Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Niska cena zawsze będzie związana z oszczędnościami w produkcji chociażby takimi jak brak czujników czy też centralnego ekranu. 

Teoretycznie tak tyle, ze problem oszczednosci/dziadowania nie jest problemem Tesli i jej niskiej ceny, bo ta przynajmniej oferuje swietne value (osiagi/bogate wyposazenie standardowe/soft/ladowarki/OTA etc)

No bo jezeli kupujac nowe 5-er w 2 litrowym dieslu za ponad 400k PLN mamy wykastrowany CA z tylu, brak glupot typu siatki czy listwy progowe, slabe wyciszenie bo pojedyncze szyby, brak ambientow z tylu i dziesiatki pomniejszych rzeczy tak ze recenzentom pieka oczy to jak to nazwac?

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ostatnio miałem okazję obejrzeć nową skodę octavię  w dieslu i jak dla mnie kierownica np w dotyku jest sporo przyjemniejsza od tej w tesli. To są właśnie te oszczędności ubrane w papę marketingową.

Kierownica w miekkiej nappie jest 3x przyjemniejsza od tej w Tesli, to jest niezaprzeczalny fakt.

Tyle ze to wg Ciebie oszczednosc a wg mnie po prostu filozofia marki (sustainability) czy tez specyficzne podejscie marki do technologii ala "best part is no part"

Nijak nie idzie mi polaczyc oszczednosci/dziadowania typu brak czujnikow ultradzwiekowych czy tez kierownicy z nappy w Plaidzie ktory kosztuje pol banki - gdy producent jednoczesnie montuje wszedzie np topowe audio czy wszystko elektryczne lacznie z siedzeniami, kierownica, klapka ladowania etc.

W trojce producent zydzi wg Ciebie na nappie a jednoczesnie dodaje za free wentylowane fotele ktore w i4 kosztuja prawie 10k PLN?

Imho nie trzyma sie to kupy i ma to raczej zwiazek z "sustainability", recyklingiem i innymi popularnymi problemami pierwszego swiata.

 

Chociaz jak ostatnio syn kopnal mi w trojce w maskownice glosnika w drzwiach i odpadla to jak wzialem ja w rece to slowo "cheap" samo sie cisnelo na usta ^^

 

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Wszystko zależy co dla kogo ma znaczenie.  Jak ktoś chce dotykać kierownice z nappy to Tesli nie kupi itd

Ciezko mi sie z tym zgodzic, mysle ze odsetek ludzi dla ktorych to bedzie deal breaker jest relatywnie maly.

Tesla to wie, tak samo jak BMW wie, ze odsetek ludzi ktorzy testuja 5-tke i zrezygnuja z zamowienia ze wzgledu na delikatne oszczednosci "tu i owdzie" tez jest pewnie niewielki, szczegolnie gdy konkurencja robi wszedzie to samo.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttkakurat model s/x to jest chyba apogeum plucia klientowi w twarz przez firmę motoryzacyjną. Ilość usterek na dodanym poniżej filmie w tym aucie poraża. Ta buda jest produkowana ponad dziesięć lat i Takie babole absolutnie nie powinny mieć miejsca. Na filmie nie wspomnieli że ten samochód zdechł zaraz po wjeździe na Nurburgring i wrócił na lawecie. Oglądając organoleptycznie model s w salonie wcale nie jestem zaskoczony ilością tych usterek bo feeling/wykonanie tego auta woła o pomstę do nieba. Blachy w drzwiach są tak cienkie i mają taki sam feeling jak blachy w hondzie jazz którą miałem z 15 lat temu. Odnośnie czujników to wklejałem tu film z porównania modelu x sprzed i po liftingu. Tesla tak ufa kamerom że automatyczne przednie drzwi w aucie bez czujników przestały się otwierać a jedynie sie uchylają. Poza tym czujniki w modelu x są. Zostały zostawione na dachu auta żeby nie uszkodzić otwieranych do góry drzwi.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie bronie ogolnie modelu S bo wg mnie w tej cenie (450k za LR) to rzeczywiscie slabe value (w porownaniu do modelu 3 LR chociazby za ~polowe ceny) - brakuje ewidentnie slabszej wersji w cenie ~330-350k PLN.

