Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dzięki Adam, jak już odfiltruje złośliwości pod moim adresem i aut które nie są Tesla, to chętnie i bez kontrzlosliwosci spróbuję się odnieść. 
Mógłbyś również odnieść się do filmu Bjorna? Jednak tam on operuje dokładnymi danymi. Co on wg Ciebie testuje i jakie wnioski z tego płyną i dlaczego wychodzą mu takie wartości jak napisałem z dość dokładnej metody pomiaru którą stosował?

Ewentualne zlosliwosci wynikaja ze zmeczenia materialu, przepraszam jakby co, nie bierz wszystkiego do siebie nawet jak odpowiadam Ci bezposrednio, bardzo szanuje Twoje wypowiedzi tutaj nawet jezeli czasami (czesto) sie z nimi nie zgadzam.

Imho robisz z igly widly i przejaskrawiasz temat po prostu - niepotrzebnie! - ja Ci pisze ze zuzycie takie i takie, wklejam wlasne dane czarno na bialym a Ty ze Tesla/BEV oszukuja bo nie wliczaja tego czy tamtego, ja Ci pisze ze temperatura taka i taka - Ty ze Tesla oszukuje. Ciezko tak sie dyskutuje.

Filmu Bjorna nie ogladalem bo dla mnie to juz wyzszy stopien doktoryzowania sie z elektromobilnosci i sztuka dla sztuki, jezeli mam po niecalych 5 minutach 21C w aucie wg apki to nie mierze temperatury dodatkowo z czujnikiem termowizyjnym, prosze Cie. Wsiadam, jest cieplo w srodku, odjezdzam.

Wkleilem Ci dane (dokladne) z dzisiejszego zimowego poranka, widzisz ze nawet zima na krotkich dystansach zadnej tragedii nie ma i wcale nie trzeba podgrzewac baterii czy wlaczac webasto i straty tak czy inaczej zamykaja sie w 10% przy ladowaniu. Wiec chocbys nie wiem co pisal i co wklejal ja nadal Ci odpowiem - jezeli w moich 500KM TM3P czy TMYP, obie AWD, mozna bez problemu po kilkudziesieciu tys km miec srednie licznikowe zuzycie 17-18kWh/100km to znaczy ze nijak nie jest uprawnione pisanie przez Ciebie, ze TYPOWY elektryk (segment C-D i okolice ~200-300 KM na 18-19" kolach) bedzie zuzywal wiecej niz te 20kWh/100km. Nie bedzie. Koszt dla kazdego bedzie oczywiscie odrobine inny wg taryfy, fotowoltaiki etc etc ale nadal to bedzie ~15-20 PLN czyli spokojnie 3-4 razy taniej niz w przypadku auta spalinowego.
Jak do porownania wezmiesz auta spalinowe o podobnej mocy 500KM to wyjdzie pewnie 5-6x taniej, mozesz sie np pochwalic spalaniem X5M z pierwszych 15km po miescie porankiem zimowym 😉

 

PS. Nie bierz do siebie gdy mowie "uposledzony elektryk" czy "uposledzona platforma" bo jezdzisz iX3 - trzeba nazywac rzeczy po imieniu. BMW zrobilo na kolanie cala game elektrykow bo chca zarabiac jeszcze przez dekade na sprzedazy i serwisie hybryd i aut spalinowych i kupujac takie auto trzeba brac to na klate - czy to gorsze rozwiazania technologiczne, czy gorsze osiagi, wieksza wage czy tez wieksze zuzycie energii. Takie dedykowane i3 jest lekkie jak piorko, zuzywa naparstek elektronow i nie widzisz mnie tu hejtujacego to auto z gory do dolu (moze poza dziwacznym wygladem do ktorego juz sie w sumie przyzwyczailem).
Przydziadowali czy tez zaspali, wazne zeby klient o tym wiedzial przed zakupem i nie byl rozczarowany bo z zewnatrz wyglada ladnie a w salonie mowili ze "topowa technologia n-tej generacji".

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Ewentualne zlosliwosci wynikaja ze zmeczenia materialu, przepraszam jakby co, nie bierz wszystkiego do siebie nawet jak odpowiadam Ci bezposrednio, bardzo szanuje Twoje wypowiedzi tutaj nawet jezeli czasami (czesto) sie z nimi nie zgadzam.

