Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

 

Turbo 2x droższe od TMY Performance. Ale to taki szczegół mało istotny 

Sporo większa bateria, zapewne pneumatyka, skrętna oś, i sporo więcej. W życiu nie ma nic za darmo, jednemu to pasuje innemu będzie za drogo. Ktoś tak samo może powiedzieć o daci ze jest połowę tańsza od tesli a tak samo dowiezie do celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 minut temu, słonik40 napisał(a):

@bmfun gdzie to wyszperałeś? Odświeżam konfigurator i nie widzę 😀

Tam gdzie normalne modele spalinowe. Macan 4 i Macan Turbo to są elektryczne, reszta ICE.

Wow, 84l frunk!!!! 😉 i 540l bagażnika. Nieźle jak na takie "maleństwo"

Waga 2330kg - premium swoje waży 😉 

386k za golasa, 5.2 do 100 i ok 600km zasięgu. Ku uciesze Adama, w standardzie skóra "ekologiczna", ale za dopłatą wciąż jest w opcji naturalna skóra, czyli model nie jest "zdegradowany" 🙂

image.thumb.png.f182a205dbffc8b0e651035ef0416ce4.png

image.thumb.png.d6337f1c842f99f5a4d72f9dc7d52e21.pngimage.thumb.png.4b226fc157cdb46839b763eb802f3679.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzieś obiło mi się ostatnio o uszy że w Polsce sprzedawcy Porsche są przerażeni. Spalinowy macan to najlepiej sprzedające się auto i boja się że nie będą mieli czym handlować 

 słabsza wersja tak jak na prezentacji też było powiedziane to dla mnie ukłon w stronę kobiet. Na mojej wiosce macan jest ulubionym autem lekarek a one mają gdzieś sekundy do setki. Ma być drogo/prestiżowo/wygodnie/sportowo no i najlepiej z oczojebnym kolorem.

 

pobawilem się trochę konfiguratora, bardzo dużo w standardzie jest a rzeczy ktore trzeba dołożyć są stosunkowo niedrogie (poza burmester za 16k) więc wersja turbo wychodzi w przyzwoitych pieniądzach sporo taniej od taycana 4s. Chyba nie będę mógł po nocach spać 😀

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Sporo większa bateria, zapewne pneumatyka, skrętna oś, i sporo więcej. W życiu nie ma nic za darmo, jednemu to pasuje innemu będzie za drogo. Ktoś tak samo może powiedzieć o daci ze jest połowę tańsza od tesli a tak samo dowiezie do celu

Można kazde założenie przyjąć.  Ja patrzę na osiągi, ktore sa porownywalne, a cena x2 i nie mówię, że nie ma różnicy między autami z pneumatyka czy bez itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
28 minut temu, słonik40 napisał(a):

360k za macana z napędem 4x4 o sporym bagażniku i zasięgu ponad 600km. Przebolał bym już tego golasa 😀

390k a nie 360k

390k + kilka opcji (nie da sie kupic golasa.. 🙄) i ~450k PLN peknie.

Jak za wersje ktora przyspiesza w >5s to jest troche slabo, jakby nie patrzec mowimy o Porsche, znaczek jednak zobowiazuje nie moze toto jezdzic wolniej od polowy elektrykow na ulicy.

Brakuje ewidentnie jakiegos modelu posredniego z ~4,5s do setki, bylby sweet spot.

 

Natomiast generalnie moje 3 grosze luzne:

1. Porsche zapowiada wycofanie wersji spalinowych Macana w lipcu tego roku. ZUPELNIE. zostana tylko elektrczne wersje do kupienia.