To powiedziawszy:

1. Ten konkretny model jest rzeczywiscie jakis felerny - problemy z frunkiem, z bagaznikiem, z szybami, z portem ladowania - tutaj wyglada jakby auto bylo zalane? i wariowala cala elektryka, jakis sterownik etc - tu nie ma co nagrywac filmikow tylko wzywac serwis, dac liste rzeczy z problemami i nie odbierac auta dopoki wszystko nie bedzie naprawione na tiptop - z tego co obejrzalem po zgloszeniu problemu w aplikacji oddzwonili do niego po 4 minutach wiec serwis nie umywa rak tylko reaguje natychmiast

2. Nie znam historii tego auta natomiast zgadzam sie, ze za takie pieniadze czlowiek oczekuje ze wszystko bedzie dzialalo idealnie. Natomiast w rzeczywistosci jest jak jest i to nie tylko problem Tesli - patrz slawny filmik z MB ponizej.

Apropo tego samochodu - czy te problemy sa od nowosci czy pojwily sie nagle?

3. Mialem nowiutki model S LR na jezdzie testowej i wg mnie auto sprawialo bardzo solidne wrazenie, duzo bardziej premium/ekskluzywne od modelu 3, nie zaobserwowalem zadnych problemow tak jak na tym filmiku, wyciszony byl ok, dzwiek zamykania drzwi byl "premium" a nie zadna Honda Jazz, materialy w srodku bardzo dobre i pasujace do segmentu E.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tym zalaniem to żartujesz sobie, prawda? Auto od nowości posiada marcussbill, egzemplarz bardzo dobrze znany bo wielokrotnie testowany przez bjorna, dla mnie identyczne wrażenia organoleptyczne po obejrzeniu auta w salonie. No chyba że powodem zalania są opady deszczu w no, to wtedy nie mam pytań. Co do filmu natomiast to ten model Mercedesa który wklejasz obrósł już w legendy na YouTube…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

S Plaid którego ma mój kolega jest wykonany lepiej niz sie spodziewałem. Materiały dobre alcantara na suficie, deska skóra, boczki miekkie w kieszeniach też miekkie plus materiał od wewnątrz co w bmw wyparowało kilka kat temu. Od 140 troche szumu wiatru ale bez tragedii. Nic nie trzeszczy. Z minusów deska do jednego boczka pasuje idealnie a z drugiej strony jest nizej, lampy tył paruja. Nierówne szczeliny w masce przód i klapie tył, dziwnie wiszące uszczelki drzwi przod w rogu przy słupku A.  Do G30 czy G05 nie ma podejścia ale w porównaniu do nowej G60 nie wiele gorzej. 

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Z tym zalaniem to żartujesz sobie, prawda?

Nie, nie zartuje. Tzn nie mowie ze auto sie kapalo w Wisle ale jezeli to auto na wynajem krotkoterminowy to rozni ludzie uzytkuja i nie dbaja zbytnio - moze ktos wjechal w jakas gigantyczna kaluze, moze do uszkodzenia doszlo na myjni wysokocisnieniowej, nie wiem, zgaduje - dla mnie te objawy wygladaja jakby jakis sterownik byl zalany czy zawilgocony bo ewidentnie elektryka "wariuje" w roznych miejscach tego auta.

2 godziny temu, --maly-- napisał(a):

lampy tył paruja. Nierówne szczeliny w masce przód i klapie tył, dziwnie wiszące uszczelki drzwi przod w rogu przy słupku A.  

Nie pamietam jak jest w nowym modelu S ale u mnie w TM3P sa w tylnych kloszach lamp sa 2 takie mikro dziurki (po jednej na kazda czesc lampy) wlasnie po to by w srodku nie zalegala wilgoc.

Jezeli pomimo tego sa dlugotrwale zaparowane to powiedz koledze zeby zglosil do serwisu mobilnego - przyjada i mu wymienia bez mrugniecia okiem w ramach gwarancji - to samo sie tyczy  wszelkich nierownosci w karoserii (drzwi, maska) - facet od serwisu reguluje na miejscu.