Dzięki, bardzo bym chciał żeby się retoryka zmieniła, bo emocje i nadmierne uszczypliwości zamykają merytoryczną dyskusje i wnioski i już wolę zakończyć dyskusję z rozbieżnością zdań niż "szukać" konsensusu złośliwymi komentarzami 🙂

42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Imho robisz z igly widly i przejaskrawiasz temat po prostu - niepotrzebnie! - ja Ci pisze ze zuzycie takie i takie, wklejam wlasne dane czarno na bialym a Ty ze Tesla/BEV oszukuja bo nie wliczaja tego czy tamtego, ja Ci pisze ze temperatura taka i taka - Ty ze Tesla oszukuje. Ciezko tak sie dyskutuje.

Filmu Bjorna nie ogladalem bo dla mnie to juz wyzszy stopien doktoryzowania sie z elektromobilnosci i sztuka dla sztuki, jezeli mam po niecalych 5 minutach 21C w aucie wg apki to nie mierze temperatury dodatkowo z czujnikiem termowizyjnym, prosze Cie. Wsiadam, jest cieplo w srodku, odjezdzam.

Może robię z igły widły, a może dla Ciebie to temat mało istotny bo tak mało płacisz za kWh, ale jednak mnóstwo profesjonalistów bada temat - Bjorn, ADAC, Wysokie napięcia, więc temat z pewnością jest. Uwierz że spędzam tyle czasu codziennie w elektryku robiąc za taksówkarza dzieci, że z nudów posłucham takich Bjornów, czy poklikam po zużyciu energii. Może u Ciebie bardziej płynna jazda i nie masz tego problemu.

42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Wkleilem Ci dane (dokladne) z dzisiejszego zimowego poranka, widzisz ze nawet zima na krotkich dystansach zadnej tragedii nie ma i wcale nie trzeba podgrzewac baterii czy wlaczac webasto i straty tak czy inaczej zamykaja sie w 10% przy ladowaniu. Wiec chocbys nie wiem co pisal i co wklejal ja nadal Ci odpowiem - jezeli w moich 500KM TM3P czy TMYP, obie AWD, mozna bez problemu po kilkudziesieciu tys km miec srednie licznikowe zuzycie 17-18kWh/100km to znaczy ze nijak nie jest uprawnione pisanie przez Ciebie, ze TYPOWY elektryk (segment C-D i okolice ~200-300 KM na 18-19" kolach) bedzie zuzywal wiecej niz te 20kWh/100km. Nie bedzie.

Dzięki za test, ale żeby wykazać to o czym piszę, to test powinien wyglądać tak, że włączasz klimatyzację z aplikacji (np ustawiając godzinę odjazdu z pracy), jedziesz zbliżony odcinek 14km, a w domu ładujesz do poziomu sprzed wyjazdu (na zdjęciu widziałem że auto ładowało się przed wyjazdem) i podajesz liczbę kWh która się załadowała do tego samego poziomu. Fajnie jak z ładowarki, bo wtedy mamy najdokładniejsze dane, ale jeśli podasz z samochodu, to spokojnie możemy dodać do tego te 8.5% straty na AC 11kW. Zrobiłbyś to przy okazji i mielibyśmy wiarygodne dane jak to u Ciebie wygląda. Jeżeli Ci się nie chce, nie ma problemu, wystarczą mi dane z 4tys km od Krissa.

42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Koszt dla kazdego bedzie oczywiscie odrobine inny wg taryfy, fotowoltaiki etc etc ale nadal to bedzie ~15-20 PLN czyli spokojnie 3-4 razy taniej niz w przypadku auta spalinowego.
Jak do porownania wezmiesz auta spalinowe o podobnej mocy 500KM to wyjdzie pewnie 5-6x taniej, mozesz sie np pochwalic spalaniem X5M z pierwszych 15km po miescie porankiem zimowym 😉

Jakbym kupił Teslę i jeździł tak jak iX3 i płacił tyle co płacę, to w życiu bym się nie zmieścił w tym przedziale. Nie prowokuj mnie żebym kupił i to wykazywał 😉 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 minut temu, BMFun napisał(a):

