Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ja często używam, chociażby po to żeby otworzyć bagażnik zanim zaniosę do niego walizki. Jak widać po załączony filmie nawet właściciele topowych modeli tesli potrafią za nim tęsknić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Taki żeś inżynier

że się podniecasz

powtarzasz to do urzygu
kompletnie się widzę nie znasz

uprawiasz zwykłą hipokryzję.

tacy betonowi fanboje Tesli jak Ty

Znam kilku użytkowników Tesli i to są normalni ludzie

to jest tok rozumowania przedszkolaka

to jakaś dziecinada

to jest żenujący poziom

patrzenie na metki i zaglądanie ludziom do portfela

nie rozumiesz świata poza Tesla i gadasz jakieś bzdury. 

buahahahaha

żeby tacy fanboje pluli jadem na forach innych marek i czuli się lepsi.

jaki Ty masz problem w swoim życiu motoryzacyjnym

I nie umiesz niemalże w żadnej kwestii przyznać rację

Same merytoryczne argumenty

Nie przedstawiasz swoimi wypowiedziami juz zadnej wartosci, totalne zero.

Mozesz byc teraz z siebie dumny 👍

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
27 minut temu, adamjttk napisał(a):

Same merytoryczne argumenty

Nie przedstawiasz swoimi wypowiedziami juz zadnej wartosci, totalne zero.

Mozesz byc teraz z siebie dumny 👍

Wszystkie merytoryczne argumenty wyciąłeś, zostawiłeś same emocjonalne ktore w większości są zapożyczone z Twoich wypowiedzi. Chyba możemy to nazwać autokrytycyzmem?

Atakujesz ludzi, ich decyzje, wyśmiewasz jednostronnie pojazdy marek którymi jeżdżą forumowicze i z jakichś powodow są z nich zadowoleni. A na koniec obrażasz się jak dziecko w piaskownicy, bo ktoś Ci odpowiada tym samym, a nawet nieraz tymi samymi słowami. Określenie “totalne zero” to jest  chyba największy upadek poziomu wypowiedzi w tym wątku. A mogłoby być normalnie. Czego oczekujesz? Chcesz być ostry i radykalny w wypowiedziach i ocenach, to bądź przygotowany na podobny język. Prowokujesz wypowiedziami, bądź przygotowany na to samo. Zauważ, że większość gownoburzy zaczyna się od serii ofensywnych albo świadomie prowokacyjnych wypowiedzi z Twojej strony, po których komuś zaczyna się już ulewać. Kto sieje wiatr, zbiera burzę. Mentalność Kalego, tak mogę to tylko podsumować.

Przykro mi że większość w tym wątku nie podziela wielu z Twoich opinii (w wielu oczywiście myślę że się zgadza z Tobą). Ostrym językiem tylko pogłębisz polaryzację i niechęć do swojego punktu widzenia.

Jeśli chcesz merytorycznej rozmowy, to skończ z wyśmiewaniem, prowokacyjnymi wpisami i odnoś się do rozmówców z szacunkiem i akceptacja czyjegoś innego zdania. Taka moja sugestia, zrób z tym co uważasz.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

1tys zł za 1 kluczyk, więc 2 kluczyki jak standardowo producenci dodają do auta, to 2tys zł, czyli jakieś 1% marży więcej w przypadku Tesli Y RWD. To "efekt uboczny" likwidacji kluczyków i moim zdaniem istotny powód tej decyzji.

Wyrazy uznania dla Tesli (bez sarkazmu), że daje wybór i można dokupić kluczyki, a w BMW dostajesz je by default, czyli w tym zakresie personalizacja Tesli wyższa 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33ten zekr ma opcje baterii 140kwh, jestem więcej jak pewny że geely jako właściciel takich marek jak Volvo czy Lotus czerpała z tych marek garściami tworząc to auto. Zeekr który wkleiłeś z baterią 140kwh jak dla mnie bije model s na głowę i jak będzie sieć serwisów (może wykorzystają sieć Volvo) to pobiegnę do salonu z kasą w zębach po to auto. Tak wogole jakbym teraz kupował auto na miasto i chcialbym elektryczne to Volvo ex30  w wersji performance bylo by w top do zakupu.

