Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33ale co ty za osiągi masz w swojej rwd? Prżeciez to jest poziom diesla 2.0 😀 ja pomimo ze lubie benzyny tez bardzo lubie diesel Bo jest w nich dużo szybsza reakcja na gaz przez  moment dostepny od zera, cos ala Elektryk. Odnośnie komfortu/jakości/prowadzenia to przed kupnem auta wybrałem się na całodzienna wycieczkę do Warszawy na jazdy próbne w tym nowiusienka tesla model y long range (z tej samej fabryki co twoja a model z caly miesiac starszy od twojej). Według mojej żony która ma gdzieś znaczek na masce, mało zna się na autach ten samochód mocno odstaje od samochodów które testowaliśmy, skreśliła go i stanowczo kazała dolożyć 200-300k na lepsze auto. Takie i5 to jest zupełnie inna liga w stosunku do tm3/tmy co zreszta nie dziwi biorąc pod uwagę różnice w cenie. Gdyby bylo inaczej to znaczyło by ze te dziesiatki/setki tysiące ludzi które zakupi bmw i5 nie wiedza co czynią a wrecz jeest odwrotnie bo to są przewaznie osoby mające łeb na karku i 2 razy oglądające wydawana złotówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik jesteś nie do pobicia ...jakbyś nie wiedział jakie osiągi ma SRT, to 0-200 robi w 21 sekund.  Nie odjechał mi nawet na "metr" choć cisnął na maxa.

A jak mi będzie brakować osiągów to wyciągnę z garażu moją mkę...

A o Twojej żonie już było. Zrobiłeś jak kazała...no i gratuluję Ci, że nie ma dla Ciebie różnicy czy kupujesz auto za 250 czy za 500 tys. Na prawdę szacun. Nie kpie sobie. 

Tymczasem Daniel Grzyb mówi, że nowa Tesla 3 to najlepszy samochód za te pieniądze. 

 

https://youtu.be/1Y0l7ZqPH98?si=U8y4MW_FM6ZLr5ue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Oczywiście ze czuć masę, ale to nie jest sportowy samochod podobnie jak Tesla, więc nie jest to problem.

Z tych 20 rzeczy to jako takie istotne jest może z 5 i to też na zasadzie że da się z tym żyć.

Z innych istotnych - łamanie fotela .. Jeśli fotel jest taki że jest wygodnie to opcja nie jest niezbędna.

klejone szyby wbrew pozorom aż tak nie zmieniają akustyki.

nie zaleta, jakaś tam wada, ale na tyle nieduża ze od 30 lat nie przeszkadzało to BMW i z tego powodu dużo klientów nie uciekało do Skody czy innego Audi.

Założę się ze skóra vege jest jakościowo lepsza w BMW niż np Tesli. Ważne że masz wybór i na 100% nappę będzie wybierać część klientów. Ja np wezmę tylko z nappa, a jak na taxi ktoś będzie jeździł takim samym na vege czy tkaninie to w żaden sposób nie spowoduje to że będę się czuł gorzej 🙂

bo to nie pojemność baterii jest głównym czynnikiem kosztu.

BMFun Twoj dlugi post mozna strescic krotko - BMW wykastruje do kosci co sie da a Ty i tak polecisz do salonu i kupisz bo jestes bezkrytycznym fanbojem (nazywam rzeczy po imieniu, nie obrazam jakby co)

Mozesz sobie racjonalizowac to na sto roznych sposobow, usprawiedliwiac w ten czy inny sposob a na koniec dnia BMW sprzedaje auto za ~600k PLN w segmencie E gdzie klient zamiast byc dopieszczony pod kazdym wzgledem bo kupuje premium auto, premium segment za premium pieniadze pisze na forum "ta i ta opcja nie jest niezbedna, da sie z tym zyc".

Powiem Ci tak - zarabiajac 2500 PLN mies netto w PL jezdzi sie tramwajem i "da sie z tym zyc".

Kupujac limuzyne BMW w segmencie E w cenie malego mieszkania chcialbym liczyc na odrobine wiecej niz "da sie z tym zyc".

 

Nie zrozum mnie zle - BMW 5-er ma dziesiatki zalet ktore wynikaja ze 100 lat tradycji firmy, jest napakowane technologia, majestatyczne, pelne swietnych materialow i rozwiazan.

