Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

Tylko na koniec dnia jestesmy na forum ulubionej marki i marka ta od wielu lat jest spychana na margines przez amerykanskiego juniora. I nie dzieje sie to bez powodu.

Większość twoich postów to podobnie jak w tym przypadku stek bzdur, mierne wypociny mające co najwyżej na celu opluć markę bmw której musisz jednocześnie nienawidzić tak mocno a skoro tu kwitniesz to wciaz porządkach samochód tej marki jednocześnie. Jak można nazwać markę która cały czas ma stabilna sprzedaż ze jest spychana na margines? Elon chyba jasno określił się ze chce być elektryczna toyota, natomiast bmw tez ma jasny cel, chce być w niszy Premium i woli operować na lepszej marzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Większość twoich postów to podobnie jak w tym przypadku stek bzdur, mierne wypociny mające co najwyżej na celu opluć markę bmw której musisz jednocześnie nienawidzić tak mocno a skoro tu kwitniesz to wciaz porządkach samochód tej marki jednocześnie. Jak można nazwać markę która cały czas ma stabilna sprzedaż ze jest spychana na margines? Elon chyba jasno określił się ze chce być elektryczna toyota, natomiast bmw tez ma jasny cel, chce być w niszy Premium i woli operować na lepszej marzy.

https://www.statista.com/statistics/264342/global-sales-volume-of-automobiles-of-bmw-group/

https://www.investing.com/equities/bay-mot-werke-financial-summary

Niech ten wykresy posłużą jako komentarz do słów Adama: "Tylko na koniec dnia jestesmy na forum ulubionej marki i marka ta od wielu lat jest spychana na margines przez amerykanskiego juniora. I nie dzieje sie to bez powodu.". Mam nadzieję @adamjttk że pod wpływem twardych danych zweryfikujesz i skorygujesz powyższą nieprawdziwą tezę żeby utrzymać swój obraz osoby merytorycznej, nawet pomimo braku powściągliwości w słowach 🙂

image.png.e99dfbe1a5aa0922bb0ceb778bc95e70.png

image.png.836425dc68056311622c54f0a4b4feb8.png

Nałóż sobie to jeszcze na wykres sprzedaży globalnej wszystkich samochodów osobowych:

image.png.511030f89232286af080de7dcdb1685d.png

Ja bym zadał tylko pytanie - dlaczego tak późno BMW włączyło się w wyścig o tort rosnącemu szybko rynkowi elektryków oraz co będzie gdy w ofercie BMW znajdą się sensowne elektryki we wszystkich segmentach, ale o tym pewnie dowiemy się za min. 2-3 lat. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W przypadku Tesli kupując akcje, wciąż kupujemy obietnice co będzie w przyszłości. Twarde dane są takie:

https://www.investing.com/equities/tesla-motors-financial-summary

image.png.970578713bfbeb680a465d9d3375fc3c.png

Ale już 4 ostatnie kwartały jak się zaczęły obniżki, promocje i inne marketingowe działania rodem z praktyk legacy producentów:

image.png.3f9cc4948743b136ac3a5949f894f904.png

Dla porównania w zbliżonym okresie wyniki BMW, który rzekomo "spychany jest na margines" przez Teslę.

image.png.c66a7a9d6c5fd5842144bfd8d3988fa9.png

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest takie regularne sączenie jadu na bmw, niby taka mała wstawka, niby nic nie znaczy ale regularnie co kilka dni powtarzany niczym telewizja TVP o tusku prżekaz, ze bmw umiera, ze jest spychane, ze ix3 do dinozaur, ze i4 ma nadwagę itd. Itp. To nie ma na celu nic innego jak próba regularnego wywoływania na czytających presji, próba  przekonania, czy tez nawet zmuszenia czytającego do wlasnych przekonań. Takie rzeczy trzeba tępić w zarodku i na każda taka próbę reagować inaczej sporo tutaj ludzi może ulec podobnie jak propagandzie w TVP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, BMFun napisał(a):

Mam nadzieję @adamjttk że pod wpływem twardych danych zweryfikujesz i skorygujesz powyższą nieprawdziwą tezę żeby utrzymać swój obraz osoby merytorycznej, nawet pomimo braku powściągliwości w słowach 🙂

image.png.e99dfbe1a5aa0922bb0ceb778bc95e70.png

Jak czytasz ten wykres?

Bo jak czytam go tak - w 2017r (6 lat temu) BMW osiagnelo szczyt sprzedazy i od tego momentu sprzedaz stoi badz spada, trend sie wyklaruje za kilka lat.

Od 2010r wprowadzono 100 modeli, benzyna, diesel, hybrydy, elektryki, RWD, FWD, AWD, 120KM.. 600KM , minivany, brakuje jeszcze pickupow do kompletu i ciezarowek ewentualnie. Przejeto mini. Dalsze rozwadnianie marki nie ma juz wplywu na sprzedaz jak widac, nawet 316d, 114i czy 518d nie pomagaja. Moze wykupic Dacie i otworzyc sie na nowego klienta, powiedzmy pol-premium?

Sciana.

Co Ty widzisz na tym wykresie powiedz teraz i co tam widzisz za 5-10 lat.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
54 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Jak czytasz ten wykres?

Bo jak czytam go tak - w 2017r (6 lat temu) BMW osiagnelo szczyt sprzedazy i od tego momentu sprzedaz stoi badz spada, trend sie wyklaruje za kilka lat.