 

@adamjttknie odniosłeś się do porównania starego modelu x z nowym gdzie właściciel obu pokazał w ilu miejscach producent pluje klientowi w twarz wprowadzając bezsensowne oszczędności.

 

byl tu wspomniany model s, jako auto nieustępujące benzynowym w czasie podróży. Pobawiłem się trochę abrp, no i typowa trasa z centrum Polski (założony Toruń) w Alpy do solden to jest 2 godziny krócej ice od bev. Ok przystanki w ice nie są objęte w czasie ale u mnie z praktyki, jedzie się szybciej niż pokazuje Google a zaoszczędzony czas przeznacza na przystanki i wychodzi tak samo co pokazuje Google. Natomiast trasa ponad 1200km różnicy to jest godzina różnicy między modelem s na najmniejszych felgach 19 a eqe 53 czyi4m50. Jak się założy wieksze fele do modelu s to różnica się zmniejsza do 40 minut. Jeśli ktoś jedzie raz-dwa razy w roku w dłuższą podróż nie jest to żaden Game changer imho. Dodatkowo zakładając że dołożenie trumny dołoży jeszcze czas potrzebny na pokonanie trasy przez bev to różnica między modelem s a ile to robi się już ze 3 godziny a to już jest bardzo duuuuzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun, Na serio uważasz, że nadmiernie wychwalam Teslę? Jednocześnie ignorując bezpieczeństwo. 

Od kiedy tylko pojawił się tzw dostęp komfortowy w BMW, czyli wchodzenie do auta i uruchamianie bez kluczyka byłem tym zachwycony. Nie trawię stacyjki. 

Kolejnym krokiem były dokumenty w telefonie, karty płatności.

No i zostało tylko pozbycie się kluczyka. 

Czy wg Ciebie powinienem sprawdzić bezpieczeństwo tego rozwiązania i porównać z innymi producentami?

No i nie pisz do mnie jak do debila o drzwiach, zamkach itd. Bądźmy poważni. 

Co do Apple car play. Nie mam doświadczenia, więc zapewne nie wiem co w nim fajnego. Koledzy, którzy mają doceniają, bo nie trzeba płacić za aktualizację nawigacji, bo masz za darmo mapę w telefonie, możesz sobie swoje playlisty puszczać. Pytam serio, chcę poznać Twój punkt widzenia, chętnie się czegoś dowiem. Może mnie cos omija.

BMFun odpowiesz na moje pytania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://moto.rp.pl/tu-i-teraz/art39504461-w-polsce-produkowany-bedzie-volkswagen-golf

Codziennie przekonuję się, że istnieje alternatywna rzeczywistość. 

Już w 2027 będzie w Polsce produkowany Golf, spalinowy, bo Polacy chętnie kupują używane Golfy...

To może używanego będą produkować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 co ci nie pasuje w tej wiadomości? Vw jest jednym z największych jak nie największym pracodawcą w Wielkopolsce, mnóstwo komponentów produkuje pod Poznaniem a przenosi produkcja zapewne ze względu na tańszą siłę roboczą w ramach poszukiwania osaczednosci. Czy jest coś w tym dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba za dużo naczytałeś się postów kolegi @adamjttk. 😀Taka firma jak vw ma całą armię analityków i przed podjęciem tak strategicznych decyzji ta armia ostro pracuje żeby podjąć jak najlepsze decyzje więc najwyraźniej  ice tak szybko nie zginie jak się niektórym wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik wiesz co się dzieje teraz w Polsce po wejściu MG do Polski 2 dni temu? Jest szok i niedowierzanie, że takie ceny aut dostępne dla Polaków. Ludzie się juz umawiają na jazdy testowe. Elektryczny kompakt poniżej 100 tys zł. Czy Golf spalinowy to świat alternatywny?

Zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

grudzien 2023

BMW dodaje do aut kluczyki samochodowe wielkosci telefonu (na szczescie ma prawilne kolory pasujace do mocarnego R4) 👍ADCreHesIjzpn8QN0lvmbpozXJdWFTJjkIysG9NJ

 

Ja już z tą wielkością telefonu to nie przesadzajmy. Specjalnie zrobiłem dla Ciebie porównanie. 