Ale ilosc kompromisow, glupich i zle rozumianych oszczednosci czy wrecz DZIADOWANIA (nie bojmy sie nazywac rzeczy po imieniu - usuniecie list progowych czy siatek w fotelach jest wstydliwym DZIADOWANIEM) jest PORAZAJACA.

Powiem Ci tak, wczoraj z nudow przejrzalem galerie zdjec mojej starej F10, przejrzalem tez co BMW oferuje w i7 w porownaniu do i5 i ilosc rzeczy z ktorych zostala wykastrowana nowa G60 jest po prostu niepojeta - jak chcesz moge Ci wkleic dziesiatki przykladowych detali, tylko napracuje sie a Ty na koniec i tak to skwitujesz "da sie z tym zyc".

40 minut temu, słonik40 napisał(a):

Według mojej żony która ma gdzieś znaczek na masce, mało zna się na autach ten samochód mocno odstaje od samochodów które testowaliśmy, skreśliła go i stanowczo kazała dolożyć 200-300k na lepsze auto.

Taka zona co sama jezdzi najtanszym kompaktem golasem, doslownie bez jednej dodatkowej opcji, a mezowi kaze dolozyc do swojego samochodu 200-300k to prawdziwy skarb 👍

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, adamjttk napisał(a):

Mozesz sobie racjonalizowac to na sto roznych sposobow, usprawiedliwiac w ten czy inny sposob a na koniec dnia BMW sprzedaje auto za ~600k PLN w segmencie E gdzie klient zamiast byc dopieszczony pod kazdym wzgledem bo kupuje premium auto, premium segment za premium pieniadze pisze na forum "ta i ta opcja nie jest niezbedna, da sie z tym zyc".

Bez urazy, ale klasa E jest fajna, lepszy poziom itp, ale to nadal „tylko” klasa E, a oczekiwanie „bycia dopieszczonym pod każdym względem”, to można oczekiwać po RR czy Maybach, a i tak pewnie się tego nie otrzyma. To jest tylko i aż E klasa. To nadal nie jest i7 czy Mercedes klasa S o którym notabene też na forach Mercedesa znajdziesz że na jakości traci. To tendencja na rynku i fakt, ale to nadal lata świetlne do jakości Tesli. Można się obrażać na rynek, ale bez przyczyny się to nie dzieje  

Pisze nieraz o wadach BMW i zaletach Tesli, a mnie nazywasz bezkrytycznym fanem BMW, kiedy Ty kupiłeś wykastrowane TM3 z mnóstwa rzeczy w porównaniu do poprzedniego BMW i piejesz z zachwytu nad Tesla 🙂 

Mozesz podać top 5 największych „kastracji” g60 do f10 i się nad nimi merytorycznie pochylimy. Tylko już nie kompromituj się tymi „degradacjami jakości przycisków otwierania okna” 🤣

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.automobile-catalog.com/car/2020/2631035/bmw_x4_xdrive20d.html#gsc.tab=0

Słonik specjalnie dla Ciebie sprawdziłem 20d jakie ma 0-200 km/h

X4 ma identyczne wymiary co Tesla Y i robi to w uwaga 59 sekund. Moja Tesla w 22 s. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk, poczytaj sobie forum BMW „i”. Nie ma jeszcze tych aut dużo na forum, ale sporo merytorycznych informacji tam można znaleźć, a wśród nich wiele uzasadnień wyboru BMW i - „bo jakość Tesli była dużo gorsza”, także chyba nie tylko ja jestem taki ślepy, głuchy i naiwny i widzę różnice w jakości względem Tesli, która powoduje że czasem chce dopłacić do tej jakości. Jeszcze raz powtarzam - jeździłem BMW i5 i w pierwszym wrażeniu nie widzę istotnej degradacji jakościowej, a za to widzę spory postęp np w autonomicznej jeździe. Jak zgłębiałeś istotne różnice to proszę podaj te top 5 i merytorycznie omówmy. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A swoją drogą jak @Kriss33 z ciekawości porównałem sobie TMY RWD z ix3 i ciekawe wnioski się nasuwają:

https://zeperfs.com/en/duel10924-8995.htm
 

Czyli auto mające 200kg „nadwagi”, czy też pewnie i 300kg z doposażeniem, mające 13KM mniej mocy i będące na spalinowej platformie, jest:

- praktycznie tak samo szybkie na ćwiartkę i 0-pierwszy km (Tesla o ułamki sekund szybsza)

- w przedziałach 0-100km/h iX3 jest o ułamki sekund szybszy, później Tesla jest odrobinę szybsza, ale ma jednak większą moc, jest niższa i lżejsza.