Dzięki za test, ale żeby wykazać to o czym piszę, to test powinien wyglądać tak, że włączasz klimatyzację z aplikacji (np ustawiając godzinę odjazdu z pracy), jedziesz zbliżony odcinek 14km, a w domu ładujesz do poziomu sprzed wyjazdu (na zdjęciu widziałem że auto ładowało się przed wyjazdem) i podajesz liczbę kWh która się załadowała do tego samego poziomu. Fajnie jak z ładowarki, bo wtedy mamy najdokładniejsze dane, ale jeśli podasz z samochodu, to spokojnie możemy dodać do tego te 8.5% straty na AC 11kW. Zrobiłbyś to przy okazji i mielibyśmy wiarygodne dane jak to u Ciebie wygląda. Jeżeli Ci się nie chce, nie ma problemu, wystarczą mi dane z 4tys km od Krissa.

Nie rozumiem szczerze mowiac tego testu za bardzo 😕

Jezeli chcesz to moge jutro zrobic podobny test tylko ze z wczesniejszym grzaniem kabiny przez 5-10 min, jak na moje wyniki beda ~identyczne bo przez ten czas bateria i tak nie zmieni swojej temperatury, jakies odchylki o kilka % w zuzyciu beda spowodowane i tak rozna sytuacja na drodze.

Ja tylko chcialem wykazac tym testem, ze nie trzeba uzywac rano webasto zeby jechac oszczednie nawet 5-10km zimowym porankiem, ze auto nie wymusza jakiegos sztucznego grzania baterii z ukrytymi stratami bo to po prostu nieprawda. Masz gorsza rekuperacje zimnej baterii. Tyle. Wyjezdzasz na zimnej baterii i dojezdzasz po 20 min nadal na trupio zimnej baterii, ogrzewanie idzie z pompy ciepla na kabine, kierownice i fotele i jest wliczone w zuzycie energii w BC.

Jakbys te ogrzewanie foteli/kierownicy wylaczyl (albo ich nie mial w aucie jak w niektorych iX1 ;P) to zuzycie by w ogole bylo mikro i nie roznilo sie zbytnio od wiosny/jesieni.

 

 

15 minut temu, BMFun napisał(a):

 (na zdjęciu widziałem że auto ładowało się przed wyjazdem)

Nie, nie ladowalo sie (!)

Napisalem wyraznie, ze bateria miala temperature taka jaka byla na zewnatrz czyli okolice ~2-3C przez noc.

TMY naladowalem do 90% w piatek po poludniu i stala nieuzywana do dzisiejszego poranka.

W weekend jezdzilem TM3 bo stala "na wylocie" - mam waski podjazd.

Jezeli mi juz w takie rzeczy nie wierzysz to nijak Cie nie przekonam, nie sugerujesz chyba ze ukradkiem podgrzewalem baterie w nocy zeby tylko Ci udowodnic ze moja Tesla spala o 3kWh/100km mniej, badzmy powazni 😄  

 

15 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie prowokuj mnie żebym kupił i to wykazywał 😉 

Bez kitu nie kupuj, nie wytrzymamy tylu Tesli w tym watku, czekaj na Neue Klasse albo idz w jakiegos Taycana 🙂

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun przecież i tak kupisz...

Nie zrobiłbym tego Słonikowi 🙂 Jakaś równowaga maszyn na forum musi być żeby była szersza perspektywa. Wszyscy kupiliby Tesle i się tylko klepali po plecach że jest najlepsza na świecie i wątek by umarł, albo moderator by go przeniósł na elektrowóz 😉 

A poważnie, jakiś czas temu jeździłem Plaid i jak usiadłem do swojego SUVa M, to stwierdzam że prowadzenie/układ kierowniczy/materiały wnętrza/wykończenie/fun z jazdy są o rząd wielkości na korzyść BMW M i to pomimo że to SUV. Na korzyść Plaid to oczywiście kosmiczny start od 0kmh, ale to taki że przekracza granice trakcji, natomiast powyżej 100km/h to już dużo szybszy od mojego M nie jest - tzn czuć że szybszy, ale nie wciska już tak bardzo jak i tak wielkiego wrażenia nie robi. No i oczywiście za Plaid stoi ekonomia, chociaż tutaj w mieście jest prosty rachunek - zużywają tyle samo, tylko Plaid kWh, a X5M litry, które są 7x droższe (Pb98). Bezpośrednio po teście Plaid porównałem też wnętrze i5 w salonie, więc w wolnej chwili wrzucę odczucia.