--------------

ogolnie z tego co kojarze w Tesli jest tak, ze auta z fabryki nie sa idealnie spasowane - ostateczne korekty powinien zrobic salon przed wydaniem auta, jezeli problem jest nagminny to ewidentnie wina konkretnego salonu/pracownikow imho

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

parowanie lamp tylnych no tego to jeszcze nie słyszałem w żadnej marce, Adam widzę że bronisz tej marki strasznie nie wygląda to zbyt naturalnie Ci powiem jak piszesz takie bzdury o zalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news-nowe-obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-od-2024-roku-czesc-a,nId,7237660

ISA - Intelligent Speed Assist, czyli inteligentny asystent prędkości, monitorujący znaki drogowe i ostrzegający kierowcę o każdym przekroczeniu dozwolonej prędkości i dostosowujący ją do znaków
 

Serio? Nowe auta będą zwalniać do przepisowe prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, gorik79 napisał(a):

parowanie lamp tylnych no tego to jeszcze nie słyszałem w żadnej marce

Huehue, na naszym forum znajdziesz 10 watkow nawet, nie zartuj sobie

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dawaj te wątki poczytam, tylko mówimy o nowych autach ale zróbmy wyjątek i pokaż nawet takie pięcioletnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Czy jest na forum ktoś kto zamienił BMW na Teslę i żałuje,  bo to kiepskie samochody?

Byłem z żoną i córką na jeździe próbnej zarówno modelem 3 jak i y (model s w wakacje nie był do jazd próbnych dostępny) i o ile przed jazdą żona i córka były pozytywnie nastawieni o tyle po jeździe i obejrzeniu auta nastąpiła lawina negatywów i kategoryczny zakaz kupienia modelu 3/y ewentualnie model s mógł zostać rozważony.

 

apropo ostrzeżeń o przekroczeniu prędkości. Nie musi to podobno być dźwiękowy sygnał, może być wizualny no ale tesla podziękowała na ekranie i może nie na gdzie go zaprezentować 😀 W poniższym filmiku od około 9 minuty kris o tym wspomina. Swoją drogą pomimo plucia tu na BMW kriss jest mile zaskoczony BMW po testach i4.

https://youtu.be/zk6bURGSkDc?feature=shared

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Byłem z żoną i córką na jeździe próbnej zarówno modelem 3 jak i y (model s w wakacje nie był do jazd próbnych dostępny) i o ile przed jazdą żona i córka były pozytywnie nastawieni o tyle po jeździe i obejrzeniu auta nastąpiła lawina negatywów i kategoryczny zakaz kupienia modelu 3/y ewentualnie model s mógł zostać rozważony.

Słonik wszyscy wiemy o tym. Ja pytam czy ktoś kto jest/był użytkownikiem BMW czy innego auta premium zakupił Tesle i potwierdza, ze jakościowo jest gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na tym forum jest bodaj jedna osoba z która zmieniła w miarę świeży model (seria g) BMW na Teslę więc kogo się pytasz i na podstawie ilu opinii chciałbyś wyciągnąć wnioski?

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, gorik79 napisał(a):

dawaj te wątki poczytam, tylko mówimy o nowych autach ale zróbmy wyjątek i pokaż nawet takie pięcioletnie

wspisz w wyszukiwarke forumowa "parujace klosze/reflektory", bedziesz mial kilkadziesiat wynikow na przestrzeni kilku lat, po co zaklinac rzeczywistosc i brnac dalej, BMW w tym temacie nie jest zadnym wyjatkiem w porownaniu do Tesli

Pierwsze z brzegu (jak wpiszesz "parujace" masz 130 trafien😞

https://www.bmw-klub.pl/forum/search/?q=Parujące&quick=1

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wnioski na tym forum na temat Tesli to już zostały wyciągnięte. Może się pojawi ktoś nowy i doda swoją opinię. 