Co poszlo nie tak? Przeciez do zakazu w EU mamy jesze 11 lat? Macan spalinowy sie swietnie sprzedaje nadal. Ktos, cos? 😉

2. Tak jak BMFun zauwazyl jest 80l frunk, mala rzecz a cieszy

3. Wersja Turbo w porownaniu do obecnej wersji TMYP ma MNOSTWO premium rzeczy i jest za co doplacac - 800V architektura i krotsze ladowanie, lepsze przyspieszenie (3,3s), 630HP, DUZO wieksza bateria (95kWh) i zasieg (top w segmencie D!!), headup, skretna tylna os, pneumatyka (!), 2 porty ladowania (po kazdej stronie), materialy w srodku - prawdziwa skora, detale, nienaganne wykonczenie, ekran dla pasazera, prestiz typowy dla Porsche etc etc - slowem jak kogos bedzie stac to wie za co doplaca bez dwoch zdan. Zobaczymy co pokaze za kilka miesiecy odswiezona wersja TMYP ale tak naprawde jedyne co sie prawdopodobnie zmieni to osiagi w porownaniu do obecnej wersji, tutaj trzeba oddac sprawiedliwosc Porsche - auto w porownaniu do TMYP jest o 2 dlugosci z przodu i to BARDZO cieszy.

4. GUI to Android Automotive czyli grupa VW poddala sie jezeli chodzi o wlasny soft  i praca nad wlasnym GUI (Cariad) nie wypalila jak widac zupelnie i nie chcieli juz opozniac bardziej premiery. Mnie to cieszy, standaryzacja jezeli chodzi o GUI w autach jest czyms dobrym imho a Google jest w tym mozna powiedziec najlepsze na swiecie. Duzy plus.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby była jasność,  nawet nie próbuję myśleć, że Tesla Y ma jakieś szanse z Porsche. Na pewno Porsche będzie dużo lepszym samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

A moje dzieci wiercą dziurę w głowie żeby kupić Teslę, bo tam są fajne gry 😉

Ja mam dwóch synów i oni też chcieli tylko Tesle. Dla nich wnętrza w obecnych samochodach wyglądają staro. Spełniłem ich marzenia nie będąc przy tym dziadersem 😉

@BMFun, nasze dzieci nie będą już chciały jeździć/kupować spalinowych samochodów. Chińczycy inwestują już pod przyszłe pokolenia, następne dekady. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
37 minut temu, adamjttk napisał(a):

1. Porsche zapowiada wycofanie wersji spalinowych Macana w lipcu tego roku. ZUPELNIE. zostana tylko elektrczne wersje do kupienia.

 Co poszlo nie tak? Przeciez do zakazu w EU mamy jesze 11 lat? Macan spalinowy sie swietnie sprzedaje nadal. Ktos, cos? 😉

Mnie to nie dziwi. Podejrzewam że typowe zastosowanie - auto dla kobiet do jeżdżenia wokół komina to elektryk nadaje się do tego idealnie. Moja żona nie wyobraża sobie jeździć spalinowym.

Wbrew pojawiającym się czasami opiniom że elektryki nie dają frajdy z jazdy, ja elektrykiem bardzo lubię jeździć. Po mieście jeździ się przyjemniej niż spalinowym. Dziwnie może to brzmi, ale nie będę ściemniał.

Sporo ostatnio słyszałem ciekawych rozmów z ekspertami od transformacji energetycznej i jej związkach z geopolityką i patrząc z tego punktu widzenia, w interesie Polski, Europy czy nawet Chin jest rozbudowa sieci przesyłowych i moderniazacja elektrowni oraz przechodzenie z czym się da na zasilenie prądem zamiast paliwami kopalnymi.

Powoli zaczynam podzielać entuzjazm Adama w tej kwestii. Wiem że nikt nie lubi zakazów/nakazów i ograniczeń, ale myślę że jeżeli odpowiedzialne rządy nie narzucą pewnych rzeczy producentom, to ci producenci będą kierować się krótkoterminowym/średnioterminowym zyskiem, a nie długofalową wizją. Z prostego powodu - zarządy firm zmieniają się często na tyle szybko, że managerowie muszą osiągać korzyści tu i teraz. I to niestety wyróżnia wizjonera Elona Muska, który nie robi tego dla pieniędzy (a przynajmniej nie tylko), więc może sobie pozwolić na bardziej dalekowzroczne patrzenie.