Od 2010r wprowadzono 100 modeli, benzyna, diesel, hybrydy, elektryki, RWD, FWD, AWD, 120KM.. 600KM , minivany, brakuje jeszcze pickupow do kompletu i ciezarowek ewentualnie. Przejeto mini. Dalsze rozwadnianie marki nie ma juz wplywu na sprzedaz jak widac, nawet 316d, 114i czy 518d nie pomagaja. Moze wykupic Dacie i otworzyc sie na nowego klienta, powiedzmy pol-premium?

Sciana.

Co Ty widzisz na tym wykresie powiedz teraz i co tam widzisz za 5-10 lat.

 

Przepraszam, ale teraz kompletnie nie rozumiem. Gadasz jak polityk rozmywając fakty, traktując je wybiórczo, a przecież kampania wyborcza się już skończyła 🙂 Od zawsze taka jest strategia BMW. Teraz dochodzą tylko kolejne napędy. Co złego jest w tym, że firma podąża za rynkiem, a na dodatek od wielu lat jest stabilna finansowo, generuje rokroczne rosnące zyski. O jakim "spychaniu na margines przez Teslę" bredzisz. Widziałem na różnych forach zmanipulowane wykresy pokazujące np porównanie sprzedaży w USA BMW3 z Teslą Model 3, ale zapomniano dodać, że w tym samym czasie drastycznie rosła sprzedaż SUVów, czy że BMW wprowadzało i4, albo to że sprzedaż BMW rośnie bardziej w Chinach i parę innych faktów.

Wracając do faktów, w poniższych 2 linkach masz globalne dane od 2001r. Sprzedaż globalna grupy BMW od początku 2001r oscylował w granicach 14-15 miejsca w globalnym rankingu, ale już np w 2021 jest to 10ta pozycja w rankingu.

Twoim błędem w rozumowaniu jest moim zdaniem patrzenie przez pryzmat EV na cały rynek wszystkich napędów, a to nadal jest tylko mniejsza część globalnego rynku motoryzacyjnego. Wiadomo że on rośnie, ale nie jest powiedziane że osiągnie 100% sprzedaży wypierając ICE i PHEV. Drugi błąd rozumowania, to wiara, że Tesla może rosnąć utrzymując udział rynkowy na obecnym poziomie, gdy większość producentów nie ma pełnej oferty elektryków. Tymczasem wystarczy skubanie przez BYD i VW i bez wojny cenowej nie udaje się już utrzymać udziału rynkowego.

I jeszcze taki hint: wkleiłem we wcześniejszym poście globalną sprzedaż wszystkich pojazdów na świecie. Nałóż sobie wolumeny sprzedaży BMW na cały rynek, to lepiej zrozumiesz jak wygląda otoczenie rynkowe w latach 2017-2022 bez którego nie powinno się interpretować wyników pojedynczego producenta.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_manufacturers_by_motor_vehicle_production

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_größten_Kraftfahrzeughersteller

Jakbyś zestawił wzrost rynku EV ze wzrostem Tesli, to by się okazało że tutaj nie jest tak kolorowo i ten udział stopniowo maleje o czym sam możesz się przekonać studiując udział Tesli na globalnym rynku EV i lekkie podbicie po drastycznych obniżkach cen kosztem wyników finansowych:

https://www.counterpointresearch.com/insights/global-electric-vehicle-market-share/

image.png.ddf85ab4776d449be9bab5adbd7d404c.png

 

Także w obliczu tych faktów miażdżących tezę o "spychaniu BMW przez Teslę na margines", apeluję do Ciebie @adamjttk o sprostowanie 🙂 

 

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun to taka dwulicowość. Napisz cos złego na tesle to jesteś najwiekszym haterem, za to jak karmi tu wszystkich forumowiczów od 3 lat regularnie bzdurami to wszyscy powinni grzecznie przytakiwać. Co 2-3 post to jest wylewający się jad, niezrozumiały hate na bmw, regularne wałkowane ciagle te same bzdury/slogany niejednokrotnie sięgające apogeum. Niemniej patrząc za nawet tobie niemal wmówił ze masz przestarzałe auto trzeba przyznać ze niemal jak PiS jest w swej propagandzie skuteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

BMFun - mocno sie rozpisales, piszesz bardzo duzo rzeczy merytorycznie i nie sposob sie z _wiekszoscia_ nie zgodzic, dalem like bo doceniam poswiecony czas i nie podzeganie do przepychanek 😉

Rozkladasz na czynniki pierwsze co ja widze, co Kriss widzi, jak rozumujemy, psychoanaliza pelna geba 😉

Tylko zapominasz o jednym - to co ja mysle/pisze na tym forum czy co Kriss mysli nie ma wiekszego znaczenia - auta kupuja Kowalscy i dla Kowalskiego decyzja o zakupie to mix/wypadkowa WIELU RZECZY - ceny, finansowania, doplat, designu, technologii, osiagow, serwisu i mnostwa innych. Jedni sa bardziej swiadomi, inni mniej. Ja czesto staram sie odrozniac to co ja lubie od tego co lubi Kowalski bo akcentujemy czesto inne rzeczy w motoryzacji.

Większość z nas myśli że moje problemy, odczucia są unikalne, a jednak okazuje się że pewne schematy myślenia czy jak kto woli grupy odbiorców jest określona liczba i to wszyscy producenci i partie polityczne nieustannie mierzą i oceniają. Największy wyzwaniem jest zidentyfikowanie tych najliczniejszych grup, przewidzenie gdzie jest potencjał wzrostu i modyfikowanie produktu/wprowadzanie nowych produktów pod tym kątem. Każda firma musi robić to we własnym zakresie, bo ma trochę innych klientów, a jeśli ktoś myśli że siedzi sobie zarząd i ze szklanej kuli wróży co by tutaj dzisiaj nowego wymyślić, to jest bardzo naiwny.