Mnie to niepotrzebne.  Ja swoje wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

wspisz w wyszukiwarke forumowa "parujace klosze/reflektory", bedziesz mial kilkadziesiat wynikow na przestrzeni kilku lat, po co zaklinac rzeczywistosc i brnac dalej, BMW w tym temacie nie jest zadnym wyjatkiem w porownaniu do Tesli

Pierwsze z brzegu (jak wpiszesz "parujace" masz 130 trafien😞

https://www.bmw-klub.pl/forum/search/?q=Parujące&quick=1

 

 

 

umiesz czytać ?, pokaż mi tylne lampy parujące

Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, gorik79 napisał(a):

umiesz czytać ?, pokaż mi tylne lampy parujące

Nie rozumiem Twojego toku myslenia - co za roznica przednie czy tylne?

Czyli przez analogie jak w Tesli przednie nie paruja to lampy w Teslach przednie sa lepsze niz w BMW?

 

Kolega deusexe2 z G20 z naszego forum:

lewa:

20230801_152155.JPG

 

prawa:

20230801_152148.JPG

 

Kolega Marchall z G05 z naszego forum:

IMG_6612.jpeg

IMG_6629.jpeg

 

Kazdy producent ma takie wtopy, lampy dostarczaja podwykonawcy i jedna na sto czy jedna na tysiac jest wadliwa, wyciaganie na podstawie tego jakichs wnioskow n/t BMW czy Tesli jest imho bezsensowne, po to jest serwis, po to gwarancjea zeby takie rzeczy wymienic i zapomniec. Ruganie Plaida czy Tesli jako takiej i mowienie ze w BMW tak nie ma jest imho niepowazne.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Nie rozumiem Twojego toku myslenia - co za roznica przednie czy tylne?

Czyli przez analogie jak w Tesli przednie nie paruja to lampy w Teslach przednie sa lepsze niz w BMW?

 

Kolega deusexe2 z G20 z naszego forum:

lewa:

20230801_152155.JPG

 

prawa:

20230801_152148.JPG

 

Kolega Marchall z G05 z naszego forum:

IMG_6612.jpeg

IMG_6629.jpeg

 

Kazdy producent ma takie wtopy, lampy dostarczaja podwykonawcy i jedna na sto czy jedna na tysiac jest wadliwa, wyciaganie na podstawie tego jakichs wnioskow n/t BMW czy Tesli jest imho bezsensowne, po to jest serwis, po to gwarancjea zeby takie rzeczy wymienic i zapomniec. Ruganie Plaida czy Tesli jako takiej i mowienie ze w BMW tak nie ma jest imho niepowazne.

różnica taka że od początku piszę o tylnych gdyż jest to ewenement z uwagi na to że lampy tylne są dużo prostsze w budowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
35 minut temu, gorik79 napisał(a):

różnica taka że od początku piszę o tylnych gdyż jest to ewenement z uwagi na to że lampy tylne są dużo prostsze w budowie 

Rozumiem. Na naszym forum jest rzeczywiscie duzo postow o parujacych przednich lampach, o tylnych bardzo malo - dla mnie to zadna roznica (dla producenta wg technicznych biuletynow tez)

Ale jak przerzucimy sie na ang. fora jest juz mnostwo przykladow dla lamp tylnych.

Nie wiem, dla mnie to sa pojedyncze wtopy wystepujace w absolutnie kazdej marce i w kazdym segmencie przy sprzedazy idacej w 2M aut rocznie, nie demonizowalbym akurat Tesli z tego powodu.

 

Dla przykladu:

https://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1625138

attachment.php?attachmentid=2566146&stc=

 

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1890959

attachment.php?attachmentid=2788159&stc=

 

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1303629&page=2

J6dEBhf.jpeg

attachment.php?attachmentid=1755983&stc=

attachment.php?attachmentid=1755985&stc=

 

 

https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1852847

attachment.php?s=4c53d29f4645e703556ac16

 

https://www.i4talk.com/threads/condensation-in-headlights-taillights.4734/#replies

5135d20f-cb4e-48ee-a773-3d61fa3c451b-jpe

dfd75a5d-d1f7-41e0-923c-88a530c0b98f-jpe

20230513_194424-jpg.28549

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.