Ja sie pytam @adamjttk gdzie tutaj ta przewaga świetlna nad producentami legacy, skoro na szybko zrobiony „ zombie”, z którego się ciągle nabijasz, okazuje się być nie gorszy od Tesli pomiędzy dużo starszej konstrukcji i nieoptymalnego nadwozia. Ja tu widzę że BMW ma silniki i napęd o lepszych osiągach niz Tesla.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33ale co ty za osiągi masz w swojej rwd? Prżeciez to jest poziom diesla 2.0 😀

6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Słonik specjalnie dla Ciebie sprawdziłem 20d jakie ma 0-200 km/h

X4 ma identyczne wymiary co Tesla Y i robi to w uwaga 59 sekund. Moja Tesla w 22 s. 

ahaha, niezle zaorane.

Z ta minuta do 200km/h myslalem ze jakas pomylka ale bez kitu 😮

Z drugiej strony uwagi slonika mnie nie dziwia, kiedys mi tu udowadnial, ze TM3P powyzej 100km/h puchnie i jego G30 530i 0-200 robi podobnie co TM3P ;PPP

 

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

Bez urazy, ale klasa E jest fajna, lepszy poziom itp, ale to nadal „tylko” klasa E, a oczekiwanie „bycia dopieszczonym pod każdym względem”, to można oczekiwać po RR czy Maybach

No jezeli dla Ciebie oczekiwanie siatek w fotelach, filcu zamiast golego plastiku w schowkach czy paska LED za dolara w tylnych drzwiach w segmencie E nie jest uzasadnione i nalezy tego oczekiwac po RR czy Maybachu to ok, nie mam wiecej pytan bo jestes zwariowanym fanbojem BMW albo turbo-patriota marki (jak wolisz) 😉 VW Golf za 20k euro, segment C, ma te jakze szlachetne elementy wyposazenia.

Tak jak pisalem wczesniej - firma pluje klientowi w twarz a ten udaje ze pada deszcz.

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

To tendencja na rynku i fakt ..Można się obrażać na rynek, ale bez przyczyny się to nie dzieje 

Nie jest to ani tendencja ani fakt wbrew temu co piszesz, ewentualnie w niemieckich markach - w VW po dieselgate ktore kosztowalo firme kilkadziesiat miliardow $ i w niemieckim premium ktore rowna jak widac w dol.

Wyglada na to, ze jak byla hossa kilka lat temu to klienci Skody przychodzili do salonu BMW, BMW wychodzilo im naprzeciw - FWD w 1-er, 3 cylindrowe silniki w 3-er, wersje flotowe po 150k brutto w 5-er etc.

A dzisiaj zeby marze nie spadaly a i sprzedaz nie spadala trzeba kastrowac auta z czego sie da po kazde zaoszczedzone euro pomaga.

Nie moj cyrk, nie moje malpy - jezeli klient glosuje portfelem - znaczy sie maja racje, zobaczymy za kilka kwartalow 👍

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
26 minut temu, BMFun napisał(a):

A swoją drogą jak @Kriss33 z ciekawości porównałem sobie TMY RWD z ix3 i ciekawe wnioski się nasuwają:

https://zeperfs.com/en/duel10924-8995.htm
 

Czyli auto mające 200kg „nadwagi”, czy też pewnie i 300kg z doposażeniem, mające 13KM mniej mocy i będące na spalinowej platformie, jest:

- praktycznie tak samo szybkie na ćwiartkę i 0-pierwszy km (Tesla o ułamki sekund szybsza)

- w przedziałach 0-100km/h iX3 jest o ułamki sekund szybszy, później Tesla jest odrobinę szybsza, ale ma jednak większą moc, jest niższa i lżejsza.

Ja sie pytam @adamjttk gdzie tutaj ta przewaga świetlna nad producentami legacy, skoro na szybko zrobiony „ zombie”, z którego się ciągle nabijasz, okazuje się być nie gorszy od Tesli pomiędzy dużo starszej konstrukcji i nieoptymalnego nadwozia. Ja tu widzę że BMW ma silniki i napęd o lepszych osiągach niz Tesla.