BTW. Dla tych co nie czują SUVów M - oto dlaczego mają to coś nawet gdy nie jeździsz nim na tor. Ja przed X5 byłem napalony i prawie kupiłem X3M.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie, nie ladowalo sie (!)

Napisalem wyraznie, ze bateria miala temperature taka jaka byla na zewnatrz czyli okolice ~2-3C przez noc.

TMY naladowalem do 90% w piatek po poludniu i stala nieuzywana do dzisiejszego poranka.

W weekend jezdzilem TM3 bo stala "na wylocie" - mam waski podjazd.

Jezeli mi juz w takie rzeczy nie wierzysz to nijak Cie nie przekonam, nie sugerujesz chyba ze ukradkiem podgrzewalem baterie w nocy zeby tylko Ci udowodnic ze moja Tesla spala o 3kWh/100km mniej, badzmy powazni 😄  

To super, o to mi chodziło że bateria była naładowana do równego poziomu, ale już zimna. To idealny case do testu. Jak wrócisz, doładuj ją do tych 90% i podaj ile poszło kWh z ładowarki, ile km przejechała Tesla oraz ile zużyła kWh/100km wg BC i temat będzie zamknięty 🙂 Tylko w drodze powrotnej odpal webasto. Ten "test" robisz realnie przy okazji normalnej jazdy. Nie będę już Cie męczył z testem porównawczym ile zużywa jeśli wyjeżdżasz autem z odpalonym "webasto" po 1, 5 i 15km, ale jak spiszesz to porównam to do iX3. Być może Tesla ma coś fajniej ogarnięte niż BMW, a być może jeden i drugi daje duży narzut, sam jestem ciekawy.

Nie jest moim celem Ci coś udowodnić tym testem, tylko ciekawy jestem jak w praktyce w takich warunkach to wychodzi w Tesli, bo być może ma to dobrze ogarnięte, a test Bjorna jest "syntetyczny". Po prostu mnie ten test zaskoczył jakie wyniki w nim były, aż trudno mi jest w nie uwierzyć gdyby nie to że wszystko nagrał.

14 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Bez kitu nie kupuj, nie wytrzymamy tylu Tesli w tym watku, czekaj na Neue Klasse albo idz w jakiegos Taycana 🙂

xD

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

A poważnie, jakiś czas temu jeździłem Plaid.. natomiast powyżej 100km/h to już dużo szybszy od mojego M nie jest - tzn czuć że szybszy, ale nie wciska już tak bardzo jak i tak wielkiego wrażenia nie robi.

BMFun, ja wszystko rozumiem i lubie dyskutowac ale boj sie Boga chlopie piszac takie rzeczy 🤣

Tesla Plaid - 100-200km/h --> 3,9s

BMW X5M Comp. 100-200km/h --> 9,1s

https://fastestlaps.com/models/bmw-x5-m-f95

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-s-plaid

To nie jest deklasacja, to sa 2 deklasacje, to tak jakby porownywac Passata 2.0 TDI do M3

Jezeli Ty nie zauwazasz roznicy przy wciskaniu w fotel pomiedzy 4s a 9s od 100-200 km/h to generalnie nie mam slow 😄

Z autami spalinowymi jest wlasnie tak, ze robia brum-brum z glosnikow i czlowiek mysli ze wchodzi w predkosc nadswietlna a w rzeczywistosci ziew, obok elektryk jedzie jak TGV.

16 godzin temu, BMFun napisał(a):

BTW. Dla tych co nie czują SUVów M - oto dlaczego mają to coś nawet gdy nie jeździsz nim na tor. Ja przed X5 byłem napalony i prawie kupiłem X3M.

Dobrze chociaz ze Holowczyc sie nie kryje z tym, ze jest to propagandowy filmik sponsorowany, kurtka BMW Sikora i mowi ze jest "zwiazany" z BMW Sikora.

Nie neguje filmiku i tresci tylko nakreslam perspektywe i "rzetelnosc"

 

PS. TMY sie laduje, za pol godziny wrzuce info co i jak i powiesz mi co z tego wyliczyles 😉

 

PS2 Tak jeszcze niesmialo wroce do tematu nowej 5-er - w dziale G60 doszlismy, ze BMW przydziadowalo na CA w tylnych klamkach zupelnie jak w F30.