20231202_172701.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun, Na serio uważasz, że nadmiernie wychwalam Teslę? Jednocześnie ignorując bezpieczeństwo. 

Z tym wychwalaniem Tesli, to przyznaję że mi się zlewają ohy i ahy Adama z Twoimi, bo czasem coś uzupełniasz i sam już nie wiem momentami pod którymi wypowiedziami się podpisujesz, a pod którymi nie.

Ignorancja w kwestii bezpieczeństwa, to było wyłącznie nawiązanie do Twojej jednej wypowiedzi, że nie interesuje Cie jak otwieranie drzwi w Tesli jest zrobione. A Adam wręcz pisze złośliwe "ziew".

Czasem można spotkać się (nie mówię tutaj o nikim z forum) z podejściem w którym z dumą ktoś stwierdza że on się na nie zna na technologii. Niestety dzisiaj technologia otacza nas wszędzie - od smartwatchy, przez telefony, komputery, routery wifi, samochody, a skończywszy na lodówka i zmywarkach. Ignorancja kwestii związanych z wszechobecną cyfryzacją, a zwłaszcza bezpieczeństwem, czyli to czy rozumiemy jak bezpiecznie używać danych urządzeń i z jakimi ryzykami się to wiąże, to dla mnie głupota. Ignorancja i brak wiedzy w tym zakresie w dzisiejszym świecie, to jak brak wiedzy np o geografii świata.

Dlatego jeśli nie ustawiasz PIN to drive, to musisz wiedzieć z jakimi ryzykami się to wiąże. Jak masz kluczyk z CA bez żyroskopowej deaktywacji, to wiesz gdzie go odkładać gdy kładziesz się spać (a właściwie gdzie go nie zostawiać).

I o ile software'owo Tesla bardzo duży nacisk kładzie na security rozwiązań, co się oczywiście chwali, tak nie jest pozbawiona wielu wpadek - patrz ten case o podglądzie prywatnych osób przez kamerki wewnętrzne, czy też poczytaj sobie o aferze "Tesla Files".

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Od kiedy tylko pojawił się tzw dostęp komfortowy w BMW, czyli wchodzenie do auta i uruchamianie bez kluczyka byłem tym zachwycony. Nie trawię stacyjki. 

Podpisuję się. Ale znam też takich, którzy w BMW tej opcji celowo nie zamawiali wiedząc jakie z tym ryzyko jest związane. Każdy ocenia ryzyka przez swój pryzmat. Ja do tych osób nie należę, ale mam świadomość kiedy i jakie ryzyko ponoszę.

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Kolejnym krokiem były dokumenty w telefonie, karty płatności.

Karty płatnicze w telefonie (Apple Pay, Google Pay) są wyraźnie bezpieczniejsze niż karty plastikowe.

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

No i zostało tylko pozbycie się kluczyka. 

Czy wg Ciebie powinienem sprawdzić bezpieczeństwo tego rozwiązania i porównać z innymi producentami?

Z innymi producentami może nie, bo jeśli zdecydowałeś się już na Teslę, to jak już wyżej wspomniałem, możesz co najwyżej przeanalizować jakie metody oferuje Tesla, jak z nich korzystać żeby ograniczyć ryzyko. Masz ustawione PIN to drive? Bo w większości artykułów o bezpieczeństwie Tesli jest napisane że to dobra bariera ochronna.

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

No i nie pisz do mnie jak do debila o drzwiach, zamkach itd. Bądźmy poważni. 

Przepraszam jeśli tak to odebrałeś, chodziło mi bardziej o pokazanie analogii do życia codziennego i napisałem wprost że celowo przejaskrawiłem przykłady, ale sam mechanizm jest generalnie ten sam.

Centralizacja wszystkiego w telefonie/chmurze oczywiście otwiera nowe ryzyka i jeśli myślisz o bezpieczeństwie, to nawet jeśli to nie jest Twoja branża, to powinieneś zainteresować się jakie są mechanizmy zabezpieczania i jakie ryzyka konkretnych działań. Interesować się powinien tym zarówno specjalista ds bezpieczeństwa, programista, dyrektor, piekarz, lekarz i pracownik na budowie. Warto poczytać o 2FA, kluczach sprzętowych, menadżerach haseł itp Jest całe mnóstwo materiałów w internecie napisanych przystępnym językiem.

