzo duże obniżki tesli. Właśnie dostałem oferty ubezpieczeń swojego golaska i towarzystwa wyceniają go na 226-230 tysięcy złotych, czyli …. Drożej jak go kupiłem…. 

3 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Mialem to samo z moim i4. Teraz czekam na ofertę po dwóch latach, zobaczymy czy dalej będzie wyżej wyceniony jak przy zakupie ;))

Prezes BMW Oliver Zipse niecale 4 mies temu "Nie jestesmy zainteresowani wojnami cenowymi"

BMW Emphasizes 'No Interest' in Price War (bmwblog.com)

 

A tymczasem w Norwegii z dnia na dzien promocja i obnizki o ~70k PLN

Dosc powiedziec, ze na dzis wersja Fully Charged (bogate wyposazenie - lasery, ambienty, CA, hak, headup, przyciemniane szyby, ogrz kierow. etc etc) zarowno i4 M50 i iX3 kosztuje 225k PLN. W PL taka wersja na dzis to cennikowo >400k PLN 👍

BMW Kampanjer | Modeller og priser for deg som vil eie din BMW

BMW i4 (G26): Priser, modeller, rekkevidde, lading & design | BMW.NO

 

Taka cena to 20% drozej od TM3 LR i niecale 10% drozej od TM3P (w NO)

 

Wlasciciele i4 M50 co tydzien temu odebrali swoje auta z salonu i sa dzisiaj z dnia na dzien 70k PLN w plecy (circa 25%) na pewno zachwyceni 😉 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Niedługo mija rok od odbioru ix1. Jak wszyscy wiemy ostatni rok to bardzo duże obniżki tesli. Właśnie dostałem oferty ubezpieczeń swojego golaska i towarzystwa wyceniają go na 226-230 tysięcy złotych, czyli …. Drożej jak go kupiłem…. 

To Cię oszukali.

Przy obecnych 18% rabatach nowy wyjdzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej nie mnie ale oszukują sami siebie. Ja zapłacę za ubezpieczenie kilka stów więcej ale za to jak się z samochodem coś zadzieje to praktycznie jeździłem za darmo. Dużo łatwiej też będzie o całkę gdzie będę musieli zwrócić całość minus wartość wraku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

URZĄDZENIA Z FUNKCJĄ JAZDY- powiedziały asy z Automaniaka w dzisiejszym programie. Kilka faktów z programu:

Trasa Warszawa-Berlin - 570 km

Kornacki zjechał na ładowanie przy 65% na Ionity i ładował się 45 min do 85%. Jego komentarz - no i gdzie to szybkie ładowanie...Po drodze 3 x sie ładował.

Mikiciuk jechał TM3 Long Range - 80-90 km/h z wyłączoną klimą i uwaga z wylączoną nawigacją Tesli, żeby mu auto baterii nie podgrzalo przed Poznaniem. Navi włączył przed Berlinem i zjechał na SUC, gdzie ładował sie 9 min. Potem włączył ogrzewanie wszystkiego co się da i cieszył sie jak dziecko.

Colin jechał NIO ET5 - ładował się m.in. na ładowarce Teslowej na 230V na jakies stacji benzynowej z WC. 

Kolejny raz przypajacowali, a na koniec stwierdzili, ze z Gorzowa do Warszawy pojadą autem ekipy 1.6 diesel. 

Co za kretyni.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.