Uff, aż dziwię się że to napisałem 🙂  Ale w razie czego dementuję plotkę - nie zamierzam póki co kupić Tesli 😉

37 minut temu, adamjttk napisał(a):

3. Wersja Turbo w porownaniu do obecnej wersji TMYP ma MNOSTWO premium rzeczy i jest za co doplacac - 800V architektura i krotsze ladowanie, lepsze przyspieszenie (3,3s), 630HP, DUZO wieksza bateria (95kWh) i zasieg (top w segmencie D!!), headup, skretna tylna os, pneumatyka (!), 2 porty ladowania (po kazdej stronie), materialy w srodku - prawdziwa skora, detale, nienaganne wykonczenie, ekran dla pasazera, prestiz typowy dla Porsche etc etc - slowem jak kogos bedzie stac to wie za co doplaca bez dwoch zdan. Zobaczymy co pokaze za kilka miesiecy odswiezona wersja TMYP ale tak naprawde jedyne co sie prawdopodobnie zmieni to osiagi w porownaniu do obecnej wersji, tutaj trzeba oddac sprawiedliwosc Porsche - auto w porownaniu do TMYP jest o 2 dlugosci z przodu i to BARDZO cieszy.

Przynajmniej tutaj się zgadzamy w 100% że Porsche jest pełnoprawnym premium 🙂

37 minut temu, adamjttk napisał(a):

4. GUI to Android Automotive czyli grupa VW poddala sie jezeli chodzi o wlasny soft  i praca nad wlasnym GUI (Cariad) nie wypalila jak widac zupelnie i nie chcieli juz opozniac bardziej premiery. Mnie to cieszy, standaryzacja jezeli chodzi o GUI w autach jest czyms dobrym imho a Google jest w tym mozna powiedziec najlepsze na swiecie. Duzy plus.

 

Od dawna to pisałem. Nawet duzi producenci nie są w stanie swojego systemu narzucić, bo nie osiągną takiej skali i budżetów jak ma Google czy Apple mający lepsze możliwości integracji GUI samochodu z telefonem. A to telefon jest głównym narzędziem dla każdego. Uważam tak samo że Tesla w końcu będzie musiała się ugiąć i udostępnić Apple Car do swojego ekosystemu, a może i nawet podda się i wejdzie w Android Automotive. Tak samo jak Nokia kiedyś musiała zarzucić symbiana, który nie był taki zły, ale brakowało im skali.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Tak, to będzie dobry czas na zakupy akcji. Weź pod uwagę to, że Elon chce odkupić prawie 10% akcji co oficjalnie powiedział. On pewnie oczekuje spadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adamjttk napisał(a):

390k a nie 360k

390k + kilka opcji (nie da sie kupic golasa.. 🙄) i ~450k PLN peknie.

Jak za wersje ktora przyspiesza w >5s to jest troche slabo, jakby nie patrzec mowimy o Porsche, znaczek jednak zobowiazuje nie moze toto jezdzic wolniej od polowy elektrykow na ulicy.

Brakuje ewidentnie jakiegos modelu posredniego z ~4,5s do setki, bylby sweet spot.

 

Natomiast generalnie moje 3 grosze luzne:

1. Porsche zapowiada wycofanie wersji spalinowych Macana w lipcu tego roku. ZUPELNIE. zostana tylko elektrczne wersje do kupienia.