Ogladam sobie recenzje jakas i oczom nie wierze - podziadowali na lakierze uchwytow ISOFIX w tylniej kanapie (!!)

Wiem ze to bedzie kontrowersyjne ale powiem Ci szczerze - jakbym kupil to auto, to dzien w dzien patrzylbym na te brakujace siatki, na miejsce po listwach progowych, na brak CA z tylu czy na ocynkowane i niepolakierowane uchwyty ISOFIX i jedyne o czym bym myslal to BIEDA i DZIADOSTWO, doslownie zabilo by mi to frajde z kupienia i posiadania auta "premium"

Pisalem to kilka razy, napisze jeszcze raz - skala dziadowania/oszczednosci w tym modelu PORAZA nawet mnie, powiem szczerze nigdy czegos takiego nie widzialem 😮

ABLVV85prZJhmKD6OGecdkCWchs3fUPApAaUF6h4

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

To super, o to mi chodziło że bateria była naładowana do równego poziomu, ale już zimna. To idealny case do testu. Jak wrócisz, doładuj ją do tych 90% i podaj ile poszło kWh z ładowarki, ile km przejechała Tesla oraz ile zużyła kWh/100km wg BC i temat będzie zamknięty 🙂 Tylko w drodze powrotnej odpal webasto. Ten "test" robisz realnie przy okazji normalnej jazdy. Nie będę już Cie męczył z testem porównawczym ile zużywa jeśli wyjeżdżasz autem z odpalonym "webasto" po 1, 5 i 15km, ale jak spiszesz to porównam to do iX3. Być może Tesla ma coś fajniej ogarnięte niż BMW, a być może jeden i drugi daje duży narzut, sam jestem ciekawy.

Nie jest moim celem Ci coś udowodnić tym testem, tylko ciekawy jestem jak w praktyce w takich warunkach to wychodzi w Tesli, bo być może ma to dobrze ogarnięte, a test Bjorna jest "syntetyczny". Po prostu mnie ten test zaskoczył jakie wyniki w nim były, aż trudno mi jest w nie uwierzyć gdyby nie to że wszystko nagrał.

ok, gotowe

W drodze powrotnej przed odjazdem odpalilem webasto na 5-6 minut.

Zuzycie energii w drodze powrotnej bylo odrobine wieksze, cos kolo 19kWh/100km, podejrzewam ze z powodu intensywnego deszczu i pracujacych szybko wycieraczek (moje zgadywanki tylko)

A wiec startujac na zimno od 90%, po dojechaniu do pracy 14km:

ABLVV86wsa0bdsugbmv4VzmIkROXKBqpRe2o9mA_

 

Po dojechaniu do domu, kolejne 14 km:

ABLVV86D55uSPF8w5SDSFr7ZImyIPCdUav32Frwt

 

I po ponownym doladowaniu do 90%:

ABLVV86kXcH2A4kGDNOzk5TdqTS0XoYj-ojfqW2D

 

Przy tak malych wartosciach trzeba brac poprawke na zaokraglenia (nie podaje liczb po przecinku) ale z tego co widze to na 27km zuzyl 5kWh (czyli tak jak pisze ~18kWh/100km) i trzeba bylo doladowac auto 6kWh czyli 10% straty na ladowaniu (~0,5kWh) i kolejne 10% na webasto (~0,5kWh). Tak bym to z grubsza widzial biorac oczywiscie pod uwage duzy margines bledu ze wzgledu na krotki odcinek i brak liczb po przecinku.

I jak na moje wychodzi tak jak pisalem - czy uzywasz webasto przed odjazdem czy jedziesz na trupio zimnej baterii --> zuzycie bedzie na krotkim odcinku bardzo podobne (energia pobrana z auta na podgrzanie kabiny badz energia pobrana z wallboxa na ogrzanie kabiny a bateria jak byla zimna tak jest zimna przed odjazdem i po przyjezdzie i 5 min ogrzewania nic nie zmieni)

Dla mnie cala ta dyskusja jest czysto akademicka - w BEV dostajemy za friko webasto ktore w autach spalinowych kosztuje 6-8k PLN, prawie nikt tego nie kupuje bo to drogi luksus i droczenie sie o zuzycie 1kWh za 1 PLN w zamian za ciepla kabine i brak koniecznosci skrobania szyb, czizas, zaplacilbym za to i chetnie 5x wiecej byleby mi lapy rano nie kostnialy od skrobaczki.