Dlatego analizując konkretne decyzja zakupowe pojedynczych osób, jest szansa znalezienia pewnych wzorców i takich Adamów, którzy kupili może być 5tys, a może 50tys, a drugie tyle mogłoby kupić gdyby. Oczywiście nie mamy mnóstwa danych, kierujemy się intuicją i obserwacją otoczenia, czytania dostępnych danych, ale w sumie wszystkie analizy i wnioski na forum sprowadzają się do tego samego 🙂

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tylko na koniec dnia jestesmy na forum ulubionej marki i marka ta od wielu lat jest spychana na margines przez amerykanskiego juniora. I nie dzieje sie to bez powodu.

Mozemy sie ekscytowac obnizkami, mozna sie smiac z jakosci czy materialow gorszych niz w BMW, czy wyciszenia czy przewag czy wad ale na koniec dnia trajektoria obu firm wyglada skrajnie roznie.

I kapitalizacja, i dynamika sprzedazy, i rozwiazania technologiczne i proby odgadniecia czego klienci chca/potrzebuja teraz i w najblizszej przyszlosci.

To, ze iX3 sprzedaje sie jak sie sprzedaje w porownaniu do TMY ma swoje uzasadnienie.

To się dopiero okaże, bo EV to zupełnie nowy rynek, który BMW zbagatelizowało, a może celowo obserwowali jak się będzie rozwijał żeby wystartować jak inni już przetrą drogę. Ja się skłaniam do pierwszej opcji, ale błędy się w biznesie popełnia. Grunt to wyciągać wnioski i iść swoją drogą. Także rywalizacja tutaj nie jest rozstrzygnięta, a Tesla ma oczywistą przewagę i znaczący udział w rynku, a kolejne lata będą rozstrzygać czyja strategia się sprawdzi w podziale globalnego tortu EV. Póki co nie wiemy gdzie te wzrosty BEV kosztem  ICE/PHEV się zatrzymają.

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli piszesz, cytuje: "ale widzą że taka TM3 nie ustępuje dużo BMW3" to stawiasz sie na przegranej pozycji, rozumowanie ala betonowy zarzad BMW ktory mysli - "kurcze, mamy przeciez Nappe, mamy lasery, mamy fure 120KM jak i 500KM w segmencie, czemu sprzedaz tej Tesli rosnie jak nasz produkt jest lepszy"

A odpowiedz jest prosta - posadz klienta na pol godzina jazde testowa w TM3, posadz klienta w 3-er i 9/10 osob kupi TM3.

I co w tym dziwnego? BMW ma ok 3% udziału w rynku, to znaczy że wybiera go 3 na 100 klientów. Czy to źle? Udział globalny Tesli to ok 1.8% w 2022, czyli wybiera ją 2 na 100 klientów? Też moim zdaniem nie. Takie produkty ma obu producentów.

Kapitalizacja giełdowa, to jest kupowanie plotek tudzież obietnic, a potem będzie sprzedaż faktów. Jakie będą fakty za parę lat jak będzie weryfikacja obietnic i plotek, wszyscy się dopiero przekonamy. Jakie są fakty dzisiaj? BMW sprzedało w 2022 prawie 50% więcej pojazdów niż Tesla (w 2023 pewnie różnica będzie mniejsza), ma prawie 100% większy przychód niż Tesla, ok 50% wyższy zysk, a kapitalizację rynkową Tesla ma ok 11x większą niż BMW. Kapitalizacja i wyniki finansowe w dłuższej perspektywie muszą się ze sobą schodzić. W którą stronę się "zejdą" w przypadku Tesli, czas pokaże. Dziś możemy gdybać, ale wyobraź sobie ile Tesla musi sprzedawać więcej, żeby osiągnąć podobne wskaźniki Ceny akcji do zysku jak ma BMW, czyli zysk Tesli musi wzrosnąć 13-krotnie patrząc na dane za 2022, a już w 2023 wiemy że ten zysk topnieje mimo wzrostu wolumenu sprzedaży.

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

I BMW powinno zaczac sie zastanawiac dlaczego tak sie dzieje - czy moze oczekiwanie rok na auto nie jest fajne, czy cena jest odpowiedani za to co oferuje, czy moze serwis co rok-dwa za 4-8k PLN nie jest fajny, czy moze ten frunk czy tunel maja jakis wplyw na decyzje, czy lepiej miec za 200k PLN 120KM czy 300KM, czy lepszy turbo lag czy jego brak, czy OTA jest fajne czy placenie 500PLN za wgranie nawigacji jest lepszym pomyslem, czy 20 znaczkow M3 i 120 modeli na stronie jest lepsze czy moze jednak wystarczy miec kilka modeli ale za to dopracowanych. Czy siec SC jest zaleta czy wystarczy GW, na ile motoryzacja sie zmienia i czy wystarczy od 3 dekad robic liftingi przeprojektowujac zderzaki i oferowac te 120KM od 20 lat w turbodieslu.

Generalizuje bardzo mocno, przejaskrawiam etc ale pisze szybko a wiem ze zalapiesz sens wypowiedzi, ja uwazam ze BMW grubo zaspalo bo skupialo sie na rywalizacji jedynie z Audi i MB i stracili z oczu przyszlosc,nowe trendy w motoryzacji i zafiksowali sie na wyscigu na przetloczenia i rzeczy malo istotne dla motoryzacji jako takiej, traca rynek amerykanski, traca rynek chinski, beda tracic europejski imho.