Ja mam nie 299, a 320 kM. Tak ja pisałem wcześniej,  nie porównywałem Tesli do ix3. Ty za to tak. Tu nie ma co kombinować.  Każdy wybiera to co mu pasuje. 

Ja chyba wiem dlaczego nawet nie rozważałem x3. Za każdym razem jak byłem w salonie i wsiadałem do x3, a potem do x5, to wiedziałem, że x3 nie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
33 minuty temu, BMFun napisał(a):

A swoją drogą jak @Kriss33 z ciekawości porównałem sobie TMY RWD z ix3 i ciekawe wnioski się nasuwają:

https://zeperfs.com/en/duel10924-8995.htm

Czyli auto mające 200kg „nadwagi”, czy też pewnie i 300kg z doposażeniem, mające 13KM mniej mocy i będące na spalinowej platformie, jest:

- praktycznie tak samo szybkie na ćwiartkę i 0-pierwszy km (Tesla o ułamki sekund szybsza)

- w przedziałach 0-100km/h iX3 jest o ułamki sekund szybszy, później Tesla jest odrobinę szybsza, ale ma jednak większą moc, jest niższa i lżejsza.

Ja sie pytam @adamjttk gdzie tutaj ta przewaga świetlna nad producentami legacy, skoro na szybko zrobiony „ zombie”, z którego się ciągle nabijasz, okazuje się być nie gorszy od Tesli pomiędzy dużo starszej konstrukcji i nieoptymalnego nadwozia. Ja tu widzę że BMW ma silniki i napęd o lepszych osiągach niz Tesla.

W sensie iX3 "premium" BMW, marki kojarzonej od zawsze ze sportem i osiagami, jest w stanie utrzymac tempo najtanszej i najwolniejszej Tesli w ofercie producenta?

Hmm, faktycznie, powod do zadowolenia i chluby na forum 🤣

 

Ja juz rozumiem BMFun dlaczego my sie nie mozemy dogadac.

Dla mnie Tesla to 15 letni amerykanski startup, ktory balansujac na granicy bankructwa przez dekade dopiero co zaczal sie bawic w motoryzacje.

Od firmy BMW, produkujacej auta premium przez ostatnie 100 lat, z taka tradycja (!) i reputacja, niewatpliwie umiejaca "w samochody" -  oczekuje, ze taki startup pozre i wypluje.

Wszystko co robi taka Tesla, BMW powinno robic lepiej - auta powinny byc szybsze, lepiej prowadzace sie, ladniejsze, z lepszych materialow, z lepsza technologia, z lepszym (efektywniejszym) napedem. I powinni za to sobie zadac powiedzmy 30-40% wiecej, "premium".

Tym jest dla mnie marka premium - robi wszystko lepiej od popularnej konkurencji, dolicza sobie odpowiednia marze za bycie lepszym, klient doplaca i sie cieszy ze jezdzi autem lepszym. Nie lepszym w 1 czy 2 kategoriach na 10, lepszym w 8-9 kategoriach na 10.

Ty sie cieszysz, ze Twoje iX3 dorownuje najslabszej Tesli i mi to udowadniasz na forum.

Ja uwazam, ze takie iX3 powinno zezrec, przemielic i wysrac na kolorowo taka TMYP a nie konkurowac z TMY RWD

Tego bym oczekiwal od BMW.

A jaki jest kon kazdy widzi.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównywać sobie każdy może auta wg własnych kryteriów. Co wyszło z porównania Tesli Y rwd z BMW X4 20 d? Jak to Adam napisał zaorane. 

Za cenę ix3 spokojnie można kupić Tesle Y Performance 260-270 tys w inwertory. I co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaki koń jest każdy widzi. Taka i5 w każdej recenzji praktycznie zjada na śniadanie flagowy model tesli model s

 

@Kriss33 pisząc o 2 litrowym diesle miałem na myśli swoje Volvo d4 w automacie które robiło setkę w około 7 sekund (Volvo to kupiłem około 10 lat temu). Także sorry żadna to rewelacja ani nobilitacja dla mnie. Kupisz performance w tej cenie ale dalej będziesz miał samochód z niewygodna tylna kanapa, akustyka wiadra i głośnym jakbyś niemal na motorze jechal.
 