To samo dotyczy to Tesli, która wyjątkowo dużo na tle innych producentów przechowuje informacji o użytkowników w postaci zanonimizowanej i nie. Także warto śledzić fora Tesli żeby wiedzieć jakie podatności są wykrywane, jakie incydenty bezpieczeństwa (np była afera że pracownicy Tesli oglądali sobie przez wewnętrzną kamerę Tesli prywatne życie ludzi jeżdżących samochodem). To nie jest paranoja, tylko rzeczywistość która nas otacza i lepiej być jej jak najbardziej świadomym. Oczywiście ktoś może zamknąć oczy i powiedzieć że to go nie dotyczy, ale uwierz, widziałem takie osoby, które po jakimś incydencie z własnej woli przechodzili błyskawiczne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa w sieci 🙂

10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Co do Apple car play. Nie mam doświadczenia, więc zapewne nie wiem co w nim fajnego. Koledzy, którzy mają doceniają, bo nie trzeba płacić za aktualizację nawigacji, bo masz za darmo mapę w telefonie, możesz sobie swoje playlisty puszczać. Pytam serio, chcę poznać Twój punkt widzenia, chętnie się czegoś dowiem. Może mnie cos omija.

Tak na szybko główne zalety dla mnie:

1. Pracuje na swoim telefonie który mam 24h na dobę przy sobie i mam tam wszystko to czego potrzebuję - aplikacje, ich konfiguracje itp, więc z automatu mam Apple Car Play mam skonfigurowane tak jak chcę.

2. Mam wszystko online, a to co potrzebuję offline (np mapy google) mogę świadomie sobie pobrać offline. Ja 2 razy przejechałem się w Stanach na nieonline'owych mapach w Tesli, której mapa zgłupiała bo były roboty drogowe. Opowiem kiedyś w innym wątku, nie mam kiedy o tym napisać, bo jakieś gó**no burze się znów zaczęły 🙂

3. Bardzo lubię prostotę tego rozwiązania - nie potrzebuję rozpraszających wielkich ekranów, tylko mam te informacje których potrzebuję.

4. Zawsze wygląda tak samo. Wystarczy że sparuję telefon z autem, co zajmuje 30sek i mam obraz oraz sposób działania identyczny w każdym BMW, Toyocie, Volvo, tylko nie Tesli 😕 To się przydaje szczególnie jak wypożyczasz w różnych częściach świata różne samochody. Ostatnio wypożyczając Teslę, znajomy który zna się na Tesli siedział pare minut żeby wyłączyć jakieś głupie ustawienia które ktoś porobił w wypożyczanym samochodzie - jakieś różowe Tesle sra***ce tęczą zamiast normalne widoku pasa ruchu i wiele innych.

Oczywiście może w Tesli część z tych zalet jakoś inaczej da się osiągnąć (ale pewnych nie), ale to dobre dla kogoś kto chce do końca życia jeździć Teslą, choć wypożyczenie Tesli za granicą jest dość trudne. Należy też pamiętać że wśród nowych samochodów sprzedawanych, Tesla stanowi 2% całej światowej sprzedaży, a jak się weźmie wszystkie jeżdżące po drodze, to pewnie już jest 0.2 promila.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, --maly-- napisał(a):

Ja już z tą wielkością telefonu to nie przesadzajmy. Specjalnie zrobiłem dla Ciebie porównanie. 

20231202_172701.jpg

Taki content to ja szanuje 👍

Na zdjeciu ktore wkleilem wydaje sie duzo wiekszy, moze chlopak ma nienaturalnie mala reke? 🙃

Chociaz nadal nie rozumiem czemu jest o tyle wiekszy od tego od serii E (abstrachujac ze w ogole juz dzis nie jest potrzebny)

10 godzin temu, --maly-- napisał(a):

kompletnie nie rozumiem jak ktoś lubiący motoryzacje może w ogóle jeździć elektrykiem

Z jazdy takim samochodem nie ma kompletnie żadnej przyjemności.