Co poszlo nie tak? Przeciez do zakazu w EU mamy jesze 11 lat? Macan spalinowy sie swietnie sprzedaje nadal. Ktos, cos? 😉

2. Tak jak BMFun zauwazyl jest 80l frunk, mala rzecz a cieszy

3. Wersja Turbo w porownaniu do obecnej wersji TMYP ma MNOSTWO premium rzeczy i jest za co doplacac - 800V architektura i krotsze ladowanie, lepsze przyspieszenie (3,3s), 630HP, DUZO wieksza bateria (95kWh) i zasieg (top w segmencie D!!), headup, skretna tylna os, pneumatyka (!), 2 porty ladowania (po kazdej stronie), materialy w srodku - prawdziwa skora, detale, nienaganne wykonczenie, ekran dla pasazera, prestiz typowy dla Porsche etc etc - slowem jak kogos bedzie stac to wie za co doplaca bez dwoch zdan. Zobaczymy co pokaze za kilka miesiecy odswiezona wersja TMYP ale tak naprawde jedyne co sie prawdopodobnie zmieni to osiagi w porownaniu do obecnej wersji, tutaj trzeba oddac sprawiedliwosc Porsche - auto w porownaniu do TMYP jest o 2 dlugosci z przodu i to BARDZO cieszy.

4. GUI to Android Automotive czyli grupa VW poddala sie jezeli chodzi o wlasny soft  i praca nad wlasnym GUI (Cariad) nie wypalila jak widac zupelnie i nie chcieli juz opozniac bardziej premiery. Mnie to cieszy, standaryzacja jezeli chodzi o GUI w autach jest czyms dobrym imho a Google jest w tym mozna powiedziec najlepsze na swiecie. Duzy plus.

 

Tu nie chodzi o zakaz UE który wchodzi za 11 lat ale o przepisy cyberbezpieczeństwa, które zaczną obowiązywać w UE od 07/2024 r. Porsche policzyło ze koszt dostosowania Macana I do nowych przepisów w EU byłby zbyt wysoki wiec auto jeszcze jakiś czas będzie dostępne ale poza UE.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Tak, to będzie dobry czas na zakupy akcji. Weź pod uwagę to, że Elon chce odkupić prawie 10% akcji co oficjalnie powiedział. On pewnie oczekuje spadków.

Ależ ty naiwny chlopie jesteś 😀 rusz troszkę głową. Główny majątek elona to…. Akcje tesli. Czyli sprzeda teraz żeby zaraz odkupić czy jak? Czy może sprzeda Twittera albo space x? Facet jak zwykle bredzi coby całkowitej rzezi na giełdzie nie było. Przyjdzie taki dzień a na pewno przyjdzie ze akcje się urealnią do prawdziwej wartości firmy i na pewno nie jest toneartosc wiele większa niż wszystkie inne firmy na rynku moto razem wzięte. Bańka pewnego dnia pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
18 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tak, to będzie dobry czas na zakupy akcji. Weź pod uwagę to, że Elon chce odkupić prawie 10% akcji co oficjalnie powiedział. On pewnie oczekuje spadków.

Czy ktoś kupił akcje? Takiej okazji trudno przepuścić ;) 🙃🫣

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 24.01.2024 o 17:44, słonik40 napisał(a):

@Jack BMW Poza tym urzekła mnie twoja historia z lądowaniem w domu. Co drugi post dogryzasz mi że moje amg ma tak mały zasięg a się jednak okazuje że tylko 10 procent ładowań to ładowania gdzieś w trasie.

slonik, po raz kolejny udowadniasz, ze slabo u Ciebie z logika 🤣

Twoje EQE 43 AMG ma zasieg WLTP 468km

TMS LR ma zasieg WLTP 723km --> to jest 255km wiecej, (ponad 50% !)

Te 10% ladowan na SC wynika wlasnie BEZPOSREDNIO z tego, ze TMS ma tak duzy zasieg, u Ciebie bedzie to duzo wiecej ladowan na Ionity wlasnie z powodu miernego zasiegu i slabej efektywnosci zespolu napedowego/bryly auta.