Łapię sens i mam wrażenie że tok rozumowania mamy podobny, ale punkty ciężkości mamy przyłożone gdzieś indziej, stąd wychodzą na końcu inne kryteria wyboru. Pomimo tego mogę przy jakimś wyborze auta skończyć na Tesli, pomimo że totalnie innymi kryteriami merytorycznymi bym się kierował  🙂 Dobrze jest się różnić, byleby nie narzucać komuś swojego punktu widzenia oraz kierować sie faktami i danymi tam gdzie te dane i fakty są jak np to czy BMW jest marginalizowane przez Teslę czy nie 🙂

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

PS. Im wiecej osob wybierze elektryka BMW zamiast Tesli tym jestem weselszy, to da znak firmie, ze ich strategia byla niewlasciwa, ze ludzie odchodza od spaliny, ze ludzie chca ich BEV i tym szybciej BMW zacznie produkowac dobre, dedykowane elektryki a nie zapchaj dziury pokroju tego co obecnie oferuja.

Mi się marzą duże polskie miasta zdominowane przez elektryki. Już pal licho zasięgi tych samochodów, ale zdrowie jest jednak najważniejsze.

 

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

PS2. Iphone - chce ustawic alarm zeby dzwiek narastal bo rano zona zawalu dostaje - nie moge, musze zainstalowac aplikacje health wysylajaca moje dane do USA, podac ile waze i jak dobrze i dlugo spie, potrzebuje do budzika aplikacji dbajacej o moje zdrowie..

Kupilem WH-XM5, chce miec LDAC, standard w branzy, glosne i bezstratne audio - Apple wie lepiej, moj telefon za 7 kola gra ciszej i gorzej od Samsunga za 1000 PLN. 

No niestety, też mnie to boli jak przerabiałem temat audio w Apple. Co ciekawe w BMW mam Bowers'a i okazuje się że możesz tam również o loseless zapomnieć, a częstotliwość próbkowania 44kHz to max jaki możesz osiągnąć. Założę się że w Tesli jest dokładnie tak samo. Jednak takie marki jak Tesla, BMW, Apple, Toyota i inni duzi gracze wiedzą lepiej co chce klient, więc czeka Cię dużo rozczarowań jako klient Tesli, bo chyba nie wierzysz że będą odgadywali wszystko co byś chciał.

 

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Takich pierdol jest dziesiatki, wiekszosc ludzi nie zauwazy, mnie irytuja, mam to samo z BMW - wiele rzeczy mnie irytuje po powinno byc lepiej/inaczej.

Ja mam tak za to z Teslą 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun i Słonik denerwuje Was jak Adam pisze o firmie BMW I jej produktach. Wg mnie całkowicie niepotrzebnie.  Wg Adama są 2 koncerny BMW. Ten od "starej beznadziejnej technologii spalinowej" I ten od jedynej słusznej czyli elektrycznej. Adam w ogóle się nie odnosi do tej pierwszej,  w jego świadomości ona nie istnieje. 

Z innej beczki.  BMW X5M, wg mnie zajebisty samochód, bez rozwijania się. M2 też zajebisty, ale jak już pisałem na codzień on się męczy i ja się męczę,  nie mogę go wykorzystać. Wtedy z pomocą przychodzi elektryk, który nacodzien jest super. Czy lepsza Tesla czy lepsze BMW to przy tym szczegół.

BMFun napisz tak z ręką na sercu czy już jesteś na tym etapie, że BMW X5M jest zajebiste, ale na codzień chce mieć elektryka? Nie ma we mnie cienia złośliwości, żeby nie było. Tylko dzisiejsze czasy już są takie, że jazda BMW M na codzień jest o wiele trudniejsza,  bo to auta do szybkiej jazdy, a dzisiaj jest o wiele trudniej jeździć szybko niż jak się zaczął ten wątek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33w przeciągu kilku ostatnich dni przeczytałem tutaj nabijanie się z wydechu nowej serii 5, nabijanie się z 316d, dowiedziałem się z forum ze ix3 to jest elektryczny dinozaur oraz ze bmw jest spychane na margines. Nie uważasz ze czasami plucia na bmw robi się tutaj po prostu zbyt dużo i Przychodzi moment, ze trzeba powiedzieć stop zwykłemu trollowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak Słonik masz rację można w różny sposób skrytykować czy pochwalić dane rozwiązanie. Myślę,  że jasno opisałem dlaczego Adam tak wysmiewa/krytykuje BMW, bo dla niego spalinowa motoryzacja nie istnieje. Ty mimo posiadania 2 elektryków w każdej chwili może wrocic/kupić auto spalinowe i się nim cieszyć. Ja też,  bo to co mogę zrobić spalinowym, elektrykiem nie mogę i odwrotnie. Adam już nie kupi spalinowego, bo nie będzie go cieszyć. Stąd różnice zdań. Warto przy tym nie być po prostu radykalnym, wg powiedzenia : NIE MIERZ SWOJĄ MIARĄ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33w przeciągu kilku ostatnich dni przeczytałem tutaj nabijanie się z wydechu nowej serii 5, nabijanie się z 316d, dowiedziałem się z forum ze ix3 to jest elektryczny dinozaur oraz ze bmw jest spychane na margines. Nie uważasz ze czasami plucia na bmw robi się tutaj po prostu zbyt dużo i Przychodzi moment, ze trzeba powiedzieć stop zwykłemu trollowaniu?