 

PS. Tak sobie przypominam, moje stare F10 530d RWD, 300KM palilo w identycznych warunkach wg komputera rowne 10l/100km. Z webasto to pewnie bylo blizej 11-12l.

Gdyby je zamienic na jakies 550i, 500KM AWD z webasto to realne zuzycie w podobnych warunkach by bylo pewnie grubo powyzej 15l/100km. Nijak to sie technologicznie nie rowna efektywnoscia z mocnymi BEV.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun chce kupić Tesle, tylko potrzebuje dowodów,  że jest lepsza od BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kriss Ty w ogóle nie ogarniasz na czym polegają te dopłaty i jak czytać rachunki za energię. Nie będziesz płacił drożej od lipca możesz płacić drożej już od lutego czy marca jak przekroczysz limit używając auta a to się na pewno stanie szybciej niż do połowy roku. Ilość prądu objętego dopłatami w moim wypadku i każdego kto ma dom nie wystarczy nawet na samo domowe zużycie więc prąd do auta trzeba liczyć normalnie z cennika. 

Masz mój przykładowy rachunek za prąd cena 1kw 41gr netto 50 brutto ale z wszystkimi opłatami wychodzi 82gr i to jest cena do limitu, którą ma każde gospodarstwo w Polsce. 

20231218-205044.jpg

Po nowym roku.

1. Limit 

Gospodarstwa domowe mieszczące się w ustawowym limicie (większość odbiorców w Polsce) płacić będzie więc trzeci rok z rzędu stawkę 41 gr/kWh netto za zakup energii, kolejne 32 gr netto za dystrybucję i do tego 17 gr podatku VAT (łącznie 90 gr/kWh brutto).

2. Powyżej limitu

"Powyżej limitu, zamiast zatwierdzonej taryfy (75 gr/kWh netto), odbiorcy domowi ponownie zapłacą cenę maksymalną (niespełna 70 gr/kWh netto) i pełne koszty dystrybucji (49 gr zamiast 32 gr/kWh netto). Ze względu na nieznaczny wzrost stawek dystrybucyjnych, łączne koszty zmienne w taryfie G11 po przekroczeniu limitu ustawowego wyniosą 1,34 zł/kWh brutto"

I po tyle powinieneś sobie liczyć prąd do auta żeby nie oszukiwać samego siebie. Jeżeli nawet zmienisz na taryfę tańszą w nocy to zapłacisz więcej za prąd w dzień używany w domu. Może wyjdzie to trochę lepiej kwestia ike zużywasz w domu a ile do auta. 

 

Nikt z szanownych posiadaczy elektryków nie odniósł się do sposobu w jakim wydobywa się surowce służące do produkcji baterii.

Dzieci w Afryce to takie same dzieci jak moje i wasze tylko gorzej trafiły w życiu. Pooglądajcie rzeczowe filmy w jakich warunkach pracują i jakie później mają problemy zdrowotne jakie procentowo występuje ryzyko nowotworu. Odkąd powstał bum na elektryki to co tam się dzieje to tragedia. 

Elektryki to hipokryzja bogatego świata a według mnie za Elonem Muskiem stoi ogromny Chiński kapitał. Chińczykom nikt by nie pozwolił na taką ekspansję ale bogatemu Amerykaninowi kto zabroni. Dzięki niemu Chińczycy przejmą rynek motoryzacyjny i nie tylko. Sprawdźcie ile ten człowiek wysłał satelit ile tego lata nad naszymi głowami i do czego można to wykorzystywać. 

Edytowane przez --maly--
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie mam taryfy G11

tak, tak, nie ogarniam...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzięki Adam, ciekawe pierwsze wnioski. Jutro skomentuję i odniosę się do pozostałych kwestii, które poruszyłeś

Btw. Czy korzystasz z harmonogramu odjazdów czy za kazdYm razem włączasz 5-10min przed odjazdem? Ja mam ustawione codziennie bo mam w przybliżeniu stałe godziny wyjazdów. W takim przypadku BMW np odpala wentylację i grzanie baterii ok 30min przed tą godziną.