 

PS MB oprocz sprzecznych danych technicznych na stronie powinno uporzadkowac nazewnictwo swoich aut - to kuriozalne zeby 2 rozne auta - sedan i SUV nazywaly sie tak samo "EQE AMG 43" a jedno od drugiego roznil dopisek "SUV" 🙄

------------------

 

Funfact 1 - rozwoj elektromobilnosci w ciagu ostatnich lat:

VW e-Golf, auto elektryczne z 2016r mial pojemnosc akumulatorow netto 20,5kWh

VW GTE nowy, auto hybrydowe z 2024r ma 19,7kWh pojemnosc akumulatorow (!)

 

Fun fact 2 - w Norwegii VW nie sprzedaje juz aut spalinowych czy hybrydowych (osobowych), w ofercie sa juz tylko czyste elektryki (!!)

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttku ciebie z logika także nie za dobrze. Po pierwsze od 100 procent wyjeżdżasz tylko z domu, po drugie nie zjeżdżasz nigdy do zera. Realnie poruszając się w obszarze 60 procent różnica w zasięgu robi się o wiele mniejsza co idealnie widać po testach 1000km challenge bjorns i na better route planner gdzie czasy dojazdu nie różnią się tak znacznie jak ich teoretyczne zasięgi. Jak ktoś robi taką trasę w rok czy 2 to nie ma potrzeby męczyć się z niskim jak naleśnik sedanem cały rok żeby 3 godziny w roku zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Czy ktoś kupił akcje? Takiej okazji trudno przepuścić 😉 🙃🫣

Ja planuje od ~150-160$ dokupywac, zwykle DCA.

W wycenie akcji Tesli jest teraz duzo emocji i mysle ze jak troche sentyment sie zmieni (a ostatnio na BEV jest mocno negatywny) i 260-300$ zobaczymy jeszcze w tym roku, tym bardziej jezeli zaczna obnizac stopy procentowe w US.

20 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tak, to będzie dobry czas na zakupy akcji. Weź pod uwagę to, że Elon chce odkupić prawie 10% akcji co oficjalnie powiedział. On pewnie oczekuje spadków.

On cos takiego powiedzial?

Bo mi sie raczej wydawalo ze chce miec pakiet kontrolny 25% a sposobem na to jest nowy olbrzymi pakiet kompensacyjny ktory ma byc ewentualnie przeglosowany przez zarzad gdy juz sad wyda wyrok w sprawie poprzedniego pakietu kompensacyjnego sprzed kilku lat ^^

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkPo pierwsze od 100 procent wyjeżdżasz tylko z domu, po drugie nie zjeżdżasz nigdy do zera. Realnie poruszając się w obszarze 60 procent różnica w zasięgu robi się o wiele mniejsza

WIdzisz, tutaj ewidentnie wychodzi Twoj brak praktyki z dlugich tras, tym bardziej z Tesli. Bo te Twoje opowiesci o jednej trasie A1 i ladowaniu na Ionity to smiech jezeli chodzi o praktyke.

W Tesli jadac w trasie jak masz nastawione w navi SC to dojezdzanie na 3-4-5% nie stanowi zadnego problemu bo planer jest bardzo dokladny. To samo jak masz Destination Charging na miejsce przyjazdu to mozesz dojechac na oparach.

Te 60% to chyba gleboko z d*** wziales bo tu juz nawet nie chce mi sie tlumaczyc jaka to bzdura 🙂

Wiec powtorze Ci jeszcze raz --> porownywanie zasiegu TMS do EQE 43 SUVA jest niepowazne bo w praktyce to bedziesz sie ladowal na ladowarkach DC 3x czesciej od kolegi Jack.

W rzeczywistosci dla Ciebie --> kazdy wyjazd powyzej 200-250km od domu to ladowanie na ladowarce DC, czesto conajmniej dwukrotne liczac droge powrotna.