Jak juz jestesmy przy pluciu to przypomne jeszcze jedno - oferowanie przez BMW aut w 2023r za 200k PLN+ w ktorych nie ma w standardzie grzanych foteli, wzmacniacza audio (chocby takiego za 30$) oraz obslugi glosowej w jezyku polskim jest pluciem klientowi w twarz.

Mamy w narodzie niestety gleboka zakorzeniona bylejakosc, sluzalczosc i chec zaimponowania sasiadowi typowa dla krajow rozwijajacych sie i boli, ze kazdy szkodnik ktory sie godzi na takie traktowanie jedynie zacheca firme do kultywowania takich zenujacych zachowan.

Grzane fotele oraz polska obsluga glosowa powinny byc wymagane przepisami przez panstwo skoro producent wali jawnie w ..

30k sprzedanych aut w zeszlym roku na polskim rynku i w 2023r NIE UMIEC albo NIE POTRAFIC zaimplementowac polskiej obslugi glosowej gdy potrafia to smartfony za 200 PLN albo wmawiac klientom, ze sprzedaje im sie auta gdzie grzane fotele beda w miesiecznym abonamencie (sic!!) a potem tacy dowiaduja sie na forum ze jednak nie wykupili mozliwosci technicznych do posiadania takiego abonamentu - piekne epitafium niemieckiego premium ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk to jest tylko i wyłącznie twoje zdanie a tymczasem mam te obie rzeczy w Mercedesie i podgrzewanych siedzeń nie użyłem ani razu. Ba w Mercedesie jest nawet inteligentna klimatyzacja, która sama na podstawie poprzednich godzin wyjazdów i odjazdów przygotuje odpowiednio samochód i wiesz co? Nie działa, napisała na ekranie ze moje godziny odjazdów są zbyt nieregularne żeby była w stanie je ustawić. Natomiast komendy głosowe o ile przydają się w nawigacji czy tez książce telefonicznej o tyle tak samo dzialaja w android auto. W Apple z kolei polskie komendy głosowe nie dzialaja i Pomimo wszystko pobiegłes do salonu Apple i kupiłeś telefon tej firmy. Cała pozostała reszta komend głosowych, jeśli są wygodne przyciski, jest jak dla mnie zbędna a na powiedzenie: hej mercedes, jest mi zimno, najlepsza to jest reakcja pasażerów wybuchająca gromkim śmiechem. Także dla ciebie te dwa bajery może są ważne, ja jakbym miał sam konfigurować samochód to raczej bym ich nie zaznaczył bo nie lubie płacić za cos co jest mi niepotrzebne albo mam już to samo np w telefonie. Tak samo wkurzają  mnie te wszystkie systemy inforozrywki, bo wymagają połączenia z internetem i po darmowym okresie albo trzeba iść z kasa w zębach do operatora po kolejny abonament albo bawić się w jakieś hotspoty które grzeją telefon i szybko drenują baterie. Daje sobie rękę uciąć ze większość użytkowników ani nie dokupi kolejnego abonamentu ani nie będzie im się chciało bawić w jakieś hotspoty. Aplikacje z kolei to kolejny problem bo najlepsza biblioteka jest w spotify, najlepsza jakość dźwięku w  domu daje mi Tidal a z kolei w mercedesie najlepsza jakość daje Apple bo podpisał z marka umowę i dostarcza Spatial audio a na koniec dnia 90% ludzi włączy RMF żeby posłuchać wiadomości 😀

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik - Twoj post rozumiem tak - nie uzywam bo:

1. nie dziala/zle dziala

2. wymaga dokupowania/abonamentu a nie bede placil (ale mam premium bo moglbym jakbym chcial ale nie chce)

3. nawet jak dziala to popsuje co innego (ladowarka tel.)

 

Przypomina mi sie ten filmik:

 

I zakoncze milym akcentem - w moich Teslach dziala obsluga glosowa po polsku, dziala natywnie zarowno Spotify jak i Tidal, dziala rowniez ladowarka indukcyjna (nawet dwie) - nie przegrzewa telefonu czy nie pali modulow NFC, w przeciwienstwie do BMW - i ze wszystkiego chetnie korzystam. Ale to plebejska Tesla, nie niemieckie premium

iPhone 15 Pro Max and BMW wireless charging causing NFC issues (xbimmers.com)

Wireless Charger Nuked my iPhone 15 Pro (bimmerpost.com)

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttkno nie jednak przekręcasz pod swoją retorykę. Co ma nie dzialac w ogrzewaniu siedzeń? Nie używam bo nie lubie/nie potrzebuje. Z kolei po co mam płacić kolejny abonament jeśli płace już jeden a muzykę mogę sobie posłuchać przez spotify przez android auto. Jaki jest sens kupowania kolejnego abonamentu i używania natywnej apki samochodu?

 

moze dla równowagi wkleilbys jakieś problemy z forum tesli? Ja się no ostatnio dowiedziałem ze w tm3/y jest OLEJ. Ktoś się żalił ze mu zaczął cieknąć a olej służy podobno do smarowania silnika 😂😂
 

Adam jeszcze z tym iPhone to jest doskonały przykład na twoj trolling bo problemem nie jest bmw ale iPhone. Poczytaj sobie na forach 15 maja problemy z przegrzewaniem się, niby mieli naprawić ale podobno dalej problem występuje.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
36 minut temu, słonik40 napisał(a):

Z kolei po co mam płacić kolejny abonament jeśli płace już jeden a muzykę mogę sobie posłuchać przez spotify przez android auto. Jaki jest sens kupowania kolejnego abonamentu i używania natywnej apki samochodu?