@adamjttkto że tm3 performance puchnie to mówią w każdych recenzjach nawet Bjorn o tym wielokrotnie wspominał wiec nie ma tutaj o czym dyskutować. Odnośnie tego czy bmw jest lepsze, ja jak wsiądę do obu aut i się przejadę to nie mam wątpliwości, te auta dzieli przepaść. Skoro ty tego nie widzisz to tylko lepiej dla ciebie bo nie będziesz chciał go mieć. Chociaż nie, wróć. Z jakiegoś powodu cały czas twoje myśli krążą wokół,tej marki zamiast o niej po prostu zapomnieć. Widzi to natomiast wielu recenzentów (chociażby ostatni test flagowy modelu s pertyna) widzi to tez około 2 miliońow klientow rocznie i chocbys wyszedł z siebie i stanął obok,  nie zmienisz tego. W lidlu na hali tez jeansy czy butykupisz, tez będą dobrej jakości ale jednak wielu ludzi tego nie robi. Co do skody to znowu jesteś teoretyk. Polacy kochają Skodę. Octavia czy tez fabia to zawsze jedne z najlepiej sprzedających się aut w pl. Problem z bev skody jest mała ich dostępność oraz kosmiczna cena bo jeśli enyaq kosztował więcej od q4 etron to sprzedaż musiała być taka a nie inna.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i znów @adamjttk zaczyna się gadanie jak polityk, wybieranie malo istotnych faktów do udowadniania jakichś swoich dziwnych tez. Jak zapytałem o konkret top 5 co tak naprawdę istotnego się zdegradowało to gadasz o jakichs bzdurnych ledowych paskach albo o siatkach z tyłu siedzeń. Ręce opadają…

A ja nie wiem Adam już o co Ci chodzi i nie wiem jak z Tobą dyskutować. Wychwalasz tu Teslę i psioczysz na wszystko co jest inne. Jesteś takim fanbojem Tesli, a sam dookoła o skrajne fanbojstwo „oskarżasz” innych o to pomimo faktów które temu przeczą. Nie wiem czy to wynik Twoich frustracji ze prawie nikt tutaj nie podziela Twojego entuzjazmu, a wiele mitów przez Ciebie rozgłaszanych tutaj zostało obalonych, a jedyna z niewielu rzeczy w których trzeba Ci przyznać rację co do prognoz jest szybko postępujący rozwój elektromobilnosci.

Na szybko przykłady tych mitów, to:

- Tesla miała zmieść z rynku i „zmarginalizować” niemieckich producentów legacy, tymczasem liczby mówiąc coś innego

- Tesla to auto premium, które trzeba szybko kupić bo ceny będą tylko rosnąć, tymczasem mamy już kolejne zjazdy cen

- Tesla trzyma rewelacyjnie wartość rynkowa, nie to co BMW  tymczasem jest odwrotnie

- Tesla ma najbardziej zaawansowany FSD, tymczasem to BMW i Mercedes oferują w Europie jazdę autostradami bez konieczności trzymania kierownicy

- Tesla ma przewagę świetlną nad producentami legacy w bateriach i silnikach, tymczasem producenci inni osiągają często lepsze parametry z silnika i baterii (jak BMW i4 czy ix3), albo czasu/parametrow ładowania (Porsche, Audi, Hyundai, Kia itd). W tym czasie Tesla stoi w miejscu  a główne postępy to pokazanie rodzinnego samochodu elektrycznego o mocy 1020KM, którego pies z kulawą nogą nie chce kupować bo mało komu to potrzebne a zamiast tego preferują w klasie E lepszą jakosc, skórę itp jaka ma Mercedes,BMW, Porsche czy Audi. Może postępem jest ograniczenie vmax Tesli LR po lifcie do 200km/h?

- Tesla jest nowoczesna i w przeciwieństwie do legacy producentów nie potrzebuje robić liftingów oraz nie musi robić reklam, uczestniczyć w targach, kusić dziennikarzy motoryzacyjnych, a tu okazuje się że Bjorn inkasuje miliony w korzyściach od Tesli, a Tesla pojawia się na targach, organizuje prezentacje nowy modeli po lifcie

 

Ja myślę że to są powody dla których merytoryka u Ciebie Adam się wyczerpała a zostało sianie jadu na innych producentów , szczególnie niemieckich. Nie masz nowych argumentów, a tymczasem konkurencja prześciga Teslę. Twoją narracja antyniemieckim producentom samochodów coś mi przypomina, ale nie będę już tego wątku rozwijał 🙂

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ja juz rozumiem BMFun dlaczego my sie nie mozemy dogadac.