Nie wyobrażam sobie za każdym razem włączanie wentylacji, bo zazwyczaj zapominam i wsiadam do zimnego auta jeśli godzina odjazdu jest inna niż w harmonogramie. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk jechałem swoim ix1 w niedzielę po choinkę i zużycie też mi pokazało na poziomie 17kwh/100km. Też bateria niepodgrzewana sle w twoich wyliczeniach przemilczałeś dwa fakty. Jeden to taki ze od prawie tygodnia w Europie mamy nie zimę a jesień, jest po prostu ciepło a,drugi to taki,że 15Km to jednak spory dystans. U mnie np na codzień to jest 1-3km w jedną stronę.

 

Aaa i jeszcze jedno, jest to jednak sporo więcej na tej samej trasie niż w lato bo w lato zużycie oscylowało 11-15kwh/100

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Nie wyobrażam sobie za każdym razem włączanie wentylacji, bo zazwyczaj zapominam i wsiadam do zimnego auta jeśli godzina odjazdu jest inna niż w harmonogramie. 

@BMFunja np nie włączam ani przed wyjazdem bo by mi się nie chciało ani nie ustawiam żadnych harmonogramów bo wyjeżdżam raczej o różnych godzinach. W Mercedesie natomiast jest coś takiego jak inteligentne ogrzewanie. Sam na podstawie danych GPS , poprzednich odjazdów itd.. ustala kiedy włączyć ogrzewanie kabiny i nawet dosyć często to działa 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, --maly-- napisał(a):

 

Nikt z szanownych posiadaczy elektryków nie odniósł się do sposobu w jakim wydobywa się surowce służące do produkcji baterii.

Dzieci w Afryce to takie same dzieci jak moje i wasze tylko gorzej trafiły w życiu. Pooglądajcie rzeczowe filmy w jakich warunkach pracują i jakie później mają problemy zdrowotne jakie procentowo występuje ryzyko nowotworu. Odkąd powstał bum na elektryki to co tam się dzieje to tragedia. 

Ale wiesz, ze baterie litowo-jonowe w elektrykach to jakies ~30% ogolnego zapotrzebowania na baterie w gospodarce? I ze wszystkie najtezsze mozgi swiata pracuja nad tym zeby zmienic chemie ogniw na taka, ktora zuzywa jak najmniej metali ziem rzadkich?

Przeciez juz nawet Krisowa TMY ma baterie LPF (litowo-zelazowo-fosforanowe) ktore maja zupelnie inny sklad chemiczny. Wiekszosc miejskich elektrykow w segmencie C-D uzywa juz LPF.

A co do pozostalych 70% zapotrzebowania na baterie litowo-jonowe i Twojego oburzenia - mam rozumiec smartphonow nie kupujesz, tabletow zadnych nie masz, laptopy to zlo wg Ciebie, aparaty fotograficzne, banki pamieci, e-rowery etc etc? Wszystkie te urzadzenia sa splatane z tymi biednymi dziecmi w Afryce.

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Btw. Czy korzystasz z harmonogramu odjazdów czy za kazdYm razem włączasz 5-10min przed odjazdem? Ja mam ustawione codziennie bo mam w przybliżeniu stałe godziny wyjazdów. W takim przypadku BMW np odpala wentylację i grzanie baterii ok 30min przed tą godziną.

Nie wyobrażam sobie za każdym razem włączanie wentylacji, bo zazwyczaj zapominam i wsiadam do zimnego auta jeśli godzina odjazdu jest inna niż w harmonogramie. 

Nigdy nie korzystalem z harmonogramu, w Tesli wlaczenie webasto to 2 kliki - apka Tesli i klik na ikone wiatraka, trwa to 3 sekundy. Robie to 5 min przed wyjsciem (jak nie zapomne)

A jak zapomne i jest lod to zamiast skrobania czekam extra 5 min, jestem leniwy 😉

PS. Dzisiaj zrobilem identyczny test moja TM3P - ten sam odcinek do pracy 13km

Auto nie ma ogrzewnia kierownicy, wylaczylem tez specjalnie ogrzewanie foteli.

Na dworze dzis tylko troche zimniej niz wczoraj, 2C

Zuzycie energii - niecale 17kWh/100km..