Dla kolegi Jack wyjazdy po 400km nie sa problemem a jak odwiedza miejsca z ladowarkami Tesli AC na miejscu czy jakims innym walboksem to omija ladowarki DC i w ogole postoje na trasie i stad te magiczne 10% udzialu DC tylko. To sa te "detale" o ktorych ludzie nie posiadajacy Tesli nie wiedza, stad pozniej utyskiwanie na elektryki w trasach.

 

Na dobra sprawe to zasieg 468km WLTP w aucie za pol banki to piramidalna bzdura i makabrycznie zle value i wlasnie nieogar niemieckiego premium bo Kriss ma taki zasieg (455km WLTP) w aucie za 1/3 ceny czyli 170k PLN po  doplatach. Dlatego wiele osob mowi - takie EQE SUV jako auto jest swietne a jako elektryk - beznadziejne bo to zwykla bulwarowka do pracy/na silke, w trasy tym jezdzic (tym bardziej bez sieci SC) to udreka (w relacji do wydanych pieniadzy oczywiscie).

Dlatego tym wieksze uklony dla Porsche ze pokazalo miejskiego SUVa w segmencie D z 95kWh bateria uzyteczna. To powinien byc od teraz standard w elektrykach do ktorego powinno sie dazyc, w segmencie E to powinno na dzis byc juz blizej 110-120kWh uzytecznej baterii, stad moje plucie na i5 miedzy innymi.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli rozumiem że taki profesjonalny serwis jak a better route planner który bierze kasę co miesiąc od dziesiątek a może setek tysięcy użytkowników się myli a testy bjorna to bzdura bo jeden krzykacz na forum ma tesle i wie lepiej? To wszystko co napisałeś jak planowanie/dojazd na oparach i wallboks na miejscu to w BMW i Mercedesie też są od kilku lat więc realnie różnica będzie 30-50 km zasięgu więcej i jaknktos akurat jedzie w tej różnicy (co za szczęściarz) to unikanie ładowania ale w realu to widać jak na dłoni że te 30-50km zasięgu ma nieduże znaczenie.

 

no i trochę matematyki:

zasięg według bjorna przy 120km

1 Tms 426

2. Eqe suv 322

odejmij od tego 25 procent (ładujesz się do 80, dojeżdżasz do następnej na oparach czyli przy 5 procent)

1. Tms 320

2. Eqe 242

jedziesz trasę 1500km to nusisz się tyle razy naladowac

1. tms 4.7

2. Eqe 6.19

przy trasie 1500km raz lub dwa razy w roku trzeba naładować się całe 1.5 raza więcej. Ja tam wolę Suva/bulwarówkę na codzień, niż niskiego sedana który pomimo że ze sportowym autem nie ma nic wspólnego to siedzisz niemal na ziemi, mało co z niego widać bo siedzisz nisko a do tego jedziesz w strachu żeby gdzieś nie przyszorowsc bateria i ja uszkadzając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 26.01.2024 o 13:19, słonik40 napisał(a):

odejmij od tego 25 procent (ładujesz się do 80, dojeżdżasz do następnej na oparach czyli przy 5 procent)

1. Tms 320

2. Eqe 242

jedziesz trasę 1500km to nusisz się tyle razy naladowac

1. tms 4.7

2. Eqe 6.19

przy trasie 1500km raz lub dwa razy w roku trzeba naładować się całe 1.5 raza więcej. Ja tam wolę Suva/bulwarówkę na codzień, niż niskiego sedana który pomimo że ze sportowym autem nie ma nic wspólnego to siedzisz niemal na ziemi, mało co z niego widać bo siedzisz nisko a do tego jedziesz w strachu żeby gdzieś nie przyszorowsc bateria i ja uszkadzając.

slonik, jestes na chwile obecna strasznym teoretykiem i pleciesz po prostu. Jedz w te Alpy i wrocisz madrzejszy jezeli chodzi o trasy elektrykiem.