Dla mnie Tesla to 15 letni amerykanski startup, ktory balansujac na granicy bankructwa przez dekade dopiero co zaczal sie bawic w motoryzacje.

Od firmy BMW, produkujacej auta premium przez ostatnie 100 lat, z taka tradycja (!) i reputacja, niewatpliwie umiejaca "w samochody" -  oczekuje, ze taki startup pozre i wypluje.

Wszystko co robi taka Tesla, BMW powinno robic lepiej - auta powinny byc szybsze, lepiej prowadzace sie, ladniejsze, z lepszych materialow, z lepsza technologia, z lepszym (efektywniejszym) napedem. I powinni za to sobie zadac powiedzmy 30-40% wiecej, "premium".

Tym jest dla mnie marka premium - robi wszystko lepiej od popularnej konkurencji, dolicza sobie odpowiednia marze za bycie lepszym, klient doplaca i sie cieszy ze jezdzi autem lepszym. Nie lepszym w 1 czy 2 kategoriach na 10, lepszym w 8-9 kategoriach na 10.

Nie rozumiesz po prostu różnicy filozofii obu marek. Tesla to - masowe auta, że 100% focusu na auta elektryczne, a BMW to odcinanie kuponów i przewagi rynkowej w ICE + budowanie nowej linii biznesowej elektrycznej, bo niedocenilo BMW rozwoju elektromobilnosci napędzony mocno polityka.

Jakbyś uczciwie porównywał BMW z Tesla, to Tesla zaczęła przygodę z ev w 2013r, a BMW w 2020r (i3 dawno zaorali i raczej traktowali jako proof of concept).

Jesli wierzysz w to co piszesz, to świadczy o Twojej skrajnej naiwności. Tesla postawiła wszystko na ev i miała dużo szczęścia + charyzma Elona + ciężka praca spowodowały że ze startupem dawno już nie s, a stali się  już  kolejnym dużym producentem motoryzacyjnym. Gdyby startupy miałyby być zjadane przez duże firmy, to nigdy nie powstałby Apple zjedzony przez IBM czy MS, Facebook, Google i tysiace innych startupów. Nie sądzę że jesteś na tyle naiwny że tego nie rozumiesz, raczej uprawiasz demagogie i manipulacje żeby udowadniać swoje tezy.

Elon Musk musiał wszystko postawić na elektryki i dzięki powyższym mu się udało, BMW czy Mercedes nie musiało, bo mają lukratywny biznes który im usypia czujność. I dobrze że Tesla się pojawiła i producentów zmusza do większych zmian. Jednak wróżenie orania przez Teslę rynku to łykanie jak pelikan marketingu Tesli który jest potrzebny żeby szybciej rosnąć i budować szybko rzesze fanbojow. Póki co to Tesla konkuruje cena, masowością, a w większości aspektów poza cena jest gorsza.