Jest to jedna wielka nuda i środek do przemieszczenia z punktu a do b.

Często wręcz cieszę się że muszę gdzieś pojechać a w przypadku tego dziadostwa na prąd byłaby to dla mnie tylko męczarnia.

Według mnie elektryki są dla ignorantów motoryzacyjnych tylko i wyłącznie dla ludzi którzy nie interesują się motoryzacją innego sensu nie widzę.

Bardzo, bardzo odwazne stwierdzenia.

Elektryki od Ferrari juz za niecale 2 lata w sprzedazy, sadzisz ze potencjalni klienci na ta wersje napedowa to tez ignoranci motoryzacyjni nie interesujacy sie motoryzacja czy Ferrari nie przeprowadzilo porzadnie researchu n/t swojej potencjalnej klienteli?

https://europe.autonews.com/automakers/ferraris-q3-results-lead-raised-annual-earnings-forecast

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Z tym wychwalaniem Tesli, to przyznaję że mi się zlewają ohy i ahy Adama z Twoimi, bo czasem coś uzupełniasz i sam już nie wiem momentami pod którymi wypowiedziami się podpisujesz, a pod którymi nie.

Ignorancja w kwestii bezpieczeństwa, to było wyłącznie nawiązanie do Twojej jednej wypowiedzi, że nie interesuje Cie jak otwieranie drzwi w Tesli jest zrobione. A Adam wręcz pisze złośliwe "ziew".

Czasem można spotkać się (nie mówię tutaj o nikim z forum) z podejściem w którym z dumą ktoś stwierdza że on się na nie zna na technologii. Niestety dzisiaj technologia otacza nas wszędzie - od smartwatchy, przez telefony, komputery, routery wifi, samochody, a skończywszy na lodówka i zmywarkach. Ignorancja kwestii związanych z wszechobecną cyfryzacją, a zwłaszcza bezpieczeństwem, czyli to czy rozumiemy jak bezpiecznie używać danych urządzeń i z jakimi ryzykami się to wiąże, to dla mnie głupota. Ignorancja i brak wiedzy w tym zakresie w dzisiejszym świecie, to jak brak wiedzy np o geografii świata.

Dlatego jeśli nie ustawiasz PIN to drive, to musisz wiedzieć z jakimi ryzykami się to wiąże. Jak masz kluczyk z CA bez żyroskopowej deaktywacji, to wiesz gdzie go odkładać gdy kładziesz się spać (a właściwie gdzie go nie zostawiać).

I o ile software'owo Tesla bardzo duży nacisk kładzie na security rozwiązań, co się oczywiście chwali, tak nie jest pozbawiona wielu wpadek - patrz ten case o podglądzie prywatnych osób przez kamerki wewnętrzne, czy też poczytaj sobie o aferze "Tesla Files".

Podpisuję się. Ale znam też takich, którzy w BMW tej opcji celowo nie zamawiali wiedząc jakie z tym ryzyko jest związane. Każdy ocenia ryzyka przez swój pryzmat. Ja do tych osób nie należę, ale mam świadomość kiedy i jakie ryzyko ponoszę.

Karty płatnicze w telefonie (Apple Pay, Google Pay) są wyraźnie bezpieczniejsze niż karty plastikowe.

Z innymi producentami może nie, bo jeśli zdecydowałeś się już na Teslę, to jak już wyżej wspomniałem, możesz co najwyżej przeanalizować jakie metody oferuje Tesla, jak z nich korzystać żeby ograniczyć ryzyko. Masz ustawione PIN to drive? Bo w większości artykułów o bezpieczeństwie Tesli jest napisane że to dobra bariera ochronna.

Przepraszam jeśli tak to odebrałeś, chodziło mi bardziej o pokazanie analogii do życia codziennego i napisałem wprost że celowo przejaskrawiłem przykłady, ale sam mechanizm jest generalnie ten sam.