Ja nie wiem i nie rozumiem o jakich Ty 2 abonamentach piszesz bo ja mam jeden abonament na Spotify i czy korzystam z niego w telefonie czy korzystam z niego natywnie w samochodzie jednym czy drugim to nadal jest to samo konto i ten sam abonament. O co Ci chodzi?

Jak tam w ogole stabilnosc nakladki, duzo ciekawych postow czytalem o zrywaniu polaczenia, resetowaniu, nie chce mi sie juz nawet drazyc tematu lol

 

36 minut temu, słonik40 napisał(a):

moze dla równowagi wkleilbys jakieś problemy z forum tesli? Ja się no ostatnio dowiedziałem ze w tm3/y jest OLEJ. Ktoś się żalił ze mu zaczął cieknąć a olej służy podobno do smarowania silnika

Adam jeszcze z tym iPhone to jest doskonały przykład na twoj trolling bo problemem nie jest bmw ale iPhone. Poczytaj sobie na forach 15 maja problemy z przegrzewaniem się, niby mieli naprawić ale podobno dalej problem występuje.

Jak ladowarka Tesli zacznie topic chipy w telefonach to chetnie o tym napisze ale ze poki co robi to BMW to co ja poradze?

A z ta wina Apple jak tak piszesz - tak, oczywiscie, nie dalej jak 2 lata temu byla tak samo wina Apple ze w BMW mozna bylo otworzyc auto jednym systemem a bezprzewodowo laczyc sie z drugim, na odwrot sie nie dalo ^^ Do tej pory z tego co pamietam funkcjonalnosc nie zostala dodana do aut starszych niz 2020 czy 2021r (sic!!)

Kto jezdzi BMW w cyrku sie nie smieje czasami, najlepsze rady tu na forum czytalem ostatnio - cos ala "nie wybieraj opcji w cenniku ladowarka indukcyjna" bo i tak nie dziala ^^ No komedia, 2 kola za ladowarke QI ktora na alibabie chodzi po 30 PLN zeby potem nie ladowala telefonu, przegrzewala go a w skrajnych przypadkach przepalala chipy. Rece sie skladaja do oklaskow.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzień bez plucia na bmw to stracony dzień, prawda? https://www.cnet.com/tech/mobile/a-fix-is-here-apple-resolves-iphone-15-pro-overheating-issues-in-latest-ios-17-update/


Pisze a abonamencie na transfer danych. I pomimo ze mam natywne apki w Mercedesie do: Tidal, spotify, Amazon Music, Apple Music to NIE WIDZĘ jakiejs szczególnej różnicy pomiędzy natywnymi apkami a tymi z android auto czy Apple car play i jak skończy mi się transfer danych to nie widzę sensu w kupowaniu kolejnego abonamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, Twoje posty z pluciem na BMW i bezsensownym nabijaniem się z rzeczy w których najczęściej są Twoim przekłamaną rzeczywistością stały się już tak męczące, że mi szkoda czasu się do nich odnosić i je prostować. W większości piszesz absolutne GŁUPOTY teoretyka, którego ostatnie BMW jest konstrukcją sprzed 13 lat i porównujesz do Tesli w której jesteś zakochany. Dla mnie jesteś skrajnie nieobiektywny w tym zakresie, bo zamiast normalnej dyskusji robisz tylko jatkę, bo prowokujesz do riposty o fuckupach w Teslach. A może właśnie to celowe trollowanie żeby wątek żył?

Płytkie jest nabijanie się, że "BMW każe płacić za to czy za to, albo że ta opcja kosztuje tam tyle". Nie chcesz przepłacać? Nie kupuj Apple, nie kupuj BMW, nie kupuj Porsche, czy też nie kupuj RR? Może pośmiej się z Ferrari, że do F90 dają opcję Surround view albo czujników parkowania? Nie wiem o co Tobie chodzi. Co Ty za obsesję z pluciem ludziom w twarz masz?? Plucie w twarz to sprzedawanie za 39tys FSD od 4 lat, które nie działa. Na każdy Twój płytki hejt, można z forum Tesli wziąć 5 innych przykładów. Doskonale wiesz jakie tam ludzie problemy zgłaszają.

image.thumb.png.37deb765e30b4bfb06a9913702c3050f.png

 

A na koniec dnia mam 2xBMW z 2021, które jeżdżą, dają frajdę z jazdy, nie ma w nich NIC upierdliwego co by mi uprzykrzało życie i są ultraproste w codziennym użyciu. BMW jest niestety droższe od Tesli, stąd wolumeny sprzedaży są i będą zawsze niższe niż w Tesli, VW, czy Toyocie. Wiadomo że większą marżę dopłacasz za to, ale tak jest ten świat skonstruowany.

BMW nie jest bardziej upierdliwy, ani bardziej problematyczny niż Tesla i przestać tutaj takie tezy głosić! Świadczą o tym obiektywne rankingi w których Tesla przoduje jeśli chodzi o różne drobne problemy.

Do tej pory nie wycofałeś się z kłamliwego stwierdzenia że "Tesla spycha BMW na margines", a wrzucasz kolejne manipulacje oczerniające BMW. Tracisz na wiarygodności niestety 😞 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najbardziej nie rozumiem dlaczego uczepiłeś się marki BMW. Nie rozumiem co chcesz powiedzieć czytelnikom forum BMW w kółko plując na samochody tej marki i śmiejąc się z rzeczy które są chyba śmieszne tylko dla Ciebie? Czy chcesz pokazać jesteś mądrzejszy i lepszą decyzję podjąłeś kupując Teslę? Czy jesteś bardziej sprytny niż użytkownicy BMW, którzy są frajerami dającymi pluć sobie w twarz? Stary, przeginasz już w tym niemerytorycznym hejcie i trudno się to już czyta.