Dla mnie wychodzące BMW są w 6-7 kluczowych aspektach na 10 lepszy od Tesli, ale dla każdego co innego jest kluczowe. Cena jest jednym z kluczowych factorow i tutaj Tesla jest dużo lepsza. Realnie ix3 czy i4 to jeszcze są takie na szybko zrobione elektryki które można uznać jeszcze jako proof of concept bardziej, a już są lepsze w prowadzeniu i osiągach od Tesli. BMW ma elektryczny odpowiednik tylko dla TMY RWD. Jak chcesz porównać z LR lub Performance, to porównaj sobie prowadzenie i osiągi 3min. Doskonale o tym wiesz, ale uprawiasz demagogie i manipulacje. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun zarówno roadster jak i tesla model s to tez były proof of concept. Wiele komponentów modelu s było ze schodzącej generacji mercedesa cls (np. klamki, zawieszenie, manetki). Myśe ze transfer technologii poszedł w obie strony. Mercedes dał elementy kónstrukcyjne auta w zamian za wiedzę o bev. Nawet bodajze miała powstać elektryczna klasa a ale ze baterie były drogie, zainteresowanie minimalne mercedes odłożył te plany na bok.  Tesla to nie jest jakis oksymoron przychodzący z nikad ale startup w który najpierw mnóstwo gotówki wpompował musk (był zarobiony dzięki paypall) a później wiele firm min. Mercedes. Generalnie gdyby mie mercedes tesli już dawno by nie było bo by byli. Bankrutem. Bmw tak samo wypuściło i3 który raczej był jeżdżących laboratorium. To auto było napakowane bardzo drogimi i nowoczesnymi rozwiązaniami np niektóre elementy były z włókna węglowego ale zdobywało wiedzę dzięki czemu śmiem twierdzić ze bmw ma jedne z lepszych jak nie najlepsze elektryczne silniki na rynku. Nie wiem czy jest jakaś inna firma ktora tak wiele wyciąga z silników pozbawionych magnesów stałych czyli metali ziem zadkich i tutaj czapki z głów dla bmw. To ze nie maja wielu modeli na czystej platformie bev to jest decyzja jedynie czysto biznesowa, ix jest już na dedykowanej platformie i z czasem będą dochodzić kolejne modele. Tak wogole to bmw mogło by się pokusić o wypuszczenie nowego ix3 na platformie neue classe ale jak będzie to zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na forum ix3 jest info w temacie nowego ix3:
https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/219067-ix3-2025-neue-klasse

Aktualna data premiery to 2025.

”As seen on the Vision Neue Klasse, the new iX3 is going to have a massive head-up display as wide as the dashboard. According to the same source, the “Panoramic Vision” terminology used for the concept will make way for a “Panoramic Stage” interface”

Spodziewam się dużo ciętych komentarzy ze nic BMW nie wprowadza innowacyjnego, bo headup jest już od dawna, a poza tym komu headup potrzebny, w Tesli to lepiej rozwiązane. Pewnie ledowych pasków gdzieś będzie brakować albo siatki w fotelu lub będzie degradacja jakości przycisków  

 

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak wogole w internecie można znaleźć bardzo ciekawe rzeczy np

Cytat
30 cze 2010  It is an honor and a powerful endorsement of our technology that Toyota would choose to invest in and partner with Tesla,” said Tesla CEO and ...

Albo efekt romansu z toyota

Cytat

. In 2012, the second-generation Toyota RAV4 EV was unveiled using batteries and an electric motor from Tesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun często piszesz, że Tesla jest gorsza od BMW. Słonik zresztą też. A może właśnie Tesla trafiła z tym poziomem jakosc-cena, bo większość ludzi więcej nie potrzebuje? Jaki problem zrobić naturalna skórę, elektryczny hak itd? Przecież to tylko kwestia pieniędzy.  Jak komuś nie wystarcza Tesla idzie do BMW. Jak komuś nie wystarcza BMW idzie do Porsche itd. Czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jak zapytałem o konkret top 5 co tak naprawdę istotnego się zdegradowało to gadasz o jakichs bzdurnych ledowych paskach albo o siatkach z tyłu siedzeń. Ręce opadają…

Podalem Ci na szybko liste 20 rzeczy kilka stron temu.

Kazda z tych rzeczy to wg Ciebie "da sie bez tego zyc"

No to jakiej innej odpowiedzi oczekujesz?

Napisalem Ci juz, wg Twojej logiki da sie tez zyc w ogole bez samochodu, mozna jezdzic przeciez tramwajem, tak mozesz zabic kazda dyskusje.

Idac Twoja fanbojska logika klient przychodzacy do salonu BMW, siadajac do nowej 5-er i pytajac o siatki w tylnych fotelach (bo ma np 2 dzieci ktore graja na ipadzie w trasie i wypadaloby je miec gdzie odlozyc) - zostanie skierowany do 7-er albo do RR bo segment E nie jest dosc prestizowy (jak to slonik powiedzial - BMW zrobilo "research") i wg Ciebie i Twojej logiki nie stanowi to zadnego problemu.