Centralizacja wszystkiego w telefonie/chmurze oczywiście otwiera nowe ryzyka i jeśli myślisz o bezpieczeństwie, to nawet jeśli to nie jest Twoja branża, to powinieneś zainteresować się jakie są mechanizmy zabezpieczania i jakie ryzyka konkretnych działań. Interesować się powinien tym zarówno specjalista ds bezpieczeństwa, programista, dyrektor, piekarz, lekarz i pracownik na budowie. Warto poczytać o 2FA, kluczach sprzętowych, menadżerach haseł itp Jest całe mnóstwo materiałów w internecie napisanych przystępnym językiem.

To samo dotyczy to Tesli, która wyjątkowo dużo na tle innych producentów przechowuje informacji o użytkowników w postaci zanonimizowanej i nie. Także warto śledzić fora Tesli żeby wiedzieć jakie podatności są wykrywane, jakie incydenty bezpieczeństwa (np była afera że pracownicy Tesli oglądali sobie przez wewnętrzną kamerę Tesli prywatne życie ludzi jeżdżących samochodem). To nie jest paranoja, tylko rzeczywistość która nas otacza i lepiej być jej jak najbardziej świadomym. Oczywiście ktoś może zamknąć oczy i powiedzieć że to go nie dotyczy, ale uwierz, widziałem takie osoby, które po jakimś incydencie z własnej woli przechodzili błyskawiczne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa w sieci 🙂

Tak na szybko główne zalety dla mnie:

1. Pracuje na swoim telefonie który mam 24h na dobę przy sobie i mam tam wszystko to czego potrzebuję - aplikacje, ich konfiguracje itp, więc z automatu mam Apple Car Play mam skonfigurowane tak jak chcę.

2. Mam wszystko online, a to co potrzebuję offline (np mapy google) mogę świadomie sobie pobrać offline. Ja 2 razy przejechałem się w Stanach na nieonline'owych mapach w Tesli, której mapa zgłupiała bo były roboty drogowe. Opowiem kiedyś w innym wątku, nie mam kiedy o tym napisać, bo jakieś gó**no burze się znów zaczęły 🙂

3. Bardzo lubię prostotę tego rozwiązania - nie potrzebuję rozpraszających wielkich ekranów, tylko mam te informacje których potrzebuję.

4. Zawsze wygląda tak samo. Wystarczy że sparuję telefon z autem, co zajmuje 30sek i mam obraz oraz sposób działania identyczny w każdym BMW, Toyocie, Volvo, tylko nie Tesli 😕 To się przydaje szczególnie jak wypożyczasz w różnych częściach świata różne samochody. Ostatnio wypożyczając Teslę, znajomy który zna się na Tesli siedział pare minut żeby wyłączyć jakieś głupie ustawienia które ktoś porobił w wypożyczanym samochodzie - jakieś różowe Tesle sra***ce tęczą zamiast normalne widoku pasa ruchu i wiele innych.

Oczywiście może w Tesli część z tych zalet jakoś inaczej da się osiągnąć (ale pewnych nie), ale to dobre dla kogoś kto chce do końca życia jeździć Teslą, choć wypożyczenie Tesli za granicą jest dość trudne. Należy też pamiętać że wśród nowych samochodów sprzedawanych, Tesla stanowi 2% całej światowej sprzedaży, a jak się weźmie wszystkie jeżdżące po drodze, to pewnie już jest 0.2 promila.

Dzięki za merytoryczną odpowiedź. Po pierwsze się nie gniewam. Po drugie to nie jest tak, że ja się pod czyms podpisuje, jestem za jakąś stroną. Jak mi się cos podoba to o tym piszę, jak nie to tez napiszę. Z pewnoscią technologia aut elektrycznym ma dla mnie w jakimś ograniczonym zakresie sporo zalet, czyli w koło komina, co stanowi z 90 % w ostatnim czasie mojej jazdy. Co do wad tej technologii to wg mnie nie da się zastąpić takich aut jak BMW M, stąd pewnie rozczarowanie kolegi "mały" . Obok te auta spokojnie mogą być  🙂 

W kwestii bezpieczeństwa na pewno nie jestem ignorantem, nie martw się o mnie, jeśli mogę tak napisać. Nie będę tego rozwijał, nie od tego jest Internet. 

Co do Apple car poszerzyłeś moją wiedzę. 