Pośmiej się z Ferrari że frajerami są ich klienci i muszą dopłacać za czujniki parkowania czy tylną kamerę.

Pośmiej się z Porsche że w XXI wieku ma samochód z 2.0 silnikiem i objedzie go najtańsza Tesla 3 RWD i każdy właściciel Porsche powinien spalić się ze wstydu i pobiegnąć z pieniędzmi w zębach do salonu Tesli:

image.thumb.png.00abecabccce70a941104f1fdd4c92f9.png

 

Pośmiej się Porsche że w standardzie auta za 300tys ma tkaninowe fotele, a za podgrzewanie siedzeń trzeba dopłacać prawie 4tys zł, za herb Porsche na zagłówkach 2tys, kamerę cofania 3.3tys, a sensowne audio min 5.2tys, bo standardowe pewnie słabsze, a lakierowany tylny zderzak w kolorze nadwozia 1.7tys jak w jakiejś Skodzie w latach 90tych. To wszystko powinno być wg Ciebie w standardzie, bo to przecież premium. A może taka jest polityka cenowa firmy, która może robić co chce. A to że klienci i tak dodają min 100-200tys, to jest oczywistość. Nie rozumiem czy Cie to piecze, czy chcesz pokazać że jesteś mądrzejszy od innych, ale wiem że czytanie o tym kilka razy w tygodniu jest na maxa męczące.

image.thumb.png.9c158aac30c58ddab053a5f8e7f64f90.png

 

Poza tym 6,4s do 100k/mh, to najtańsza TMY za 220tys minus 27tys dopłaty objedzie to auto. Nawet "zombie" iX3 ma szanse objechać.

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 24.10.2023 o 14:33, słonik40 napisał(a):

To jest takie regularne sączenie jadu na bmw, niby taka mała wstawka, niby nic nie znaczy ale regularnie co kilka dni powtarzany niczym telewizja TVP o tusku prżekaz, ze bmw umiera, ze jest spychane, ze ix3 do dinozaur, ze i4 ma nadwagę itd. Itp.

Takie rzeczy trzeba tępić w zarodku i na każda taka próbę reagować inaczej sporo tutaj ludzi może ulec podobnie jak propagandzie w TVP.

O panie, co ja sie dowiaduje na forum BMW, posikam sie ^^

OP pisze - i4 M50 to gruba locha, wazy 400-500kg wiecej od TM3P i porownywalnie do 7-er z V12 M760i (!)

albo:

i4M50 nie ma frunka ma za to tunel na wal, taka mozna powiedziec kosc ogonowa po wersji spalinowej

albo - i4M50, auto segmentu D ma srednice skretu wieksza od 7-er za to z tylu miejsca mniej niz w Golfie pomimo 5m dlugosci

OP pisze takie rzeczy bo tytul watku brzmi "quo vadis BMW" w nawiazaniu do aut elektrycznych i tego co oferuje konkurencja - znowu, w tytule watku slowo "Tesla".

 

zindoktrynowany slonik pisze - "saczenie jadu, trzeba tepic w zarodku"

 

Zbijmy termometr, goraczka zniknie ^^

 

BMW ma duzo zalet jako marka - ale ten watek nie jest o zaletach a o wadach i na wadach sie skupiamy.

To nie przedszkole ze kazdy post bedzie sie zaczynal od "nappa jest fajna, lasery swieca ekstra, headup robi robote ale to i tamto mogloby byc jednak lepsze". OP ma swoj styl pisania, niektorym moze sie wydawac opryskliwy czy zaczepny ale jest jaki jest. Nie podoba sie - zalozcie wlasny watek "BMW jest swietne, uwielbiam je bo.."

Dla malkontentow - jezeli nie podoba sie wam watek ktory z zalozenia traktuje o bolaczkach marki w porownaniu do konkurencji (tytul watku!!), o tym ze marka skreca w zla strone (wg OPa) i dlaczego - przeniescie sie np na galerie - tam bedzie wzdychanie i zachwycanie sie, nie wiedziec czemu 2 najaktywniejszych ostatnio uzytkownikow tego watku, posiadajac iX3 i iX1 - zaden z nich nie pokusil sie o zalozenie galerii za to maja czas i checi marudzic tu dzien w dzien.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Nowa seria 5

Tak patrze na ten filmik i nachodzi mnie refleksja (znowu bedzie ze marudze)

Prosta, najprostsza rzecz - regulacja glosnosci na kierownicy, wydawaloby sie - co mozna tam majstrowac, powinno byc super ergonomicznie, nic wiecej.

Ewolucja 5-er, hold my beer

2007:

53285506298_1bb6878a93_o.png

2010:

53285256366_87dbb5b08d_o.png

2014:

53284363172_88f3825394_o.png

2018:

53285256351_bab791c30d_o.png

2023:

53285506338_9d67dbfc56_o.png

 

Dla odmiany warto zerknac jak to wyglada np w Audi A6 - rolka (zwykla rolka, nie wymyslono NIC LEPSZEGO od dekad do glosnosci) - po prawej stronie kierownicy, od 20 lat w tym samym miejscu zapewniajaca wzorowa ergonomie, nie wymagajaca zadnych zmian (bo i po co??)