1. Przy takiej trasie (to jest 1500km!) nie zatrzymujesz sie na 5 min na siku i hotdoga, idziesz na lunch czy jakis obiad i spokojnie mozna sie ladowac i do pelnych 100% co robilem nie raz przy dluzszych czasach, taka jazda to nie wyscigi czy 1000km challenge ze 80% ze stoperem w reku na ladowarce DC i gogo.

2. Zeby przejechac 1500km od strzalu to trzeba byc juz naprawde zmotywowanym, przy predkosciach elektrykiem jest to przy jednym kierowcy praktycznie niewykonalne badz ultra hardcorowe, przy 120-130km/h sredniej predkosci  to jest ~12h jazdy, z ladowaniem to pewnie z 15h --> jezdzisz takie dystanse? To jest extreme imho bez nocowania gdzies po drodze. I wtedy Twoje obliczenia znowu biora w leb.

--------------------

Apropo i5 M60 - obejrzalem troche testow i jest gorzej niz myslalem - to auto (jako limuzyna segmentu E) wydaje sie po prostu bezsensowne 🫤

Test Bjorna:

Auto naladowane do 100%, bateria podgrzana w garazu, na zewnatrz ~5C, predkosc przelotowa 122km/h (na tempomacie, dynamika zerowa) --> pierwszy stop po 243km (pozostalo 9%) i niecalych 2h jazdy, zrednie zuzycie 29,5kWh/100km (!!)

ABLVV86bT-ia4NUYFMObrgdX9cTX8bTOMZN18opn

 

To jest pier*&&^ DRAMAT i dla kogos kto kupuje 5m+ limuzyne segmentu E, zeby komfortowo sie przemieszczac w trasie, lepsze bedzie jakiekolwiek 520d 😕

Kupujac auto sa tam jakies oczekiwania i o ile wydajac 200k PLN na elektryka mozna na czesc rzeczy przymknac oko i pojsc na kompromisy tak wydajac pol banki na duza limuzyne oczekiwalbym jednak troche wiecej a tutaj dostaje sie po prostu uposledzony srodek transportu.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=0

Auto pokonalo 1000km wg Bjorna w 10.35

Z ciekawostek, TMY RWD za 170k PLN, po doplatach ,w tym samym tescie przejezdza te 1000km w 10:20 (crossover z mniejsza bateria, przy tej samej temp 4C) 🤣🤣

Tesla Plaid przejezdza ta trase w tej temp. w 9:10 czyli ~1,5h krocej..

 

Swietnie podsumowal to auto ten facet - doslownie ciezko sie nie zgodzic z kazda jedna jego mysla - podsumowanie szczegolnie trafne - to auto to jest dinozaur pomimo ze premiera byla miesiac temu..

Niedorozwiniete GUI, wszechobecna taniocha i oszczednosci, zenujaco mala bateria i metroseksualne swiatelka i tryby jazdy, ot BMW 5-er w 2024r.

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie dinozaurem jest też np Tesla Model 3 która miała swoją premierę w 2023, a mimo tego znajdzie wielu kupców. Brak instalacji 800v, staroswieckie i tanie rozwiązania jako auto (zawieszenie, brak matrixów, brak hud - to są rzeczy które Opel ma od 5-10 lat), tanie materiały, przestarzały praktycznie ten sam wygląd od 6 lat. Jedynie dzieki degradacji jakości materiałów i zmniejszeniu wagi uzyskuje dobry zasięg, który podobno raz czy dwa razy w roku się przyda, bo statystyczny Polak jeździ 30km dziennie. A dzięki niskiej cenie znajdzie wielu nabywców. Porównywałem Model S oraz i5 i wolałbym tego drugiego. Cisza, komfort, jakość materiałów i design, co powoduje że przyjemność z jazdy duuuzo większa w BMW, nawet kosztem tego że ładowanie na typowej trasie 500km byłoby o te 10-15min dłuższe. Jak to mój przedmówca mówi “przerwy i tak się robi w podróży”. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.