Ja bym dodal, ze to moze taka wywrotowa polityka premium, moze pojawia sie akcesoria siatkowe do foteli do dokupienia w promocyjnej cenie 1000 PLN/sztuka. W sumie na pewno klilku fanbojskich klientow by sie znalazlo, jakby jeszcze ta siatek w kolor ///M pomalowali, dodali na opakowaniu "siatka m-performance" czy cos..

tu znalazlem inspiracje (bede musial zaktualizowac moja liste miejscw w ktorych BMW umieszcza swoje ///M inskrypcje - teraz dodajemy zaglowki i dekory na desce rozdzielczej)

200_1125413987.jpg

200_1107368175.jpg

 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

- Tesla miała zmieść z rynku i „zmarginalizować” niemieckich producentów legacy, tymczasem liczby mówiąc coś innego

1. Model Y jest na dzis najczesciej sprzedawanym samochodem (bez podzialu na typ napedu czy segment !!!) w Europie

2. W Polsce Tesla sprzedala w tym roku 4x wiecej elektrykow niz BMW - Kriss wklejal wyniki nie dalej jak 2 strony temu

3. Kapitalizacja Tesli w 2023r jest ~10 krotnie wieksza od BMW

 

Czy Ty chlopie zyjesz w tej samej rzeczywistosci co ja czy na jakiejs wyimaginowanej fanbojowskiej planecie kucykow pony?

Nie dalej jak 3-4 lata temu 90% uzytkownikow tego forum nie wiedziala co to w ogole jest Tesla a na elektryki patrzeli jak na yeti.

Czy wg Ciebie "zmiecienie" to by bylo wtedy jakby BMW nie moglo znalezc ani jednego klienta na swiecie bo wszystkich klientow przejela juz Tesla?

Nawet na Multiple sa klienci wiec nie dziwie sie ze sila rozpedu i na auta BMW bedzie jeszcze wiele lat sporo chetnych przy obecnej degrengoladzie, nawet jak te auta beda wazyc 3 tony i miec osiagi 2x gorsze od Tesli i 3x wyzsza cene to nadal bedzie jakas grupa wiernych fanbojow, mi to lotto, ja punktuje merytorycznie na forum cyferki ktore widze, a co kto kupuje to jego sprawa, dla mnie mozesz palic swoimi pieniedzmi i w piecu jak Ci to sprawia przyjemnosc.

 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

- Tesla to auto premium, które trzeba szybko kupić bo ceny będą tylko rosnąć, tymczasem mamy już kolejne zjazdy cen

- Tesla trzyma rewelacyjnie wartość rynkowa, nie to co BMW  tymczasem jest odwrotnie

Kupilem 3 nowe Tesle.

Pierwsza sprzedalem po roku za tyle co kupilem.

Druga po rowno 3 latach uzytkowania jest warta obecnie (realnie) 70% wartosci poczatkowej (realna inflacja w cenach Tesli przez te 3 lata to ~10%)

Trzecia ma dopiero rok.

 

O jakich zjazdach cen mowisz? O jakim strasznym spadku wartosci?

To ze w covidowych czasach kazdy producent motoryzacyjny strzygl do bolu klientow (bo mogl) jest to niezaprzeczalny fakt, ludzie ktorzy kupili na absolutnej gorce beda stratni wiecej jezeli beda musieli sprzedac niedlugo swoje auta, jak potrzymaja dluzej to sie wyplaszczy, mowimy o ludziach ktorzy kupili swoje auta w okresie newralgicznych kilku mies, czasem TY wygrywasz, czasem kasyno.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ostatnio tm3 performance chyba 3 letnią z 100tkm przebiegu.Jest szybsza i lepiej się prowadzi od mojego auta z podobnym przebiegiem.Jakosc materiałów po takim przebiegu(zużycie) wydaje się podobna albo lepsza w tesli.Auto prowadzi się jak gokard.Nie zauważyłem też aby podskakiwalo na nierównościach a drogi w Łodzi gdzie mieszkam są delikatnie mówiąc kiepskie.Jedyne czego by mi brakowało to head up.Ogólnie sprawia wrażenie bardzo spójnego i zwartego.Dodam,że od zawsze jeżdze bmw.Moje auto to 440ix performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun często piszesz, że Tesla jest gorsza od BMW. Słonik zresztą też. A może właśnie Tesla trafiła z tym poziomem jakosc-cena, bo większość ludzi więcej nie potrzebuje? Jaki problem zrobić naturalna skórę, elektryczny hak itd? Przecież to tylko kwestia pieniędzy.  Jak komuś nie wystarcza Tesla idzie do BMW. Jak komuś nie wystarcza BMW idzie do Porsche itd. Czyż nie?

Dokladnie tak! Tą myśl właśnie od 3tys stron contentu próbuje przekazać 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.