Tesla nie jest jakims cudem techniki. Dla mnie jest po prostu fajnym samochodem na co dzień, ale tak jak Słonik mówi, dla mnie jest warta te 200 tys zł. 300 tys to juz bym nie dał. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie się oglądało to wielokrotne zaskoczenie Patryka Mikiciuka, po tym jak z góry miał wyrobioną opinię o Tesli.  Jakby czytał nasze forum to by wiedział wszystko na ten temat. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Fajnie się oglądało to wielokrotne zaskoczenie Patryka Mikiciuka, po tym jak z góry miał wyrobioną opinię o Tesli.  Jakby czytał nasze forum to by wiedział wszystko na ten temat. 

Jestem przekonany że zaskoczenie każdy przeżyje, szczególnie ten co nie jeździł elektrykiem. Uważam że w społeczeństwie (polskim, ale pewnie nie tylko), jest cała masa krzywdzących opinii dla elektryków, stąd zderzenie mitów z rzeczywistością musi powodować zaskoczenie.

A gdyby autor czytał to forum, to z pewnością wszystkiego by się dowiedział, bo wszystko to czym się zachwycał już było.

Także to, że wykrywanie i rozpoznawanie innych pojazdów to rozwiązanie które ma kilkadziesiąt producentów systemów na świecie, bo tyle jest licencji na testowanie autonomicznej jazdy w Kalifornii. W tym rozwiązanie Intela (MobileEye), z którego korzysta BMW, a które sprzętowo jest bardziej zaawansowane, bo korzysta z większej liczby czujników takich jak radary czy lidary, a nie tylko kamer. Także to wykrywanie pojazdów, pasa ruchu itp, to ma każdy system autonomicznej jazdy.

Model S to fajne auto, ale zgadzam się z autorem, że ma też jak każdy samochód sporo wad, więc nie jest lekiem na całe zło. Zalet ma bezspornie całkiem dużo, ale nie dostrzegłem żadnych pochwał od autora np nt właściwości jezdnych, wyciszenia, co np dla mnie ma spore znaczenie.

Dla koneserów używanych egzemplarzy marki ostrzeżenie, żeby unikać wersji z wypożyczalni: https://www.autoblog.com/2022/09/01/tesla-model-s-plaid-interior-19000-miles-later/

Ja jeździłem roczną Teslą Y z przebiegiem 30tys mil i była dramatycznie zaniedbana jak na tak młode auto - mnóstwo rzeczy trzeszczało.

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na rozluznienie, jedna z lepszych reklam BMW w historii.

Bez wciskania na sile roznych mniejszosci, odmiennych orientacji, teczy, szokujacych grilli, ///M znaczkow i innych bzdur. I bez cringu przede wszystkim i stroboskopowych ujec.

Nostalgia mocno

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wymyśliłem kolejną złotą mysl: im szybciej zmienisz myślenie tym lepiej = taniej będzie dla Ciebie

Oglądałem dzisiaj zakup kontrolowany z tamtego roku, koleś chciał kupić elektryka, budżet do 500 tys zł. Było Audo Q8 etron, BMW IX, KIA EV6 i Tesla Y Performance. Dokładnie w takiej kolejnosci. Po pierwszych trzech autach. KIA niby ładna, niby fajna, ale to jednak KIA. BMW najlepsze, najbardziej luksusowe, komfortowe, po prostu premium.

No i na koncu bieda Tesla i zaskoczenie. Sam Adam Kornacki był pod wielkim wrażeniem. Jak to, nie ma turbo, nie ma tradycji, nic nie hałasuje itd, a łeb kark łamie.   

To Patryk Mikiciuk użył tego określenia, że przy Tesli trzeba zmienić myślenie.

Jak patrzyłem na tego IX to mnie to juz kompletnie nie rusza, ten wygląd w środku, pasuje  mi minimalizm. Myślę, że z tym najwięcej ludzi ma problem. A co dopiero będzie jak wejdą chińczyki.. Nikt tam poza naszym forum sie nie bedzie doktoryzował czy sa siatki, czy inne listwy

im szybciej zmienisz myślenie tym lepiej = taniej będzie dla Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.