Czyli ogrzewanie kierownicy i foteli wychodzi mi dodatkowa ~1kWh/100km

Powtorze - zuzycie Tesli jest smieszne nawet zima, nadal obstawiam przy swoim - all in all to ~20kWh dla przecietnego elektryka.

PS. Zeby byc fair oczywiscie - poranna jazda to ziewanie, korki i korzystanie max ze 100KM (zeby nie bylo niedomowien)

 

ABLVV85uFntQ4vPcDVl6zxFGy8LyUiMyastfPfVG

 

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk jechałem swoim ix1 w niedzielę po choinkę i zużycie też mi pokazało na poziomie 17kwh/100km. Też bateria niepodgrzewana sle w twoich wyliczeniach przemilczałeś dwa fakty. Jeden to taki ze od prawie tygodnia w Europie mamy nie zimę a jesień, jest po prostu ciepło a,drugi to taki,że 15Km to jednak spory dystans. U mnie np na codzień to jest 1-3km w jedną stronę.

Aaa i jeszcze jedno, jest to jednak sporo więcej na tej samej trasie niż w lato bo w lato zużycie oscylowało 11-15kwh/100

Slonik, nic nie przemilczalem, odnosilem sie do tego wszystkiego co mowisz, jeszcze raz:

1. Wczoraj i dzisiaj bylo u mnie 5C i 2C - takie temperatury zimowe sa tak samo czeste jak -5C czy -10C, to nie czasy prehistoryczne ze mamy zime i przez 6mies -20C

2. Odcinki 1-3km --> mozesz miec wtedy zuzycie i 50kWh/100km - jakie to ma znaczenie dla sredniego rocznego przebiegu?

Zakladajac 50kWh/100km i 2x3km dziennie do pracy to bedziesz mial przebieg miesieczny rowny 22 (dni robocze) x 2 x 3 = 132km (miesiecznie!)

Jak zuzycie bedzie 20 kWh to bedzie Cie to kosztowalo 25 PLN miesiecznie

Jak zuzycie bedzie 50kWh to bedzie Cie to kosztowalo 60-70 PLN miesiecznie

Mowimy nadal tylko o miesiacach zimowych.

To jest nadal taniej od komunikacji miejskiej..

3. Zima zuzycie jest troche wieksze, nie neguje tego chociazby z powodu gorszej rekuperacji czy uzywania ogrzewania kabiny, foteli, kirownicy etc.

Ale zuzycie latem (sporo nizsze) je mocno rekompensuje, tylko tyle i az tyle.

Ja ciagle pije do tych mitycznych 20-35kWh srednio rocznie, jest to po prostu nieprawda dla przecietnego Kowalskiego, te wartosci beda oscylowaly w okolicach 20kWh (all in all)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zawiść ludzka, zwłaszcza tych siedzących przy komputerku jest porażająca 🤦‍♂️

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Celowo wywołana "kontrowersyjna" sytuacja dla rozreklamowania kanału. Oglądalność filmu wzrosła. Można się rozejść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do czego sie przydaja dotacje na elektryki?

Ano do tego np:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=333213309

 

4-letni e-tron (wciaz na rocznej gwarancji producenta), z przebiegiem 55k km, od pierwszego wlasciciela, 2 zestawy 20" kol, pneumatyka, headup, panorama, elektryczne siedzenia za .. 140k PLN

Ok, bateria jest mikro jak na segment, raptem 70kWh, ale do jezdzenia po miescie/poza miastem (200-250km) wokol komina za ta cene? Pasuje jak ulal do tych mitycznych zimowych 5km odcinkow 😜

W Norwegii etronow wiecej niz w PL Passatow 2.0 TDI

309_957335160.jpg

 

309_314695601.jpg

309_970463183.jpg

 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U nas jest podobna sytuacja ale dotyczy tesli model s. Sporo forumowiczow się chwali chwali że kupili modele przed faceliftongowe za podobne pieniądze co ten stron. To jest niestety bardzo smutne dla właścicielki jak te auta stracily na wartości. A jeszcze smutniejsze jest że nio czy też zeekr pakują na dziś 140-150kwh baterie do swoich samochodów gdzie żaden zachodni producent nie jest w stanie tego zrobić. Jeśli te duże baterie się upowszechnia to nasze auta czeka podobny los

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.