To sa oczywiscie pierdoly, niuanse - ale po co zmieniac na sile cos co zmian nie wymaga, dla samej idei "postepowcow" w firmie? Juz przemilczam fakt, ze regulacja glosnosci na przyciskach to dno dna jezeli chodzi o ergonomie, nie ma zadnego logicznego uzasadnienia do stosowania przycisko zamiast rolki. A rzucanie tymi przyciskami randomowo po kierownicy regularnie co 4 lata w imie zle rozumianego "liftingu" to szczyt absurdu.

 

BMFun - odpowiem Ci jak bede mial chwile bo poruszyles sporo rzeczy, nie wiem czemu znowu Ci sie ulewa, ostatnio chyba przechodzisz gorszy okres, za duzo stresu w pracy?

 

 

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę ze ratlerek dalek biega jak wściekły pies i obszczekuje bmw. Nie ma to jak ostatnie nowosci w tesli. Pol kierownicy, czy tez pozbycie się dźwigni kierunkowskazów 👍🏼 Można by rzec, ze psy szczekają a karawana jedzie dalej.  
 

adamie  co powiesz na obszczekiwana tutaj przez ciebie 2 litrowke w cenie 3 twoich tesli? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-sl-rabat-100-tys-mercedes-amg-sl-43-ID6FQuhe.html

biegnij lepiej na fora mercedesa krzycząc ze ludzie którzy to kupują nie wiedza co czynią 😀

 W porsche w caymanie tez siedzi 2 litry w podstawie, a jak zapomnisz dodać w konfigu to nie dostaniesz ani gaśnicy ani nawet dywaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tak patrze na ten filmik i nachodzi mnie refleksja (znowu bedzie ze marudze)

 

Z całego 30 minutowego filmu tyle zapamiętałeś uwag? Szacun 🙂 Podrzucę:

- znaczki M - za dużo, kierownica M w 520d nie ma prawa być, bo taką wybierają tylko przegrywy patrzący na metki

- odpustowe wzorki na obudowie głośników i odpustowe światełka których nikt nie chce, dlatego w TM3 po lifcie zostały skopiowane

- waga w przypadku wersji M60 aż 2.4t, czyli więcej od kultowej TM3 o 0.6t, więc nie da się jeździć 250km/h po rondzie w Norwegii. Za to Model S ma 2.2t i da się tym jechać nawet 300km/h

- ekran jest jak ze średniowiecza, bo nie jest taki jak w Tesli

- ma tunel środkowy z tyłu, więc dzieci nie są w stanie wysiąść po drugiej stronie ulicy, bo to przeszkoda nie do pokonania

- wygląd jest do bani, bo nie wygląda jak Tesla Model S ciesząca oko od 10 lat

- nie ma elektrycznej klapki, za dużo guzików, nie ma pierdzenia, trybu psa, pokazu świateł i wogóle mnóstwo rzeczy które muszą być jak w Tesli, bo inaczej samochód do niczego się nie nadaje. Taki samochód nie będzie cieszył i pies z kulawą nogą go nie kupi, tylko przybiegnie z gotówką w pysku do salonu Tesli i merdając ogonem wyjedzie Teslą jak miliony innych psów, którzy nie mogą się mylić co jest najlepsze

Jeszcze pewnie o wielu innych rzeczach zapomniałem, ale kurek z szambem odkręcony, więc jak się skończy, to podzielę się moimi wrażeniami z jazdy.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

BMFun - odpowiem Ci jak bede mial chwile bo poruszyles sporo rzeczy, nie wiem czemu znowu Ci sie ulewa, ostatnio chyba przechodzisz gorszy okres, za duzo stresu w pracy?

Nie mogę się doczekać, szczególnie prostowania nieprawdziwych informacji które siejesz i po wielu apelach nie umiesz się nawet do jednego błędu przyznać. A ja tymczasem wracam do pracy, bo szef się na mnie uwziął. Szkoda że nie mam szefa Norwega. Ale dobrze że jest to forum, bo mi pomaga odzyskać równowagę 😉

Przyznam że jestem już w takim stanie, że chyba kupię Teslę. Od razu zyskam miliony kolegów, szacun na dzielni, no i  będę mógł zaszyć się na SUC, grać tam w gry, oglądać netflix i pluć na BMW na forum o BMW i wychwalać Teslę 🙂 Jak nie pomoże, to wpadnę na forum Audi, Mercedesa i Porsche (bo tam też dużo frajerów co płacą 3x tyle, a mogą mieć taniej Teslę). Tylko nie na forum Toyoty czy Skody, bo to nie premium i ludzie tam nie docenią pewnie jakości Tesli. Tylko muszę wystawić najpierw referala żeby uzbierać darmowe mile na SUC co by za frajer nie płacić jak jakiś przegryw. Za zaoszczędzone pieniądze na paliwie kupię sobie miesięczny abonament łączności premium 40zł/mc bo inaczej netflix i spotify nie będzie chodził. A ja będę mógł podziwiać audio Tesli zaprojektowane przez byłych pracowników B&O, Burmstera i jeszcze kilku innych, którzy w końcu stworzyli najlepsze na świecie audio 🙂 Potem ruszę na przejażdżkę i będę mógł podziwiać jeden z najbardziej bezpośrednich aut pod słońcem, który przenosi wszystkie hałasy z zewnątrz oraz zawieszenia i tak doskonale odwzorowuje je w 3D we wnętrzu, że pozwala mi się czuć jakby pomiędzy mną a drogą nie było nic, ewentualnie byłbym zamknięty w metalowej puszce z jakimiś dziurami w drzwiach z odpadniętym szklanym dachem  🙂

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.